(Mirigyes Pereszlény fiskális szemléletű okl. közgazdász aktív közreműködésével)

 

 

Érdeklődéssel figyelem azt a termékeny vitát, amelyet politikai elitünk az államadóssággal kapcsolatos kérdésekkel összefüggésben méltóztatik folytatni.

Érdekes dolog ez az államadóssággal, valahogy nem akar meglenni az a csávó, aki felvette, meg elköltötte, meg az sem, akire elköltötték, csak az a fránya adósság van meg és csak azért, mert akik adták a lóvét a saját jól felfogott érdekükben jegyzetelgettek, hogy mennyit is. Bagatell 40 milliárd eurónyi növekmény nem olyan tétel, amiről el kellene számolni, vagy esetleg mellé kéne írni, hogy kik is döntöttek úgy, hogy felveszik és elköltik.

Így esett, ezt el kell fogadni, ha nem volt a törvénykönyvbe olyan tényállás, hogy a kormánynak, meg a parlamenti többségnek nem szabad hülyének lenni, meg rossz gazdaságpolitikát folytatni, meg hazudni az államháztartási adatokról, akkor bizony semmi olyan nem történt itt, amiért felelősöket lehetne, szabadna keresni, illetve erkölcsi kérdéseket lehetne feltenni egyébként közismerten feddhetetlen szocialista, meg liberális politikusoknak. Akiket különben is megbüntettek már a választók, most nem ők kormányoznak, hanem kénytelenek egy népelnyomó, autoriter rezsimbe élni négy évet, amíg újra nem ők lesznek az államadósság felelősei népítéletileg, amikor is természetszerűleg leváltják a jelenlegi bagázst. Habár nekik már nem lesz olyan könnyű, mint a jelenlegieknek, hiszen fasisztáék korlátozták kétharmadilag a jövendő kormányok mozgásterét, például nem vehetnek fel majd újabb 40 milliárdot, ha a kényszerítő körülmények (például a választási vereség réme) úgy kívánnák.

 

Ha valaki nem vette volna észre, ez ugyanaz a vita, amelyet oly kecsegtető következményekkel lefolytattunk a rendszerváltás fedőnevű titkosszolgálati rendezvény idején 1990-91-ben. Köznyelvileg: Mi elszúrtuk, fizessétek ki, aztán mi próbálkozunk újra. És ez nem vicc, tényleg ez történik és mi csak nézünk és intelligensen hallgatunk, amikor balliberális csúcsértelmiségiék megmagyarázzák, hogy nincs visszamenőlegesen semmi felelősségre vonás, ha nem volt rá korábban törvény. Kivéve persze, ha a szélsőjobbnak nevezett politikai irányzatokra kent cselekmények kerülnek terítékre, mert azok hetedíziglen és erkölcsi alapon büntetendőek, azokra nem kell semmiféle törvény, elég ha három közismert baloldali értelmiségi írásba adja és tanúsítja.

Az a baj ezzel az elvvel - miszerint, ha nincs a cselekmény pillanatában érvényes tételes törvényi megfogalmazás valamire, akkor annak törvényi következménye sincs -, mint minden liberális jogelvvel, hogy csak elsőre tűnik jó ötletnek.

Értelemszerűen következik belőle ugyanis, hogy egy változó világban korlátlan lehetőséget biztosít bárkinek, aki rendelkezik annyi gógyival, hogy úgy fosztogassa embertársait, hogy arra még ne legyen törvény. Nem beszélve politikus felebarátaink azon hajlamáról, hogy a saját érdekeik esetében felettébb éles elméjűnek bizonyulván, valahogy soha nem hoznak olyan törvényt, amely a kormánypárti képviselők számára kellemetlenségekkel jár.

Ha így nézzük, az államadósság növekedése tulajdonképpen természeti esemény, következik az ember nembéli mibenlétéből (érdekből cselekszik), illetve a természeti törvényként funkcionáló liberális jogállam megváltoztathatatlan alapdogmájából, hogy inkább megdöglünk, de nem csorbítunk alapvetőnek hitt emberi jogokat.

De nézhetjük ezt normálisan is.

Az állam hiába rezsimektől és választási ciklusoktól függetlenül létező entitás, amely kötelezettségekkel, illetve jogokkal rendelkezik, semmilyen módon nem következik ebből, hogy az államot képviselő emberek, legyenek egyéni vagy kollektív döntéshozók és szerezzék ezt a döntési jogosultságot bárhogy, az állam vagy a döntési mechanizmus logikája mögé bújva megszabadulhatnak az egyéni felelősségtől. Hiszen minél feljebb vannak a hatalom létráján, egyrészt annál jobban befolyással bírnak magára a rendszerre, másrészt annál jobban tisztában vannak annak működési tulajdonságaival. Csak olyan kormányzati rendszert szabad elfogadnunk létezőnek, amelyben minden cselekedetnek és cselekedet elmulasztásának megvan az emberi felelőse, vagy személyesen vagy a döntéshozatal egy bizonyos szintjén vezetőként (mert nem volt képes megszervezni területének racionális működését).

Ha nem így van, és bizonyosan erre fog mindegyik hivatkozni, hogy nem volt tisztában, nem látta át eléggé, nem fogta fel a maga teljességében (magyarul buta volt a feladatához), akkor pedig értelemszerűen bizonyította, hogy alkalmatlan ezekre a feladatokra. És ez az alkalmatlansági lánc elvezet a kormány minden tagjához és a kormányt elvileg ellenőrző országgyűlés minden kormánypárti képviselőjéhez. Mert nem végezték el a munkájukat.

Pechükre az államadósság olyan valami, ami jól mérhető mennyiség, más is számon tartja, csak időlegesen lehet eldugni. Nem lehet vitatkozni arról, hogy nem is hallottak róla.

Bármennyire is hihetetlen, hogy e lelki szegények nem tudták, hogy mit cselekszenek, a bennem lakó liberális demokrata azt mondja, higgyük el ezt nekik.

Ha jobban belegondolunk nyilvánvaló, hogy az értelem keretei között bizonyíthatatlan az, hogy az mszp-szdsz parlamenti képviselői és közszolgái bármit is megértettek valaha is az életben.

Ne akarjuk ezt bizonyítani, fogadjuk el és vonjuk le a következtetést.

A Magyar Köztársaság államadósságának növekedése 2002 és 2010 között természeti katasztrófa volt, emberi felelőse nincs.

De jogunk van védekezni a természeti katasztrófák ellen. Építhetünk gátat az árvíz ellen, és kevesebb betont lopunk ki az épületekből, hogy kibírják a nagyobb viharokat is.

Jogunk és kötelezettségünk viszont az, hogy a jövendő katasztrófák lehetőségét is kizárjuk.

Ne a politikai felelősség gumikategóriája, hanem az objektív felelősség világos elve alapján.

A természeti katasztrófa közvetlen okozóit, a hülyeséget, mint természeti erőt megjelenítő egyes embereket zárjuk el attól a lehetőségtől, hogy újra katasztrófát okozhassanak. Szó sincs arról, hogy megbüntetnénk őket. Csupán azt a lehetőséget biztosítjuk nekik, hiszen mindegyik kivétel nélkül piacfetisiszta, hogy értékes tehetségüket a magángazdaság kevésbé embertpróbáló langymelegében kamatoztathassák.

Javaslom tehát, hogy az 2002-2006 és 2006-2010-es parlamenti ciklus azon parlamenti képviselőinek passzív választójoga/választhatósága/ (mind országos és mind önkormányzati szinten), akik a vonatkozó nyolc év (2003-2010) bármelyikében megszavazták az ország költségvetését (illetve a pótköltségvetéseket), szűnjön meg, továbbá ne lehessenek többé közalkalmazottak és köz-, illetve kormánytisztviselők.

Továbbá ez a szabály vonatkozzon minden olyan költségvetést megszavazó képviselőre a jövőben, akinek a megbízatása (4 év alapesetben) alatt az ország adósságállománya növekedett.

Ezt, mint nevezett adósság kötelezettje, elvárom, sőt követelem.

(Ha már akasztani, meg vagyonelkobozni nem illendő.)

 

 

Címkék: hülyeség államadósság elszámoltatás természeti katasztrófa felelősségre vonás adósságcsapda

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr483122731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spinat 2011.08.03. 19:44:59

miért csak ezt az idöszakot pécézted ki? Arra emlékszel, amikor OV iszonyúan berágott, mert az EU meg az IMF nem engedte, hogy a GDP 7% ával növelje az államadósságot?

Ixos 2011.08.03. 19:49:41

@spinat: :D hu, iszonyuan beragott...

idióta.

Link Elek 2011.08.03. 19:54:29

a penz nagyreszet meggyesi dobalta szet a kozalkalmazottak kozott.
azt a torvenyt orban es patkanyai is megszavaztak.
AKKOR kellett volna hozongeni, hogy faszsagot csinal megyo

tobias2 2011.08.03. 19:56:49

Keynes egyik alapvető tézisét kellene nyugdíjazni ahhoz, hogy ne növekedjen az államadósság. Keynes szerint: "Válság idején az állam képes arra, hogy fiskális eszközökkel, például infrastrukturális beruházásokkal, de mesterségesen fenntartsa a hatékony keresletet (fogalmát lásd lejjebb), ezzel az egyensúlyhoz közelítse a gazdaságot és csökkentse a munkanélküliséget." Pontosan a munkanélküliség mesterséges csökkentése okozza az államadósság növekedését.

Sir Galahad 2011.08.03. 20:08:58

Azzal a kérdéssel kéne foglalkozni, hogy az államadósság (nem csak a magyar!) már egy olyan szintet ért el, hogy gyakorlatilag lehetetlen visszafizetni. Ez köszönhető többek között, hogy az adósság jelentős része fiktív, kamatos kamatok kamatait nyögik az országok. Ha tudjuk, hogy a visszafizetés lehetetlen, akkor mi a teendő?

hackbard.celine 2011.08.03. 20:13:47

@Link Elek: 2007 óta a fideszes önkormányzatok 6%-al növelték az államadósságot, nem kis részben a CHF alapú kötvénykibocsátással, amit mostanság kéne elkezdeni visszafizetni.
Varga Mihály 2007-ben személyesen kiált a korlátlan devizás kötvénykibocsátás és hitelfelvétel mellett, amikor a szocik 80%-ra próbáláták maximalizálni.
Mellesleg az első fidesz kormány által elindított 2006 végéig működő támogatott lakáshiteles rendszer 1500 Mrd Ft-al növelte az államadósságot.
Jó lenne ezeket észben tartani.

high up! 2011.08.03. 20:15:28

@tobias2: Azért ezt a keynesi dolgot tanuld meg egyszer rendesen, mert így nagyon szita tudású az amit állítasz.

1. Keynes csakis az alulfoglakoztatottság esetén állít fel állami beavatkozási tételeket. Aklkor, amikor a piac önmaga nem képes a növekedés beindításához.
2. Az állami beavatkozásnál Keynes nem csak a hitel felvétlet veszi lehetöségként, hanem a belsö finanszírozást is.
3. Ha hitelböl indít is be az állam növekedést, az csak eleinte okoz adósság növekedést. Elvárás, hogy az alulfoglalkoztatottságból kivezetett termelés által az állam magasabb bevételhez jut, ami viszont már csökkenti az államadósságot.

Nem nyugijazni kellene tehát Keynes tételeit, hanem rendesen megtanulni és helyesen alkalmazni.

is 2011.08.03. 20:15:38

mivel az adossagot 1970 ota gyujtjuk, es meg 2010 aprilis utan is csak gyujtjuk, ezert en a javaslatot tudnam tamogatni, ha 1970 es 2011 kozotti minden koltsegvetes minden megszavazorjara alkalmaznank. egy kivetelt elhet racionalisan elkepzelni: azok az eveket kivenni, ahol osszegeben csokkent az allamadossag. ez 1995-2000, tehat a Horn kormany nagyja, es az I. Orban kormany elso ket eve. ez utobbi nem oszt nem szoroz, mert a keteves koltsegvetest is ugyanazok szavaztak meg, tehat toluk is el kell venni. kb. a jelenlegi parlament 70%-tol kell elvenni a valaszthatosagi jogot. igy fair, igy igazsagos.

hackbard.celine 2011.08.03. 20:16:59

@Sir Galahad: kézzelfogható államadósság növelés 30 évre fidesz módon:
www.akk.hu/object.38C6DCF5-C48E-46A6-BF3C-7BAE76925CA0.ivy
750 millió dollár 7.62% hozamszinten. Ismétlem: dollárban!!! Spekuláns kormány?
Erre ráemeltek még 500 millió dollárt.
És még lehetne sorolni.

high up! 2011.08.03. 20:17:56

@hackbard.celine: Nem a fideszes önkormányzatok növelték az államadósságot, hanem minden önkormányzat, ugyanis az elmúlt 8 évben a kormány egyre több feladatot rótt rájuk, forrást viszont nem adott át nekik. Úgy hogy ezt a balos propagandát el kell hagyni a kúrcsányi dzsemborikra, ott vannak teljesen tudatlan agyhalottak, akik elhiszik, hogy az ÖK-ok a hibásak.

high up! 2011.08.03. 20:20:41

@is: legalább ismernéd a számokat amiröl beszélsz:

Államadósság/GDP
1998: 62%
2002 kormányváltás: 53%
2009: 72% (a Libás hatalomba tolásakor)
2010 kormányváltás: 82%

Tehát adósságot csak és kizárólag a ballibsik növeltek az elmúlt 13 évben.

währenßhöhleigkeitigchen 2011.08.03. 20:21:32

A visszamenőleges törvényalkotás tényleg nem egy elfogadott dolog nyugaton. Kínában nem tudom.

A lopásra, korrupcióra már akkor is volt törvény, ezen a vonalon el lehet indulni, csak rájuk kell bizonyítani.

A kölcsön felvételét büntetni kicsit necces, ezen az alapon honfitársaink jó részét be lehetne kasztnizni, mert svájci frankban kértek kölcsön, ami miatt most szenved a családjuk.

Önmagában a sok kölcsönből azért épültek is néha jó dolgok (igen, az autópályákra gondolok). Persze a korrupció is itt ment a legjobban, az ingatlanpanamák mellett. Ha ezt sikerül bizonyítani, nem kell megszegni a nemzetközi jogi normákat, mehetnek a dutyiba.

Más kérdés, hogy pont Gyurcsány erre nem volt rászorulva. Hogy miközben megszedte magát, mielőtt kormánytisztséget vállalt volna, mit hogyan simított el, az más tészta, de arra már nem volt szüksége, hogy a kölcsönökből lopjon. Esetleg a párt számára, de szvsz abban inkább a Puch keze lehetett benne. Tényleg, őt miért nem vette még elő az ügyészség? Ja, hogy a Strabag a Fidesznek is fizetett :)

Hát, ezt oldjátok meg házon belül, fiúk! :)

mirigy187 2011.08.03. 20:24:50

@high up!:

Tavaly 78% volt az államadósság amire rádobtak még 4%-ot orbánék majd kiálltak hogy levitték 81-ről 78-ra az államadósságot :) Különben a gazdaság szempontjából a költségvetési hiány fontosabb és a fidesznek is ez volt a fontosabb 8 évig most már nem annyira

hackbard.celine 2011.08.03. 20:29:59

@high up!: ez nettó hülyeség: 2006-ban a fidesz országosan 90% felett nyerte az önkormányzati választásokat, tehát a 2007 óta felvett hitelek és leginkább a kibocsátott kötvények a fideszt terhelik. Mostanság kezdenek rájönni:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/05/12/adossagtengerbe_vezette_lazar_hodmezovasarhelyt/
Itt egyértelműen látszik a támogatások és kötelezettségek alakulása. Szó nincs az önkormányzatok kivéreztetéséről, aránytalanul növekszik az adósság.
Itt a mai okosság:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/08/03/az_onkormanyzatokat_is_bajba_sodorta_az_eros_frank/
Jó lenne hosszabb távú összefüggésekben gondolkozni...

komolytalan samu 2011.08.03. 20:31:59

Nem tiltakozom a következtetés és annak következményei ellen, de akkor sajna a jelenlegi kormány kb harmada, beleértve Viktortól, a Szíjjártón át sokakig, repül.

Mert hát, a 2002-es 100 napos megyó programot ők is megszavazták. Pár száz milliárdal megdobta az is az államadóságot.

A felelősségnek töredék része van a nyakukban, de a fenti kritériumokon buknának.

hackbard.celine 2011.08.03. 20:35:58

@high up!: idióta. Az adósságot a Bokros-csomag csökkentette 2000-ig, onnantól az Orbán-Matolcsy duó fogyasztás alapú növekedés elmélete, benne a támogatott lakáshitel baromsággal viszont növelte.
Fogj egy makroökonómia könyvet a kezedbe és meglátod, hogy nem kormányzati években mérik az egyes kormányzati lépések hatását.
Mellesleg Megyó kormányalakításakor a fidesz nem csak hogy megszavazta a jóléti rendszerváltást, 2006-ban a következő licitnél 14-ik havi nyugdíjról nyújtottak be törvényjavaslatot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.03. 20:36:47

"Javaslom tehát, hogy az 2002-2006 és 2006-2010-es parlamenti ciklus azon parlamenti képviselőinek passzív választójoga/választhatósága/ "

...stb stb...

De rohadtul támogatom!
És mióta pofázom már ugyanezt!

Amúgy nem lennék elhatűrolódva egy részleges vagyonelkobzástól sem.
Megérdemlik.
Felelősség nélküli ország nem tetszik nekem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.08.03. 20:38:03

@hackbard.celine: 2002-ben kb. 0-n volt az ország, de legalábbis nem ennyire mélyen.
nekem bőven jó lenne a 2002-es szint.

soproni1 2011.08.03. 20:39:26

Mi, akik haszonélvezői voltunk az osztogatásnak szintén menjünk anyánkba ?

@komolytalan samu:

Akik közt szétosztották, azok sem mondtak le róla, nem adták vissza ország féltésből.

Bali01 2011.08.03. 20:41:40

azért arról az akasztgatásról még annyira ne mondjál le...Nagy ám ez a buborék:)

makacshalacska 2011.08.03. 21:05:34

@ColT: lehet soproni1, egy 1700+ eurós görög nyugdíjas, egyébként én sem tudom miről beszél...

is 2011.08.03. 21:07:27

@high up!: ajaj, jól állítod be a mércédet. tudom, hogy direkt csinálod, csak ezzel direkt hülyének tetteted magad, mi meg észrevesszük. az államadósságot évente, sőt havonta közzéteszik. költségvetés is minden évben van, és a javaslat is költségvetésről szól. légyszívas tegyél le egy éves bontást, aztán együtt röhögünk rajtad, hogy milyen hülye vagy. és a 13 év előtt miért nem számít, azt meg tudod indokolni?

op tomi 2011.08.03. 21:10:07

Nem az a tipikus elfogulatlan post, nna :)))

is 2011.08.03. 21:14:42

@ColT: persze, 2002. jobb volt. de a kozgazdasagtani elvek alapjan ezt Bokros csinalta, es nem Orban. az erzelmi felfogast en most hanyagolnam.

hackbard.celine 2011.08.03. 21:25:21

@ColT: tévedsz, 2000-ben volt a legjobb állapotban a gazdaság, akkorra ért célba a Bokros-csomag.
2002-ben már jócskán lejtmenet, onnantól éveken át fidesz hatás.
Ismétlem: a makroökonómia nem kormányzati ciklusokban számolódik.

kvadrillio 2011.08.03. 21:45:35

jó ürügy ez az államadósság mantrázás a zemberek további folyamatos kifosztásához !

Valakik már adhatnának neki egy JÓ NAGY KOKIT ! :)

MINÉL ELŐBB, ANNÁL JOBB !

jeriko 2011.08.03. 22:06:05

Lesz még olyan kormány, aki 22400-ért vett (állítása szerint hitelből!) MOL részvényt, hogy aztán pár hónappal később ennél jóval kevesebbért adja el.
Az ilyeneknek mi járna?

sisifux 2011.08.03. 22:12:21

Csak úgy emlékeztetés gyanánt pár tény, hátha a blogíró sem ismeri, nem pedig elhallgatja.
1990-1994 között megduplázódott az államadósság. (Valami Balsai nevezetű kormánytag is mintha lett volna.)
Azért az sem volt kis teljesítmény, ha jól belegondolunk. Csak egy olyan miniszterelnök kellett hozzá, aki utálta a gazdaságot.
Orbán Viktor első miniszterelnöksége idején
3 000 milliárd Ft-al növekedett az államadósság, bár GDP arányosan csökkent a költségvetési hiány.
2008-ban a GDP 6,2 %-al csökkent, ebből következően kb ugyanennyivel növekedett az össz államadósság éves GDP-hez viszonyított aránya, 72 %-ról, 78 %-ra.
És igen, 2010-ben is növekedett az államadósság, szerencsére nem OV által kivánt mértékben, csak kb a felével.
Egyébként, lehet követelni az orvosokon, az ápolónőkön, a pedagógusokon a államadósság egy részét, mert rájuk is költötte az állam. Csak amikor orvoshoz megy valaki, ne felejtse el megemlíteni, hogy bizony hálapénzt azért nem ad, mert tevékeny részt vállaltak az egészségügyben dolgozók az államadósság növelésében.
De természetesen ez nem menti fel semmi alól a döntéshozókat. Senkit sem 1990 óta.

high up! 2011.08.03. 22:48:47

@mirigy187: A Fidesz 82%-kal vette át az államadósságot. Az átvétel után még arra az ßevre csinált egy netto 150 milliárd fortintos megszorító kurzust. Innen jutottunk el a mostani 77%-ra.
Majd akkor szóljál ha ez a 77% növekszik.

high up! 2011.08.03. 22:54:16

@hackbard.celine: A hosszútávú összefüggés az, hogy 10 éve az önkormányzatok még nagyjából megkapták a normatív támogatást minden központilag átadott feladat után és így nagyjából egynlegben voltak.
Aztán a bolsilibsik azt játszották, hogy a 100 napos szavazatvásárlás után kiürült kassza miatt, az ÖK-ra 4-6 év alatt majd 30%-kal több feladatot nyomtak rá (és semmi plusz normatív támogatást), csak hogy a hiány ne a központi költségvetésben keletkezzen, hanem az ÖK-nál.
Erre ordibálják a müveletlen agyhalott bolis-libsik, hogy a fideszes ÖK-ök eladósodtak!
Jaj, ki gondolta volna, hogy így tényleg??

high up! 2011.08.03. 22:55:32

@is: és akkor mit is mondtál azon kívül, hogy dadogtál valamit, azt is tele hibával?

high up! 2011.08.03. 23:06:01

@hackbard.celine: a te anyád gyereke az idióta. Lehet, hogy te már véletlenül fogtál makroökonómia könyvet a kezedbe, de hogy semmit nem értettél meg belöle az is látszik.
Ezzel az unalmas ballibsi mantrával, hogy Bokros miatt csökkent 2000-ig az államadósság elmehetsz a pótvizsgára. Bokros végrehajtotta az IMF megszorító parancsát, ezzel azonnali hiány csökkentést ért el. Az utána következö években már nem ö csinált költségvetést, úgyhogy akkor meg az történt, amit mások akartak. Medgyessynek úgy se volt soha saját esze, így teny, hogy ö folytatta a bokrosi utat: a gazdaságot bennhagyta a recesszióban, a munkanélküliséget detto, a szociális elszegényedést meg tovább rontotta.
Ennek azonban 1998-tól vége lett, még tomboltak is a ballibsik, amikor 1999-ben Orbán bejelentette, hogy a Bokros csomag minden pontját felszámolták.
Hát ennyi a te Bokros legendád.

Annyit meg tanulj meg a makroökonomiai könyvböl, ha még egyszer a közelében jársz, hogy aki 62%-on veszi át az államadósságot, majd 53%-on adja át, az államadósságot CSÖKKENTETT.
Persze tudom, hogy ez egy balosnak egy felfoghatatlan logikai összefüggés.

high up! 2011.08.03. 23:08:25

@jeriko: neked járna egy fizetös olvasás megértési tanfolyam, mert köze nincs a valóságnak ahhoz, amit te itt összevizionálsz.

jeriko 2011.08.03. 23:16:13

@high up!: A LESZ szó értelmét sikerült felfogni?

jeriko 2011.08.03. 23:31:32

@high up!: "A Fidesz 82%-kal vette át az államadósságot. Az átvétel után még arra az ßevre csinált egy netto 150 milliárd fortintos megszorító kurzust. Innen jutottunk el a mostani 77%-ra."

Egy kis matek: Az államadósság jelenleg 21.000Mrd Ft körül van. A 150 Mrd ennek kb. 0,7%-a, tehát ekkora spórolás 82%-ból max. 81,3%-ot tud csinálni. Nagyon nem vagy tisztában a számokkal.

Fedrőcz 2011.08.26. 11:10:01

Akinek ilyen jó humora van, abban tuti, hogy van zsidó vér, jó lesz családfát kutatni...

Paranoid Android2 2011.08.26. 12:21:18

@Fedrőcz: Most ezt miért kellett? Mint már több ízben kénytelen voltam kifejteni, ezen a blogon az embereket a személyiségjegyeik alapján gyűlöljük és nem etnikai alapon.Amúgy tényleg zseniális humorom van, kétségtelen.

Fedrőcz 2011.08.26. 13:10:11

@Paranoid Android2: hö-hö-hö, mindenesetre a humorod nem illeszkedik a Kormányéhoz, ez kétségtelen...

Fedrőcz 2011.08.26. 13:21:56

@Paranoid Android2: továbbá még öniróniád is van... hmmm...

pizzamester 2011.08.28. 20:18:34

nekem sem tetszik, hogy igy alakultak a dogok az allamadossaggal, de sajnos ebben szinte minden politikusunk benne volt. Persze a szocik jobban mint a tobbi, de ez nem mentesiti a masik oldalt a felelosseg alol.
masok mar emlitettek, a 100-napos program megszavazasat (csak az MDF nem szavazta meg), a beigert 14. havi nyugdijat, tamogatott lakashiteleket.

mindegy is, a mi kis orszagunknak ilyen demagog es bena politikusok "jutottak". De mivel a kinalat altalaban alkalmazkodik a kereslethez. talan bennunk (valasztokban) is van hiba. ez itt az igazi baj. mikor lesz mar egyszer itt egy FELELOS kormany(part)?

BlackVoid 2011.11.14. 13:05:02

@tobias2: "Válság idején az állam képes arra, hogy fiskális eszközökkel, például infrastrukturális beruházásokkal, de mesterségesen fenntartsa a hatékony keresletet (fogalmát lásd lejjebb), ezzel az egyensúlyhoz közelítse a gazdaságot és csökkentse a munkanélküliséget."

Keynes-t sokan szidják és joggal, de azért ő sosem mondott olyat, hogy amikor nincs válság akkor is költekezzünk. Márpdig mi akkor is költekeztünk, amikor semmiféle válság nem volt.

Eleve, milyn hülyeség az az EU követelmény, hogy 3% alatt kell lennie a deficitnek??? Miért nem 0%???

tudatbázis 2011.11.14. 14:21:22

sziasztok, egy vonatkozó cikk és interjú Drábik Jánossal, ha érdekelne valakit?
tudatbazis.hu/a-magyar-allamadossag-fizeteset-meg-kell-tagadni-interju-dr-drabik-janossal
süti beállítások módosítása