Simor, az átlagember

 2009.06.04. 18:37

Simor elvtárs egy igazi átlagember, hiszen ő szerintem nem nagyon érintkezik társadaliag olyan emberekkel, akiknek nincs offshore cége. Az ugyanis nem menő, sőt vérciki, az offshore-talanság maga a nyomor, az olyannak középkategóriás autója van csak (5 éves) és nem a maldívra jár nyaralni.

Ahogy szeretett jegybankelnökünk kezeli ezt az ügyet, az az igazi magyar átlag egyébként. Az átlag abban a rablóbandában. És a barma tényleg nem érti, hogy mért iszonyúan gáz ez az egész.

És nem is lehet neki elmagyarázni egyébként, mert hülye hozzá, hogy megértse. Meg erkölcstelen. Ezt a szót nem is ismeri.

Lemondani persze nem fog, hiszen akkor ugrik a fizu és mártír lehet az ember, ha majd az Orbán rúgja ki.

Simor elvtárs szintje rendesebb országokban egyébként az lenne, hogy ügyvédkedhetne, vagy pénztároskodhatna egy kisvárosi maffiafőnök mellett.

Nálunk meg jegybankelnök! Fasza.

De ki kezeli akkor bivalybasznádi maffia pénzét?

Címkék: ciprus simor jegybank offshore

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr651163858

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Meggyes a hibás 2009.06.05. 10:24:28

Esztergomi offshore?Milyen dolog az, hogy egy olyan fideszes vezetésű város mint Esztergom, ciprusi bejegyzésű céget vesz? A HVG egész jó kis cikket gyártott az esztergomi Tulajdonosi Programról. Akad egy érdekes mondat benne:A holding zászlóshajóján…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mecarn 2009.06.04. 22:18:15

@Paranoid Android2: szépek ezek a tanmesék.

de attól még az erkölcs egy szubjektív dolog marad.

a szex úgy jön ide, hogy szerintem meg pl az erkölcstelen ha házasság előtt szexelsz, vagy mondjuk rockzenét hallgatsz. fuj, erkölcstelen.

pont ezért jók a törvények, mert azok le vannak írva és kész. ilyet pedig simor nem sértett az eddigi hírek alapján.

Alc 2009.06.04. 22:18:30

@mecarn: de ő nem is Mariska néni, hanem az MNB elnöke. És egy átlagember sem annyit adózik, amennyit jónak lát. Legközelebb én is szólok már az APH-nak, hogy nem szánnék rá annyit, amennyit levontak.

mecarn 2009.06.04. 22:20:24

@vero: igen, relativizálás!csak egy görbe tükröt akartam mutatni, mert szerintem erkölcsökről beszélni egy jogi kérdésben, az aztán a relativizálás

Alc 2009.06.04. 22:21:39

@mecarn: Igen ám, de ő nem is Mariska néni, hanem az MNB elnöke, akinek nem annyit kellene hozzátenni a közterhekhez, amennyit jónak lát. Majd legközelebb én is szólok már az APEH-nál, hogy utaljanak vissza pár ezret, mert nem szánok az országra annyit, amennyit levontak.

.lll. 2009.06.04. 22:22:12

ezekután mit várnak, ha az istenadta nép azt látja,hogy vezetőik külföldre menekítik pénzüket mindenféle cégekbe.
???

mecarn 2009.06.04. 22:22:14

@Alc: mivel a jegybank elnöke köztisztviselő, nehezen tudja kikerülni az abból származó jövedelmét súlytó adót (éppen úgy, ahogy mariska néni, a kórházi ápoló sem)

Alc 2009.06.04. 22:26:34

@mecarn: Tehát had döntse már el a szerencsétlen, hogy mi után akar fizetni, és mi után nem, ugye? Adóminimalizálásnak hívják ezt a technikát, nem véletlenül. És meg is teheti XY vállakozó, nem csukják be érte, de egy jegybankelnök legalább addig, míg pozícióban van, mutasson példát! Ezután nagyon hiteles lesz a kormány, amikor a csapnivaló adófizetői morálról papol.

sz_ 2009.06.04. 22:30:19

@mecarn: "hát azt szivesen megnézném, hogy hány átlag magyar adóját fizeti be egyetlen hónap alatt a keresetéből"

Áruld már el a sok tudatlannak, hogy Simornak ki a munkáltatója, kitől is kapja a fizetését!

hvuk 2009.06.04. 22:30:41

@lifelike: Persze, nyilván nincs értelme kivinni adózott jövedelmet, ha az adóelkerülés a célunk. De Simor a _leadózott_ pénzét vitte ki. És épp ezért nem gáz. És épp ezért nem vagyok idióta.

Megfigyelo 2009.06.04. 22:32:01

Simor nem MNB elnokkent szerezte a penzet, nem csinalt semmi szabalytakant, ne tessek mar bedolni annak a ... Orbannak!
(O bezzeg miniszterelnokkent nyult le - sokkal tobbet.)

Alc 2009.06.04. 22:33:31

@hvuk: Miért vitte ki az adózott pénzét. A kinti cége megszorult, és kellett neki pár száz milla? Ugyan már. Ez olyan, mintha a pedofil azt mondaná, hogy csak ki akarta piszkálni a csokimaradékot a kislány fogai közül, és épp a farka volt kéznél.

lifelike 2009.06.04. 22:39:39

elmegyek aludni
osszefoglalva: az osszes kocsog politikust el kell szamoltatni, a legszigorubban, az eltitkolt jovedelmeikkel egyutt (ha az atlagembernek az apeh kepes ilyesmire akkor naluk is megtehetne HAHAHA)
lop mind, ne menjetek szavazni, hatha megdol a rendszer a kaosztol es kinohet egy uj part aki tesz is valamit
joejt

drflash · http://drflash.hu 2009.06.04. 22:40:51

na ezt mondom, beleszarni a pofájába oszt fejbelőni, hogy a fos a fossal összekeveredjen!

sz_ 2009.06.04. 22:43:36

@mecarn: "2007-ig a deloitte élén enéél több volt a fizetése, ahogy elötte a creditanstalt-nál is bécsben."

Kurva jók az infóid.
Index cikk a korábbi vagyonnyilatkozata alapján: "Jövedelem szempontjából az új elnöknek, Simor Andrásnak komoly előrelépést jelent, ha megkapja Járai jövedelemét, ugyanis az új elnök leadott vagyonnyilatkozata szerint tavalyi bruttó jövedelme ötvenmillió forint volt."

A tavaly itt 2006-ot jelent. index.hu/gazdasag/magyar/mnb070605/

borigabi 2009.06.04. 22:48:47

@TaTa86.: a tanár vazze abból a pénzből kap fizetést, amit valaki már leadózott. Nem strapálja agyon magát... csinálj vállalkozást, aztán majd rájössz, mi az a stressz.

fingerbangs 2009.06.04. 22:48:54

@sz_: Már akkor is hazudott a féreg, de bezzeg nekem az APEH amikor vizsgált még a CORA kártyámon történt vásárlásokat is összesítette, hogy fedezi e a fizetésem a kiadásaimat
Az APEH az oka az egésznek, hagyja lopni ezeket a gennyeket. Nem hiszem, hogy van kiút ebből a szarból :(

borigabi 2009.06.04. 23:04:54

Azért ez a sok elszámoltatásért hőzöngő csinovnyik nem semmi. 44'ben nyilaskereszt, az ötvenesévekben pufajka volt a fajtájukon. A csőcselék semmit sem változik... Nem az a gond, hogy nem lenne szükség elszámoltatásra - nagyon is lenne! -, de ezek egy idő után mindenkire ráhúznák a vises lepedőt, aki ferde szemmel nézett rájuk, vagy két forinttal többet keres... Fasza.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.06.04. 23:17:04

@mecarn: nem, nem. a jog az erkölccsel kezdődik. még az egyetemen is, csak a mai 20. sz vége 21. sz. technokrata világában ezt már szeretik ignorálni.
egy bíró mondta (állítólag)mikor az igazában sértett fél az igazságra hivatkozott: " Itt nem igazság, hanem jogszolgáltatás van."

De mit ér a jog igazság nélkül?

kaboca36 2009.06.04. 23:18:31

A vagyon az vagyon,teljessen mindegy hogy a világ melyik résszén van!!!!!!!!!!!!!!

Egyszer már valószinüleg adózott utána. Ha a fizetéséböl kupporgatta össze, ha meg nem akkor adócsalás.

Nem tudom de nekem valahogy 100.000 FT-ot sem sikerült elraknom az utóbbi években.
De legalább az megnyugtatt, hogy ő sem bir fent tartani egy autót sem a fizuból csakúgy mint én.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.06.04. 23:26:30

@vero: joga annak van több, akinek drágább ügyvédre tellik.
Vannak idealista álomvilágok (erkölccsel, meg mindenki számára elérhető jóléttel), meg van a valóság. Sajnos.

Ez a Simor ügy meg szimpla irigység. Valaki sikeres, már buktatnák.
Bár én is kitenném a google adsense bevételemet egy kedvezőbb feltételekkel működő országba, de hükye fejemmel bevallom, számlát állítok ki, és befizetem rá az áfát.

kaboca36 2009.06.04. 23:28:31

Ja amugy most alalpitottam egy céget A Cayman szigeteken,
"Mi sem akarunk adozni" International Corporate névven. Tagoknak jelentkezni lehet nálam. Még van kb 6 millio tagsági hely.

kaboca36 2009.06.04. 23:35:30

Kedves mecarn, ha én birtoklok x összeget megtakaritásban vagy bármilyen modon. azt én köteles vagyok feltüntetni az adó bevallásomban. idöjárástól és éghajlattol függetlenül.

az én megtakaritott pénzem kamatait is megadoztatják ,akkor miért kell ezt másnak meguszni????

Vagy az a agymosott kommunista fejed nem fogja föl hogy mi van???

kaboca36 2009.06.04. 23:40:34

De az Orbán legallább hagyot hátra valamit.

belegyulni a joba az más mint lenyulni valamit föleg ha már csak kevés van.

Eljön még az Ukrajnai jólét ide is.
Ha jól láttam a hireket az oktatásügy már fizetés képtelen!!
aztán majd jön az egészségügy, juliustól a gázt zárja el a Putyin nagytestvérünk.

webmasfel 2009.06.04. 23:41:10

Mondjuk én vagyok Simor András. Válságkezelés van Magyarországon. Mindenkinek azt kommunikálja az ország vezetése, hogy meg kell szorítani a nadrágszíjat. Én ugyan nem vagyok a kormány tagja, de azért persze mégis egy magas vezető tisztséget töltök be. Remek állásból jöttem át egy ócskább fizetésért. Külföldön remek állásokat kínálnak menő fizetéssel. Én mégis választom ezt a szart, mert teszek az országért, meggyőződésem, hogy a szakértelmemre szükség van és hozzá tudok járulni a bajok megoldásához. De nem kell példát mutatnom. Nem adózom le kb. 45%-kal a 900 milliót, hanem kiviszem Ciprusra. Már megkerestem előtte, az már az enyém. Majd mostantól példát mutatok. Esetleg. Örüljenek, hogy elvállaltam.
Vagy mondja meg már valaki, hogy mi a motivációm?

gitáros 2009.06.04. 23:44:38

@japitaki: előtted is nyitva áll az összes lehetőség. _Törvényes_ lehetőségek, nem "megúszás".

gitáros 2009.06.04. 23:46:30

@japitaki:
Ja, és szólj, ha érted a különbséget a Kajmán-szigetek és Ciprus között...

gitáros 2009.06.04. 23:48:03

@webmasfel:
Az már egy leadózott pénz volt, esetleg egy vállalkozás vagyona, fel kéne fogni.

Silverf@x 2009.06.04. 23:49:41

Látom itt megint szabadok az indulatok.
Az egyetlen hiba az, hogy kihagyta a vagyonnyilatkozatból. Én a magam részéről nem bíznám a jegybankelnöki címet olyan emberre, aki ilyet nem tudja, hogyan kell a pénzt kimenteni az adózás alól - és ha tudja, miért ne tenné? Bármikor itt hagyhatja ezt a kócerájt, nem a jegybankelnökségből akasztja a nagy lét...

Off: határozottan kikérem magamnak, hogy a Paranoid Androidról nevezzenek el egy fröcsögő blogot! Ez meglehetősen sértő a Radioheadre nézve.

gitáros 2009.06.04. 23:53:19

És tegye fel a kezét, aki üzletemberből politikussá válna rögtön el is veszítené a józan eszét, és az ablakon dobna ki sok milliót, ha egyszer nem muszáj. Mert mindenki számára nyitva álló lehetőségek vannak az adót minimlizálására.

És persze, hogy be kellett volna írni a vagyonnyilatkozatba (ami egyébként se nem oszt, se nem szoroz), na, itt követte el a hibát.

kaboca36 2009.06.05. 00:01:15

pont azért nem értem mi értelme volt NEM beirni.

Talán az ingatlan ado után jön a vagyonadó??

Kedves gitár tudomásom szerint az off-shore cég az off-shore cég függetlenül attol ,hogy a bahamákon ,cipruson, belize-ben, luxemburgban van-e.
kb 50 országban lehet off-shore bankot találni.

amugy fölösleges elmagyaráznod mert nincs félre tett millioim.

még a pc sem az enyém amin irok;-)) javaim száma = 0

Elöttem áll a... mi??? engem is ezzel a dumával etettek sokáig kedves gitáros, aztán majd rájösz.

Peter Blau 2009.06.05. 00:01:57

@efes: Megállna a zebra előtt és átadná a helyét a nőknek? :-))))) Ez a kettő óriási hülyeség, de ne is gondolkodj el rajta, nem érdemes :-))))

webmasfel 2009.06.05. 00:02:50

@gitáros: Felfoghatom, és el is hihetem, hogy az adózott pénz volt. De ez lényegtelen, hiszen viszonylag sok hírt olvasok, mégsem tudom, hogy ez az volt-e, és ha igen, akkor miért vitte Ciprusra. Legtöbb ember valszeg kevesebb információ birtokában van és furcsállja.
Viszont ezt írtad: "És tegye fel a kezét, aki üzletemberből politikussá válna rögtön el is veszítené a józan eszét, és az ablakon dobna ki sok milliót, ha egyszer nem muszáj."
Hát pont ez az. Ha politikus akar lenni, annak ára van. Pl. adózás. Persze 6 éve, Gyurcsánynál ez még nem volt szempont. De ma, a válságban az. És hiába érvel bárki nagy offshore és onshore tudással egy ilyen blogban, nem ez alapján dől el, hogy maradhat-e politikus valaki így.
Persze már tele van ez a poszt is olyan kommentekkel, hogy ő nem is politikus.

kaboca36 2009.06.05. 00:07:49

na végre gitáros te is belátod hogy hol van a hiba..

erröl beszélünk itten. senkit nem érdekelt hogy honnan jött össze a zsebpénze és hogy hová dugta.

amugy meg szarok az egészre, megjönnek a hullámok és fogom a deszkám és megyek szörfözni.

na má megint betéptem,aztán majd nézek egy nagyot mikor felkellek.

gitáros 2009.06.05. 00:12:56

Eddig is külföldön tartott megtakarításait (melyeket három éve minden évben "bevall" a nyilatkozatban) vitte be saját, szintén külföldi cégébe.
Ez a cég (amely egyébként tíz éve létezik) a vagyonnyilatkozatában fel van tüntetve, tulajdonrészével (100%) együtt.
Szerintem ez semmilyen szempontból nem kifogásolható.
Azt viszont most írom le harmadszor, hogy - bár a nyilatkozat erre nem kötelezi - egy megjegyzés elfért volna a 900 millával kapcsolatban.

És persze, adózhatna itthon is, a magyar kulcsok szerint. Speciel engem nem zavar ez az ügy, mélységesen megértem ugyanakkor, hogy sokakat meg igen.

"Ha politikus akar lenni, annak ára van", persze, de szerintem ez nem jelenti azt, hogy kapásból automatikusan dobja ki a sokmilliót az
ablakon.

(Nagyon halkan jegyzem meg, hogy engem jobban zavar, hogy valaki frissen végzett jogászból sokszoros milliomos lesz egy pár évnyi politikusi, min.elnöki lét után...)

Lényeg a lényeg: nem gondolom, hogy Simornak bármilyen bűne lenne, de szerencsésebb lett volna egyértelműen kommunikálni és nem adni ilyen piti támadási felületet.

gitáros 2009.06.05. 00:19:53

@japitaki:
Talán az előbb neked is válaszoltam.
Ja, és nem csesztetni akartalak (valszeg félreértetted): az "előtted álló lehetőségek" alatt a vállalkozóként rendelkezésre álló pénzügyi, gazdasági (és adóminimalizálási)lehetőségeket értettem. Tehát amelyekhez nem kell kivételezett helyzetben lenni. (Más kérdés, mi az az alsó összeghatár, aminél már komolyan megéri az hasonló jellegű optimalizáláson elgondolkodni...)

És végül: a dolgokra valszeg pártíz évvel korábban már rájöttem, mint te... :)

Na, jóéjt mindenkinek.

kaboca36 2009.06.05. 00:22:29

docs.google.com/fileview?id=F.7aa6cfaa-6783-43e2-834f-5387987e2796&hl=en


Amugy meg a gondok itt kezdödnek!!
Ha elakarod olvasni hogy Rotschild ,JP Morgen, Rockefeller hogyan veszi át a hatalmat az egész világon. kb 10 oldal de megéri.

vagy ha többet megakarsz tudni arról hogy mi is folyik az elmult évszázadban,
docs.google.com/Doc?docid=dkrpcgt_15dj4sp6cp&hl=en

webmasfel 2009.06.05. 00:28:35

@gitáros: Nem értem mégsem. Eddig is volt egy rakás pénzem külföldön. Most beviszem egy külföldi cégembe. Mégsem írom be. Majd levél, hogy nincs is offshore cég, hanem ugye onshore, ami Magyarországról semmilyen átutalást nem kapott.
Az ilyen magyarázkodásra szokta mondani az APEH, hogy sajnos ez nem életszerű és leszarja, hogy milyen közvetítőkön és állomásokon keresztül jutott el a pénz a céghez.
Itt most sokat gondolkodtam, hogy folytassam-e még, de inkább csak ennyit:
Fogadatlan prókátornak ajtó mögött a helye! :)

Rwindx 2009.06.05. 00:29:28

Még mindig mennyi hülye van aki beszop minden szart, majd csámcsog is hozzá hogy milyen finom...

kaboca36 2009.06.05. 00:33:54

@gitáros: nem csesztetél egyáltalán, én csak azért hergeltem itt a népet hogy kihozzam belölük a maximumot.

Azért érdekes amig Hawaii-on voltam cseppet nem érdekelt mi van itt, erre haza jövök és félév után csak altatóval tudok aludni.

amugy dr Dábrik könyve tényleg megér egy kis idöt. az elöbb linkeltem. kicsit másképp fogsod a világot látni.

kaboca36 2009.06.05. 00:38:59

ja ezt kihagytam

www.infowars.com/


régebbi irások között is érdemes bongészni

Rejtett a Szám 2009.06.05. 00:45:01

Hát gyerekek,lehet hisztizni, de Tibi-bá már leírta a frankót:
"..namost a politika nem az igazságról szól, ezt mindenki tudja. meg az igazságról amúgy sem szól semmi, jutalom aztán meg végképp nem jár érte. a mikulás sem azért hoz virgácsot bazmeg mert rossz voltál, hanem mert olcsóbb mint a csoki, és nem felejtett el venni a piacon, meg mert amúgy is jár. tuti a mikulás is forgatta a sitten a bibliát, aztán ott olvashatott az eredendő bűnről. anyám is mindig azt mondta hogy mondd el az igazat nyugodtan, utána meg leverte érte a fejem. a csajod sem arra kiváncsi, hogy tényleg nagy a segge vagy sem, csak hogy meggyőzően tudd állítani hogy nem az. így legalább béke van meg nyugalom, az igazságról meg mindenki írjon egy könyvet, ha akar. ennél már mondjuk kényelmesebb ha annyira nyeregbe vagy, hogy teszel a látszatra is, aztán kicsapod a pélót az asztalra, aztán akinek nem tetszik az benyelheti gyomorig. ja, nagy a segged bazdmeg, de az még lehet kisebb is, de kevésbé sötét már nem leszel, ennyi, nem tetszik, szopd másnak a faszát. hát kicsapta a szoci szóvívő is az asztalra a visszatérítéseket, teljesen igaza volt mondtam már, valaki meg hát kifizette neki, ami jár az jár. ha valaki leszedi a szentendreiről a hetvenes korongokat én leszek az első aki csutkáig nyomva kimegy visegrádig, de utána meg ne szólogasson be senki, hogy tibikém faszér mentél a külsőben 240el. hát a fasznak szedték le akkor a táblákat, vagy tegyék vissza, vagy rakjanak keresztbe az úton döglött rozmárokat, aztán majd akkor lassítok."

Ehhez nincs hozzáfűzni való.

hvuk 2009.06.05. 00:47:43

@Alc: Rossz a hozzáállásod. Miért fektet be itthon cég sok amerikai/német/kínai/japán/orosz/arab/... magánember és cég? Profitért. Egy globalizált világban a tőke odamegy ahol a legtöbb hasznot reméli. Azért, mert ez így logikus.

És ez ellen nem az a megoldás, hogy "fújj, köpöd ki, az csúnya dolog!", hanem az, hogy szabályozással, értelmes törvényekkel, megfelelő környezettel elérjük, hogy itt akarjon befektetni. A "magyar" tőke is, meg a külföldi is. Ha itt is 1 óra lenne egy cég bejegyzése és létrehozása, ha itt is átlátható lenne a szabályozás és alacsonyabak a cégeket (és magánszemélyeket) sújtó adók, akkor több pénz maradna itthon és több is jönne ide külföldről. Egyszerű ez mint az ágybaszarás. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.05. 00:47:55

"Meg erkölcstelen. Ezt a szót nem is ismeri."
Azt ismeri. Nagyon jól.
Az erkölcsöt nem.

hvuk 2009.06.05. 00:51:11

@japitaki: "Kedves mecarn, ha én birtoklok x összeget megtakaritásban vagy bármilyen modon. azt én köteles vagyok feltüntetni az adó bevallásomban. idöjárástól és éghajlattol függetlenül.

az én megtakaritott pénzem kamatait is megadoztatják ,akkor miért kell ezt másnak meguszni???? "

Ne légy már ilyen sötét. Leadózta a pénzét, majd befektette Cipruson. Ha lenyaralta volna a Bahamákon akkor is hőbörögnél, hogy jó mélymagyar módjára miért nem a Balatonon verte el a büfében? Mondjuk te valószínűleg igen.

átlátó 2009.06.05. 02:53:02

Én azért kiverném egy szöges raklapdeszkával a taknyot az orrából. Mert én ilyen vagyok. És nem azért mert ez a Simor egy üzletember.

Kilgore_Trout 2009.06.05. 02:57:20

Szerintem rakjunk szlovák rendszámot az állami autókra, végülis meg lehet oldani legálisan és olcsóbban kijövünk.

Csak akkor az ellenőrök se baszogassanak, hogy jegy nélkül utazom, mert a bkv utazási feltételeiben is le van írva, hogy ha nincs jegyem és leszállok, amikor ellenőrizni akarnak, akkor nem büntethetnek meg.

Meg ki gondolja, hogy egy hajléktalan által vezetett cég nem tud havi százezres tanácsadásért számlázni? Ha mondjuk pont az utcai élet kihívásaira vagyok kíváncsi, nehezen találhatok autentikusabb forrást és a tapasztalatot meg kell fizetni. Arról meg nem én tehetek, hogy ő nem fizeti be az adóját...

worm · http://worm.blog.hu 2009.06.05. 03:09:23

hogy kerül az a szar index címlapra??? nem mond semmit, 1-2 demagóg fasság egy hétéves szintjén kb, meg de fasza csávó vagyok, hogy lehülyézek egy nagyembert és kész. röhej...

Cselo 2009.06.05. 04:21:33

@lifelike: most aztán majd te is meg minden más faszkalap is azzal jön, hogy de az Orbán is! Meg ne menjetek el szavazni és egyéb baromságok. Vigyázat emberek! Pont az ilyen köcsög kommunista bérencek terjesztik ezt a galádságot, ugyanis kizárólag a maszopnak jó, ha kevesen mennek el szavazni. MINDENKI MENJEN EL SZAVAZNI ÉS SZAVAZZON A FIDESZRE!

Cselo 2009.06.05. 04:23:32

@Stalinist: Simor nem üzletember, hanem tolvaj! Ezért - adóelkerülés - két éve Németországban emberek tucattjait sittelték le, akik szintén állami alkalmazottként kimenekítették a pénzüket Lictensteinbe. Simornak is börtönben a helye!

Cselo 2009.06.05. 04:27:49

@mecarn: Nem arról van szó, hogy Simor, mint jegybank elnök jól végzi-e a dolgát, vagy sem. Arról van szó, hogy Simor erkölcstelen és adóelkerülő bűnöző. Persze más kérdés, hogy miként lehet egy állami tisztviselőnek 900 millája? No Magyarország igazából különleges eset, hiszen, mint tudjuk, nálunk a MÁV vezérigazgatónak magasabb a fizetése, mint az Amerikai Egyesült Államok elnökének.

kpityu2 2009.06.05. 05:59:55

Hol itt a probléma ? Most is egy maffiafőnök mellett pénztárkodik. :-)

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.06.05. 06:32:53

@mecarn:

1. Hát igen, ahhoz baromira nagy szakértelem kell, hogy úgy erősítsük a HUFot, hogy felkürjuk az alapkamatot 3oo BPval.
Szerintem indokolatlan lépés volt, bár még a Goldman + Sachs kötvényeim is hajszálra voltak a bebukástól, úgyhogy ha szakmailag nem is, de érzelmileg mindenképpen érthető.

2. A jegybank sok balos közgazdász szerint is vétett hibákat. P.l. a likviditáskezelésben Surányi hibáztatta az MNBt, Király Júlia meg revideálta a szeptemberi álláspontját januárban :

www.hirszerzo.hu/cikk.kiraly_julia_sokan_a_munkajukat_es_a_jovedelmuket_is_elveszitik.95683.html

3. Járait azért nem szokás a baloldalon szeretni, mert a baloldal 2oo2ben úgy kezdett el osztogatni, hogy azt hitte, hogy ezt az infláció és a "forintócsítás" révén visszaveszi a lakosságtól, pont úgy, mint 1996ban. Nos, Járai magasan tartotta a jegybanki alapkamatot, így az infláció ellen dolgozott ( ami a JBT 3. paragrafusa értelmében a Jegybank fő feladata is ). A magas JBK természetesen eltolta az eglsz hozamgörbét, amely a kamatparitáson keresztül a HUFot erősítette ( csak azért írom ezt így le, hogy nehogy már azt hidd, hogy az ilyen lapidáris dolgokhoz csak te értesz itt a fórumon ). Ergo, a kommerek nem tudták visszavenni azt, amit kiosztogattak, pluszban még az általuk ( az osztogatások miatt ) csinált adósság magasabb kamaton ketyegett. Nem is beszélve az export fékezéséről amely a fizmérlegnek nem tett jót.

De a Jegybank törvényben rögzített célja az infláció ellenörzése és ugye, nem illik jóléti kiadások miatt eladósítani az országot.

3. Járai megítélésében sokan veled ellentétes álláspontot képviselnek. P.l. az év európai jegybankárának válszatották vagy 2oo6ban vagy 2oo7ben és a 2oo3as HUF erősödésre vonatokzó spekulációt kielégítő módon kezelte.

4. A témánál maradva.
Közgazdász létedre hogy mondhatsz olyan hülyeséget, hogy ha valaki az adózott jövedelmét dugdossa, az teljesen legális.
Nyilván Klaus Zumwinkel, a Deutsche Post vezésrigazgatója sem bodzázásból szerezte a több milliós megtakarítását. Mégis igen keményen megszívta, amikor rájöttek, hogy a pénzét Lichensteinben tartja.

5. Természetesen törvénytelen, ha valaki a spórolt pénzét külföldön fialtatja, alacsonyabb adókulcs alatt. Hiszen, mint magyar rezidens, aki Magyarországon tartózkodik 183 napnál többet, a magyar adótörvények szerint kell, hogy adózzon.
Nyilván ezt a pénzt előbb utóbb vissza akarja venni az offshore cégtől. Ha ez után nem adózik, akkor az törvénysértés.

Mindazonáltal én nem ítélem el, mint magánembert. Nem vagyok a "szolidaritás" híve, az állam annyit költsön, amennyije van, főleg ne cigányok és nyuggerek voksát vegye meg az adómon. Tehát érthető, hogy ezt csinálja.

Ami nem érthető, az az, hogy adócsalóként ( nem de jure, hanem de facto ) van pofája köztisztséget elfoglalni. Pláne attól a "szociál" "liberális" paprikajancsitól, aki
a. a "nem az elithez tartozó" embereket agyonadóztja
b. mindíg a "szolidaritásról" meg a "gazdagok megadóztatásáról" beszél.

Tudod, az a gáz, hogy pont az nevezte ki, aki szerint a 6 milliónál többet keresők "gazdagok", akiket 2nem kell támogatni" és akiket az extra 45os szolidaritási adó is sújt. És az mégnagyobb gáz, hogy elfogadta.

6. Valóban, mindenki tud offshore céget alapítani. Azonban van egy határ ( pár millió HUF ) , amikor ez nem kifizetődő, mert a tranzakciós költségek felemésztik a profitot.
Todod, a tanárok és az orvosok ebbe a kategóriába tartoznak.
De ez még nem lenne baj. Hanem az a baj, hogy ez a szociálliberális banda arról tépi a mocskos pofáját, hogy " a gazdagok arányaiban is fizessenek többet". namármost a Simor pénzéhez képest mind a már említett tranzakciós költségek, mind a cipruson fizetett adó eltörpül. ( És ezt azért tudja megcsinálni, mert ki tudja fizetni a belépési küszöbnek számító tranzakciós költséget ). Ergo : a szoclib banda ( amelynek kliense Simor is ) fő szlógenje nem teljesül.

Na látod, ez a gáz.

7. Abban egyetértünk, hogy a poszt hangvétele demagóg. Az a sajátságos eset forog fenn, hogy hibás premisszából helyes konlkúzióra jut a posztoló. Magyarul : ha ezt így leírta volna, ahogy én tettem, akkor ezek alapján símán megáll Simor legalábbis erkölcsi "feddhetősége". Sajnos a tétel bizonyítása nem történt meg. Kár.

Paranoid Android2 2009.06.05. 06:36:17

@kpityu2: Tényleg:))))))
Magamtól nm jöttem volna rá. De vigyázz! Ez már összeesküvés elmélet!!

Paranoid Android2 2009.06.05. 06:46:45

@Scaramella va alla guerra:
Alapos, korrekt.
De felhívnám a figyelmet, hogy pusztán a látszatra méltóztattam koncentrálni, jelesül, mit tehet meg egy jegybankelnök és mit nem. Nem keveredhet az adóelkerülés látszatába.
Az hogy a mszp-szdsz csapat miatt már megszoktuk, hogy pl az állami vagyon szimpla átíratása miatt sem lázadunk, nem jelenti azt, hogy nincs erkölcsileg nagyon ciki.
Van, csak nálunk nincs következménye és egy csomóan már teljesen erkölcs nélkül tekintenek a világra.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.06.05. 07:04:36

@Paranoid Android2:

Tökéletesen egyetértünk.
( Ja igen, " Der Lob für den Koch wird gerne gehört" : köszönön a dícséretet )

Mindazonáltal az "elvtársazás" meg a "bivalybasznádi maffia" kissé demagóg. ( Én is komcsiztam, de csak azért hogy a mondanivalómat 2kontextusba helyezzem" ).

Megjegyzem, vigyázni kell az ilyen "vesszenek a gazdagok" című dolgokkal. Mert a végén egyes körök még minket ítélnek "gazdagnak". ( ez az egyik fő oka, amiért nem szavazok a Jobbikra : ha a kommerekkel leszámolnak, akkor jönnek az ú.m. "hazaáruló" jobboldaliak, akik "merészelnek" a "karvalytőkével" együttműködni. Holott azért valamiből meg is kellene élni. De a tőkével szemben megfogalmazott kritikájukkal nagyjából egyet tudok érteni. )

Valaki meg is jegyezte ezt feljebb ( "gabibori" ? ) hogy ez a "házmesterdemokráciához" és a jobb módúak "leszalámizásához" vezethet.

És ezért érdemes distinkciókat tenni és hosszasan érvelni, hogy majd később a különbség nyilvánvaló legyen.

Paranoid Android2 2009.06.05. 07:23:35

@Scaramella va alla guerra: Keresem, de valahogy nem találom a gazdagellenességet ebben az írásban.
Simor elvtárs akárhogy is nézzük.
A "gazdagság" abban az értelemben releváns itt, hogy statisztikailag a gazdagok döntő többsége finoman fogalmazva is került az adózást az elmúlt húsz évben. Ez a többségben lévő szegények hibája egyébként, mert nem a munkáspártra szavaztak.:)))
Itt egy mondat a lényeg:
A jegybankelnök nem viheti ki a vagyonát az országból.
Erkölcsileg helytelen, de annyira, hogy nagyon.

bandeirante 2009.06.05. 07:34:55

Akár az is lehet, hogy Simor nem sértette meg a törvény betűjét. De hogy egy ilyen ember egy tisztességesebb országban, mint mondjuk Albánia vagy Trinidad és Tobago egy napig se lehetne jegybankelnök, az is biztos.

Kalmár 2009.06.05. 07:38:00

Utópia országban egyszer, gondot kezdett jelenteni a heroin. Az emberek nagy része függővé vált. Nem dogoztak, nem adóztak. A kormány tagjai új adókat vetettek ki a még dolgozókra, hogy jusson pénz a kórházakban fekvőkre is.
Egy nap kiderült, hogy a miniszterelnök, a pénzügyminiszter és a jegybank elnökének is Afgán mákföldjeik vannak amiből milliárdosok lettek, tagadták, hiogy heroin készülne belőle, de a sok mákostésztát nem tudták megmutatni.
Ezek utána nép egy-egy ló után kötötte őket, majd végig mentek egy díjugrató pályán velük.
Ámen

gC 2009.06.05. 07:38:50

Ha kicsit utánanéztél volna tudnád, hogy Simor volt a 97-ig a CA IB Értékpapír vezetője, és a nagy CA IB-hez ment főnöknek. Félig meddig köztudott, hogy amikor kb. egy év múlva eljött 5 milló USD-s (figyelsz?) végkielégítést vagy bónuszt kapott (hogy melyiket arra pontosan nem emlékszem). 97-98-ban! Ergo Simor nem feltétlenül említendő egy lapon a mondjuk egy Boldvai vagy Puch szintű csávókkal, mert pl. azt a pénzt ő felthetőleg Ausztriában leadózta, és amunkájával kereste.

özseni 2009.06.05. 07:44:08

Tévedésben vagytok néhányan.
Mindenki ebben az országban és másban is, az adózott megtakarításával azt csinál amit akar.
Van aki "svájci" bankba viszi, tudunk rá néhány példát nem "elvtárséktól" is,van aki Ciprusra.
Apropó "elvtárs".
Megint kezdjük, nem volt még elég? Olyan fiatal, hogy nem is lehetett abban az értelemben elvtárs.
Pozsgai, Szűrös, Matolcsy, Pokorni, Kövér, Orbán apukája, nem elvtárs????
És mitől nem???
Legyünk már kicsit józanabbak és próbáljunk előre nézni és ne folyton hátra.

özseni 2009.06.05. 07:47:02

S még valamit. Arról beszélhetünk, hogy honnan van ennyi pénzük. De sajnos a szocializmusból-kapitalizmusba csak tőkével lehet átmenni.
És a réten ugyebár nem terem a pénz. Sem Alcsuton, sem Pápa környékén és sehol máhol sem.

özseni 2009.06.05. 07:50:27

Tegnap az "Egyenes Beszéd" című tv műsorban Répási Úrnak érthetően elmagyarázta a riporternő, hogy miért nem offshore cég az ahol a Simor Úr pénze van.
A válasz: akkor is Cipruson van
Gratulálok Répási Úr!!

pistii 2009.06.05. 07:51:20

Elég jelentéktelen ember az a Simor, akit Gyurcsány ültetett a nyakunkba. Egy dologhoz ért. adót eltitkolni, elkerülni és az mszp kormányt kiszolgálni. Illetve ugat, hogy több megszorítás kell. Any.d! Havi közel 8 milliós állami fizetés jön még emellé.

özseni 2009.06.05. 07:57:06

Pistii! Nem adóról, vagyonról van szó!
A vagyon pedig már adózott, azt csinál vele amit akar.

wagabound 2009.06.05. 07:58:36

Ma reggel Vámosi-Nagy Szabolcs elmagyarázta, hogy egy ciprusi off-shore cég legfeljebb az alacsonyabb társasági adó miatt vonzó, egyebekben, mint EU-tagország, nem alkalmas sem pénzmosásra, sem adóelkerülésre. Ugyanis az adót ott is levonják, és átutalják Magyarországra. Ennyit a műbalhéról, amivel jól fel lehet hergelni az embereket igy választások tájékán.

Azért Vámosi-Nagy azt is hozzátette, hogy egy ország jegybankelnökének külföldön bejegyzett pénzügyi tanácsadó céget tartani nem jogi kérdés, hanem erkölcsi....

belekotty 2009.06.05. 08:01:32

Valóban Simor úr azt csinál az adózott vagyonával amit akar.
Csak azért elköcsileg elfogadhatatlan hogy a jegybankelnök kiviszi az országból a vagyonát.
Egy fejlett nyugati demokráciában azonnal lemondatnák.
Ez mindenféle politikától elvonatkoztatva is gusztustalan, arról nem is szólva hogy mennyire mellébeszél az ügyben.

Kalmár 2009.06.05. 08:11:41

@özseni: Nehezen érted igaz?
A Miniszterelnök, pénzügyminiszter és a jegybank elnökének feladata lenne, olyan pénzügyi környezet kialakítása amely ide vonzza a tőkét, na ez úgy sikerül, hogy még a saját tőkéjüket sem tartják itt. Igenis ezzel kárt okoznak és bár törvényes, de tőlük erkölcstelen.
Zavarja talán őket a kamatadó? Érdekes, bevezetem az új adót majd elkerülöm.

egyittlakó (törölt) 2009.06.05. 08:23:27

Ez az írás eléggé szar. Aszogya "Simor elvtárs"... így kezdi a dilettáns majom. Ez csak sima fidesznyik fröcsögés, az ERKÖLCS szó használata erkölcstelen egy olyan csókától, aki kussolt a jobbos maffia-ügyekben. Szóval go home motherfucker.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.06.05. 08:24:38

@özseni:
Ha azt csinál a vagyonnal, amit akar, akkor miért baszta seggbe a Finanzamt Klaus Zumwinkelt Németországban ?

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.06.05. 08:27:00

@egyittlakó:
a "fidesznyik " kifejezés nem a "haladó baloldal" egyik epitheton ornansa ?

janó01 2009.06.05. 08:31:56

Azért utálom az ürgét, mert azt mondta élő TV adásban, hogy a problémák egyik oka az, hogy magas a minimálbér!
Ha esetleg igaz lenne, akkor sem lenne szabad ijet mondani. Demagóg leszek: éljen meg egy évig a minimál bérből.

2009.06.05. 08:33:44

Nem magával az összeggel van gond ezt felfoghatnátok már itt sokan kik kurva nagy pénzügyi zsenik vagytok.

Maga az összeg abból a szempontból hogy hol ül, az teljesen reális.

Azzal van itt a gond h ő az MNB elnöke. Nem egy átlag drogáró vagy szimpla sikkasztó.
Neki kellene példát mutatni, vagy minyima nem rossz példát mutatni.
Ehelyett most aláírta, hogy sokkal vidámabb dolog offshore-t csinálni, mint itt Mo-n garázdálkodni cégekkel.

Kutyuu 2009.06.05. 08:34:16

Úgy látom itt gyülekezik a "Makulátlan Adózók Társasága, Akik Mindig Mindenről Számlát Kértek és Mindent Bevallottak Beleértve A Kiadott Lakást Is."

Igazándiból rohadjak meg, de nem teljesen látom, hol van a törvénysértés. Az, hogy sok pénze van SA-nak, egy dolog. Bankszektorban, belföldön/külföldön sz@rrá kereshette magát, úgy tűnik meg is tette, 2-3x megforgatva a sokat, még több lett.

Az, hogy nem adózott utána, kiderült már? Vagy csak a fröcsögés megy? Várom pl. bayerzsozsó aktuális böffenését a Hírlapban, annak a bayernak, aki szlovák rendszámú autóval jár. Na az pl. eléggé nyilvánvaló adócsalás.

Aki meg erkölcsről beszél, ne felejtse el 1 év múlva sem ezt, amikor Viki azon fog gondolkodni, hogy Simicska APEH elnök legyen újra, vagy inkább menjen az MNB-be főnöknek.

Paranoid Android2 2009.06.05. 08:47:25

@egyittlakó: Nem bűncselekmény, hanem erkölcstelenség.
Az mszpsek sose tudják a különbséget.

golf05 2009.06.05. 08:56:32

Csodálkozunk? És ezek az emberek várják el a kisemberektől, hogy legyenek jogkövető állampolgárok!?
Ki engedi ezeket az offshore cégeket egyáltalán létezni?
Ez legális lopás, amit csak bizonyos emberek tehetnek meg!
Mit várunk ezektől a politikusoktól, vezetőktől??? (pártállástól függetlenül). Ezek csak saját magukkal foglalkoznak, senki más nem érdekli őket, erről szól a kampányolás és a sok hűhó....
Sajnos...

Kutyuu 2009.06.05. 09:05:10

@Paranoid Android2: Kettős mérce? Pörgesd csak vissza az idő kerekét, mit művelt a fidesz vezérkar a kifacsart, veszteséges, tíz-százmilliós adótartozásokat felhalmozó cégeivel? Eladta a JoszipTot/K.Ibrahim párosnak.

Mindenki tudta, hogy ők csinálták, mindenki tudta, hogyan csinálták, de b@sszák meg, törvényes volt. Ott röhögött egy ország pofájába Schlecht Csaba, mikor felmentették- hogy ez van.
Nem bűncselekmény történt, de kib@szott erkölcstelen volt.

Ezek után minimum k..va nagy pofátlanság a szűzkurv@t játszani Viktoréknak! - Meg neked kizárólag az Mszp-t emlegetni...

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.06.05. 09:05:36

@Kutyuu:
1. hogy jön ide viki meg simicska ? offtopic. egyébként meg, ha ők csalnak és közben politikuskodnak, akkor az is helytelen.

2. nos, az a gond, hogy aki kinevezte simort ( a paprikajancsi ) az kivetette ránk a 2o%os forrásadót, a 4%os szolidaritási adót, az ingatlanadót. Hogy csak néhányat említsek azon sarcok közül, amelybe a kommerek ( lévén tehetősek ) beleesNÉNEK, ha nem trükköznének.

Röviden : az a bajom velük, hogy más faszával verik a csalánt. ( és nem az, úgy önmagában, hogy az irreális sanyargatások alól kibújnak. )

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.05. 09:08:11

Az elvtárs szó használatának kivételével (Simor annyira nem kötődik az MSZP-hez, hogy anno a megválasztását FIDESZ-nek tett gesztusnak szánták, ráadásul szinte biztos vagyok benne, hogy ellenzéki oldalon is találnánk ilyeneket, ha nagyon megkapargatnánk) sajnos egyet kell értsek, bármennyire is elismerem amúgy szakemberként. Bár amit tett (most még) nem törvénytelen, de egy ilyen fontos poszt betöltőjéhez méltatlan.

Lodogi Pascal (törölt) 2009.06.05. 09:09:00

Ezzel az Off-Shore dologgal kapcsolatban egy másik olvtárs gondolatai jutnak az eszembe.

A II. VH. ban a nácikok teljesen törvényesen gyilkolták a zsidókat, hiszen ők maguk hozták azokat a törvényeket hogy zsidókat gyilkolni jó dolog.
Ennek ellenére nürnbergben ez kurvára nem érdekelte a bíróságot.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.06.05. 09:11:30

@Kutyuu:

ex valóban így van.
CSAKHOGY.
Csakhogy a fidesz nem sanyargatta halálra a középosztályt.
( És ugye a lopások nagyságrendje sem mindegy ).

Miért nem fogod már végre fel, hogy mi nem ( elsősorban ) azért útáljuk az mszpt, mert rühes kommunisták.
hanem azért, mert
(a) eladósította az országot, miáltal a terhet ránk , középosztálybeliekre helyezte
(b) míg mi szegényedünk, ők gazdagodnak.
(c) a szegényedésünk az ő hibájuk, hiszen ők kürták el, ük lopták el.
(d) a gazdagodásuk nem jár azzal, hogy abból a köznek is haszna van ( L. Simor példája, L. bajnai példája ). Nem tehetség, innovácioó, kockázatvállalás hanem a "kapcsolati tőke" által gazdagodnak, amelyet illegitim módon ( a kommunizmusban ) szereztek meg.

Orbán meg nem tette tönkre a gazdaságot, nem halmozott fel 13 ezer MdHUF államadósságot, alatta az effektív adókulcs nem 5X% volt, és a 16o ezer HUF os fizetés nettőja nem 1ö7 ezer HUF, hanem 12o ezer HUF.

Röviden : ez a bajunk Simorral és az egész baszott kommer bagázzsal.

belekotty 2009.06.05. 09:12:43

Én is utálom a fideszt és királyát, mindig is ballib szavazó voltam. Ők is ezt csinálták és simlicska lesz talán az emenbé elnöke, nem leszek +lepve. De ez a fideszezés melléduma most, amit Simor csinál erkölcstelen. Ennyi.
Én is kigyót-békát kiabáltam a Járaira amikor telekiabálta a világot hogy mekkora a baj a magyar kölcségvetéssel és lehazaárulóztam. És? Kiderült igaza volt. Az hogy politikai indíttatás is volt vastagon abban hogy kiabált, az mellékes.

belekotty 2009.06.05. 09:16:55

@Scaramella va alla guerra: Azért Orbán és csapatát sem kell félteni. Annyi fog történni 2010-ben hogy a paprika jancsi elment, helyette jön egy kiskirály. A jóllakott emeszpés rablóbanda helyett meg kapunk egy éheset. Ennyi.
Kóka pedig a kapcsoltai tőkéjével fújta fel a cégét, az egészet nulla nyereségre árazta be, tönkretéve a tisztességes többi vállakozót és az egész cége nyeresége csak az volt, hogy semmire nem jó, sosem elkészült program megírásra kapott vagy 200 millás állami támogatást. Ezek a magyar "nagyvállalkozók".

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.06.05. 09:17:46

@belekotty:
Mellesleg nekem sem szimpatikus Orbán ( kövér laca meg a dájcs még annyira sem. nem is beszélve a pokornyiról ).
Nem tetszik, ahogy a pénzügyi szektorban dolgozókat "spekulánsnak" nevezi. Egyrészt, mert nem "spakulánsok". Az elemzők, a kockázatkezelők, a számvitelesek, a retailesek nem spekulánsok.
Másrészt a spekuláns kockázatot vállal át a termelő cégektől ( p.l. ) így jogos, ha ezen pénzt keres, mert értéket állít elő.

A fent említett dolgok azonban TÉNYEK ( államadósság, adókulcs, stb ).
Éppen ezért SOHA nem fogok baloldalra szavazni. Az ki van zárva. Olyanokra, akik más faszával verik a csalánt ? Akik más nyomorán gazdagodnak ? Akik meggazdagodtak, míg mi meg elszegényedünk ?

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.06.05. 09:21:38

@belekotty:
Nézd, Orbán ügyében nincsenek illúzióim.
Ny Euban nem is szavaznék rá.
Szerintem az ellenzéki évek kifejezetten hátrányára váltak, demagógabbá vált.
Lehet azonban, hogy csak a "nép nyelvén" beszél. A "népet" pedig sohasem tartottam valami nagyra ( szerintem a szavazólap bedobása elött 3 logikai kérdésre kellene válaszolni helyesen. )

( Ja igen, a Kóka cége. És még van pofájuk azt mondani nekünk, hogy vállalkozzunk. Tja, ahhoz "kapcsolati tőke" kellene : ezekhez a szar alakokhoz kellene dörgölőzni. Azt meg akkor se, ha az alternatíva a munkanélküliség. )

fingerbangs 2009.06.05. 09:25:25

TILTAKOZZ! NE MENJ EL SZAVAZNI!

Kutyuu 2009.06.05. 09:27:59

@Scaramella va alla guerra: Sajnálom, neked nagyon durva lesz az ébredés a vezérváltás után.

Nem megyek bele a Bokros-csomag által megteremtett stabil gazdaság Viktorék általi felélésébe, meg abba, hogy ugyan már mit tett a fidesz, amitől olyan k.va jó lett a gazdaság (program híján, ugye még véletlenül sem a világgazdaság volt nagyon kedvező helyzetben, ugye nem azért tudta a lakáshitelek kamatait a padlóra nyomni, mert bagóért töménytelen mennyiség állt kvázipénzből rendelkezésre, stb, stb).

Egyébként ha te azt tekinted a középosztály erős támogatásának, hogy 30Millióig lehetett tövig támogatott lakáshitelt felvenni, hogy Kovács Kokó István bővíthette a BOX Utcát - gondolom új plazmaTV-kkel - a Széchenyi Tervből, hogy egy szűk, és vagyonos réteg kapta az említett SZTerv támogatásainak a jelentős részét, akkor valóban. Támogatta a középosztályt.

De közben sz@rt a lejjebb lévőkre, a nyugdíjasok pénzét befagyasztotta, a családi pótlék szintén nem emelkedett, az ápolók csak várták a 400%-os béremelést.

Félreértés ne essék, valóban lóf@sz bagázs az mszp, de elkeseredek, amikor azt látom, hogy egyesek "szelektív emlékezettel" a túloldal 4 évének minden szemét húzásást elfelejtették. Pedig volt bőven, és biztosan lesz is, lesznek taggyűlések, párizsi nagykövetek, haverok szétszórva, és lesznek orbitális hazugságok, talán még öszödi beszéd is. Akkor talán felébredsz...

Kalmár 2009.06.05. 09:30:49

@belekotty: Jóllakott?????
Ezt miből gondolod?
Micsoda mese ez, már telelopta magát, most majd rendesen fog dolgozni. Francot. Lop ameddig szabadlábon van, és nem csak ez a baj.
A fő gond az, hogy amit nem lopnak el azt bénán használják, ezért megy tönkre az ország.
Igenis kell egy kormányváltás. SOS.
Szeretem amokor azzal jön valaki, hogy Orbán se....
Na és akkor mi legyen? Maradjon ez a keselyű banda?
Agyrém, hogy néhányan gazdasági mazochisták.

belekotty 2009.06.05. 09:37:57

@Kalmár: Senki nem mondta hogy nem fognak tovább lopni, sajnos a jóllakottnak lehet egy ilyen olvasata. Lopnak, börönddel horgyák ki a pénzt. Mit gondolsz miért folyik ezerrel útépítés a fővárosban? Az olasz maffia is az útépítésekből gazdagodott meg.

Dr Smit Plagius 2009.06.05. 09:47:03

mikor lesz nekem 800 millám? polgártársaim nagy részének, akik dolgoznak a gyárban, a kórházban, a közértben, tanítanak, szemetet szednek, teherautót, villamost vezetnek, nekik mikor lesz 800 millájuk? akiktől most elveszik a lakást, mert nem tudják fizetni a törlesztőrészletet, nekik mikor lesz 800 millájuk? és hogyan?

Kutyuu 2009.06.05. 09:48:36

@gattamorte: Akkor te most feltalálod a kommunizmust?

eszemmm 2009.06.05. 09:57:42

Hölgyek, Urak,

Az a baj h ti beleragadtatok a kis magyar valóságba. Nem azt akarom eldönteni, h amit Simor csinál, az erkölcsös-e vagy sem, nem is ez a kérdés szerintem. Korábban írta vki, teljesen igaz, azt kell megnézni, hogy milyen gazdasági tevékenységet végzett az adott cég Mo-n, honnan van jövedelme, nem azt h kié.

Simor Andrása egyébként az egyik legtehetségesebb bankár a rendszerváltás utáni érában, nem véletlenül bízták rá az adott idők egyik legnagyobb bankfúziójnak teljes levezénylését (HVB-BACA), sem az egyik legnagyobb és legelismertebb Mo-i pénzügyi tanácsadó vezetését. Ezekből az állásokból bőven kereshetett annyi pénzt, sőt, ennek a sokszorosát. Pár millió EUR, ezen a szinten teljesen megszokott. Az meg teljesen értelmetlen összehasonlítás, hogy ez Manyi néni hány havi nyugdíja...

borsefantrade 2009.06.05. 10:00:17

ha a ciprusi offshore cég határidős devizaügyleteket köt akkor azt mint MNB elnöknek nyilvánosságra kell hozni, hogy mindenki képben legyen ?

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.06.05. 10:33:28

@Kutyuu:

Nézd, prioritásokat kell felállítani.
Magyarországon a "szociális piacgazdaság" nem üzemképes, mert nincs tőke hozzá. Ennyi.
Viszont azért meg kellene teremteni egy későbbi esetleges kitörés lehetőségét.

Ilyen szempontból helyes, hogy Orbán az aktívakat támogatta. Tényleg nagyon sajnálom a nyugdíjasokat, de jelen esetben vagy ők szívnak, vagy mi. És akkor már inkább ők. Nagyon helyes volt, hogy Orbán befagyasztotta a nyugdíjakat : mi 3o év múlva egy vas nyugdíjat sem fogunk kapni.

A támogatott lakáshitelt rosszul fogod fel. Úgy is fel lehet fogni, mint egy célzott adókedvezményt. a középosztály úgy is elég sok adót fizet, így legalább valamilyen ürüggyel ebből a nagy valag péznből valamit visszakap. Azon lehet vitatkozni, hogy nem lett volna e célszerűbb nyíltan meglépni egy adócsökkentést ( akár valamilyen diszkriminatív formában ), de az elképzelés jó.

A bokros csomagon meg inkább ne vitatkozzunk. A csúszó leértékelés az ( exportáló ) cégeket hozta kedvező helyzetbe. Mert csökkent a költségük. A munkaerő költségük. vagyis megint más ( a bérből és fizetésből élő középosztály ) faszával verték a csalánt.
Az infláció felpörgetése meg pont ennek a rétegnek a megtakarításait élte fel, míg az állam az inflációs többletbevételekkel gazdagodott. Ergo : az állam és a tőkések nyertek a bokros csomaggal, a középosztály meg vesztett.
ha Orbán valamit is ellentétes irányba tett, az üdvözlendő, hiszen nem tartható, hogy mindig ugyanaz a réteg viselje a terheket.

Megjegyzem, nem tudom, hogy hogy lehet az, hogy amíg én 2oooben a 16o KHUF os bruttóm után 12o KHUF nettót kaptam, addig most 16o KHUF nettója 1o7.115 Ft. És akkor még nem is számítottam hozzá az inflációt. Na, ezt hozta az mszp és a baloldal kormányzása.

Orbánnal kapcsolatban nincsenek illuzióim. Ha az ingatlanadót eltörli, én már beljebb vagyok. Amit várok tőle ( és ami tartható is ), hogy a (ballib) elit ne gazdagodjon ( ha már én nem tudok gazdagodni ) és a középosztálynak valamilyen módon kedvezzen, hogy azért valamit mi is tudjunk gyarapodni.
A cigányok elleni fellépés nem kerül sok pénzbe mégis nagyon pozitívan venném. Szerintem azt is teljesíti, hogy a penzügyi kormányzás ne egy feudális anarchia legyen ( évközbeni adóváltozásokkal, áfa le, áfa fel, stb ).
azt is várom, hogy kezdjen meg olyan stratégiák implementálását, amelyek segítségével középtávon a gyarapodás megvalósítható.
Többet nem várok, mert nem teljesíthető.
A 2o14 utáni ciklusban nyilván több minden tehető meg.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2009.06.05. 10:37:39

@gattamorte:

Nem az a baj,hogy a simor kőgazdagra kereste magát. a meggazdagodás nagyon fontos motiváció a társadalomban. Legitim és nehezen lehetne mással helyettesíteni.

hanem az a baj, hogy mások nem tudnak a tehetségük, szorgalmuk által olyan pozícióba jutni, ahol ezt az összeget megkereshetik.

Engem egy ember fizetése érdekel : a sajátom. De az nagyon.

rolika 2009.06.05. 11:07:29

Én csak annyit szeretnék kérdezni, hogy nem-e lehetne-e kicsiny országunkban nevetségesen alacsony adókulcsokkal off-shore adóparadicsomot létrehozni? Mert akkor az egész világ idehordaná a cégeit, plusz még az itthoniaknak is azonnal jó lenne.

bonobonohu · http://bono.hu 2009.06.05. 11:37:27

"""De ki kezeli akkor bivalybasznádi maffia pénzét?"""

nem tűnt még fel, hogy a bivalybasznádi maffiát MSZP-nek hívják?... :-P

Kutyuu 2009.06.05. 11:39:59

@Scaramella va alla guerra: Bár alapvetően nem értek egyet pl. azzal, hogy inkább a nyugdíjasok szívjanak, de kívánom, hogy legyen igazad, és sikerüljön mindez a következőnek amit ígér - mégha megoldást nem is csatol a dolgokhoz. (Ámen)

pl: "Elég a munkanélküliségből"
süti beállítások módosítása