Országos filozófussztrájk

 2010.11.20. 09:58

Semmi nem mutijja jobban országunk romlását (mert nemzetünk tudvalévőleg nincs), mint az, hogy a tanulatlan néptömegek nemhogy az Akadémia Filozófiai Kutatóintézetében történtekkel, hanem az Alkotmánybíróság felkent jogainak csorbításával sem törődnek.

Mint az egyáltalán nem közismert, pedig már én is írtam róla, a helyen, hol a lét kérdései után kutakodnak lukács györgy népbiztos építő munkájának kései folytatói, felütötte fejét valami, amire a magyar filozófia jelenkorának nagyjai képtelenek korrekt fogalmi leírást adni. Igazságtalan dolog ez, a világ rendje elleni elemi lázadás, hogy boldog emberekkel (biztos fizetés, meleg szoba, eszmetársak megnyugtató közelsége) ilyesmi történhet, megesik a lehetetlen. Ugyanis valami förtelmes, Adolf Hitlerig és Heinrich Himmlerig visszavezethető náci-fasiszta összeesküvés következtében nem azt nevezték ki szellemi otthonuk, ősi jussuk, a végtelenség szövétnekébe ízesült anyaméhük vezetőjének, akit ők egymás között megbeszéltek.

Elszakították anyjától a gyermeket, kivágták az évezredes tölgyet, eltorlaszolták a patak útját, megállt égi útján a nap, meg ilyesmi, Isten odafenn arra riada, hogy a mű nem forog.

Mint szintén nem napi témája a médiának, ezért megemlítem, hogy a filozófusok híresen kiváló emberek, kiknek étele és itala a nemes szó, az érvek tiszta, koherens és konzisztens rendszere, nemkülönben szeretetük az alacsonyabb létformák iránt is kiemeli őket az érdekhajhász, a lét eszenciájával kapcsolatba nem került entitások szürke sorából.

De nem. Van olyan mérhetetlen árulása Istennek, meg oly förtelmes munkálkodása a gonosznak, hogy a tökéletesek is megroppannak a rájuk mért sorscsapások alatt.

Csak ennek tudhatom be, hogy a Filozófiai Kutatóintézet egykoron erkölcsi gyémántként ragyogó gondolkodói úgy viselkednek, mint egy rakás maffiavezér, akik a de facto fennálló adómentességüket, amit az adószedők elrekkentése útján szereztek meg 65 éve, de jure alapon kívánják kezeltetni, a grósz károly által bevezetett „történelmileg így alakult” terminus filozófiai alaposságú felhasználása segedelmével. Az bizonyára véletlen, hogy mostanában megszaporodtak a fizikai relevanciákat a metafizikai érvelés keretein belül taglaló eszmefuttatásaik (Pl.: „A baseballütő használata a magyar filozófus társadalom másodrendű alakjainak meggyőzésében” című dolgozat).

És aláírásgyűjtés van.

Nem mellékesen megjegyzendő, hogy Boros János (sz új intézetvezető) mindig korrekt, mondhatni jó kapcsolatban volt azokkal, akik most minimum holtan látnák legszívesebben. Közösen konferenciázott velük, és saját filozófiája is annak a vonulatnak részese inkább (de annyira azért nem, hogy hasonlóan érdektelen legyen), amit a megkövezéséről álmodozó „neves” öregek léte tart már csak életben.

Naivitása abban áll, hogy komolyan azt gondolta, Pécsről, sem születési, sem kapcsolati előjogokkal nem rendelkezve, pusztán, mert azt azért már ő is összehozta, mint a többiek, nem fogják parvenünek tekinteni. És hogy ezen emberek bármelyikének a leghalványabb érdeke a magyar filozófia vezető intézetének megújítása, szervezeti és emberi értelemben egyaránt. Elhitte, hogy ezek az emberek hangoztatott elveik szerint élnek és ítélnek.

Most megtapasztalhatja, hogy erről szó sincs.

A hírek arról szólnak, hogy minden eszközt, szó szerint minden eszközt, ami a bérverők és bérgyilkosok fogadása előtt ajánlani szoktak a szakértők (mint egyszerűbb és olcsóbb megoldást), bevetnek ellene. A személyes elvadult szemtől szembe alkalmazott gyalázkodást (az intézet folyosóin történő üvöltözést, minden szakmai tevékenység akadályozását), a névtelen zaklató telefonokat, a feljelentősdit, a vele munkakapcsolatban lévők és arra lépni kívánók fenyegetését, mindent, talán csak célkeresztes családi fotót nem kapott még. Boros János ma az az ember, aki azzal dicsekedhet, hogy többször nácizták, fasisztázták le mint Orbán Viktort.

Az a „800” ember aki „aláírta” a petíciót számtalan csúsztatást, hazugságot írt alá. Csak egyet kiemelve, TGM-et nem kirúgják, hanem nyugdíjazni szándékozzák, mert elérte a korhatárt. Valóban példátlan.

A demagógia csúcsa, ha az ember az adófizetők pénzének pocsékolásról papol olyan ügyekben, amelyek csak szélesebb nézőpontból értelmezhetőek, de az Akadémia közintézmény és nem látom be, hogy a vezetői miért ne szabhatnák meg, hogy milyen kutatási projektekre szánnak közpénzt. A kutatás szabadsága akkor lehetne érv, ha ez az intézet nem egyetlen irányzat fanatikusaiból álló rohamcsapatként működne, hanem kifejezné a szakma sokszínűségét, és időről időre helyet adna az aktuális trendek képviselőinek.

Az elmúlt 20 év nem tartozik a magyar filozófiai gondolkodás emlékezetes szakaszai közé, mint ahogy az elmúlt 70 sem. Ezért mást, mint a filozófia hazai intézményeit felelőssé tenni nem lehet, habár nyilván számtalan más tényező is szerepet játszott ebben. A filozófia hazai jelesei egy ideologikus ketrecében álomvilágot építő irányzat képviselő, amelyet lassan már 40-50 évvel túlhaladott az idő. A „világhírűket” a 68 feelinget reinkarnáló szeánszok csoportélményei alapozzák meg, érdekességként annak jelen a nyugati egyetemeken, és nem azért, mert bármit is hozzátettek volna a hetvenes évek eleje óta a történethez.

Semmi más ez, mint egy letűnő gondolkodási mód keserű végéből támadó fájdalmas düh, amit a filozófia történetéből való tanulás képességének és az önreflexivitásnak a hiánya tesz még szánalmasabbá.

„Lehet, hogy jó kis országos filozófussztrájk szakad a nyakunkba.”

Hát én már csak egy kávét kérek.

 

 

Címkék: tgm filozófus petíció mta filozófiai kutatóintézete boros jános

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr462460686

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Péter és Pál. Rokonok! 2010.11.20. 20:43:46

tanulságos meseAtyafiak, egyszer egy választás elött, tisztaságról, átláthatóságról, korrupciómentességről beszéltek a szavazat érdekében. Elmondták, hogy nem lesz több mutyi, nem lesz ügyeskedés.  Láttunk azóta már egy-két dolgot, tudjuk, hogy ni...

Trackback: A jóslat: a gazdaságpolitikánk vagy beválik, vagy nem! 2010.11.20. 15:15:18

gazdasági meseAtyámfiai, képzeljétek újabb nagyszerű tehetségét villantotta meg az ország megmentője. Jós lett belőle!Ami azt illeti, gondolkodtam róla, hogy meg kellene kérdezni valami jövőbelátót, mégis kell-e idegeskednem a jövőm miatt, avagy nyugi,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2010.11.20. 19:47:02

ne csodalkozzunk. Szetey be akarta ezt vezetni az egesz koigazgatasban, es ugyanezt kapta. tudnal egy linket adni, hogy arrol irtal-e posztot, es ha igen, akkor ki mellett foglaltal allast?

szoval ilyen a magyar, es ez se nem baloldali, se nem jobb, ez kerem a 84%. ahogyan azt mar Mikszath megirta.

Húsleves 2010.11.20. 19:48:18

@valaki23: a TGM-féléknek nem kell vizsgázni, kinevezik egymást.

paska 2010.11.20. 19:53:31

Es van mindenkinek egy rossz hirem. 3 filozofust ismernek kulfoldon. Mindharom kommunista: Lukacs, Mannheim, Lakatos. A muveltebbek pedig meg talan: Hellert, Fehert, Markust. Hogy nem lehet a kovetkezot megerteni? Nagy gondolkodo nem egyenlo helyes politikai meggyozodes nem egyenlo moralis kitunoseg. Schmitt, Heidegger meg nacik voltak es szar emberek. Meg is igen fontos gondolkodok.

is 2010.11.20. 19:53:45

@Blogger Géza: "Szokj hozzá, hogy a döntő többség nem gondolja, hogy itt megszűnt volna a jogállam."

szokjuk. nehez, de szokjuk. tudtuk, hogy hulye a magyar, de azert ezt a szintet tenyleg szokni kell. Kadarnak is orultek, meg most Orbannak is. megmondta Peto: az emberek egyaltalan nem akartak a szocializmust lecserelni, csak gazdagok akartak lenni. na most itt a kadari szocializmus megint, 2010-ben, Europa kozepen. es a tobbseg ennek meg tapsol is. szokjuk. nehez, de szokjuk.

Megfigyelo 2010.11.20. 19:54:41

@Húsleves: Az a helyzet, hogz TGM már bizony akkor sem volt akárki, amikor kb. 30 éve Magyarországra költözött, nem kellett őt kinevezni.

paska 2010.11.20. 19:56:06

Es meg egy rossz hirem van. A magyar filozofia oriasit fejlodott az utobbi 20 evben. Teljes mertekben resze lett a jelenleg angolok es amerikaiak altal dominalt nemzetkozi szakmanak.

Melchi Zadok 2010.11.20. 19:57:24

ennek a posztnak valójában csak egy célja volt, egyfajta kenőcsöt biztosítani az egykori kényelmes ellenzéki magabiztosságból hirtelen nagyot koppanó kormánypárti sebekre. de az a kenőcs nagyon placebósra sikeredett.

Megfigyelo 2010.11.20. 19:58:10

@Blogger Géza: A döntő többség azt sem tudja, hogy mi az, hogy jogállam. De azért megszűnt, és ennél nagyobb baj nem érthetette volna Magyarországot.

Diocles 2010.11.20. 20:00:46

@paska:
és? hasra kéne esni előttük?
elég nagy szegénységi bizonyítvány, ha valaki a tekintélyekkel érvel...

Más.
Senki nem vonta kétségbe, h TGM jó fej, a vita két dologról folyik:
1. legyen bármilyen jó fej egy filozófus, megengedhető-e, h akkor is alkalmazzák, ha nem felel meg a feltételekben, és be sem jár dolgozni lassan már egy éve?
2. szükség van-e az országnak jóval 100 fölötti főállású filozófusra?

Megfigyelo 2010.11.20. 20:07:29

@Diocles: Nem, a vita arról szól, hogy az MTA Filozófiai Intézetének igazgatója az MTA-n érvényes szabályokat felrúgva, törvénysértő módon felmondott az intézet kutatói többségének, TGM-et pedig jogszuerűen de méltánytalanul kényszernyugdíjazta. A posztíró ezt helyesli, mások nem.

reccs 2010.11.20. 20:09:03

@Diocles: 386 képviselő mellett nem oszt, nem szoroz. De a kérdés akkor jogos, ha a kirúgottak helyére nem kerül senki.

"Az elmúlt 20 év nem tartozik a magyar filozófiai gondolkodás emlékezetes szakaszai közé, mint ahogy az elmúlt 70 sem. "

Sőt, az elmúlt ezer év sem, de ha ezt kimondjuk, kitör a visítás a jobboldalon.

Másrészt a poszt elég szánalmasan menteget egy sima politikai tisztogatást. Szégyen.

Nádasi Balázs 2010.11.20. 20:09:22

A konkrét ügyben megszólaló indulathülyék kedvéért azért azt szögezzük már le: TGM saját maga nyugdíjazását "jogosnak, de nem méltányosnak" tartja, főleg úgy hivatkozni a nyelvvizsga és a felsőfokú végzettség hiányára, hogy közben több nyelven beszélő, nyugati egyetemeken előadó professzorról van szó.

Úgy, hogy őt "ellenzéki magatartása" miatt kivágták az ELTE-ről, a demokratikus ellenzék egyik legismertebb alakja volt, és az ELSŐ szabadon választott ellenzéki képviselő volt 1989-ben! Jóval többet tett hozzá az előző rendszer lebontásához, mint a fikázók többsége. Merthogy a hozzászólók jelentős része nem azért szólalt meg most, hogy véleményt mondjon, hahen hogy zsidózhasson-liberálbolsevikezhessen egyet...

Diocles 2010.11.20. 20:14:17

Szerintem a poszt az emberek 99%-ának véleményét fogalmazza meg.
Ne feledjük, először Horn Gyula mondta ezt az emlékezetes mondatot: "túl sok filozófus van Magyarországon. Minek?!"

Én a jó öreg Hornnal értek egyet, azért ekkora állományt, intézményrendszer finanszírozni, pláne, ha jönnek a hírek, h leginkább lébecolás megy ezen a címen, hát azért vérlázító. És lehet, h sokak számára ezzel végképp egy mucsai paraszt leszek, de Lukács ide, Lukács oda, azért elég nagy luxus kutatói állások tucatjait fenntartani Lukács-kutatás címén.
Azt persze megértem, h az érintettek szerint az így szép és jó, ezt ismerjük, mindenki meg tudja magyarázni, h az ő íróasztala miért nélkülözhetetlen.

phaidros 2010.11.20. 20:16:53

@dekonstruktőr: "Ha életedben egy sort is olvastál volna TGM-től, tudnád, hogy egyáltalán nem lierális, sőt kifejezetten antiliberális. "

Mikor? Melyik szakaszára gondolsz az elmúlt 20 év 235 irányzata közül, amit éppen követett? :)

phaidros 2010.11.20. 20:17:42

@is: egyelőre örülünk annak, ha a rókaképű, a királyfi, és a többiek a börtönben rohadnak. Utána majd foglalkozunk ezekkel... :)

Diocles 2010.11.20. 20:20:10

@Nádasi Balázs:
Ez most hogy jön ide?
Tagadta valaki TGM érdemeit? Felőlem kapjon kiemelt nyugdíjat az államtól, támogatom, adakozom, de ne kamu állást, a többiekről nem is beszélve.

Kálmánbátyám 2010.11.20. 20:20:18

@Blogger Géza:
Szerintem te meg készülj arra, hogy ez nem lesz mindig igy.
Fogyóban prolitöbbség, múlóban a dicsőség. Napról napra jobban látszik, hogy ez nem az amit a Zemberek akartak. Bojler Géza,hozzál még valakit ...

Megfigyelo 2010.11.20. 20:21:34

@Diocles: Azért egy leépítés lehet t9rvényes és törvénytelen - itt az utóbbi eset áll fenn. (És ez még ekkor sem megengedhető, ha Uraságodnak tetszik.) Egyébként, hogy "lébecolás" folyt vagy sem, azt nem olyan egyszerú eldönteni, a tudományos kutatás nem csavargyártás.

Diocles 2010.11.20. 20:27:49

@Megfigyelo:
Azt majd a bíróság eldönti, ne prejudikáljon Uraságod se.

"Egyébként, hogy "lébecolás" folyt vagy sem, azt nem olyan egyszerú eldönteni, a tudományos kutatás nem csavargyártás."

na igen, még be se kell járni dolgozni, publikálni se kell, elég ha a haverok aláírnak, az eredményeket firtató "földhözragadt hülyéknek" meg lehet mondani, h ugyanmá', ez nem csavargyártás, ide türelem kell, évtizedes lassú gondolkodás...
ah, tényleg nem lehet rossz meló a filoszság. :)

Húsleves 2010.11.20. 20:29:37

@Megfigyelo: úgy érted, hogy a külföldről hazaköltözött "nem akárki" TGM-nek automatikusan járt a pozíció? Akkor ebben nagyjából benne is van az a kapcsolatokon alapuló értékszemlélet, amit ki kell takarítani végre a közintézményekből.

Megfigyelo 2010.11.20. 20:31:55

@Diocles: A rendelkezésemre álló információk szerint a bíróság ítélete nem lehet kétséges, annyira szabálytalanok voltak a felmondások. A "lébecolás" nem munkajogi fogalom, s ami neked "lábecolásnak" tűnik, az a valóságban lehet kemény munka.

dekonstruktőr 2010.11.20. 20:34:56

@phaidros: Na azért nem 235. Megírta egyszer a búcsú a baloldaltól, majd a búcsú a joboldaltól című írását.

hower 2010.11.20. 20:35:44

@paska: "Teljes mertekben resze lett a jelenleg angolok es amerikaiak altal dominalt nemzetkozi szakmanak."

Innen lemaradhatott a smiley. Mondanál néhány nevet, aki a Phil. Studiesban vagy a Journal of Philosophyban publikált? Ja, és intézeti dolgozó.

Megfigyelo 2010.11.20. 20:36:21

@Diocles: Szerintem nagyon kevés olyan magyar tudós volt, aki Magyarországon fejezte be pályafutását, és valóban világszerte ismert volt, Úgyhogy talán 4-5 ember alkalmazása a a Lukács-archivumban a sajnálatosn csekély valóban elismert magyarországi tudományos hagyomány indokolt ápolása lehet...

dekonstruktőr 2010.11.20. 20:37:29

@Diocles: Csak publikálnod kell, méghozzá szaklapokban, ha lehet és ha lehet minél több külföldi szaklapban. Nem olyan könnyű.

Megfigyelo 2010.11.20. 20:38:12

@Húsleves: Án úgy értettem, hogy TGM már letett valamit az asztalra, mielőtt Magyarországra jött "Csau" elöl.

dekonstruktőr 2010.11.20. 20:42:14

@Diocles: Mekkora állományt könyörgöm? Az MTA filozófiai intézetében asszem két tucat kutató sem dolgozik, az egyetemek egy részén igen, a gimnáziumi oktatásban megszüntették, talán idéntől a folozófia oktatást, miközben Olaszországban hat évig tanítják, Franciaországban nyolc évig érettségi tantárgy.

Húsleves 2010.11.20. 20:42:19

@Diocles: az azért nem igaz, hogy TGM nem dolgozott, volt olyan hétvége, hogy két külföldi újságot is telerettegett. Biztos vagyok benne, hogy nyugdíjasként is rettegni fog, annyira tevékeny ember.

paska 2010.11.20. 20:46:12

@Diocles: A kirugok sem felelnek meg inkabb a formalis vagy az informalis (azaz nem kvantifikalhato, pl. nemzetkozi ismertseg, tekintely) kriteriumoknak.

paska 2010.11.20. 20:54:04

@hower: Ezekben a lapokban nagyon nehez publikalni a legjobbaknak is. De nem is azt irtam, hogy a magyarorszagi filozofia nagyhatalomma valt volna. Csak resze lett a nemzetkozi verkeringesnek: ma a magyar filoszok nemzetkozi lapokban publikalnak, azzal foglalkoznak, amivel barmelyik angol vagy amerikai egyetem fil tanszeken, tudnak nyelveket, jarnak konferenciara, a legfrissebb irodalmat olvassak, stb. Ez a 25 evvel ezelotti allapothoz kepest oriasi haladas!

Blogger Géza 2010.11.20. 20:56:04

@is: ". na most itt a kadari szocializmus megint, 2010-ben, Europa kozepen. "

Hát vannak még hídfőállások, pl. ez a Filozófiai Kutatóintézet is annak tűnik, de retteghetsz, mert úgy néz ki, elesett ez is :)

paska 2010.11.20. 20:57:08

Es megegyszer minden jobbos idiotanak: a most kirugok semmilyen kriterium alapjan nem alkalmasabbak a feladatra mint azok, akiket most kirugnak!!! Nem jobb filozofusok es moralis pedigrejuk semmivel nem tisztabb (hogy egeszen finoman fogalmazzak). Akkor milyen alapon?

dekonstruktőr 2010.11.20. 21:00:58

@hower: Többször is tanított Amerikában. Amúgy a fil intézet igazgatója is volt egy időben, a kilencvenes évek elején.

dekonstruktőr 2010.11.20. 21:02:37

@Blogger Géza: Olyan emberekről beszélünk - részben legalábis -, akik a szocializmus idején le volak tiltva, mert nyíltan ellenzékiek voltak, többek között TGM.

Blogger Géza 2010.11.20. 21:03:00

@dekonstruktőr: Most meg tőle búcsúztak, mikor eljött az ideje. Na bumm. Mondjuk szerintem amit ő csinál, azt bőven lehet csinálni otthonról, nyugdíjasként is. Még ha valami híres vegyész lenne, akinek kell a labor, talán megpróbálnám sajnálni. De így végképp nem sirekül.

Húsleves 2010.11.20. 21:04:20

@paska: hogy a balos idióták megértsék, a marxista filozófia megbukott.

Blogger Géza 2010.11.20. 21:06:49

@dekonstruktőr: Na igen, ez volt a szocializmus, amikor valakit azért nem lehetett nyugdíjazni, mert mondjuk évtizedekkel azelőtt partizán volt. Vagy mert féltek tőle, hogy a kapcsolati hálójával majd jól bekavar itt-ott. Úgy néz ki, ezek az idők elmúltak. És ez nekem tetszik.

dekonstruktőr 2010.11.20. 21:09:46

@Blogger Géza: Akár hiszed, akár nem, a szocializmus idején az ellenzék nem jobboldali volt, hanem túlnyomó részt baloldali. A mesterükkel szembeforduló Lukács-tanítvényok tényleg világhírre tettek szert egy művükkel, amelyben megírják, hogy a szovjet-típusú rendszerek diktatúrák és a filozófiai baloldal alapjait kell újra gondolni. Szerinted ki van ma például a magyar kormányban, aki ilyen ellenállói múltra tekint vissza, amit ma is idéznek tudományos műveken világszerte? Olyanokról van szó, mint Heller Ágnes, Vajda Mihály, Fehér Ferenc, Kis János, Márkus György és a már meghalt Bence György. Ebben az országban történt valami akkor, a hatvanas évek végén, hetvenes évek elején, a filozófiában, amire minden magyar büszke lehet. A mai filozófiai intézet ennek halovány mása. De a dolog onnan indult és akkor is ki lettek rugva ugyancsak baloldaliak, akik a baloldali rendszer ellenzéke voltak... Na ezt ad össze.

dekonstruktőr 2010.11.20. 21:13:31

@Blogger Géza: Amúgy szerintem is legyen meg mindenkinek a tudományos fokozata és publikációs listája ahhoz, hogy kutatói állása legyen, csak sajnos itt most nem csak ezekről a szempontokról van szó, hanem elsősorban egy politikai klientúraváltásról, amely közen a tudományosság ernyője mögé akar bújni. Mindez pont a szocializmus idejére emlékeztett tragikomikus módon.

paska 2010.11.20. 21:15:59

@Húsleves: Ez onnan az iroasztalodrol latszik? Meselj! Talan egy kicsit szerenyebben kene... Egy 'filozofia' kulonben nem szokott megbukni. Csak mas kezdi el erdekelni az embereket. Aztan majd erdekli megint. Platon megbukott? Augusztinus? Szt. Tamas? Megjegyzem a kirugottak egyik-e sem marxista, kiveve TGM-et, es nem is ezert rugtak oket ki. TGM-et sem.

Húsleves 2010.11.20. 21:31:51

@paska:
"Ez onnan az iroasztalodrol latszik? Meselj!"
Miért, te honnan írsz? Az istállóból? Mesélj!

tewton 2010.11.20. 21:53:17

@paska:
"Akkor milyen alapon?"
pénz, hatalom, mogyi.

abban, amit a "jobbos idiótáknak" javasolsz, igazad van, csak a "balos" és a "liberális" idiótáknak is javasold.

aki meg csak politikai alapon hőzöng, mert hallott valamit TGM-ről (de a másik szereplőről még nem), az írja be a google-ba pl. Heller Ágnes nevét az igazgatóéval együtt. elég az első 10-20 tételt megnézni.

Blogger Géza 2010.11.20. 22:59:43

@dekonstruktőr: Persze, tudjuk hogy az SZDSZ első elnöke is az MSZMP-ből indult, és több prominense maoista vagy más szélsőbalos gyökerekkel rendelkezett, kevés olyan ember volt, aki jobbról harcosan ellen tudott állni a rendszernek és közben valami szakmai eredményt is fel tudott mutatni. Abban a rendszerben ez szinte lehetetlen volt. Nekem semmi bajom azzal, hogy valaki belátja, hogy tévedett. Szellemi selejt az, aki 60 évesen is mindenről ugyanazt gondolja, mint 20 évesen.

De ha folyamatosan mászkál balról jobbra meg vissza, az már fura egy kicsit. Ilyen szempontból TGM-nél nagyobb köpönyegforgatót nem ismerek. Pedig amióta (elvileg) nem politikus, még csak arra sem hivatkozhat, hogy a választópolgárok képviselete miatt van az egész.

gakken (törölt) 2010.11.20. 23:01:29

Hát sajnos ismét a tipikus magyar betegség, a sötétség jeleit olvasom a legtöbb hozzászólásban. Persze, gyerekek, jó ez így, ezek után szüntessük meg a zenei nevelést, minek, a zeneiskolák is viszik a pénzt, azután a mozgássérült-intézeteket is, mi a fasznak a bénákat etetni a mi pénzünkből, az írók és a színészek is fölöslegesek - Pol Pot se volt kezdő, csak rutintalan, ő csak az értelmiséget, meg az összes szemüvegest irtotta ki, mi fejeljük meg a cigányokkal!

Igen kiváncsian várom az első pereket az EU-s bíróságokon a jogállami, nyugdíjügyi, pluszadós dolgokban.

Mégha bécsi módon, szinten élnénk, se szabadna ezt eltűrni, így meg?

gakken (törölt) 2010.11.20. 23:04:01

@blogger g.: "Szellemi selejt az, aki 60 évesen is mindenről ugyanazt gondolja, mint 20 évesen."

És mit gondolsz egy olyan csoportról, aki kollektíve lesz free-balosból (szél)jobbos? (a Fidesz, pl, mint olyan)

dekonstruktőr 2010.11.20. 23:18:42

@Blogger Géza: Lehet, hogy TGM-nél ezek a váltások egy lelki alkat következményei lehetnek. Tény, hogy nem húzott hasznot ebből, hacsak a nem a hírnevet.

Húsleves 2010.11.20. 23:21:06

@gakken: neked szelektív memóriád van? Arra a nagy metamorfózisra, amikor a kommunista állampártból kollektíve "demokratikus" MSZP lett, nem emlékszel?
A többi csúsztatásodról meg annyit, hogy a zenei (és egyéb) oktatás színvonalát már lerombolták a liberális barmok, a cigányokkal takarózást természetesen nem felejtetted ki az "érvelésedből" annak ellenére hogy a témához semmi köze, a Fidesz nem széljobb, csak szeretnétek annak láttatni, a perekre meg én is kíváncsi leszek. Érdekes lenne, ha valakinek nem tetszik, hogy adót kell fizetnie, akkor bepereli a törvényhozót. Az is érdekes lenne, ha azért perelnék be az államot, mert megengedi, hogy eldönthessem, magán- vagy állami nyugdíjat akarok választani. Olyan pereket viszont szivesen látnék, amik privatizáció címén átjátszott pénzek visszaszerzésére irányulnak.

gakken (törölt) 2010.11.20. 23:53:25

Húsleces: ok, pontosítok: szerinted a "térdre, csuhások" után tizenpár évvel a "keresztény"-ekkel összeállni normális? És nem csak a M.E. Úr egyedül, hanem a teljes tagság is?? Ilyen létezik úgy, hogy nem a pénzről és a hatalomról szól?
Az MSZP-t nem mondtam, de szerintem kisebb lényegesen a kontraszt.
A zenei nevelést és az oktatást nem rombolták le, most fogja Rózsika néni, csak ne a Hírtv-t nézd, hanem oktatási szakembereket hallgass meg ezügyben.
Semmiféle cigányokkal nem takaróztam, csak egy rossz poént próbáltam leírni (azé' lécci olvasd is el, ne csak nézd) - bár igazad van, nem kell érteni, amennyiben rasszista vagy.
A perekre meg térjünk akkor vissza, mikor megnyeri pl a T csoport...

hower 2010.11.20. 23:55:08

@dekonstruktőr: Egy időben nagyon kapós volt Amerikában az a kelet-európai értelmiségi, aki kritizálni meri a rendszert, és emellett jól tud angolul. Ez nem szakmai jelenség volt, hanem elsősorban szociológiai. (Teljesen érthető müdon.) Mi van, ha ezek az idők elmúltak?

@paska: Igen, de nem elég nagy haladás. A fiatalok között, főleg akik külföldön doktorálnak, már olyanok is lesznek, akik az általam említett lapokbanis írnak. De nem lesz állásuk, amíg azokat a "régi érdemek alapján" osztják szét/tartják fent. Ez itt a bökkenő szerintem elsősorban.

Ja, igen: Boros tényleg nem jobb, de valakinek el kell végeznie ezt a munkát. Aztán lehet, hogy tőle is meg kell válni.

dekonstruktőr 2010.11.21. 00:02:38

@hower: A külföldi érdeklődés ideje valóban elmúlt, bár egy kicsit kezd visszatérni, mert újra zoológia vagyunk.

A mai fiatal külföldön doktorált ember nem TGM-mel konkurál, az intézet egy kicsi és nem is túl dinamikus pont ebben a szakmában. Egyszerűen visszatetsző egy nyilvánvalóan kritikus és szakmailag rendkívül felkészült embert kronométerrel a kézben nyugdíjazni. Szóval kilátszik a lólá. Ha minden szabályszerűen történne ezen a téren, nem is kellene erre semmit mondani, de nem így van: jelenleg nagylapáttal küldenek el embereket onnan is és más intézményekből is, míg másokat nem és nem csak a publikációs lista vagy a nyelvvizsga miatt. Ez a visszatetsző.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.21. 00:42:19

@paska: meg amit a hímpaci himbál.
Mannheim komenista? Maga kis huncfut.

Ha kidugja az orrát az academic left köreiből, akkor a maga által említett alakokat a kutya sem ismeri.

A nem komcsi Polányi Mihály, John Kekes, Thomas Molnár, Stanley Jaki legalább annyira ismertek.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.21. 00:43:24

@ivrilider: a másik lehetőség: Lukács tanulmányozásával egy taxis állásig viheti az ember.

Húsleves 2010.11.21. 00:54:14

@gakken:
"szerinted a "térdre, csuhások" után tizenpár évvel a "keresztény"-ekkel összeállni normális?"
Igen, mivel normális emberekben jelen van az a kontrollfunkció, ami lehetővé teszi, hogy a környezetünkhöz megismerés útján alkalmazkodjunk. Régen én is elhittem a liberális maszlagot, ma már kb. annyira látom realitását, mint a szocializmusnak.

"Az MSZP-t nem mondtam, de szerintem kisebb lényegesen a kontraszt."
Ja persze, szerinted kisebb a kontraszt egy kommunista állampártból lett "demokrata" párt esetén, mint liberális fiatalokból később konzervatív párt esetén, ugye? Ez nagyon jó!

"A zenei nevelést és az oktatást nem rombolták le, most fogja Rózsika néni, csak ne a Hírtv-t nézd, hanem oktatási szakembereket hallgass meg ezügyben."
Ez a másik, amit a ballibek "érvelésében" nagyon birok: hiteles média az, amire ők azt mondják, szakember az, akire ők azt mondják. Visszadobom a labdát: ne a Vidám Vasárnap szektatévét nézd, és ne a Hiller István - Magyar Bálint féle leszerepelt trógerekre hivatkozz, mert akik lezüllesztették az oktatást. Hoffmann Rózsának meg talán ne előlegezd meg, hogy milyen eredményt fog elérni, mert ezt előítéletnek hívják. Tudhatnád, hogy az előítélet csúnya dolog, hiszen állandóan erről károg a baloldal.

"Semmiféle cigányokkal nem takaróztam, csak egy rossz poént próbáltam leírni (azé' lécci olvasd is el, ne csak nézd) - bár igazad van, nem kell érteni, amennyiben rasszista vagy."
Tedd félre a beidegződéseidet, nem vagyok rasszista, poénnak tényleg rossz volt.

tewton 2010.11.21. 00:57:40

@tölgy:
ne vicceljen, lukács művei vannak magyarul, csak nyomtatva vannak. a mai átlag fiatalnál akkor lenne esélye, ha sms-ben vagy dvd-n adnák ki. lehetőleg brad pittel a főszerepben.

apoa 2010.11.21. 06:37:06

@Harald Blåtand: Dehát ezen az alapon-hogy Lukács csak parancsra gyilkolt-a nürnbergi perben is felmentéseket kellet volna kihirdetni. A Lukács egy gonosz bolsi volt.

agyalapi 2010.11.21. 08:34:39

Szívélyes Üdvözletem Android Társ!
Már azt hittem, valami baleset történt, oly régen olvashattam írásodat. Viszont(ha jól veszem ki a sorok közül) épp az ellenkezője igaz, s kimondottan jól vagy. Ennek örülök, s kívánom, sokáig legyen így! Erre persze majd nekem esnek az ellendrukkerek, de ki nem t.....a le őket? (o:
Szóval: A konkrét ügyről innen tájékozódtam, a véleményom ennyi: Igazság szerint mindannyian álmodunk egy olyan munkahelyről, ahol megtehetjük, hogy évente egyszer megyünk be dolgozni.Vagy legalábbis úgy tenni, monnyuk pofavizitre. Roppant módon fel is háborodunk (én is!) ha valaki ezt egyszer leállítja. A (talán nem elhanyagolható) különbség annyi, hogy erről a legtöbben álmodunk, s van akinek valóság. Az meg, hogy ki mennyire nagy filozófus, nem a kortárak, hanem az utókor dönti el, így lehet TGM is elismert. Majd. Kimondottan gyűlölöm, ha magukat elfogulatlan ítésznek tartó emberek mondják meg nekem, hogy mit is gondoljak. Ebből elegem volt a komenizmusban (cuculizmus, mindegy, hogy hívjuk, hazug és aljas alapú rendszer volt, aki másként látja, emigráljon É-Koreába), s most már egyáltalán nem tűröm.
Elnézést, jó hosszú lett, biztos kapok érte. (o:
Granuláció a cikkért, rögvest várom a következőt, elvonási tüneteim voltak.
Üdvözöl:
Agyalapi

paska 2010.11.21. 09:13:15

@tölgy: Mannheim: "A Vasárnapi Kör és a Galilei Kör tagja volt, amelyben többek között Lukács György, Hauser Arnold és Balázs Béla játszott jelentős szerepet. A Tanácsköztársaság idején egyetemi tanárrá nevezték ki." Kerdezem, ez a legtobb jobbosnak nem eleg ahhoz, hogy kommunistanak nevezzuk? Szerintem, nagyszeru elme volt, es leszarom, hogy kommunista volt-e vagy nem (a cimkezeses jatekon tul nyilvan nem). Inkabb a jobboldalon szokas valakinek a munkassagat kizarolag annak alapjan minositeni, hogy mik voltak a politikai nezetei.

paska 2010.11.21. 09:26:01

@tölgy: "Ha kidugja az orrát az academic left köreiből, akkor a maga által említett alakokat a kutya sem ismeri." Ez viszont hazugsag. Lukacsot mindenki ismeri, aki tanult esztetikat vagy politikafilozofiat, foglalkozott Thomas Mann-nal, stb. Lakatost szinten mindenki, aki tudomanyfilozofianak, Karl Poppernek, Kuhnnak egyaltalan a kozelebe ment.

Polányi valoban kimaradt a listabol.

Viszont John Kekes, Thomas Molnár, Stanley Jaki... En meg emberrel nem talalkoztam kulfoldon, aki emlitette volna oket, soha egy konyvuket nem lattam kirakva egy konyvesboltban/antikvariumban.Es egy arva idezetre, labjegyzetre nem emlekszem. Ettol meg lehetnek remek gondolkodok, de az ismertseguk aligha hasonlithato Lukacshoz.

Es megint az aljas kis minosites, hogy "academic left...". Mindig azzal kell kezdeni, hogy valaki azert mondja, amit mond, mert valahova tartozik? Nem lehet, hogy szimplan igy gondolom?

amergin 2010.11.21. 10:08:31

@paska: Fél évet töltöttem a University College Dublinon. Az ottani tanszékvezető, Brian O'Connor, Lukács-specialista. Teljesen eksztázisba esett, amikor megtudta, hogy magyar vagyok. Megkérdezte tőlem, milyen Lukács hazai megítélése. Mondtam, hogy khm... vegyes. Említettem, hogy a Lukács Archívum előtti Lukács Emléktáblát vandálok összetörték, a tábla darabjait be kellett vinni az intézetbe.

Körülbelül olyan szellemi színvonalon álló emberek tehették, mint az itt kommentelők meghatározó hányada.

Tanultam Wuppertalban. Ott a tanszékvezető Tengelyi László, aki szintén aláírta a petíciót, jelenleg az egyik legelismertebb német filozófus. Szintén baloldali, liberális.

Legismertebb filozófusaink szerte a világban: első helyen Lukács (Japánban van Lukács György baráti társaság, lefordították több művét is japánra), utána Mannheim, Lakatos, Tengelyi.

Le kell nyelni ezt a békát, kedves jobboldali barátaim, bizony le kell nyelni :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.21. 10:20:34

@paska: "es leszarom, hogy kommunista volt-e vagy nem (a cimkezeses jatekon tul nyilvan nem)" -Akkor nyilván hazudott fenn Mannheim felől.
Mannheim angliai írásai és Moot-kör tagsága, valamint 1945 utáni haza-nem-jövetelének indoka alapján maga nem ismeri a fazont.

Lakatos komenistasága is erősen kérdéses. Ő magát az LSE-n antikommunistaként adta el. Őt külföldön nem kommunistaként ismerték és fogadták el.

"Lukacsot mindenki ismeri, aki tanult esztetikat vagy politikafilozofiat" - esztéták köreit nem ismerem. De az utóbbi társaság egy amerikai libi vagy konzerv körben egyáltalán nem ismerik Lukácsot, még a nevét sem biztos. Résztvevő megfigyelés. Ott viszont ismer(het)ik az általam említetteket.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.21. 10:22:45

@amergin: ahogy elnézem, most éppen magukkal nyeletik le.
És a legjobb az egészben, hogy egy másik ballib tolja magukba.

Nyöhehe

Húsleves 2010.11.21. 10:34:49

@amergin:
"Le kell nyelni ezt a békát, kedves jobboldali barátaim, bizony le kell nyelni :)"
Akkor zárszónak ez pont jó is lesz. Le kell nyelni hogy az élősködők mennek a francba, és lehet kussolni.

hower 2010.11.21. 10:38:37

@dekonstruktőr: Egyenló mércével kell mérni. Minden (társtudományi) intézetben meg kell csinálni egy ehhez hasonló teljesítménymérést, és aki nem üti meg a mértéket, annak felmondani. 20 éve kellttt volna...

@amergin: Tengelyi lehet, hogy baloldali és liberális, viszont fenomenológus, és bárkit, aki az analitikus filozófiát felemlíti megfojtana egy kanál vízben. Ezért, és nem másért írta alá a petíciót, szerintem te éppannyira tudod a hátteret, mint én.

Paranoid Android2 2010.11.21. 10:38:56

@amergin: A világ tágas, jónak mondható egyetem is annyi van, mint a fene. Bármelyik ismertebb szerző rajongójával össze lehet futni.
De ettől még Lukács megítélése vegyes, hogy finoman fogalmazzunk. Sőt tovább megyek, szeretni sem kötelező.
Az meg aztán végképp döntés kérdése, hogy hány Lukács óvodást és Lukács kutatót szeretnénk jóltartani.
Nem betiltják, hanem kezdenek valamit azzal a túlsúllyal, amit az iskolájának követői jelenleg hitbizományként birtokolnak a magyar filozófiai életben.

Amúgy meg szerintem Lakatos például sokkal relevánsabb máig, mint Lukács, pedig ő is csak egy feljelentgetős komcsi volt eredetileg.:)

paska 2010.11.21. 10:41:23

@tölgy: Mannheimmel kapcsolatban egy kicsit komplexebb gondolatot probaltam megfogalmazni. Nem ment at. Megprobalom megegyszer: Szerintem, nem volt kommunista, plusz nem is erdekel, hogy az volt-e. Viszont azon kriteriumok alapjan, amit a jobbos kommentelok hasznalnak annak eldontesere, hogy valaki kommunista volt-e vagy nem, kommunista volt. A Tanacskoztarsasagban lett egyetemi tanar, Lukacs a tanara es a baratja volt, stb. Oszinten, ezek alapjan mondjuk egy "Husleves" szinvonalu kommentelo nem tartana kommunistanak?

Paranoid Android2 2010.11.21. 10:42:26

@hower: @amerginnek adott válaszod alapján láttál már filozófust közelről!
Meg is harapott?:)))))))))))

amergin 2010.11.21. 10:43:19

@Paranoid Android2: Ez egy kifejezetten tárgyilagos, békülékeny hangnemű reakció volt, köszönöm szépen :)

@hower:
Amúgy Tengelyi valóban elsősorban fenomenológusként írta alá, és Tengelyi-tanítvány fenomenológusként írtam alá én is.

dekonstruktőr 2010.11.21. 10:43:21

@hower: Egyetértek, de nem ez történik. Sem ebben az intézetben, sem máshol. Éppen ez a baj. Németországban minden 65 évet betöltött egyetemi embernek vissza kell vonulnia. DE ott ennek semmi, de semmi politikai implikációja nincs. Itt meg van akit elküldenek, van akit nem, van akit ezért, van akit azért.

hower 2010.11.21. 10:45:07

@Paranoid Android2: Csak felém kapott, de nem ért el. :)

paska 2010.11.21. 10:45:49

Es komolyan, ha Lakatos sem volt kommunista, akkor ki az? Marx? Lenin? Ld. meg a baloldali elhajlassal igazan nem gyanusithato Android megjegyzeset. Valamint Goebbels-et: "hogy ki a zsido, azt en mondom meg".

Húsleves 2010.11.21. 10:49:20

@paska: a "Húsleves" színvonalú kommentelők egyáltalán nem azok szerint a szempontok szerint osztályozzák a kommunista és nem kommunista embereket, ahogy a hozzád hasonló degenerált csökevények - akik érvek híján a kommentelők személyét szokták támadni - szeretnék beállítani, hanem azt nézik, hogy a jeles emberek mit képviselnek, miben érdekeltek, és hogy valós értékeket, vagy káros kapcsolatrendszert (Jelcin után: "dácsát") védenek.

hower 2010.11.21. 10:52:30

@dekonstruktőr: Hát majd itt is ez fog történni, csak sokkal jobban fog fájni, mert nem most, 2010-ben kellett volna ehhez hozzákezdeni. Az biztos, hogy a dolgok így nem maradhatnak. Dolgoztam egy ideig nagy társtud kutatóintézetben, a legkevesebb, amit mondhatok, hogy gyökeres reformra szorul az egész terület.

Paranoid Android2 2010.11.21. 10:56:10

@amergin: Merem remélni humorként fogtad fel.:)
A bajt pedig nem lehet tagadni, a filozófia iránt érdeklődő, de berkeken kívüli (közepes Facebook rajongói csoport nagyságú) közönség számára (TGM jótollú publicisztikáinak kivételével) évtizedek óta teljesen érdektelen az MTA Filozófiai K.intézetének szellemi kibocsájtása.
Igaz Lukácsról egyre többet és többet tudunk.:))))

dekonstruktőr 2010.11.21. 11:01:17

@hower: Az biztos, de most sem ez történik. Én például úgy gondolom, hogy magukat ezeket az MTA intézeteket is meg kellene szüntetni. Nem véletlen, hogy nem ezt teszik. Elfekvőnek jó lesz továbra is minden ilyen, csak másoknak.

amergin 2010.11.21. 11:02:26

@Paranoid Android2: Igen, humorként fogtam fel, abszolút nem bántásként :)

Lukács egy nagyon bonyolult személy. Nem tudom, hogy mennyire alátámasztott az, hogy a Tanácsköztársaság alatt dezertőrök és együtt nem működők halálos ítéletét írta volna alá.
A történészek, akiket erről megkérdeztem az egyetem, meglehetősen vegyesen vélekedtek.

De akár "gyilkos" volt, akár nem, mégis csak a XX. század egyik legnagyobb filozófusa - akinek a személyes tragédiája az, hogy nagyon akart hinni abban, hogy a kommunisták hozzák el a földi Paradicsomot - és emiatt még saját filozófiai zsenialitására is szemellenzőt rakott. (Ami miatt nem látta meg azt sem, hogy a földi Paradicsom helyett csak a földi Pokolnak sikerült eljönnie).

Ha saját messianisztikus elképzeléseitől egy picit hátrébb tudott volna lépni, akkor Husserl-, Heidegger-, Wittgenstein-szintű gondolkodóvá tudta volna magát kinőni.
Nemzetközi ismertsége és elismertsége viszont így is széles.

Paranoid Android2 2010.11.21. 11:04:30

@dekonstruktőr: Kivéve ha esetleg tehetséges fiatalok kapnak lehetőséget.
Mert optimistának kell lenni.:)

dekonstruktőr 2010.11.21. 11:09:37

Én a fiatal kutató kategória vagyok, egyetemn tanítok ás egyáltalán nem úgy tűnik, hogy itt a dolgok az én fiatal kutatói érdekemben történnének. A tavaly egy háromhetes külföldi kiutazás megpálzásának a titokzatos körülményei, gyerekkori romániai élményeimet juttatták eszembe. Ha ez a kormány bármit változtat ezen, én fogok nekik tapsolni, de mások példáján egyelőre nem úgy tűnik.

Paranoid Android2 2010.11.21. 11:12:07

@amergin: Semmiféle áttekintéssel nem rendelkezem a filozófia világméretű képződményének súlypontjairól.:))
Engem a tudományfilozófia érdekel, és így Lukács sem szerepel az étlapomon. De azt látom, hogy a filozófia tanítással és a filozófia hatásával a tudomány többi részére nagyon komoly gondok vannak itthon.
És ez a jelenlegi "élcsapat" droktrínerségének köszönhető elsősorban.

Paranoid Android2 2010.11.21. 11:14:02

@dekons "tavaly egy háromhetes külföldi kiutazás megpálzásának a titokzatos körülményei"
Tavaly még egy másik kormány volt, mi az a megpálzás?:)))

Húsleves 2010.11.21. 11:41:46

@Paranoid Android2: dekonstruktőrnek azért van némi igazsága szerintem. Szerinted létezik pártatlan filozófia? És elképzelhető más ok főállású filozófusok delegálására az MTA-ba, mint az, hogy amit azok mondanak, írnak, amögött az MTA tekintélye álljon, azaz így lehessen hivatkozni rá: "az MTA álláspontja szerint..."? A mostani bagázzsal is pontosan ez a legfőbb probléma.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.21. 11:43:02

@hower: "szerintem te éppannyira tudod a hátteret, mint én."

Kifejtené?
Mert vannak zuhanyhíradói mondások, és cseppet sem ideológiai jellegűek, hogy mi a konfliktus oka.

@Paranoid Android2: az MTA FTI valóban csak kifizetőhely, miként a SZI vagy a PTI is. TGM pedig az FTI igazgatója is volt, de az még a daliás chartás időkben volt.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.21. 11:51:26

@paska: "ha Lakatos sem volt kommunista"
Lakatos moral insanity volt, ennyiben nevezheti komenistának, mint Lukácsot is. (Taktika és etika-t gondolom ismeri.)

Én fent azt írtam, hogy Lakatos amikor lelépett és nyugati karrierbe kezdett, akkor cseppet sem komenistaként, hanem antikommunistaként adta el magát. Nyugat _nem kommunistaként_ fogadta be. Kifejezetten ellene volt a 68-as diáklázadásnak, hangosan lekomcsizva őket, és a leverésüket követelte. (Ezt LSE-s kollegái mesélték, arrafelé egy időben sokat voltam.)

hower 2010.11.21. 12:00:53

@tölgy: Nem kell semmi különösre fgondolni. A Borossalszembeni"egységfront" messze nem olyan egységes, mint esetleg látszik. Az aláírók egy része eleve nem vagy alig számít, mert külföldről nem tudják megítélni, mi és miért történik itt (kapnak egy emailt régi kollégájuktól, hogy jajjaj diktatúra van, írd alá gyorsan te is!). Ha az így manipuláltakat leszámítjuk, akkor a következő marad: A többiek aláírnak, mert (a) utáják Borost, (b) utálják Nyírit, (c) utálják az szakirányt, amit Borosék be akarnak vezetni, (d) utálják az évtizedes privilégiumaik megkérdőjelezését Pálinkás által (ez nagyon nagyot nyom a latban), (e) félnek, hogy a kirúgott kollégáknak nekik kell majd tovább foglalkoztatniuk, (f) a 300 Ft-os népszavazás mintájára "a kormányról szavaznak", amit ez esetben Boros tevékenységével azonosítanak, stb., a sor hosszan folytatható. Ennek eredménye, amit látunk.

Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy Boros sem járt el azért nagyon okosan és elegánsan ebben ügyben.

De valaminek történnie kell, nem lehet, hogy nem mérik meg az embereket. Ezt senki nem vitathatja.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.11.21. 12:04:48

@hower: ez világos.
De azt hittem azt tudja, hogy Boros, aki nemrégen még Heller körül sertepertélt, és az ex-munkásőr spiritus rectora miért fordult szembe a Lukács-óvoda emberével, Gáborral?

hower 2010.11.21. 14:41:12

@tölgy: Nem tudom, és igazából nem is érdekel. Én azt szeretném, ha megváltozna végre jó irányban valami ezen a területen is, a többi nekem nem számít.

tewton 2010.11.21. 17:58:31

@hower:
a jó irányt nem ettől az újítástól kellene várnia. most is csak azért "mérik meg az embereket", hogy le lehessen számolni velük, és ez az egyetlen módszer ahhoz, hogy a klónoknak helyet csináljon.

tewton 2010.11.21. 18:00:56

@tölgy:
minden motivációt összefoglalva:
mogyi, karrier, státus, mogyi, mogyi. ja, és demokrácia forevör.

tewton 2010.11.21. 21:41:31

@hower:
optimista, de kevés esélyt látni erre.

[OFF: a fenti poszt egésze az ostobaságig naiv és kínosan manipulativ. "kapcsolati előjogokkal nem rendelkezve" :) "Elhitte, hogy ezek az emberek hangoztatott elveik szerint élnek és ítélnek." :-D]

tewton 2010.11.21. 21:42:28

@tölgy:
izé, miért nem otthon adja hozzá az értéket? van új folyam!

gyilkos fűegér 2010.11.26. 13:38:14

Az utóbbi egy hét történéseinek tükrében kicsit idejétmúltnak tűnik a poszt, na de nem vagyunk egyformák.

Melchi Zadok 2010.11.28. 13:53:34

elképzelem, amint paranoid androidunk (btw látod barátom, még ebben sem tudsz eredeti lenni, ezúton kérek elnézést a radioheadtől) napok óta kínzó önismereti válságban egyik cigiről a másikra gyújtva, remegő kézzel babrálja a laptop billentyűzetét, de semmi, semmi izgalmas téma nem akad, amit narancs tintába mártott tollal lehetne a népnyúzó ballibek szívébe szúrni...
bezzeg vincent, no meg az kittmániás michael knight hogy elemében van! minden nap index címlap! minden napra jut valami, mert a nemzet védelmezői tesznek róla, hogy magasról lehessen röhögni rajtunk! a rohadt életbe, a lesajnált és ezerszer kiröhögött debreczeni mégis igazat mondott? egy éve még fölényesen visítva röhögtünk göncz kinga paranoiás nyilatkozatain, most meg az economist chavezozza le a mi viktorunkat? mi lesz a következő? mi jöhet még? kende péter mint orákulum?

"hogy jutottunk ide?" - kérdi önmagától halkan, miközben az ablakon át szemléli a novemberi szél hajtotta sárga leveleket...

"azt hiszem főzök egy teát és bekapcsolom hír tv-t" - motyogja csak úgy magának.

Blogger Géza 2010.11.30. 08:35:56

@gyilkos fűegér: Nézőpont kérdése, úgy látszik, ez félig TGM műbalhéja volt, akár a Mortimer-ügy:

"Tamás Gáspár Miklósnak eddig senki nem mondta, hogy nyugdíjazzák, ő a saját félelmét tematizálta - mondta az M1 Ma reggel című műsorában Boros János, az MTA Filozófiai Kutatóintézetének igazgatója. "

hirszerzo.hu/belfold/20101130_mta_tgm_nyugdij

gyilkos fűegér 2010.12.06. 14:23:05

@Blogger Géza:

Nem egészen erre gondoltam, haver, hanem arra, hogy mostanára a fidesz gyakorlatilag lebontotta a jogállamot. De ez úgy látszik nem érte el droid kolléga ingerküszöbét...

Jelenleg TGM ennek az országnak a legkisebb baja.

spájdernecc 2010.12.07. 06:21:32

délvidéki bloggersztrájk?

gyilkos fűegér 2010.12.11. 23:27:57

@melchi zadok:

Példát vehetne Elek Istvánról! A csávó úgy elkezdett rettegni, hogy jobban se kell!

Lám, lám, ezért veszélyes, ha valaki huzamosabb ideig hülyének tetteti magát...

cukorrépa 2011.01.09. 01:49:17

a sok filozófiai intézeti óbégató is röhejes, de azért a fényes eszű Boros Jánostól se kéne besz*rni, hogy mekkora fenomén...
süti beállítások módosítása