Tevékeny állampolgárok

 2010.02.01. 09:29

Most, hogy az antifasiszta népfront a beismerő vallomások és az mdfszdsz tuszakodás következtében részben előzetesben van, részben röhejes, a gondolkodó ember azzal a túl aligha becsülhető rémálommal szembesül, hogy egy Fidesz (mérsékelt kormánypárt) és egy Jobbik (enyhén radikális nemzeti párt) dominálta parlament által irányított országban lesz kénytelen élni.

Lehet, hogy gyurcsány ferenc létével megbékéltünk, hiszen az anyázáson kívül más atrocitás nem érte a nagy modernizátort, de azt, hogy az ellenzék vezéreként ő pofázzon, azt az én érzékeny gyomrom nem veszi be.

Mások is így vannak vele, úgy látom és olyan alternatívát szeretnének a parlamentben, amelyet nem a mentelmi jog foszt meg hunvald györgy társaságától.

Ennek egyetlen, jelenleg még majdnem teljesen hitelesnek vélelmezhető esélyét a Lehet Más a Politika nevű, e lapokon is rendszeresen szereplő és kritizált, szerethetőnek tűnő kamaszkorú párt képviseli.

A következő linken egy reményteljes kezdeményezés kóbor lovagjai keresik harcostársaikat, az aktív közösségi szerepvállalás jegyében. Azért, hogy tegyük hozzá kreativitásunkat az LMP sikeréhez, hátha van 250 000 egykori olyan baloldali és jobboldali szavazó, aki szintén új arcokra és gondolatokra vágyik.

Feleim küzdjetek! Mert odakint van egy való világ, ahol éheznek a gyerekek, megfagynak az emberek, korlátozzák a netet és rablók járnak a kertek alatt.

 

 

 

 

Címkék: lehet más a politika lmp új ellenzék

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr371718851

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "A halál ellentéte nem az élet, hanem a művészet." - A Die Stürmer ünnepi beszélgetése Ludwig Lakatos berlini íróval 2010.02.01. 12:09:05

Az örmény holocaust Tolsztoja bevallja, lesújtó véleménye van, és aggódik budapesti nyuláért, Tódorért. Figyelmeztet a balkanizálódásra és a fokozódó örményellenességre, de korunk Goethéje azt üzeni a magyar olvasóknak: az ember nem arra született, hog...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sájgec 2010.02.01. 11:09:46

Menjen a sok hülye naiv lmp-s a sirályba, és vitatkozzanak Ovi megkoronázásáig, aztán szerkesszenek internetes tiltakozómozgalmat legalább 120 aláírással. Ébresztő hülyék! De legalább szóljatok a Kolnaynak, meg a Cselének, és vegyetek gittet, de hamar!
(Ja a bújtatott reklamírozásér meg egy sárgalap p.an-droidnak!

OmegA404 (törölt) 2010.02.01. 11:17:01

Majd Feri és Ildi okosítja hogyan kellene vezetni az országot.
Na az lesz a horror stand-up.

tengier 2010.02.01. 11:19:19

senki nem kénytelen itt élni

"el lehet menni"

Cselo 2010.02.01. 11:20:49

Az index-en most már a választásokig csupa ilyen hülye blogokat "kell" olvasni?

Nazareus 2010.02.01. 11:21:37

Az LMP komolytalan kezdeményezés. Sajnos.

Maab 2010.02.01. 11:26:31

Bocs, de ismét, már nem tudom hányadszor látom, hogy a röhejes szót ly-nal írják, és csak terjed és terjed. Állítsuk meg...:)

Egyébként nagyon jó lenne, ha a civil akarat jobban érvényesülne a politikában, de be kell látni, hogy mára bebetonozódtak a meglévő formációk.
Azt nem tudtam eldönteni, hogy a "FIDESZ (mérsékelt kormánypárt) és egy Jobbik (enyhén radikális nemzeti párt)" titulusokat iróniának szánta-e.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 11:30:10

"de be kell látni, hogy mára bebetonozódtak a meglévő formációk."

Miért kéne belátni? Semmi se örök, a politikai pozíciók meg pláne nem. Hagyó Miklós is mekkora utat tett meg egy év alatt... Az MSZP összeomlott, ez nem a bebetonozódás legbiztosabb jele.

Dr Minimum 2010.02.01. 11:30:35

Mennyibe fáj egy ilyen fizetett hirdetés?

untermensch (törölt) 2010.02.01. 11:31:33

Ne akarjon már megmondóember lenni, aki a röhejest röhelyesnek írja, mert ez az igazán röhejes. Menj az elempés férfimanöken haverjaidhoz egy dzsointra, azok biztos nem néznek ki a hejjesírásodér.

Pollack 2010.02.01. 11:32:42

@Nazareus: Annyira komolytalan, hogy az EP-n 2,6%-ot ért el, Dunakeszin 5%-ot, a Józsefvárosban pedig 8%-ot.

Komoly pedig akkor lesz, ha az emberek levetkezik magukról a közöny gúnyáját, s elhiszik, hogy Lehet Más a Politika.
2006 előtt is, de főként utána sokan egy új párt megjelenéséért kiáltottak. Most, hogy itt van, ezek az emberek fanyalognak.
Pedig jó lenne észrevenni, Magyarországon még bő 10 évig nem lesz olyan új párt, mely nem a szélsőségek irányából politizál.

Ébresztő, az LMP a demokratikus megújulás esélye!

vmary 2010.02.01. 11:32:49

Az elmúlt évek..., hónapok..., hetek... történéseit tekintve egyre inkább kíváncsivá tesz a Piszkos Tizenkettő tevékenysége. Kár, hogy valószínűleg a választóknak csak töredéke fog tudomást szerezni ténykedésükről. Rossz érzés csalódottan és bizonytalanul döntést hozni.

Takker81 2010.02.01. 11:33:21

Azért a gondolkodó ember elgondolkodhatna a pontos J és az LY közti különbségeken.

Nem vagyok grammar nazi, de ez a röheLY nagyon bántja a szememet.

Ami meg a nem kevésbé magvas tartalmat illeti: annál az országnál, amiben az elmúlt 8 évben voltunk kénytelenek élni, sokkal rosszabb nem jöhet.

Maab 2010.02.01. 11:38:35

Persze, igaz, semmi sem örök, de valószínűleg még hosszabb időre lesz ahhoz szükség, hogy az LMP igazán választható alternatíva legyen: nyilván kellene egy arc, akihez köthető lenne a párt, hiteles szakértők, elemzések, program - ha mindezek, vagy ezek közül több elem is megvan, akkor elnézést, de valahogy nem jön át. Ezzel szemben sajnos a Jobbik pl. nagyon is átjött sok embernek.

Paranoid Android2 2010.02.01. 11:38:52

A röhelyes tényleg ciki javítom.
Miért nem tudtátok, hogy a diszlexia népbetegség? Már ha így írják.:)

Maab 2010.02.01. 11:41:08

@untermensch: hát azért ez nem érv és nem ok a további szöveghez

Levéltetű 2010.02.01. 11:43:55

Így helyes: röhejes.

sidorovich 2010.02.01. 11:44:10

@Pollack:

LMP? A csupa SZDSZ közeli arc? Somák, Bakácsok, Para-Kovácsok, mindenféle liberálisok?

Ugyan miért higgyünk nekik? Mert azt mondják, hogy ők most becsszóra nem az SZDSZ? Én is azt mondanám a helyükben...

Te mit csinálnál ha az általad árult termék neve szitokszóvá válna? Nem neveznéd át?

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 11:44:32

@Maab: egy arc tényleg nincs, ez hátrány - bár lehet a hátrányt előnyként felfogni (nem arctalan, hanem sokarcú).

Elemzések és program viszont van (lásd honlap: lehetmas.hu/celjaink), hogy mennyire hitelesek, mindenki döntse el.

Paranoid Android2 2010.02.01. 11:46:34

@Maab: A cél, aminőt óhajtunk, éppen ez vala.
Megmozgatni az állítólag felelős értemiséget és egyéb kóbor tömegeket.
Hogy legyenek akik tényleg rámozdulnak, mert csak ülünk fiuk.

dzsuhesz 2010.02.01. 11:48:45

Kezd már unalmas lenni, hogy másról se szólnak az index blogok, mint az LMP-ről... Fizetnek ezért, vagy ők maguk csinálják?

ddance 2010.02.01. 11:48:47

LMP?

Ez az új SZDSZ, ugyanaz a szöveg, "esélyegyenlőség" meg "szegény cigányok", zöld szósszal leöntve.

Nemrég olvastam, hogy az LMP ellenzi a szociális kártya bevezetését. Hát, tényleg felháborító, ha kötelezzük arra a segélyezetteket, hogy a segélyt kenyérre költsék, ne cigire, piára meg játékgépre.

Röhej és szánalom ez az egész LMP-s libsi bohóctársulat.

Paranoid Android2 2010.02.01. 11:48:52

@sidorovich: Ezen a blogon szdsz közelieket nem reklámozunk.
Aki nálam jobban rühelli őket, azt a jobbikban is szélsőségesnek tartják:)
Ez egy ökopárt, kicsit naív, de aranyos és még megkomolyodhat.:))

különvélemény 2010.02.01. 11:50:16

"a gondolkodó ember azzal a túl aligha becsülhető rémálommal szembesül"

Nem szoktam politizálni, de ezekről, a már már szektás dumákról mikor tetszenek leszokni kedves agyhalott blogolók?

Majd ha a nép megválassza őket és hú de szétcsesznek mindent, akkor lehet pofázni, de addig ez csak valami bigott duma.
98-02-ig sem esett szét az ország, ezután sem fog.
Legyen akár a fidesz, mszp, lmp, xyz hatalmon.

Paranoid Android2 2010.02.01. 11:50:25

@ddance: És minden pártnak lehet egy egy adott kérdésben hülye álláspontja.
Az LMP a szociális kártyával ebből ellőt egyett.

Waldi! 2010.02.01. 11:51:12

"Fidesz (mérsékelt kormánypárt) és egy Jobbik (enyhén radikális nemzeti párt)"

HAHAHAHA, ekkora eufemizmust mar regen olvastam :D

Az LMP-vel kapcsolatban egyetlen problema, hogy a antiglobalista, antikapitalista, zold hoborgesen kivul az max annyit mondanak, hogy a regiekkel szemben ok ujak. (Es nem lopott penzbol kampanyolnak)
Ez az Ovi szolasszabasagat vedo es az aldasos tevekenysegu Solyom urat a nyakunkba ulteto Schiffer urtol tobb, mint megmosolyogtato.

Levéltetű 2010.02.01. 11:52:10

Személyek nevét - akármennyire gyűlöljük is őket - kis betűvel írni kicsinyes és gyerekes dolog.

A nem MSZP → tehát LMP gondolatmenet pedig egyszerűen szánalmas. Szerintem.

BTW az LMP kitalálta már, hogy hol helyezkedik el a politikai harctéren? Mert ez a "minden és semmi" vagyunk kategória nem kifejezetten karakán.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 11:52:54

@sidorovich:
Nyilván Cserhalmi és Lovasi is szedsz-esek.

"Ugyan miért higgyünk nekik? "

Például mert a jelöltek között nincs egyetlen, aki tagja volt az szdsz-nek?

Hogy a "liberális" értelmiség egy része szimpatizál velünk, annak köszönhető, hogy az ő pártjuk omlott össze a leghamarabb. De most már az MSZP is dögrováson van, és nem telik egy évbe, hogy tömegesen jelenjenek meg a volt fideszesek is. Sőt röhögni fogsz - kiábrándult jobbikosok.

Lesz itt földindulás. A változások még csak most kezdődnek.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2010.02.01. 11:53:32

fizetett kommunista hirdetest olvasthattak kedves latogatoink.

gratulalunk.

tölgyes 2010.02.01. 11:54:33

Miért KÉNYTELENEK???? Az ország többsége majd megválaszt egy valamilyen összetételű parlamentet, amelyik tükrözi az ország pillanatnyi politikai erőviszonyait... Kénytelenek akkor lennénk, ha a nyakunkra ültetné őket egy külső hatalom, ahogy azt rákosiékkal és kádárékkal tették!

Maab 2010.02.01. 11:54:59

Azoknak, akik itt az SZDSZ-t szidják, mert vagy könnyen felejtenek, vagy túl fiatalok, hogy tudják: ők voltak azok, akik már akkor is ellenzékben voltak, amikor ezért, ezzel rendőri intézkedés, lefogás, verés, állástalanság járt.
A politikai, gazdasági hatalom mindig kitermeli azokat, akik csak emiatt állnak egyik, vagy másik oldalra, és ezek tönkreverhetik a legjobb elképzeléseket is. KONTROLL és ÖNKONTROLL.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.02.01. 11:55:03

Így is van.
A gondolkodó embernek legyen két szavazata és ne csak a Fideszt, de az ellenzékét is ikszelhesse be.

untermensch (törölt) 2010.02.01. 11:55:23

@Maab: az érv az, hogy az LMP egy szadesz-spinoff, és mint ilyen, már az induláskor esélytelen. Az igaz, hogy egy radikálisan más politikai beszédmódra és új arcokra van szükség, de ez már megérkezett a Jobbik jóvoltából, én rájuk szavazok minden hibájuk ellenére. Nincsenek karizmatikus politikusaik (ahogy a többi pártnak se), nincs külpol gyakorlatuk stb, de az a tény, hogy a cigánykérdést hajlandók beemelni a politikai diskurzusba, sőt tenni is valamit, önmagában elég, hogy adjak nekik egy esélyt.

Az lmp ideológiájában már kódolva vannak azok az alapvetések, amik miatt a mai helyzet is kialakult.

kuki123 2010.02.01. 11:57:01

Az LMP tiszta Szdsz. főleg hogy teli vannak szdszes tagokkal

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2010.02.01. 12:00:38

Ugyan mar, ameg az elmult 20 ev politikusainak donto tobbseget nem csukjak le legalabb harminc evre, semmi nem fog valtozni, mindegy hogy fidesznek vagy emeszpenek hivjuk a kormanypartot. (es a tobbi jomadar se jobb...)

Waldi! 2010.02.01. 12:02:13

@ddance:

Nem lehetne polgarmester, meg ugy egyaltalan kepviselo, tanar, kozalkalmazott kartyat bevezetni?
Mert nyilvan az adofizetok elvarnak, hogy az adoforintjaikat ne alkoholra, cigarettara, drogra, luxus cikkekre, kurvakra, ponyvairodalomra, konnyu kis szindarabokra es egyebb lehasagokra koltsek. Nyilvan elvarhatja az adofizeto, hogy ebben a gazdasagi valsagban a politikusok, tanarok, BKV alkalmazottak olvassanak szepirodalmat, hallgassanak klasszikus zenet, eljenek egeszseges eletmodot, taplalkozzanak egeszsegesen. Ne vehessenek vibratort, ovszert, fogamzasgatlot, hanem noveljek a nepszaporulatot. Az en adoforintjaimbol. Ja hogy a szocialis segelyt kapokkal ellentetben ezek a csoportok kibaszottul fel lennenek haborodva, ha valaki bele akarna szolni, hogy mire koltsek a pulykapenzuket (a mi adoforintjainkat) es rogton mennenek az utcara tuntetni?

Kerámia_53 2010.02.01. 12:02:53

LMP?? Ha jól tudom, az SZDSZ ifjúsági tagozata...

Maab 2010.02.01. 12:03:22

@untermensch: A "cigánykérdés" gazdasági kérdés. Amíg az országban nincs elegendő munkahely és erre a kapitalizmus állása szerint nem csak a cigányoknak kell számítaniuk, biztosan nem lesz megoldás. A megfélemlítés pedig nem lehet eszköz.

Rá Dios 2010.02.01. 12:03:46

Nem volt könnyű, de végre megértettem:
Az LMP-t a Fidesz fizeti,
Az MDF dolga a maradék SZDSZ felfalása,
A JOBBIK-ot Irán tartja el, annak fejében, hogy fegyvert kap Putyintól.
Minden rendben is menne, csak éppen Cser-Palkovics napi sajtóközleményei megakadályozhatják a sikert. Vajon ki lehet az ő tartótisztje az MSZP-ben? Akárhogy is, ügyes!

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 12:04:02

@Levéltetű:
"BTW az LMP kitalálta már, hogy hol helyezkedik el a politikai harctéren?"

Igen, az LMP egy zöld párt. Ami nyugaton általában balközép, mivel a zöldmozgalom balról (68, háborúellenesek, stb.) indult.

Nálunk annyival bonyolultabb a helyzet, hogy a magyar zöldmozgalom (a rendes, a civilek) konzervatívabb (itt nem volt 68). Ezért leginkább azt lehetne mondani, hogy középen áll.

De ha megmondod, melyik kérdés érdekel, megmondom, abban hol áll (hogy ne kelljen aprogramokat fellapoznod).

csorsza 2010.02.01. 12:04:03

@Paranoid Android2: hát, te tényleg diszlexiás lehetsz - 2 mondatban 3 hiba :) Ez egyébként az elmúlt idők oktatási rendszereinek is hibája. Helyesen:

"És minden pártnak lehet egy- egy adott kérdésben hülye álláspontja.
Az LMP a szociális kártyával ebből ellőtT egyet. "
:)

fingerbangs 2010.02.01. 12:04:09

fidesz lesz és tök nagy gazdagság köszönt az országra, középeurópai dubai lesz hazánk, ne fossatok, orbán lesz a király
(hehe haha)

TechMon 2010.02.01. 12:07:15

Na itt van a szokásos jobbikos, antiLMP-s kamu szöveg megint!
Ha tegyük föl lenne egy csomó volt SZDSZ-es tag az LMP-ben ,mert régi pártjában csalódott, akkor azzal mi lenne a probléma, ha normálisan politizál ???

sidorovich 2010.02.01. 12:08:55

@Lastres:

Cserhalmi és Lovasi csupán két név, míg a szoclib rablóbandát gátlástalanul kiszolgáló heti heteses, mancsos brigád tízesével kering az LMP körül. Szeretném azt hinni, hogy feleslegesen de sajnos nem ezt látom.

Ha visszaolvasol azt írtam, hogy SZDSZ _közeli_ és nem azt, hogy tag. BTW ha lennének is, ki az az ember aki ismerheti az LMP tagjainak a nevét? Maximum az LMP-sek, tehát most egy olyan állítást tettél, amit rajtad kívül senki nem tud se alátámasztani, se megcáfolni. Ügyes.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.02.01. 12:09:54

Jó poszt, igaz amit leírsz.
Egyébként tényleg nem értem, hogy egy olyan országban ahol 2.5millió szavazatot kapott az mszp, hogy lehet arról beszélni, hogy az lmp komolytalan. Aki képes volt Gyurcsányra szavazni, annak egy lóra voksolni, sem lehet nagy akadály...

@ddance: Az szdsz utódpártja az mdf...

@Paranoid Android2: "Ez egy ökopárt, kicsit naív, de aranyos és még megkomolyodhat.:)) "
Tudsz mondani olyan Nyugat-Európai zöld pártot, amelyik nem szdszként viselkedik?
Kis adalék: Az EUs zöldek vezetője Daniel Cohn Bandit volt az aki legélesebben elítélte a svájciakat a minaret-ellenes népszavazás miatt. Nyilván a lehetséges madárfészkeket féltették.

Gattaca 2010.02.01. 12:10:12

@TechMon: attól függ, mikor csalódott. 2006 ősze után már nem ér.

benszülött 2010.02.01. 12:11:39

@csorsza: Ráadásul valami miatt csak az angol helyesírásellenőrző megy, nem bírom legyakni, úgyhogy még rendesen el sem tudom alvasni, amit írtam, mert minden alá van húzva pirossal.
Egyébként tudok helyesen írni ha muszály és nem öt helyen kell egyszerre gépelnem.:))

sidorovich 2010.02.01. 12:12:02

@Paranoid Android2:

Szíved joga hinni bennük de javaslom légy körültekintő. The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.

TechMon 2010.02.01. 12:12:48

@Gattaca:
Meg attól is, hogy milyen lapokkal játszott és játszik és mit képvisel !
Eddig nálam az LMP a legnormálisabb párt a palettából !

Wrex 2010.02.01. 12:13:05

Persze persze, csak a Liberálisok Másik Pártja a jó választás. Hogyne. Az eddigi sok szar jó részét is a liberósoknak köszönhetjük, szavazzon rájuk akinek hat öreganyja van...

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.01. 12:15:26

@Sájgec: Egyre több ember látja a megoldást az LMP -ben. Jobbikosok nem véletlenül félnek tőlük :)
Már az a félelem is elég ahhoz, hogy lehessen tudni az LMP jó úton jár!

@Lastres:
"Öko-szociális inkább, Elek István pl. így definiálta. Röviden zöld, de nálunk ennek jelentése nem alakult ki."
Kb. amit írtál, de így a kettő együtt érthetőbb picit :)
Remélem.

sidorovich 2010.02.01. 12:15:52

@TaTa86.:

Pontosan ezt szerettem volna én is hozzáfűzni. Köszönjük szépen a '68-as eszméket, meg Cohn-Bendit-et, meg lehet nézni 30 év múlva az összes nyugat-európai liberális bevándorlási politikát folytató országot.

Dr Minimum 2010.02.01. 12:16:04

@Maab: XD Hála légyen az szdszes ge.iknek, akik bár 4 évre rá összemelegedtek az msz(m)psekkel, elhozták nekünk a rendszerváltást. És most ugyanaz a brancs irányítja az országot, akik a rendszerváltás nélkül is hatalmon lennének. Persze ehhez birkák millióinak szavazatai is kellettek.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.01. 12:17:13

@Rá Dios: Kifelejtetted a Fideszt, Ők honna nkapják a pénzt? Nekik ki parancsol.
Van tippem. A Józsi bácsi a szomszédbó!! ;)

gumimacsek 2010.02.01. 12:17:48

@Paranoid Android2: szerinted az, hogy "ökopárt", jó ajánlólevél? meg kell nézni, mi mindent barmoltak el a civilek, mióta beleugathatnak alanyi jogon szakmai dolgokba (kezdve Bős-Nagymaroson, MO-körgyűrűn át a bazsarózsáig, bicajos forgalombénításig, meg még lehetne sorolni)

benszülött 2010.02.01. 12:21:21

Hát van mit csiszolni az LMP imázsán az biztos...
Viszont a Jobbikos hozzászólók legalább pozicionálják a pártot.
Ha balos szavazók esetleg túl jobbosnak látnák.:)))))))

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 12:25:41

@sidorovich:
"Ügyes."
Most lezsidóztál? :)

Én a jelöltekről beszéltem, nem a tagokról, a jelöltek nevei egy héten belül ismertek lesznek (az országos lista első 15-je már most az).

Szerintem nem keringenek csapatokban az LMP körül leszerepelt emberek. És valószínűleg jobban látom közelről, mint te messziről [ítélve egy évvel elelőtti videóból, amiben tényleg szerepeltek általam se nagyon becsült emberek (Para). De számukra ez egyszeri alkalom volt].

untermensch (törölt) 2010.02.01. 12:26:16

@Maab: Már sajnálom, hogy szóba álltam veled, sejtem, kiféle vagy.
"A cigánykérdés gazdasági kérdés" – ezt te őszintén hiszed, vagy fizetnek, hogy beírd, ahova csak tudod? Pont ez az az ideológia, amibe most éppen belebuktok, meg vagyok lepve, hogy van még olyan szélsőséges libsi, aki ezt a lózungot bátran használja.

Nem fogok konkrét eseteket citálni, mert ha lenne benned hajlandóság, te magad is megtalálnád a forrásokat, de sajnos az élet már rég megcáfolt benneteket. Bárcsak neked lenne igazad és tényleg gazdasági kérdés lenne, mert akkor már megoldották volna, nem csak (és nem elsősorban) nálunk.

Drang 2010.02.01. 12:26:59

És mit csinálnak az LMP-sek, ha elfogy a fű?

tommygun 2010.02.01. 12:27:18

Azt árulja el valak, hogy a mérhetetlenül beképzelt, ám annál karizmátlanabb Schifferből mi a fészkes fenéért kéne a szavazatommal politikust csinálnom? A nagy lófaszt!

Maab 2010.02.01. 12:27:21

@Dr Minimum: A felejtés jó dolog. Átugrotta azt az MDF-es 4 évet, amit a privatizálás és a kárpótlás jellemzett + a retró dzsentrizálás. (A kárpótlással a már nem felelős nemzedékeket terhelte meg, a végkifejletét pedig már ismerjük. A jó szándék kevés, több kell, az értelem ... vhogy így van.
Azt hiszem, a legjobban az hiányzik ebből a kb. 20 évből, hogy -Hankiss Elemérrel élve-, Magyarország nem lett kitalálva, ti. hogy a megváltozott helyzetben milyen irányokban változzon a magyar gazdaság, mi az, amit feltétlenül meg kell tartani és mik azok az új elemek, amiket be kell hozni.

hááááát 2010.02.01. 12:29:27

@Paranoid Android2: Ez egy ökopárt, kicsit naív, de aranyos és még megkomolyodhat.:))

Ez nem egy kutyavásár,már ne is haragudj.Én arra szeretnék szavazni ,akiben látok rációt a jövő felépitésében.Te kifejezted többször is szimpátiádat az LMP felé ami szép dolog,de te sem érzed őket komolynak.Fel kéne fogni végre, nincs időnk próbálgatni kire jó a gatya.Erős és biztos kéz kell.(Csak ne a jobbik).Ki meri megtenni?Na az a talány:)

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 12:32:39

@Drang: áttérnek a reggae-ről a nemzeti rockra? :)

Maab 2010.02.01. 12:33:51

@untermensch: Már az is szomorú, hogy azt írod, sajnálod, hogy szóba álltál velem. Kisebb jelentőségű kérdésekben is úgy működnek a dolgok, hogy meg kell állapodni a másikkal, másokkal. Azért "mertem" ezt leírni, mert a teljes foglalkoztatás idején a cigányok nagy része dolgozott, igaz, többségében csak segédmunkákat, de munkát végzett, fizetést kapott. Még régebben meg megvoltak a hagyományos munkáik, amikkel eltartották magukat.

untermensch (törölt) 2010.02.01. 12:35:02

@Lastres: engem pl. érdekel, mit kezdenétek a nemzeti vagyon átjátszásával, a tébolyult korrupcióval az államigazgatásban, a legsötétebb komcsi időket megszégyenítő mutyizással, és mindenekelőtt az anarchiába hajló vidéki közbiztonsági helyzettel? Hogy csinálnátok a kézivezérelt közigazgatás, a rendőrség politikamentesítését? Hogy csinálnátok, hogy egy magamfajta egyszerű kisvállalkozó ne fizesse be a jövedelme hatvan százalékát adóba és főleg TB-be? Aztán ha orvosra van szükségem, fizethetem a magánrendelést mégis.

Ha kérhetem, egészen konkrét elképzeléseket mondj, ne ködös vérlibsi idealista lózungokat. Ne olyan ostobaságokat, mint maab haverod, hogy az államnak kell a cigányoknak munkahelyet teremteni.
Köszi, izgatottan várom.

rockjano 2010.02.01. 12:35:19

@benszülött: Az LMP alapvetően balos párt, ezért legfeljebb a balliberálisoknak lehet szimpatikus. A zöld pártok is alapvetően balosak európában.

Az LMP egy létező úrt tölt be és sok szempontból szimpatikus, azonban nekem túl balos, tőkeellenes. És gazdasági liberális vagyok, nekünk ott az mdf-szdsz.

Akik szeretik a demagógiát azoknak meg ott a fidesz-mszp-jobbik. Alig van különbség köztük. Ami közös az az irracionalitás ellenzékben és kényszerű racionalitás kormányon.

opati666 2010.02.01. 12:36:10

@NViktor:
Igazad van. vagyok olyan szerencsés, hogy stabil munkahelyem van az egyik minisztériumban, ahol 3. számú al-segéd ügyintéző vagyok.
Értem a feladatom, erre szüksége van a munkáltatómnak, legyen az bármely éppen hatalmon lévő párt. Dolgoztam tehát a FIDESZ alatt is meg az MSZP alatt is.
Egyet higgyetek el: mindegy melyik párt kormányoz, ugyanúgy lopnak felső szinten. Amikor a Fidesz lopott, az MSZP csendben volt, mert tudta, hogy majd ha ő jön, akkor ő is lophat. Most, hogy az MSZP már 8 éve egyfolytában lop, persze hogy elege van már Vikinek.
Ha meg most majd jönnek (Vikiék) ugyanúgy folytatódik minden, mint eddig. A minisztériumokban kicserélik szépen a politikai stábot, mi ügyintézők továbbra is rejtett dühvel nézzük amint a lopás-nagyüzem folytatódik tovább.
Tágabb viszonylatban pedig az ország érdeke az, hogy minél több és állandóan növekvő nagyságú bevétel legyen. Ezt pedig csak úgy lehet elérni, hogy tőled és tőlem veszik el amink van. Lehet, hogy nem ingatlanadónak hívják majd, de fizetni azt fogsz keményen. Közben lemennek a látványos számonkérések a 8 év illetékes elvtársaival kapcsolatban, de a kisembernek attól még jobb nem lesz.
Uff, én beszéltem.

Levéltetű 2010.02.01. 12:36:39

@Lastres: Köszönöm. Kérdéseim a következők:

1. Az LMP továbbra is ellenzi-e az önrészt az egészségügyben és a felsőoktatásban?

2. Kívánja-e az LMP csökkenteni az állami újraelosztást? Ha igen, hogyan és milyen mértékben (%), ha nem, miért nem?

3. Szükségesnek tartja-e az LMP a nyugdíjrendszer átalakítását? Ha igen, hogyan (rövidtávú és hosszútávú intézkedések)?

Előre is köszönöm, egyelőre ennyi.

Fittipaldi 2010.02.01. 12:37:11

LMP = Leszbikus Meleg Párt, vagy mi a franc?

Ez a csapat a tipikus belvárosi "liberális" "értelmiség" benyomását kelti, egyszer egy ilyennel már megszívtuk. Plusz van köztük pár túl sok szabadidővel rendelkező frissdiplomás bölcsész is.

Egy dolog szimpatikus, hogy nincs egy központi személy, aki köré építik az imidzset, szerintem ez jó, egyébként nem.
Meg még arra lehet jó, hogy megosztoznak a kiábrándult ballib szavazókon az mdf-szdsz-szel, és mind kapnak 4-4%-ot.

levvente 2010.02.01. 12:38:40

@opati666: persze, hisz ha már nem lehet eltitkolni azt hogy az elmúlt 8 évben szétlopták az országot, akkor azt kell susogni hogy "mindenki lop".
Ez van kiadva.

Amúgy meg akinek rémálmokat okoz a Fidesz, az szavazzon a Lehet más az SZDSZ-re, így okozza a legkevesebb kárt a változást kívánó embereknek.

Uff.

szvsz 2010.02.01. 12:39:01

@Paranoid Android2: remélem a naiv ÖCO pártod (vanye, há nem asszociálok már megint) a környezetét nem szennyezve gyorsan lebomlik.

A libsi hulladék nem vész el, csak átalakul.

sidorovich 2010.02.01. 12:40:15

@Lastres:

Igen, ügyes, mert egy olyan dolgot bizonygatsz, amiről mi - egyszerű választók - csak az esetleges (remélhetőleg nem bekövetkező) parlamentbe jutásotok után tudunk meggyőződni.

Az pedig, hogy "szerinted" mi van a saját pártod körül (amit nyilván sikerre akartok vinni), ne haragudj, de nem hihető. Senkisem - ezáltal te sem - szidhatod a saját pártodat a választások előtt, ez olyan egyértelmű, mint az, hogy a Föld gömbölyű.

Az pedig üzenetértékű, hogy az első 15 "jelölt" között hány humán- és hány reálvégzettségű van.

Összefoglalva, köszi, nem Palinak hívnak, nyugodtan toljátok tovább a gyepet.

opati666 2010.02.01. 12:45:03

@levvente:
1. Ez nem lett "kiadva", ezt megéltem (és élem)
2. Az idén inkább nem megyek el szavazni. (tudom, hogy minden szavazatra szükség van, de a lavina olyan erővel görög, hogy néhány tízezer szavazat ide vagy oda sem tudja megváltoztatni a végeredményt... szerintem)

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 12:46:44

@Levéltetű:
1. Nem, az önrész nem ördögtől való, de nem is igazán lényeges kérdések (300 Ft). Amit ellenzünk, az a FINANSZÍROZÁS privatizálása az egészségügyben (több bitosító). A szolgáltatásban viszont lehet helye magántőkének.

2. Nem, mert a transzferekre szükség van, csak jobban kell elkölteni (ugyanannyi pénzből magasabb szinvonal).
Viszont átrendezésre szükség van a bevételeknél, csökkenteni kell a vállakozások terheit: munkajárulákok csökkentése, egyszerűsítés, kivételek megszüntetése, admin terhek csökkentése. Helyettük környezet- és erőforráshasznlat (pl. útadók, bányajáradék) nagyobb terhei pótolnák a bevételeket.

3. Nyilván. Itt a

Baracska Péter 2010.02.01. 12:49:02

Roppant jól szórakozom némely hozzászóláson, főleg azokon amelyek az LMP-t pocskondiázzák. Uraim, önöknek nem mondta anyukájuk hogy nem túl intelligens dolog véleményt mondani úgy valamiről hogy nem ismerjük? Érdemi vitát csak úgy lehet folytatni ha van valami alap ahonnan el tudunk indulni. Tudom ajánlani ezt: lehetmas.hu/celjaink
Aki nem így gondolja annak tudom ajánlani a Mónika show-t: video.google.com/videoplay?docid=3874348246686638761#

untermensch (törölt) 2010.02.01. 12:49:50

@Maab: Nem tudom, éltél-e akkor, én igen, és biztosan állíthatom, a cigányhelyzet semmivel sem volt jobb. Csak nem voltak még blogok. A cigányok helyzetének javításába az elmúlt évtizedekben olyan mennyiségű pénz ömlött, amit csak csillagászati számokkal lehet kifejezni és ami jóval erején felül volt és van a magyar gazdaságnak.

Az eredményt mindenki ismeri.
De én nem is erről akartam beszélni, hanem, ahogy mondtam, a közbiztonsági helyzetről, ez simán rendészeti kérdés. Ma sok kistelepülésen egyszerűen nem létezik központi hatalom, állam, közigazgatás. Na ennek kell véget vetni, akár katonasággal, ha másképp nem megy.

ksi 2010.02.01. 12:51:31

Sorry, de az LMP nem alternatíva. A Védegyletből és a Humanista Pártból/Mozgalomból tevődik össze, akiknek a tehetségéből békejeles tüntetéseknél többre nem futja. Aki bezsél nyelveket, rákereshet az "új humanisták", "Neuer Humanismus" szavakra, illetve a Silo-féle argentin központú képződméynekre.

baliquez 2010.02.01. 12:53:20

Az LMP-nek akkor lehetne esélye ha az országunk nem akkora csődközeli káoszban lenne mint amekkorában van. A Fidesz csak sunnyogni meg nyafogni tud, Orbán igazi műellenzék volt mindig amikor épp nem diktátort játszott, és most érzik hogy eljött az idejük, csak beleülnek a hatalomba és onnnatól semmi mást nem fognak csinálni mint bebetonozzák magukat. Már most azzal fenyegetőznek hogy megválasztásuk esetén külföldi magyarokkal szavaztatják majd be magukat újra és újra. Ehhez értenek egyedül, más faszával verni a csalánt.

Aztán ha az érdekeik úgy kívánják megint elvesztik a következő utáni választást, simán.

A Jobbiknak van egyedül reális szerepe hogy folyamatosan fingassa Orbánt, keresztülverje rajtuk azt amit a likudista narancskommunisták nem lennének hajlandóak meglépni. Ebben a közegben, ebben a szituációban marhára vékony kis cincogás lesz az LMP harmatos ökopolitikája, feltéve ha egyáltalán bekerülnek a Parlamentbe. Egyetlen tétje van a választásnak most ugyanis:

elég erős lesz-e a Fidesz ahhoz hogy kétharmados többséggel évtizedekre beássa magát és totális orbándiktatúrát hozzon létre, vagy lesznek olyan kedvesek a hippik is olyan társaságra szavazni amelyik rendet rakna a disznóólban hogy a halkszavú idealistáknak is legyen egy olyan ország ahol létbiztonságban köpködhetnek a multikra és ölelgethetik a fákat.

De most az LMP-nek nincs itt az ideje, aki rájuk szavaz az csak Orbán kétharmadát erősíti az elvesztegetett szavazatával.

Levéltetű 2010.02.01. 12:55:22

@Lastres: 1. Az önrészt Önök ellenezték. Most azt írja, hogy nem. Melyik az igaz?

2. Ezek szerint az LMP az állami újraelosztást meg akarja tartani az eddigi magas szinten. Ebben az esetben mivel bírják rá a még megmaradt nettó befizetőket, hogy az országban maradjanak? A nagy mértékű újraelosztás másik veszélye a korrupció. Ezt miképp kívánják csökkenteni? (Ha már a legegyszerűbb és legolcsóbb módszerrel nem akarnak élni: nevezetesen, hogy az egyén saját maga ésszerűbben tudja saját pénzét befektetni, mint az állam.)

untermensch (törölt) 2010.02.01. 12:58:03

@baliquez: ja, ebben lehet valami, ugye mindenki emlékszik még a centrum párt nevű entitásra, amit azért rögtönöztek, hogy a fidesztől szavazatokat szerezzen, és ezt a szerepét be is töltöte. Aztán ugyanolyan gyorsan eltűnt, ahogy jött. Most ugyanez az LMP. Bár, ha arra megy ki a játék, hogy a libsiket tovább gyengítse, akkor még jó ötletnek is tartom a létezését.

ksi 2010.02.01. 12:58:14

Kis olvasnivaló németül: www.agpf.de/Siloismus.htm
Hozzáteszem, hogy a humanista mozgalom/párt minden globalizmusellenessége ellenére is egy globalista mozgalom.
Sok szép szó, kevés tartalom, nulla gyakorlati érzék.

Maab 2010.02.01. 12:58:42

@untermensch: Igen, éltem akkor. Biztosan emlékszel a szabolcsi ingázókra, bp-i munkásszállásokra.
Értem, amit írsz a közbiztonságról, de akkor mi a megoldás? Körbevenni a házakat, amíg éhen nem halnak a benne levők? Vagy tevőleg is?
Számomra érthetetlen és ez nem csak cigánykérdés, hogy a vidéken élő emberek többségükben már nem termelik meg a saját szükségleteiket sem, boltban vásárolják mindazt, ami az én gyerekkoromban még megtermett a kertben, vagy megtermelte az istállóban a tehén, vagy az éves 1-2 disznóvágásból származott. Talán erre kellene újra megtanítani az embereket.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.02.01. 12:59:47

@untermensch: Miért, ha az állam nem teremt munkahelyeket, akkor hogyan fog bárki dolgozni? 1 millió állás szűnt meg a rendszerváltás óta, a jobbik meg akkor ezt az 1 millió embert börtönbe csukná? Nem a legjobb megoldás, azt hiszem...

Baracska Péter 2010.02.01. 13:04:18

@baliquez: Tévedés. Konyítok kicsit a politológiához, és azt tudom hogy a Jobbik és az LMP szavazóbázisa között nem igazán van átfedés, ergo aki ránk szavaz nem gyengíti a Jobbikot, csak a többieket. Amúgy a 2/3 nem a Jobbikon fog múlni hanem azon hogy bejut -e az LMP és/vagy az MDF-SZDSZ, vagyis mennyi töredékszavazat jut a Fityisznek. Előbbi bejutását őszintén remélem, az utóbbi kiesése egy pezsgőt mindenképpen megérne :P

untermensch (törölt) 2010.02.01. 13:05:50

@latte: te szegény, nem az állam teremt munkahelyeket, hanem a piac. Az állam legfeljebb pár adminisztratív állást tart fennt, gépírónőket foglalkoztat a hivatalokban meg a jogot végzett munkanélküliek egy részét felszívja, talán 20%-át. A vállalkozások adnak munkahelyet, érted? Azok, amiket a közel egy évtizede regnáló maszop-szadesz adminisztráció ellehetetlenített.
És ugyan milyen munkára gondoltál mégis, amit az állam százezerszámra adhatna a cigányainak?

latte · http://midterms.blog.hu 2010.02.01. 13:10:45

@untermensch: Természetesen az sem baj, ha az állam nem direktben teremt munkahelyet, hanem mondjuk mérsékli az élőmunkát sújtó közterheket, az azonban biztos, hogy a cigányság helyzetét csak munkahelyekkel lehet megnyugtatóan rendezni hosszútávon. Az, hogy elkezdünk mindenkit börtönbe rakni (egyébként teli vannak), csak növeli a cigányság részéről az agressziót, de ebből biztos közbiztonság lesz (vagy palesztina? értem már, hogy miért példálózik a szélsőjobb állandóan ezzel).

untermensch (törölt) 2010.02.01. 13:13:07

@Maab: hát ebben van valami, csakhogy a kettő összefügg. A vidéki családi gazdaságok teljesen megszűntek, mert senki nem mer már termelni semmit, ugyanis mindent elvisznek a cigányok, már nem csak éjszaka, és nem csak akkor, ha nincsenek otthon.

Megmondom, mi a megoldás: visszaállítani a rendőrség tekintélyét és hatáskörét, és lehetővé tenni, hogy a vezetők szakmai döntéseket hozzanak és ne politikait.

untermensch (törölt) 2010.02.01. 13:19:26

@latte: ha teli vannak, építünk újakat, én pl. arra szívesen fizetek adót. Addig építjük őket, amíg elég nem lesz. Akkor kicsit fellélegezhetünk és elkezdhetjük újrarakni az alapokat.

Én más megoldáson gondolkodom egyébként: egy olyan vállalkozói egyesület megteremtésén, akik szánnának rá pénzt, hogy egy külföldiekből (szerb, ukrán, orosz, lehetőleg háborús veteránokból) álló vidéki biztonsági szolgálatot hozzunk létre, amely a legrosszabb helyzetben lévő térségekben tevékenykedne. Gyakorlatilag zsoldosokat, akiknek nincs félnivalójuk, szemben a helyi magyar lakosokkal, akik egyébként sem harcra vágynak és nincsenek is felkészülve rá fizikailag.

Maab 2010.02.01. 13:20:41

@untermensch:
Vannak ilyen helyek, látjuk a híradásokban.
De ehhez kapcsolódna, hogy a cigányokat is meg kellene tanítani erre. Tehát valamilyen helyi közmegegyezésre és megoldásra lenne szükség. Azt is el tudnám képzelni, hogy a TSZ-ek mintájára szerveznének közös gazdaságot, amiben munkával lehetne megváltani az ellenértéket.
Én Vas-megyében születtem, ott úgy alakult, hogy nem voltak cigányok a településen, mégis ez a tendencia (ti., hogy nem termelnek).

latte · http://midterms.blog.hu 2010.02.01. 13:24:08

@untermensch: Szerb, ukrán, orosz háborús veteránokat hívnál ide, fegyvert adnál nekik és azt gondolod, hogy ettől nőne a közbiztonság? Én egy kicsit szkeptikus vagyok. Meg talán mindenkinek hasznosabb lenne, ha dolgoznának, mint ha börtönben ülnének. Bár szerintem te legszívesebben lángszóróval oldanád meg a kérdést, úgyhogy nincs olyan közös pont, ahonnan a társalgásunk igazából elindulhatna.

SiKom 2010.02.01. 13:31:20

LMP helyett LMPVS a megoldás!

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 13:39:53

@Levéltetű: az LMP nem ellenzett még semmit 2007-ben, mert még nem volt. De Védegylet benne volt a "TB-mentőkben", de az nem az önrészről szólt, hanem a privatizációról. A közszolgáltatások privatizációját az LMP egyértelműen nem támogatja. (Koncesszióról lehet szó, mint azt a vasúti programban is írtuk).

Korrupció: a legfontosabb az átláthatóság növelése, ne lehessen titkos semmilyen információ, amiben közpénzről van szó. De van erre egy 12 pontunk:
lehetmas.hu/allasfoglalasok/73

Az embereknél - főleg, ha vállalkozók - több pénz marad, mert a munkajárulékok csökkentése és az adminisztrációs terhek csökkentése jelentős lehet. A kivételezés megszüntetése - adórendszerben, támogatásokban, engedélyezésekben - pedig szintén a könyebb vállalkozás felé hat.

(btw: ha az újraelosztást csökkenteném 10%-al, attól a korupció nem szűnne meg, legfeljebb az is csökkenne 10%-al. Mi ennél többet szeretnénk, ez egy gyenge eszköz).

untermensch (törölt) 2010.02.01. 13:40:26

@latte: ez nem igaz, nem akarnám lángszóróval kiirtani őket válogatás nélkül, de a jelenlegi helyzet se tartható fenn tovább. Miért mi féljünk? Semmi bajom az asszimilálódott, vagy akár a többségi normákat elfogadó cigánnyal. Ha vidéki vállalkozó lennék, azzal se lenne semmi bajom, hogy munkát adjak nekik.

De azt be kell látnod, hogy ez így tovább nem mehet, és rég nem a munkahelyekről szól. Rabszolgatartás, csicskáztatás, uzsora, öregek agyonverése, szórakozóhelyek megtámadása falkában mindennapos hírek...egy EU-tagországban.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 13:43:59

@Levéltetű: nyugdíj lemaradt.

2008-ban az alapprogramunkban, az Agendában ezt írtuk:
"A legális munkavállalásra és a járulékfizetésre ösztönző nyugdíjrendszert teremtünk: a későbbi nyugdíjjárandóság már a munkavállalási korban nagy biztonsággal kalkulálható lesz, a kiszámítás sarokszámait, algoritmusait és a várható ellátás nagyságát nyilvánossá tesszük, minderről – német vagy svéd mintára – rendszeres tájékoztatást adunk."

A lényeg az előre kalkulálhatóság. Ez annyiban különbözik a svéd modelltől, hogy a költségvetés hozzájárulására úgy tűnik, hosszabb távon is szükség lesz, különösen, ha csökkentjük a járulékokat - persze lehet, hogy egy idő után a foglalkoztatás növelése ezt kompenzálja.

Levéltetű 2010.02.01. 13:49:21

@Lastres:

Valóban, a Humanista Párt ellenzett mindennemű önrészt. Ez az a párt, amivel Önök közös listát állítottak, tehát némi közük lehet egymáshoz.

Ön egyfelől azt állítja, hogy az újraelosztást az LMP nem kívánja csökkenteni, ugyanakkor most ezt írja: "Az embereknél - főleg, ha vállalkozók - több pénz marad, mert a munkajárulékok csökkentése és az adminisztrációs terhek csökkentése jelentős lehet."

Ha feltételezzük, hogy mindkét állítás igaz, akkor a bevételi oldalon kell újabb tételt találni. Mi lenne az?

A 3. kérdésemre azóta sem válaszolt:
3. Szükségesnek tartja-e az LMP a nyugdíjrendszer átalakítását? Ha igen, hogyan (rövidtávú és hosszútávú intézkedések)?

Levéltetű 2010.02.01. 13:51:46

@Lastres: "A legális munkavállalásra és a járulékfizetésre ösztönző nyugdíjrendszert teremtünk"

Köszönöm. Ezt hogyan kívánják elérni?

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 13:52:58

@untermensch:
"És ugyan milyen munkára gondoltál mégis, amit az állam százezerszámra adhatna a cigányainak? "

Több lehetőseg van 1) építőipar, házak felújítása szigetelése - ez munkaigényes, energiát takarít meg az országnak (gázimport csökken), alapanyagkereslet nő. 2) Mezőgazdaság: szövetkezetek, kertészet, tájgazdálkodás 3) olyan állások, ahol segítőként léphetnek fel: rendőr, ápoló, óvónő, szociális munkás

Mindehez alapfeltétel az erősebb rendőrség és a segítőbb, egyben alaposabban ellenőrző és kompetensebb munkaügyi központ.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 14:00:34

@Levéltetű: ott van a kettőspont mögött, hogy az előre kalkulálhatóság fog ösztönözni.

Plusz a bérterhek csökkentése, s párhuzamosan az ellenőrzések szigorítása a fehéredés felé hat majd.

Bevételek: korábbi tervben az ÁFA 25%-ra való visszaemelése volt a fedezet jó része. Plusz egy általános CO2 adó, bányajáradék növelése, teherautók útdíja, s ha kell, jövedéki adó növelése.

Az admin terhek csökkentése nem teremt igazából lyukat, csak az időrabló eljárásokat csökkenti (pl. kötelező cégmásolat nem kell, egységes és ingyenes földhivatali nyilvántartás, kötelező közjegyzői ellenjegyzés eltörlése, stb.)

Levéltetű 2010.02.01. 14:08:04

@Lastres: Nem válaszolt a kérdésre: mit terveznek a nyugdíjjal? Konkrétan. Lesz egy 5. pillér, amin gyűjtik a nyugdíjjárulék egy részét? Eltörlik a magánnyugdíjat? Emelik a nyugdíjkorhatárt?

Ön szerint a 25%-os ÁFA nem magas-e? Milyen mértékben csökkentenék a bérre rakódó terheket?

latte · http://midterms.blog.hu 2010.02.01. 14:25:15

@untermensch: Nem akarom mentegetni őket, de azt gondolom, hogy nem csupán karhatalmi kérdésről van szó, hiszen amellett, hogy a bűnözés ellen fel kell lépni, esélyt kell teremteni a felzárkózásra. Az, hogy a rendszerváltás óta egyetlen párt sem tett semmit a pc szajkózásán kívül, nem jelenti azt, hogy csak a karhatalmi megoldás lehetséges. Egyébként azok a térségek, ahol a probléma felmerül arról is ismertek, hogy senkinek nincs munkája. Addig meg nehéz azt elvárni, hogy bárki dolgozzon.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.01. 14:29:28

@Levéltetű:
az alapelveket mondtam el a nyugdíj kapcsán, a konkrét megvalósítás sokféle lehet (és én nem is vagyok szakértő).
A korhatár emelésére valószínűleg szükség van, de főleg a kedvezményes szakmákban (pl. rendőrség). A magánnyugdíj pénztárakon az ügyfelek igen sokat vesztettek most, eltörlésük - államosításuk - nem lenne ésszerűtlen, csak nem biztos, hogy megérné egy újabb nagy felfordulás (a magyar gazdasági környezet legnagyobb baja amúgy is a kiszámíthatatlanság).

25%: valamiből be kell szedni, amit oktatásra, egészségügyre, gyerektámogatásra, és adósságszolgálatra (:)) fizetünk. Vagy a fogyasztást (ebben az energia és erőforrásfogyasztást), vagy a vagyont (tőke, megtakarítás), vagy a munkát terheljük. Az LMP szerint inkább az első kettőt, mint a harmadikat.

Milyen mértékben: 4 év alatt 25%-kal a minimálbér szintjén, kb. 15-20%-al feljebb.

Baracska Péter 2010.02.01. 14:40:13

@Levéltetű: Pár pont a nyugdíjprogramunkból zanzásítva:
- Csökkenjen a korai nyugdíjba vonulás lehetősége, a nyugdíjkorhatár utáni munkát jutalmazza a rendszer.
- A nem nyugdíjjellegű (pl rokkantsági..) kifizetések kivonása a TB alapból.
- Svájci indexálás helyett az inflációtól függjön a nyugdíjemelés mértéke.
- Mindenkor pontosan kiszámítható nyugdíjak (naprakész nyugdíjkalkulátor).
- A járulékfizetés elkerülését viszonylag alacsony állami alapnyugdíjjal "jutalmazza" a rendszer.

Azt látni kell hogy a katasztrofális foglalkoztatottsági és demográfiai mutatók miatt semmilyen komolyabb kiadással járó változtatást nem lehet eszközölni ezen problémák megoldása előtt.

TechMon 2010.02.01. 14:44:51

Ahhoz mit szóltok,hogy szabad szoftvereket a közigazgatásba !
Milliárdokat lehetne spórolni!

TechMon 2010.02.01. 14:49:55

@Lastres:
Királyság :)
Reklámozni kéne azt is a kampányban!

Baracska Péter 2010.02.01. 15:47:58

@TechMon: Igazad van, ha kiszámoljuk hogy mennyi Windows és Office van a magyar közigazgatásban, a többi programról nem is beszélve valóban milliárdokat lehet spórolni. Miközben egy Ubuntu és egy OpenOffice jobban is elvégzi ugyanazt a feladatot.

vizesnyolcas 2010.02.01. 16:00:11

Nekem leginkább azok a hozzászólások tetszettek, amelyek kifogásolták a röhej -> röhely tévesztést. :)
Volt ugyanis már egy pár, olyan helyesírásreformot követelő poszt, amely szerint csak pontos j-t lehetne használni, merthogy kiejtésben a kétféle betűvel jelzett hang úgysem különbözik. No ettől volt olyan érzésem, hogy élve akarnak eltemetni, lévén, hogy élünk ebben az országban még pár ezren - főleg palócok -, akiknek a j és ly egészen különböző hangok. (Elmagyaráznám, hogy a kétféle aktus közben a nyelv mely része ér hova, de tartok tőle, hogy sokan szándékosan félreértenék.)

Paranoid Android2 2010.02.01. 16:30:36

@vizesnyolcas: Tartok tőle, hogy a poszttól keletkező agressziójukat vezették le ily módon.:)
Nagy munka egy egyébként szervileg rossz helyesírású embernek tökéletes szöveget kiadnia a keze alol, ha nincs rá elég ideje.
Nyelvünk pedig, tartok tőle, nem tőlem sekélyesedik.

Baracska Péter 2010.02.01. 16:35:17

@vizesnyolcas: Ha ezeken az embereken múlna, pár évtized alatt az amerikai angol primitívitásának szintjére süllyedne a nyelvünk. Szerencsére nem rajtuk múlik.

sidorovich 2010.02.01. 16:36:25

@Paranoid Android2:

De ez utóbbi nem mentség arra, hogy helytelenül írj, mert ha te rosszul írsz akkor egyeseknek rosszul is rögzül...

Paranoid Android2 2010.02.01. 17:01:47

@sidorovich: Ezért az egynehány helyesírási hibáért már megbűnhődtem, aki még szívozik velem, az biztos egy csúnya bolsevista.:)

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2010.02.01. 19:40:40

@Baracska Péter: Hosszútávon biztos bejönne de az elején rögtön két probléma:a rengeteg nem linux kompatibilis program amit használnak,valamit évtizedek óta,és az átállás a dolgozóknak.Nem azt mondom ,hogy szar ötlet ,de nem menne zökkenőmentesen.

Azt kellene még megszüntetni ,hogy mindenféle kókler ,lehúzó cég beszállító lehessen,egy központi állami cég kellene.Így talán nem kerülne core 2 quad, meg 4 giga ram olyan felhasználási területre ahol soha nem fogja ezt kihasználni a word,meg az excell...

Baracska Péter 2010.02.01. 21:40:20

@blas: Hogy gondolod ezt?!? Miből fognak megélni szegény politikusaink rokonai? Sajnálod tőlük azt a rongyos párszáz milliárdot amennyivel többe kerülnek a közbeszerzések? Ejnye de szívtelen vagy :P

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2010.02.02. 09:06:35

"olyan alternatívát szeretnének a parlamentben, amelyet nem a mentelmi jog foszt meg hunvald györgy társaságától."

megpróbálom lefordítani: arra utalsz, hogy akik jelenleg a parlamentben vannak azokat a mentelmi jog fosztja meg hunvald györgy társaságától?

Pont az a gondom az LMP-vel, hogy túlságosan is idealista saját magával kapcsolatban, minden párt emberből van, és ahol ember van, ott botlás is van, egy ilyen idealista névvel, az első botlásnál megy az egész párt a mosogatóba, ugyanis nagyon könnyű elbukni egy ilyen nevet...

talán volna értelme még idejében átnevezni magatokat... most egyéb tartalmi finomságokra ki se térek...

TechMon 2010.02.02. 09:09:04

@blas:
Az SLI-s 3D-s gyorsitót kifelejtetted :)

kis kály (törölt) 2010.02.04. 07:23:18

LMP = SZDSZ!

Ennyit az egész postról. Elolvasni se érdemes, politikai, vagy politikailag vak a szerző, vagy maga is SZDSZ-es bértollnok.

2010.02.09. 01:34:09

@Galván_Tivadar: Az is egy nagy marha volt, aki azt a bejegyzést írta. A kommentárok között megtalálod Schiffer válaszát, hülyeség az egész.

@kis kály: Az ember azt gondolná, az MDF-SZDSZ házassággal már mindenkinek nyilvánvaló, mi lesz az új Szdsz. De nem, csak vannak még bérpartizánok, akik, mint a viccben csak robbantgatnak, robbantgatnak... Az LMP és az Szdsz politikája ég és föld. Vannak közös pontok, ahogy bármely párttal vannak közös pontok, még a Jobbikkal is.
süti beállítások módosítása