A bajnai-projekt

 2012.10.15. 17:51

A racionálisan gondolkodó becsületes választópolgár a magyar politikai életben olyan helyzetben van, mint az a prédaállat a szavannán, akire a széplelkű zoológusok a testsúlyának másfélszeresét kitevő helyzetjelzőt akasztottak, viszont nagyon drukkolnak neki, hogy az a csúnya hiénafalka ne vegye észre. Nem csoda hát, hogy riadt arccal vizslatjuk, hogy ki tűnik fel az ellenzék egén, hogy az mszp és a posztszdszotikus (vegyétek úgy, hogy ebbe a kifejezésbe belepréseltem az apokalipszis és a diabolos szavakat) segédcsapatok násza után megyó II mezjelzéssel nekiszaladjon az Orbán Viktor nevével fémjelzett vészkorszak felszámolásának.

A helyzet kísértetiesen emlékeztet ugyanis a boldogemlékű századelőre, amikor is az elhízás előtt álló minitörpe (aki csak Torgyán doktor vállán állva látszott ki a parlamenti székből) megbuktatására törő demokraták olyan pártelnökkel rendelkeztek, kovács lászlóval, hogy a párt vezetőinek többségénél is pánikrohamot okozott a gondolat, hogy vele fussanak neki a választásoknak. A kis próbanácit rettentő erősnek gondolták és egyrészt magukat nem akarták kitenni a vereség kellemetlenségeinek, másrészt párton belüli ellenfeleiknek sem akarták megadni a halvány esélyt, hogy véletlenül befusson. Ezért egyeztek meg végül a megyó kandidálásába, ami azt az örömet is megadta nekik, hogy megtekinthették a kovács laca orcáját, amit bejelenteni kénytelen a miniszterelnöki álomfészekből őt kitúró, de nála azért nyilvánvalóan csekélyebb készségkészlettel rendelkező kakukkfiókát.

Most a helyzet hasonló. A mi attilánk miniszterelnöki ambíciói csak annak legszűkebb családi körében tűnnek evidenciának. Annak a pártnak az elnöke, aki Szanyi kapitánnyal volt kénytelen megküzdeni az elnökségért, eleve el kell hogy gondolkozzon a karrierje állapotán, csak abban bízhat, hogy közel se távol olyan jelölt ellenzéki oldalon, akivel az átlagos választó el meri engedni a térre az anyósa kutyáját. A szocialista pártnak ráadásul már igaz erős emberei sincsenek, akik nem szerepeltek a bűnügyi rovatban, vagy nem rezzennek össze az elszámoltatás szó hallatán.

Tehát reális veszélynek tűnik, mind nekem (leendő megszorítási áldozatnak), mind a mesterházinak, hogy az ilyen bajnai-félék, akikről megírta a népszava, hogy milyen remek miniszterelnök volt, továbbá alapítványa is van, illetve a szélsőlibsi amerikai körök pénzelik, rámozdulnak a lehetőségre. A bajnai végül is teljes mértékben megfelel annak a rejtett kritériumhalmaznak, amelyet a ballibsi miniszterelnökök megyó-fletó irányú sorozata kijelöl.

Még összepuszizkodott a kommunistákkal (de az internacionálét már nem tanulta meg készségszinten), amikor tehette, szimpatikusnak találta a fletót, az is őt. Annyi kétes gazdasági ügyben volt benne, amennyit egy nagyobb munkabírású menedzser két dolgos évtized alatt fel tud mutatni, kormányzati teljesítménye pedig gyurcsány ferenc-szintű sikerességével valahová szegény Rabár Ferenc és bokros lajos közé pozicionálja. Egyetlen esélye, hogy a baloldali sajtó már politikai szerepvállalása elején meglátta benne az „embert”, akit el lehet adni a kertévék törzsközönségének és akiben a liberális netes sajtó kommentelői beleláthatják a szakembert, a sikeres válságkezelőt.

Amúgy ez a sikeres válságkezelés bajnai-módra, a magyar politika ténylegesen legnagyobb hazugsága 90 óta. Gyakorlatilag folytatta az ország csődbevitelét, csak arra ügyelt, hogy a bukta már a kormányváltás után legyen. Persze ez így volt megbeszélve, hogy az új kormány idején bekövetkező csőd esetleg vissza is hozhatja a szocialistákat. Ha nincs kétharmad, valószínűleg így is lett volna, egy kisebb támogatottságú kormány tutira belebukott volna a 2010-es ügyintézésekbe.

És ezt az embert, gyurcsány évtizedes barátját, totális gazdasági alkalmatlanságot mutató miniszterét akarják új arcként visszahozni a baloldali véleményformálók.

Ez a megyó-projekt logopédiailag fejlesztett változata, azzal a különbséggel, hogy most egy rakás teljesen megjósolhatatlan viselkedésű és támogatottságú pártcsírával kell majd együttműködni, amelyeknek semmiféle fogalma nincs a választásokról, kampányokról meg mértékletességről, csak arra képesek, hogy felismerjék a sajtószabadság ellenségeit.

Ráadásul gordonka teljesen fogyaszthatatlan az elégedetlen fideszesek számára. Lehet, hogy nem volt elszámoltatás, lehet, hogy rosszabbul élünk, mint négy éve, de az tuti, hogy az előző nyolc év emblematikus figuráját bizonyosan nem akarjuk vissza. Ennyi erővel még a kóka is turizható entitás lehetne, igaz őtőle még teljes sötétségben is megvadulnak a lovak.

A bajnai-projekt a baloldal teljes impotenciájának kinyilvánítása.

Semmi szükség arra, hogy olyanok kerüljenek hatalomra, akik úgy kormányoznak, mint az elmúlt 22 évben bárki és a költségvetést is bedöntik minden évben. Mert azt az egyet nem lehet elvitatni az Orbán Viktor-féle európailag értéktelen csapattól, hogy a költségvetést képesek voltak nagyjából egyensúlyban tartani. És ráadásul nem is privatizáltak közben, hanem kommunizáltak!

Édes, nem?

Címkék: mszp gyurcsány ferenc medgyessy péter bajnai gordon ellenzék mesterházy attila Milla

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr534850317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magyar ember teli szájjal 2012.10.15. 21:06:41

Az alapítványa posztajiból nem az jön le h hülyék lennének. Persze nem azok lesznek mögötte hanem Lendvaik, LMP-sek, szakszervezetisek, és a millások.

qwertzu 2012.10.15. 21:38:52

"Amúgy ez a sikeres válságkezelés bajnai-módra, a magyar politika ténylegesen legnagyobb hazugsága 90 óta. Gyakorlatilag folytatta az ország csődbevitelét, csak arra ügyelt, hogy a bukta már a kormányváltás után legyen."

:)

Megfigyelhető, hogy a szocik kormányzásának idején mindig van egy közgazdaságtani zseni, akinek zsenialitása a következő kormány idején hozza/hozná meg a gyümölcsét. Lásd Bokros, Bajnai.

Kivéve, ha önmaguk után kormányoznak, mert akkor a zseniről kiderül, hogy elkúrta.

qwertzu 2012.10.15. 21:44:18

@qwertzu: Mert ne legyenek kétségeink, ha a Fidesz esetleg nyert volna 2006-ban, akkor 2010-ben minden a zseniális közgazdász, a nagy ÁFA csökkentő Gyurcsány legendájától lett volna hangos.

doktor.dikhed 2012.10.15. 21:50:45

"Mert azt az egyet nem lehet elvitatni az Orbán Viktor-féle európailag értéktelen csapattól, hogy a költségvetést képesek voltak nagyjából egyensúlyban tartani. És ráadásul nem is privatizáltak közben, hanem kommunizáltak!" - Ahahahahahaha! Ahahahahahahaha!

Mindegy, legalább nyugdíjasként jó lesz. Ott a pénz, amit magánnyugdíjpénztárba toltam. Ja, hogy azt elvették? Mindenkitől? 3000 milliárdot? És már el is ment nagyrészt? És így is folyamatos a hiány?

Ahahahahahahaha!

rockjano 2012.10.15. 21:58:43

"Mert azt az egyet nem lehet elvitatni az Orbán Viktor-féle európailag értéktelen csapattól, hogy a költségvetést képesek voltak nagyjából egyensúlyban tartani."

Lófaszt!!!!

Nyugdíjlopással persze. meg ostoba a gazdaságot tönkrevágó különadókkal.
Ezek a saját farkukat sem tudják egyensúlyban tartani...

A Bajnai-projekt az ország utolsó reménye mielött belefulladunk ebbe a putyini diktatúrába...

Sir Galahad 2012.10.15. 22:33:42

Lehet, hogy Bajnai borzalmas jelölt volna sok szempontból, de pillanatnyilag nála nincs esélyesebb az ellenzéki térfélen. Az egy jó kérdés, hogy ez a "vakok között félszemű a király"-pozíció mire lesz elég élesben, de ez majd kiderül. Ha menet közben úgy tűnik, mégsincs esélye nyerni, lecserélik. Egy biztos: a balliberális ellenzéknek a mostani választási szisztémában más esélye nincs a nyerésre, mint hogy egy egységes tömbként induljon a Fidesz ellen. A mögöttük álló pénzügyi körök érdeke pedig felülír minden más érdeket, ezért biztos vagyok benne, hogy lesz egy nagyjából egységes ellenzéki szövetség (természetesen Jobbik nélkül), és ha Bajnai látszik a legerősebbnek, ő lesz az élén, a többi meg szépen lenyeli a békát.

stim 2012.10.15. 22:54:45

Pontosan ezt érzem a baloldallal kapcsolatban amit a poszt ír. Ha Bajnai az aki mögé fel lehetNE sorakozni akkor nincs mögötte senki. És ezeknek se erejük és legfőképpen elképzelésük nincsen. Az MSZP már megmutatta mit tud, azért tartunk ott, ahol; köszönet az államadósságért. Most, hogy fizetni kell vissza, most mindenki sír, akkor bezzeg jó volt. Az SZDSZ teljes joggal került a történelem szemétdombjára; oda valók. Amihez hozzányúltak szarrá vált. Oktatás, gazdaság.

Lehet szidni a Fideszt, vannak hibáik, nem is kevés. De! Nem vettek fel hitelt, csökkentik az államadósságot, védik a termőföldet, a költségvetést nem hamisítják mint ahogy az MSZP-nek az EU elnézte de mi most fizetjük az árát.

Amit nem tudok nekik elnézni az a hazudozás. Akik sokat hazudoznak egy idő után elvesztik a realitásérzéküket és ez okozza a vesztüket.

Röviden: MSZP soha, LMP kevés, DK az kiugrott MSZP-sek csak nevet cseréltek. Ha a DK és az MSZP tudna együttműködni akkor nem lennének külön. Az olyan LMP pedig nekem nem választható amelyik összeáll az MSZP-vel. Ezt ők is érzik. Remélem a gyomruk tájékán.

Marad egy gyengébb Fidesz és egy erősödő Jobbik. Az LMP esélyes, hogy bekerül a Parlamentbe. Helyenként nyer az MSZP pár időközi választást aztán rájuk húznak minden függőben lévő ügyet a választási kampány idején és szétcsapják őket. Sárosak mint a kurvaélet. Meggyőződésem, hogy 2014-ig se ügynöktörvényben, se Biszku Bélával nem lesz előrelépés de esélyes, hogy akkor is csak beszéd szintjén. Szerintem.

Az, hogy a baloldal Bajnait várja azt jelenti, hogy a baloldal halott. Ötlettelen és életképtelen aki kívülről vár segítséget.

billy reed 2012.10.15. 22:55:02

"Amúgy ez a sikeres válságkezelés bajnai-módra, a magyar politika ténylegesen legnagyobb hazugsága 90 óta. "

Annyira hazugság, hogy még OVi is kénytelen volt elismerni a hatékonyságát. /Az már más kérdés, hogy mennyi pénzt tapsoltak el ebből 2010 után.../

Kissé összecsapott a poszt. Inkább vagdalkozás, mint elemzés.
De ilyen a szabadság. Ezt is lehet.

sanyix 2012.10.15. 23:01:38

@billy reed: és ha az orbán elismer valamit akkor hűha? Saját gondolataid nincsenek?

Bajnai válságkezelése egy nagy 0 volt, bár sokak szerint ez is jobb mint még rosszabbá tenni a helyzetet, de ezt egy általános iskolás gyerek is utána tudta volna csinálni :D

nick jagger 2012.10.15. 23:15:50

A Bajnai projekt valóban a baloldal totális impotenciáját tükrözi. Az is igaz, hogy senki nem váltotta meg az országot (egyik oldalról sem).
De... drága Törpe hívők! Valamiért Bokros és Bajnai eredményeit nemzetközileg elismerték. De nem ez a lényeg. Nem telik bele 10-15 év és Ti is rájöttök, hogy akiket szidtatok, azok szarul csinálták, bénáztak, hazudtak is, (miért a Viki nem?). Szocik és idióták voltak, de egyik se volt olyan személyiségtorzult, hatalommániás féreg, mint az istenetek, aki nemcsak dilettáns, hanem a tetejébe még egy igazi ősgyökér, akit tényleg nem érdekel, hogy a hatalma érdekében árt a magyaroknak. Összefoglalva: GECI!

c4rtm3n 2012.10.15. 23:25:21

A 2010-es kormányváltáskor 100Mrd forintnyi kockázat volt a költségvetésben, amit jeleztek is. Az szja középső sávját 17%-ra vitték le, a sáv-határokat kitolták. Az IMF hitelből az utolsó részletet fel sem használták (abból vette vissza az Orbán kormány a MOL-t). A gazdasági mutatók alapján 2010 III-ik negyedévére már növekedésbe fordult a gazdaság. Valamint az MNB devizatartalékait is megemelték.

Persze voltak kiadáscsökkentő intézkedések is, de a mostaninál jóval kevesebb.

Közben nem volt minden nemzeti giccsel leöntve, nem akartak mindent irányítani (persze, mindent nem tudtak volna).

Hiteleket most is veszünk fel, csak jóval drágábban mint az IMF-től lehetne (2-3%-os a különbség!). A probléma az, hogy az IMF hitellel kiszámíthatóbb gazdaságpolitika kellene, ami a jelek szerint nem erőssége a jelenlegi kormánynak.

Állítás I.: Orbán Viktor: a Bajnai kormány jól kezelte a válságot..
Állítás II.: Orbán Viktor sohasem hazudott.
--> Állítás I mindenképpen igaz ;)

C4rtm3n

Magustanonc 2012.10.15. 23:51:07

@stim: "Lehet szidni a Fideszt, vannak hibáik, nem is kevés. De! Nem vettek fel hitelt, csökkentik az államadósságot, védik a termőföldet, a költségvetést nem hamisítják mint ahogy az MSZP-nek az EU elnézte de mi most fizetjük az árát."

Tisztában vagy vele, hogy a kötvénykibocsájtás egészen pontosan hitelfelvétel?

Tisztában vagy vele, hogy a Fidesz saját képviselője beszél arról, hogy a saját kádereiknek osztanak földet spekulatív módon?

És azzal, hogy a költségvetés kozmetikázását az MSZP a Fidesztől tanulta?

Köz-Legény 2012.10.16. 00:18:08

Külföldön, ide értve a környező országokat is, gyakran egyik hónapról a másikra feltűnik egy "vezető", akire szavaznak az emberek. Néha nem is kevesen. Magyarországon miért nincs ilyen?

Ja, hogy a Fidesz irányít minden csatornát? Mahir, köztévé, NMHH, stb? Mint egy diktatúrában?

Szerintem itt egy esély van: a Facebook-forradalom. Ott van az egész ország, simán népszerű lehet ott egy olyan ember, aki valódi alternatívája lehet a jelenlegi garnitúrának.

kivisziat 2012.10.16. 00:41:09

@rockjano: Álmodj, királylány! :-)

rockjano 2012.10.16. 01:13:08

@kivisziat: Álmodozunk egy kicsit a koncolás elött....

Marós 2012.10.16. 02:33:07

@Köz-Legény:

Elméletileg te is OV helyébe léphetsz..Sok sikert!

Gáborom 2012.10.16. 03:17:33

@rockjano: csöbörből vödörbe.
aztán vödörből csöbörbe.aztán csöbörből vödörbe.
hát, ez mán csak így megy minálunk...

Gáborom 2012.10.16. 03:20:56

@Köz-Legény: minden csatornát?
Népszabi? Népszavi? Ááátévé?Százhatvannyócóra?Hócipő?Index? Blogponthuk?MagyarNari?ÉletésIrodalom?

jajnemá....

Gáborom 2012.10.16. 03:22:41

@Köz-Legény: Facebook forradalom?

Áááá, leesett.....te most viccelsz!!
Ugye?
Naaaaa,ugye,hogy csak viccelsz?

Naaaaa, ne máááááá.....

unrealnoise · http://unrealnoise.blog.hu/ 2012.10.16. 06:14:08

hát kérlek szépen ez a poszt jó nagy nulla. lehet ez a Te véleményed, de hogy az szart sem ér összességében, az biztos....

sem az érvelések, sem semmi más... gratula.

Patreides · patreides.blog.hu 2012.10.16. 07:27:13

"Amúgy ez a sikeres válságkezelés bajnai-módra, a magyar politika ténylegesen legnagyobb hazugsága 90 óta. Gyakorlatilag folytatta az ország csődbevitelét, csak arra ügyelt, hogy a bukta már a kormányváltás után legyen."

Na, ez a legnagyobb ****ság (tetszés szerint kitölthető).
Azért remélem, nem gondolod komolyan, mert akkor ez még annál is rosszabb, mint azt most gondolom.
A világban léteznek olyan érdekes dolgok, mint például a valóság tényei. Ezeket nem árt néha megismerni, és időnként, úgy hébe-hóba figyelembe is venni.
Bajnai és Oszkó szakmai szempontok szerint tette, amit kellett, hogy kiszedjék az országot az MSZP előző időszakban véghezvitt kormányzása, és a világválság által együttesen okozott csődközeli helyzetből.
Azután jött Orbán, aki előbb külföldön közölte, hogy bajnai jól kezelte a válságot, majd Kósa és Szíjártó egy-egy ügyes nyilatkozatával bedöntötte a forintot, és utána megkezdődött az Orbán-Matolcsy-féle unortodox gazdasági és törvénykezési ámokfutás... Egy igazi tündérmese.

nem várt fordulat 2012.10.16. 07:28:14

"Mert azt az egyet nem lehet elvitatni az Orbán Viktor-féle európailag értéktelen csapattól, hogy a költségvetést képesek voltak nagyjából egyensúlyban tartani."

OMG.

A többit még elnézném, mert nem muszáj szeretni a bal oldalt, de ez....

Annyi közöd van a közgazdasághoz, mint munkáscsizmában a friss levegő.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.16. 07:42:46

Nézd, szerintem te a testsúlyodnak másfélszeresét kitevő paranoiádat magad akasztottad magadra. Te bármit le tudsz húzni. Sajnállak.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.16. 07:46:58

@billy reed: "Kissé összecsapott a poszt. Inkább vagdalkozás, mint elemzés.
De ilyen a szabadság. Ezt is lehet. "

node, hogy a hülye index még ki is teszi, az már nincs előírva a szabadságban.

Andal 2012.10.16. 08:13:50

@c4rtm3n: "A 2010-es kormányváltáskor 100Mrd forintnyi kockázat volt a költségvetésben, amit jeleztek is."
Ugyan már, volt az min. 400mrd is, már júliusban be kellett jelenteni azt a 29pontos akciótervet több száz mrd-os pénzelvonással, hogy úgy-ahogy tartható legyen a hiánycél. Hagyjuk már ezt az ostoba ballib legendát, hogy Bajnaiék alatt már minden rendben volt. Ők is pontosan tudták, hogy csak rátolják a saját trágyadombjukat az új kormányra, 2011-14 között nem nekik kell visszafizetni az imf hitelt stb.
Illetve azt is elfelejtik megemlíteni, hogy a válság újabb hulláma (görög) pont 2010 elején, a magyar választások előtt indult el, ami megint csak az új kormány nyakába szakadt.
Eu bekeményített, a hiánycélt nem engedte megemelni, csak a megszorításokat követelte. Orbán meg azért "dicsérte" meg a korábbi kiigazításokat, hogy jelezze, további megszorításokat már nem tudna elviselni a lakosság.
Bajnaiék 2006 óta kezelték a saját maguk által kreált válságot, hatalmas sikerrel, az államadósság elszállt, a gazdaság belassult már a válság előtt, 2008-ban nekik kellett azonnal a válság miatt az imf-től pénzt kunyerálni, különben csőd lett volna, és az egész visszafizetését ráhagyták a jobboldalra, az utolsó pillanatig ragaszkodtak a hatalomhoz, Bajnainak is köszönhetően nem voltak előrehozott választások.

nemecsek ernő áruló 2012.10.16. 08:25:37

@magyar ember teli szájjal: Ha Bajnainak van esze, vállalja a miniszterelnökséget, de csak úgy, ahogy 2009-ben is: aláiratja a biankó papírt, hogy pofa lapos, azt csináljátok, amit én akarok, vagy húzok a vérbe.

Egyébként Bajnai nem lesz miniszterelnök, nem kell aggódni. 2014-ben semmi képpen sem. 2018-ban már lenne rá esély, de az még messze van, felesleges beszélni róla; Orbánt 2014-ben újraválasztják, és tökéletesen padlóra küldi az országot. Erre mérget vehetsz. Utána én polgárháborút jósolok, mivel Viktorék Kókusz-szigetekre szökése után a Jobbik nekimegy a cigányoknak és megpróbál majd puccsot végrehajtani.

(Következtetéseimet az eddigi magyar történelem, és a jelenlegi politikai légkör alapján szűrtem le - blogok, híroldalak, hírműsorok széleskörű olvasása után. A fent vázolt eset egy kifejezetten pozitív forgatókönyv. Sajnos eddig még mindig igazam volt.)

Kutyuu 2012.10.16. 08:31:37

Ez egy szar poszt volt, elfogult - tele marhaságokkal és orbitális tévedésekkel-, a bizonyos nevek kisbetűzése meg egyenesen szánalmas...

c4rtm3n 2012.10.16. 08:34:20

@Andal: annak a 29 pontos akciótervnek mely pontjai hozták össze a 400Mrd-ot? Az egyetlen jelentősebb bevétel a bankadó volt...
Akkor a görög csőd nem volt reális, a Kósa-Szíjjártó páros csak a 7%-os hiány engedélyezését akarta (vagy sortoltak :P) elérni...

Üdv, C4rtm3n

Andal 2012.10.16. 08:49:16

@c4rtm3n: Bocs, elnéztem, júliusban még csak 230mrd-os lyukról beszélt Varga, erre lett volna fedezet a bankadó (kb. 100-200mrd) és közszférás zárolások, megtakarítások (100mrd). Később, ahogy tetőzött a válság és egyre rosszabbak lettek a növekedési kilátások, úgy kellett egyre több megszorítást tenni (manyup, egyéb különadók).
A görögöket, görög példát emlegetni akkor is felelőtlenség volt, valamikor tavasszal derültek ki a görög valós adatok a hiányról, adósságról.

quendelapo 2012.10.16. 08:50:42

Ezt alá tudnád támasztani tényekkel is?
Vagy csak fikázol, mert fikázni jó?

"Amúgy ez a sikeres válságkezelés bajnai-módra, a magyar politika ténylegesen legnagyobb hazugsága 90 óta. Gyakorlatilag folytatta az ország csődbevitelét, csak arra ügyelt, hogy a bukta már a kormányváltás után legyen. Persze ez így volt megbeszélve, hogy az új kormány idején bekövetkező csőd esetleg vissza is hozhatja a szocialistákat. Ha nincs kétharmad, valószínűleg így is lett volna, egy kisebb támogatottságú kormány tutira belebukott volna a 2010-es ügyintézésekbe."

2012.10.16. 08:55:58

@Köz-Legény:

Nektek ott van a színvonalatoknak maximálisan megfelelő Dopeman.

Andal 2012.10.16. 09:03:52

@quendelapo: Bajnai 2006 óta a Gyurcsány kormány tagja volt, gazdasági miniszterként 2008-ban 0,6%, 2009-ben -6,5% a teljesítménye. Az imf tárgyalásokon szintén ott volt, nagyon sikeres megállapodásként 3 év után kell elkezdeni a törlesztést (pl románoknál ez 7 év), ami pont a mostani kormányra esik (több mint 14mrd euro). 2012-14 között óriási összegeket kell adósságszolgálatra fordítani, idén 4,5ezer mrd, jövőre és '14-ben kb. 3-3ezer mrd ft. Ennek az adósságnak a kiváltása, megújítása nagyon nehéz feladat, ha a megszorítások és eu-s recesszió miatt nincs növekedésre lehetőség (német növekedési kilátásokat is a napokban fogták vissza, idén 0,8, jövőre 1%), az idei visszaesés miatt ráadásul nőni fog az államadósság aránya.
Ha Bajnai miniszterelnökként olyan sikeres válságkezelő lett volna, akkor Orbánéknak nem kellett volna semmilyen megszorítást véghezvinni, csak beleülni a "készbe". Furcsa, hogy újraéljük a '90-es éveket, akkor a komcsik hagytak hátra hatalmas államadósságot és bajban lévő gazdaságot, aminek a következményeiért természetesen az akkori, náci, jobboldali kormány volt a felelős, és a többség akkor Kádárt, most Bajnait várta vissza, mert hát milyen jó volt akkor.

ursus artos 2012.10.16. 09:14:04

Rabár Ferenc gyorsan feladta...

romkocsmában merengő félázsiai származék 2012.10.16. 09:17:42

Bajnai "Nem értettünk hozzá" Gordon elővétele a kalapból, tényleg a Medgyessy történethez hasonlít a leginkább.
Ha jól emlékszem, annak csúnya vége lett.

wynarsky1 2012.10.16. 09:39:15

"Lehet szidni a Fideszt, vannak hibáik, nem is kevés. De! Nem vettek fel hitelt, csökkentik az államadósságot, védik a termőföldet, a költségvetést nem hamisítják mint ahogy az MSZP-nek az EU elnézte de mi most fizetjük az árát. "
:D ez aranyos
főleg a termőföldvédelem. városi béled van é?
csökkentik az államadósságot:D

ephart 2012.10.16. 09:53:59

hát igen.Bajnai a jolly joker. nos balliberál söpredék tuti, hogy 2014 bukó lesz számotokra.státuszozok az ami most is acsarkodó politikai Statiszták.nem tehettek semmit szokjátok balf@szok

Velden (törölt) 2012.10.16. 09:54:14

Miért volt szükség válságkezelésre, annak a kormánynak a bukása után, amelyikben Bajnai Gordon gazdasági miniszter volt?

quendelapo 2012.10.16. 09:57:42

@Andal:
Mintha 2008 őszén kirobban volna egy viággazdasági válság - vannak, akik a 29-33 közöttihez hasonlítják. Persze lehet, hogy ezért is Bajnai a hibás....
2010-ben hogyan alakult a GDP? Az kinek a számlájára írjuk?
Ha jól emlékszem 2010-es évet érintő érdemi restrikciós csomagot nem csinált a fidesz. A különadók kivetése túl sokat 2010-re nem hozott, az politikai üzenet volt. Azóta is azt szopjuk.
orbán újabb és újabb rstrikciókra kényszerül, mert kormányzását azzal kezdte, hogy eljátszotta a bizalmat. Így nincs beruházás befektetés és folyamatosan csökken a gazdaság.
Miközben Szlovákia és Lengyelország szárnyal, érdekes, hogy az ő gazdaságpolitikájuk sokkal jobban hasonlít Bajnaiéra, mint arra, amit a pocakos tábornok és barátai követnek.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.10.16. 09:58:12

"Gyakorlatilag folytatta az ország csődbevitelét, csak arra ügyelt, hogy a bukta már a kormányváltás után legyen."

Na ez a magyar politika egyik legnagyobb hazugsága, amivel csak a fideszesek tudják becsapni magukat.

Paranoid Android2 2012.10.16. 10:09:50

@Fedor: Én pusztán a költségvetés egyensúlyáról beszéltem és nem a gazdaságpolitikáról. Ha már itt tartunk, ballibék 2006-ra egy prosperáló világgazdasági időszakban vitték csődbe az országot.:))) És a válság is csak 2008ban kezdődött ugyebár.
Tehát a csodás 2 éves ballib válságkezelés hatására olyan remek állapotban volt az ország, hogy a válság kitörésekor elsőnek dőlt be.:)))))
Tényleg egy zseni.
Ti ott ragadtatok valahol a hatvanas években, mindig kell egy Kommandanta Che szerű ikon, akiért lehet rajongani.
Az igaz, hogy most legalább nem egy tömeggyilkos,de ne reménykedjetek, ez nem fejlődés.

Koseberga 2012.10.16. 10:18:44

Horn Gyula óta képtelen egy vezetésre alkalmas miniszterelnök jelöltet kitermelni magából a baloldal.
Totális impotencia.

@Paranoid Android2: +1

doktor.dikhed 2012.10.16. 10:24:55

@zajos1: Igen, a negatív rekordok után... Mellesleg a csökkenés az "ortodx" megszorításoknak köszönhető, amibe csak belekényszerültek és az IMF tárgyalásoknak - az IMF-el meg nem akarnak megegyezni, ami miatt hosszú ideig borzalmasan drága lett az államadósság finanszírozása. Az egykulcsos adórendszerrel mindenki bukott. Az államkasszán 500 milliárdos lyukat ütött. Az elvett manyup pénzek után saját számlákat ígértek, amiről szó sincs. Jó ég, emberek, ne csak 5 perces memóriánk legyen.

Ha nem lesz IMF megegyezés és arra megy ki a játék, hogy elinflálják a forintot, majd hozzányúljanak a devizatartalékokhoz, akkor lesz itt ég cds rekord, csak negatív irányban.

Azt se felejtsük e, hogy a cds árazás pont a kormány gazdaságpolitikájának köszönhetően volt az egekben, ahogy az államkötvényhozamok is.

Kissé ironikus az is, hogy a jelenlegi kormány hívta le az IMF hitel utolsó részleteit és elvásárolgatta pl. Mol részvényekre. Bajnai viszont drágább hiteleket váltott ki az IMF hitelből.

Közben a kormány a belső piacról akarja finanszírozni magát 7-8-10%-os kamatozású államkötvényekkel. Az IMF hitel kamata 4% alatt lenne. Több száz milliárdot képesek kidobni az ablakon demagóga miatt. Ezt még csak nem is ellopják, hanem kidobják az ablakon.

Egyszerűen pancserek, dilettánsok. A legrosszabb pedig, hogy ez végtelen demagógiával párosul, amíg már maguk is hisznek a kis szabadságharcukban és észre sem veszik, hogy szórják a pénzt.

Ezért kell egy józan ember. Legyen az Bajnai, vagy bárki. Sajnos a FIDESZben már nem maradtak ilyenek. Orbán kiirtotta őket.

Andal 2012.10.16. 10:34:44

@quendelapo: Igen, 2008 őszén kirobbant a világválság, Bajnaiék arról tehetnek, hogy minket olyan állapotban ért, hogy rögtön imf hitel kellett a csődhelyzetet kerülendő, más országok csak hosszú hónapok múlva szorultak segítségre, illetve kerültek nehéz helyzetbe, mert egy csomó pénzt beleöltek a gazdaságba és a bankrendszerbe a válság hatásait tompítandó (ez nálunk lényegében elmaradt).
2010-ben 1,2% volt a növekedés, 2011-ben 1,7%, idén visszaesés várható. Ha megnézed 2006 óta lassul a gazdasági növekedésünk, hála Gyurcsányék adósságcsapdájának és saját válságkezelésük csődjének.
A régiós országoktól 2005 óta folyamatosan leszakadunk, jóval kisebb a gazdasági növekedésünk, jóval magasabb az államadósságunk. A szlovákok például már bevezették az eurót, ballibék ezt 2007-re ígérték.
A különadókat 2010 októberétől szedték be, manyup államosítás novemberben volt, a hiánycél az önkormányzatok magas adóssága miatt így is 4,2% lett végül.
Érdekelne, hogy a bankadók, válságadók, manyup, majd áfa-emelés és egyéb megszorítások nélkül ugyan miből és hogyan teljesítette volna más a hiánycélt?

qwertzu 2012.10.16. 10:37:08

@quendelapo: @quendelapo: Államadósság szlovákiában 2010 (GDP%): 41,1%

Lengyelország: 54,8%

Magyarország: 80,6%
Egyéb kérdés?

Con_Sole 2012.10.16. 10:39:51

Ehhh ha ló nincs jó lesz a szamár is! Nem, magyarok? A sok világtalannak pedig megfelelő a vak vezetőnek!

Paranoid Android2 2012.10.16. 10:41:32

@doktor.dikhed: Igazán nem akarlak ingerelni, de elég merész gondolat elvonatkoztatni mindazon egyéb költségektől, amit az IMF megállapodás okozna. És ezek nemcsak politikaiak, hanem társadalmiak is és pénzügyiek is. Pl az imfes követelések tovább fékeznék a gazdaságot.
Igen, ennek a gazdasági metódusnak vannak költségei.
Kiszámoltad milyen költségei voltak a megyo-fleto-gordonka trió ámokfutásának? Alsó hangon 100 milliárd euróba kerül majd kilábalni belőle 20 év alatt.

quendelapo 2012.10.16. 10:50:04

@qwertzu:
Mennyi is volt 2008 őszén, az IMF hitel előtt?

Mennyi autópálya épült Szlovákiában és Lengyelországban ?

Mennyi volt 2002-ben a magyar adósság és kinek / minek köszönhetően ?

Vajon mekkora szerepe volt 2002-es kampányigéreteknek - mindkét oldalról - az adósság elfutásában.

Ki az a politikus, aki 16 éve meghatárzó szereplője a magyar poltikának és mekkora a felelőssége a jelenlegi helyzetért?

rockjano 2012.10.16. 10:56:48

@Paranoid Android2: Szerintem ahogy ez a rezsik fékezi a gazdaságot az eszement különadóival, amennyire nincs ma gazdasági fejlődés ahogy recesszió van...KÖNYÖRGÖM

AZ IMF CSAK JOBB LEHET ENNÉL!!!

A nyugdíjpénzek ellopásával a jövőt élik fel, az ország renoméjának tönkretétele olyan károkat okozott, okoz és okozni fog amiket még fel sem lehet mérni.

A Megyó-Fletó-Gordonka trió sokkal jobban teljesített mint ez az eszement rezsim. (minden valós hibájuk ellenére)

Paranoid Android2 2012.10.16. 10:56:49

@quendelapo: Lehet így visszaavázni az időben. Konkrétan, ha keresed az első olyan ősokot, amivel tényleg lehet kezdeni valamit, az a Horn kormány agyatlan privatizációja, ami szervezett lopás volt és majd 20 éve fizeti a magyar lakosság az árát. Vér szélsőlibsi ideológia mentén, eszetlen korrupcióval, eladták, részben bűntársaknak, részben multiknak a stratégiai ágazatokat. Garantált hozammal. A Viktor akkor épp törpe ellenzéki párt volt. Köze?

kosher gázkamra 2012.10.16. 10:57:07

A baloldal nyilvánvalóan halott, a libás-jelenség is ennek a tünete. Nem tudnak jobbat. Ezt a fideszt még egy jelenlegi összbalos szövetséggel sem lehet, nemhogy legyőzni, megszorítani sem a választásokon. A nép nem kér a bukott mszpből, a drogos millásokból, az egyéb exrendőri vagy moszkovita múltat felmutatni képes törpeszerveződésekből (4k, szoli). Egyszerűen nullák. Az Lmpsek jól érzik, ha porondon akarnak maradni, minél távolabb kell kerülniük ezektől az idiótáktól. Amúgy érdekes, de a fideszt legjobban a jobbikra adott szavazatokkal lehetne 14-ben megfosatni. Legyőzni akkor még úgysem lehet, de leginkább egy 2010-hez képest megerősödött jobbik jelezné azt, hogy a zemberek k...ára nem ilyen lovat akartak.

doktor.dikhed 2012.10.16. 10:57:49

@Paranoid Android2: Kíváncsian várom, hogy milyen negatív következményei lennének egy készenléti hitelkeretnek.
Mivel tudjuk, hogy a fenntartható gazdaságpolitikán és kiszámíthatóbb pénzügyi környezet megteremtésén kívül semmiféle ajánlása nincs az IMF-nek. Követelése meg különösen nincs.

rockjano 2012.10.16. 10:58:18

@Gáborom: Neeeeeemmmm

csöbörből vödörbe és most egy baszottúl mély kút aljára....

A csöbör meg a vödőr már csak vágyálom...

qwertzu 2012.10.16. 11:02:51

@quendelapo:
"Mennyi is volt 2008 őszén, az IMF hitel előtt?"

Köze a témához? Azt írtad, hogy szar a növekedés, nem úgy mint Szlovákiában, és Lengyelországban. Nos talán azért mert nem adósodtak el nyakig.

"Mennyi volt 2002-ben a magyar adósság és ?"
Lengyelország: 42,2%
Szlovákia:43,4%
Magyarország:55,9%
Ez egy jó 10
Szlovákia: 43,4%
Ez egy jó 10-es különbség. 2001-ben még nem volt 10%.
"kinek / minek köszönhetően"
A Medgyessy féle osztogatásnak köszönhetően nőtt 52,7%-ról idáig.

"Mennyi autópálya épült Szlovákiában és Lengyelországban ?"

Most akkor autópályákról beszélgetünk, vagy a jelenlegi magas adóságszintünkről?

quendelapo 2012.10.16. 11:03:17

@Andal:

Tehát 2010-ben, Bajnai kormányzását követően volt növekedés, Orbn két éves kormányzása után pedig recesszióban van a magyar gazdaság és ezért Bajnai a hibás. Zseniális!
2010-ben, ha jól emlékszem 3 százalék volt Bajnaiék hiánycélja. 1,2 százalék eltérést könyveléstechnikai eszközökkel össze lehet hozni....
A manyup pénzeket csak 2011-től számolták el, tehát a nagy lenyúlás csak az Orbán kormány első teljes évét "javította".
Magyarország 1998 óta leszakadóban van a térség országaitól, akko azok meglépték azokat a reformokat - nyugdíj, családtámogatások, önkormányzatok, flat tax, stb, amiket mi azóta sem. Ebben a magyar poltika folyását 16 éve meghatározó Orbán legalább annnyira hibás, mint a baloldali kormányok.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.16. 11:03:57

Az ironikus persze az, hogy a jelenlegi adminisztráció olyan szinten totálisan alkalmatlan, annyira nyilvánvalóan gyakorló elmebetegek, és kakával dobálózó trollok gyülekezete, ez az egész "Viktor csimpánz zsebórát szerel" szomorújáték annyira szánalmas, hogy az ellenzék csakugyan pusztán azzal képes lesz simán nyerni (feltéve és megengedve, hogy a Mozgalom nem csalja el a választást), ha semmit nem mondanak azon kívül, hogy "Bajnai!". :D

Paranoid Android2 2012.10.16. 11:04:51

@doktor.dikhed: Óriási könnyítések a külföldi tulajdonú bankoknak. Ami valószínűleg drágább lenne nekünk, mint a jelenlegi szabadságharc. Amúgy éppen kiváló a cds trendünk.
Az Isten se mondja meg egyébként, hogy mi mennyibe kerül. De valahogy van egy olyan gyanúm, hogy nem az olcsóbb projektet akarják nekünk eladni.

quendelapo 2012.10.16. 11:05:50

@qwertzu:
Nem az adósságon múlik, hogy hogyan teljesít egy gazdaság, hanem a bizalmon.
Te ezt valszeg nem érted, de mindegy.

Egyébként Orbán legalább annyira felelős az eladósodásért mint a baloldal. Legkevésbé talán Bajnai okolható ezért.

Paranoid Android2 2012.10.16. 11:08:47

@quendelapo: A bizalmon. Tényleg. A fletóban, a megyóban, meg a bajnaiban, meg a drazséban akik úgy hamisítgatták a költségvetést, mint bármilyen egyéb okiratot, ami a kezükbe került, teljesen megbíztak. Ez valami vicc?
Te tényleg elhiszed a piacok hangulatáról szóló elemzéseket?
Még a bankközi kamatlábat is?
Szegény.

qwertzu 2012.10.16. 11:11:54

@quendelapo: "Tehát 2010-ben, Bajnai kormányzását követően volt növekedés, Orbn két éves kormányzása után pedig recesszióban van a magyar gazdaság és ezért Bajnai a hibás. Zseniális!"

Mikor kell visszafizetni azt a méretes IMF hitelt? Jééé, igen 2011-től...

quendelapo 2012.10.16. 11:20:32

@Paranoid Android2:@qwertzu:

Azon gondolkodtatok már, hogy vajon Orbánék miért nem ütemezték ezt át?

Gondolom most jönnek az IMF összeesküvés elmétes lemezek.

kubedesign 2012.10.16. 11:22:48

egyensúlyban tartották a költségvetést. ja. az akkor még majdani, mostmár sosemlesz nyugdíjamból. meg még pár száz ezer emberéből. és még államosítottak is belőle. éded, nem? tetszik nem, a külföld dönti el/határoza meg a sorsunk, erre egy jelzés a forint árfolyama. nézz rá hol állt 'gordonka' idején, és jól áll gyuri-viki-anti-lali óta...

Andal 2012.10.16. 11:32:29

@quendelapo: "Tehát 2010-ben, Bajnai kormányzását követően volt növekedés, Orbn két éves kormányzása után pedig recesszióban van a magyar gazdaság és ezért Bajnai a hibás. "
Zseniális az is, hogy ami Orbánék alatt volt növekedés, az Szerinted a Bajnai érdeme, a recesszió meg csak az Orbánéké.
Még egyszer leírom: az újabb, európai válsághullám vetette vissza a magyar növekedést is, minket a ballibek által felhalmozott (2002: 8,2ezer mrd, 2010: 20ezer mrd) adósságcsapda szorít nagyon. Adósságszolgálathoz megszorítások kellenek, ami visszaveti a növekedést, fogyasztást, beruházást. Az imf hitelt '11-'14 között kell visszafizetni, idén 4ezer mrd, majd 3-3ezer mrd megy el adósságszolgálatra.
"2010-ben, ha jól emlékszem 3 százalék volt Bajnaiék hiánycélja."
3,8-at kellett volna teljesíteni, majd 2011-ben 3-at. Miközben több ország az eu-ban (spanyol, portugál pl.) ennél magasabb hiánycélt vállalt hosszabb távú csökkentést ígérve.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/16/imf-hitelek/

index.hu/gazdasag/penzbeszel/2012/09/26/mi_a_baj_a_magyar_adossaggal/

kifordított nagyanyó 2012.10.16. 11:36:02

A posztírónak elgurult a gyógyszere.Ráadásul Bokros nevét kisbetűvel írja.Ő az egyetlen politikus akinek én nagybetűvel írom a nevét.Ő sem volt tökéletes de még inkább ő,mint bárki más.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.16. 11:43:29

@Paranoid Android2: " Amúgy éppen kiváló a cds trendünk."

Amit persze elhiszünk. Ellentétben a piaci hangulatjelentésekkel, ami a tudjukkik aknamunkája. :D

LOL:
közben a femináról ( www.femina.hu/hirhatter/gyurcsanyt_bajnait_vagy_orbant_nezed_meg ) részeredmény:
Melyik miniszterelnök beszédére mész ki okt. 23-án?
Orbán Viktor 14%
Bajnai Gordon 42%
Gyurcsány Ferenc 26%
Egyik sem érdekel 13%
Egyelőre még nem tudom 5%
Összes szavazat: 856
(secnir kollega szíves közlése)

Ahelyett, hogy szülnének, a bajnait lájkolja sok ribanc...

quendelapo 2012.10.16. 11:47:52

@Andal:
Az adósság szintje csak az egyik tényező egy gazdaságban.

Ez egy hihetetlen leegyszerűsítés amivel érvelsz, de ezen nincs mit csodálkozni.

Viszont látszik, hogy semmi értelme vitatkozni veled.
Fidesznyik trollokkal nem vitatkozunk.

Paranoid Android2 2012.10.16. 11:50:23

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ezt hívják ugyebár megdönthetetlen tárgyi bizonyítéknak Virág elvtárs?:)))
A cds egy szám. Most állítólag jól áll, bármit jelentsen is ez. A piaci hangulat nem egy szám.
Hanem a manipuláció eszköze.
Igaz a jó cds is csak a manipuláció eszköze, hiszen biztos lehet találni egy libsi közgazdászt, aki kimutatja, hogy talmi csillogás csupán.:))))

quendelapo 2012.10.16. 12:07:27

@Andal:
draága egyetlen adósságszakértő trolljaim!

Ajánlom figyelmetekbe azt az érdekes összefüggést - bár, mint már beláttam veletek vitázni, merő időpocsékolás - hogy a nettó adósság éppen annyi most is mint a 2008 őszi hitelfelvétel előtt volt :)

Örvendjünk feleim!

doktor.dikhed 2012.10.16. 12:09:20

@Paranoid Android2: Ezek az elvárások:
1. az MNB-t sújtó tranzakciós adó eltörlése, ami miatt azóta már az EU újabb eljárást is kilátásba helyezett (ez a legkonkrétabb elvárás);
2. a banki különadó és a telekomadó kivezetése;
3. az Alkotmánybíróság költségvetési kérdéseket érintő hatáskörének visszaállítása.

Az első kettővel tökéletesen egyetértek. A különadókra pedig elsősorban az egykulcsos adórendszer okozta hiány pótlása miatt volt/van szükség...

A bankokban ellenséget látni kőkorszaki felfogás. Többek között a drága hiteleknek köszönhető a jelenleg stagnálás, ugyanis az ország és a vállalkozások tőkehiányosak. Külföldi tőke és a bankok nélkül itt nincs beruházás, még önerő sem a támogatásokhoz.

Talán le kéne valahogy kérni az uniós pénzeket és nem felesleges, sosem használt útépítésekre, "nonprofit" kormányzati és önkormányzati tervekre költeni, hanem termelő vállalkozásoknak adni.

A külföldi tőke, a banki hitelek elleni harc csak stagnáláshoz vezethet. Ez a mi kis szabadságharcunk.
A lakossági hitelezést viszont tényleg kordában kell tartani.

A telekom adó pedig azért furcsa, mert profitábilis cégeket büntet, miközben bedőlő vállalkozásokat büntet. Kőkorszaki fizetési módokat támogat a kormány (csekkes fizetés, ami mindenkinek drága, csak a Magyar Postának jó, ami egy közismert pénznyelő).

Nem látom a hátrányait az IMF megegyezésnek.

veracity 2012.10.16. 12:21:22

Bajnainak nem az volt a feladata, hogy talpra állítsa a gazdaságot. A magyar gazdaság teljesen érdektelen volt akkor számára.
Politikai küldetése volt. Nem engedni át a vezetést Orbánnak 2010-ig. Azért, hogy a folyamatban lévő korrupciós ügyletek ki tudják futni magukat és legyen idő a szálak elvarrására, hogy Orbánék ne tudják leültetni a sáros bandatagokat.
Azt mondták Bajnainak, hogy fedezz bennünket! Ő pedig megtette.
Bajnai le nem szarta, hogy mi történik az országgal, csak az volt a fontos, hogy védernyőt tartson a klikkje fölé.
Meg kell hagyni, sikeres volt. Alig van hűvösre tett szocialista azóta is.

Etekintetben Orbán és Bajnai, ég és föld!

Andal 2012.10.16. 12:29:39

@quendelapo:"Az adósság szintje csak az egyik tényező egy gazdaságban."
Igen, erről írtam és linkeltem is korábban, hogy már 2005 óta leszakadunk a régiótól gazdasági növekedésben.
Pl.:
"A Kopint-Tárki sommás összevetése jól érzékelteti a bajokat: a magyar gazdaság teljesítménye 2012-ben a 2005-össel lesz azonos, vagyis az utóbbi hét év a gazdasági növekedés szempontjából elveszett."

"Ajánlom figyelmetekbe azt az érdekes összefüggést - bár, mint már beláttam veletek vitázni, merő időpocsékolás - hogy a nettó adósság éppen annyi most is mint a 2008 őszi hitelfelvétel előtt volt "
Jah, hogy a hitelfelvétel előtt? Már a 2006-os konvergencia-programban is 2010-re 20ezer mrd-os adósságszintet terveztek (válság még sehol). A 2006 óta tartó összes megszorítás (reform, kiigazítás, unortodoxia nevezzék ahogy akarják a politikusok) csak arra volt elég, hogy a válság miatt ez a 20ezer mrd ne legyen mondjuk 25-30ezer mrd.

"Viszont látszik, hogy semmi értelme vitatkozni veled.
Fidesznyik trollokkal nem vitatkozunk. "
Ha érvek helyett csak ennyire futja, akor legyen így.

kifordított nagyanyó 2012.10.16. 12:42:28

@veracity: Mondjuk ezt nagyjából igaznak tartom,de orbán osztályokkal rosszabb.

Balt 2012.10.16. 14:33:35

:))) Rég olvastam ilyen jó posztot.

Balt 2012.10.16. 14:38:55

@nick jagger: "Valamiért Bokros és Bajnai eredményeit nemzetközileg elismerték."

Egyszerű: mert a "nemzetközi elismerők" érdekeit szolgálták.

Paranoid Android2 2012.10.16. 14:47:15

@Balt: Mondjuk, ha választani kell, hogy kivel szoruljak be egy 4 személyes liftbe, vasárnap hajnalban Káposztásmegyeren, akkor bokros laja rajongót szeretnék utoljára. Így szemre ezok állnak a dühöngéhez a legközelebb.:)))

Balt 2012.10.16. 14:49:06

@Patreides: "tette, amit kellett, hogy kiszedjék az országot az MSZP előző időszakban véghezvitt kormányzása, és a világválság által együttesen okozott csődközeli helyzetből."

Aminek ugye önmaga is tevékeny részese volt, csak hogy részletezzük az előzményeket. Hadd ne kelljen hálásnak lenni érte!

Balt 2012.10.16. 14:53:29

@Andal: "Bajnainak is köszönhetően nem voltak előrehozott választások."

Bezony! Mondjuk ha a minelnöki castingot vesszük alapul, akkor ahhoz képest tényleg sikeres volt, mert nem hittem volna, hogy vélhetően flepni nélkül lesz olyan ember a berkeikben, aki elvállalja. :))

Balt 2012.10.16. 14:57:04

@libbancs: Puff neki, lelőtted. :) Fentebb hoztam az aktuálisat.

Balt 2012.10.16. 15:26:08

@doktor.dikhed: "Közben a kormány a belső piacról akarja finanszírozni magát 7-8-10%-os kamatozású államkötvényekkel. Az IMF hitel kamata 4%"

Ja. Csak az egyik Ft-ban, a másik devizában...

Paranoid Android2 2012.10.16. 15:32:19

@Balt: Illetve az egyik esetben külföldre megy a kamatnyereség, míg a másikban az országban marad. Habár szerintem az ilyen ballib közgazdászok szerint az imf biztos jól használja fel azt a 4%-ot, míg a nyüves lakosság biztos nem úgy költi el ahogy kéne.:)))

doktor.dikhed 2012.10.16. 15:32:46

@Balt: Teljesen mindegy, mert a megkapott összeg is ugyanabban a pénznemben van. A kamat pedig szintén az adott pénznemben, így - ugyanolyan pénzügyi környezetben - arányosan (a felvett összeghez képest) a magasabb kamatú drágább.

Ráadásul, ha megegyeznek az IMF-el várhatóan megnyugodnak a befektetők, erősödhet a forint és alacsonyabb kamattal adhatják az államkötvényeket. Tehát, minden szempontból olcsóbb lesz az ország finanszírozása.

doktor.dikhed 2012.10.16. 15:39:04

@Paranoid Android2: Az nem rossz, ha a pénz az országban marad, de államkötvényt bárki vehet és főleg külföldiek vesznek. A kötvényt pedig ki kell fizetni. (Bár Lázár próbált erre rácáfolni Hódmezővásárhelyen, miután eltőzsdézte a pénzt :) )

Az IMF hitelkeretet viszont nem kötelező lehívni. Már csak a megléte, felhasználás nélkül is százmilliárdokat spórol meg az országnak.

Paranoid Android2 2012.10.16. 15:40:11

@doktor.dikhed: És az árfolyamkockázat, angyalbogár?
Várhatóan megnyugodnak a befektetők? Egyem a szívüket! Nehogy már belebetegedjenek a nyugtalanságba...

Balt 2012.10.16. 15:45:11

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Abban sem vagyok biztos, hogy a 200 ajánlást sikerül összeszedni. :) - ha ugyan egyéniben megmérettetné magát Gordonka.

Paranoid Android2 2012.10.16. 15:45:26

@doktor.dikhed: Pont arról van szó, hogy a kormány a belföldiek államkötvényállományát akarja növelni.

Balt 2012.10.16. 15:48:36

@quendelapo: "Azon gondolkodtatok már, hogy vajon Orbánék miért nem ütemezték ezt át?"

Az "átütemezés" kifejezéstől mindenféle politikus/közgizda merevgörcsöt kap. Kivéve a jobbikot, bár ők nem átütemeznének, hanem nem fizetnének, aztán jóccakát. :)

Balt 2012.10.16. 15:52:41

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Hűha, már meg is van a 200 ajánlás?! Aztamindenit! :))

doktor.dikhed 2012.10.16. 16:10:58

@Paranoid Android2: Szeretné. De amíg nincs IMF hitel, a forint gyenge, rosszak a kilátások, senki sem szívesen vásárol államkötvényt, főleg nem a magyarok. Meg ugye tőkénk sincs, akinek meg van, minek fektetné forint alapú papírokba, amikor egyre nagyobb infláció várható?

Ördögi kör ez. A szabadságharc csak elmélyíti válságot. A vicc az, hogy a kiút nyilvánvaló, csak nem merik megtenni a megfelelő lépéseket. Egyrészt mert nem akarják amortizálni a szavazóbázisukat - ez ugye a legtöbb korábbi kormányra is igaz, persze ettől még bűn. A másik ok pedig a dac. Nem ismerik el a kudarcot, nem változtatnak, hanem kitartanak a bukott módszerek mellett, hogy saját szobrukat építsék. Ez pedig megbocsáthatatlan.

Azt kéne felismerni, hogy olyan emberre van szükség, aki fel meri vállalni a kemény lépéseket. Aki hozzá mer nyúlni a nyugdíjakhoz, a szociális juttatásokhoz stb.

Bajnai képes volt erre. Persze, könnyebb helyzetben volt, mert kevés időt kapott és a bűnbak már megvolt, ő a tűzoltó szerepében léphetett pályára. Én meghallgatom, mit mond, kivel szövetkezik és meglátom, mi lesz, de pozitívan állok hozzá, mert tény, hogy ő már bizonyított - még ha könnyebb helyzetben is - míg bárki más szóba jöhető csak azt mutatta meg mennyire alkalmatlan a szerepére.

Persze, jó eséllyel semmi sem lesz belőle. Az LMP érthetetlen, sosem tör ki saját börtönéből. A Milla tömegeket tud és tudna még megmozgatni, de teljesen széteső, ha nem találnak egy piacképes arcot, saját magukat aprózzák fel. Az MSZP pedig régóta rohad belülről. Hiába jelzik, hogy megújulnának, képtelenek kifelé nyitni, a belső anyagból meg nem lesz vár. Nehéz elhinni, hogy ellenzéki összefogás lesz, aminek az élére olyan embert állítanak, aki konyít valamit a gazdaságpolitikához.

A FIDESZ meg Orbán játszótere lett. Még ha akad is józan hang náluk, az egész párt annyira összenőtt Orbánnal, hogy vele bukik majd.

Addig pedig elüldözi a szakembereket, álmokat kerget, a saját szobrát építi az ország kárán.

Pedig jó lenne már valamilyen összefogást látni, ahol egy picit képesek lennének engedni a magyarok az aktuális érdekeikből az élhetőbb jövő érdekében, de nem megy. Magyarok vagyunk.

Paranoid Android2 2012.10.16. 16:33:08

@doktor.dikhed: www.figyelo.hu/cikk_print.php?cid=373711_ki_szorit
és azóta is jelentősen nőtt.
Legalább az elemi tényeket vegyük figyelembe.
Nem a jelenlegi gazdaságpolitikát védem, csak azt állítom, hogy az ellenzéki támadások zöme köszönő viszonyban sincs az egyébként szomorú tényekkel.

doktor.dikhed 2012.10.16. 17:01:05

@Paranoid Android2: ez így korrekt, csak nem látom, hogy miért annyira pozitív.

Az állam pénzt kap a kötvényekért, a bizonytalan gazdasági helyzet miatt - amit maga teremtett - gyakorlatilag elszórja, mert drága a finanszírozás, aztán kamatokkal kifizeti, tehát többet ad vissza, pénzt von ki a gazdaságból, mert ugye a megtakarítók nem vásárolják el a megtakarításokat.

Ezzel szemben ha a bankba rakod be a pénzed, a bank hitelez belőle másoknak, szigorú feltételekkel azok a mások pedig költenek, termelnek, pörgetik a gazdaságot. Az Állam általában nem alkalmas arra, hogy ténylegesen termeljen. Nálunk legalábbis.

Ha mindezek mellé még jön egy IMF hitelkeret is, kisebbek lesznek a kötvénykamatok. Tehát a kötvények kifizetésére is kevesebb pénz megy el a te, az én és a többi adófizető pénzéből.

Tehát nincs sok értelme a kötvénypiacról való finanszírozásnak, ha ennek az az ára, hogy állam finanszírozása lehetetlenül magas.

Egyébként ez egy jó cikk:

www.piacesprofit.hu/egyeb-cikkek/magazin_2012_4elfujta_a_szel/

Leírja a problémákat. Ez pedig nem ellenzéki támadás, csak olyan emberek szakmai véleménye, akik értenek hozzá.
Mellesleg józan ésszel is érthető, a valóságban is működő dolgokról beszélnek, nem "tündérmesékről."

Paranoid Android2 2012.10.16. 17:24:11

@doktor.dikhed: Semmi kifogásom az imf keretmegállapodás ellen. A baj csak az, ha igaz lenne, hogy minden komolyabb feltétel nélkül kötik meg velünk, akkor bizonyosan már megkötötték volna, hiszen a kormánynak nem okoz gondot a tegnapival ellentéteset kommunikálni. De nem kötötték meg, tehát valószínűleg olyan feltételekhez kötik, amit a kormánynak nem éri meg bevállalni. És ez nem politikai ár, mert ez pont úgy kommunikálható sikerként, mint kudarcként.
Ha mondjuk igaz lenne, hogy ez évente 200 milliárdba kerül, akkor gondolod, hogy nem lenne helye ennek a pénznek? Zsebekben vagy jóléti intézkedésekben, ami népszerűséget hoz?
Sosem értem, hogy lehet ennyire egyszerűnek látni egy ezer szereplős rendszert.

Lev Menachem 2012.10.16. 21:33:47

@Paranoid Android2:
Olyan csak a mesében van, hogy pénzt ad valaki, de nem kér cserébe semmit. Én elsősorban olyan feltételekre gondolnék, mint bizonyos piaci szereplők (pl bankok) helyzetbe hozása (apropó Bogár Laci kedvenc mondása: deregulálj, privatizálj, liberalizálj). Nem mellesleg jövőre új jegybankelnököt kell választani.. biztos van még az imf tarsolyában 1-2 opcionális, nem publikus kitétel, amivel növelhetik a befolyásukat.

quendelapo 2012.10.16. 22:04:49

@Balt:
Igazad van, itt rugóztak a 2011-es imf hitel lejáraton, azért használtam az átütemezés szót, ami fedi a valóságot. Gyakorlatilag amikor 2010-ben kirugták az IMF-et, de akár most is lehetett volna kötni egy olyan új megállapodást, ami gyakorlatilag a lejárat görgetésével egyenértékű. 2010-ben különösen jó pozícióban lett volna ehhez a kétharmados támogatottságú jobboldali magyar kormány.

quendelapo 2012.10.16. 22:20:57

@Andal:
Valóban nem most kezdtünk leszakadni a régiótól, de nem is 2002-ben vegy 2005-ben, hanem a kilencvenes évek végén, a 2000-es évek elején. A baltiak, a románok, szlovákok akkortájt hozták meg - jellemzően jobboldali kormányok - azokat a reformokat, amiket mi azóta sem. Pédául csináltak adóreformolt, flat tax-et, nyugdíjreformot, önkormányzati reformot, és átalakították a szociális támogatások rendszerét. A régióban sehol nincsenek ilyen magas nyugdíjak, ilyen bőkezű családtámogatás, ilyen hosszű fizetett szülési szabadság, ilyen pazarló önkormányzati rendszer. Soroljam még. Ezek miatt deficites évtizedek óta a magyar költségvetés.
Orbán meglépte 98 és 2002 között ezeket a reformokat? Nem. Ellenezte amikor ellenzékben volt? Szerintem igen. semmivel nem kisebb a felelőssége mint a maszopé.
Bajnai legalább elindult ebbe az irányba. Én szeretném, ha tovább mennénk ebbe az irányba és felzárkóznánk a szlovákokhoz, románkhoz a következő öt évben. A lengyeleket nem biztos, hogy valaha utolérjük.

kaponyanyi 2012.10.16. 23:34:38

@quendelapo: Szerintem meg a szoci kormányok féktelen korrupciós pénzeltüntetése,a háromszoros árú beruházások,PPP programok, a rabló privatizáció által okozott veszteségek,az észnélküli segélyezések okozták az ország leszakadását.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.10.17. 09:19:42

@Paranoid Android2: "Ha már itt tartunk, ballibék 2006-ra egy prosperáló világgazdasági időszakban vitték csődbe az országot.:))) És a válság is csak 2008ban kezdődött ugyebár.
Tehát a csodás 2 éves ballib válságkezelés hatására olyan remek állapotban volt az ország, hogy a válság kitörésekor elsőnek dőlt be.:)))))"

1. 2006-ban nem volt csőd. Nehéz helyzet volt, de nem volt szükség külső segítségre.
2. Bajnai nem 2006-ban lett kormányfő, hanem 2009-ben, 2007 előtt még kormánytag se volt (és amikor az volt, akkor se ő hozta stratégiai döntéseket), 2009-től pedig az őt kényszerűségből megválasztó párt ellenében működött jól, mert ha a szocikon múlt volna, nem tehette volna meg azt, amit megtett (hogy mit kell tenni, azt Gyurcsány is látta, de ő valóban foglya volt a pártjának, és bevallottan ezért nem tette meg a szükséges lépéseket).
3. 2006 és 2008 között a költségvetés egyensúlya hatalmasat javult. Ha nem jött volna a válság, lehet, mostanában vezetnénk be az eurót. Igen, az ország az elsők között dőlt be, de ez csak a sorrendet határozta meg, utána jött a többi ország is, és nem egy sokkal rosszabb helyzetbe került, mint mi.

"Ti ott ragadtatok valahol a hatvanas években, mindig kell egy Kommandanta Che szerű ikon, akiért lehet rajongani."

1. Nem vagyok baloldali, ezt azért már megjegyezhetted volna ennyi év alatt :-)
2. Vitatkozhatnánk egy kicsit azon, hogy melyik oldal rajong vakon a nagy vezetőért, de inkább hagyjuk :-) Bajnai iránt nincs rajongás, nem is igényli, nem az az alkat (se ő, se az ellenzék, ami ebben a kérdésben is elég megosztott és fanyalgó), de azt talán belátod, hogy azok számára, akik le szeretnénk váltani Orbánt, szüksége van valakire, akire leválthatják. A demokrácia alapja az alternatíva lehetősége, vagy rosszul tudom? Aki őt szeretné az ellenzék élén látni, az nem rajongásból teszi, hanem azért, mert úgy gondolják, hogy lehet ezt jobban csinálni, és elég logikusnak tűnik, hogy egy olyan személy legyen ez, aki már bizonyított.

quendelapo 2012.10.17. 10:14:14

@kaponyanyi:
ezek is, belejátszottak. De ahogy túlzs lenne azt állítani, hogy most azért vagyunk bajban, mert a fidesz holduvar elloja az összes pénzt, a Te állításod is túlzás.
Azért vagyunk bajban, mert hinni akarunk a hazugságokban, az ingyenebéd meséjéban.

doktor.dikhed 2012.10.17. 14:07:25

@Paranoid Android2: "Semmi kifogásom az imf keretmegállapodás ellen. A baj csak az, ha igaz lenne, hogy minden komolyabb feltétel nélkül kötik meg velünk, akkor bizonyosan már megkötötték volna" - itt csak annyi a hiba hogy a kormány kommunikációja és tettei egyértelműen azt mutatják, hogy ők nem akartak/akarnak megegyezni az IMF-el, csak az időt húzták, hogy ne dőljön be a forint, mert végre rájöttek, hogy talán mégsem jó, hogy meggondolatlan nyilatkozatokkal és a tárgyalás elkerülésével borzalmas pénzügyi terheket rónak az országra.

Tehát most tárgyalnak. Aztán kiderül, hogy végre győz a józan ész és meg is egyeznek, vagy csak blöff volt.

Köz-Legény 2012.10.17. 19:42:27

@Marós: Nem én leszek az

@Gáborom: És melyiket adják ingyen? Melyik jön az arcodba, akkor is, ha nem akarod? Melyikből van alternatíva, szélsőségeseknek és mérsékelteknek?
Ja, hogy ha baloldali a média, akkor az rögtön szélsőséges? Tilcsukbe, lehetetlenítük el?

@libbancs: Nem, az megint csak nem én vagyok.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.10.22. 12:45:59

"Amúgy ez a sikeres válságkezelés bajnai-módra, a magyar politika ténylegesen legnagyobb hazugsága 90 óta. "

Ez ellentmondás, hiszen a Kedves Vezető nagyra értékelte Bajnai válságkezelését. Márpedig a Kedves Vezető sosem hazudik.

Paranoid Android2 2012.10.22. 18:24:48

@TaTa86.: Egyrészt kívánom neked, hogy egyszer fuss össze a kedves vezetővel (az eredetivel). És miután 20 évet lehúztál valami munkatáborban, javulni fog az arányérzéked.:)))))
Másrészt én azt soha sem mondtam, hogy OV sosem hazudik. Sőt azt sem mondtam, hogy én nem hazudok.
Csak azt állítom, hogy a magyar libsik mindig hazudnak.
Na ez az utóbbi az erős állítás csak igazán.:)))))

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.10.22. 21:53:37

@Paranoid Android2: Köszönöm a jókívánságokat! Én meg örömökben gazdag hosszú életet kívánok neked! :)

Tudod úgy hívják, hogy parabola, magyarul túlzás. Egy igen gyakori költői kép.

"Csak azt állítom, hogy a magyar libsik mindig hazudnak."
Vannak magyar libsik? :D
Na viccen kívül, jó stílusod van, de azért egy idő után csak gáz, mikor folyamatosan az ellenzéket ekézed. Mégiscsak a kormány kormányoz, azért ez a neve.

Persze fölösleges is elírnod, arról írsz, amiről akarsz. Csaxóltam...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.23. 20:11:51

@TaTa86.:

Úgy látszik, nem csak nekem tűnt fel...

Balt 2013.03.06. 09:47:18

(Újra)olvastam a posztot, épp méltatni akartam (nem lehet eléggé), mikor látom, már jártam itt. :)

@doktor.dikhed: Nos, kiderült, hogy valami turpisság mégiscsak van a dologban:
pszo.postr.hu/mennyit-fizetunk-valojaban-az-imf-nek
www.napi.hu/magyar_gazdasag/rafizetett_magyarorszag_az_imf-hitelre.545773.html
süti beállítások módosítása