Színváltók

 2012.09.21. 11:53

Voltak olyan kétnemzetiségű magyarországi falvak a hetvenes évek elején, amelyekben az idő tájt kötötték az első olyan házasságokat, ahol a felek etnikai hovatartozása nem volt azonos. Természetesen az ilyenkor elengedhetetlen tömegbunyók és bicskázások kíséretében. Az ilyen pároknak nem is volt tanácsos a faluban maradni, hiszen sem ide, sem oda nem tartoztak többé, nem is beszélve gyermekeik érdekes helyzetéről.

Ma, alig másfél nemzedékkel később, teljesen általános és megszokott, nemcsak az egy helyen élő különböző nemzetiségű személyek között a házasság, hanem az is, hogyha itt-ott átutaztukban a felek valahol egy nekik szimpatikus egyénre akadnak, a szerelem mindent legyőz. Arról nem is beszélve, hogy az esetek nagy részében házasságot sem kötnek már, illetve ha igen, a szó jelentése sem az már, mint negyven évvel ezelőtt.
Hasonlóképpen egyedi eseménynek számított az is, hogy a helyi focicsapatban a szomszéd faluból, vagy tájegységből, vagy megyéből szerepeljen valaki. Még a budapesti városrészek is definiáltak szubidentitásokat.
Olvasom, hogy Benedek Dalma „országot vált” és szerb „színekben” folytatja pályafutását.
Miután Janics Natasával kapcsolatban is felmerült ez, illetve az, hogy újból országot vált és egy rakás magyar színekben szerzett olimpiai és világbajnoki győzelem után ismét szerbként versenyez majd, talán nem érdektelen elgondolkoznunk azon, hogy ezeknek az embereknek hogy is van az etnikai identitása, illetve definiálják-e magukat valamilyen közösség tagjának.
Személyes létük nézőpontjából tekintve mindkét sportolónak teljesen igaza van. Janicsnak igaza volt, amikor a vonatkozó döntéseit meghozta, hiszen egy háborúviselt országból (részben magyar környezetből) evakuálta magát a sportága szempontjából egyik legfejlettebb országba. Benedek Dalma pedig gyakorlatilag a világ bármelyik országában a legjobb, vagy a kevés számú legjobb egyike lenne, többszörös olimpiai érmes talán. Persze Benedek most kiszorít egy szerb lányt országa nemzeti csapatából, de ő nem érdekel senkit, hiszen ő meg nyugodtan átigazolhat a kuvaiti evezős kajak válogatottba(ha jól megy férjhez), ott biztos ő lesz a legjobb.
Janics férje bolgár, Benedeké szerb és ha ez liberális felebarátaink számára dögleletesen undorító is, hagyományosan úgy szokás itt a Balkánon, hogy a nők férjük nemzetiségére és vallására térnek. Az, hogy ilyen rettenetesen kemény csajok is, annak persze már nem a hagyomány az oka, hanem a pííz. Mondom, megértem én ezt. A Nagy László -féle hercehurcát is megértettem, nem fizettek eleget. Üzleti tárgyalás ez, ahol a naiv kapitalistáknak még be lehet adni, hogy vannak nemzeti érzelmek, amiket némi euró összeggel el kell nyomni.

Én viszont nem vagyok ilyen. Nekem van egy és oszthatatlan és megváltoztathatatlan nemzetiségem. Magyar vagyok és engedtessék meg nekem, hogy ebbéli minőségemben ne legyek megértő és elfogadó, illetve toleráns. Sőt tágabban értelmezve, úgy nem értem ezt, hogy általánosan véve rendelkezem nemzeti tudattal (bármelyik nemzetével) és innen nézem azokat, akik jönnek és mennek.
A magyar nemzeti identitás, mint bármelyik, ugyanis visszafelé erősítődik meg. Aki elhagyja nemzetét, aki el tudja hagyni bármiért, az sosem volt magyar. Nem kötelező magyarnak lenni, viszont akkor nem is kellene úgy tenni, mintha azok volnánk. Benedek csalódottságában „színt vált”, hiszen férje szerb nemzetisége alapján jogosult erre. De valójában nem vált, mert sosem volt magyar. Lehet, hogy ő maga sem tudta idáig, hogy ő nem magyar, hogy ő csak Benedek Dalma. Ezt akkor tudhatta meg (ha érdekelte), amikor átszambázott egy másik nemzetbe. Illetve még ezt sem tette, hiszen ő most nem lett szerb, ugyanúgy nem az, ahogy magyar sem volt soha. Ő csak egy zsoldos. Ezzel sincs semmi baj, de ugye mindenki érzi a különbséget? Kikkel jobb megvédeni egy várat? Zsoldosokkal, vagy azokkal akik a hazájuknak tekintik a helyet?
És ezért van befogadási (és kitaszítási) rítus minden normális törzs kulturális palettáján. A saját maguk számára és a befogadott számára is világossá akarják tenni, hogy ki hol áll. Ezt nem helyettesítheti a fizetési listára történő fölkerülés.
Janicsot befogadtuk, úgy, hogy szerb voltát megőrizhette (ha annak gondolta magát valaha is). A szurkolói szeretet amit kapott, nyugodtan értelmezhette befogadási rítusként. Lehet, hogy ő sem érti miféle metafizikai mélységek állnak a mögött, hogy egy nemzet színeiben küzd valaki, nem csak magáért. Azt gondoltuk megérti, hogy mit tesz hozzá a személyes tehetségéhez és a szerbségéhez a magyar virtus. Persze nem tartozik nekünk semmivel. Csak akkor, ha ő is úgy érzi, hogy tartozik nekünk. (Remélem érthető a finom distinkció.).
Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon. És azt is gondolja, hogy egy normális szerb is azt gondolja, hogy szerbnek lenni a legjobb a világon. Magyarként szükségszerűen azt gondolom, hogy a szerb téved, miközben azt gondolja, hogy én tévedek ezzel a magyarkodás dologgal kapcsolatban. És így tovább. De egy normális magyar és egy normális szerb elfogadja ezt a másikban, mert a teljes emberi minőség részének tartja a kisebb- nagyobb közösségekhez tartozáson alapuló identitások meglétét. Van szülőfalunk, vagyunk vajdaságiak és baranyaiak, magyarok és szerbek.
A baj azokkal van, akik csak Benedek Dalmák. Emberek, alapvető emberi identitáselemek nélkül. Sem befogadni, sem kitaszítani nem lehet őket. Mert nincsenek sem kint, sem bent. És nem is értik meg, hogy az a lényege az egésznek, bármi is ér itt a hazádban, nem lehet elmenni, mert akkor a haza fogalma is elenyészik.
Nem lesz hová hazamenni.

Ez persze nem azon szerencsétlenek ügye, akik megvehetőek, illetve azon cinikusoké, akik nemzetük érdekének gondolva idegeneket vásárolgatnak, hanem azoké, akik pontosan érzik a különbséget és tudják, hogy valami nagyon fontos veszik el jóvátehetetlenül.

Címkék: magyar szerb haza nemzetiség kajak olimpiai arany Benedek Dalma Janics Natasa

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr854792500

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.21. 14:09:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.09.21. 12:15:03

Húúúú! Mit fogsz te itt kapni a sok libbancstól! :)

egyharmad 2012.09.21. 12:30:40

Én inkább azokat sajnálom, akik szerint nem elég "embernek" lenni (vö. "csak" Benedek Dalma), hanem szükség van egy, mindenki más ellenében önmagát meghatározó identitásmankóra is. (="magyarnak lenni a legjobb a világon"). Én nagyon jól érzem magam magyarként akkor is, ha tisztában vagyok azzal, hogy nem feltétlenül magyarnak lenni a legjobb a világon. Ja, és akkor a befogadási (és kitaszítási) rítusokkal rendelkező törzsek, mint ideális eszmények példaként állításáról nem is beszéltem -- ez sokat elmond a szerző nézeteinek kulturális retardációjáról..

Hattory Hanzo 2012.09.21. 12:33:48

Elég ingerszegény kis életed lehet, ha az benne a legjobb dolog, hogy magyar vagy.

Walter Hartwell White 2012.09.21. 12:33:59

Lényeg, hogy minden alkalommal lehessen bőszen liberálisozni egyet.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 12:35:51

Jobboldali okosság ez a kettősállampolgárság.

Jó vicc vásárolni a kettősállampolgárokat.

Aztán, ha mások többet fizetnek, akkor odamennek állampolgárkodni.

Celsius 2012.09.21. 12:36:05

Szerinted mit kellett volna tennie Benedeknek? Az én feleségem sem magyarnak született. Viszont 2 szép gyermeket adott a Hazának, felnevelte , kitaníttatta őket. Egész életében a mindenkori Magyar Államnak fizetett adót. Nem keveset, mert tanult, okos ember. Nyelvünket, történelmünket jobban ismeri, mint a született magyarok 80-90%-a. De szerinted egy hazátlan szerencsétlen? Köszönjük Dalmának, az eddigi sportkarrierjét, kívánjunk neki sok boldogságot és reméljük, hogy sportszerű küzdelemben a magyar színekben induló legjobbunk le fogja őt győzni. Visszatérve: mit kellett volna tennie Benedeknek szerinted? Hogy megőrizze a Te megbecsülésed?

==T== 2012.09.21. 12:36:10

Remélem mindkettő ott lesz a dobogón Rióban és elsőként gratulálhat az aranyérmes magyar lányoknak :)

2012.09.21. 12:37:23

Mindjárt felbukkan egy ejrópéer kozmopolita és elsüti a "mindenhol otthon vagyunk" panelt.

Paranoid Android2 2012.09.21. 12:38:02

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): És a legszebb az, hogy gyakorlatilag sosem képesek a szöveg egyetlen keresztösszefüggését sem érzékelni.:))))
Sőt, az expressis verbis kijelentéseket se.:))))

juliusbond 2012.09.21. 12:38:23

Miért sírsz olyan miatt, aki sosem lakott a faludban?

bgp 2012.09.21. 12:39:40

@¡Viva La Onda!: Igen, itt főleg ez lehetett a cél.
Egy kis mélymagyarkodás.

Viszont, nagyon nem tudok mit kezdeni ezzel a résszel, mert ez teljesen zakkant, még a mélymagyar szerepkörben elmondva is:

"Janics férje bolgár, Benedeké szerb és ha ez liberális felebarátaink számára dögleletesen undorító is, hagyományosan úgy szokás itt a Balkánon, hogy a nők férjük nemzetiségére és vallására térnek."

Nem tom miért dögleletesen undorító, ha egy majdnem szerb nőnek teljesen szerb férje van, esetleg teljesen bolgár. Szerintem ez inkább paranoid android barátunkat izgatja. Ezt a részt kicsit ki kellene dolgozni még.

Fatal Error! System Halted! 2012.09.21. 12:40:26

Már kapja is.

"Aki elhagyja nemzetét, aki el tudja hagyni bármiért, az sosem volt magyar."

Mond ezt azoknak a kilátástalan életű, jobb élet reményében más országban szerncsét próbáló, számítását megtaláló és soha vissza nem térő, a itthon a "megbecsületlenség" pecsétjét hordozó emberekre, akiket a kormányod áldásos intézkedéseivel elüldözött.

Egy közkeletű, általam utált kijelentéssel élve:
"Akkor lenne jogod ilyen posztot írni, ha minimum 1 világbajnoki aranyérmet letettél volna az asztalra X sportágból"

Illetve:

"Te biztos nem éltél még havi 50000 forintból, hogy megtudd miért is mennek el az emberek X diplomával.

Persze nem, te csak annyit tudsz felmutatni, hogy magyar vagy. Mármint magyar állampolgár (állítólag) és magyarnak érzed magad. Hogy ténylegesen milyen gyökerekkel rendelkezel az homályban marad.
Bizonyos körök homokozójában ez elég, de van úgy, hogy nem elég lobogtatni a "magyarigazolvány", mert csak lesajnáló pillantást fogsz kapni (Csanád).

Az ilyen posztok miatt vagyok kénytelen elviselni, hogy egy országban élek az ilyenekkel, és cipelni életem végéig súlyos teherként a magyar nemzetiségemet.

De hál' Istennek nem egy büdöslábú jobber megmondóember fogja nekem meghatározni, mennyire legyek magyar.

Gyerünk libbancsozzatok, másra úgy sem vagytok jók.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2012.09.21. 12:40:48

"hanem szükség van egy, mindenki más ellenében önmagát meghatározó identitásmankóra is. "

Nem érted az írást. Ez az önmeghatározás nem mások ellen szól. A normális nacionalizmusnak igenis van létjogosultsága.

Paranoid Android2 2012.09.21. 12:41:00

@Celsius: Megtennéd, hogy elolvasod a szöveget? Még nem adtam fel a reményt, hogy megérted.

Paranoid Android2 2012.09.21. 12:43:59

@juliusbond: Poénnak jó, de a szöveget te sem érted.:))))

mizrolist 2012.09.21. 12:45:55

@egyharmad: egyetértek. z a legfontosabb, hogy az illető ember legyen tetteiben és szellemiségében is. Minden más csak máz, majdhogynem lényegtelen.

2012.09.21. 12:51:22

Nehéz poszt ez a felvilágosultaknak, nem ártana mellékelni egy magyar-libsi értelmező szótárt.

hááááát 2012.09.21. 12:52:19

Bocsásson meg a világ! Remélem a következő világversenyeken a Magyar hajó(k), úgy elverik a szerbeket mint a sicc, és max annak fog örülni, hogy van egy ezüstérme. Igaz itthon az sem volt, mert voltak nála erőssebbek az aktuális válogatókon. Sok sikert Dalma. Ha nem lesz ellenfeled Magyar színekben még szúrkolok is neked.

Hattory Hanzo 2012.09.21. 12:52:57

Tényleg, azt sokáig kellett gyakorolnod, hogy amikor az olimpián a férfi kézilabda válogatott játszott, akkor Krivokapić Milorad, Schuch Timuzsin, vagy az elején Perez góljainál ne ugorj fel, és ne is örülj? Hiszen minek örülnél, ugye?

unionista (törölt) 2012.09.21. 12:53:02

@==T==:
egy számban egy országból csak egy versenyző/csapat indulhat.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.21. 12:53:47

Itt akkor lesz gond, ha nem jönnek a sikerek és a férje is veri.

Mert akkor ő a szerbek számára egy koszos magyar lesz, aki érdekből lett szerb.

Szóval ezért gáz ez, de legyen ez az ő baja.

Pirx 2012.09.21. 12:54:05

Gondolom Nagy Lászlóról is így gondolkodsz. Ugye?

Celsius 2012.09.21. 12:56:38

Bo@Paranoid Android2: Bocs, hogy ilyen értetlen vagyok, de nem találom, hogy mit kellett volna tennie "zsoldos" Dalmának. Avagy ne hagyjuk ki a számításból, azt az apróságot, hogy Dalma családot alapított, mégpedig többnemzetiségűt. Mire te lezsoldosoztad. Elképzeltem mit érezhet a számomra tök ismeretlen élsportoló és fiatal feleség Dalma amikor elolvasta a posztod. Abba belegondoltál, h egy világbajnok helyzete picit más, mint egy átlagemberé? Nála ez meglehetősen kézenfekvő döntés volt. Szerintem. Natasa "esete" más, őróla én sem gondolom, hogy szívvel lélekkel nagy magyar lenne. Ugyanakkor egy biztos: több ismertséget és dicsőséget szerzet eddig ennek a kis országnak, mint te én és az összes olvasód együttvéve (valószínűleg) valaha is fog. Ezért csak óvatosan a kiemelkedő teljesítményt nyújtók kritikájával. Nem bírálhatatlanok, de csak igen alapos okkal kéretik megtenni. Egyébként pedig: jobban szeretném ha engem néhány vérprofi zsoldos őrizne egy veszélyes helyzetben, mint ugyanannyi mélymagyar nagyonhazafi.

2012.09.21. 13:00:29

"@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!:
Nem érted az írást. Ez az önmeghatározás nem mások ellen szól. A normális nacionalizmusnak igenis van létjogosultsága. "
Te meg nem érted, hogy mi a "normális" nacionalizmus.
"A PATRIOTIZMUS a tiszta hazaszeretet, mások megsértésének igénye nélkül. Nem más, mint a föld, a nemzeti múlt, a nemzeti intézmények, a nyelv és a szokások tisztelete és szeretete."
Szerintem Te a másikra gondoltál: "A sovinizmus is a mi-ők ellentétből indul ki, csakhogy ebben az esetben az egyenlőtlenség, a nemzeti felsőbbrendűség dominál, összekapcsolódva a másik nemzet (benne annak állampolgárai - kiegészítés tőlem) lekicsinylésével."
Üdv, Eric

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 13:01:32

"Minden konfliktusnak két oldala van, és az nem a "jó" meg a "rossz", hanem az "egyik" meg a "másik". Választhatunk mi nézőpontot magunknak, hazafiasságból, humánumból, megszokásból, dacból és egyebekből, de attól még emberek vannak mindkét oldalon, akiknek az érdekei és a módszerei adott helyzetben ritkán különböznek egymáséitól".

Tehát az még teljesen normális, egészséges etnocenrtizmus, ha magyarként valaki sértve érezi magát, mert egy kajakos, akinek valakik megengedték, hogy magyar közpénzből éljen, hogy magyarnak mondhassa magát, és akibe a "rajongói szeretetet" befektetésként tettük, szóval hogy úgy érzi valaki, hogy mindez a befektetés még nem térült meg.

Azt hinni viszont, hogy önmagában a magyarság minőségi kategória, hogy attól lesz valami jó, sőt, "a legjobb", mert magyar, tévedés.

Röviden a cikk értelme: Janics és Benedek két hálátlan picsa.

Szövegértés megvan?

kanálwarrior 2012.09.21. 13:03:03

"Ha valami használna a nemzetemnek s ártana egy másiknak, nem javasolnám uralkodómnak, mert elsősorban ember vagyok s azután francia; szükségszerűen vagyok ember s véletlenül francia."
-Montesquieu

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.09.21. 13:04:00

Meg kell jegyeznem, hogy abban, hogy - bár magyarnak születtem, ez a hazám szeretem is - talán éppen az ilyen emberek miatt, egyre inkább érzem azt, hogy egyáltalán nem olyan jó magyarnak lenni a világban. Külföldi ismerősök, üzleti partnerek egyre gyakrabban kérdezik gyanakodva: mi a fene történik nálatok? Én meg szemlesütve kezdem szégyellni magam. Egyáltalán nem nevetséges, rossz hírünk van a világban. Persze ezért is a libsik felelősek, mindenki hibás, csak mi "magyarok" vagyunk tökéletesek. Valamikor nagy rendszerváltási kalandvágyamban minden ösztökélés ellenére itthon maradtam, és most avval kell szembesülnöm, hogy mások mondják rólam, hogy nem vagyok magyar! Menj te a fenébe Android!

tarackos 2012.09.21. 13:04:42

"Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon."

Nem. Ezt a nacionalista magyar gondolja így. Egy patrióta magyar pl. azt gondolja, hogy csodálatos dolog magyar lenni, csodálatos a magyar kultúra, szívesen él itt, örül, hogy ide született, tesz érte de nem gondolja azt, hogy a legjobb, egyáltalán, jobb mint a többi.

Mert számára a kultúrák egyenlőek ahogy az emberek is.

unionista (törölt) 2012.09.21. 13:05:57

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!:
a "normális" nacionalizmus a nemzeti liberalizmus. bocskai, zrínyi, rákóczi, kossuth.

normális nacionalisták azok, akik azt mondják, hogy lehet valaki szerb, akkor is ha történetesen szerbnek született, és közben magyarrá vált.

nem feltétlen kell az ilyen típusú váltásokat példaként állítani. de számtalan tökéletlenség van a világban. mindenkinek meg van a maga kis hibája.

az etnikai nacionalizmus is ilyen jellemhiba. ezek az emberek genetikusan alattvalók. nekik feltétlen kell valamilyen duce, vagy führer, aki mutatja az egyenes utat.

de ezeket az embereket se kell bántani. mindaddig, amíg ők nem bántanak másokat. akkor el kell nekik magyarázni, hogy a poszt írója az alember. nem janics natasa, vagy benedek dalma.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.09.21. 13:06:15

Ezt a részt elflejtette elolvasni a liberális kommentelők fele:

"Ez persze nem azon szerencsétlenek ügye, akik megvehetőek, illetve azon cinikusoké, akik nemzetük érdekének gondolva idegeneket vásárolgatnak, hanem azoké, akik pontosan érzik a különbséget és tudják, hogy valami nagyon fontos veszik el jóvátehetetlenül."

budai zöld 2012.09.21. 13:06:33

Erősen túlegyszerűsít a cikk, azzal, hogy ha ők így döntöttek, akkor nekik biztos nincsenek kollektív identitáselemeik. Miért ne lennének? Mert hoztak egy valószínűleg nehéz döntést a saját életükről?

Én szerencsés vagyok, mert olyan a munkám, hogy dönthetek arról, hogy ha lehetőségem van külföldön dolgozni, élek-e vele, és ha haza akarok jönni, haza jövök-e. A családommal eldöntöm, barátaimmal megbeszélem, de a szülővárosomat, az országos sajtót és a nemzet egészét nem kell bevonnom a döntésbe.

Náluk ez nem ilyen egyszerű, mert egy kicsit nagyobb figyelem hárul rájuk, mint az átlagemberre (és egyébként kicsit szűkebb munkapiacon mozognak, kevesebb jó lehetőségből választhatnak, ha fejlődni akarnak + megélni).

Iszonyatosan nagy felelősség az, hogy a szurkolóik velük azonosulnak, és mindennek el mondják, ha nem úgy teljesítenek, vagy döntenek, ahogy ők elvárnák. Ezzel jár, ha valaki olimpiai/világbajnok, és ezt nem én találtam ki, hanem olimpiai bajnoktól hallottam.

De ettől még egy tájékozott, gondolkodó embernek nem kéne lekollektívidentitásnélküliznie egy kiváló sportolót.

zsg? 2012.09.21. 13:07:56

"Benedek .... sosem volt magyar....ő csak Benedek Dalma.. Ő csak egy zsoldos"

Hát, régen mondtam már ennyire expressis verbis hogy hülye a blogger, de most mondom (nehogy azt hidd, csak te tudsz ilyen bonyolult dolgokat leírni).

Benedeknek kb. 20 éves kemény munkája van abban, amit eddig elért. Azaz a hatszoros világbajnoki címében. Meg a nulla olimpiai szereplésében. Ami nem mellesleg élete vágya. Amiért 20 éve annyi edzésmunkát végez, aminek a felétől az emberiség nagy része meghalna az első hét végén. Meg célozgatsz a pénzre, mondván, az mindent visz. Ha tudnád, hogy a hazai kajak-kenu sportban valójában mennyi a pénz, hogy világbajnokok milyen nyomorúságos körülmények között készülnek fel, akkor nem írnál ekkora ökörséget.

Ezek után jössz te, aki csak annyit tud felmutatni, hogy ő aztán akkora magyar, hogy expressis verbis, és megmondja a tutit: Benedek egy zsoldos, aki nem is magyar. A lehülyézéssel udvarias voltam.

wowerman 2012.09.21. 13:08:58

Szóval nem volt magyar szerinted az a nagyon sok ember aki pl kimenekült 56-ban, hogy aztán az USÁban fusson be nagy karriert, esetleg az ottani munkájáért kapjon Nobel díjat? Volt ilyen 56 előtt is mondjuk, nem kell csak a disszidálókra gondolni. Szóval velük kapcsolatban mi a helyzet? Egyébként szerintem én elsődlegesen ember vagyok, csak azután magyar (és férfi), szóval engedtessék meg hogy oda költözzek ahova akarok. Budapesten születtem, mégis megengedték hogy hazavigyenek Gödöllőre, nem kellett ott maradni csak mert oda születtem.

Sir Nyű 2012.09.21. 13:10:14

Megmondom, mivel van itt baj: a gyökerekkel.
A poszttoló is egy közülük...
A mindennapi trollkodásunk ezzel meg is vóna.

Gondolom, itt a Himnuszt kerülgetük, miszerint itt élned, halnod kell. Pedig abban az is van, hogy szerte nézett, s nem lelé honját a hazában. Lehet, hogy B. Dalma is ezért tiplizett.

vitéz Thapóccay néma bárány 2012.09.21. 13:10:43

Benedek Dalma 7 VB és 7 EB aranyat nyert nekünk. Akkor még nem volt ilyen nemzettestből kivetett perszóna, ugye?

Érdekes, hogy ha mi honosítunk egy Eklemovics Nikolát, Carlos Perezt vagy Mihály Árpit az nem ekkora gond. Őket valamiért nem szokás hazátlan picsának nevezni.

Mayday 2012.09.21. 13:11:48

Nem értem minek ezt túllihegni. Másutt az eddig elért eredményeikhez méltó körülmények között készülhetnek, itt meg teljesen eredménymentes focira 100x annyit költenek, mint rájuk, akik futószalagon hozzák az aranyakat. Az csoda, hogy eddig is itt maradtak.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 13:11:59

@budai zöld:

Ezeknek a sportolóknak az

- egyetlen terméke -

az, hogy nemzeti szinekben versenyeznek.

Ezért kapják a fizetésüket, és nem azért, mintha valami nagy
értéket termelne az, hogy

- lapátolják a vizet...

Kurvára nem érdekel senkit.

Ki fizetne azért, hogy kiül a folyópartra és nézi őket ?

Az

- egyetlen értékük a nemzeti mezük -.

És leköpik, amikor cserélgetik, mint a koszos alsógatyát..

bugyit.

gezira 2012.09.21. 13:12:05

Az egész poszt úgy ellentmondásos, ahogy van. Először is hozza a konzervatív szokást, hogy a feleség követi a férjét (ami, ugye, a libbancsok számára "dögletesen undorító")) Utána ostorozza szegény Janicsot meg Benedeket, mert azok - jó konzervatív szokás szerint - követni merték a férjüket.
Egyúttal prejudikálja, hogy mindezt a pénzért teszik.
Akkor ez így hogy?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.21. 13:13:01

"Aki elhagyja nemzetét, aki el tudja hagyni bármiért, az sosem volt magyar."

Nagy szavak! Túlontúl azok is...

Paranoid Android2 2012.09.21. 13:13:17

@tarackos: Bár tudnám, hogy az egyenlő szó mit is jelent itt!

krferi 2012.09.21. 13:14:39

Izé, az nem volt baj, amikor Janics Szerbiából Magyarországra jött?

Akkor nem megvehető szerencsétlenezett, illetve idegeneket vásárló cinikusozott a Büszke Magyar Szerző?

Egyáltalán hogy jön ahhoz, hogy kiválogassa az emberek közül, hogy ki magyar és ki nem az?

jozicsenko 2012.09.21. 13:16:20

@Hattory Hanzo: tévedsz: ez csak a hab a tortán...

de hála az átlag libsinek, savanyú az a hab (= mivel meg sem értik pl a haza fogalmát, nem tudnak mit kezdeni vele, ezért helyből a nácizással kezdenek, ugye...)

béla a görög (törölt) 2012.09.21. 13:16:54

Mindenki oda megy ahová akar. Ott él ahol akar. És abból amiből tud. És nem teszel szívességet azzal ha valaki nem magyar él melletted. És ugyanígy más se tesz ha magyar él mellette.
Az meg hogy magyarnak születtél nem jogosít fel semmire. Még arra sem hogy ítélkezz. Persze megteheted mint ahogy meg is teszed, de akkor engedd meg nekem is ugyanezt tegyem: Egyszerű vagy mint a faék.

Paranoid Android2 2012.09.21. 13:18:27

@krferi: Ez most hogy jön ide?:)))
Amúgy nekem az sem tetszik, amikor pusztán sporteredményességi szempontból honosítunk.
Tehát Janics vagy a szerbeknek nyerjen ezer aranyat, vagy magyar edzők és feltételek nélkül ne nyerjen egyet se.

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.21. 13:19:04

@gezira:

A cél az volt, hogy szegény posztoló a tényekből kihozza azt, hogy '... nem magyar, bezzeg ő'.

Nem gondolod, hogy kissé értelmetlen a zavart csapongást számonkérni az ilyen szerencsétleneken? :)

Inkább tanulj: 'aki küffődicsapatba versenyzik, az nemmagyar'.

krferi 2012.09.21. 13:21:16

@Paranoid Android2: De azért te is verted féltéglával a melled, bőgve a himnusz alatt, amikor lenyomta az egész világot magyar mezben egymás után zsinórban.

budai zöld 2012.09.21. 13:21:25

@Dr. simonmondja.:
Lehet, nem írtam olyat, ami ennek ellentmond. - De hogy következik ebből, hogy nincs kollektív identitásuk?

Neoprimitív 2012.09.21. 13:21:28

A posztod tökéletesen érthető és tökéletes baromság, ráadásul észre sem veszed, hogy hol tőle, hol hozzá beszélsz. "Aki elhagyja nemzetét, aki el tudja hagyni bármiért, az sosem volt magyar." vö. "Benedeké [férje] szerb és ha ez liberális felebarátaink számára dögleletesen undorító is, hagyományosan úgy szokás itt a Balkánon, hogy a nők férjük nemzetiségére és vallására térnek.

Akkor most szegény Benedek vagy maradt volna mocskos magyar libbancs, aki nem követi a férjét vagy rohadt hazaáruló zsoldos lett belőle, mert követte? Vagy férjét kellett volna minden szerbnek leköpnie, ha itt maradnak? Egy vegyes házasságban az egyik fél mindig mocskos áruló kell legyen?

"Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon." Nagyon remélem, hogy egy normális magyar ezen egyáltalán nem gondolkodik. Ahogy azon sem, hogy miért nem tudja a fülén keresztül kivonni a vízből a zokszigént, miért kell lélegeznie. Nem értékelem, nem minősítem, tény és a részem. Ha Janics Natasa vagy Benedek Dalma tiszteletére eljátsszák a magyar himnuszt, akkor egy kicsit büszke is vagyok rá, ha egy barom kalapáccsal szétveri Michelangelo Pieta-ját, akkor nem kicsit szégyenkezem.

Ha Janicsot befogadtuk úgy, hogy szerb mivoltát megőrizhette (miért ne gondolná magát részben annak, te kiírnád az életedből a családod egyik felét?) és a "szurkolói szeretet amit kapott, nyugodtan értelmezhette befogadási rítusként", akkor ez miért elképzelhetetlen Benedeknél? Fúj mocsok szerbek, úgy sem fogják befogadni? Vagy Janics jó ember, mert ide jött és nekünk nyert aranyat, Benedek meg szarházi, mert esetleg másnak fog? (Arról már nem is beszélek, hogy horribile dictu esetleg a férje oldalán, egy őt szerető közösségben teljesen bent lesz, nem csak sportolóként, hanem érzelmileg is. Az ilyen kiátkozások, lezsoldosozások nem éppen az itteni identitáshoz való kötődést segítik.)

Sir Nyű 2012.09.21. 13:21:35

@kanálwarrior: Montesquieu a felvilágosodás nagy alakja. Nem ér a posztmodern sötétségben rá hivatkozni.
Mára a romantika korából a kiüresedett melldöngetés marad, az egyetemes emberi értékek (mint az idézetedben) teljesen elfelejtődtek. A XIX. sz.-i romantikus nacionalisták még túlnyomórészt úriemberek voltak, csak identitást találtak a nagy nemzeti érzelmekben.
Mára csak ezek a kongó fejű, paranoid androidok maradtak. Akik azzal definiálják magukat, hogy utálják az embereket (lásd a blog önmeghatározását odafent).

Paranoid Android2 2012.09.21. 13:21:42

@milyen szép a Vértes, ó: Drágicám gratulálok, te aztán egy árva szót sem értettél meg ebből a szövegből.:))))))))))
Hogy a személyeskedés mocsarába süllyedjünk.:)))

unionista (törölt) 2012.09.21. 13:21:47

ezek az emberek felvilágosulatlanok. az addig rendben van, hogy szerelmesek a saját nemzetükbe. és azonosulnak a nemzet sportolóival, vagy a magukat nemzeti érzelműnek hazudó politikusokkal. ez olyan, mint amikor valaki a saját nemébe szerelmes. nem nagyon tehet valaki arról, hogy homoszexuális, vagy nacionalista.

a probléma az, hogy a nemzeti érzelműek egy része nincs arról felvilágosítva, hogy ők a társadalmon belül egy kisebbség. a kultúrájuk egy szubkultúra. semmi több. és ennek oka nem az, hogy a kommunizmus elfojtotta a nemzeti érzületet. hanem egész egyszerűen az, hogy ilyen a világ. az emberek döntő többsége nem döngeti a mellét, hogy magyar. az identitását nem ez határozza meg. de ezek az emberek ezt nem értik.

tarackos 2012.09.21. 13:22:34

@Paranoid Android2: Azt jelenti, hogy nincs jobb meg legjobb.

Azt teljesítmény alapon osztják. pl. olimpián van jobb meg legjobb nem azért mert vki magyar vagy szerb.

Amit írsz az a múlt századi nacionalista felfogás ami csak 2 világháborúba torkollt.

(Ettől még sajna normális felfogásnak számít a mai Magyarországon ezért szándékosan nem írtam, hogy nem normális. Az, csak meg kellene végre haladni.)

krferi 2012.09.21. 13:22:51

Aki meg nem ért veled egyet, az libbancs, azt se tudja, mi az a haza és úgy egyáltalán, NEM MAGYAR.
Anyád.

killin tours 2012.09.21. 13:23:06

kettő forintot ér az írás

bgp 2012.09.21. 13:23:28

@libbancs: Én csak a kiemelt részt nem értettem. A többi a normál mélymagyar böfögés. Teljesen világos. Amit kiemeltem, azt te sem érthetted. Ha mégis, komolyan értetted, akkor piros pont.

keptelen kepkeret 2012.09.21. 13:24:43

Magyar az, aki magyarnak erzi magat, ismeri es beszeli az adott nyelvet, es gyakorolja a kulturat. Innentol figva indifferens, h a japanok szineiben indul tobb penzert,de teny, h vissztatetszo.

Szoval az az igazi magyar, aki ugy erzi, h magyarnak lenni a legjobb a vilagon? Embernek a jo lenni ezen a vilagon es onmagamnak lenni pedig meg jobb.

Engem nem egy nemzet hataroz meg, viszont az olimipian mindig a magyaroknak drukkolok- dilemma nelkul.

Alapvetoen nem vagyok patriota, sosem volt honvagyam es mindenhol otthon erzem magam, mert szamomra az a fontos, h "kivel" vagyok.Masreszt imadok utazni, ettol fuggetlenul nyilvan van bennem hazaszeretet- a ketto nem zarja ki egymast:-)

babó 2012.09.21. 13:25:19

"magyarnak lenni a legjobb a világon"

várjá' má'
az nem a szex? természetesen csak fajtiszta magyarral, kötelességből, gyermeknemzés céljával, elkerülendő a verést.

én kérek elnézést

No_Fidesz_No_Problem 2012.09.21. 13:25:25

A posztoló, ha tehetné, billogot égetne minden magyar állampolgár lapockájába, mint a tulajdonos a marhái húsába egykor.

Az országot körbevenné valami kibaszott magas kőfallal.

Majd naponta háromszor a marhái pofájába ordítaná:

"Nem-mész-te-se-ho-va-baz-meg! Id-dög-lesz-meg! Ma-gyar-vagy!"

No_Fidesz_No_Problem 2012.09.21. 13:26:45

@babó:

"magyarnak lenni a legjobb a világon" várjá' má' az nem a szex?"

*

Magyarnak lenni még a szexelésnél is jobb. Ezért fogy a magyar :D

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.21. 13:26:52

@Paranoid Android2:

Természetesen lehetséges, hogy képtelen vagy megfogalmazni gondolataidat (sőt, valószínű), ezért érzed úgy, hogy téged félreértenek -- de a 'bibibi, nem értitek, amit Én írtam' egy idő után röhejes. Segíts, Mester, mit értettünk rosszul?

novákandris 2012.09.21. 13:27:18

A hasonlataid nagyon sokat elárulnak:
"megvédeni egy várat"
"ezért van befogadási (és kitaszítási) rítus minden normális törzs kulturális palettáján".

Vár, törzs meg befogadási rítus, ezek mind olyan régi dolgok, (valószínűleg) túlhaladottak és elavultak. Pont, mint a gondolkodásmódod.

"Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon"
ha ezt definíciónak veszem, akkor nagyon kevés a "normális magyar". A primkó magyarok lehet, hogy így gondolják. Ennyi ésszel nem alapítunk autógyárat, az tuti.

"alapvető emberi identitáselemek nélkül"
Csak Te gondolod, hogy másból nem táplálkozhat az ember identitása, csak a területi-nemzeti hovatartozásából.

Android, csalódott vagyok, a régebbi írásaid nem voltak ilyen korlátoltak.

tarackos 2012.09.21. 13:28:03

@tarackos: Egyébként a téma maga érdekes. Vajon miért megy el vki onnan ahol sikeres és megbecsülik? Erre pl. jó válasz amit írtál, hogy a balkánon így szokás.

De tévedsz ha azt hiszed a libsiknek ezzel baja van. A libsiknek azzal van baja ha előírják, hogy így kell tenni nem azzal ha vki szabad akaratából követ vmilyen hagyomány. Az utóbbit egyenesen tíz körömmel védik.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 13:31:00

@budai zöld:

Nem érdekes, milyen identitásuk van.

Akinek az egyetlen értéke, hogy egy nemzet számára

- nemzeti jelkép -,

az szar alak, ha ezt nem tiszteli,

és eldobja, mint egy használt papírzsebkendőt.

Mondjuk az egy másik kérdés, hogy miért nemzeti jelkép nálunk egy sportoló...?

De ha ezért fizetjük, hogy jelkép legyen,

akkor a jelkép ne szarjon a pofánkba.

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.21. 13:34:51

@Dr. simonmondja.:

Tehát azzal az alamizsnával megvettük, sz'al lesz szíves örökre ittmaradni az a magyargyűlölő áruló?

Kurgán 2012.09.21. 13:35:10

"Aki elhagyja nemzetét, aki el tudja hagyni bármiért, az sosem volt magyar."
Most akkor Londonban hány magyar olimpikon is szerzett akkor érmet? Miért is lehetünk akkor rájuk büszkék, ha itt valami okostóni bebizonyítja, hogy ezeknek a sportolóknak jó része nem is magyar?
Nem vagy te észnél.

maybach 2012.09.21. 13:36:45

Benedek Dalma " csak egy zsoldos".
Eszednél vagy?
Szerencsére azt, hogy ki magyar és ki nem, nem Te határozod meg, hanem mindenki önmaga.

kerecsen2010 2012.09.21. 13:38:29

Kíváncsi lennék, hogy mindezt az ostorozást akkor is előadtad-e, amikor Janics beállt magyarnak, és nekünk nyerte az érmeket. Akkor is felháborodva írtad: "ez a nő sosem volt szerb"! Kár, hogy ezek az elmaradott balkáni szerbek csak úgy reagáltak, hogy sajnálják, hogy nem tudtak olyan körülményeket biztosítani neki, mint Magyarország. Aztán az első adandó alkalommal visszacsábították és várják tárt karokkal tékozló gyermeküket, akit a Te gondolkodásod alapján nyilván a határon sem lenne szabad átengedniük. De szabad megmaradni magyarnak és éhen halni, vagy többszörös világbajnokként olimpiára sosem kijutni - kinek, mi a problémája, amiért búcsút int a hazájának. Az egyén számára egyformán fontos ok lehet mindkettő, hiszen mindegyik mögött az van, a befektetett hatalmas energiák ellenére nem tudja elérni a célt, mert a környezet, az ország, ahol él, nem teszi lehetővé. Benedek Dalma nem magyar? Szerintem ő joggal érezheti úgy, hogy nem ő árulta el az országot, hanem az ország őt. Szerintem így érzi az a többszázezer ember is, aki az elmúlt években elment innen.

==T== 2012.09.21. 13:38:38

@unionista: gratuulálhat K1-ben, K2-ben, K4-ben minden távon!

Szelid sunmalac 2012.09.21. 13:39:49

A tokom tudja. Pont a nagymagyarok sirtak tele a vilagot legutobb, mert egy roman nagypofaju ki ha en nem gyerek arcoskodni kezdett egy kocsmaban es leszurtak. Akkor magyar volt. Most meg sir a pofajuk, mert valaki meg nem akar magyar lenni.
A fene se erti a melymagyarsagot!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 13:39:57

@milyen szép a Vértes, ó:

A kettősállampolgárok vásárlását

magyarázza meg a sok hülye fideszes.

Én ellenzem.

De ha már fizetünk neki, hogy magyar szinekben képviseljen minket a világ előtt,

akkor a kis kettősállampolgár,

legalább kurvára szégyellje magát,
amiért látványosan eldobja ezeket a szineket.

Egy töredelmes bocsánatkérést megérdemelne a dolog.

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.21. 13:40:09

@Kurgán:

És az olimpián drukkoló Londonban élő exmagyar zsoldosok?

És az idegen színekben tudóskodó magyar Nobel-díjasok?

Lassan mindenkit a helyére teszünk!!

ap · http://premiumlivesets.hu 2012.09.21. 13:40:33

..és ilyen embereknek van ma szavazójoga magyaroroszágon.. OMG!

Kristl 2012.09.21. 13:40:47

Igazából én Benedek Dalmát ettől független megértem.

Akkor is magyar lehetett volna, mikor sose került be az olimpiai csapatba, noha eredményei alapján ott lett volna a helye, csak a szakág vezetése szerint nem.

Nem volt elég "magyar".

Nem kellett a falunak, értsd, keresett egy másik falut, amelyiknek igen.

épészmérnök 2012.09.21. 13:40:59

@Paranoid Android2: már tán hatodjára írod le, hogy nem értették meg a mondanivalódat.
Eszedbe jut-e, hogy esetleg te fogalmaztál rosszul?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 13:41:14

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Bocs, de milyen cinizmust kérsz számon akkor, amikor például szerinted amíg Janicsot ünnepelni lehetett, meg hozta az érmeket, az ő dobogóra állásakor lehetett büszkén nézni a magyar zászló felhúzását és hallgatni a Himnuszt, addig ő volt a magyar kajak egyik nagyasszonya, most meg, hogy majd más nemzet tagjait teszi büszkévé, akkor csak egy hazaáruló? Mi, ettől kevesebbet érnek azok az érmei, amit magyarként szerzett? Vagy csak az az elmaradt "haszon" fáj, amilyen érmeket nem Magyarországnak szerez?

PONT ez a cinizmus, hogy amíg a magyaroknak jó, addig jó, onnantól hogy nem nekünk jó, akkor meg rossz!

ap · http://premiumlivesets.hu 2012.09.21. 13:42:40

@killin tours:

"kettő forintot ér az írás"

ja, mert azt nullára kerekítjük :D

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.21. 13:43:19

@Dr. simonmondja.:

Azért fizetÜNK neki, hogy minket képviseljen? Oké. Ezután nem minket képvisel, és nem is fizetünk neki ezért.

Abba bele se menjünk, hogy az, amit idehaza a nemfocistáknak fizetnek, máshol zsebpénznek se lenne elég.

Neoprimitív 2012.09.21. 13:45:28

@keptelen kepkeret: "Innentol figva indifferens, h a japanok szineiben indul tobb penzert,de teny, h vissztatetszo."

Benedek nem pénzért megy el (bár lehet, hogy anyagilag is jobban jár), hanem mert peches. Világklasszis sportoló, akinek az olimpia soha nem jött össze, mert annyi jó versenyző van itthon a korosztályában. Ő kajakos, ehhez ért, ez az élete és nincs további harminc éve, hogy kijuthasson az olimpiára. A szerbeknél lehet rá esélye. Aki ezért lehazátlanozza, az még soha nem tette fel az egész életét egy valamire, és csinálta azt teljes szenvedéllyel. (Ráadásul aki emlékszik még az olimpia előtti időszak nyilatkozataira az pontosan tudja, hogy éppen a sok versenyző-kevés hely miatt az emberi viszonyok igen távol voltak és vannak az ideálistól a csapatban.)

épészmérnök 2012.09.21. 13:45:33

@Dr. simonmondja.: "De ha már fizetünk neki, hogy magyar szinekben képviseljen minket a világ előtt"

Doktorkám, Simple Simon, szerinted miért fizet az állam a sportolóknak? Nem azért-e, hogy javítsák az országimázst, és a közhangulatot?
Ez egy üzlet, a te érzelmeid a "közhangulat" rovathoz tartoznak. A sportoló nem tartozik senkinek semmivel. Pláne akkor nem, ha ki sem küldik az olimpiára, holott ő a legjobb.

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.21. 13:45:34

@Kristl:

Magyar színekben a padon ülni sokkal többet ér, mint szerb színekben versenyt nyerni, csak az ilyen idegenszívűek ezt nem érthetik!! :)

Kurgán 2012.09.21. 13:51:02

@milyen szép a Vértes, ó: Pontosan:(
Akkor mégis hány Nóbel-díjasunk is van akkor?

A cikkíró összekeveri a szezont a fazonnal. Amikor Natasa vagy Dalma nyert, akkor biztos döngette a mellét, mintha személyesen köze lett volna hozzá, most meg lehordja őket a sárga földig.
Ahelyett, hogy büszke lenne rájuk, hogy az ország színeiben versenyezve nyertek.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 13:51:40

@épészmérnök:

@milyen szép a Vértes, ó:

A közhangulatot javították - megkapták a gázsijukat.

Most meg elrontják a közhangulatot - akkor visszaadják a gázsijukat ?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 13:51:48

@épészmérnök:
Ja, és ez az országimázsos dolog sem cinizmus ám, egy pillanatig se higgyük...

Azt se, hogy az aktuális kormány ettől nem remél belpolitikai hasznot, ugyanmárhogyképzelemjaj...

Agent Cooper 2012.09.21. 13:52:43

Aki egy jobb élet reményében elmegy innen, az hazaáruló. Hiszen jobb élet nincs is, magyarnak lenni a világon a legjobb.

Fideszlogika.

dr. pretender 2012.09.21. 13:53:32

ebből (is) látszik, hogy a nemzeti ideológia, ami az élsportot és az olimpiát körüllengi, valójában mennyire érvényes... pont ennyire.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 13:53:42

@Dr. simonmondja.:

Miért, ha felmondasz egy cégnél, akkor visszafizeted a béredet, amit ott kerestél?

bloggerman77 2012.09.21. 13:56:46

Srácok mit veritek magatokat. A szerbek látják, hogy van két kajakos Mo-on, akik már nem férnek be a válogatottba. Janics kiégett. Pont. Amikor Csipes szövetségi kapitány kitette Janicsért a K4-ből, akkor Janics menedzsere fel volt háborodva. S lőn: Janics nélkül aranyérmes lett a K4...

Egyéniben is roszul ment, a K2 is elment rajta (látszott, h Kovács majd felrobbant a dühtl), a szerb szövetség felajánlotta a repatriálást. Ennyi.
Janics személyében az a gusztustalan, hogy ugye mindenki emlékszik arra, hogy ő volt az, aki a repülőgép ablakából lengette bőszen a magyar zászlót? :) Mostantól meg a szerbet fogja. :) Mert őt nem zsoldosként kezelték, hanem befogadták itthon, erre mégis egy szimpla zsoldosként viselkedik. Benedek is csak egy zsoldos lesz Szerbiában. Milyen cuki lesz a szerb szurkolóknak a akcentussal szerbül hebegő Benedek... :)

(Nur-Fazekas, a K4-esünk üdvöskéje is versenyzett már USA színekben, argentín színekben, már csak az izraeli van hátra a magyar után, mert a férje izraeli-amerikai kettős állampolgár. :)) )

tovabb a jezsovi uton 2012.09.21. 13:56:50

normális ember nem lehet arra büszke, hogy magyar. normális ember nem lehet magyar.

Szelid sunmalac 2012.09.21. 13:57:56

Amig az en kedves jo hazam csak elvar tolem mindenfelet, cserebe meg annyit kapok, hogy ott hasznal ki, es tesz keresztbe ahol tud, addig nagyon nem tdu erdekelni az ilyen majomkodas, ami itt megy. Minden kapcsolatban ketton mulik a vasar, es ha egyoldalu, akkor bizony lepni kell!

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.21. 13:58:16

@Kurgán:

Furcsa, van, aki örül annak, ha egy magyar ember _bármilyen_ színekben versenyezve nyer, és nem áll le méricskélni, hogy 'mennyire magyar', meg 'hát a szerbeket utáljuk'. Á, az ilyenek is hazaárulók. :)

blah 2012.09.21. 13:59:00

Mint liberális felfogású ember mondom azt, hogy ha magyarnak vallod magad akkor versenyezz magyar színekben. Ha a megélhetés miatt csinálod akkor ez esetben rossz sportot választottál, vagy menj el dolgozni bakker. Értem én, hogy sok energiát fektetett bele, de ha csinál valamit ami nem egy piacképes, GDP termelő dolog akkor arról ki tehet? Persze el lehet menni átvitt értelemben kurvának is ahogy csinálják de ezzel akkor oda a megbecsülésük...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:02:25

@Rufus78:

Ha ezek a cég arcai, és felmondták az állásukat,

akkor meddig kell még kollégának tekinteni őket ?

- már nem magyarok -

és ha alkalmazottként voltak azok,

akkor nem nemzeti büszkeségek.

Androidnak igaza van.

A jelképértékük az, hogy

magyarnak lenni egy fizetett státusz.

Ezt jelképezik.

Ezért hülyeség ez az állampolgárgyűjtögetés meg a sportnemzet.

Én nem fizetnék egy fillért se senkinek azért, mert magyar.

Ha ingyen nem az, akkor pénzért nekem nem kéne.

fvipera 2012.09.21. 14:02:50

a nacionalizmus a hitvány emberek utolsó érve/menedéke.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.21. 14:03:24

Kevered a nemzetiséget az állampolgársággal. Janics valószínűleg sosem tartotta magát magyar nemzetiségűnek, s ez nem is szükséges a magyar állampolgársághoz. Hol akkor a problémád?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.21. 14:04:46

@Dr. simonmondja.:

A többes állampolgárság természetes dolog, s sem jobboldali, sem baloldlai.

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.21. 14:05:30

@blah:

Anélkül, hogy az egészet szétszednénk (mert minek), pusztán egy mellékes szempont: ééés mit csináljon az, akit személyes alapon nem hagynak versenyezni Magyarországon, hiába klasszis? Vagy az, aki 'család miatt' Nepálba költözik? Tegyenek úgy, mintha életükben nem láttak volna vizet/labdát/kuglibábot?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.21. 14:07:14

@imperial:

Én pl. ilyen vagyok. A hazám életem során többször változott. Mindig ott a hazám, ahol vagyok. Viszont nem vesztem el érdeklődésemet korábbi hazáim iránt sem. Pl. mindig szavazok a magyar választásokon, pedig nem is élek Magyarországon. Ez a természetes.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 14:10:11

@blah:
Ja, magyar seggbe magyar lófaszt!

Mint liberális felfogású ember kérdezem a liberális felfogású embertől, hogy mi köze a megélhetésnek, a magyarságnak, a versenyeknek, az energiabefektetésnek és a GDP-nek egymáshoz és a liberalizmushoz ebben a kérdéskörben?

Janics és Benedek sem választott rossz sportot, hiszen amit csinálnak, abban jók. Piacképes is, hiszen látod, a szerbeknek kellenek. A sport viszont sosem volt GDP-termelő dolog, tehát akkor az a megoldás, hogy közmunkára zavarjuk az összes sportolót? Aztán meg ki az, aki nem veszi figyelembe a megélhetést, bármit is csinál?

Na mindegy, te biztos érted, mit írtál...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:16:21

@Rufus78:

Ezt a kétféle megélhetést ismered ?

Vagy az állam csecsén gazdagodik, mint haszontalan here ?

Vagy közmunkára zavarod ?

Te melyik vagy ?

Ianas 2012.09.21. 14:16:36

Ekkora baromságot is régen olvastam. Ideje már, hogy eltűnjön ez az egész kőkorszaki nemzet-koncepció a történelem süllyesztőjében.

Elegem van abból, hogy Magyarországon egyesek veszik maguknak a pofát ahhoz, hogy eldöntsék másokról, ki magyar és ki nem.

Én elsősorban ember vagyok. Ez határozza meg az identitásom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.21. 14:19:08

@Fatal Error! System Halted!: es akkor majd ne kezdje mar azzal, hogy hany Nobel dijast adtunk meg stb

tableno 2012.09.21. 14:19:41

Aki ezt írta, az egy szerencsétlen barom. Csak szánakozni tudok rajta. Két világháború és kb 60 millió halott az eredménye az efféle "hazafiaskodásnak". Annyit is ér...

Ianas 2012.09.21. 14:20:06

@blah: Mi számít "GDP termelőnek"? A profi (megélhetési) sportokat sokan nézik, ezért bevételt generálnak a médiának, amivel GDP-t termelnek.

Amiben üzlet van, az GDP-t termel. Ennyi. Ennek mi köze ahhoz, hogy ki magyar és ki nem?

Ianas 2012.09.21. 14:21:38

@Dr. simonmondja.: Attól függ, az az életcélom-e, hogy léceken ugráljak át, bár a l'art pour l'art hazafias arcoskodás nem tudom, mennyivel emeli a lécet.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:24:07

@Ianas:
Ember voltál már akkor, mikor anyád kezében először felsírtál.

Innen azért lehetne még valamit sajáterőből hozzátenni.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 14:26:08

@Dr. simonmondja.:

Nem kell kollégának tekinteni, de ez a cikk nem is az, hogy kollégának kell-e maradnia, hanem arról, hogy amikor már nem kolléga, akkor a cég épületéből kifelé menet meg kell-e alázni, le kell-e köpni és rá kell-e baszni az ajtót, közvetlenül azután, hogy egy seggberúgástól felnyalta a bejárat előtt a betont.

Akkor most tulajdonképpen mitől lesz valaki magyar?
- attól, hogy Magyarországon él?
- attól, hogy magyar állampolgár?
- attól, hogy magyar származásúak a szülei?
- attól, hogy magyarnak vallja magát?
- attól, hogy a magyar érdekekért cselekszik?

Ha csak mert már nem "alkalmazottak", attól már nem is magyarok, akkor ezek szerint az utolsó, de akkor hogy is van ez azzal a "csúnya" cinizmussal?

Android megsértődött, és sértettségében a jelen tükrében át akarja írni a múltat is ("Ha tudtuk volna, hogy Janics elhúz, akkor be se fogadtuk volna!").

Neoprimitív 2012.09.21. 14:27:26

@blah: Lehet, hogy elkerülte a figyelmedet az az apróság, hogy a versenyzők (a klasszisok is) jellemzően előbb elkezdenek sportolni, utána kiderül, hogy tehetségesek és ha szerencséjük van, akkor a harmadik fázisban ezért valaki esetleg fizet is nekik. Nem úgy szokott lenni, hogy "hé, adjatok sok pénzt és utána majd megnézhetitek, be tudok-e egyáltalán szállni a hajóba". (Magyar foci nem számít, éljen és virágozzék a Felcsút SC!)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:30:50

@Rufus78: Ilyen az üzlet.

Ha a TV2 felépít egy celebet,

akkor az nem mehet át az RTL-hez,

mert 20 forinttal többet kap.

Vagy ha átmegy, akkor pert kap a nyakába.

Ez van, ha üzletnek tekintjük a nemzeti mez hordását.

Ianas 2012.09.21. 14:31:09

@Dr. simonmondja.: Pontosan. SAJÁT erőből. Nem abból, hogy milyen nemzetiségű vagyok. Annak ehhez semmi köze. Elvégre magyar is voltam, amikor anyám kezében felsírtam, ha így vesszük.

Azok az emberek, akiknek a cikkben a minősítése zajlik épp, pont letettek valamit SAJÁT ERŐBŐL az asztalra, ellentétben a cikk írójával, aki legfeljebb annyit mutathat fel, hogy díszmagyar, ami a szememben kb. annyira ad okot büszkeségre, mint az, hogy ember.

Capisci?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 14:33:34

@Dr. simonmondja.:

Szövegértés és jóindulat nulla. Kösz.

Nem, de itt ugye arról van szó, HOGY BLAH SZERINT a sportoló nem végez GDP-termelő tevékenységet, viszont egész életében ezt csinálta, erre készült, akkor ebből következik, HOGY BLAH SZERINT egy sportolónak nincs olyan tudása, ami piacképes (hiszen BLAH SZERINT maga a sport sem az!). Tehát egy sportoló számára az egyetlen megoldás a megélhetéshez a közmunka.

Úgyhogy szerintem erről vitatkozz vele, ne azzal, aki csak megpróbálja felhívni a figyelmet a mondandójában levő átgondolatlanságokra és önellentmondásokra.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.09.21. 14:34:22

Túl van lihegve ez a magyarkodás.
Ember legyél elsősorban, világpolgár, de a szívedben örökké magyar maradhatsz.
Szánalmas ahogy a fidesz banda fogja, Tongán, Paraguayban, meg PÁpuán a "magyarokat" honosítás végett. Aztán meg választójogot ad nekik, mi a jó fenének?
Kis öntelt, gőgös, nagyarcú, tehetséges nép a mienk, tele sok sikerrel.
De ezt a magyar ömlengést már nagyon unom.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:36:26

@Rufus78:
Elég szomorú, hogyha a hobbijukon kívül nem hajlandók semmit csinálni.

Ez a Risztov Éva is, amikor nem úszott, akkor csak motorozgatott.

És ez egy példakép.

bgp 2012.09.21. 14:36:27

@Agent Cooper: ismerek egy mélymagyart, aki Gyurcsány láttán habzó szájas idegrángást kapott. Az asztalt verte és káromkodott. (Táncolj, Feri stb.)
A fickó sírt, hogy Magyaroszágon nincs jövő és kiment Norvégiába. Most is ott van, ott adózik. Én meg innen tartom el a barmot, akire ő szavaz.

Neoprimitív 2012.09.21. 14:38:17

@Dr. simonmondja.: Csak éppen a celebet a tévé építi fel. A sportolók pedig magukat. Ha lehet, akkor ne mosd már össze Hülyepicsa Dzsennifert, aki majd a médiában szeretne dolgozni és az egyetlen tehetségét még 18-as karika mellett sem lehet megmutatni, egy sokszoros világbajnokkal.

Ráadásul nem a sportoló dönti el, hogy őt mások minek tekintik. Attól, hogy te annak tekinted, meg az aktuális politika azt csinál belőle, ez nem az ő döntése.

krferi 2012.09.21. 14:38:40

@Dr. simonmondja.: Te mi a tökömet csinálsz tulajdonképpen a netes okoskodáson kívül? Itt pofázol egész nap és gyalázol olyanokat, akik DOLGOZNAK.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 14:40:34

@Dr. simonmondja.:

Nagyon sok sportoló van, aki az edzések mellett tanul és szakmát szerez.

Akkor most már vissza kell kérdeznem: tehát szerinted munka az, ami GDP-t termel, és minden más, köztük a sport is csak "hobbi"?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:40:34

@Ianas:

Mit tettek le az asztalra ?

Lapátolták a vizet ?

Mennyivel ér többet, mint Android billentyűkopogtatása ?

krferi 2012.09.21. 14:42:27

@Dr. simonmondja.: Pontosan anniyval ér többet, ahányan jegyet vettek, hogy megnézzék, ahogy lapátolják a vizet.

Ianas 2012.09.21. 14:43:34

@Dr. simonmondja.: Valóban. :) A sport lófaszt nem ér. Tudod, minek nincs még értéke? A költészetnek, a zenének, a festészetnek, a szobrászatnak, a tudományos alapkutatásnak (LHC, Hubble,....), a szakácsművészetnek (kenyér, víz, natúr sült hús, gyümölcs elég)...

Mondd, Te hol tartod a lécet? A pince padlójában?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:44:02

@Neoprimitív:

A sportolót is a tévé építi fel.

Csak nem a táncolásban vagy az ágyjelenetben izzad,

hanem labdákkal meg lapátkákkal,

de végülis a nézettségért fizetnek neki.

nu pagagyí 2012.09.21. 14:45:40

Biztos vagyok benne, hogy Benedek Dalma Szerbiában is magyar marad és ezt ott is tisztelni fogják, úgyanúgy ahogy Janics Natasáról is tudjuk, hogy szerb, de mi magyarok szeretjük. Dalma egy sportoló, győzni akar becsületes versenyben, sok évet áldozott erre az életéből. Úgy érzi, itthon valami miatt leírták, nem kapott elég lehetőséget. Majd kiderül jogosan-e.

Nem kell mindent túlragozni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:46:04

@krferi:
Szerintem az Index többet hoz a tulajoknak, mint a kajakosok jegybevétele.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:51:56

@Ianas:
Hű, micsoda érték-tagadó lettem,
mert a szerb kajakozó-asszonyért nem fizetnék egy garast se.

Egyáltalán ember az ilyen ?

ROBERTO 2012.09.21. 14:52:42

@zsg?: "Ezek után jössz te, aki csak annyit tud felmutatni, hogy ő aztán akkora magyar, hogy expressis verbis,..."

Tévedsz, csak annyit tud felmutatni, hogy mocskolódni tud névtelenül, de azt, hogy odaálljon Benedek Dalma elé és mindezt a szemébe mondja, arra már nem futja neki vérből a pucájába. Egy senkiházi troll, aki arra veri a nyálát, hogy más mit tesz, de felmutatni semmit nem tud, hogy mit tett ő személyesen azért, hogy magyarnak lenni jó legyen.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 14:56:58

@Dr. simonmondja.:

Ugye te akkor egyáltalán nem szoktál sportot nézni, nem szoktál szurkolni egyetlen sportolónak sem, és természetesen egy cseppnyi jóérzést sem kelt benned, amikor egy számodra valamiért a többieknél kedvesebb sportoló (mert mondjuk magyar) előkelő helyezést ér el.

Csak mert ugye a sportolók mind ilyesmiket csinálnak: "csak" vizet lapátolnak, "csak" futnak, "csak" különféle tárgyakat pöckölgetnek, rúgdalnak vagy dobálnak, "csak" esnek, stb!

Kezet foghatsz Tótával:
hvg.hu/w/20120813_olimpia

Nem azt mondom, hogy önmagában egy sportteljesítménytől automatikusan értékesebb lesz az ember, vagy hogy az életben bármit számít, hogy ki tud 1 ezredmásodperccel gyorsabban ncsinálni valamit, mint bárki más, vagy hogy az egészséges önbecsülésre ennek bármilyen hatással is kéne lennie. De ne is süllyedj már olyan mélyre a cinizmusban, hogy kijelented, hogy az a jó érzés, amit MÁSOKBAN keltenek a sikeres élsportolók, az a büszkeség, amit esetleg MÁSOK amiatt éreznek, hogy az ő közösségükből valaki más közösségekbe tartozókat legyőz, az értéktelen, az erre fordított energia nem is munka, csak mert TE ezt a jó érzést nem érzed! Főleg ne úgy, ahogy előadod (Androiddal egyetértve), hogy a sporttevékenység smafu, attól nem lesz értékesebb az ember, de attól, hogy "magyar", attól aztán rögtön tök jogos, hogy a világon mindenkinél értékesebbnek gondolja és érezze magát.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:57:24

@ROBERTO:
Mit tett ?

Szerintem itt mindenki ugyanazt tette Benedek Dalmikáért.

Fizettük az adót, amiből ő a fizetését kapta.

És hogy ki a senkiházi ?

Na ki ?

tableno 2012.09.21. 14:58:10

Egyébként én két dolognak örülök különösen:

1. Hogy magyar vagyok (nem mintha ez érdem volna, de rengeteg dolgot szeretek benne: a nyelvet, a konyhát, a kultúrát, a vicceket, stb.)
2. Hogy nem ez az egyetlen dolog, ami miatt értékes embernek tarthatom magamat.

Úgy érzem a posztolónál csak az 1.-es pont van meg...

Ianas 2012.09.21. 14:59:50

@Dr. simonmondja.: Ki kérte, hogy fizess? Te miről beszélsz? :) Én csak annyit írtam, hogy a cikk írója hülyeségeket beszél, senki nem mondta, hogy bárki elvárja, hogy te személy szerint fizess bárkiért bármit?

Ahogyan azt is, hogy személy szerint úgy gondolom, hogy akiről negatív ítéletet alkot, az többet tett le az asztalra, mint ő, méghozzá a cikkíró saját értékrendszerében.

Hiszen ha nem lenne fontos a sportolók személye és teljesítménye, a cikk meg sem született volna. Az egész inkább valami sértett önérzetet mutat, ami ráadásul színtisztán ostoba színben tünteti fel az írót...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 15:02:59

@Rufus78:
Megnyugodhatsz, nézem a sportot, de az ott a tévében nem egy teljesítmény, hanem egy szórakoztatóipar.

Hogy a versenyzők be akarnak törni a jólfizetettek közé, az a szórakoztatóipar természete.

És jobban örülnék, ha üzleti alapon menne, mint a világon máshol,
és nem az adófizetők pénzén, mint a komcsi országokban.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:04:27

@Dr. simonmondja.:

Hopphopp, ne csúsztass, mert elesel:). Abból, amit eddig leírtál, nem az derült ki, hogy te a szerb kajakozó-asszonyért nem fizetnél egy garast se, hanem hogy EGYETLEN SPORTOLÓNAK SE FIZETNÉL EGY GARAST SE!

Vagy attól, hogy valaki magyar, szerinted rögtön értékesebben "lapátolja a vizet"?

tankaranka 2012.09.21. 15:06:55

Benedek Dalma 10 éve a belét kidolgozza, hoyg kijuthasson olimpiára. Úgyszólván bármilyen nemzet polgáraként kijutott volna, csak nálunk nem sikerült.

Emberileg megértem.

Túl van lihegve ez a magyarság, teljesne természetes, hogy a meglehetősen jóképü férjét fogja követi. Főleg, hogy itt volt 10 év kudarc, amikor hiába lett többszörös világbajnok, az olimpiai válogatás nem jött össze neki.

Egyébként nem ő az egyetlen, Hegyi Zomilla spanyolhoz ment férjhez, már ő se magyar szinekben fog versenyezni ( ő is komoly utánpótlás versenyző )

gigacherry 2012.09.21. 15:07:44

@jozicsenko: AZ igazi magyar az, aki fideszes? Csak a miheztartás végett.
Aki nem hiszi el, amit a miniszterelnök mond, az gondolom nem igazi magyar.

Ianas 2012.09.21. 15:09:19

@Dr. simonmondja.: Ja, értem. Már megint ez az "én adómból" marhaság. Megint csak meg tudom kérdezni, hogy minek támogassunk művészetet, tudományt, stb... Egy rakat ingyenélő pojáca.

Nyuggerek?

Magatehetetlen betegek?

Ellentétben Dalmikával, aki a szurkolóin, a sportesemények jegybevételein keresztül generál GDP-t.

Te mit csinálsz? Embereket mentesz? Otthonokat tervezel vagy építesz? Mivel tolod előre a Gyorsnaszádot?

Nagyobb esélyt látok rá, hogy irodában ülsz, és papírokat tologatsz. Bizonyára nagyon fontos papírokat. Amivel nincs baj, mert ugyanúgy GDP-t termel, mivel már nem ott tartunk, hogy a kétkezi munkával előállított használati tárgyak jelentik a gazdaság alapját (ellentétben dicső Vezérünk elképzeléseivel, aki valahol megragadt a 19. században.)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:09:28

@Dr. simonmondja.:

Tévedés ne essék, engem nem nyugtat meg, hogy te nézel-e sportot, mert nem érdekel, hogy te nézel-e sportot.

Ez legalább egy tiszta vélemény. Üzleti alapokra a sporttal, mert a szórakoztatóipar része, rendben. De akkor ezek szerint a sportolók ne is országok színeiben induljanak az olimpián, hanem céglogókkal?

baba2008 2012.09.21. 15:09:58

"Kikkel jobb megvédeni egy várat? Zsoldosokkal, vagy azokkal akik a hazájuknak tekintik a helyet?"

Annak a ténynek, hogy valaki hazájának tekint egy helyet, még nem egyenes következménye, hogy alkalmas a várvédő szerepére is.

Decca 2012.09.21. 15:10:27

Ilyen elmehunytakkal van tele az ország, mint te, blogoló. Tisztelet a kevés kivételnek.

Ianas 2012.09.21. 15:11:23

@jozicsenko: A haza fogalmát én pl. értem, csak azt nem értem, miért erény önmagában az, ha valaki magyar, amit pedig szintén nem értek, hogy hogy van pofája egy jobbant kis senkiházi WC-tölteléknek eldönteni másokról látatlanban, hogy ők magyarok-e, vagy sem?

Ianas 2012.09.21. 15:13:27

"Kikkel jobb megvédeni egy várat? Zsoldosokkal, vagy azokkal akik a hazájuknak tekintik a helyet?"

Nos, a kérdés fel sem merül, ha nem kell a buzi nacionalizmus miatt állandóan hadban állni másokkal.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:13:27

@baba2008:

Valahogy én is úgy gondolom, hogy azokkal, akik meg tudnak védeni egy várat, ÉS hajlandóak is rá valamiért, de itt ma a cinizmus csúnya dolognak lett kikiáltva, miközben mindenki csinálja kisebb-nagyobb mértékben, úgyhogy inkább nem mondok semmit:)...

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.09.21. 15:14:25

"Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon."

Hát, elolvasva ezt a provinciális, magyarkodó marhaságot, miszerint csak ezen a 93 ezer négyzetkilométeren lehet igazi magyarnak lenni, most egy kicsit kevésbé jó.

"bármi is ér itt a hazádban, nem lehet elmenni, mert akkor a haza fogalma is elenyészik."

Az 56-os magyarok, akik potenciálisan komoly retorziók elől menekültek el, üdvözölnek tégedet. Meg anyukádat.

Lacdelo 2012.09.21. 15:14:38

A fideszesek es a jobbikosok nem magyar emberek, mivel Magyarorszag ellen munkalkodnak. :(

T1GRIS 2012.09.21. 15:17:10

@Sir Nyű: "Gondolom, itt a Himnuszt kerülgetük, miszerint itt élned, halnod kell."

OFF: Bocs, de az a Szózat. (Ha már a nemzeti szimbólumok fontossága is téma.)
Amúgy veled értek egyet.

blah 2012.09.21. 15:17:23

@milyen szép a Vértes, ó: van ilyen, elmehet külföldre, viszont megbecsülést ezért itthon ne várjon. Ennyi. Ha a megélhetés neki a cél menjen el dolgozni. Ha a hazája számára akar érdemeket szerezni versenyezzen magyar színekben, ha saját magának akar akkor meg ne ácsingózzon itt állami pénzekért.
@Rufus78: a Dalmának az volt az indoka, hogy itthon csak az olimpiáért kap pénzt. A sport meg bizonyos esetekben igencsak GDP termelő dolog tud lenni, bár ebben az országban nem sok ilyen van, főleg a csapat sportok ilyenek amúgy is. A piacot erre is értettem, amivel pénzre tudnak szert tenni. A megélhetést persze, hogy figyelembe kell venni, én erre is hegyeztem ki a dolgot, de ki tehet róla ha a teszem azt a távolba köpés nem egy piacképes dolog. Lehet Kínában az, el is lehet oda menni, viszont ha Kínának szerez olimpiai aranyat ahhoz én nem tapsolok.
@Ianas: a megélhetésnek van hozzá köze. Attól még magyar marad ha elmegy szerb színekben versenyezni, csak ebben az esetben én nem fogok neki drukkolni mert nem ennek az országnak szerez dicsőséget.
@Neoprimitív: a fentiekből te is leszűrhetsz valamit.

Javaslom kicsit gondolkodjatok mielőtt elkezditek össze vissza értelmezni amit leírtam.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 15:18:05

@Ianas:
Egyenlőre az öregektől és a betegektől elveszik a támogatást,

és 10 milliárddal 20-szorosára növelték az olimpikonokét.

Pedig egészségesek, fiatalok, el is húznak, mint a vadlibák...

Nem értem, miért kell őket - támogatni -...?

vega2 2012.09.21. 15:22:16

@lacalaca: 93030 km2. Persze eközben a Ronyva....

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:25:31

@blah:

Akkor ezt legközelebb így is írd le, és akkor én sem értem másképpen:)...

Csak annyi, hogy a távolba köpés itt azért nem áll meg, mert Dalma nem fedettpályás rizsszámolásban tudna eredményes lenni, amit esetleg tényleg csak Kínában jegyeznek, hanem olyan evezőssportban, ami olimpiai sportág! Az olimpiai sportági eredményesség és teljesítmény mindenhol piacképes, egyszerűen mert a jelenlétet, a közösségre (országra, nemzetre) való puszta figyelemfelhívást is piacképessé teszi a média (ebben egy véleményen vagyok dr.simonmondjával). Ezért vannak és lehetnek olyanok, akik hivatásszerűen sportolhatnak, és nem csak hobbiból.

Ianas 2012.09.21. 15:28:20

@Dr. simonmondja.: Azért, mert mint mondtam, a sport a kultúra része, amit támogat egy magára valamit is adó állam.

Főleg, ha gyakorlatilag nem mérhető tétel a költségvetésben.

Megtérülés? Nagyrészt nem anyagi, de az ember nem gép. Általában.

mojoking77 2012.09.21. 15:28:57

Ez most akkor hogy?
Elolvastel egy ket modoros blog bejegyzest, es ugy erezted, ez neked is megy? Baratom, erossen mellenyultal!
Ott a sracok ismerik az ironia szo jelenteset, ez viszont nem volt mas, mint gusztustalan nacionalista frocsoges bele a vilagba. Kinek kepzeled megis magadat, hogy le -kvazi hazaaruloztal valakit, mert el merte hagyni a TE orszagodat. A TIEDET, ahol TE megmondhatod neki, hogy o nem is volt soha magyar, mert nem felel meg a TE elkepzeleseidnek.
Mondanam ,hogy szegyelld magad, de gondolom teljesen felesleges, hisz nem csak egy veletlen kezremeges okozta a post megszuleteset, hanem komolyan igy is erzel. Szanalom

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 15:33:05

@Ianas: Az öregek és a betegek támogatása az kultúra.

A sport az csak sóbiznic.

kennyking 2012.09.21. 15:34:49

Sajnos olyan idők járnak, hogy nem mondhatjuk ( mert nincs), hogy liberális magyar, csak azt, hogy magyarliberális.

T1GRIS 2012.09.21. 15:35:35

"Aki elhagyja nemzetét, aki el tudja hagyni bármiért, az sosem volt magyar."

Kedves blogszerző! Maradjunk annyiban, hogy elmondhattad a magánvéleményed a témában, és én személy szerint örülök, hogy megismerhettem, még ha egyetérteni nem is tudok vele.

Az egyik gondom vele, hogy ebben az országban sajnos nagyon sokan ragadtatják magukat ilyen kijelentésekre minden alap nélkül, valamiért úton-útfélen fontosnak érzik deklarálni számukra tökismeretlen emberekről, hogy ők most magyarok-e vagy nem magyarok. Ugye, nem is érted, mekkora sértést vágsz ilyenkor valakinek a fejéhez, amikor csak így, hoppsz, kijelented róla, hogy ő nem magyar? (Még szerencse, hogy ez is csupán a magánvéleményed, még ha ez a bunkóság mértékét nem is csökkenti.)

A másik problémám némi fogalmi keveredés, a nemzet és az ország fogalmainak keveredése. Vegyük például az én helyzetemet, külföldön dolgozom, magyarként. Kurvára nem a nemzetemet hagytam el, hanem az ország területét - nem utolsósorban azok miatt, akik bár feltételezem, übergigamagyarnak érzik magukat, de a parlamentben ülve módszeres aprólékossággal basszák tönkre mind az országot, mind annak közhangulatát, illetve azon nem-kevésbé-magyarok tömegei miatt, akik ehhez még tapsolnak is, de paradox módon mégis azokat hazaárulózzák, akiknek mindez nem tetszik.
Nem véletlen, hogy a külföldi élményeimről vezetett blogom éppen a "Távol a fikától" címet kapta...

A posztod nagyon jól példázza azt a megosztó gondolkodást, amit ez a cím kifejez, és ami mindenkit egyformán mérgez idehaza.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:38:38

@Dr. simonmondja.: @Ianas:

Meg azért, mert a népnek a kenyér mellett cikrusz is kell, és napjaink cirkusza bizony a sport.

Na meg azért, mert Orbán Viktor nemcsak sportszerető ember, de szeret tribünökről leintegetni, szereti magát büszkeséggel eltöltetni azáltal, hogy az általa kommandírozott sportolók sikereket érnek el nemzetközileg, és hogy úgy érezheti, hogy a sportolók sikere részben az ő sikere is (az még megvan, amikor valamelyik barom azt mondta, hogy az olimpiai sikerek is a Fidesz gazdaságpolitikájának köszönhetők, bezzeg a Gyurcsány alatt mindenki hótt depi volt?!...), és szereti ünnepeltetni magát, amikor a hívei ezt éreztetik vele. És mindezeket sokkal jobban szereti, mint bármelyik elődje.

Fábián István (törölt) 2012.09.21. 15:40:39

Az identitás, hovatartozás kérdését ma kisszerű figurák magukat bátornak és széles látókörűnek álcázva szeretik kigúnyolni – jó, ha csak semmibe venni. Öröm, hogy nem mindenki ilyen szélfútta ripők. Köszönöm.

Ianas 2012.09.21. 15:41:21

@Rufus78: Van benne valami :). De sajnos a politika is része a kultúrának (a "kultúra" szó önmagában nem hordoz pozitív értéket, ez csak egy gyűjtőszó.)

Orbán Viktor jelenleg sajnos meghatározza valamilyen formában a magyar kultúrát. Alakítja is, de közben ő maga is annak a terméke (ld. még: minden népnek olyan vezére van, amilyet megérdemel. Nem értek ugyan ezzel egyet, de megint csak van benne ráció.)

gyárvárosi 2012.09.21. 15:46:25

Győri lévén, lelkes szurkolója vagyok az ETO kézilabdás lányainak!Szinte minden meccsükön én is a többiekkel együtt rekedtre bíztatom őket, örülök, ha győznek.Annak ellenére, hogy volt/ van a csapatban szlovák, román, macedón,norvég, és szinte Közép-Európa minden nemzetiségű játékosa megtalálható.
Akkor mi szurkolók nem vagyunk magyarok? Hiszen hogyan örülhetnénk mindenféle nációból származó játékosok győzelmének?
Ezeket a sportoló lányokat akkor ne becsüljük, szeressük, hiszen "csak" zsoldosok?
Ha netán valamelyikük kéri a magyar állampolgárságot akkor már szabad őt szeretnünkÍ?

Sir Nyű 2012.09.21. 15:49:10

@T1GRIS: Úristen, de ciki...
Kösz. Tényleg. Pedig meg is néztem, nincs-e valami kis helyesírási izécske elrejtve, dúdolgattam is kicsit, és nem tűnt föl. De gáz.
Megyek is Szerbiába.

ds3 2012.09.21. 15:49:34

"Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon. És azt is gondolja, hogy egy normális szerb is azt gondolja, hogy szerbnek lenni a legjobb a világon. Magyarként szükségszerűen azt gondolom, hogy a szerb téved, miközben azt gondolja, hogy én tévedek ezzel a magyarkodás dologgal kapcsolatban. És így tovább. De egy normális magyar és egy normális szerb elfogadja ezt a másikban, mert a teljes emberi minőség részének tartja a kisebb- nagyobb közösségekhez tartozáson alapuló identitások meglétét."

Aztán jön az a pont, hogy a félig szerb, félig magyar lakta területek kihez tartozzanak vagy a közös házasságokból született gyerekeket melyik nemzetbe olvasszák bele. És akkor tlejesen normális reakció, hogy a sok normális szerb és magyar fegyvert ragad, és halomra lövik egymást és egymás gyerekeit. De hát ez így normális. Vagy nem?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:50:37

@gyárvárosi:

Nem, Android logikája szerint csak akkor, ha felveszi a magyar állampolgárságot, itt sportol, itt alapít családot, és utána haláláig, de legalábbis a sportkarrierje végéig itt is marad, és lehetőleg magyar földbe temetteti magát:)...

is 2012.09.21. 15:53:40

Így, így. És azok, akik 1956-ban hagyták al hazájukat, azok se magyarok már többet. Amcsi magyarok? Ha-ha-ha. Paranoid jól megmondta nektek: ti zsoldosok vagytok, és sose voltatok magyarok! Így, visszafelé!

Arról egyébként hallottál már, kedves Paranoid, hogy létezik európai identitás is? Ja, nem, ez neked kínaiul van. Pedig vagy soktízmillió európai él európaiként Európában. Apa svéd, anya portugál, gyerek francia, nagyszülők meg románok, olaszok - legalábbis születési országuk szerint. Egyébként európaiak. neked nyilván az amcsi identitás sem létezik, hiszen annak az országnak a 70%-a négy generáción belüli bevándorló. Azok mind zsoldosok.

Szép dolog az itt élned, halnod kell, csak tessék már felfogni végre, hogy az az itt legalább Európa, de minél tágabbra veszed, annál jobb lesz.

Netszamuráj 2012.09.21. 15:56:46

"Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon. És azt is gondolja, hogy egy normális szerb is azt gondolja, hogy szerbnek lenni a legjobb a világon. Magyarként szükségszerűen azt gondolom, hogy a szerb téved, miközben azt gondolja, hogy én tévedek ezzel a magyarkodás dologgal kapcsolatban."

Ennek semmi értelme. Az ilyen baromság az oka a háborúknak. A normális ember elsősorban azt gondolja magáról, hogy ember. Épp úgy, mint egy szerb vagy német. Ennyi.

Ianas 2012.09.21. 15:57:03

@is: Ehh. Ezeknek az embereknek homály van a fejében, és az egyetlen érvük, hogy balliberális vagy.

Unalmas az egész.

KovA 2012.09.21. 15:57:30

Nem kell ezen annyit tuntyologni:
Jött, nyert, ment.
Éljen boldogan.

Ianas 2012.09.21. 15:58:14

@Netszamuráj: Erre írta korábban valaki, hogy alacsonyra teszem a lécet. :D

Hát, ez van.

Netuddki. 2012.09.21. 16:04:55

Szar a poszt, végig sem olvastam...

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.09.21. 16:22:18

"Az ilyen pároknak nem is volt tanácsos a faluban maradni, hiszen sem ide, sem oda nem tartoztak többé, nem is beszélve gyermekeik érdekes helyzetéről."

Az a helyzet, Béláim, hogy az "ilyen" párokból és gyermekeikből egyre több van ám, még itt, Magyarföldön is. Lehet a magas lóról papolni, hogy aki nem színmagyar, annak ott az ajtó, csak bárki behúzhat egy szegedicsanádot, aztán hirtelen nem is érti majd, őt miért taszigálják ki a falubúl.

Éhes_ló 2012.09.21. 16:24:23

Jó a post, gratulálok.

Az persze egy másik dolog, hogy egy olyan eszement világban ahol egy fizikai, vagy szellemi nyomorult állami pénzen élsportkánt finanszírozott vergődését egy lapon merik említeni egy olimpikon (mezei, vagy akár bajnok) teljesítményével, mit szólnak azok, akiknek ez a rokisport és az identitáscserélgetés kóser.

Nos számukra a magyar többnyire egy szitokszó, de mindenképpen üldözendő állatfaj.

Ianas 2012.09.21. 16:37:26

@Éhes_ló: Troll vagy, vagy hülye.

Hunor Levente 2012.09.21. 16:46:09

@novákandris: + Evakuálni létesítményt szokás, nem embert.

Éhes_ló 2012.09.21. 17:01:28

@Ianas: veled kapcsolatban nincs kétely. Hülye vagy.

Ianas 2012.09.21. 17:13:32

@Éhes_ló: Megnyugodtam, eddig gyötört a kétely. Köszönöm.

De legalább magyar hülye, minden látszat ellenére.

Mondd, ha véletlenül -- tényleg ne adj Isten, senkinek nem kívánok ilyet, csak elméletben kérdezem -- a gyereked fogyatékkal születik, mégis szeretne elérni valamit, indulni szeretne egy paralimpiai sportágban, akkor mit mondanál? Dögölj meg nyomi, és ne ott rángatózzál?

Mert tudod, ezek az emberek ugyanúgy rendelkeznek ambíciókkal, mint bárki közülünk.

Csak érdeklődöm.

Behajtó70 2012.09.21. 17:17:32

Érdekes cikk!

A megoldás: nem kéne eröltetni a libbant világban ezt a nemzetenkénti érmezést! Mert pl a franciáknak egy érmük sem volt, míg Francia országnak pont annyi, amennyi "esélyes" embernek állampolgárságot adott!

Ám ez így már igencsak távol áll az olimpia eredeti lelkületétől, céljától és nemes eszméitől.

Tesveer 2012.09.21. 17:30:58

Egyfelől megkérdezném, kijafasz a tisztelt posztoló, hogy úgy érzi jogában áll megmondania ki lehet magyar és ki nem. Sőt még visszamenőlegesen is hogy ki volt és ki nem.

Más részről ha az állampolgárság ilyen fontos, akkor Android úr a határon túli, magyar állampolgárságot fel nem vevő magyarokat sem tekinti magyarnak? Olyanról hallott-e már, hogy etnikum és állampolgárság nem feltétlen kapcsolódnak össze?

Neoprimitív 2012.09.21. 18:52:38

@blah: "Ha a megélhetés miatt csinálod..." - nem azért csinálja. De mivel amíg ezen a szinten csinálja, addig nem tud mást csinálni, nem vetem a szemére, ha meg is szeretne élni.

Ettől függetlenül csatlakozom Rufushoz: ha az elején azt írod, amit a válaszodban, nem kaptál volna ilyen reakciókat.

@Dr. simonmondja.: "A sportolót is a tévé építi fel."

Jaj de jó, akkor a legközelebbi olimpiára majd a Maunikát, a Majkát meg a Joshi Barat-ot is benevezzük, végül is a jó eredményhez csak az kell, hogy a tévé felépítse őket. (Ja nem, Joshit nem nevezzük, idegenszívű megbízhatatlan.)

Éhes_ló 2012.09.21. 19:20:39

@Ianas: nos tegyük fel valakit családtagjaim közül valakit - engem - a sors nyomorékká tesz.
Természetesen - a többségi társadalom teherviselő képességének megfelelően - támogatni kell a rehabilitációját, segíteni kell a minél teljesebb élet megélésében.

De ez - hacsak nem a többi sportolóval versenyben ér el eredményeket, mint a majdnem vak koreai íjász - nem jelenthet fizetett élsportot és nem jelenthet olimpikonokkal azonos elbírálást, ahogy nem lehet divatmodell sem belőle, csak azért, mert nincs nyomorék divatmodell és persze úrhajós, vagy vadászpilóta sem lesz belőle talán soha.

Érted, nem?

Éhes_ló 2012.09.21. 19:24:30

@Tesveer: szerintem bárkinek lehet véleménye arról, hogy valakit minek tart.
Alapvetően az számít minek ismeri el a többség.
A cigányokat például többségében nem tartjuk magyarnak, hiába van az anyakönyvébe az írva.
Hasonlóan sokan a zsidókat sem.
Ugyanakkor a svábok, rácok kapcsán ilyesmi fehér holló ritkasággal fordul elő.

Gondolom érted miért.
Ha mégsem, olvasgass bűnágyi rovatokat és magyar történelmet ez segíthet.

3x 2012.09.22. 00:13:08

@zsg?: Köszönöm az igen kifinomult lehülyézést a magam nevében. Ekkora állatságot mint ez a post, rég nem olvastam.

kaponyanyi 2012.09.22. 21:12:28

@Éhes_ló:
Pontos értékelés.Szomorú olvasni az ide kommentelő libsiket, akik szerint a nemzethez tartozás hülyeség.Igen sivár egyéniségre vall. Vajon melyik csoportba tartoznak ezek a felsoroltak közűl?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.09.23. 23:22:27

@kaponyanyi:

Abba a csoportba, akiknek van jobb dolguk is, mint a köldöküket nézve elemezni a fejükben "identitás" néven kavargó ősködöt.

kaponyanyi 2012.09.30. 23:19:32

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Hát erre mondom, hogy sivár, gyökértelen személyiség, identitáshiányos, ezért semmiféle tartás, tisztesség nincs benne.
süti beállítások módosítása