NY-EURÓ

 2011.12.09. 11:25

Igaz némileg beteges gondolkodásra vall az, ha az ember a saját nyomorúságát szórakozás jelleggel tekinti meg, de azért valljuk meg van abban valami felülmúlhatatlanul vicces, hogy Orbán Viktor belengette a dali pár lódingót az EU-csúcs első napján.

Mondjuk nem is nagyon értem, hogy miért is az ezt övező csodálkozás. A miniszterelnöknek több jó oka is van arra, hogy eljátsszon a többiek idegeivel egy kicsit. Először is a díszes társaság jókat szórakozott vele az elmúlt másfél évben. Másodszor nem lehet kizárni, hogy a miniszterelnök érti azokat a folyamatokat amelyek zajlanak és úgy gondolja a tervezett döntések még hátrányosabbak lennének Magyarországra, mint a jelenlegi állapot. Harmadszor ha nem érti, akkor legalább had mélázzon el rajta egy kicsit, meg had konzultáljon valakivel, aki esetleg azt hiszi, hogy érti.

A Németország (és látszatra Franciaország) központú európai birodalom kialakításának egyik legfontosabb pontjához érkeztünk. Az újdonság az, hogy a maradék szuverenitásunkról most úgy kéne lemondanunk, hogy közben jó képet vágunk hozzá. Mert hogy venné az ki magát, hogy a Sztálin elvtárs mellett álló gyerekek arcáról nem sugárzik földöntúli boldogság? Ezt még Trianonban és a II. világháború utáni békék idején sem várták el tőlünk. Ez az újdonság a komcsik fejlesztése, hogy a legyőzötteknek már a vereségüket is meg kell ünnepelniük a győztesek ünnepén.

Meg vagyunk hívva a bulira, azon az ajtón mehetünk be, mint a többiek, még a csoportkép szélén is látszunk, de ötleteink azok ne legyenek.

Ha nem tűnt volna fel, most pont annyira vagyunk gazdaságilag és politikailag függetlenek, mint Brezsnyev elvtárs idején és pont akkora is a mozgásterünk, mint egy KGST csúcson. A piciny különbség az, hogy legalább itt van lehetőség eljátszani, hogy lehet nemet mondani. Vagy nem is lehet és ezt is rosszul tudjuk?

Ó bár bízhatnánk benne, hogy ezek az okosok megoldanak valamit! Persze lesz kompromisszum, olyan, amely kitolja az összeomlást, de értelemszerűen nem oldja meg a problémákat. A problémák megoldásához ugyanis el kellene ismerni egy csomó dolgot, amit ez a politikusgeneráció sosem fog.

  1. Ez nem unió, ez birodalom.

  2. A centrum országai (Németország különösen) mindig is ki fogják zsákmányolni a periféria országait.

  3. Nem a józan ész és a jóakarat, hanem a német gazdasági és később a német katonai erőfölény fogja egyben tartani ezt a konglomerátumot, a beszart franciák lelkes együttműködésével.

  4. A jelenlegi életformánk nem tartható tovább, nem nő, hanem inkább csökkenni fog a fogyasztás, sokkal többet kell majd dolgozni, sok tekintetben visszatér a fizikai munka a modern társadalmakban is.

  5. A pénzügyi rendszert teljesen át kell alakítani, a tulajdonviszonyokat végletesen át kell rendezni, a megtakarítások és a tulajdonnal egyenértékű jogosultságok nagy része elveszik (pontosabban szólva, már elveszett, csak még nem törölték őket a számítógépekből).

  6. Fejlődés helyett sokkal inkább stagnálónak tűnő korszak következik.

  7. A nyitott társadalom véget ért, a szabadság fogalma átértékelődik, a túlélés lesz a cél és nem az önmegvalósítás.

 

Nem mintha a magyar kormánynak lennének válaszai. De legalább kurucnak látszunk még.

Címkék: merkel orbán viktor sarkozy cameron eu csúcs

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr573450304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.09. 16:13:44

ez tényleg elég paranoid lett...

A jövő:
- Kína
- India+a többi ázsiai ország
- USA
- EU
- Oroszország

Ha egyikhez sem tartozunk SZERVESEN, akkor ez az ország elsüllyed a fenébe, szééép hosszú agóniában.
Azt hiszem a népesség nagy része szeretne inkább jól/jobban/normálisan élni akár egy német "uralom" alatt, minthogy a gyorsnaszád korlátjánál rókázza a vízbe a napi szárazkenyeret, mert úgy cikázunk a nagyhatalmak között...

Tudomásul kellene már venni, hogy kinyiltak a határok, információs szupersztráda, meg a többi lófasz van.
Ugyanúgy magyar vagyok NY-ban, Londonban, és Bp-en is.
Csak éépen az életszínvonal különbözik, de mocskosul.

krferi 2011.12.09. 16:16:07

"De legalább kurucnak látszunk még."
Ja. A saját szemüvegünkön keresztül.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.09. 16:21:57

Ezt egyedül találtad ki?

Egyelőre a németek nem kizsákmányolnak, hanem eltartanak és tele van vele a tökük. Az egész cirkusz arról szól, hogy a németek már nem akarják továbbra is eltartani a felelőtlen országokat.

Az pedig, hogy megígérjük, hogy nem vágjuk ki magunk alatt a fát, nem a szuverenitás elvesztése. Ha józan emberek lennénk, akkor szerződés nélkül se tennénk.

kódex 2011.12.09. 16:41:09

Nem tudom, Valdezkém, ezt a hülyeséget alátámasztanád esetleg konkrét számokkal is?
Márhogy konkrétan a németek konkrétan minket, magyarokat konkrétan eltartanának? :-)

kódex 2011.12.09. 16:45:03

Ja, és egyébként teljesen egyetértek Androiddal...
Csak hogy ne gondolja, egyedül van. Na, tessék nyugodtan agyhalott fidesznyikezni lefele. Már úgyis hiányom volt... :-)

Paranoid Android2 2011.12.09. 16:53:57

@kódex: Kösz haver, már majdnem sírtam!:)))))))))))
Olvasd el az előző posztot is, neked tetszeni fog.:))))

sárkányfő 2011.12.09. 16:54:09

Darwin-díjas poszt, szinte minden sora külön csemege. Ez a blog amúgy a mandiner-kurucinfó vonal valamelyik mellékága?

Nincs időm végigkacarászni az egészet, találomra egyet kiválasztok:
"A centrum országai (Németország különösen) mindig is ki fogják zsákmányolni a periféria országait."

:DD
Szóval minket jóóól kizsákmányolnak a németek meg a többiek úgy, hogy évi nettó bő 1000 milliárd forint támogatást nyújtanak, hogy ne is szóljak a közvetett politikai-gazdasági hasznokról... hú, de kizsákmányolnak minket :D
rettegjünk...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.09. 16:54:55

@kódex:
Nem csak minket. A fél EU-t.
Szerinted kinek a pénzéből mentik a bajba került államokat? Ki fizette a görög mentőcsomagokat?
Szerinted kinek az importjától várjuk a csodát? stb.
A válasz mindegyikre Németország.

Van néhány ország, aki felelősen gazdálkodott és mára ezek unják, hogy a többiek rajtuk élősködnek.
Láttad, hogy a szlovákok közölték, hogy ők nem szállnak be a mentőcsomagba? Azt, hogy a finnek csak akkor voltak hajlandók, ha Görögország komoly megszorításokat foganatosít?
Na, ez mind, mind ezért van.
És most pont azért, akarja Németország és kisebb mértékben Franciaország kőbe vésni a maximum hiányt, mert tudják, hogy különben két lehetőség van:
1. szétesik az eurózóna (az nem jó senkinek)
2. megint nekik kell a zsebükbe nyúlni és Olaszország méretű zsebük nincs.

Paranoid Android2 2011.12.09. 17:07:03

@Lord_Valdez: @sárkányfő: Ti azok az emberek vagytok, akik a Barátság kőolajvezeték megnyitásakor elérzékenyülve gondoltatok Brezsnyev elvtársra!
O sancta simplicitas!

kódex 2011.12.09. 17:07:25

Leszarom, hogy kit tartanak el a németek, amíg sajnos nem minket.
A görögöket is leszarom.
A német import Magyarországról nem könyöradomány, hanem üzlet. Nem a német kormány támogatása a szegény magyaroknak, hanem kőkemény piaci szereplők profitorientált vállalkozása.
Persze, hogy szükségünk van rá, ezt nem is vitatta senki.
Egyáltalán nem is volt róla szó...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.09. 17:10:27

"De legalább kurucnak látszunk még."

annakidejen a kuruc - a rakoczi ter miatt - a kurvak neve volt pestiesen...

kódex 2011.12.09. 17:11:53

Te nagyon hülye sárkányfő.
Az asztal fölött kiterítik nagy vonalúan az 1000 milliárdot - de mit bűvészkednek az asztal alatt?
Csak a bankjaikon keresztül mennyit vontak ki az országból az elmúlt évben? És akkor nem beszéltem még a francia és német tulajdonú közműcégek szabadrablásáról. Meg sok minden másról.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.12.09. 17:12:17

:0

csodálkozom, hogy ez index címlapos lett

azért ez a blog nem egyértelműen nyal az mszp/szdsz-nek, mint a többi blogketreces propaganda

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.09. 17:12:34

@Paranoid Android2: ez elegge csunya demagogia:-DDDD

ez olyan, mintha azt mondanam amikor csorgatod a nyalad egy jo nore, hogy buzi vagy, mert a vagina is ugyanugy luk, mint a seggluk:-)

kódex 2011.12.09. 17:13:03

@kódex: javítva: nagyvonalúan

Hundor 2011.12.09. 17:15:56

Paranoid Droid! beszopod a gazdasági függetlenségről szóló saját lózungodat, vagy csak másokat etetsz? Kis országok soha nem voltak sikeresek ezzel a "legyünk függetlenek" baromsággal sem diplomáciailag, sem gazdaságilag, de még kultúrálisan sem. Csak azok lettek sikeresek, akik alkalmazkodni tudtak. Sajnos sok ostoba "kuruc" él ebben az országban, aki saját életük kudarcáért, tehetségtelenségükért szívesen keresnek másban hibát és akiknek egyetlen képessége az elvtelen, kilátástalan ellenállás és a soha nem létezett régi dicsőség visszasírása. Amire vágysz, illúzió. A baj az, hogy egy nagyon kártékony illúzió. Szomorú, hogy sokan "gondolkodtok(?)" így.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.12.09. 17:15:57

Ilyen sunyi, kétszínű, jellemtelen a miniszterelnökötök.
Megint rajtunk röhög a világ, egyszer nemet mond, majd talánt.
Persze ővéi most dicsőítik, lám az országa a fontos. Soha nem kérdez meg senkit, de most látványosan pózol. Közben jól lejáratja magát és az országot.
Nagyon komoly árat fogunk mi még ezért fizetni.
Mindig az önállóságunkat, függetlenségünket hangoztatja, akkor miért várt a német adatokra?

Azonnal el kell zavarni ezt a nemzet piócáját, mert már nincs időnk!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.09. 17:18:32

@kódex: de akar vitatkozni is megprobalhatsz vele.

mar ha megy;-)

egyebkent muszaj, megfigyeltem, hogy a magukat jobbkonzerv-keresztenynek vallo nemzeti kadaristak ezt a stilt ertik...:-)

az intelligenciat pedig - mert gondolom tudod, hogy mit jelent a kifejezes.. ugye, tudod?;-) - nem determinalja a szohasznalat..:-)

egyebkent szerinted is ugyanaz az eu, mint a szu?:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.09. 17:22:41

@kódex: ingyen kellett volna nekik munkahelyet adni? csak ugy, karitative..?:-)

sot, itt kellett volna adomanykent szetosztani azt is, amit mas orszagokban keresnek, nem?:-)

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.09. 17:23:27

@Lord_Valdez: Németország ha kifizetné egyedül a teljes görög adósságállományt még úgy is jól jönne ki a dologból. (Picinyke túlzással) A franciáknak és a németeknek igenis rohadt nagy üzlet, hogy a szaraikat vámok nélkül, 17 országban közös valután keresztül ömleszthetik a nyakunkba. Mi csak felvevőpiacnak kellünk, ezért persze, támogatják az útfejlesztést, ezt-azt, ami nekik is jó. De természetesen gyártani rendesen csak akkor fogunk tudni, ha az nekik úgy tetszik, vagy egyáltalán nem. Pl. sehova nem tudunk előrelépni mezőgazdaságilag, annak ellenére, hogy simán vihetjük (elméletben) az árut nyugatra.

Úgyhogy nagyon jól hangzik ez a szegééééény németek eltartanak mindenkit duma, de nem hülyék azok. Bőven megéri nekik ez az üzlet.

Nagyjából jön a negyedik birodalom.

kódex 2011.12.09. 17:23:33

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
Te Sipi, te olyan hülye vagy, hogy az már talán saját magadnak is szórakoztató lehet... :-)))
Nekem mindenesetre nagyon...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.12.09. 17:24:05

@Orbán a jellemtelen!: és hozzuk vissza táncos ferkót, igaz elvtársak?

ő majd elvezet minket a kánaánba

kódex 2011.12.09. 17:26:13

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:
szegénykém, nem is érted, amit mondok, mintha valaki mással beszélnél... föladom, pedig nem lenne rossz szórakozás majmot táncoltatni... :-)))

kódex 2011.12.09. 17:27:26

@d.z.:
Erről van szó. Szépen összefoglaltad.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.09. 17:29:38

@kódex: nem feladod..:-)
egyszeruen nem tudsz mit valaszolni, azert szemelyeskedsz:-)

tudod, szeretem, amikor valaki szemelyeskedik velem szemben vitaban.

az olyan, mint a fekete lovag a holy grailben:-D

kódex 2011.12.09. 17:31:29

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Hahh... Ezt csak most vettem észre:
"az intelligenciat pedig nem determinalja a szohasznalat."
Gyöngyszemeket írsz néha!
Teljesen egyetértek (végre egy közös pont, sipikém)!!!

Az intelligencia viszont determinálja a szóhasználatot... :-)

2011.12.09. 17:32:29

Ez is szar írás lett mint a jelenleg index címlapon lett összes, beleértve blogokat és nem blogokat. Ha van sapka az a baj, ha nincs az.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.09. 17:36:25

@Paranoid Android2:
Ja nem, csak attól tartok kicsit többet tudok a gazdaságról, mint a Fidesz vezérkar együttvéve... Rólatok nem is beszélve.

@d.z.:
Mi az, hogy öntik?
Nem emlékszem, hogy egy boltban is fegyveres őr rakta volna a kosaramba.
A magyar mezőgazdaság pedig nemes egyszerűséggel _elmaradott_.
Persze, biztos, jobb érzés abban hinni, hogy ármánnyal el van nyomva, vagy, hogy az állami támogatások teszik, de a valóság az, hogy jó 30 év technikai elmaradása van.

magyar-termekek.blog.hu/2011/12/02/brutalis_adatok_igy_terjeszkedik_a_lidl_es_aldi_magyarorszagon
Ahogy ott is írtam:
Ha lenne webes szövegkiemelő, akkor aláhúznám az alábbiakat:
"miközben a tej- és tejtermékek esetében nem igazán jók az éghajlati adottságaink. Ami a hazai sertéshús piacvesztését illeti, Raskó szerint a technológiai fejlesztések elmaradása azt eredményezte"
"Mindeközben a hazai élelmiszeripar súlyos hatékonysági és versenyképességi elmaradásban van, immár a lengyel és a román színvonalhoz képest is."
"A befektetőket emellett a kormány nagyüzemmel, iparszerű élelmiszer- és mezőgazdasági termeléssel ellenséges megnyilvánulásai szintén távol tartják."

Ennyi a sztori. Nem tudunk élni a nagy piaccal, mert gőzmozdonyt akarunk eladni, amikor mindenki BMW-t akar venni.

kódex 2011.12.09. 17:37:14

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Kedveském, te magaddal beszélgetsz: hogy akarod, hogy érdemben vitatkozzon veled bárki is? ;-)

kódex 2011.12.09. 17:41:08

@Lord_Valdez:

Jaj, istenkém, miért itt osztod az észt, ha ekkora gazdasági guru vagy?
Piacképes tudásod igazán vaskos eurókötegekre válthatnád ahelyett, hogy reménytelen küzdelmet folytatsz beszűkült és homályban tévelygő elménk megvilágosításáért...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.09. 17:49:49

@kódex:
Azt teszem, csak időnként teleszalad a tököm és belekukkantok blogokba...
Időnként megbánom.

Paranoid Android2 2011.12.09. 17:51:35

@Lord_Valdez: Hidd el mi nem bánnánk, ha ezt az időt is pénzkeresésre fordítanád.:)))

tron.encom 2011.12.09. 17:52:10

@d.z.: Ott a pont !

Kb erre célzott a post írója is szerintem ezzel :

"A centrum országai (Németország különösen) mindig is ki fogják zsákmányolni a periféria országait."

Ez is igaz.

Ha összeadunk mindent (iparunk, kereskedelmünk átadása, mezőgazdaságunk önként vállalt örökös hátrányos helyzetben tartása...) nekünk ez az EU-s tagság eddig egy óriási nettó bukó pozíció, de akkora hogy már jól nem is lehet kiszállni belőle.

Ja és még valami, ez a hajó végleg elment, örök gyarmati sorba hülyítettük magunkat, orbán is kicsit későn kapálózik.

ampierre 2011.12.09. 17:52:56

A témával foglalkozó azon kevés blogposztok egyike, amelyikkel 100% ig egyet értek.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2011.12.09. 17:57:03

@Lord_Valdez: ÉDes Istenem....picit gondolkodj már. "Öntésen" azt értjük, hogy nem lehet, nem tudunk olcsóbban termelni, nem vagyunk képesek velük versenyképes terméket előállítani. Nem azért, mert bénák lennénk vagy balkániak, hanem azért, mert tőke és technológia fölényben vannak, amit nem tudunk azzal ellensúlyozni, hogy védővámokkal és tiltásokkal támogatjuk a magyar terméket. Ez a rendszer deklarálja szolgaságot nekünk. Csak és kizárólag felvevőpiac lehetünk, kb. annyit állíthatunk elő, amennyivel tudunk pénzt keresni arra, hogy megvegyük a szaraikat.

csipkerozsika19 2011.12.09. 18:00:18

Emberek, igen az eu-val nem jártunk túl jól, minden piacunkat feladtunk, amit nem feladni kellett volna, hanem gazdaságossá tenni, akkor talán indulhattunk volna nulláról, de sajnos így durván minuszból "indulhatnánk " a fejlődésnek. Sokkal jobb lett volna még a helyzetünk akkor is ha null szaldósan dolgoztunk volna, de dolgoztunk volna. Ma a támogatásokból élők is remélem igy látják, félre értés ne essék senkitől nem sajnálom azt az" éhbért" amit kap.Mindenkinek jó munkahelyet kivánok, jó fizetéssel, megbecsüléssel, és Boldog Karácsonyt.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.12.09. 18:02:18

no leszedték a címlapról a blogot

fura is volt, hogy olyan címlapos, ahol nem az mszp/szdsz fenekét nyalják

kódex 2011.12.09. 18:03:54

@Lord_Valdez:
nagyon hatékonyan keresheted azt a pénzt...

kódex 2011.12.09. 18:09:18

@Paranoid Android2:

Elolvastam - ez szerintem jobb.
Bár ilyen mikulás én is szívesen lennék...
Egyébként ismerős helyzet, már egyszer voltam én is munkahelyi mikulás. Aztán inkább többet nem akartam. De lehet, hogy csak a krampusz-kínálat nem volt elég kecsegtető.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.12.09. 18:11:27

@d.z.:
Az, hogy dolgozni is kell a jólétért nem szolgaság.
Senki nincs determinálva.

A védővámokkal nem lehet ellensúlyozni. El lehet rejteni a problémát, de fejlődés nem lesz belőle. Azzal csak a hatékonytalanságot támogatod.

Hogy tőkeszegények vagyunk? Igen. Külföldi tőkére szorulunk, de egyúttal távol is akarjuk tartani azt.
Na, kérem, ez az ami nem megy.
Mások adókedvezményekkel csalogatták be a külföldi tőkét, hogy legyen fejlődés. Mi különadókkal akarjuk távol tartani és nem értjük, hogy miért nem jön. És, ami legjobb, hogy ezért őket hibáztatjuk.

kódex 2011.12.09. 18:12:18

Persze@wmiki:

Persze, hogy leszedték: a hiénafalka itt ma már nem marcangol. Így aztán érdektelenné vált...

kódex 2011.12.09. 18:17:46

"Az, hogy dolgozni is kell a jólétért nem szolgaság."

Szerintem a többség dolgozik is.
Csak nem a jólétért.
Hanem a puszta létért.

Lordom...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.12.09. 19:52:32

@kódex: kedveskem..?

hmm..

te azt hiszed, en vagyok a kepen?

kis baratom, ez az egyik akinek csapolsz, a pornolapkiadobol lett erkolcscsosz, szalai annamarika..:-DDDDD

elhiszem, hogy ritkan latod az arcot onnan, ahonnan te kozelited meg ezeket az embereket.

de legalabb satirozgattam kicsit ismereteid feher foltjait es tudod , hogy ahhoz a segghez milyen arc tartozik:-DD

orbant felismered arcrol?

hat szijjartot, kosat, lezerjanit?:-)

kódex 2011.12.09. 20:31:05

@az igazi Sipi - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

picim, gondolod, hogy ez az arc ezt váltaná ki belőlem?
édes a naivitásod...

Besenyő MIV István 2011.12.10. 14:52:38

Sorry, hosszú lesz, de talán megéri végigolvasni.

Először is azzal kezdeném, hogy Android ezen cikke újfent hiánypótló és nagyon jó kérdéseket vet fel.

Sose szabad feledni ugyanis, hogy a külpolitikában sosincs szolidaritás. Minden épeszű ország a saját állampolgárait akarja jobb helyzetbe juttatni. És ez alól Lajtán túli barátaink sem kivételek. A jólétnek bizony ára van, melyet vagy magas adókkal, vagy gazdasági hegemóniával lehet csak biztosítani. Ezt a hegemóniát pedig most már a saját bőrünkön is érezhetjük.

Példának okáért nézzük meg a közvetlen agrártámogatások rendszerét, ha már úgyis a mezőgazdaság lett itt emlegetve. Tény ugyanis, hogy a magyar gazdák csak 2013-tól fogják a 100%-os EU-s agrártámogatást élvezni. Nem gondolom, hogy ez így annyira fair lenne (a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a magyar állam azért ad valamennyi kiegészítést). Egy német/francia/dán gazda nem csak hogy technológiai előnyben de még a támogatások miatt is jobb pozícióban van. A piac meg ugyebár 2004-ben megnyílt, nincsenek vámok, szabad a verseny! Ráadásul, ha a technológia fejlődés lehetőségét nézem, akkor ugye saját forrás híján nem marad más, csak a hitel. És akkor most csekkoljuk le, hogy versenytársainknál és nálunk milyen áron lehet hitelhez jutni.

És ez bizony csak csepp a tengerben, egy példa a sok közül. Ez bizony egy gazdasági csapdahelyzet, ahol bizony a magyar vállalkozások szépen lassan, de biztosan kiszorulnak a piacról.

Ne vitassuk el azonban, hogy a külföldi cégek rendkívül hozzájárultak az ország kezdeti sikereihez. Bizony a rendszerváltás után piszkosul kellet az a külföldi tőke, ebben igaza van Valdez kollégának. A korábbi 4%-os GDP növekedésünk és életszínvonal növekedésünk bizony nekik volt köszönhető.

Azonban a gazdasági modellek szerint az ideális az lenne, ha ez az erős külföldre utaltság idővel, és a behozott technológiák széleskörű alkalmazásával a hazai vállalkozások megerősödéséhez vezetne, melyek aztán átveszik a motor szerepét a gazdaságban.

Mondom, ez az elmélet. A gyakorlatban ugyanakkor azt történt, hogy még mindig ki vagyunk szolgáltatva. Egyfajta gyarmat lettünk, ebben Kódexnek teljesen igaza van.

Az exportunk 70%-a multikhoz köthető, ráadásul az összexportunk 80-82%-ban importon alapul. Nem alakult ki széles, magyar beszállítói rendszer, egyszerűen olcsó összeszerelő műhely lettünk. És akkor csodálkozunk miért ekkora a munkanélküliség. Úgy nehéz munkahelyet kreálni, ha nem tudunk mit termelni, mert azt mások mind olcsóbban és jobban tudják...

Azonban, és itt újra Valdez kollégának kell igazat adni ez jórészt magunkon múlott. Kicsinyes, féltudású politikai elitünkön, a társadalom kádári reflexein, melyekből egyenesen következik a bőkezű állami újraelosztó rendszer, melynek finanszírozása csak hatalmas adóterheléssel és adósságnövekedéssel fenntartható. Az osztogatásra pedig időnként politikai elitünk (oldaltól függetlenül) még jól rá is játszik, ez biztosítja ugyanis számukra a népszerűséget és az újraválasztás. (Én egyébként ezt a jelenséget hívom a demokrácia csapdájának)

Hogy van-e kiút? Bár lenne.

(Azzal viszont, hogy azon marakodtok ki a nagyobb hülye, nem sokra megyünk)
süti beállítások módosítása