Az „őszöd”-összeesküvés

 2010.09.17. 10:22

 

 

Meglep, hogy a magyar sajtó nem szentel különösebb figyelmet annak, hogy a parlament emberi jogi bizottságának 2002 és 2010 közötti jogsértéseket vizsgáló albizottságának tevékenysége milyen tanulságos következtetésekre látszik vezetni.

Nem vagyok híve különösebben az összeesküvés-elméleteknek, hiszen az emberi hülyeség, gonoszság és bírvágy elégséges elsődleges magyarázat általában szinte mindenre.

A 2006 őszi események (Moldova után ÖSE: Őszi Sajnálatos Események) azonban kibújnak e szokványos világmagyarázat alól és a jobb ügyhöz méltatlan, rendkívül szórakoztató, habár egyben nagyon szomorú következtetéseket engednek meg.

Az a körülmény, hogy 2006 őszén nem halt meg senki, olyan csoda, különösen az állítólagos körülmények ismeretében, hogy azt is lehetne mondani nyugodtan, az utolsó molotovkoktélig megtervezett és megszervezett volt az egész.

Kevés dolog biztos ebben az ügyben, de az bizonyos, hogy az események menetének elemzéséből kitűnik, hogy egy ilyen méretű és intenzitású utcai rendzavarás, továbbá a 2006. október 23-i tömegoszlatás, a tapasztalt rendőri fellépés milyensége és minősége mellett szinte mindig szükségszerűen vezet halálos áldozatokhoz.

 

De sajnos a valóság lehet, hogy ennél sokkal rosszabb.

 

Volt szerencsém a dicsőséges magyar népköztársaság határőrségében szolgálni, ahol sok egyéb hasznos tudnivaló mellett tömegoszlatni is tanítottak bennünket. 1956 után a magyar rendőrség és minden belügyminisztériumi fegyveres testület állományának, elsődleges prioritása volt, hogy úgy tudjon tömeget oszlatni, de úgy......

A rendőrségnek 1990 után is volt alkalma karbantartani ezirányú ismereteit, erről megfelelően gondoskodott az Újpest (UTE) és a Ferencváros szurkolói keménymagja, akik minden évben biztosítottak lehetőséget a rendőrségnek, hogy néhány száz dühöngő elmebetegen gyakorolhassanak, teljesen valóságos körülmények között.

Ráadásul, miután a szocialista politikusok még a 2000-es években is idegesen összerándultak 56 emlegetésére, minden egyéb elhanyagolása mellett, azért arra ügyeltek, hogy legyenek olyan intakt, hozzájuk viszonylag hű rendőri erők, akiket fel lehet használni, ha a lakosság rájön, hogy egy újabb húsz éves nehéz időszak következik.

Az a tény például, hogy az MTV székház környékén a rendőrök őrizetlenül hagyták a géppisztolyaikat lőszerestül, szakmailag a lehetetlen kategóriájába tartozik. Minden fegyveres szervezet tagjának a fejébe verik már a legelején, hogy a fegyverét nem hagyhatja magára, arra kell a legjobban ügyelnie, hogy a saját fegyverét éles helyzetben ne fordíthassák ellene. Ha a tömegoszlató rendőrök, egyébként nagyon helyesen, csak a tömegoszlató felszerelésüket vitték magukkal (nehogy a lőfegyvereiket a kavarodásban elveszítsék, elvegyék tőlük) és a géppisztolyaikat a járműveikben hagyták, akkor az egység parancsnokának azok fegyveres őrzéséről, és egyéb módon történő megvédéséről azonnal gondoskodnia kellett volna. Ennek elmulasztása akkora szakmai hiba, mintha egy nyitott szívműtéthez nem mosakodna be a stáb, hanem utcai ruhában látna neki a dolognak. Erre semmiféle mentség nem lehet, ez majdnem akkora bűn, mint a bajtársak cserbenhagyása. Ami szintén megtörtént, olyan helyszíni parancsnokok sem siettek bajtársaik segítségére, akik tudták, hogy nem messze tőlük bajtársai halálos veszélyben vannak. És bizonyos vagyok benne, hogy jószántukból nem maradtak volna tétlenek.

 

2006 nyarán, mint emlékezhetünk, kiderült, hogy a fletó pont akkora gazember, mint amekkorának a Fidesz korábban beállította. Ekkortájt egy szocialista országgyűlési képviselő a fülem hallatára mondta azt, hogy az apja emlékei alapján ő hasonlónak érzi a közhangulatot, mint 56 kora őszén. Számoltak tehát a közhangulat radikális romlásával, és miután gyakorlatilag rutinszerűen elkészítik bizonyos szervezetek a nagyobb politikai válságok esetére a lehetséges kimenetek forgatókönyvét képük is kellett hogy legyen a várható események méreteiről, veszélyeiről és azok befolyásolásának lehetőségeiről. A beavatottak, különösen az augusztus 20.-ai katasztrófa után, ami egyszerre volt természeti csapás, valamint logisztikai és politikai csőd, pontosan tudták, hogy a társadalom, illetve legalábbis annak egyes csoportjai, kezdik elveszíteni a türelmüket.

 

Véleményem szerint a következő alapverziókat lehet felállítani arra vonatkozólag, hogy valójában mi is történt akkor Magyarországon:

  1. Spontán lakossági mozgolódások indítottak el egy láncreakciót, amelyet nem tudott kezelni sem a kormányzat, sem a rendőrség. Szimplán a kormányzati alkalmatlanság, hozzá nem értés és tehetetlenség működött, és amikor már cselekedtek, akkor sem voltak képesek felmérni tetteik következményeit. (Körülbelül ez lehetett a hivatalos verzió ezidáig. Azzal a kiegészítéssel, hogy a kormány mindent jól csinált, csak valahol Kovács 113 Lajos rendőrszakaszvezető szintjén rontották el.)

    Ennek véleményem szerint ellentmond az, hogy a cselekmények időbeli lefolyása alapján kirívó a tehetetlenség és a logikátlanság, illetve, hogy a rendelkező parancsnokok tevékenysége alulmúlta nemcsak a minimális elvárható szintet, egyébként bizonyított szakmai képességeiket, hanem kifejezetten kontraproduktív is volt a nyilvánvaló célok tekintetében.

  2. A kialakuló spontán zavargásokra rásegített valamilyen rendőrségi és titkosszolgálati érdekcsoport, annak érdekében, hogy a kialakuló válsághelyzetből valaki(k) hasznot húzhassanak. Esetleg az is elképzelhető, hogy a folyamat már indulásában is irányított volt. Mindkét verziónak három alesete képzelhető el:

    a) A regnáló miniszterelnök, akinek helyzete értelemszerűen megrendült a pártjában, a kiszivárogtatással nyilvánosan bűntársává tette a szocialista frakciót, és a kialakuló zavargásokkal szembeni fellépés szükségességével állította maga mögé a felelősségrevonástól rettegő szocialista képviselőket. A szocialistákkal nem rokonszenvező rendőrséget sikerült a lakosság ellen fordítani azzal, hogy a katasztrófába torkolló vezetési válság következtében a megvert és megalázott rendőrök nemcsak a néhány száz randalírozó huligánban, hanem minden utcán sétáló emberben lássák az ellenséget.

    Az akcióba jól láthatóan belekalkulálták, hogy mind a rendőrök, mind a tüntetők közt lesznek halálos áldozatok.

    Evvel a verzióval az a baj, hogy olyan széleskörű összeesküvést feltételez, amelyben a politikusok mellett rendőri, titkosszolgálati vezetők is részt vesznek. Miután egyáltalán nem lehetett kizárni az események eszkalálódásának veszélyét, ami már nemcsak politikai, hanem sokkal nagyobb személyes következményekkel is fenyegethetett volna. Józan emberekről nehéz elképzelni, hogy ekkora kockázatot vállaljanak.

    b) A szocialista párt bizonyos csoportjai tovább kívánták gyengíteni a miniszterelnök helyzetét, hogy kierőszakoljanak egy miniszterelnök-váltást.

    Ennek ellentmond, hogy igazából egy ilyesfajta politikai akciónak még a csíráit sem lehetett látni, a szocialista párt nem gyurcsányista vezetői láthatatlanok voltak, mint szilvásy az albizottság előtt.

    c) A Fidesz szervezte az egészet, a tavaszi választásokon már azért nem akartak győzni, hogy a balhét a gazdasági bajok miatt ne nekik kelljen elvinni és mert tudták, hogy a megszorításoktól meggyengülő kormányt majd valami forradalomszerűséggel akarják megdönteni ősszel.

    Ha ez igaz, ez a világtörténelem legkomplexebb összeesküvési terve, ráadásul úgy, hogy a Fidesz a végén, amikor rá kellett volna ugrani a sebzett ellenség torkára, csak egyre haloványabb nagygyűléseken adta elő magát forradalom helyett.

  3. A viszonylag összeesküvésmentes verzió: Az öszödi beszéd spontán megnyilvánulás volt, kiszivárogtatója gyurcsány pozícióit akarta gyengíteni, lehet, hogy szimplán magán indítékból, például mert a beszédet hallgatva rádöbbent, hogy a miniszterelnök szociopata és azt gondolta, hogy ezt jó lenne, ha mindenki, az ország lakossága is tudná.

    A beszéd kiszivárgása után (amit a közszolgálati rádió hozott nyilvánosságra, nyilván nem teljesen a saját szakállára), előbb megismerve azt, különböző érdekcsoportok rászerveztek a dologra, lehet, hogy a miniszterelnök bandája is meglátta benne a lehetőséget, és azzal kívánta erősíteni külső és belső támogatottságát, hogy az esetlegesen haláleseteket (rendőröket és civileket is) eredményező zavargások leverőjeként az egyetlen üzemképes politikai lehetőségként mutatja be magát. Ez tulajdonképpen be is jött neki, hiszen a bénult ellenzék, aki nem merte még látszatra sem megsérteni az alkotmányosságát, végül is asszisztálni kényszerült a miniszterelnök és a kormány hatalmon maradásához.

 

Egyébként el sem tudjuk képzelni, milyen hatással lett volna a magyar politikai életre, ha vannak, esetleg nagyobb számban, halálos áldozatok. Ez akár földcsuszamlás szerű átalakulásokat is elindíthatott volna a közéletben. Mindkét irányba, attól függően, hogy az emberek általában kit tesznek felelőssé az eseményekért. De a későbbi történéseket figyelembe véve már akkor is az volt a legvalószínűtlenebb, hogy a gyurcsány-kormány és az mszp jön ki jól a folyamatból.

Ugyanakkor viszont a parlamenti albizottság vizsgálatának iránya azt mutatja, hogy nem tartják lehetetlennek az akkori kormányzat beavatkozását az eseményekbe, a rendőri eljárásokba. A bizottság előtt megjelenő tanúk meglepően terhelő vallomásokat tettek, egyenlőre nemhogy nem nevesített, hanem személyként nem is említett valakikre, ugyanis gyakorlatilag azt mondták, nem értik, hogyan lehetett ennyire ügyetlen, szakszerűtlen az intézkedő rendőri vezetők mindegyike.

Ha erre, mármint a rendőri intézkedések akadályozására, bármilyen komolyan vehető bizonyítékot sikerül találni, az olyan erős megalapozása lehet a Fidesz által forszírozott rendszerváltásnak, amely az mszp és annak elitjének teljes közéletből történő kikapcsolását eredményezheti.

És akkor végre lenne valaminek következménye a magyar politikai életben.

Mert annak, hogy egy miniszterelnök gyakorlatilag egész hivatali idejében nem volt képes kormányozni, és folyamatosan hazudozott, nem volt.

Az a tény pedig, hogy gyakorlatilag nem került nyilvánosságra olyan jelentés, amely áttekinti, hogy pontosan kik és milyen cselekedettekkel hoztak össze néhány száz összetartható és irányíthatónak tűnő, szélsőséges vandálnak látszó tüntetőt (riadóláncok, gyülekezési helyek, központi figurák, stb.), olyan balladai homályba burkolja az eseményeket, mint annak az eldönthetetlensége, hogy a kettőből melyik hangtechnikus vitte ki az őszödi hangfelvételt.

 

 

 

 

Címkék: rendőrség gyurcsány ferenc őszödi beszéd tömegoszlatás mtv székház ostroma 2006 október 23.

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr862302671

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Őszödi évforduló 2010.09.17. 16:33:35

Évforduló van. Négyéves évforduló. 2006. szeptember 17-n került nyilvánosságra egy hangfelvétel, ami megrázta az országot. Az ’56 forradalom 50. évfordulóján a nagy elődhöz hasonló megmozdulások történtek a Fővárosban. Szerencsére az orosz tanko...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LuciFerko 2010.09.17. 13:11:41

Szép írás!!! Szerintetek mennyi az esélye, hogy a mostani kormánnyal szemben is "fel fognak lázadni"? Nekem most nagyon kicsit, de ismerve pl a Grúz eseményeket, nem tartom kizárhatónak.

kisa 2010.09.17. 13:11:53

Szeptember 19-én - ha jól emlékszem a dátumra - spontán állampolgári tüntetés zajlott, amire azonnal rárepült az akkori ellenzék. A fidesz nem csak egy halovány naggyűlést tartott, ha emlékszel, hanem prominens arcai ott szónokoltak minden nap a Kossuth téri pódiumon. Volt 72 órás ultimátum, addig el nem megyünk és hasonlók.
CUI PRODEST? Ha erre megtaláltad a választ, akkor mindent tudsz, kár tovább izmozni Őszödön.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.09.17. 13:14:15

Szép évfordulót mindenkinek! Azt hiszem, hogy a 2006-os őszi események erősen túl vannak lihegve.
Miközben nem történt más, csak mindenki megmutatta mire képes, mennyit ér. Gyurcsány besorakoztatta maga mögé a frakciójátt és verejtékes munkával elmondták, hogy ez egy igazsábeszéd volt 20 évről. Aztán együtt elmentek oda, ahol most vannak. Orbán csinált egy naggyűlést, meg néhány kicsit, hogy ne mondhassa senki, hogy nem ugrott a témára. Kövér László volt a legvagyányabb, mert zsupfedeles házzá változott évekre... Mindenki tette, amit jónak látott, hozta a saját karakterét. A választók... Ők egészen más tészta. Ők bebizonyították mennyit érnek. Úh. én egyik oldaliként sem venném a bátorságot, hogy sírjak, hogy nem ilyen lovat akartam, vagy, hogy hányjak a másikra, hogy ő tehet róla...

Paranoid Android2 2010.09.17. 13:15:52

@kisa:Az a baj, hogy mindegyik lehetőség ellen szólnak nagyon jó érvek, például az, hogy a Fidesznek tulajdonított omnipotencia miért nem terjedt ki 2002-ben és 2006-ban a válsztások megnyerésére?
Mert jól láthatólag minden mást el tudtak intézni.:)

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.09.17. 13:17:35

@soproni1: Nem szeretnék vérszomjasnak tűnni, de annyi igazsága van a halvérűség emlegetésének, hogy 2010-ben nem volna szabad felmerülnie olyan kérdésnek, ami Biszku Béla személyiségi jogait firtatják. Természetesen mondom ezt a tévedés kockázatával.

dusomoja 2010.09.17. 13:18:54

@.ılı.ılı.: egy szó. Egyet étesz, kettőt nem?

trocadero 2010.09.17. 13:22:04

Nekem a TV ostromnál előhagyott fegyverek mögött rejlő szándékosságot gyanító súlyos vádat az teszi hangsúlyosabbá, hogy a média egy része - amennyire tudom - kussol erről a dologról.

LuciFerko 2010.09.17. 13:24:01

amúgy elég fura móndon szinte sehol sem téma az évforduló.

Kivlov 2010.09.17. 13:26:18

@Canis Lupus Libertas:
erről van szó. Az ilyennek egy joga szabadna legyen: egy utolsó kívánság a villamosszék előtt…

átlátó 2010.09.17. 13:29:24

Mint az "események" épületen kívüli személyes résztvevője, mint olyan, aki a TV-székházat belülről is ismeri, állítom, hogy az "események" alakulásában a szándékosság konkrétan jelen volt. Ez az attitűd a későbbiek folyamán is felismerésre került a részemről, amiben az is segített, hogy én az "ántik" világban öt évig voltam nem sorkatonaként katona és a tűzoltók ruháját is volt szerencsém viselni néhány évet. (Aztán nem tűrtem a vöröcsillagot a sapkámon és elváltunk egymástól, mint a szar a májától.)

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.09.17. 13:38:25

@LuciFerko: Naná! Senkinek nem akkora sikersztori ez, hogy kiálljon vele hangoskodni.

becike4 2010.09.17. 13:42:28

@pakesz: Az orrberger meg vót az igazmondó Mátyás király,mi?

szempontpuska 2010.09.17. 13:47:09

Én hiányolom Elvist (vagy a MOSZADot, vagy az UFO-kat) a sztoriból? :-)

Tényleg kár ezt átvariálni, bár kétségkívül szórakoztató.

A kormányzat tehetetlen volt, a rendőri állomány felkészületlen és tapasztalatlan (UTE-Fradi? hagyjuk már! az max 50-100 jól ismert szurkoló) és mindenki más tétova.

Tudjuk, hogy Toroczkay szólította a Kossuth térről a TV elé a tömeget, Wittner meg vitte (volna) őket a Köztársaság térre.

Akkor most Toroczkay titkosszolga?

A Fidesznek szintúgy nem volt érdeke hogy mások döntsék meg a kormányt és nem ők!

Ha olyan nagy összeesküvés lett volna ez, akkor mire mentek vele?

Semmire. Töketlenek voltak és tétovák. Több rendőr sérült meg, mint a csürhéből. Ez azért sokat elmond

lorantka_a_gall 2010.09.17. 13:48:17

@kisa: kedves kisa! 2006. szeptember 17-én napközben érkeztek az első szakaszok a felvételből. Este már több ezer ember gyűlt össze a Kossuth téren, békésen (!) álldogálva, beszélgetve, néha skandálva (ott voltam). Másnap este, szeptember 18-án volt a tévéostrom, és a Fidesz napok bénultsága után, csak a következő héten kezdett párhuzamos események szervezésébe. De a tévéostrom után már megindult a hajtóvadászat az emberek ellen, ami október 23-án csúcsosodott ki (ott is jelen voltam).

A Cui prodest? kérdésre pedig paraandro posztja és a most kibukó (rendőri vezetői) vallomások elég egyértelmű választ adnak.

Fenehorizont 667 2010.09.17. 13:51:28

@szcsongor:
nem bírom felfogni, hogy mi a faszért zavar annyira az n betű, hogy ezt mindenáron jelezni kell.

baloo784 2010.09.17. 13:54:32

@soproni1:
Bezony. 1989 előtt szinte mindenkinek a családjában volt párttag, KISZ-tag, úttörő, kisdobos, akármi. Az a megállapítás, hogy mindenki Kádár köpönyegéből bújt elő, nem üres frázis. Ahhoz, hogy valaki előre tudjon jutni az életben, legalábbis meg kellett alkudnia a rendszerrel.
Maradt volna a kollektív öngyilkosság...

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.09.17. 13:58:07

hát nem most mondta a Bene, hogy teljesen váratlanul érte őket? :)

amúgy
"De sajnos a valóság lehet, hogy ennél sokkal rosszabb."
már úgy érted annál a verziónál, hogy "szükségszerűen vezet halálos áldozatokhoz."?
ugye nem?

Paranoid Android2 2010.09.17. 13:58:31

@fenehorizont: Én teljes mértékben egyetértek a grammarnácikkal, mert szerintem is fontos a helyesírás. Az egy másik kérdés, hogy a gyorsan pörgő neten nincs idő gondozgatni a szövegeket.
Ha ez egy örökkévalóságnak szóló szöveg lenne, akkor még többször át kéne szálazni, nemcsak nyelvtanilag, hanem minden egyéb szempontból is.
Aki egyből látja a hibákat annak a sok pongyolaság hiba nagyon zavaró lehet.:)
Más szövegében én is jobban látom.:)))

stratez 2010.09.17. 13:58:37

Hogy pontosan mi történt, azt Gyurcsány és néhány rendőri vezető pontosan tudja, de beszélni nem fognak, nem hülyék. Amire semmilyen ésszerű magyarázat nincs, azaz dehogy nincs, az a tévészékház előtt cserbenhagyott rendőrök. Gyurcsány ugyan a kormányzáshoz nem ért, de egy kis konspirációért nem megy a szomszédba, Medgyessyt úgy buktatta meg néhány óra alatt, hogy szegény Megyó volt az utolsó, aki észlelte, megbukott. A tévészékház ostromakor a képernyőkön látottak pillanatok alatt beindították a fantáziáját, és pontosan felmérte, hogy ez úgy jött neki, mint a városligeti majálison az egyszeri szocinak Koós János. A lángoló gépkocsik, tévészékház, rendőröket rugdosó, dobáló randalírozók egész éjszakás látványa nélkül Gyurcsány nagy valószínűséggel napok alatt belebukott volna Őszödbe, sőt Demszky is elveszítette volna az önkormányzati választásokat. Az már más kérdés, hogy az akkori maradásért mindketten akkora árat fizettek később, ami megkérdőjelezi, hogy megérte-e a politikai haszon szempontjából cserbenhagyni a rendőröket.

kisa 2010.09.17. 13:59:49

@lorantka_a_gall: Nos, konkrétan mit profitált belőle a maszop vagy gyurcsány? És mit orbán meg a fidesz?

Paranoid Android2 2010.09.17. 14:00:36

@Mantlesorrow: Arra vonatkozott, hogy a valószínűleg a fletó, meg a haverjai nyakig benne voltak.

kisa 2010.09.17. 14:02:44

@Paranoid Android2: Én nem omnipotensnek gondolom a fideszt, sőt, azt se gondolom, hogy ők szervezték volna meg a dolgot. Egyszerűen adódott egy lehetőség, és rácuppantak. Nem jött be nekik - azonnal. Ahogy '94 táján is adódott egy lehetőség, és rácuppantak, az meg bejött.

Balaint 2010.09.17. 14:03:30

Gyerekek ti már semmire sem emlékeztek?

"Tüntetnek majd egy pár napig aztán hazamennek."

Az tény hogy egy-néhány halott más fényt adott volna az eseményeknek, szinte hihetetlen, hogy nem halt meg senki.

lorantka_a_gall 2010.09.17. 14:04:13

@kisa: plusz négy évet kormányon és sok-sok milliárdot a maszop. És egy k*rvára tönkreb*szott országot, amit vezetni kéne. Ezt a Fidesz.

kisa 2010.09.17. 14:04:31

@fenehorizont: Meglehet azért, mert a két szó teljesen mást jelent. Akárcsak a fazon meg a faszon.

Péter51 2010.09.17. 14:04:56

@.ılı.ılı.: fizetnek neked vagy magadtól vagy ilyen hülye?

kisa 2010.09.17. 14:05:49

@lorantka_a_gall: Ezt magyarázd már meg? Nem a maszop volt előtte is kormányon? Akkor hogy van ez a +4 év?

lorantka_a_gall 2010.09.17. 14:10:50

@kisa: ha nincs ami összerántsa a _teljes_ szocialista-szdeszos frakciót Gyurcsány mögött (a fenyegetettség-érzés), akkor kb kizárt, hogy ne lettek volna előrehozott választások. A saját és az ellenfél csapatának megfélemlítésére szolgált az egész, és ez kitűnően sikerült. Ha pedig halálos áldozatok is lettek volna (kész csoda hogy nem voltak), akkor az (elqrcsánynak) gyönyörű lehetőségek széles skáláját nyitotta volna meg a szükségállapottól a halottak kampányelemként való (különösen ízléses) felhasználásáig. És egyre több dolog derül ki, miszerint ezért (halálesetekért) mindent meg is tettek.

Péter51 2010.09.17. 14:12:32

@is: minden helyen ott vagy,nagyon ráérsz,ha bolond fletót kell védeni.Az aktiv választók 80%-a elhajtotta imádott führered pártját a búsba./Fidesz,Jobbik,LMP/.
Ezek mind hülyék szerinted.
Te arra a vén baromra emlékeztetsz,aki forgalommal szemben hajt fel az autópályára és szitkozódik,mennyi hülye jön vele szembe.

mréveiller 2010.09.17. 14:13:39

nem akarom védeni a mostani kormányt, de nem igaz hogy egy kutya Gyurcsányékkal. GYF 2005ben levitte az Áfát 20 százalékra (majd visszavitték 2006 őszén). 2006ban nem küldték el az Eunak az első negyedéves költségvetési hiányt, nehogy kiderüljön mekkora szarban van az ország.

lutria 2010.09.17. 14:19:21

Azt mondják az okosok (utólag) hogy a rendőrök milyen sokat hibáztak,de szivesen hallanám tőlük hogy vajon mit kellett volna csinálniuk.
A könnygáz,vizágyú és minden más tömegoszlató eszköz hatástalan volt,talán ha több ezer rendőrt odavezényetek volna és végiggumibotozták volna mindenkit,de akkor is ők lettek volna a brutális állatok.
Talán még szóba jöhetett volna egy augusztus 20.-ai méretű vihar,az lehet hogy hamarabb véget vetett volna a tüntetésnek mert rongyá ázva már nem lett volna olyan jó buli.

kisa 2010.09.17. 14:23:33

@lorantka_a_gall: Az előrehozott választások az őszödi beszéd után kerültek szóba. Tehát szerinted az őszödi beszédre májusban azért volt szüksége gyurcsánynak, hogy ha fent nevezett beszéd ősszel, miután nyilvánosságra kerül, összerántsa őket. Ez olyan tautológia-szerű.

kisa 2010.09.17. 14:24:44

@lutria: Nekem úgy rémlik, hogy összességében több rendőr sérültje volt a ŐSE-nek, mint civil.

evighed 2010.09.17. 14:33:46

@kisa: október 23-án a "Vágó-egység" önmagában átbillentette a civil sérültek oldalára a végeredményt.

lorantka_a_gall 2010.09.17. 14:35:37

@kisa: tévedés, problémák vannak a kognitív képességeiddel. A kiszivárogtatást vagy ők szervezték, vagy más. Ha ők, akkor számoltak az azután kialakuló elégedetlenséggel, és megvolt a terv az összecsapások kiprovokálására, és a közvélemény erre fogékony részének a "randalírozók" ellen való fordítására. Ha nem kurcsányék szivárogtatták ki, az megmagyarázza az első esti lányos zavart, mert sebtiben kellett ezt megszervezni.

Tehát, hogy te is felfogd, még egyszer: NEM az őszödi (zártkörű) beszéd az összerántás (előre tudottan szükséges eleme), hanem a felhasználása a _módszer_.

BTW, már a beszéd is szolgálhatott részben arra, hogy később ne tolhassák le magukról a felelősséget.
Sikerült?

kisa 2010.09.17. 14:44:06

@lorantka_a_gall: Teljesen világos. nekem ezzel csak az a gondom, hogy az őszödi beszéf előtt MÉG nem volt semmi olyan probléma, ami indokolta volna - 4 hónappal a kormányra kerülés után - az összerántást. Igazából egész nyáron semmi nem volt. Akkor még nem volt szó megszorításokról, semmiről.Döcögött a szekér, a népek nyugisak voltak, egyáltalán nem volt forradalmi hangulat, bár némelyek azért szerették volna. Ráadásul pont a beszéd hatására iszonyatosat buktak az önkormányzatin, egy két megátalkodott város kivételével. Tehát továbbra se látom, hogy miért lett volna ez pont nekik érdekük.

ampelmann 2010.09.17. 14:54:40

hogy jon ide most OV? Nem ertem.
kiszivargott egy hazugsag beszed aztan huliganok be akartak torni MTV-be ahol szabadnapos rendorok legfrissito spray-el felfegyverkezve probaltak allni a kozaport es ez most OV hibaja.
Ennyire azert nem bonyolult. Kinek allt erdekeben mindez? legkonnyebb a szart a masikra kenni ugy te kevesbbe leszel benne...

ampelmann 2010.09.17. 14:56:00

amugy ki az a moldova? az a kadarseggnyalobuzikomcsi?

roxxtar 2010.09.17. 14:58:25

@LuciFerko: Én kintvoltam akokr ősszel, ,most miért akarnék lázadni?

szerjóska 2010.09.17. 15:01:10

na azért azt megnézem amikor a kommancsok beszervezik a fradi-ute keménymagot egy kis gyurcsánymentő zavargásba.
szerintem alapvetően mindenki a zavargásokra játszott, a rendőri vezetők fel akarták ébreszteni beosztottjaikat, Gyurcsányék rendteremtő képében kívántak tetszelegni, Gyurcsány belső ellenzéke egyszerre akarta lejáratni Gyurcsányt meg a jobbosokat, a Fidesz 56-emlékjátékot akart, hogy lehessen rendőrállamozni, a Jobbik radikálisabb körei meg igazi 56-ot. az erők egy irányba hatottak, tényleg csoda, h senki sem murdelt meg, meg én sem estem el egy feltépett macskakőben, amikor futottam a kékek elől. pedig aztán tüntetett a f*szom.
ráadásul az érdekek számbavételénél elfelejtjük, hogy "az úgy gondolom" országában élünk, ahol a tényadatokat simán lenézik a valóság-kreacionisták, szóval egy érdekcsoport simán cselekedhet a saját érdekével ellentétben abban a hiszemben, h épp most robbantja a bankot, neutronbombával.

drukkker 2010.09.17. 15:01:37

Ez az egész cikk és hisztéria ami a TV székházat illeti, mese habbal.
Mindenféle szervezettségről, radikálisok és a vármegyék összehangolt támadásáról regélnek egyesek, holott egy spontán tömeg megynilvánulással álltunk szemben.
Mert mi is történt?
A Tv székház megtámadása előtt, tüntetés volt a Kossuth téren. Ott 5 -6 vehemens radikális helyben szerkesztett egy irományt, mint a nép követelése, és valaki kitalálta, olvasassuk be a Televízióba. Mondhatták volna mint 1956 ban, hogy a rádióhoz mennek, de az messze volt (relatíve), a Tv székház meg egy saroknyira. Tehát páran elindultak, de nem volt sikeres az kació, mert a televízió munkatársai megtagadták a spontán politikai megbízás teljesítését. Ekkor működésbe léptek a mobilok, és a Kossuth téren futótűzként terjedt a hír, nincs velünk a TV. Rohanás a helyszinre, a többit nem kell ecsetelni, mert ismert valamennyi focimeccs utáni híranyagból.
Milyen érdekes, a székház támadói között egyetlen középkorú sem volt található.
Akkor ebben az országban csak a fiatalok a radikálisok? a fenéket, volt ott középkorú szép számmal, de ők csak a hangjukkal és a jelenlétükkel támogatták a randalírozókat. Ugyanis ők életük egy részét rendőr állam "védőernyője" allat élték.
Tehát nem kelle semmilyen párt által szervezett általános támadás elméletet kovácsolni, a TV székház megtámadása egy jó balhénak indult, mert akik végig csinálták, megszokták a focin keresztül, hogy ha lehet dobálni kell a rendőrt, főleg tömegből, mert az jobban fáj, mármint a rendőrnek.
Erre illeik a régi mondás: nem jó pofont kapni a bucsuban, mert nem tudod kinek kell visszadni!

szerjóska 2010.09.17. 15:02:32

ellentétesen
csak hát neutronbombával sikeredik.

vagy valami ilyesmi.

Paranoid Android2 2010.09.17. 15:04:18

@ampelmann: Attól függetlenűl, hogy öregségére teljesen meggárgyult, egy igen kiváló író, a Kádár kor egyik legjobb szatirikus krónikása.
Számtalan zseniális poénja van, kár lenne őket elfelejteni.

szerjóska 2010.09.17. 15:04:27

drukker: nem is arról van szó sztem h a tvszékház-ostrom nem volt spontán, inkább az eszkaláció a kérdés.

lorantka_a_gall 2010.09.17. 15:06:24

@kisa: részben van realitása az érvelésednek. Ez ugyanis (a kiszivárogtatás ténye) valószínűleg maszopon belüli, de kurcsánnyal rivális csoport/személy lehetett.
Viszont ha nem szerveznek rá egy durva balhét, akkor Budapest is elesik. Tarlós ha nem is bőven, de vezetett demszkáj előtt.

A népek pedig nem voltak igazán nyugisak, ugyanis már nyár elején bejelentették a megszorításokat, és elég egyértelmű volt a "népek" számára, hogy nem akkor csodálkoztak rá először az üres kasszára. (ugyanis előtte is ők kormányoztak)

A nyár hangulatáról: a beszéd 2006. május 26-án hangzott el (titokban). A megszorításokat június elején jelentették be. Szeptember 17-én került nyilvánosságra a felvétel. Október elsején voltak az önkormányzati választások, és 23-án a brutalitás csúcsa.

Hidd el, október 24-én nem nyertek volna még Pesten sem, de 17-e előtt sem.

Na, kinek az érdeke volt?

Bizonyítékul: Fid.Mszp
2006. dec. 36 _18_
2006. nov. 33 22

2006. okt. _32_ 23

2006. aug. 34 23
2006. júl. 35 _21_
2006. jún. 38 27
2006. máj. 36 35

Bejelöltem neked a lokális minimumokat: mszp: június, a megszorítások bejelentése után, és november, a 23-i brutalitás után. fidesz: októberben, a "zavargások" után, a választáskor.

Na, kinek használt?

Számok innen: www.gallup.hu/gallup/release/graphs/part.htm

Paranoid Android2 2010.09.17. 15:09:09

@drukkker: Ez megint egy jó érvelés. Fradi-Dózsa féle bunyón csak egyszer voltam, vagy húsz éve (és véletlenül), de tüntetésen többször.
A baj az, hogy mindenképpen ki kellett volna zárni a szervezettség látszatát a nyomozás során. De ezt nem is nyomozták, tehát azt sem lehet mondani, hogy tutira spontán akció volt.

lorantka_a_gall 2010.09.17. 15:09:23

@lorantka_a_gall: természetesen a június az július, és a november pedig december :)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.09.17. 15:13:08

Bárki láthatta a székház mögött, a Nádor utcában százasával tétlenségbe kényszerítve, tömött alakzatban várakozó rendőri osztagokat, a helyszínen és a nonstop közvetítő TV csatornákon is, miközben az épület másik oldalán néhány tucat körbezárt és megfélemlített rendőr próbálta menteni a testi épségét és a túlerővel szemben felvenni a nyilvánvalóan lehetetlen küzdelmet.
Eközben ferenc élő kapcsolásban a telefonon kérkedik a kertévéseknek hogy személyesen utasította a rendőrség vezetőjét, de hogy valójában mire, az nyilvánvaló az eddigiekből.

arconfosom 2010.09.17. 15:18:15

Urban Flores,Schvaby Bandie kimaradt a történetből. Pedig , hogy ők sem véletlen jártak arra, s nem lettek utólag felelősségre vonva...

lorantka_a_gall 2010.09.17. 15:20:24

@Karmadealer: bingó. "Meg nem erősített" hírek szerint konkrétan megtiltották nekik (parancsmegtagadásért hadbíróság), hogy menjenek segíteni, pedig akartak.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.09.17. 15:21:50

Fölösleges itt mögöttes mozgatórugókat keresni. A kormányzat részről bénán lett lekezelve a probléma. Először alul- utána meg túlreagálták a dolgokat.

kubatov_kommunista 2010.09.17. 15:25:44

Én nem feltétlen gondolom, hogy párt vagy magas szinten szervezték - főleg nem legfelső szinten.
(Akkor már egyszerre egy időben szétszórva több helyen - mást is bevetni, de akkor biztos van halott is)
Ha bekapcsolod a tv-t, mit látsz.
Külföldi tudósítás: Tüntetők tüntetnek, aztán felgyújtanak 1-2 dolgot, aztán a rendőrök megvernek 1-2 nagyon hülyét, aztán elviszik, kiengedik a többi meg hazamegy. Az egésznek van egy menetrendje.
Szervezettség biztos volt itt is. Akkor tényleg leszerepeltek a rendőrök de ebből később tanultak és ez így is van rendjén.
Ha valaki kimegy az utcára és gyújtogat, dobál az tanuljon meg szaladni, mert fejbeb...k, lefújják, meglövik. de nem igazán fognak arra törekedni, hogy meghalljon. nem célja egy rezsimnek sem hallottakat gyártani. és ez így normális. így van rendjén.
Én inkább szervezett bulinak pártpolitikai utcai hakninak tartom ezt az egészet.
Én otthon néztem a tv-n vettem sört és örültem mikor ütötték a hülyéket. A TV székháznál meg ideges lettem, hogy miért nem ütik már őket.

evighed 2010.09.17. 15:31:42

@kubatov_kommunista: Valószínüleg már ütött a sör ezért nem láttad, hogy nem a gyújtogatókat (ök tudták h. szaladniuk kell) lötték a rendörök, hanem a járókelöket.

lorantka_a_gall 2010.09.17. 15:32:18

@kubatov_kommunista: a kubatovot el is hagyhatod a nevedből...

kukac122 2010.09.17. 15:32:51

Nem volt itt semmiféle összeesküvés.Gyurcsány dilettáns fasz, a beszéd kiszivárog, (persze ezek után érdemes úgy kommunikálni, hogy tk. így akartuk...)a FIDESZ által felheccelt tömegnél elsazakad a cérna. A tét néhány hullánál nagyobb volt azért: az ország teljes erkölcsi-anyagi szétesése is benne volt a pakliban.Megúsztuk.Nem sokon múlott.Nem Orbánon múlott....

Krujs 2010.09.17. 15:33:35

a 2. és 3. forgatókönyvben nem hiszek, de azon érdemes elgondolkozni, hogyha meghal egy rendőr, azt a kormány nyilván hősi halottnak tekinti, ezt a jövőben megelőzni kívánva fog erélyesebben kiállni a további, még békés tüntetések ellen is, és a kormány ellen lázadni kb egyenlő lesz a gyilkos tüntetők mellé állással, vagyis szégyen, megosztó.

gyilkosság nélkül maradt a rendőrgyűlölet, botrányok, 20%os támogatotság, aztán annál is kevesebb, a nép leváltotta végül az mszp-t.

A terv nem sikerült, el-kurták.

szerintem

lorantka_a_gall 2010.09.17. 15:35:53

@kukac122: Megúsztuk? Te melyik országban éltél az utóbbi négy évben? :D

Rá Dios 2010.09.17. 15:39:20

Posztíró:
"A beszéd kiszivárgása után (amit a közszolgálati rádió hozott nyilvánosságra, nyilván nem teljesen a saját szakállára)..."

Anyád!(Már bocs'!)

Paranoid Android2 2010.09.17. 15:47:01

@Rá Dios: Nem bírom a frontos időt, és nem értem.
Mit is rontottam el?:)))

hááááát 2010.09.17. 15:48:11

A FIDESZ ne is akart forradalmat csinálni, hisz semmi értelme nem lett volna a szemétdomb tetején ugrálni.Ez igy volt jó neki.Szépen csinálta ezt az egyet.Ha nagyot nem bakizik megmarad 8 évig.Pont tegnap beszélgettem az aluljáróban egy értelmiségi ismerösömmel, hogy tök mindegy mi miről beszélünk vagy írunk itt.A választók 40 %-kát nem érdekli csak az, hogy ólcsóbb legyen a kenyér, vagy legyen ellenségképe.

Tina0611 2010.09.17. 15:52:15

@Six: Amikor a farok csóválja...
Jó film, elgondolkodtató.

elwood 2010.09.17. 15:56:12

"nem értik, hogyan lehetett ennyire ügyetlen, szakszerűtlen az intézkedő rendőri vezetők mindegyike."

te poszter, láttál már rendőrt közelről ?

közelekedési ellenőrzéskor, feljelentéskor, bármikor ?

na, pont annyira voltak szakszerűek mint bármikor máskor.

Rá Dios 2010.09.17. 16:01:50

@Paranoid Android2:
A Rádió maga döntött úgy ahogy, ellentétben az általad sugalmazott - vagy általam annak hallott - írányított verzióval.
Tévedhetek, de nem valószínű.

12fa 2010.09.17. 16:03:05

fájdalmasan hosszú agymenés, de már az lején kiri, hogy hol rontod el, a rendőrök sem mind akartak oszlatni. volt aki kiiratta magát, volt aki inkább elment, és tétlenkedett.

nyilván volt aki üdvrivalgások közepette ütötte a lázadókat, de ne feledkezzünk el azokról, akik szivük szerint a másik táborban sorakoztak volna fel.

MACISAJT 2010.09.17. 16:06:48

Erősiteném a "gyurcsány és bandája szervezte" összeesküvés-elméletet.

Éspedig a felsoroltakon kivül még három ténnyel:
1. gyurcsány és szilvási maguk állitották le a vizsgálatot annak kideritésére hogy ki "szivárogtatott".
2. szintén gyurcsány, szilvási és laborc titkositották azt a három évig(!) tartó NBH vizsgálatot, melynek hivatalosan szintén az lett volna a célja...

Ismerve a gyurcsányok, szilvásiak habitusát..ilyet ők csak nagyon alapos okkal tettek.

És végül:
3.Az öszödi felvétel kiszivárogtatott változata a gál jé zoltán páncélszekrényében tárolt, két másolat egyike volt.

Mindezek, valamint az a tény, hogy szervezetten időre teritettek(még nagykövetségek is kaptak!)- megerösiti azt a változatot hogy az önkormányzati választásokra időzitett, " Reichstag felgyújtása" c. operettelőadást láttunk- ahol néhány az MTV-hez vezényelt szerencsétlen vidéki rendőr irodista volt a statiszta/áldozat és torockai
a "merénylő".
(És késöbb okt. 23-án a Fidesz gyűlés részvevői.)

Paranoid Android2 2010.09.17. 16:09:31

@elwood: Minden szervezet átlagos "köcsögtartalma" megegyezik a társadalom átlagos értékével.:)))
Született optimista vagyok 70-30 talán.:))))
Sok a bunkó rendőr az igaz, de ugyanakkor sok a jó szakember is, akik éles helyzetben tudnak cselekedni. Ez minden szintre igaz.
Nem az ott lévő rendőrökön és nem az ő közvetlen, szintén jelenlévő parancsnokaikon múlott.
Szerintem.

mihenyuk 2010.09.17. 16:10:31

Kár bármilyen összeesküvés-elméletet gyártani. A politikusaink szánalmasak, akármilyen színűek is, ezt csak a hívők nem látják. És mivel rátelepedtek mindenre, a kultúrától a sportig (ahol semmi keresnivalója sincs a politikának), hát olyan is minden. Miért pont a rendőrség lenne a kivétel? Ők is szánalmasak voltak a székháznál, és gyalázatosak 23-án, mint ahogy az is, ahogy GYF próbált hasznot húzni a dologból. De arról se feledkezzünk meg, hogy a fidesz kizárólag a karhatalmat szidta, a csőcseléket tovább hergelte. Ellenzékben végig a "minél rosszabb, annál jobb" elvét alkalmazzák, minél rosszabb az országnak, annál jobb nekünk. Ez lett belőle...

elwood 2010.09.17. 16:16:19

@Paranoid Android2: Az optimizmus miatt ne aggódj, majd elmúlik.

Sztem meg mivel a rendszerváltás után 16 évig semmilyen tüntetést nem oszlattak fel és nem vertek szét, senki nem merte meghozni a döntést, hogy most akkor ütünk.

Ha akkor este összeesküvés akkor az volt minden nap utána is. Vagy akkor igen utána nem, de az látványos különbséghez vezetett volna. Ehelyett egy szép lassú, jól látható tanulási folyamaton ment át a rendőrség, a viperák elfelejtésétől, a normális könnygáz beszerzésén át az azonosítók viseléséig, napról napra jobban. Ez semmilyen egyszeri összeesküvésbe nem illik bele, viszont a sima bénázásba igen.

Arton 2010.09.17. 16:19:31

@arconfosom: Gyurcsány körei meg a HírTV-nek szóltak először, ugye? Mert hogy a HírTV az elejétől egyenesben közvetítette az ostromot, és ezzel lett országosan ismert hírcsatorna.

Paranoid Android2 2010.09.17. 16:25:05

@Arton: Hát ha az valami unikális közvetítés, hogy Budapest belvárosából tudnak adni egy riporterrel, meg kamerával, akkor igen.:)))
Egy hírtévénél!!!!

nemecsekerno_007 2010.09.17. 16:40:28

@soproni1:

A cinizmus nem vezet sehova, nyílván én is voltam úttörö, meg kisdobos is, papírt is gyüjtöttem. A Kádár-rendszert kiszolgálókkal szemben két dolog lenne üdvözítô:
- ki lehessen mondani a nevüket
- kizárni ôket a közéletbôl.
Nem hiszem, hogy egy volt párttitkár-helyettesnek (aki önként segített a titkosrendörségnek) bármi keresnivalója van az alkotmánybírák között :(

lorantka_a_gall 2010.09.17. 16:42:49

@Paranoid Android2: az m1-nek nem sikerült lefilmezni a székházát ostromló tömeget. Biztos nem volt kamera. ;)

Paranoid Android2 2010.09.17. 16:49:18

@lorantka_a_gall: nem, hazamentek a raktárosok.:))))

nemecsekerno_007 2010.09.17. 16:55:39

@baloo784:

Ne mossuk össze a dolgokat :(
Ez csak ürügy arra, hogy semmit se tegyünk. Ez minden szinten jellemzô ránk, ha nem találunk tökéletes megoldást, akkor marad a sz*rmaszatolás. Nagyjából ezért tartunk itt :(
Gondolj arra, hogy nem íteltek el minden SS-ben és Wehrmacht-ban szolgáló német katonát, de a vezetôket igen.
Ez eléggé csölátás

kisa 2010.09.17. 17:25:20

@nemecsekerno_007: továbbá egy volt államtitkárnak a legfelsőbb 3 legfőbb közjogi méltóság között. Az mszmp kb volt tagjának az új alkotmány közelében.

kisa 2010.09.17. 17:36:10

@nemecsekerno_007: Szerintem lassan elkezdhetet szoktatni magad az elkövetkezendő 4-8-x év maszatolásra.

nemecsekerno_007 2010.09.17. 17:52:38

@kisa:

szerintem nem lesz olyan maszatolás, nincs rá keret. valamint a közbiztonsági csomagra hivatkozva erôsítik a rendöri erôket. :) szerinted tömegoszlatásra lehet majd használni ôket? :)

(illetve bízok benne, mer' a remény hal meg utoljár :)

nemecsekerno_007 2010.09.17. 17:56:03

@kisa:

nosza rajta. ha ki kell picsázni az ilyeneket a közéletbôl én segítek. Ungvárynak is küldtem pénzt a büntetésre csak nem értem, hogy a magyarok többsége miért nem ezeken a dolgokon háborodik fel :(

kisa 2010.09.17. 18:07:07

@nemecsekerno_007: Nem lesz ok tömegoszlatásra. Libsi hordák ritkán szoktak xy-takaroggyozni.
A balosok meg kussolnak, mert érzik, hogy kedvencük elkúrta.
A jobbosok meg minek mennének, hiszen szeretett vezérük azt teszi, amit szerintük kell.

nemecsekerno_007 2010.09.17. 18:22:43

@kisa:

a próféta beszéljen belôled :)
én is remélem, hogy csak morgás lesz.

szempontpuska 2010.09.17. 19:20:19

@MACISAJT: Azt mondtad erősíted, erre idelököd ezt a lózungparádét

P.Guszti 2010.09.17. 20:14:11

Az öszödi beszéd nyilvánosságra kerüléséről az a teóriám, hogy
- a beszédet Gyurcsány (elnézést, hogy nagybetűvel írom, de én a nevekkel nem szoktam variálni) belső ellensége eljutatta a FIDESZ-nek;
- a FIDESZ szeptember 24-re tervezett választási naggyűlésén akart a beszéddel választási bombát robbantani;
- erről Gyurcsány tudomást szerzett, és megelőző csapásként inkább maga megszervezte a nyilvánosságra hozatalt.
Ezt több érvvel tudom alátámasztani.
- Kizárt, hogy a FIDESZ képes lett volna titkosszolgálati eszközökkel lehallgatni a beszédet, és ha mégis, akkor már sokkal korábban nyilvánosságra hozta volna.
- Igen valószínűtlen, hogy a Rádió csak úgy a saját szakállára lehozta volna a felvételt, biztos, hogy bátorítást kaptak.
- Voltak olyan szóbeszédek, hogy a FIDESZ nagy dobásra készül a választási gyűlésen.
- Az, hogy Gyurcsány elébemegy az eseményeknek, és nem bénultan várja a katasztrófa bekövetkeztét (ahogy azt a legtöbb ember ebben az esetben tette volna), nem meglepő. Két évvel később, meglepő lemondásakor is ugyanezt tette.
A szeptember 17-i tüntetés ilyetén lezajlására drukkker 2010.09.17. 15:01:37-i hozzászólásában foglaltakkal egyetértek. A dolog spontán zajlott le.
Fontos tényező viszont, hogy nem sokkal korábban juttatta a kormányhű MLSZ a Fradit meglehetősen felháborító és egyedülálló módon az NB2-be. Ez magyarázza a Fradi-huligánok lelkes részvételét az eseményekben, és a rendőrverés is az ő "szakértelmüket" dicsérte.
Gyurcsány viszont biztosan gondosan követte az eseményeket, és az erőszakos cselekmények kezdetén meglátta a nagy lehetőséget, amelyet ki is használt. Az erőszak kerülésére szólította fel a rendőrparancsnokot és minden valószínűség szerint azt is közölte vele, hogy a parlament védelme mindennél fontosabb, nem szabad senkit elvezényelni a parlamenttől.
Itt nagyjából csatlakozom stratez 2010.09.17. 13:58:37 véleményéhez.
Persze, még ez sem magyarázza a nyitott mikrobuszban hagyott fegyverarzenált. Ez inkább valami titkosszolgálati machinációt sejtet.

Mikrobi 2010.09.17. 21:34:05

Ott voltam a tévészékháznál. Döbbenetes volt számomra, hogy testközelből szemléltem a ziháló, padokat feltépő, barikádot/sáncot/máglyát építő, az ajtókat, ablakokat ostromló, elváltozott arcú, semmire nem reagáló embereket. Döbbenetes volt látni, hogy verik azt a néhány szerencsétlen pécsi rendőrt, aki tényleg önfeláldozóan védte a tévé bejáratát. Amikor késő este otthagytam a helyszínt, a közeli mellékutcában megtaláltam a csapatszállító teherautókat és buszokat, a mellette nagy tömegben ácsorgó rendőröket. Odakiabáltam nekik, hogy "nem látják, mi folyik a tévénél? Megvárják, amíg meghal valaki?" Olyan zavart és tétovaságot láttam, hogy az leírhatatatlan! Álltak, és néztek. Amikor megint odakiabáltam, hogy hallották-e, amit mondtam, egy tisztfélének látszó motyogott valamit, de szerintem még ő se értette, mit akart mondani.
Aztán másnap megjött a hangjuk is, erejük is a rendőröknek...

Mikrobi 2010.09.17. 21:37:08

@P.Guszti: megerősítem, hogy Gyurcsány szándékosan szivárogtatta ki. Ahogy megjelent a beszéd, azonnal, de tényleg percekkel később már rendelkezésre állt a riportereknek és folyékonyan, minden nyökögés nélkül, egész mondatokban megmagyarázta a beszédét. Aztán még 30-szor megismételte a nyilatkozatot, szinte szó szerint. Erre készülnie kellett!

Mikrobi 2010.09.17. 21:55:04

Még egy dolog: a legdöbbenetesebb, hogy az őszödi beszéd után még NÉGY ÉVIG KORMÁNYZOTT ez a tetű!!! Sok év kell ahhoz, hogy ezt az ország kiheverje!

átlátó 2010.09.17. 22:02:59

Már írta itt valaki, megerősítem szinte közhelyként. A Nádor utcában a "konfliktus" alatt én is többször hátramentem,- akkor is, amikor a vízágyú személyzetét néhányan hátrakisértük az "övéikhez", mert meleg volt a pite körülöttük. És ugye fekvő emberbe nem rugdalunk. Ott hátul, amolyan ferencjóskás békebeli hangulat volt és a környéken komoly rendőri erő és beszélgető mentősök. A hátsó bejáraton ki-be flangált az, akinek belépője volt oda és a rendőrök.
A függöny fölgördülésétől annak leeresztéséig ott voltam, nézetem szerint spontán volt a helyzet expozíciója. Miután már állt a bál, el tudom képzelni, hogy gyors reagáló egységként "külsősök" is megjelentek utasításra és némi gyúlékony anyaggal besegítették a cucc kifejlődését, majd fölszívódtak. A vízágyú megjelenésekor rendezői bal oldalon a betört ajtón egy raktárból U-Matic kazettákkal dobálták az autót követő és a sarokba beszorított szakaszt, miután azok visszavonultak, egy ismerősömmel összeszedtem a kazikat, bedobáltuk és betámasztottuk padokkal. Mert nagyon felakarták gyújtani azt az oldalt is és hát szerintünk azok archív cuccok voltak, amennyire a sötétben láttuk. Valahogy ott aztán nem is volt tűz. Jól beleégett a retinámba minden. :)Na másnaptól aztán a rendőrök nem annyira spontán, ellenben gondolkodás nélkül vertek mindenkit akit elértek. Tehát akit elértek... :)
Juteszembe egy kis más...ezt a Gréczy gyereket becsülöm a kitartásáért, bár ez nem mentség a számára nálam. Mind a mai napig kommunikációs megmondóemberként kíséri az ápoltját. A Ferenc államférfire gondolok igen konkrétan és tele negatív előjellel. Valami homályos emlékem van arról, amikor a Rákayval még tudták fiatal meggondolatlanságukban együtt énekelni, a Hungária örökérvényűt. Hogy aszongya: "A leghátsó peronon, megtört szívvel hokizok." Megnézném ma is ezt a duettet. :)

átlátó 2010.09.17. 22:38:03

És az is eszembe jut most, hogy szívem szerint a Köztársaság téri Mszp székházat csináltam volna meg inkább. :) Mint 56-ban egy fél generációval az előttem levők.

gejzabá2 2010.09.17. 23:20:42

Az sántít ezekben az elméletekben, hogy mindegyik sok - sok szereplő konspirációján keresztül valósulhatott volna meg. Sztem egészen valószínűtlen, hogy titokban maradt volna bármelyik is. Biztos, hogy az események egycsapásra érthetővé válnának, ha kiderülne, hogy ki hozta nyilvánosságra a felvételt. De lehet, hogy ezt tényleg csak egy két ember tudja.

átlátó 2010.09.17. 23:24:23

@Paranoid Android2: Szerényen meghajoltam a taps okán. :)(És tudok még számos történetet a közeli és távoli régmúltból.)

átlátó 2010.09.18. 11:38:23

Most az jutott eszembe, hogy sokat tudok, de azért ez nem elegendő.
Valamelyik hónapja a császárvárosban egy baumaxszerű kereskedelmi egységben az aktuális babámmal beszélgettünk. Odajött egy idős férfi és tökéletes magyarsággal elnézést kérve megszólított bennünket, a magyar szó hallatán. Rövidesen a kettős állampolgárságra terelődött a beszéd fonala és a szlovák reakciókra, majd váratlanul megkérdezte, hogy hallottam e a Princz Gáborról. Hát mondtam, hogy hallottam - az nem számít, hogy tán kétszer is voltam vele egy társaságban amikor nagy ember volt ő a magyarhonban. Tehát hallottam. :) Az emberen jellemző külső vonások látszottak, meg is akartam bizonyosodni és bemutatkoztam szépen csengő magyar nevemen. Beszélgetőtársam W.Heller néven mutatkozott be és ez megnyugtatott,merthogy jól látok.Elmondta, hogy őt a Wallenberg mentette meg és 86 éves, eredendően is osztrák állampogár, de sok évig Magyarországon élt, 1956 után telepedett vissza Ausztriába. A háború előtt valamilyen fémipari cég kereskedelmi képviselője volt. A Princzre visszatérve, elmondtam, hogy Bécsben él ez a főhős, az exe az Andrea éppen e napok valamelyikén adott koncertet az EuropaClub szervezésében a Collegium Hungaricumban. Walter úr elmondta, hogy azért találkozna a Gáborral, mert kiskorában látta utoljára, az apjával igen jó viszonyban volt. /És most figyu!/ Elmondta azt is, hogy sokat járt náluk, az apuka ekkor - had írjam ide le a nevét, tehát Princz Gyula - a Péter Gábor vezette ÁVH-nál volt ezredesi rendfokozatban alkalmazásban,a Péter Gábor közeli kollégájaként. Amit beszélgetőpartnerem, aki a Heller nevet viseli nem tudott és kissé leesett az álla, amikor elárultam neki. Azt, hogy a Péter Gábor Eisenberger Benjamin néven kapott születési anyakönyvi kivonatot. Amit én nem tudtam, hogy a a Princz Gábor édesapukája Princz Gyula ezredes, a Péter Gábor "álnéven" ÁVH-t működtető úrnak a kollégája volt. Hát ilyen történet is van, amikor a Gáborok "nagyot" találkoznak.

Ez megint eszembe juttatja azt a találkozást, amikor a Róbert - aki azzal került bele a bulvárba néhány napig,hogy köcsögözte a Ferencet - öltözőjében együtt énekelte a Fenyő (egyesek szerint Friedmann)-Novai örökérvényű örökzöldet az Ocelot Vénusz kezdő sorait. Hogy aszongya: "A leghátsó peronon, megtört szívvel hokizom..." :)
Nekem semmi gyanús nem volt akkor ebben a Gréczy gyerekben, pedig gyanúsnak kellett volna lennie...a Rákyval most még nincs akkora bajom. :)

Paranoid Android2 2010.09.19. 19:02:36

@standard: Azért ezt kifejthetnéd.......

standard 2010.09.19. 19:09:33

gondolom te is olvastad azt a matulás cikket bár utólag nem minden jött be

szempontpuska 2010.09.20. 08:20:27

@Mikrobi: a legdöbbenetesebb, hogy még számolni sem tudsz
süti beállítások módosítása