Nyilasok voltunk mind

 2011.04.15. 15:40

 

Nehezen hiszem, hogy Európa bármelyik országában előfordulhatna, hogy egy állítólag élvonalbeli történész, az alkotmányhoz készülőben lévő preambulumhoz hozzászólva, kijelentse:

Hazája, nemzete, országa, népe bűnös és felelős mindabban és mindenben, amit bárki, bármikor az ország földjén elkövetett valaha is. Ugyanis a formális logika használatával ungváry krisztián levezetéséből ez egyértelműen következik.

Illetve azért egy kivételt megenged szigorú tudomány, hogy természetesen mindez csak a jobboldalra vonatkozik, legyen szó bármilyen bűnökről is, a baloldal, az értelemszerűen bűntelen, miként a minket megszálló barbár hordák katonái és eszmei vezetői is csak a magyar jobboldallal való találkozástól állatiasodtak el teljesen. Eichmann is csak magyarországi tartózkodása után lett az, aki, tulajdonképpen Kovács 113 János csendőr őrmester vezette be igazán az iparszerű tömeggyilkosság rejtelmeibe.

Nem hasraesve a tervezett új alkotmány szövegének és felvezetésének minőségétől, az nem történészi szakmai kérdés elsősorban, hogy azt az időszakot minek is tekintjük a szuverenitás gyakorlása szempontjából, amikor idegen hadseregek foglalták el az országot és háborúztak annak területén annak birtoklásáért. Ez a történelem és a történtek értékelésének kérdése, amihez a történelem és a történész csak fogódzót adhat, mert hát ugye egy nemzetnek nemzedékekkel később csak joga van megítélni a múltját és közösséget vállalni őseivel, vagy megtagadni a múltját, vagy akár hinni abban, hogy vállalhatatlan múltbéli cselekedetek nem a nemzet eredendő gonoszságából fakadtak. Az értékmentesség igénye ebben az esetben is, mint mindig, a magyar nemzeti értékek teljes tagadásaként jelenik meg elsősorban.

Hát ungváry szerint sem a nácik, sem a vörös hadsereg nem felelős itt semmiért, mi önként és dalolva, mondhatni öntevékenyen álltunk neki mindazon szörnyűségnek ami akkor szokásban volt Európa nyugati és keleti felén egyaránt. Bezzeg a többi nép esetében ezek legfeljebb félszívvel elkövetett túlkapások voltak, ellenben nálunk magyaroknál a néplélek szubsztantív megnyilvánulásai.

A magát történészként aláíró ungváry olyan rugalmasan szakad el a történelemtől, mint a német hadsereg a vöröstől, semmivel nem törődve, csak annak a bebizonyításával, hogy a mindenkori magyar nemzet annyira elaljasult, hogy önként, kéjjel ölt. Például eltekint attól a ténytől, hogy Magyarország a német megszállásig a zsidók számára legbiztonságosabb országa volt a harmadik birodalom érdekszférájában. Nem mintha nem lenne abból a korszakból is szégyellni valónk elég. A munkaszolgálatos egységek sorsa például, de ezen bűneinkkel sem jobbak, sem rosszabbak nem vagyunk az európai nemzeteknél, akik a miénkhez hasonlatos, sőt sokkal szörnyűbb bűnlajstromokat tudnak felmutatni (a franciák például bőven a második világháború utánról is, Algériából), de egyik országban sem pusztíthatna sok kenyeret olyan ember, aki nemzedékekkel az események után is a jelen bűneként akarná aposztrofálni és a társadalom nem baloldali felének nyakába varni.

Ez az ungváry nevű ugyanis azt állítja, hogy az 1944 március 19-e után minden, ami történt, akkor is megtörtént volna, ha az ország korábban is regnáló kormánya szabadon cselekedhet.

Ez szép gondolat, igen szép. Ahogy az is szívetmelengető ahogy a 45 utáni még koalíciós kormányok (jobboldali prominenseinek) nyakába varja a kitelepítéseket, annyira eltekintve a közvetlen politikai és történelmi kontextusból, amennyire csak lehet.

Ezen a szövegen tulajdonképpen vitatkozni sem lehet, mert annyira elfogult, hogy gyakorlatilag egy ideológia (történészi érvelésnek eladva), a beteges magyargyűlölet  szánalmas dokumentuma csupán. Mert azt nem tudom elhinni, hogy a szerző ne érezné hogy a kétszázezer felkészült hivatalnok emlegetésével, az utolsó bakterig lenáciz minden állami alkalmazottat.

Azt persze mondanom se kell, ha a preambulumban az szerepelne, hogy a szuverenitás elvesztése a nyilas hatalomátvétellel vagy a vörös hadsereg bevonulásával következett be, akkor ugyanezek az emberek most azon vergődnének hisztérikusan, hogy az Orbán Viktor meg a Fidesz nem határolódik el az 1944 március tizenkilencedike utáni eseményektől és jogfolytonosnak tekinti magát nem csak Horthyval, hanem magával szállasival is.

Tulajdonképpen elképesztő, hogy valaki egy a mindenkori magyar nemzetet ennyire sértő és megalázó gondolatsort le merészel írni. Az aktuálpolitikai indok persze Magyarországon mindenre elég, de ez nem a Fidesz finoman szólva sem átütőre sikeredett alkotmányozási processzusára és alkotmánytervezetére adott reakció, hanem ennek a politikai közegnek és kultúrkörnek az alapálláspontja a magyar nemzetről.

Mert szerintük mi és anyáink és apáink és nagyanyáink és nagyapáink mind-mind nyilasok voltunk és vagyunk és leszünk, és csak azért nem mészárolunk le és rabolunk ki mindenkit, akinek nem tetszik bármely tetszőleges tulajdonsága, mert félünk attól, hogy a tisztaítéletű népbíróság elé kerülünk, ha a baloldali progresszió újra betölti történelmi hivatását és leszámol a fasizmussal.

Mert krisztiánka nem azt fejtegeti lelkesen, hogy az alkotmányozás tekintetében milyen ötletei volnának, vagy azt, hogy mennyire jelentette az ország szuverenitásának elvesztését a német bevonulás az ő érett tudományos véleménye szerint, hanem csupán le akarja nácizni a mindenkori magyar nemzetet és a jelenlegi magyar kormányt.

Amúgy gyengébbek kedvéért megjegyzem, arról lehetne és érdemes is lenne beszélni, hogy mi legyen az alkotmány preambulumában. De ha a tárgyalási alap az, hogy minden ami a társadalmi szerződés szélsőliberális értelmezésén túl mutat, az szélsőnáci szárnybontogatás, illetve a nemzetre és a nemzet múltjára történő utalások pedig a rendi állam újjáépítésére tett kísérletnek minősülnek, senki ne várjon vidám kvaterkázást.

Mert krisztiánka nem azt fejtegeti lelkesen, hogy az alkotmányozás tekintetében milyen ötletei volnának, vagy azt, hogy mennyire jelentette az ország szuverenitásának elvesztését a német bevonulás az ő érett tudományos véleménye szerint, hanem csupán le akarja nácizni a mindenkori magyar nemzetet és a jelenlegi magyar kormányt.

 

Aztán csodálkozik, hogy nem kedvesen beszélünk vele.

 

 

Címkék: alkotmány 1944 megszállás szuverenitás ungváry krisztián preambulum német megszállás

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr422828433

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ságvári Endre nemzeti hős lesz! 2011.04.16. 17:49:07

Erről nem más, mint maga, a mindig tévedhetetlen Orbán Viktor gondoskodik. Végre, 2012. január elsején eljön a sokak által várt pillanat, és Ságvári bevonul a történelemkönyvekbe most már az Alkotmánnyal is védett pozitív szereplőként. Bölcs vezérünk ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fullánkos Algol 2011.04.16. 03:38:29

@Ókori kelet: mondom én hogy csak mutogatni tudsz
majd megérted
ha egyszer felszabadul a hárításra lekötött agykapacitásod

1120 2011.04.16. 04:30:01

Hú...de rég olvastam az indexen ilyen korrekt és igaz írást. Gratulálok hozzá! (Igaz, kissé zavaró az a 3-4 durva helyesírási hiba.)

1120 2011.04.16. 04:34:36

Ja, most olvasom, hogy "...Valamint a helyesírási hibák szándékosak."
Egyfelől ez megnyugtató, másfelől viszont nem igazán "vágom", hogy ennek mi értelme...
Mindegy. A tartalom viszont egyszerűen briliáns... és ez a lényeg! :)

mendson 2011.04.16. 05:49:51

Csak megjegyezném, a dánok a saját zsidó származású állampolgáraikat,mind megmentették és a dán király tüntetőleg felvarta a sárga csillagot.Na igen és Dánia már 1940-től megszállás alatt állt.És még valami,ha a magyar hadsereg és vezetői esküjüket betartva cselekszenek akkor ez a csúfság nem esik meg az országgal.Pont olyan volt akkor is a vezető réteg mint ma.Ma az alkotmányra esköt tevő 2/3 szépen a saját képére szabva az alaptörvényt simán megszegi esküjét, mert az alkotmányt az alkotmányos törvényeket nem védi meg.

ifjabb Hábetler János 2011.04.16. 06:36:17

A blog szerzőjével ellentétben én elolvastam az írást. A bog szerzőjével ellentétben én ismerem hazám, és a világ történelmét (nagyjából). És a blog szerzőjével ellentétben, tudom, hogy Ungváryból van Tamás (irodalomtörténet), Rudolf (író), stb. És azt is, hogy a történész (Krisztián), általában objektíven ír. Arról, amihez ért, még akkor is, ha bizony néha úgy csoportosít tényeket, hogy tizegynéhány év múlva helyesbítenie kell önmagát. (De szép is lenne ezt esetleg másoktól is látni.) Éppen ezért kéne elgondolkozni véleményén. Ami nem más, AZ ALKOTMÁNY LEGYEN ALKOTMÁNY. hA HISTORIZÁLUNK, TEGYÜK AZT, DE AKKOR TEGYÜK AZT ÉS NE MÍTOSZOKAT TEREMTSÜNK! és főleg ne dobjunkki történelmünkből aktuálpolitikai szempontok alapján ötven, hatvan évet.

neozsivany 2011.04.16. 06:42:58

A szomorú a történetben az, hogy amennyire én ismerem Ungváry Krisztián munkásságát, az sosem terjedt túl a szakmaiság keretein kívülre. Értsd nem próbált politikai tőkét kovácsolni magának, nem keresett csókosokat sem ezen, sem amaz oldalon. Való igaz, mint, ahogy ő is mondja az írásában, - ha a kedves fröcsögők elolvasták volna - hogy az 1944-es események megítélése egyénenként változhat, ki-ki azt lát bele amit akar. A probléma ott kezdődik amikor felülről vezérelve meg akarják határozni, hogy miként vélekedjek egy történeti korszakról. Amúgy azt hiszem, hogy az ilyetén történelem rögzítés sajnos túl ismerős ahhoz, hogy akár én, mint meggyőződéses jobboldali elfogadjam. Túl sokszor és túl sokan akarták már megmondani nekünk a történelmünk folyamán, hogy hogyan gondolkodjunk egyes eseményekről, folyamatokról.

Post Scriptum: A történész szakma a történészeké és ne próbáljon semmilyen félművelt macskajancsi csak azért beleugatni, mert éppen pozícióban van. Ez ugyanolyan, mint, hogy a kísérleti atomreaktor megtervezését sem két kisfröccs mellett végeztetjük kőművestanoncokkal...

I_Isti 2011.04.16. 07:02:40

Ez is csak a viktor alkotmány tákolmány jellegét mutatja.

krüger 2011.04.16. 07:24:36

@neozsivany: No, akkor olvasd el, hogy a szigorúan szakmai Ungváry mit írt a Népszavában:

gondola.hu/cikkek/75923-Ungvary__iro__melazik__avagy_ki_utal_jobban_.html

Az egyébként igaz, hogy a történész szakma is szakma (nekem is van hozzá diplomám), de az már, hogy miből milyen következtetéseket vonunk le, sokszor némi józan ész birtokában is elvégezhető.

Peter__Blau 2011.04.16. 07:35:12

A bűnös nemzet fogalma nem értelmezhető semmiféle kontextusban. A bűn személyes, azt egyének követik el más egyének ellen. A felelősségre vonás is csak egyéni lehet. Semmiféle jog nem ismeri el egy egyén más egyén bűnéért való felelősségét. A bűnös nemzet fogalmával való dobálózás nemzetsértés, országgyalázás, közelít a hazaáruláshoz, mint ilyen büntetendő, mivel alkalmas a közhangulat és morál rombolására, megzavarására. Főleg nem mindegy, hogy ki használja. Ebben az esetben egy elméletileg hiteles személyről van szó akinek elméletileg adnak a szavára, tehát komolyan kell venni amit állít, így felelősségre is lehet vonni.

I_Isti 2011.04.16. 07:46:47

@krüger: Van Rudolf, meg Krisztián, meg Tamás.

Senkifia 2011.04.16. 07:46:55

az ungváryk ,akik egyre vehemensebben kikelnek mostanában Magyarország,meg a magyarság ellen, en bloc, és hangoztatják,hogy Magyarország meg a magyarok sokkal nácibb(ak) volt(ak) mindenki másnál,még a németeknél is,mintha nem vennék észre,hogy pl Lengyelországban,vagy Romániában miért nincs ekkora mértékű nácizás. Mert ott az ungvárykrisztiánok összes felmenőjét kiírtották, ezért nincs is aki egyfolytába keresztbe tegyen. Románoknál a vasgárda tevékenységét ceausescu fejezte be, aki a maradék ungváryk nagyészét jó pénzért konkréten eladta izraelnek. Úgyhogy ottmaradtak a románok szinte teljesen ungváryk nélkül.
Itt ugye pont ugyanaz ment,mint egész európában: jöttek a dajcsok,megszálltak, aztán vagy úgy táncoltál,ahogy ők fütyültek, vagy téged vittek el-lőttek le. Ennyit ungvváryról,meg 1944ről.
Ja és persze akomcsi terror, meg a 40 év szovjet megszállás maga volt a teljesen jogos éden.... mert azt meg ungváryék csinálták, (nagy)részben.

hattyú 2011.04.16. 07:48:14

Hazudozhatsz, keverheted, kavarhatod, mosdathatod, ettől még Ungváry Krisztiánnak igaza van... Eléggé szánalmas az, hogy ha valaki Magyarországon tényeket tár fel, kutat és kimondja az igazságot, akkor hirtelen minden oldalról támadni kezdik, ahelyett, hogy gondolkodnának és tanulnának. De tökéletesen felesleges irogatni, aki elolvassa ezt a blogbejegyzést és ismeri Ungváry eddigi munkáit az tudni fogja, hogy az itt leírtak csak a szokásos, primitív mocskolódások.

BKV reszelő 2011.04.16. 07:52:04

@krüger: A megsemmisülés...de ezt nem merik kimondani, mert az már fasizmus lenne és magyar holokauszt...és akkor kiderül, hogy akik most náciznak, azok is nácik.

Senkifia 2011.04.16. 07:53:37

@Senkifia: érdekes,ahogy az alkotmánnyal szemben támasztott balliberális kritikák pont ide lyukadtak ki,hogy 1944,meg az alkotmányosan "elnyomott" kisebbségek". Vajon miért nem csodálkozom?
Természetesen az egész alkotmányozással,meg a 2/3os fidesz ténykedéssel szemben vannak nagyon komoly fenntartásaim. Épp egy történelmi lehetőséget qrnak el, de nagyon lendületesen... Sajnos előre lehetett sejteni.
De érdekes módon nekem nem 1944 vetületében jutott eszembe kritizálni az alkotmányozást. Ja igaz,én nem vagyok se ballib se történész...

Senkifia 2011.04.16. 07:54:38

A címhez még annyit: megnyugtatom a kedves posztírót: ami az ungvárykat illeti, most is mind nyilasok vagyunk.

szkeptikus vagyok 2011.04.16. 07:59:14

Ahogy korosodik az ember, egyre inkább saját származása és belénevelt (esetleg megélt) sérelmei alapján látja a világot. Vagyis egy Ungváry féle embernek a II. Világháború sohasem fog már másról szólni, mint a holokausztról, a magyarok mindenféle szenvedése, sikere, küzdelmei közömbösek a számára, csupán egy "náci" közeg. És a kommenteket olvasva ezzel nincs is egyedül:csak az számít egy nemzet ismérvének, hogy ki mennyire tolja a szekerüket. A kollektív bűnösséget is elfogadhatónak tartják, persze csak szigorúan a "gazdanemzettel" szemben, míg "ellenük" alkalmazni főbenjáró bűn.
Persze arról hallani sem akarnak, hogy az általuk képviselt elvek mentén ítéljük meg '19-et, vagy a gázai helyzetet (felcserélve a bűnös és áldozat szerepeket).

szkeptikus vagyok 2011.04.16. 08:05:10

@Senkifia: Mint tudjuk, nem az a náci/antiszemita, aki utálja a zsidókat, hanem akiket a zsidók utálnak (mert pl. nem ismeri el, hogy BŰNÖS, megteremtve a jogi alapot az örökös kárpótlásra).

genyamagyar 2011.04.16. 08:07:26

Ungvárynak igaza van. (Aki pedig kisbetűvel ír egy nevet, az egy bunkó paraszt! Igen, kedves posztoló, az vagy.)

genyamagyar 2011.04.16. 08:09:25

@szkeptikus vagyok: "magyarok mindenféle szenvedése, sikere, küzdelmei közömbösek a számára,"

Ilyen siker, hogy elérték, hogy Bp-et szarrá lőjék. Gratulálok!

genyamagyar 2011.04.16. 08:11:09

Emlékezzünk, hogy a németek már azt mondták a magyaroknak, hogy ne küldjenek annyi zsidót, elég lesz! Persze, a magyarok ennek ellenére küldték őket.

Peter__Blau 2011.04.16. 08:12:45

Ungváry felelősségre vonásához adott az alap, tessék ezt meglépni és egyszer és mindenkorra leállítani ezt a bűnös nemzet hisztériát. Egyének bűnösök, azokat kell felelősségre vonni, egy nemzet sohasem az.

Peter__Blau 2011.04.16. 08:14:56

@genyamagyar: "a magyarok küldték őket"...

Na igen, hát gratulálok ehhez a nézőponthoz, az Ungváry félék magja termékeny talajra hullik. Egyes emberek küldték őket, azokkal tessék foglalkozni. Az én nagyapám pl. biztosan nem küldött egyet sem, sőt.

gabesz7004 2011.04.16. 08:19:46

@Senkifia: Sőt mindig azok is leszünk! Magyaroszágon csak a sélsőjobb követett el bűnökt és csak a zsidók kárára? Sajnos már nem tudom megkérni nagyszüleim hogy mondják el élményeiket az oly kedves kommunista elvtársakról akik voltak kedvesek két kislánnyal (3 és 1 évesek) télen kitenni őket a házukból, miután szinte mindenüket elvették! De írás van róla. Hihetetlen hogy egyesek szerint csak a zsidók szenvedtek a XX. században, ami miatt a magyar népnek a világ végezetéig vezekelnie és ami a legfontosabb fizetnie kell.

2011.04.16. 08:20:35

"a formális logika használatával ungváry krisztián levezetéséből ez egyértelműen következik."

Egyrészt: nemecsek ernő óta tudjuk, hogy valakinek a nevét kisbetűvel írni elég gyerekes, kisstílű dolog, már mindjárt az elején minősítette vele a cikk írója a mondanivalóját és persze saját magát is.

Másrészt: elolvastam Ungvári Krisztián írását, de engem az a bizonyos formális logika egészen más útvonalon vezetett.
Talán én tévedtem el valami útvesztőben...

Aztek68 2011.04.16. 08:22:38

@Noti75: gratulálok! A kommented annyira jó, hogy csak megismételni tudom:

"lehet vitatkozni a bejegyzés minőségén, de drága emberek, most komolyan gondolja valaki, hogy '44 után valóban létezett független magyar kormány???
az a történész aki ilyent állít, sürgősen adja vissza a diplomáját.
lehet olyanokkal példálózni, hogy névleg vagy "papíron" továbbra is működött a magyar parlament, de erre hivatkozva bizonyítva látni/láttatni azt, hogy akkor itten biza függetlenség volt, orbitális baromság.
ilyen erővel azt is állíthatná a történész úr, hogy a hidegháború alatt a keleti blokk országai bizony függetlenek voltak, tombolt a demokrácia és a Szovjetuniónak bizony esze ágában sem volt Kelet-Európára erőltetni az akaratát. hiszen minden "kommunista" országban ugye elvileg független parlament üzemelt.
biztos én vagyok a hülye a történelemhez, de én határozottan úgy emlékszem, hogy Hitler éppen pont amiatt szállta meg az országot, mert ki akartunk lépni a háborúból. ezt nem engedte a náci birodalom. akkor milyen szabadságról is beszélünk???
mellesleg megjegyzem, a Habsburg birodalom utolsó idejében is működött a magyar országgyűlés. de ugye senki nem akarja erre alapozva azt bizonygatni, hogy akkor mi szabadok voltunk és kedvünkre hozhattunk döntéseket?"

sárkányfő 2011.04.16. 08:35:01

igaza van a posztolónak.

magyar ember jó ember.
magyar ember soha nem bánt más embert.
magyar ember sose volt náci.
magyar ember sose ölt zsidót.
magyar ember utolsó csepp vérééig harcolt a németek ellen.
magyar ember sose volt a nácik szövetségese, ez csak a történészek hazugsága (akik nyilván nem magyarok, mert magyar nem hazudik)
magyar ember mindig a jók oldalán állt, áll, és fog állni.
magyar ember már csak azért sem lehetett náci, mert a magyar bátran vállalja hibáit. he nem vállalja, azért nem teszi, mert nincs is.
magyar ember védi a zsidókat, és mindenkit akit bántanak.
magyar embernek semmi köze több százezer magyar zsidó magyarországi leöléséhez.
magyar ember ismeri a múltját, és büszkre rá, mert nincs benne sötét folt, csak ragyogó fényesség.

fran7 2011.04.16. 08:36:59

@hattyú: Gondolom nem olvastad végig a kommanteket. Épp ezt kifogásoljukaz első indulat után, hogy itten nem kutatási eredményekről, tényekről van szó Ungvárynál. Hanem. Olyasmit kér számon, ami benne van az EU alkotmányában, benne van a jelenlegi alkotmányban is. De ezt szerinte a készülő praeambulum nem engedheti meg magának. Akkor erről miért nem olvashattunk mélyen szántó gondolatokat. Vagy történészi tiltakozásokat. Mi az ok? Ha mindenben igaza lenne is, akkor is itt marad ez a kérdés.

indapass90210 2011.04.16. 08:38:44

@Ókori kelet: kösz :)

Azért így mindjárt már, amikor konkrét érvek is vannak.

feledékeny 2011.04.16. 08:48:50

@frontember876: kb, szóról-szóra ezt írtam volna én is, köszönöm, hogy megtetted helyettem.

Bona Fides 2011.04.16. 08:49:01

@Peter__Blau: "A bűnös nemzet fogalma nem értelmezhető semmiféle kontextusban. A bűn személyes, azt egyének követik el más egyének ellen."

Egyetértek. Elképedve nézem azt a folyamatot, amit az "ungváryk" - úgy tűnik sikerrel - generálnak.

Ezek szerint lényegében mindenki náci, aki jobboldali beállítódású, továbbá a negyvenes-ötvenes években aktív korú felmenőink mind nyilasok voltak, de legalábbis nagy helyeslések közepette deportáltak mindenkit, akit lehetett.

Én nem vagyok történész, viszont van egy nagy családom, jelenleg kb. 70 olyan rokonom él, akivel olyan szinten kapcsolatot tartok, hogy ismerem a felmenőit, a gondolkodását, stb.
1961-ben születtem, családom kb. 1/4 része zsidó származású egy 1930-ban kötött házasság révén, a párom nagymamája félzsidó volt.
Szeretném elmondani, hogy a történelmet mellőzve, a középpolgári család mindennapjai szintjén hogyan zajlottak az események.
A keresztény nagypapáim és az érettségizett fiúk a fronton voltak, a zsidó férfiak pedig munkaszolgálaton. A keresztény nagymamáim és vak fiútestvérük, valamint lánytestvéreik és az öregek (a 4, 9, 14, 15, 17 éves korú) gyerekekkel itthon voltak, küzdöttek a létért (élelemért), rejtegették lányaikat az oroszok elől, a vészkorszakban bújtatták zsidó sógornőiket és azok gyerekeit, cuccolva menekülgettek a front elől. (Csak mellesleg jegyzem meg, hogy nagyanyám három ujját törték el puskatussal, amikor élelmet csempészett a gettóba.)
Az apósom családja szintén hasonló körülmények között rejtegette a zsidó mamáját, a papája viszont a Don kanyarban maradt, ahova olyan felszereléssel küldték, hogy ha nem lett volna háború, akkor sem lett volna reális esélye a túlélésre.)
Családunkban az összesített mérleg: 1 db Don kanyarban meghalt férfi 2 db háborúban meghalt huszonéves fiú és 1 db holokausztáldozat távoli nagynéni személyében, aki nem volt hajlandó elfogadni a keresztény családtagoktól a segítséget, de ez egy másik történet.
A ma élő zsidó származású rokonaim egy része jobboldali, másik része baloldali beállítódású. Ez így természetes, ekkora család már szinte reprezentatív mintának is elmenne. :)
Látható, hogy az itthon maradottak fizikailag és kiszolgáltatott helyzetüknél fogva sem voltak alkalmasak semmiféle ellenállásra.
Látható, hogy a magyar nemzet nem zsidókból contra antiszemita magyarokból állt.
Látható, hogy nem minden zsidó balliberális beállítódású.
Én 1961-ben születtem, ma már csak olyan rokonom él, aki nem volt aktív korú a háború idején.
Kérdem én, miért kellene nekem szégyenkeznem a felmenőim miatt? Milyen alapon nácizza/nyilasozza le őket, valamint engem és a ma élő zsidó származású rokonaim felét Ungváry?

A háborút kirobbantó Németországot - nyilván hálából - gazdaságilag felpumpolták Európa egyik legerősebb gazdaságává és mára hófehérre mosták, a háborúba belerángatott Magyarországot pedig kisemmizik, s úgy tüntetik fel, mintha minden rossz eredője lenne, mintha én személyesen indítottam volna a vonatokat. Ezzel az ostoba, provokatív és felelőtlen magatartással az ungváryk a ma élő zsidó származású rokonaim ellen hergelik a szélsőjobbot.

titkom 2011.04.16. 08:53:41

...hmmmm...
...hmmmm...

Nem egymással kéne tán marakodni, hanem valahogy közösen meg/kialkudni, hogyan látjuk a helyzetünket, s valamiféle eredőt megfogalmazni... nem, igazából nem tudom hogyan, de erre van szükség...

ÉS hess pi...ba a teljes politikai elit: A TELJES!!!

2011.04.16. 08:59:50

A Budapesti Csata című könyve minden német család könyvtárában megtalálható.
Találkoztam egy emberrek aki a könyvben is szerepel, mint adatközlő, a csata kevés túlélője közül az egyik - ha már nem az egyetlen.
Nekem nem tűnt túlságosan baloldali érzelműnek a fickó.
De a fennti írását nem ismerem.

Bona Fides 2011.04.16. 09:04:48

@frontember876: "És kedves barátom, ebben kibaszottul igaza van. A 44-es magyar lakosság, amelyik csendes egyetértésben likvidálta a zsidóságot, majd elosztotta azok vagyonát (még azokét is, akik amúgy visszajöttek, és már nem ők laktak a saját lakásukban baszdmeg, amikor 40 kilósan megjöttek egy lágerből) - nos, nevezzük csak őket nácinak."

Kedves frontember!
Részemről nagyon sajnálom, hogy te olyan családból származol, amelyik kéjjel irtotta a zsidókat és beleült a vagyonukba, de te erről nem tehetsz és én a felmenőidnek is megbocsátok.
Még azt is megbocsátom, hogy "teljes magyar lakosság" contra "zsidók" kategóriákban gondolkodsz, bár szerintem a zsidók is a magyar lakosság részét képezték és ma is képezik. Sehol nem volt olyan kiterjedt az asszimiláció mint Magyarországon. Radnóti Miklós pl. hazaszerető, katolikus vallású, magyar ember volt és saját bevallása szerint sem volt zsidó identitása.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2011.04.16. 09:05:04

Igen, a nyilas terror uralom!

A magyargyűlolő Haynau alapította PRO bebörtönözte a kétes születésű és vallású (amikor állítólagosan felvették az ortodox vallást, még nem volt ilyen egyház az országban bő 30 évig...), mert kifogásolta azt a zsidó törvényt, hogy nekik volt fenntartva minden hivatal és bolt a csúcsidőben, amikor minden dolgos magyar ember eltudott volna menni munka után 16-17 óra közt...

Szóval az antiszemita megnyilvánulása miatt sittre került... a csillagba... mindegy... Amikor már látható volt, hogy nem nyerjük meg a háborút és már Pest alatt vannak a muszkák, kiengedték a sittről és csináltattak vele egy bábkormányt... Igaz, nem sokat tudott tenni, mert a Baki féle csendőrpuccs miatt nem volt igazi vezetőség, mert azokat le kellett tartóztatni, nehogy fellázadjanak az ellen a törvény ellen, hogy izraelitákat tilos munkaszolgálatra vinni...

Na de mindegy, a nyilas terror uralom, a pisztolytáskáik üresek mindegyik fényképen, és ha fegyver is van a kezükben egy gestapós ott áll mögöttük, és ráfogja a fegyverét...

Meg az a sok kegyetlenség, amit elkövettek a derékig érő hóban, meg a -35 fokos hidegben, pl januárban már a ruszkik a befagyott Dunán hozták keresztül a tankjaikat.. de ezek a borzasztó nyilasok megoldották a dolgot, habár Pest elvolt foglalva, de léket vágtak a Dunán és az ellenséges tűz közepette embereket lőttek bele, sőt egy kislány ki is mászott a vízből és mint túlélő mesélt... Borzasztó dolgok voltak ám ezek..

Meg főleg a gettóban a 3000 ember leölése, igaz hogy ott van a fényképen az összegyűjtött repeszbomba, és az amcsi gáztartály ami hullott az égből, de hát ez van....

samer 2011.04.16. 09:05:34

Könnyű innen ítéletet mondani egy nép felett 2011-ből. Ti akik lenácizátok a magyarságot mit tettek volna, oda álltatok volna a puskák elé? Eltüntetek volna, abban az időben, a német katonasággal szemben esélytelenek érezve magatokat, vagy hódoltatok volna. a nyilasokból jött létre az ÁVH, az összes verőlegény vígan lépett a komcsik szolgálatába, de nem mindenki volt nyilas. Lehet hősködni, de egy kivérzett ország polgárai, a közönybe menekültek, mert nem látták a jövőt. És ez volt a többség. 1944-ben elvesztettük önállóságunkat, amit talán még ma sem szereztünk vissza igazán.

Sir Galád (már foglalt) 2011.04.16. 09:06:02

most meg a jobboldal mentegeti az embereit, ahogy a baloldal Biszkuékat. ebben az országban soha senki nem felelős semmiért...

nu pagagyí 2011.04.16. 09:20:45

@samer: Például most tiltakozunk a hasonló tendenciák ellen. Nem szeretnénk egy olyan világot, amikor már nem lesz választásunk. Nem akarunk öreg korunkban hozzád hasonlóan nyavalyogni, hogy Ti mit tettetek volna?

Atisz 2011.04.16. 09:30:00

@hattyú: A (rész)igazságot eddig is sokan kimondták, csak sajnos mindig szelektív és egyoldalú módon. Ebből van elege a magyar nemzetnek.

Melchi Zadok 2011.04.16. 09:30:18

látod paranaridroidom, megint házhoz mentél a lófaszért...

de hát ilyen a barnanyelves bérblogger élete, nem igaz?

:))

Publius Decius Mus 2011.04.16. 09:31:34

Ez a baloldali ideológia. Ahogy Picasso megfestette Guernica-t jó pénzért, ahol 1400 ember halt meg. De elfelejtette megfesteni Drezdát, Berlint, Budapestet, Helsinki-t, Hirosimát és Nagaszakit.

A bűnös nép propagandájának legendájában akartok élni. Hát szégyeljétek magatokat azért mert magyarok vagytok. ÉN NEM!

Atisz 2011.04.16. 09:32:22

@nu pagagyí: Helyes, siess nehogy lekésd a karatésokat. Ferenc és a nyári mikulás majd elmondja mi a teendő a demokrácia és a köztársaság megóvása, valamint a náciak visszaszorítása esetében.

rajnaig 2011.04.16. 09:36:27

Egyetértve, vagy nem a cikk mondanivalójával, ha a post szerzője arra hivatkozik, hogy a A FORMÁLIS LOGIKA haszálatával állítása EGYÉRTELMŰEN következik, akkor lesz szíves csatolni cikkéhez a megfelelő matematikai logikai bizonyítást, hogy cikkének igazságtartalmát mindenki objektív mércével megmérhesse. Amennyiben ez nem kidolgozott, kéretik törölni a szövegből a formális logika szavakat. Persze a szólásszabadság korában megengedett az is, hogy valaki félművelt okoskodásokat írogasson a blogján, de akkor legyen szíves kihagyni a matematikai formarendszereket silány véleménymezőkké redukáló mondandójából.

Paranoid Android2 2011.04.16. 09:37:11

@melchi zadok: Hát elhoztad nekünk a színvonalat?:)))))

Atisz 2011.04.16. 09:43:08

@Bona Fides: Hagyd, ez egy megkeseredett ember a valóságtól elrugaszkodott véleménye. Nem képes felfogni, hogy az Endlösung ötlete és lebonyolítása náci német katonai vezetők fejéből pattant ki Berlinben és nem magyarokéból Budapesten.
Erre persze még a mai német nyomtatott és elektronikus sajtó is rájátszik, erősítve a bűntudatot, mintha elfeledkeztek volna magukról. Kicsit olyan ez, mintha az amerikaiak az indiánok életének megóvására hívnák fel a figyelmet és próbálnák ezzel kapcsolatosan kioktatni Európát.

nyugdijas64 2011.04.16. 09:44:36

Ezzel a poszttal (is) az a baj, hogy a hoozászólások már régen nem arról szólnak, amiről az indító bejegyzés. Mivel nem vagyok hajlandó a többszáz hazzászólást végigolvasni, visszatérek az alaphoz:
Az indító bejegyzés nem más, mint a mostanában (is) divatos óriási csúsztatás, szerecsenmosdatás. "Hazája, nemzete, országa bűnös ..." - írja. Pedig Ungváry (én nagy U-val írom ugyanúgy nem véletlenül, ahogy android kicsivel) sehol nem állít ilyet a cikkében. Ő következetesen a politikusokat, a politikai elitet jelöli meg bűnösként, valamint azokat, akik velük együttműködtek a "zsidótlanításban". Szerencsére ez számszerűen is csak törpe kisebbség, azaz talán még sem a nemzet egésze. Ráadásul ezekből az együttműködőkből - nevezzük nevén: a kisnyilasokból - lettek később a legjobb AVH-sok, most pedig a jobboldali melldöngetők. Nekik egy céljuk volt és van: Minél többet szakítani a másokéból.
És azért van igaza Ungvárynak, amikor azt állítja, hogy az 1944 március 19 utáni időszakot nem lehet kitörölni a legitimitásból, mert bizony mindvégig volt az országnak szabadon megválasztott parlamentje és kormánya - akiket nem a német megszállók ültettek oda, és akik önként végrehajtották a gazemberségeket, pedig erre nem a külső megszálló hatalom kényszerítette őket. Ez ugyanúgy igaz 1945 utánra is: senkinek nem volt kötelező belépni a Pártba, elfogadni az azzal járó előnyöket tudva, hogy ezt a többi (becsületes) ember kárára kapják. Annak az állításnak, hogy Magyarországnak 1944 március 19 után nem volt legitim irányítása, akkor lenne igaza, ha itt is közvetlen katonai közigazgatást vezettek volna be, mint pl. Csehországban, Lengyelországban.
Egy politikust sem kényszerítettek arra, hogy nyilas, kollaboráns legyen, ott is hagyhatták volna a zsíros állásokat. De ezt összemosni a hazával, néppel, országgal, nemzettel durva csúsztatás!

Úgyhogy - sajnos - Ungvárynak igaza van!

nyugdijas64 2011.04.16. 09:46:54

@Atisz: Attól még, hogy a németek fejéből pattant ki, nem lett volna szükségszerű az olyan szemeteknek, mint Baky, Endre, stb. szorgalmasan beszállni a kivitelezésbe!

Pipas 2011.04.16. 09:47:47

@mendson: "Csak megjegyezném, a dánok a saját zsidó származású állampolgáraikat,mind megmentették": Ez nem igaz. A Dánok mintegy 6000 zsidót mentettek meg, összesen volt 8000. Kevesen voltak, kis ország, könnyű volt kimenekíteni az embereket.

Viszont nálunk is sok zsidót mentettek meg, ezt ne felejtsük.

"és a dán király tüntetőleg felvarta a sárga csillagot": Közismert legenda, nézz utána. A dán király soha nem mondta, hogy felvarrja a sárga csillagot és soha nem is tette meg.

krüger 2011.04.16. 09:53:31

@Pipas: Ja, ez a dán király legenda szívósan beleivódott a köztudatba. Mint sok más legenda is a második világháborúval kapcsolatban. Amelyek egy részét, sőt a nagyobb részét még akkor sem "illik" feszegetni, ha egyébként minden komoly kutató tudja, hogy nem igaz.

Csak hogy kettőt említsek az ártatlanabbak közül: Hitler soha nem volt szobafestő és Szálasit soha nem hívták Szalosjánnak.

Mondjuk a vichy Franciaországban a francia csendőrség ugyanúgy begyűjtötte a zsidókat, mint a magyar, és amúgy tízezres nagyságrendben harcoltak franciák a Wehrmacht és a Waffen-SS soraiban, egészen a legvégsőkig, még Berlin védői között is voltak franciák.

sárkányfő 2011.04.16. 09:53:36

"A korábban a szlovákiai és görögországi deportálásokat irányító Wisliceny a következőket mondta:
„Úgy látszik, a magyarok valóban a hunok leszármazottai; nélkülük így sose boldogultunk volna.""

hu.wikipedia.org/wiki/Zsid%C3%B3_holokauszt_Magyarorsz%C3%A1gon

tom55 2011.04.16. 09:55:46

Én csak azt nem értem, hogy egészen 2010-ig fontos volt (megjegyzem jogosan) az elmaradt elszámoltatás, most meg hirtelen kollektív amnesztia jár mindazoknak, akik részt vettek a zsidóüldözésben és mindazoknak, akik magyarok sokaságát küldték a gulágokra, akkor hogy is van ez?...Képmutató egy elit...

Pipas 2011.04.16. 09:57:36

@krüger: Nagyon-nagyon fel tud idegesíteni, amikor azt látom, hogy az agymosás milyen rohadt hatékony. Az emberek tömegei hisznek el és hangoztatnak mindenféle ordas marhaságokat.

Itt van ez az Ungváry csávó is, aki rohadt nagy antifasisztának tartja magát, elítéli a rasszizmust és a zsidó nép kollektív büntetését, aztán egy huszárvágással kijelenti, hogy a magyar nép bűnös. Besz*rok komolyan mondom!

Moulder 2011.04.16. 09:58:47

@nyugdijas64:
HOZZÁSZÓLÁSÁNAK MINDEN SZAVÁVAL EGYETÉRTEK.

Publius Decius Mus 2011.04.16. 09:59:39

@nyugdijas64: "Ráadásul ezekből az együttműködőkből - nevezzük nevén: a kisnyilasokból - lettek később a legjobb AVH-sok, most pedig a jobboldali melldöngetők."

HOPPÁ - mekkora csúsztatás! Az öregek nemigen lehettek már aktívak a rendszerváltáskor, hacsak nem szegény öreg Kéry Kálmán bácsi, akit a komcsik és a nyilasok is lecsuktak. De az ÁVH második generációja valóban megjelent, nézz utána. Az SZDSZ-es politikusok felmenői között sok ÁVH-s volt, kivétel Pető Iván akinek mindkét szülője kínzásokkal fogalkozott. És az ártatlan Horn Gyula az MSZP-ből. Kezdhetsz magyarázkodni!

Húsleves 2011.04.16. 10:00:06

@nyugdijas64:
Megszállt országokban mindig találnak bábkormányhoz jelentkezőt. Lásd, pl. Franciaország, Vichy-kormány. Érdekes módon a franciák mégsem éreznek kényszert, hogy nap mint nap szembenézzenek eredendő bűnösségükkel, sőt, ha nekik dörgölnének az orruk alá ilyesmiket ilyen Ungváry-félék, úgy vágnák pofán, hogy a faltól kapná a másikat.

Balt 2011.04.16. 10:00:25

Egyetértek.

(Bocs, értem a keserű és haragvó hangvételt, de a tulajdonneveket - mint Ungváry és Szálasi :) - nagybetűvel írnám, ahogy a -ka becézgetés elhagyása is érdemben javítana a cikk elfogulatlan megítélésén. Még több zárójelben: pár vesszőhiba, a 7. bekezdésben a "varja"; ezeket is javítani kéne.)

Amúgy minden tiszteletem!

Balt 2011.04.16. 10:01:22

(Ja, meg az utolsó bekezdés megduplázódott.)

pjm 2011.04.16. 10:02:41

A kérdés az, mi a fenének KELL új alkotmány? Annyira fidelsz bélyeg kell a történelembe? Arra elég lenne a közoktatásról szóló törvényt bevezetni hoffmannn módra. Az elég nyom lenne...

Balt 2011.04.16. 10:03:25

(Fentieket csak azért írom, mert ezek korrekciójával örömmel népszerűsíteném a cikket.)

Atisz 2011.04.16. 10:04:59

@nyugdijas64: "közvetlen katonai közigazgatást vezettek volna be"

Magyarország akkoriban tele volt német szimpatizánsokkal (a politikai elit mindenképp) és szemben pedig ott állt a Szovjetunió, amitől semmi jó nem volt elvárható. Aztán ugrásra (lerohanásra) készen ott állt Románia és Szlovákia is. De ezt már nagyon sokan leírták, olvass vissza egy kicsit.

"Ráadásul ezekből az együttműködőkből - nevezzük nevén: a kisnyilasokból - lettek később a legjobb AVH-sok, most pedig a jobboldali melldöngetők."

Hűha, jó sokáig kihúzzák ezek a nyilasnáciak - ha mindent figyelembe veszünk, akkor 87 éves papákról beszélünk, akik vadul szórják az igét. Esetleg tudnál egyet említeni (ismeretségi kör is jó)?
Azt azért ne feledd, hogy a nyilasokat gyakorlatilag kiirtották a szovjetek és csak a maradék lépett be az ÁVH-ba (nem biztos, hogy mind önszántából).
De, hogy mára ezekből mennyi "jobboldali melldöngető" maradt, hát *khm* nem hinném, hogy számottevő.

"Ez ugyanúgy igaz 1945 utánra is: senkinek nem volt kötelező belépni a Pártba, elfogadni az azzal járó előnyöket tudva, hogy ezt a többi (becsületes) ember kárára kapják."

Ez nagyon álságos és te is tudod, hogy rengeteg ember belekényszerítettek és szakmai előmeneteléhez ez feltétlenül szükséges volt. Megint a nagyságrendekről van szó, ne mossunk össze egy hétvégi KISZ-titkárt egy Biszku-féle vérengzővel.

"ezt összemosni a hazával, néppel, országgal, nemzettel durva csúsztatás!"

Ungváry mégis megpróbálja, amikor így ír:
"Felelőssége azonban van az utókornak is, ha nem is büntetőjogi értelemben: tisztességesen szembenézni a történelmével."

Moulder 2011.04.16. 10:05:10

@Pipas: Nem jelentette ki, hogy a magyar nép bűnös.
Azt jelentette ki:
hogy ne csináljunk már úgy, mintha közöttünk nem lennének bűnösök. Az összes gonoszságot mások követték el, arról mi nem tehetünk.
Mellesleg az általa kritizált alkotmánynak nevezett valami jelenti ki, hogy minden ami az ominózus időszakban történt tőlünk független dolog volt, azért mi nem vagyunk felelősek.

Balt 2011.04.16. 10:06:12

(Elnézést a nyelvtannáci kommentekért - ha kell, Ungvárytól is, mert nyilván ez is egy tőről fakad... :))

Pipas 2011.04.16. 10:07:00

@pjm: Vagy húsz éve höröget mindenki az új alkotmányért, merthogy 1989 óta ideiglenes alkotmányunk van. Gondolom nem vetted észre, ugye? ;)

Atisz 2011.04.16. 10:10:17

@sárkányfő: Nem szívesen idézek magamtól, de most megteszem:

"Nézzük csak. Egy náci funkcionárius reményvesztett kísérletképpen büntetésének csökkentésére (az esetleges halálbüntetést elkerülendő) egy amúgy is bűnbakként elkönyvelt nemzetre keni a kollektív felelősséget. Szép.

Apropó, náci tömeggyilkosok mióta hiteles források? A Mein Kampfból nem akarsz idézni?"

Húsleves 2011.04.16. 10:10:40

@Balt:
Igazad van, nem értem mire jó kisbetűvel írni személyneveket, csak azt érte el vele, hogy sokan ezért nem veszik komolyan amit írt.

Pipas 2011.04.16. 10:13:19

@Moulder: "A kormányzat intézkedései nem robbantottak ki országos sztrájkokat, nem vezettek tömeges elégedetlenséghez vagy fegyveres ellenálláshoz. Ellenkezőleg."

873ujr3rk 2011.04.16. 10:15:09

lol. miközben írtad, remélem néha dühösen toppantottál is.
persze a magyar nem felelős, soha semmiért. a nácik, a komenisták, a nemzetközi tőke, a multik, a cigányok meg a zsidók. és azér mer itt dobog a föld szíve, arra gyúrnak a mocskok.

krüger 2011.04.16. 10:15:23

Mindenesetre az anyagi szembenézés igencsak folyamatban van, egy olyan per formájában, amelyet a Mazsihisz igazságosnak nevezett:

www.szombat.org/+a+bankok+elleni+per+quoteredmenyes+es+igazsagos+lehetquot.html

Egyelőre nem közismert, de érdemes felidézni, hogy 1945-ös értéken 2 milliárd dollárt követelnek Magyarországon. Ez mai értéken számolva, kamatokkal és esetleges büntetéssel együtt horribilis össze, elérheti az ezermilliárd forintot. Ha ezt az összeget megítélik, bekövetkezik Magyarország totális gazdasági (és vele együtt társadalmi) összeomlása.

Ráadásul az USA van olyan helyzetben, hogy az összeg behajtása iránt is hathatós intézkedéseket tegyen, pl. külföldi magyar bankszámlák lefoglalása.

Elképzelhetőnek tartok egy olyan forgatókönyvet, hogy a végső ítélet előtt valamilyen egyezséget ajánlanak, aminek értelmében csökkentik a kárpótlási összeget, cserében pedig amerikai és/vagy izraeli befektetők hozzájutnak a maradék állami vagyon egy részéhez.

Na az lesz majd az igazi szembenézés.

Moulder 2011.04.16. 10:18:11

@Pipas: Miért? Kirobbantottak?

krüger 2011.04.16. 10:20:40

@sárkányfő: Azt a néhány minket gyalázó német nyilatkozatot a hányingerig idézig, de azt, hogy Hitler 1944 elején Magyarországot a zsidóparadicsomnak nevezte, azt már igen ritkán. Nagyon szelektívek ezek az idézetek, és hát az adatközlők pártatlansága is erősen megkérdőjelezhető.

Érdekes módon, amikor 1950 környékén megkezdődtek a kitelepítések, és a kitelepített személyek vagyonát úgyszintén kiutalták, akkor is nagyon hatékonyan működtek a karhatalmi szervek, mégsem szoktam naponta arról olvasni, hogy mikor nézünk már szembe ezzel.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2011.04.16. 10:21:16

Ez itt szerintem egy afféle gyűlölködő poszt. Olyan dolgokat ír, amely az Ungváry Krisztián írásban nincs, sőt abból le sem vezethető. Példa:
"Illetve azért egy kivételt megenged szigorú tudomány, hogy természetesen mindez csak a jobboldalra vonatkozik, legyen szó bármilyen bűnökről is, a baloldal, az értelemszerűen bűntelen, miként a minket megszálló barbár hordák katonái és eszmei vezetői is csak a magyar jobboldallal való találkozástól állatiasodtak el teljesen."
Szerintem a szerzőnek van valami becsípődése és ez akadályozza meg abban, hogy értse is azt, amit olvas.

Paranoid Android2 2011.04.16. 10:22:23

@Balt: Köszönöm, de a blog történetében fontos szerepet tölt be a helyesírással való ambivalens viszony.
Hasonlóképp, bizonyos személyek nevének kisbetűvel történő írása is évek óta kifejezője itt a spontán indulatnak, vagy a történelem ítéletének.:))))
És a szállasi kifejezés meg egy irodalmi utalás, amelyre reménykedve várom a megfejtéseket.:)))
Amúgy felettébb pártolom a helyesírást egyébként.:))))

Müller őrmester 2011.04.16. 10:26:30

A tatárok és a törökök miatt is mi vagyunk a ludasok. Továbbszőve a gondolatmenetetét, akit saját hazájában megnyúvasztottak, ő maga is bűnös.

Moulder 2011.04.16. 10:46:25

@Müller őrmester: Miattuk nem. A oroszok miatt sem, a németek miatt sem, senki helyett nem. Csak magunk miatt. Azok miatt is csak úgy, hogy ami megtörtén , az megtörtént, el kell ismerni, nem pedig tagadni.

Atisz 2011.04.16. 10:52:50

@Moulder: Ez már számtalanszor megtörtént, de egy nemzetet nem lehet a sárba tiporni, ezt állandóan felemlegetve és generációkon át szemlesütésre kötelezni.

mendson 2011.04.16. 11:45:24

@Pipas: Ne a szentkoronarádiót meg hasonlót hallgass ilyen ügyekben,hanem olvasd el Ránki György könyvét a második világháborúról. (megjegyzem, hogy Katynról is ir benne pedig valamikor a 70-es években irta a könyvet).De tegyük fel, hogy nem igaz.Nos ilyen legendát vajon miért csak a dán elitről irnak? És miért van az ,hogy a megszállás után sem jutott hatalmi pozícióba fasiszta párt dániában?

krüger 2011.04.16. 12:09:10

@mendson:
>megjegyzem, hogy Katynról is >ir benne pedig valamikor a >70-es években irta a könyvet

Ne már! Katyn egyáltalán nem volt titok, mindenhol írtak róla, mindenféle történelemkönyvben. Csak éppen azt írták, hogy a németek csinálták. A Molotov-Ribbentrop paktum titkos záradéka, arról nem írtak (Ránki se).

mendson 2011.04.16. 12:45:27

@krüger: De bizony irt róla Ránki.Fogd a könyvet és olvasd el.De már elég fárasztó, hogy a visszamenőleges történelemgyártás mestereivel hadakozzak.Mert ugye teljességgel világos a magyar az tisztalelkü,becsületes és nemes,más népek igaz támasza.Az esküjét soha a büdös életben meg nem szegi.Most már csak azt kéne megmagyarázni, hogy a jó fészkes fenébe huzza ki ez ország a gyufát? Ez az esküjét sirig megtartó nemes népnek milyen az elitje,ha azok 34 év után leköpték azt az embert akinek mindent köszönhettek.A minden alatt olyan dolgokat is értek amiről Svoy Kálmán altábornagy ir az emlékirataiban (az elsö vh. után közös hadsereg tisztjeinek átvétele,magyarosítások stb.).Persze az ma is megy.Letszi az esküt SP.Orbán meg a többi az alkotmányra utána elsö dolga azt az alkotmányt széttépni.

Kentetsu 2011.04.16. 15:06:07

Ungváry Krisztián pusztán arra mutatott rá, hogy az a magyar szokás, miszerint a felelősséget igyekszünk másra tolni, nem elfogadható. Igenis nézzünk szembe a ténnyel, hogy annak függvényében, hogy éppen ki tanyázott az országban, sok esetben ugyanazon emberek nyalták az eltérő seggeket ! Ez az ország mindig is a besúgók és a feljelentők országa volt és lesz -tisztelet a kicsi kivételnek- , mert gondolkodni képtelen, rosszindulatú emberek lakják gyönyörű országunkat ! Szóval a bejegyzés ha uszításra tervezett volt, jól sikerült, egyéb esetben pusztán egy újabb "hárító" kétségbeesett cselekedete arra, hogy áttolja másra a zsidók, majd a németek kisebbség ellen elkövetett BŰNTETTEK felelősségét ! Igenis MI magyarok IS felelősek vagyunk eleink tetteiért. Pontosan ezért kell mindent megtennünk, hogy újra azok az emberek ne mondhassák meg nekünk mit tegyünk, akik szorosan kapcsolódnak bármelyik bűnös rezsimhez. Ne legyen illúziója egyik félnek sem, Orbán és Fújcsány egyazon tőről fakad ! Takarodjon mind el ebből az országból és első körben kifelé a parlamentből !!!

Moulder 2011.04.16. 15:08:09

@Atisz: Nem érzem úgy, hogy szemlesütve kéne járni. Lehetünk büszkék a múltunkra. Vannak dicsőséges lapjai is a történelmünknek. A most elemezgetett része nem ilyen. Ez van.
Nem az a jó megoldás, hogy letagadjuk, megmásítjuk, nem veszünk róla tudomást, hanem elgondolkodunk rajta, tanulunk belőle, netalán elismerjük, hogy szörnyű "hibák" történtek. Nem a nemzet bűnös,
hanem egyes tagjai. Ahogy nem igaz az, hogy mindenki bűnös, úgy az sem, hogy senki sem az. Azok nem olyan idők voltak.

Ókori kelet 2011.04.16. 15:13:45

@Kentetsu: sztem meg a blogíró pedig pusztán arra mutatott rá, hogy mennyi Ungváry mesterhez és hozzád hasonló "gondolkodni képtelen, rosszindulatú--tisztelet a kicsi kivételnek- " ember lakja ezt az országot. És mielőtt azt hinnéd, hogy igen, neeeem, te sajnos nem tartozol a kivételekhez.... :P:D

Fullánkos Algol 2011.04.16. 15:50:00

patkány egy nép a magyar
baszik kivetni magából a tetveit
csodálkozik mikor ugyanúgy kollektív ítélik meg mint ő másokat
nem beszél idegen nyelven, nem akar megérteni másokat, meg se próbálja kívülről látni magát, nem akarja kihúzni a fejét a seggéből
ez így csak életfogytig tartó adósrabszolgaságot érdemel

pikkbubi 2011.04.16. 16:04:10

ha már nácikat idézünk, nem árt 45 előtti dumákat elővenni amikor még "nem világosodtak meg"

Veesenmayer április 14-én Sztójaytól nyomatékosan követelte a fő- és alispánok leváltását.[12] Szűk egy hónap alatt kettő kivételével valamennyi főispánt lecserélte Horthy Jaross Andor belügyminiszter javaslatára.[13] A főispáni helyek többségét, mivel Jaross Andor javaslatára történtek a kinevezések, az Imrédy Béla vezette Magyar Megújulás Pártja tagjaival töltötték be. Elsődleges szempont a politikai megbízhatóság volt. Példa erre a szegedi főispán esete. Igaz ugyan, hogy Tukats Sándor leváltásáig minden zsidó vonatkozású rendeletet habozás nélkül végrehajtott, többek között az ún. gettó-rendelet megjelenésekor, már a következő napon, április 29-én, szombaton fölszólította a szegedi polgármestert, hogy a szükséges intézkedéseket azonnal tegye meg.[14] Mégis, a Magyar Élet Pártjának tagjaként megbízhatatlannak minősült. Helyére Magyary-Kossa Aladárt nevezték ki, aki nem volt ugyan szegedi lakos, de mint a Magyar Megújulás Pártja emberét Jaross bizalmával tüntette ki. (Megjegyzendő, hogy szeptemberben - bizonyosan hatalmi harcok eredményeként - ismét Tukats Sándor lett Szeged főispánja).

Ókori kelet 2011.04.16. 16:08:15

@Fullánkos Algol: Még jó, hogy itt vagy te, másokat megértő tetűvető, aki már kihúztad a fejedet a seggedből, és gondolkozol helyettünk is... :DDD

Kentetsu 2011.04.16. 16:19:20

@Ókori kelet: Szóval szerinted aki végignézi, amint valakit agyonvernek, az nem bűnös... ok,értelek. Ami pedig az én gondolkodni képtelen voltomat illeti, a fenti értékelésem rámutat a gondolkodás hiányának hollétére. Sajnos ez az az érvelési mód, amit tökélyre fejlesztett ez az ország! Jó lenne végre valamiért vállalni a felelősséget is és nem átpasszolni másra. No problemo, hamarosan remélem igaz lesz amit szeretett kormányunk emlegetett és hiányozni fog a pörkölt és a túró rudi, amikor elhagyom ezt a szemétdombot, fájó szívvel, mert a hazám, de nem hagyják akképpen élni ...

Kentetsu 2011.04.16. 16:20:30

@Ókori kelet: Ja és igen, deee én a kivételhez tartozom...

Ókori kelet 2011.04.16. 16:34:39

@Kentetsu: Figyelj bazdmeg, durva kategorikus kijelentéseket teszel, idézlek:"z az ország mindig is a besúgók és a feljelentők országa volt és lesz -tisztelet a kicsi kivételnek- , mert gondolkodni képtelen, rosszindulatú emberek lakják gyönyörű országunkat !" de milyen alapon. Te ismered az ország mind a 10 millió lakosát személyesen? Alig hiszem.... a baráti, rokoni és ismerősi körödet ismered csak, feltételezhetően őket se tökéletesen. A rokonaidat és barátaidat rosszindulatú és gondolkodni képtelen embernek tartod, látod és tapasztalod? Nem? Feltételezem általában nem! Akkor viszont nem értem, hogy milyen alapon gondolod barátaidhoz és a rokonaidhoz nagyon hasonló emberekről (mitől lennének mások, egy ország, egy nyelv,egy kutúra), hogy rosszindulatú és gondolkodni képtelen emberek? Ha viszont nem azok, és hidd el nekem, hogy akiket én ismerek szintén nem azok, akkor pedig nem lehet, hogy a te perspektíváddal van a baj?

Fullánkos Algol 2011.04.16. 16:37:58

@Ókori kelet: hiába örülsz, mert abból már nem sok jó fog származni a fajtádnak

Ókori kelet 2011.04.16. 17:04:25

@Fullánkos Algol: Melyik fajtámnak kedves Alga? Mert az a baj, több fajta vagyok egyszerre...nem tudom hogy csinálom, talán az a titkom, hogy nagy vagyok,és sok minden elfér bennem! :DDD

Bona Fides 2011.04.16. 19:33:57

@Atisz: Sajnos a jelen körülmények között nem tudom "hagyni".
Amikor általános iskolás koromban először láttam filmet a koncentrációs táborok áldozatairól, amint a csontsovány testeket kotrógéppel tolták a kiásott árokba, akkor hazarohantam és megkérdetem, "hogyan hagyhattátok ezt?".
A nagymamám (szinte szó szerint) a következőket mondta: először elvitte egy vonat a férjemet és több szomszédomat VALAHOVA a frontra, pontosan úgy, mint az első háborúban az apámat és a bátyámat. Aztán egy másik vonat elvitte VALAHOVA munkaszolgálatra a sógoromat és a másik szomszédomat. Aztán elvitte egy vonat a kisfiamat VALAHOVA a frontra. Aztán elvitte egy vonat a zsidókat VALAHOVA kitelepíteni. Aztán elvitt minket a gyerekekkel a vonat a nagyszüleimhez, mert menekültünk a font elől.
Az, hogy a zsidókat hova vitték és mit tettek velük, csak a háború után tudtuk meg. Azok a fogalmak, hogy Auswitz, koncentrációs tábor, elgázosítás, égetőkemence csak a háború után jelentek meg, addig azt sem tudtuk, hogy mi az.
(A nagymamám a "holokauszt" fogalomra azért nem tért ki, mert úgy halt meg, hogy azt nem is ismerte.)

Bona Fides 2011.04.16. 19:45:35

@Kentetsu: "Igenis MI magyarok IS felelősek vagyunk eleink tetteiért. Pontosan ezért kell mindent megtennünk, hogy újra azok az emberek ne mondhassák meg nekünk mit tegyünk, akik szorosan kapcsolódnak bármelyik bűnös rezsimhez. Ne legyen illúziója egyik félnek sem, Orbán és Fújcsány egyazon tőről fakad ..."

Én nem vagyok felelős eleink tetteiért. Elítélem ezeket a tetteket, de nem vagyok felelős értük.
Arról pedig nem vagyok meggyőződve, hogy UK osztja azt a nézetedet, mely szerint Viktor és Feri egyazon tőről fakad. Pedig valóban....:)

Fullánkos Algol 2011.04.17. 00:22:01

@Ókori kelet: neked is meg kell tanulnod önállóan gondolkodni
ha akkora történelemkedvelő vagy akkor tessék egy kis fejlődnivaló: www.klausmatefi.lima-city.de/

Aztek68 2011.04.17. 12:38:58

Azért szomorú Ungváry mondandója, mert ugye ő történész lenne. Tóta W és a hozzá hasonlóak "csak" habzószájú jobboldalgyűlölő újságírók, akik - írjanak bármit - nem nagyon tudják már eléírni az általános ingerküszöböt. Egy történésztől ez azonban valami olyan, mint egy addiktológus orvostól az, hogy igyunk meg minden nap nyugodtan 5 liter sört egy üveg pálinkával, és biztosan nem lesz semmi bajunk. Magyarán: ilyen marhaságot, amit ő leírt, teljesen mindegy, hogy ki írja le...az attól még marhaság marad. Csak sajnos sokan el is hiszik neki. Kár, hogy a történészeknél nem kell a tevékenység folytatásához időről időre pontokat gyűjteni...

Aztek68 2011.04.17. 12:39:57

Azért szomorú Ungváry mondandója, mert ugye ő történész lenne. Tóta W és a hozzá hasonlóak "csak" habzószájú jobboldalgyűlölő újságírók, akik - írjanak bármit - nem nagyon tudják már eléírni az általános ingerküszöböt. Egy történésztől ez azonban valami olyan, mint egy addiktológus orvostól az, hogy igyunk meg minden nap nyugodtan 5 liter sört egy üveg pálinkával, és biztosan nem lesz semmi bajunk. Magyarán: ilyen marhaságot, amit ő leírt, teljesen mindegy, hogy ki írja le...az attól még marhaság marad. Csak sajnos sokan el is hiszik neki. Kár, hogy a történészeknél nem kell a tevékenység folytatásához időről időre pontokat gyűjteni...

Melchi Zadok 2011.04.17. 19:09:53

@Paranoid Android2: nem nem, azt te megbízhatóan elég alacsonyan tartod :)))

Kentetsu 2011.04.18. 11:12:44

@Ókori kelet: NE BAZDMEGOLJ PRIMITÍV BARÁTOM .... NE BAZDMEGOLJ ...

Kentetsu 2011.04.18. 11:13:30

@Ókori kelet: Ja.. és ha ennyi gondolkodni KÉPES ismerősöd van, miért nem tanulsz tőlük ?

zsotti 2011.04.20. 00:51:33

Gratula Android az íráshoz.
Egyrészt messze nem annyira elfogult és ostoba a reakciód, mint azt itt sokan próbálták beállítani, másnak is szemet szúrt az eredeti cikk: index.hu/velemeny/2011/04/19/tortenelem_es_preambulum/
mászrészt sikerült ismét begyüjtened a balliberális oldal leghülyébbjeit. Végigolvastam az 500 hozzászólást, nem sok valamennyire is értékelhető jött arról az oldalról.

A mindenhol nyilasokat vízionáló faszkalapokhoz pedig: az egyik nagyszülőm, magas rangú hivatalnokként, sváb kötődéssel, mentett zsidókat.
A feleségem nagyszülei ugyan ezen okból még valami extra nyugdíjat is kaptak.
Nem hiszem hogy nekik jól esett volna a nyilasozás.

Hegseztő Hegesztő 2012.03.30. 13:42:38

Balczó Andrást államelnöknek!
süti beállítások módosítása