Színváltók

 2012.09.21. 11:53

Voltak olyan kétnemzetiségű magyarországi falvak a hetvenes évek elején, amelyekben az idő tájt kötötték az első olyan házasságokat, ahol a felek etnikai hovatartozása nem volt azonos. Természetesen az ilyenkor elengedhetetlen tömegbunyók és bicskázások kíséretében. Az ilyen pároknak nem is volt tanácsos a faluban maradni, hiszen sem ide, sem oda nem tartoztak többé, nem is beszélve gyermekeik érdekes helyzetéről.

Ma, alig másfél nemzedékkel később, teljesen általános és megszokott, nemcsak az egy helyen élő különböző nemzetiségű személyek között a házasság, hanem az is, hogyha itt-ott átutaztukban a felek valahol egy nekik szimpatikus egyénre akadnak, a szerelem mindent legyőz. Arról nem is beszélve, hogy az esetek nagy részében házasságot sem kötnek már, illetve ha igen, a szó jelentése sem az már, mint negyven évvel ezelőtt.
Hasonlóképpen egyedi eseménynek számított az is, hogy a helyi focicsapatban a szomszéd faluból, vagy tájegységből, vagy megyéből szerepeljen valaki. Még a budapesti városrészek is definiáltak szubidentitásokat.
Olvasom, hogy Benedek Dalma „országot vált” és szerb „színekben” folytatja pályafutását.
Miután Janics Natasával kapcsolatban is felmerült ez, illetve az, hogy újból országot vált és egy rakás magyar színekben szerzett olimpiai és világbajnoki győzelem után ismét szerbként versenyez majd, talán nem érdektelen elgondolkoznunk azon, hogy ezeknek az embereknek hogy is van az etnikai identitása, illetve definiálják-e magukat valamilyen közösség tagjának.
Személyes létük nézőpontjából tekintve mindkét sportolónak teljesen igaza van. Janicsnak igaza volt, amikor a vonatkozó döntéseit meghozta, hiszen egy háborúviselt országból (részben magyar környezetből) evakuálta magát a sportága szempontjából egyik legfejlettebb országba. Benedek Dalma pedig gyakorlatilag a világ bármelyik országában a legjobb, vagy a kevés számú legjobb egyike lenne, többszörös olimpiai érmes talán. Persze Benedek most kiszorít egy szerb lányt országa nemzeti csapatából, de ő nem érdekel senkit, hiszen ő meg nyugodtan átigazolhat a kuvaiti evezős kajak válogatottba(ha jól megy férjhez), ott biztos ő lesz a legjobb.
Janics férje bolgár, Benedeké szerb és ha ez liberális felebarátaink számára dögleletesen undorító is, hagyományosan úgy szokás itt a Balkánon, hogy a nők férjük nemzetiségére és vallására térnek. Az, hogy ilyen rettenetesen kemény csajok is, annak persze már nem a hagyomány az oka, hanem a pííz. Mondom, megértem én ezt. A Nagy László -féle hercehurcát is megértettem, nem fizettek eleget. Üzleti tárgyalás ez, ahol a naiv kapitalistáknak még be lehet adni, hogy vannak nemzeti érzelmek, amiket némi euró összeggel el kell nyomni.

Én viszont nem vagyok ilyen. Nekem van egy és oszthatatlan és megváltoztathatatlan nemzetiségem. Magyar vagyok és engedtessék meg nekem, hogy ebbéli minőségemben ne legyek megértő és elfogadó, illetve toleráns. Sőt tágabban értelmezve, úgy nem értem ezt, hogy általánosan véve rendelkezem nemzeti tudattal (bármelyik nemzetével) és innen nézem azokat, akik jönnek és mennek.
A magyar nemzeti identitás, mint bármelyik, ugyanis visszafelé erősítődik meg. Aki elhagyja nemzetét, aki el tudja hagyni bármiért, az sosem volt magyar. Nem kötelező magyarnak lenni, viszont akkor nem is kellene úgy tenni, mintha azok volnánk. Benedek csalódottságában „színt vált”, hiszen férje szerb nemzetisége alapján jogosult erre. De valójában nem vált, mert sosem volt magyar. Lehet, hogy ő maga sem tudta idáig, hogy ő nem magyar, hogy ő csak Benedek Dalma. Ezt akkor tudhatta meg (ha érdekelte), amikor átszambázott egy másik nemzetbe. Illetve még ezt sem tette, hiszen ő most nem lett szerb, ugyanúgy nem az, ahogy magyar sem volt soha. Ő csak egy zsoldos. Ezzel sincs semmi baj, de ugye mindenki érzi a különbséget? Kikkel jobb megvédeni egy várat? Zsoldosokkal, vagy azokkal akik a hazájuknak tekintik a helyet?
És ezért van befogadási (és kitaszítási) rítus minden normális törzs kulturális palettáján. A saját maguk számára és a befogadott számára is világossá akarják tenni, hogy ki hol áll. Ezt nem helyettesítheti a fizetési listára történő fölkerülés.
Janicsot befogadtuk, úgy, hogy szerb voltát megőrizhette (ha annak gondolta magát valaha is). A szurkolói szeretet amit kapott, nyugodtan értelmezhette befogadási rítusként. Lehet, hogy ő sem érti miféle metafizikai mélységek állnak a mögött, hogy egy nemzet színeiben küzd valaki, nem csak magáért. Azt gondoltuk megérti, hogy mit tesz hozzá a személyes tehetségéhez és a szerbségéhez a magyar virtus. Persze nem tartozik nekünk semmivel. Csak akkor, ha ő is úgy érzi, hogy tartozik nekünk. (Remélem érthető a finom distinkció.).
Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon. És azt is gondolja, hogy egy normális szerb is azt gondolja, hogy szerbnek lenni a legjobb a világon. Magyarként szükségszerűen azt gondolom, hogy a szerb téved, miközben azt gondolja, hogy én tévedek ezzel a magyarkodás dologgal kapcsolatban. És így tovább. De egy normális magyar és egy normális szerb elfogadja ezt a másikban, mert a teljes emberi minőség részének tartja a kisebb- nagyobb közösségekhez tartozáson alapuló identitások meglétét. Van szülőfalunk, vagyunk vajdaságiak és baranyaiak, magyarok és szerbek.
A baj azokkal van, akik csak Benedek Dalmák. Emberek, alapvető emberi identitáselemek nélkül. Sem befogadni, sem kitaszítani nem lehet őket. Mert nincsenek sem kint, sem bent. És nem is értik meg, hogy az a lényege az egésznek, bármi is ér itt a hazádban, nem lehet elmenni, mert akkor a haza fogalma is elenyészik.
Nem lesz hová hazamenni.

Ez persze nem azon szerencsétlenek ügye, akik megvehetőek, illetve azon cinikusoké, akik nemzetük érdekének gondolva idegeneket vásárolgatnak, hanem azoké, akik pontosan érzik a különbséget és tudják, hogy valami nagyon fontos veszik el jóvátehetetlenül.

Címkék: magyar szerb haza nemzetiség kajak olimpiai arany Benedek Dalma Janics Natasa

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr944792500

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.09.21. 14:09:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bloggerman77 2012.09.21. 13:56:46

Srácok mit veritek magatokat. A szerbek látják, hogy van két kajakos Mo-on, akik már nem férnek be a válogatottba. Janics kiégett. Pont. Amikor Csipes szövetségi kapitány kitette Janicsért a K4-ből, akkor Janics menedzsere fel volt háborodva. S lőn: Janics nélkül aranyérmes lett a K4...

Egyéniben is roszul ment, a K2 is elment rajta (látszott, h Kovács majd felrobbant a dühtl), a szerb szövetség felajánlotta a repatriálást. Ennyi.
Janics személyében az a gusztustalan, hogy ugye mindenki emlékszik arra, hogy ő volt az, aki a repülőgép ablakából lengette bőszen a magyar zászlót? :) Mostantól meg a szerbet fogja. :) Mert őt nem zsoldosként kezelték, hanem befogadták itthon, erre mégis egy szimpla zsoldosként viselkedik. Benedek is csak egy zsoldos lesz Szerbiában. Milyen cuki lesz a szerb szurkolóknak a akcentussal szerbül hebegő Benedek... :)

(Nur-Fazekas, a K4-esünk üdvöskéje is versenyzett már USA színekben, argentín színekben, már csak az izraeli van hátra a magyar után, mert a férje izraeli-amerikai kettős állampolgár. :)) )

tovabb a jezsovi uton 2012.09.21. 13:56:50

normális ember nem lehet arra büszke, hogy magyar. normális ember nem lehet magyar.

Szelid sunmalac 2012.09.21. 13:57:56

Amig az en kedves jo hazam csak elvar tolem mindenfelet, cserebe meg annyit kapok, hogy ott hasznal ki, es tesz keresztbe ahol tud, addig nagyon nem tdu erdekelni az ilyen majomkodas, ami itt megy. Minden kapcsolatban ketton mulik a vasar, es ha egyoldalu, akkor bizony lepni kell!

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.21. 13:58:16

@Kurgán:

Furcsa, van, aki örül annak, ha egy magyar ember _bármilyen_ színekben versenyezve nyer, és nem áll le méricskélni, hogy 'mennyire magyar', meg 'hát a szerbeket utáljuk'. Á, az ilyenek is hazaárulók. :)

blah 2012.09.21. 13:59:00

Mint liberális felfogású ember mondom azt, hogy ha magyarnak vallod magad akkor versenyezz magyar színekben. Ha a megélhetés miatt csinálod akkor ez esetben rossz sportot választottál, vagy menj el dolgozni bakker. Értem én, hogy sok energiát fektetett bele, de ha csinál valamit ami nem egy piacképes, GDP termelő dolog akkor arról ki tehet? Persze el lehet menni átvitt értelemben kurvának is ahogy csinálják de ezzel akkor oda a megbecsülésük...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:02:25

@Rufus78:

Ha ezek a cég arcai, és felmondták az állásukat,

akkor meddig kell még kollégának tekinteni őket ?

- már nem magyarok -

és ha alkalmazottként voltak azok,

akkor nem nemzeti büszkeségek.

Androidnak igaza van.

A jelképértékük az, hogy

magyarnak lenni egy fizetett státusz.

Ezt jelképezik.

Ezért hülyeség ez az állampolgárgyűjtögetés meg a sportnemzet.

Én nem fizetnék egy fillért se senkinek azért, mert magyar.

Ha ingyen nem az, akkor pénzért nekem nem kéne.

fvipera 2012.09.21. 14:02:50

a nacionalizmus a hitvány emberek utolsó érve/menedéke.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.21. 14:03:24

Kevered a nemzetiséget az állampolgársággal. Janics valószínűleg sosem tartotta magát magyar nemzetiségűnek, s ez nem is szükséges a magyar állampolgársághoz. Hol akkor a problémád?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.21. 14:04:46

@Dr. simonmondja.:

A többes állampolgárság természetes dolog, s sem jobboldali, sem baloldlai.

milyen szép a Vértes, ó 2012.09.21. 14:05:30

@blah:

Anélkül, hogy az egészet szétszednénk (mert minek), pusztán egy mellékes szempont: ééés mit csináljon az, akit személyes alapon nem hagynak versenyezni Magyarországon, hiába klasszis? Vagy az, aki 'család miatt' Nepálba költözik? Tegyenek úgy, mintha életükben nem láttak volna vizet/labdát/kuglibábot?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.21. 14:07:14

@imperial:

Én pl. ilyen vagyok. A hazám életem során többször változott. Mindig ott a hazám, ahol vagyok. Viszont nem vesztem el érdeklődésemet korábbi hazáim iránt sem. Pl. mindig szavazok a magyar választásokon, pedig nem is élek Magyarországon. Ez a természetes.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 14:10:11

@blah:
Ja, magyar seggbe magyar lófaszt!

Mint liberális felfogású ember kérdezem a liberális felfogású embertől, hogy mi köze a megélhetésnek, a magyarságnak, a versenyeknek, az energiabefektetésnek és a GDP-nek egymáshoz és a liberalizmushoz ebben a kérdéskörben?

Janics és Benedek sem választott rossz sportot, hiszen amit csinálnak, abban jók. Piacképes is, hiszen látod, a szerbeknek kellenek. A sport viszont sosem volt GDP-termelő dolog, tehát akkor az a megoldás, hogy közmunkára zavarjuk az összes sportolót? Aztán meg ki az, aki nem veszi figyelembe a megélhetést, bármit is csinál?

Na mindegy, te biztos érted, mit írtál...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:16:21

@Rufus78:

Ezt a kétféle megélhetést ismered ?

Vagy az állam csecsén gazdagodik, mint haszontalan here ?

Vagy közmunkára zavarod ?

Te melyik vagy ?

Ianas 2012.09.21. 14:16:36

Ekkora baromságot is régen olvastam. Ideje már, hogy eltűnjön ez az egész kőkorszaki nemzet-koncepció a történelem süllyesztőjében.

Elegem van abból, hogy Magyarországon egyesek veszik maguknak a pofát ahhoz, hogy eldöntsék másokról, ki magyar és ki nem.

Én elsősorban ember vagyok. Ez határozza meg az identitásom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.09.21. 14:19:08

@Fatal Error! System Halted!: es akkor majd ne kezdje mar azzal, hogy hany Nobel dijast adtunk meg stb

tableno 2012.09.21. 14:19:41

Aki ezt írta, az egy szerencsétlen barom. Csak szánakozni tudok rajta. Két világháború és kb 60 millió halott az eredménye az efféle "hazafiaskodásnak". Annyit is ér...

Ianas 2012.09.21. 14:20:06

@blah: Mi számít "GDP termelőnek"? A profi (megélhetési) sportokat sokan nézik, ezért bevételt generálnak a médiának, amivel GDP-t termelnek.

Amiben üzlet van, az GDP-t termel. Ennyi. Ennek mi köze ahhoz, hogy ki magyar és ki nem?

Ianas 2012.09.21. 14:21:38

@Dr. simonmondja.: Attól függ, az az életcélom-e, hogy léceken ugráljak át, bár a l'art pour l'art hazafias arcoskodás nem tudom, mennyivel emeli a lécet.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:24:07

@Ianas:
Ember voltál már akkor, mikor anyád kezében először felsírtál.

Innen azért lehetne még valamit sajáterőből hozzátenni.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 14:26:08

@Dr. simonmondja.:

Nem kell kollégának tekinteni, de ez a cikk nem is az, hogy kollégának kell-e maradnia, hanem arról, hogy amikor már nem kolléga, akkor a cég épületéből kifelé menet meg kell-e alázni, le kell-e köpni és rá kell-e baszni az ajtót, közvetlenül azután, hogy egy seggberúgástól felnyalta a bejárat előtt a betont.

Akkor most tulajdonképpen mitől lesz valaki magyar?
- attól, hogy Magyarországon él?
- attól, hogy magyar állampolgár?
- attól, hogy magyar származásúak a szülei?
- attól, hogy magyarnak vallja magát?
- attól, hogy a magyar érdekekért cselekszik?

Ha csak mert már nem "alkalmazottak", attól már nem is magyarok, akkor ezek szerint az utolsó, de akkor hogy is van ez azzal a "csúnya" cinizmussal?

Android megsértődött, és sértettségében a jelen tükrében át akarja írni a múltat is ("Ha tudtuk volna, hogy Janics elhúz, akkor be se fogadtuk volna!").

Neoprimitív 2012.09.21. 14:27:26

@blah: Lehet, hogy elkerülte a figyelmedet az az apróság, hogy a versenyzők (a klasszisok is) jellemzően előbb elkezdenek sportolni, utána kiderül, hogy tehetségesek és ha szerencséjük van, akkor a harmadik fázisban ezért valaki esetleg fizet is nekik. Nem úgy szokott lenni, hogy "hé, adjatok sok pénzt és utána majd megnézhetitek, be tudok-e egyáltalán szállni a hajóba". (Magyar foci nem számít, éljen és virágozzék a Felcsút SC!)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:30:50

@Rufus78: Ilyen az üzlet.

Ha a TV2 felépít egy celebet,

akkor az nem mehet át az RTL-hez,

mert 20 forinttal többet kap.

Vagy ha átmegy, akkor pert kap a nyakába.

Ez van, ha üzletnek tekintjük a nemzeti mez hordását.

Ianas 2012.09.21. 14:31:09

@Dr. simonmondja.: Pontosan. SAJÁT erőből. Nem abból, hogy milyen nemzetiségű vagyok. Annak ehhez semmi köze. Elvégre magyar is voltam, amikor anyám kezében felsírtam, ha így vesszük.

Azok az emberek, akiknek a cikkben a minősítése zajlik épp, pont letettek valamit SAJÁT ERŐBŐL az asztalra, ellentétben a cikk írójával, aki legfeljebb annyit mutathat fel, hogy díszmagyar, ami a szememben kb. annyira ad okot büszkeségre, mint az, hogy ember.

Capisci?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 14:33:34

@Dr. simonmondja.:

Szövegértés és jóindulat nulla. Kösz.

Nem, de itt ugye arról van szó, HOGY BLAH SZERINT a sportoló nem végez GDP-termelő tevékenységet, viszont egész életében ezt csinálta, erre készült, akkor ebből következik, HOGY BLAH SZERINT egy sportolónak nincs olyan tudása, ami piacképes (hiszen BLAH SZERINT maga a sport sem az!). Tehát egy sportoló számára az egyetlen megoldás a megélhetéshez a közmunka.

Úgyhogy szerintem erről vitatkozz vele, ne azzal, aki csak megpróbálja felhívni a figyelmet a mondandójában levő átgondolatlanságokra és önellentmondásokra.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.09.21. 14:34:22

Túl van lihegve ez a magyarkodás.
Ember legyél elsősorban, világpolgár, de a szívedben örökké magyar maradhatsz.
Szánalmas ahogy a fidesz banda fogja, Tongán, Paraguayban, meg PÁpuán a "magyarokat" honosítás végett. Aztán meg választójogot ad nekik, mi a jó fenének?
Kis öntelt, gőgös, nagyarcú, tehetséges nép a mienk, tele sok sikerrel.
De ezt a magyar ömlengést már nagyon unom.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:36:26

@Rufus78:
Elég szomorú, hogyha a hobbijukon kívül nem hajlandók semmit csinálni.

Ez a Risztov Éva is, amikor nem úszott, akkor csak motorozgatott.

És ez egy példakép.

bgp 2012.09.21. 14:36:27

@Agent Cooper: ismerek egy mélymagyart, aki Gyurcsány láttán habzó szájas idegrángást kapott. Az asztalt verte és káromkodott. (Táncolj, Feri stb.)
A fickó sírt, hogy Magyaroszágon nincs jövő és kiment Norvégiába. Most is ott van, ott adózik. Én meg innen tartom el a barmot, akire ő szavaz.

Neoprimitív 2012.09.21. 14:38:17

@Dr. simonmondja.: Csak éppen a celebet a tévé építi fel. A sportolók pedig magukat. Ha lehet, akkor ne mosd már össze Hülyepicsa Dzsennifert, aki majd a médiában szeretne dolgozni és az egyetlen tehetségét még 18-as karika mellett sem lehet megmutatni, egy sokszoros világbajnokkal.

Ráadásul nem a sportoló dönti el, hogy őt mások minek tekintik. Attól, hogy te annak tekinted, meg az aktuális politika azt csinál belőle, ez nem az ő döntése.

krferi 2012.09.21. 14:38:40

@Dr. simonmondja.: Te mi a tökömet csinálsz tulajdonképpen a netes okoskodáson kívül? Itt pofázol egész nap és gyalázol olyanokat, akik DOLGOZNAK.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 14:40:34

@Dr. simonmondja.:

Nagyon sok sportoló van, aki az edzések mellett tanul és szakmát szerez.

Akkor most már vissza kell kérdeznem: tehát szerinted munka az, ami GDP-t termel, és minden más, köztük a sport is csak "hobbi"?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:40:34

@Ianas:

Mit tettek le az asztalra ?

Lapátolták a vizet ?

Mennyivel ér többet, mint Android billentyűkopogtatása ?

krferi 2012.09.21. 14:42:27

@Dr. simonmondja.: Pontosan anniyval ér többet, ahányan jegyet vettek, hogy megnézzék, ahogy lapátolják a vizet.

Ianas 2012.09.21. 14:43:34

@Dr. simonmondja.: Valóban. :) A sport lófaszt nem ér. Tudod, minek nincs még értéke? A költészetnek, a zenének, a festészetnek, a szobrászatnak, a tudományos alapkutatásnak (LHC, Hubble,....), a szakácsművészetnek (kenyér, víz, natúr sült hús, gyümölcs elég)...

Mondd, Te hol tartod a lécet? A pince padlójában?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:44:02

@Neoprimitív:

A sportolót is a tévé építi fel.

Csak nem a táncolásban vagy az ágyjelenetben izzad,

hanem labdákkal meg lapátkákkal,

de végülis a nézettségért fizetnek neki.

nu pagagyí 2012.09.21. 14:45:40

Biztos vagyok benne, hogy Benedek Dalma Szerbiában is magyar marad és ezt ott is tisztelni fogják, úgyanúgy ahogy Janics Natasáról is tudjuk, hogy szerb, de mi magyarok szeretjük. Dalma egy sportoló, győzni akar becsületes versenyben, sok évet áldozott erre az életéből. Úgy érzi, itthon valami miatt leírták, nem kapott elég lehetőséget. Majd kiderül jogosan-e.

Nem kell mindent túlragozni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:46:04

@krferi:
Szerintem az Index többet hoz a tulajoknak, mint a kajakosok jegybevétele.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:51:56

@Ianas:
Hű, micsoda érték-tagadó lettem,
mert a szerb kajakozó-asszonyért nem fizetnék egy garast se.

Egyáltalán ember az ilyen ?

ROBERTO 2012.09.21. 14:52:42

@zsg?: "Ezek után jössz te, aki csak annyit tud felmutatni, hogy ő aztán akkora magyar, hogy expressis verbis,..."

Tévedsz, csak annyit tud felmutatni, hogy mocskolódni tud névtelenül, de azt, hogy odaálljon Benedek Dalma elé és mindezt a szemébe mondja, arra már nem futja neki vérből a pucájába. Egy senkiházi troll, aki arra veri a nyálát, hogy más mit tesz, de felmutatni semmit nem tud, hogy mit tett ő személyesen azért, hogy magyarnak lenni jó legyen.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 14:56:58

@Dr. simonmondja.:

Ugye te akkor egyáltalán nem szoktál sportot nézni, nem szoktál szurkolni egyetlen sportolónak sem, és természetesen egy cseppnyi jóérzést sem kelt benned, amikor egy számodra valamiért a többieknél kedvesebb sportoló (mert mondjuk magyar) előkelő helyezést ér el.

Csak mert ugye a sportolók mind ilyesmiket csinálnak: "csak" vizet lapátolnak, "csak" futnak, "csak" különféle tárgyakat pöckölgetnek, rúgdalnak vagy dobálnak, "csak" esnek, stb!

Kezet foghatsz Tótával:
hvg.hu/w/20120813_olimpia

Nem azt mondom, hogy önmagában egy sportteljesítménytől automatikusan értékesebb lesz az ember, vagy hogy az életben bármit számít, hogy ki tud 1 ezredmásodperccel gyorsabban ncsinálni valamit, mint bárki más, vagy hogy az egészséges önbecsülésre ennek bármilyen hatással is kéne lennie. De ne is süllyedj már olyan mélyre a cinizmusban, hogy kijelented, hogy az a jó érzés, amit MÁSOKBAN keltenek a sikeres élsportolók, az a büszkeség, amit esetleg MÁSOK amiatt éreznek, hogy az ő közösségükből valaki más közösségekbe tartozókat legyőz, az értéktelen, az erre fordított energia nem is munka, csak mert TE ezt a jó érzést nem érzed! Főleg ne úgy, ahogy előadod (Androiddal egyetértve), hogy a sporttevékenység smafu, attól nem lesz értékesebb az ember, de attól, hogy "magyar", attól aztán rögtön tök jogos, hogy a világon mindenkinél értékesebbnek gondolja és érezze magát.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 14:57:24

@ROBERTO:
Mit tett ?

Szerintem itt mindenki ugyanazt tette Benedek Dalmikáért.

Fizettük az adót, amiből ő a fizetését kapta.

És hogy ki a senkiházi ?

Na ki ?

tableno 2012.09.21. 14:58:10

Egyébként én két dolognak örülök különösen:

1. Hogy magyar vagyok (nem mintha ez érdem volna, de rengeteg dolgot szeretek benne: a nyelvet, a konyhát, a kultúrát, a vicceket, stb.)
2. Hogy nem ez az egyetlen dolog, ami miatt értékes embernek tarthatom magamat.

Úgy érzem a posztolónál csak az 1.-es pont van meg...

Ianas 2012.09.21. 14:59:50

@Dr. simonmondja.: Ki kérte, hogy fizess? Te miről beszélsz? :) Én csak annyit írtam, hogy a cikk írója hülyeségeket beszél, senki nem mondta, hogy bárki elvárja, hogy te személy szerint fizess bárkiért bármit?

Ahogyan azt is, hogy személy szerint úgy gondolom, hogy akiről negatív ítéletet alkot, az többet tett le az asztalra, mint ő, méghozzá a cikkíró saját értékrendszerében.

Hiszen ha nem lenne fontos a sportolók személye és teljesítménye, a cikk meg sem született volna. Az egész inkább valami sértett önérzetet mutat, ami ráadásul színtisztán ostoba színben tünteti fel az írót...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 15:02:59

@Rufus78:
Megnyugodhatsz, nézem a sportot, de az ott a tévében nem egy teljesítmény, hanem egy szórakoztatóipar.

Hogy a versenyzők be akarnak törni a jólfizetettek közé, az a szórakoztatóipar természete.

És jobban örülnék, ha üzleti alapon menne, mint a világon máshol,
és nem az adófizetők pénzén, mint a komcsi országokban.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:04:27

@Dr. simonmondja.:

Hopphopp, ne csúsztass, mert elesel:). Abból, amit eddig leírtál, nem az derült ki, hogy te a szerb kajakozó-asszonyért nem fizetnél egy garast se, hanem hogy EGYETLEN SPORTOLÓNAK SE FIZETNÉL EGY GARAST SE!

Vagy attól, hogy valaki magyar, szerinted rögtön értékesebben "lapátolja a vizet"?

tankaranka 2012.09.21. 15:06:55

Benedek Dalma 10 éve a belét kidolgozza, hoyg kijuthasson olimpiára. Úgyszólván bármilyen nemzet polgáraként kijutott volna, csak nálunk nem sikerült.

Emberileg megértem.

Túl van lihegve ez a magyarság, teljesne természetes, hogy a meglehetősen jóképü férjét fogja követi. Főleg, hogy itt volt 10 év kudarc, amikor hiába lett többszörös világbajnok, az olimpiai válogatás nem jött össze neki.

Egyébként nem ő az egyetlen, Hegyi Zomilla spanyolhoz ment férjhez, már ő se magyar szinekben fog versenyezni ( ő is komoly utánpótlás versenyző )

gigacherry 2012.09.21. 15:07:44

@jozicsenko: AZ igazi magyar az, aki fideszes? Csak a miheztartás végett.
Aki nem hiszi el, amit a miniszterelnök mond, az gondolom nem igazi magyar.

Ianas 2012.09.21. 15:09:19

@Dr. simonmondja.: Ja, értem. Már megint ez az "én adómból" marhaság. Megint csak meg tudom kérdezni, hogy minek támogassunk művészetet, tudományt, stb... Egy rakat ingyenélő pojáca.

Nyuggerek?

Magatehetetlen betegek?

Ellentétben Dalmikával, aki a szurkolóin, a sportesemények jegybevételein keresztül generál GDP-t.

Te mit csinálsz? Embereket mentesz? Otthonokat tervezel vagy építesz? Mivel tolod előre a Gyorsnaszádot?

Nagyobb esélyt látok rá, hogy irodában ülsz, és papírokat tologatsz. Bizonyára nagyon fontos papírokat. Amivel nincs baj, mert ugyanúgy GDP-t termel, mivel már nem ott tartunk, hogy a kétkezi munkával előállított használati tárgyak jelentik a gazdaság alapját (ellentétben dicső Vezérünk elképzeléseivel, aki valahol megragadt a 19. században.)

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:09:28

@Dr. simonmondja.:

Tévedés ne essék, engem nem nyugtat meg, hogy te nézel-e sportot, mert nem érdekel, hogy te nézel-e sportot.

Ez legalább egy tiszta vélemény. Üzleti alapokra a sporttal, mert a szórakoztatóipar része, rendben. De akkor ezek szerint a sportolók ne is országok színeiben induljanak az olimpián, hanem céglogókkal?

baba2008 2012.09.21. 15:09:58

"Kikkel jobb megvédeni egy várat? Zsoldosokkal, vagy azokkal akik a hazájuknak tekintik a helyet?"

Annak a ténynek, hogy valaki hazájának tekint egy helyet, még nem egyenes következménye, hogy alkalmas a várvédő szerepére is.

Decca 2012.09.21. 15:10:27

Ilyen elmehunytakkal van tele az ország, mint te, blogoló. Tisztelet a kevés kivételnek.

Ianas 2012.09.21. 15:11:23

@jozicsenko: A haza fogalmát én pl. értem, csak azt nem értem, miért erény önmagában az, ha valaki magyar, amit pedig szintén nem értek, hogy hogy van pofája egy jobbant kis senkiházi WC-tölteléknek eldönteni másokról látatlanban, hogy ők magyarok-e, vagy sem?

Ianas 2012.09.21. 15:13:27

"Kikkel jobb megvédeni egy várat? Zsoldosokkal, vagy azokkal akik a hazájuknak tekintik a helyet?"

Nos, a kérdés fel sem merül, ha nem kell a buzi nacionalizmus miatt állandóan hadban állni másokkal.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:13:27

@baba2008:

Valahogy én is úgy gondolom, hogy azokkal, akik meg tudnak védeni egy várat, ÉS hajlandóak is rá valamiért, de itt ma a cinizmus csúnya dolognak lett kikiáltva, miközben mindenki csinálja kisebb-nagyobb mértékben, úgyhogy inkább nem mondok semmit:)...

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.09.21. 15:14:25

"Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon."

Hát, elolvasva ezt a provinciális, magyarkodó marhaságot, miszerint csak ezen a 93 ezer négyzetkilométeren lehet igazi magyarnak lenni, most egy kicsit kevésbé jó.

"bármi is ér itt a hazádban, nem lehet elmenni, mert akkor a haza fogalma is elenyészik."

Az 56-os magyarok, akik potenciálisan komoly retorziók elől menekültek el, üdvözölnek tégedet. Meg anyukádat.

Lacdelo 2012.09.21. 15:14:38

A fideszesek es a jobbikosok nem magyar emberek, mivel Magyarorszag ellen munkalkodnak. :(

T1GRIS 2012.09.21. 15:17:10

@Sir Nyű: "Gondolom, itt a Himnuszt kerülgetük, miszerint itt élned, halnod kell."

OFF: Bocs, de az a Szózat. (Ha már a nemzeti szimbólumok fontossága is téma.)
Amúgy veled értek egyet.

blah 2012.09.21. 15:17:23

@milyen szép a Vértes, ó: van ilyen, elmehet külföldre, viszont megbecsülést ezért itthon ne várjon. Ennyi. Ha a megélhetés neki a cél menjen el dolgozni. Ha a hazája számára akar érdemeket szerezni versenyezzen magyar színekben, ha saját magának akar akkor meg ne ácsingózzon itt állami pénzekért.
@Rufus78: a Dalmának az volt az indoka, hogy itthon csak az olimpiáért kap pénzt. A sport meg bizonyos esetekben igencsak GDP termelő dolog tud lenni, bár ebben az országban nem sok ilyen van, főleg a csapat sportok ilyenek amúgy is. A piacot erre is értettem, amivel pénzre tudnak szert tenni. A megélhetést persze, hogy figyelembe kell venni, én erre is hegyeztem ki a dolgot, de ki tehet róla ha a teszem azt a távolba köpés nem egy piacképes dolog. Lehet Kínában az, el is lehet oda menni, viszont ha Kínának szerez olimpiai aranyat ahhoz én nem tapsolok.
@Ianas: a megélhetésnek van hozzá köze. Attól még magyar marad ha elmegy szerb színekben versenyezni, csak ebben az esetben én nem fogok neki drukkolni mert nem ennek az országnak szerez dicsőséget.
@Neoprimitív: a fentiekből te is leszűrhetsz valamit.

Javaslom kicsit gondolkodjatok mielőtt elkezditek össze vissza értelmezni amit leírtam.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 15:18:05

@Ianas:
Egyenlőre az öregektől és a betegektől elveszik a támogatást,

és 10 milliárddal 20-szorosára növelték az olimpikonokét.

Pedig egészségesek, fiatalok, el is húznak, mint a vadlibák...

Nem értem, miért kell őket - támogatni -...?

vega2 2012.09.21. 15:22:16

@lacalaca: 93030 km2. Persze eközben a Ronyva....

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:25:31

@blah:

Akkor ezt legközelebb így is írd le, és akkor én sem értem másképpen:)...

Csak annyi, hogy a távolba köpés itt azért nem áll meg, mert Dalma nem fedettpályás rizsszámolásban tudna eredményes lenni, amit esetleg tényleg csak Kínában jegyeznek, hanem olyan evezőssportban, ami olimpiai sportág! Az olimpiai sportági eredményesség és teljesítmény mindenhol piacképes, egyszerűen mert a jelenlétet, a közösségre (országra, nemzetre) való puszta figyelemfelhívást is piacképessé teszi a média (ebben egy véleményen vagyok dr.simonmondjával). Ezért vannak és lehetnek olyanok, akik hivatásszerűen sportolhatnak, és nem csak hobbiból.

Ianas 2012.09.21. 15:28:20

@Dr. simonmondja.: Azért, mert mint mondtam, a sport a kultúra része, amit támogat egy magára valamit is adó állam.

Főleg, ha gyakorlatilag nem mérhető tétel a költségvetésben.

Megtérülés? Nagyrészt nem anyagi, de az ember nem gép. Általában.

mojoking77 2012.09.21. 15:28:57

Ez most akkor hogy?
Elolvastel egy ket modoros blog bejegyzest, es ugy erezted, ez neked is megy? Baratom, erossen mellenyultal!
Ott a sracok ismerik az ironia szo jelenteset, ez viszont nem volt mas, mint gusztustalan nacionalista frocsoges bele a vilagba. Kinek kepzeled megis magadat, hogy le -kvazi hazaaruloztal valakit, mert el merte hagyni a TE orszagodat. A TIEDET, ahol TE megmondhatod neki, hogy o nem is volt soha magyar, mert nem felel meg a TE elkepzeleseidnek.
Mondanam ,hogy szegyelld magad, de gondolom teljesen felesleges, hisz nem csak egy veletlen kezremeges okozta a post megszuleteset, hanem komolyan igy is erzel. Szanalom

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.09.21. 15:33:05

@Ianas: Az öregek és a betegek támogatása az kultúra.

A sport az csak sóbiznic.

kennyking 2012.09.21. 15:34:49

Sajnos olyan idők járnak, hogy nem mondhatjuk ( mert nincs), hogy liberális magyar, csak azt, hogy magyarliberális.

T1GRIS 2012.09.21. 15:35:35

"Aki elhagyja nemzetét, aki el tudja hagyni bármiért, az sosem volt magyar."

Kedves blogszerző! Maradjunk annyiban, hogy elmondhattad a magánvéleményed a témában, és én személy szerint örülök, hogy megismerhettem, még ha egyetérteni nem is tudok vele.

Az egyik gondom vele, hogy ebben az országban sajnos nagyon sokan ragadtatják magukat ilyen kijelentésekre minden alap nélkül, valamiért úton-útfélen fontosnak érzik deklarálni számukra tökismeretlen emberekről, hogy ők most magyarok-e vagy nem magyarok. Ugye, nem is érted, mekkora sértést vágsz ilyenkor valakinek a fejéhez, amikor csak így, hoppsz, kijelented róla, hogy ő nem magyar? (Még szerencse, hogy ez is csupán a magánvéleményed, még ha ez a bunkóság mértékét nem is csökkenti.)

A másik problémám némi fogalmi keveredés, a nemzet és az ország fogalmainak keveredése. Vegyük például az én helyzetemet, külföldön dolgozom, magyarként. Kurvára nem a nemzetemet hagytam el, hanem az ország területét - nem utolsósorban azok miatt, akik bár feltételezem, übergigamagyarnak érzik magukat, de a parlamentben ülve módszeres aprólékossággal basszák tönkre mind az országot, mind annak közhangulatát, illetve azon nem-kevésbé-magyarok tömegei miatt, akik ehhez még tapsolnak is, de paradox módon mégis azokat hazaárulózzák, akiknek mindez nem tetszik.
Nem véletlen, hogy a külföldi élményeimről vezetett blogom éppen a "Távol a fikától" címet kapta...

A posztod nagyon jól példázza azt a megosztó gondolkodást, amit ez a cím kifejez, és ami mindenkit egyformán mérgez idehaza.

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:38:38

@Dr. simonmondja.: @Ianas:

Meg azért, mert a népnek a kenyér mellett cikrusz is kell, és napjaink cirkusza bizony a sport.

Na meg azért, mert Orbán Viktor nemcsak sportszerető ember, de szeret tribünökről leintegetni, szereti magát büszkeséggel eltöltetni azáltal, hogy az általa kommandírozott sportolók sikereket érnek el nemzetközileg, és hogy úgy érezheti, hogy a sportolók sikere részben az ő sikere is (az még megvan, amikor valamelyik barom azt mondta, hogy az olimpiai sikerek is a Fidesz gazdaságpolitikájának köszönhetők, bezzeg a Gyurcsány alatt mindenki hótt depi volt?!...), és szereti ünnepeltetni magát, amikor a hívei ezt éreztetik vele. És mindezeket sokkal jobban szereti, mint bármelyik elődje.

Fábián István (törölt) 2012.09.21. 15:40:39

Az identitás, hovatartozás kérdését ma kisszerű figurák magukat bátornak és széles látókörűnek álcázva szeretik kigúnyolni – jó, ha csak semmibe venni. Öröm, hogy nem mindenki ilyen szélfútta ripők. Köszönöm.

Ianas 2012.09.21. 15:41:21

@Rufus78: Van benne valami :). De sajnos a politika is része a kultúrának (a "kultúra" szó önmagában nem hordoz pozitív értéket, ez csak egy gyűjtőszó.)

Orbán Viktor jelenleg sajnos meghatározza valamilyen formában a magyar kultúrát. Alakítja is, de közben ő maga is annak a terméke (ld. még: minden népnek olyan vezére van, amilyet megérdemel. Nem értek ugyan ezzel egyet, de megint csak van benne ráció.)

gyárvárosi 2012.09.21. 15:46:25

Győri lévén, lelkes szurkolója vagyok az ETO kézilabdás lányainak!Szinte minden meccsükön én is a többiekkel együtt rekedtre bíztatom őket, örülök, ha győznek.Annak ellenére, hogy volt/ van a csapatban szlovák, román, macedón,norvég, és szinte Közép-Európa minden nemzetiségű játékosa megtalálható.
Akkor mi szurkolók nem vagyunk magyarok? Hiszen hogyan örülhetnénk mindenféle nációból származó játékosok győzelmének?
Ezeket a sportoló lányokat akkor ne becsüljük, szeressük, hiszen "csak" zsoldosok?
Ha netán valamelyikük kéri a magyar állampolgárságot akkor már szabad őt szeretnünkÍ?

Sir Nyű 2012.09.21. 15:49:10

@T1GRIS: Úristen, de ciki...
Kösz. Tényleg. Pedig meg is néztem, nincs-e valami kis helyesírási izécske elrejtve, dúdolgattam is kicsit, és nem tűnt föl. De gáz.
Megyek is Szerbiába.

ds3 2012.09.21. 15:49:34

"Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon. És azt is gondolja, hogy egy normális szerb is azt gondolja, hogy szerbnek lenni a legjobb a világon. Magyarként szükségszerűen azt gondolom, hogy a szerb téved, miközben azt gondolja, hogy én tévedek ezzel a magyarkodás dologgal kapcsolatban. És így tovább. De egy normális magyar és egy normális szerb elfogadja ezt a másikban, mert a teljes emberi minőség részének tartja a kisebb- nagyobb közösségekhez tartozáson alapuló identitások meglétét."

Aztán jön az a pont, hogy a félig szerb, félig magyar lakta területek kihez tartozzanak vagy a közös házasságokból született gyerekeket melyik nemzetbe olvasszák bele. És akkor tlejesen normális reakció, hogy a sok normális szerb és magyar fegyvert ragad, és halomra lövik egymást és egymás gyerekeit. De hát ez így normális. Vagy nem?

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2012.09.21. 15:50:37

@gyárvárosi:

Nem, Android logikája szerint csak akkor, ha felveszi a magyar állampolgárságot, itt sportol, itt alapít családot, és utána haláláig, de legalábbis a sportkarrierje végéig itt is marad, és lehetőleg magyar földbe temetteti magát:)...

is 2012.09.21. 15:53:40

Így, így. És azok, akik 1956-ban hagyták al hazájukat, azok se magyarok már többet. Amcsi magyarok? Ha-ha-ha. Paranoid jól megmondta nektek: ti zsoldosok vagytok, és sose voltatok magyarok! Így, visszafelé!

Arról egyébként hallottál már, kedves Paranoid, hogy létezik európai identitás is? Ja, nem, ez neked kínaiul van. Pedig vagy soktízmillió európai él európaiként Európában. Apa svéd, anya portugál, gyerek francia, nagyszülők meg románok, olaszok - legalábbis születési országuk szerint. Egyébként európaiak. neked nyilván az amcsi identitás sem létezik, hiszen annak az országnak a 70%-a négy generáción belüli bevándorló. Azok mind zsoldosok.

Szép dolog az itt élned, halnod kell, csak tessék már felfogni végre, hogy az az itt legalább Európa, de minél tágabbra veszed, annál jobb lesz.

Netszamuráj 2012.09.21. 15:56:46

"Egy normális magyar értelemszerűen azt gondolja, hogy magyarnak lenni a legjobb a világon. És azt is gondolja, hogy egy normális szerb is azt gondolja, hogy szerbnek lenni a legjobb a világon. Magyarként szükségszerűen azt gondolom, hogy a szerb téved, miközben azt gondolja, hogy én tévedek ezzel a magyarkodás dologgal kapcsolatban."

Ennek semmi értelme. Az ilyen baromság az oka a háborúknak. A normális ember elsősorban azt gondolja magáról, hogy ember. Épp úgy, mint egy szerb vagy német. Ennyi.

Ianas 2012.09.21. 15:57:03

@is: Ehh. Ezeknek az embereknek homály van a fejében, és az egyetlen érvük, hogy balliberális vagy.

Unalmas az egész.

KovA 2012.09.21. 15:57:30

Nem kell ezen annyit tuntyologni:
Jött, nyert, ment.
Éljen boldogan.

Ianas 2012.09.21. 15:58:14

@Netszamuráj: Erre írta korábban valaki, hogy alacsonyra teszem a lécet. :D

Hát, ez van.

Netuddki. 2012.09.21. 16:04:55

Szar a poszt, végig sem olvastam...

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2012.09.21. 16:22:18

"Az ilyen pároknak nem is volt tanácsos a faluban maradni, hiszen sem ide, sem oda nem tartoztak többé, nem is beszélve gyermekeik érdekes helyzetéről."

Az a helyzet, Béláim, hogy az "ilyen" párokból és gyermekeikből egyre több van ám, még itt, Magyarföldön is. Lehet a magas lóról papolni, hogy aki nem színmagyar, annak ott az ajtó, csak bárki behúzhat egy szegedicsanádot, aztán hirtelen nem is érti majd, őt miért taszigálják ki a falubúl.

Éhes_ló 2012.09.21. 16:24:23

Jó a post, gratulálok.

Az persze egy másik dolog, hogy egy olyan eszement világban ahol egy fizikai, vagy szellemi nyomorult állami pénzen élsportkánt finanszírozott vergődését egy lapon merik említeni egy olimpikon (mezei, vagy akár bajnok) teljesítményével, mit szólnak azok, akiknek ez a rokisport és az identitáscserélgetés kóser.

Nos számukra a magyar többnyire egy szitokszó, de mindenképpen üldözendő állatfaj.

Ianas 2012.09.21. 16:37:26

@Éhes_ló: Troll vagy, vagy hülye.

Hunor Levente 2012.09.21. 16:46:09

@novákandris: + Evakuálni létesítményt szokás, nem embert.

Éhes_ló 2012.09.21. 17:01:28

@Ianas: veled kapcsolatban nincs kétely. Hülye vagy.

Ianas 2012.09.21. 17:13:32

@Éhes_ló: Megnyugodtam, eddig gyötört a kétely. Köszönöm.

De legalább magyar hülye, minden látszat ellenére.

Mondd, ha véletlenül -- tényleg ne adj Isten, senkinek nem kívánok ilyet, csak elméletben kérdezem -- a gyereked fogyatékkal születik, mégis szeretne elérni valamit, indulni szeretne egy paralimpiai sportágban, akkor mit mondanál? Dögölj meg nyomi, és ne ott rángatózzál?

Mert tudod, ezek az emberek ugyanúgy rendelkeznek ambíciókkal, mint bárki közülünk.

Csak érdeklődöm.

Behajtó70 2012.09.21. 17:17:32

Érdekes cikk!

A megoldás: nem kéne eröltetni a libbant világban ezt a nemzetenkénti érmezést! Mert pl a franciáknak egy érmük sem volt, míg Francia országnak pont annyi, amennyi "esélyes" embernek állampolgárságot adott!

Ám ez így már igencsak távol áll az olimpia eredeti lelkületétől, céljától és nemes eszméitől.

Tesveer 2012.09.21. 17:30:58

Egyfelől megkérdezném, kijafasz a tisztelt posztoló, hogy úgy érzi jogában áll megmondania ki lehet magyar és ki nem. Sőt még visszamenőlegesen is hogy ki volt és ki nem.

Más részről ha az állampolgárság ilyen fontos, akkor Android úr a határon túli, magyar állampolgárságot fel nem vevő magyarokat sem tekinti magyarnak? Olyanról hallott-e már, hogy etnikum és állampolgárság nem feltétlen kapcsolódnak össze?

Neoprimitív 2012.09.21. 18:52:38

@blah: "Ha a megélhetés miatt csinálod..." - nem azért csinálja. De mivel amíg ezen a szinten csinálja, addig nem tud mást csinálni, nem vetem a szemére, ha meg is szeretne élni.

Ettől függetlenül csatlakozom Rufushoz: ha az elején azt írod, amit a válaszodban, nem kaptál volna ilyen reakciókat.

@Dr. simonmondja.: "A sportolót is a tévé építi fel."

Jaj de jó, akkor a legközelebbi olimpiára majd a Maunikát, a Majkát meg a Joshi Barat-ot is benevezzük, végül is a jó eredményhez csak az kell, hogy a tévé felépítse őket. (Ja nem, Joshit nem nevezzük, idegenszívű megbízhatatlan.)

Éhes_ló 2012.09.21. 19:20:39

@Ianas: nos tegyük fel valakit családtagjaim közül valakit - engem - a sors nyomorékká tesz.
Természetesen - a többségi társadalom teherviselő képességének megfelelően - támogatni kell a rehabilitációját, segíteni kell a minél teljesebb élet megélésében.

De ez - hacsak nem a többi sportolóval versenyben ér el eredményeket, mint a majdnem vak koreai íjász - nem jelenthet fizetett élsportot és nem jelenthet olimpikonokkal azonos elbírálást, ahogy nem lehet divatmodell sem belőle, csak azért, mert nincs nyomorék divatmodell és persze úrhajós, vagy vadászpilóta sem lesz belőle talán soha.

Érted, nem?

Éhes_ló 2012.09.21. 19:24:30

@Tesveer: szerintem bárkinek lehet véleménye arról, hogy valakit minek tart.
Alapvetően az számít minek ismeri el a többség.
A cigányokat például többségében nem tartjuk magyarnak, hiába van az anyakönyvébe az írva.
Hasonlóan sokan a zsidókat sem.
Ugyanakkor a svábok, rácok kapcsán ilyesmi fehér holló ritkasággal fordul elő.

Gondolom érted miért.
Ha mégsem, olvasgass bűnágyi rovatokat és magyar történelmet ez segíthet.

3x 2012.09.22. 00:13:08

@zsg?: Köszönöm az igen kifinomult lehülyézést a magam nevében. Ekkora állatságot mint ez a post, rég nem olvastam.

kaponyanyi 2012.09.22. 21:12:28

@Éhes_ló:
Pontos értékelés.Szomorú olvasni az ide kommentelő libsiket, akik szerint a nemzethez tartozás hülyeség.Igen sivár egyéniségre vall. Vajon melyik csoportba tartoznak ezek a felsoroltak közűl?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.09.23. 23:22:27

@kaponyanyi:

Abba a csoportba, akiknek van jobb dolguk is, mint a köldöküket nézve elemezni a fejükben "identitás" néven kavargó ősködöt.

kaponyanyi 2012.09.30. 23:19:32

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Hát erre mondom, hogy sivár, gyökértelen személyiség, identitáshiányos, ezért semmiféle tartás, tisztesség nincs benne.
süti beállítások módosítása