Adóhalál

 2010.01.27. 00:00

 Az Alkotmánybíróság eltörölte...........Haha.

Szeretném tisztelettel megkérdezni, hogy bárki, aki elolvasta ezt a jogszabályt, komolyan vehetőnek találta-e?

Volt-e bárki, aki ezt a jelenlegi formájában csak marhaságnak nevezhető, törvénynek csúfolt ötletelést, nem az égbekiáltó dilettantizmus ékes példájának találta?

Arról nem is beszélve, hogy a közteherviseléshez elengedhetetlen, működő és reális vagyonadó évekig nem lesz kivethető, mert lejáratták magát a fogalmat is.

Ezek teljesen alkalmatlanok a kormányzásra. Mindig is azok voltak.

És az ezévi adójogszabályok következményeivel még nem is találkoztatok.

 

És antal attilát is.

Csak tudnám, hogy ezek a ravasz bűnözők hogyan tudták megtéveszteni az őket felügyelő kiválló mszpés politikusokat.(?) (Az united skates szerint nem jó a kérdőjel.)

 

 

Címkék: alkotmánybíróság alkotmányellenesség vagyonadó

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr241704150

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vagyonadó nuku 2010.01.26. 17:47:27

Friss hír: az Alkotmánybíróság elmeszelte az ingatlanokra vonatkozó vagyonadó rendelkezést.Bár egyes Napok ezt cáfolják, de tudjuk, a Nap is azért kel fel, mert a kakas kukorékol.Nem volt hát hiábavaló előző bejegyzésem! Miután a korábbi kedvező hírek ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Globetrotter2014 2010.01.26. 17:47:24

IS: javaslom nézz utána miket hozott ki a kis kalkulátor, mielőtt hülyeségeket írsz le. Ugyanis köszönőviszonyban sem volt egy egy kiszámított érték a piaci árakkal...

kispista2 2010.01.26. 17:47:29

AZok az elemzők dicsérik Mo-ot, akik másfél éve még a Lehmann kötvényeket ajánlgatták meg AAA-nak minősítették.
Ha rosszindulatúbb lennék, akkor azt mondanám, hogy a forinterősödésre spekulálnak, emiatt dicsérik az ország állapotát.

Ettől függetlenül a Bajnai valóban sokkal jobb mint Fletó vagy Megyó volt.

Káposztakukac 2010.01.26. 17:48:32

@kispista2: ez nem igaz. ha a kalkulátor használata során valós adatokat adsz meg, akkor az APEH nem büntethetett volna. ettől függetlenül egyetértek az adónem eltörlésével, csak az indokolás teljesen rossz.

Paranoid Android2 2010.01.26. 17:49:10

@kispista2: Ahogy a Kádár jobb volt a rákosinál. Pont annyira és úgy.:))

Uebermensch 2010.01.26. 17:52:09

@latte: Ha ilyen tökös csávó vagy, miért nem próbálkoztál 4 éve a képviselői indulással a baráti köröddel együtt? Hátha jobb lett volna/lenne most nekünk.

Paranoid Android2 2010.01.26. 17:56:02

@Uebermensch: Ehhez a felismeréshez kellett azért ez a négy év.:)

Zzoorroo 2010.01.26. 18:05:14

@is: a párhuzam nem jó. A SZJA esetében a jövedelmed nem kell megsaccolnod, hanem pontosan tudnod kell. Az ingatlanod értékével kapcsolatban nincs ilyen kötelezettség.

Ezt vette észre az AB és döntött teljesen igazságosan.

Zzoorroo 2010.01.26. 18:06:31

@ZF2: nálam egészen jó közelítéssel (+8%-kal) kihozta a frankó forgalmi értéket (Budapest, hétker)

dr. mesterséges színezék 2010.01.26. 18:07:20

@ZF2: "Ugyanis köszönőviszonyban sem volt egy egy kiszámított érték a piaci árakkal..."

Nem kötelező használni. Úgy is lehet biztos és bizonyíthat piaci árat meghatározni, hogy eladod az ingatlant - igaz, ez érdemben csak a vásárlónak segít, de az APEH-hal szemben kell egy kis szolidaritás.

Uebermensch 2010.01.26. 18:07:57

@Paranoid Android2: Miért, szerinted 2006-ban úgy nézett ki a dolog, hogy már csak hetek, hónapok kérdése a Kánaán?

dr. mesterséges színezék 2010.01.26. 18:23:07

@Uebermensch: Persze, hogy nem. De a Kánaán és az Armageddon között ha nem is egy világ, de testamentum húzódik meg.

Paranoid Android2 2010.01.26. 18:24:33

@Uebermensch: Az nem, de azért ez a 4 év rendesen tudod újat mutatni a totális alkalmatlanságról:)

t a m á s 2010.01.26. 18:28:51

Fogadjuk el hogy az érdekek vezérlik a világot. Kinek az alapvető érdeke lenne az ingatlanadó mostani gyors bevezetése?

Azoknak az ingatlan-bizniszben ügyködőknek akik az így leértékelődő, az adót fizetni nem képes egyénektől féláron megvehetik a lakásokat, házakat.
Egyébként is természetesen úgy találták most ki, hogy ne legyen 100.000 hirtelen piacra kerülő panel lakás - hiszen azzal mit tudnának kezdeni. A "paloták" tulajdonosai úgyis egykönnyen kifizetik az adót. Azokat - a majdan központilag 40-50 millióra becsülhető ingatlanokat - akarják lenyúlni ami féláron komoly üzlet lesz. Vagy a HILD féle konstrukciók ahol az idős nyugdíjasok lakásaihoz jól kiszámított életjáradék formában jutnak hozzá.

A vagyonadót természetesen általában meg lehet beszélni, de MOST EZ AZ INGATLANMAFFIA TÖRVÉNYHOZÁSIG ELÉRT KEZE.

Köszönjük Alkotmánybíróság!!!

latte · http://midterms.blog.hu 2010.01.26. 18:36:07

@Uebermensch: Nem vagyok az a közszereplő alkat, bár a baráti körömben vannak exhibicionisták, ők próbálkozhatnának :)

midnight coder 2010.01.26. 18:40:04

Alapjában véve az ingatlan adó nem lenne faszság. De ahogy ezt a komcsilibsik bevezették bizony olyan volt mint az egész 8 éves tevékenységük. Szánalom. Elég az A-PECH kalkulátorát megnézni. Programozás alapjai órán úgy vágtak volna ki ezzel bárkit hogy csak úgy füstöl. És azt is aki ilyen paraméterek alapján akar ingatlan értéket számolni. Viszont valószínűleg kakaóbiztos :-)

Vuperi 2010.01.26. 18:53:14

Tényleg csak a miheztartás végett. Volt az APEHnek egy adókalkulátora, amin kiszámíthattad, hogy mennyit ér az ingatlanod. Ott szerepetl, hogy ha az APEH kéősbb mást állapít meg, mint itt kijött, akkor nem büntethet meg. A beírtak azonnal mentek az APEH-nek. Eyen rinyált mindenki: onfeljelentés: Kérdezném: mitől önfeljelentés az, ha egy adó akpcsán valós adatokat írsz be, és aztán fizetned kell?
Egyébként megcsináltam, 30 milla altta volt, nem kell fizetni. Nektek akkora házatok van, hogy fizetnetek kellett volna? És szerintetek mindenki minden jövedelmét mindig bevallva fizati az SZJA-t? Mert mintha valaki ezzel érvelve mondta volna, hogy ott nem lehet rajta kapni senkit, hogy hazzudott az adózásnál...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.26. 19:15:10

Pedig már mentem volna az OTP hez hogy a felét ők fizessék mert a fele az ővék még vagy 15 évig:-))

Gyulimali 2010.01.26. 19:17:52

@Vuperi:
...mitől önfeljelentés az, ha egy adó akpcsán valós adatokat írsz be, és aztán fizetned kell? ...

Hát, mondjuk, attól, hogy ha éppen ismerem az adószámodat, a nevedet, meg a lakcímedet, és nem kedvellek, akkor simán én is bevallhattam volna a nevedben mondjuk 5 db 100milliós ingatlant, aztán csak pislogtál volna, ha kijön a fizetendő adó...
Például... Ráadásul volatk ott még egyéb fincsiségek is, mint pl. a több tulajdonos esete, meg ilyenek.
Arról meg már nem is beszélve, hogy az "egyes nagy értékü személygépkocsik" kitétel pl. köszönő viszonyban sincs a hozzá tartozó kiszámítási módszerrel.
Meg ilyenek.

Trejo 2010.01.26. 19:19:36

@midnight coder: Bezzeg a népnemzeti sameszeid jól tudják mi nem kell a népnek, bár azt mondták ők is akarják. Hazudtak.

A legröhejesebb az , hogy a luxusautókat meg a légi járműveket akarják megadóztatni. Évek óta bérelt autóval jár a krém. Bravó!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.01.26. 19:36:48

@Gyulimali:

A jegyzőkönyv kedvéért: az APEH vagyonadókalkulátorának használata soha nem volt egyenrangú az adóbevallással.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.26. 19:41:36

@Paranoid Android2: Örülök, hogy tetszik. DE mutass jobb forrást mint egy külföldi. Netalán a magyar "újságírás" az ami jobban tetszik?Minek jobban hiszel? Na, ez már tényleg vicces!
Vagy talán Te vagy makro közgazdász. hogy ilyen remekül felméred a helyzetet?
És, pls, ne ess abba a csapdába, hogy elkezded mondani milyen rosszul élnek az emberek, ergo Bajnai béna volt!

@latte:Persze, hogy nem csak.Volt egy borzasztó kormány egy hasonlóan rossz ellenzékkel. Kezdődött ott, hogy Viktorék osztogattak, Aztán MSZP folytatta ezt a költekezést.

3dom'f'speech 2010.01.26. 19:44:38

@kitvalasztanal.hu: na, pont ezektől az "objektív" külföldi (érdekeket kiszolgáló) szaGértőktől mentsen meg minket az Úr, ezek kufircolták el Mo. és a világ gazdaságát is. Te még hiszel a mesékben, ezért is tolod az LMP szekerét.

Gyulimali 2010.01.26. 19:45:37

@tiboru:
Igen, ez igaz, csak ismerve az APEH hozzáállását, igen kellemetlen perceket (hónapokat) is okozhatnak az adózónak. Azért lássuk már be, hogy itthon az adóhatósággal kapcsolatban az embereknek nem ilyen szavak jutnak először eszébe, hogy korrekt, meg igazságos, meg rugalmas.

KomplexSokaság 2010.01.26. 19:46:28

Az ingatlanadó elvi szinten is szemétség. Ha zsíroskenyéren megspórolsz egy nagyobb lakást, hogy elférjenek a könyveid, akkor még jól meg is büntetnek ahhoz képest, mint aki elkurvázza meg elissza a pénzét. Nyugdíjasként meg aztán végképp kihúzzák a segged alól, a 30 évig gondozott kertedből mehetsz a nyóckerbe. Pedig egy életen át spóroltad össze.

A tücsköt preferálja a hangyával szemben.

KomplexSokaság 2010.01.26. 19:46:28

Az ingatlanadó elvi szinten is szemétség. Ha zsíroskenyéren megspórolsz egy nagyobb lakást, hogy elférjenek a könyveid, akkor még jól meg is büntetnek ahhoz képest, mint aki elkurvázza meg elissza a pénzét. Nyugdíjasként meg aztán végképp kihúzzák a segged alól, a 30 évig gondozott kertedből mehetsz a nyóckerbe. Pedig egy életen át spóroltad össze.

A tücsköt preferálja a hangyával szemben.

latte · http://midterms.blog.hu 2010.01.26. 19:54:52

@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal: Nem vagyok Fideszes, de azért az Orbánék osztogattak szöveget már nagyon unom. Igen, lehet, hogy osztogattak, de a gazdaság 4 év múlva került csődközelbe először. Más az oka amiért én nem szeretem őket, mindenesetre amikor hatalmon voltak nem folytattak kiemelkedően gyenge gazdaságpolitikát. Amit viszont kultúrális téren műveltek, az igencsak visszatetsző számomra.

Galván_Tivadar 2010.01.26. 19:55:54

@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal: Ha a londoni elemzők szerint Magyarország a követendő példa, akkor biztos így is van... Ha a magyar beledöglik is, amíg ők a nyakkendőjüket igazgatva, excel grafikonjaik bűvöletében délutáni teájukat szürcsölgetik a csupaüveg irodaházukban a City közepén.

tölgyes 2010.01.26. 19:57:27

@Janiszta: Biztos Ön abban, hogy így is úgy is fizetünk????Vagy úgy gondolja, hogy jobb, ha befizetünk még 40-50 milliárdot, így azt is ke lehet fizetni a BKV, MVM, Gazdasági Minisztérium stb szakértői díjaira???

Paranoid Android2 2010.01.26. 19:58:15

@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal:
Lehet szeretni a válságkezelés fiskális formáját, márha szereti az ember, ha betörölnek neki egyet, megható rendszerességgel. De mégha így is van, ennek a módszernek egy hatékony gazdaságélénkítéssel kellett volna párosulnia, vagyis a kormánynak kormányoznia kellett volna és nem lehuzogatni az összegeket az exeltáblákban.
De egy koncepciózus kis és középválalkozás élénkítés mindig meghaladta a bajnaifélék szintjét, egyszerübb az erre szánt pénzt odanyomni 15 milliárdjával valamelyik multinak.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.26. 19:58:16

@latte: akkor most kenyeret vagy cirkuszt???
a kettőhöz együt szegény az ország

latte · http://midterms.blog.hu 2010.01.26. 20:08:14

@Gyurma73: a kettő nem feltétlenül zárja ki egymást, sőt. Szerinte egyébként az államnak a gazdaságba kell és a kultúrába nem kell beleszólnia, bár mostanában nem ez a mainstream. Az a baj, hogy itt annyira silány az összes közszolgáltatás, hogy az emberek már a közszolgáltatások ideáját is gyűlölik, pedig azok nélkül nem fog jól működni az ország.

tlvajferi 2010.01.26. 20:23:26

"a közteherviseléshez elengedhetetlen, működő és reális vagyonadó évekig nem lesz kivethető"

a köztisztviselők el vannak kényeztetve
felezzünk!

a miniszterek el vannak kényeztetve
felezzünk!

és láss csodát: már nem lesz szükség vagyonadóra
:-)

tölgyes 2010.01.26. 20:33:41

Az MSZP máris bevallotta: nekik ez így jó...VAGYIS DIREKT ELTOLTÁK!!NEHOGY A KÖLTSÉGVETÉS KIBÍRJA AZ ÉV VÉGÉIG!! Csak azt nem értem, hogy akkor korábban miért tiltakoztak olyan hevesen!!

manager2008 2010.01.26. 20:36:55

@KomplexSokaság: Egyetértek.
Közgazdasági értelemben is képtelenség így kivetni az adót. Az illeték a jó megoldás, ugyanis az ingatlan csak akkor lesz árú ha eladják. Akkor van igazán megállapítható értéke.
Ha lakom benne, akkor baromira nem érdekel hogy mi az elméleti értéke, és miért is kellene fizetnem érte amikor adózott pénzből vettem.
Extra hülyeség, ha még magam is építettem a felét mondjuk. Akkor a hétvégén ledolgozott saját munkámért is fizetnem kell életem végéig.
Az adott terület piaci értéke is változik mint a szinusz görbe.
Még egy érdekesség, hogy ha ma 50 millió egy jó telek a II.ker.ben, akkor ha van adó akkor rögtön csökken az értéke, tehát a becsült érték máris kevesebb a valóságban az adó miatt.
De nem ez a lényeg, hanem a következménye. Egyszerű excel táblában ki lehet számolni, ha van ingatlan adó akkor nem építünk nagy házat, nem csinálunk kandallót, úszó medencét stb.
De a munkaerőt viszont jó lenne foglalkoztatni nem?
Akinek van ingatlanra pénze, az szépen elviszi máshová, vagy nem ingatlant vesz hanem csinál egy külföldi céget és vesz annak egy yachtot és passz.
A putrit meg nem lehet megadóztatni, gratulálok.

A fogyasztási típusú adók rendben vannak, a vagyonadó meg egy hülyeség. A vagyonos így is úgyis adózni fog, mert csak elmélet a nagy vagyon, igazából ez nem más mint termelőeszközök működtetése. Ha meg jön a válság akkor az elmélet nagy vagyon zuhan a felére.

A mostani ingatlan adó kisérlet sok évre vissza tartja majd az ingatlan magánberuházásokat, mert a félelmet könnyű felkelteni, de eloszlatni borzalmasan nehéz. Ez lesz a mohácsi vész igazán. Építőiparnak annyi.

Netuddki. 2010.01.26. 20:55:11

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: "Most mit fog eltorolni a Fidesz?"

Magyarországot?

Netuddki. 2010.01.26. 20:59:50

@manager2008: Arról nem is beszélve, hogy az eladás utáni adót meg csesztek volna eltörölni ezek a buzeránsok.

manager2008 2010.01.26. 21:03:02

Az igazi vagyon olyan ami nem látszik fizikailag, nem lehet lefoglalni, elvenni, megszállni, stb. Tehát amire egy állam nem tudja rátenni könnyen a kezét, vagy sehogy sem.
Van ilyen egy pár.

Ingatlant csak az építsen, akit nem zavar ha elveszik, agyonadóztatják, illetékezik, örökösök széthordják, hadsereg lerombolja, terroristák felrobbantják, stb.

Ergo : egy hülye az aki nagy és drága házat épít.

drkovax 2010.01.26. 21:04:54

@is: Te konkrétan tudatlan vagy az ügyben. A jogbizonytalanságot az jelenti, hogy szemben az SZJA-val, ahol a kifizetők által kiállított dokumentumok alapján kiszámítod az adóalapot és az adót (érted: kiszámítod !), itt ex-has megbecsülöd a forgalmi értéket, amit egyszer majd az APEH is meg fog becsülni (de nem a netre kitett kalkulátorral), aztán büntethet.

manager2008 2010.01.26. 21:10:30

@kovi1970: Az eladás utáni adó elvileg az értéknövekedést adóztatná.
Ha viszont ugyanezt a pénz mennyiséget műkincsben, drágakőben, sv frankban stb tartja egy külföldi számlán, stb. akkor nem fizetnek semmit.
Bérelni kell a házat és passz.

De az magas nekem is, hogy miért csak egyszer fizet áfát az aki elissza elkurvázza elutazza stb.. Miért fizet az aki gondoskodik a családjáról, takarékos, hitelt vesz fel és fizeti a kamatot. Közben vállalkozik, alkalmaz embereket és működteti a gazdaságot, kockáztat egész életében és a stressz a sorsa.

Addig más minden este beszív. Lehet hogy mégis a szingalézek csinálják jól ezt a játékot (ja és még segélyt is kapnak a többi lúzertől).

drkovax 2010.01.26. 21:10:38

@Káposztakukac: De büntethetett volna, mert egy ellenőrzés során nem az APEH kalkulátorral kell becslést végezni, hanem az APEH ellenőr becsüli meg, hogy pl. 5 évvel ezelőtt mennyi volt a forgalmi érték. Ha ez 10%-nál kevesebbel tér el a bevallásodtól akkor csak adóhiány, ha többel, akkor bírság is, hiába az ő kalkulátoruk alapján valottál be.

sípos kornél 2010.01.26. 21:43:46

Milyen pocsadék írás, mégis mennyi hozzászólás + bónusz Index címlapmegjelenés! Asszem én is bloggozni fogok...

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.01.26. 21:59:42

@KomplexSokaság:

Maximálisan egyetértek, manifold.

Én p.l. Nyugat Európában szerzett jövedelmemet fektetem be Magyarországon, mivel most olcsó az ingatlan. Na nem kell százmilliókra gondolni. És pontosan : ez az öngondoskodásom nyugdíjas koromra, ugyanis én már nem fogok nyugdíjat kapni.

Ennyi erővel otthon is tarthatnám a pénzt a cihában, vagy Lajos aranyat is vehetnék rajta, satöbbi. Sajnos semmi bizodalmam nincs a komplex pénzügyi termékekben, ugyanis én magam is ezeket tervezem, tehát van rálátásom.

Az Alk. bíróság indoka szerintem nem teljes : az ingatlanadó sértette az arányos közteherviselés elvét is. Mert micsoda dolog az, hogy ha valakinek van 1 29 milliós ingatlana, az semmit sem fizet, akinek meg van egy 31 milliós, az nem a marginális 1 milló után fizet, hanem mind a 31 millió után ?

Erkölcsileg meg tarthatatlan a dolog. A középréteg kizsigerelésére megy ki a játék. A középréteg még elég gazdag ahhoz, hogy ki lehessen fosztani utolsó fillérjeiből is. Viszont ahhoz messze nincs elég pénze, hogy egy offshore adócsaló cég fenntartását finanszírozza. Éppen ezért az elit egy vasat sem fizetett volna. Ugye, ott a példa a Simor, aki még testreszabott törvényváltoztatást is kibulizott magának ( jegybankelnök létére mindezt ).

Ez az egész úgy szégyen és gyalázat, ahogy van. Ezeket az emeszpéseket már régen Lathur vagy Hugh Despenser esetleg Szent Elmo sorsára kellett volna juttatni :D

belekotty 2010.01.26. 22:01:44

@is: Kevesen járatták le magukat röfivel ilyen gyorsan. El sem olvastad az AB indoklását ugye? A debill hozzáképest dislexiát korrepetáló logopédus. :-))

belekotty 2010.01.26. 22:03:26

kevesen csináltak egy blogban ilyen gyorsan hülyét magukból mint IS. :-))

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.26. 22:04:43

@latte: Én sem vagyok MSZP-s mégsem csak Őket okolom. Két párt hozta össze. Osztogatást lehet hívni elindulásnak a lejtőn lefelé.

@Galván_Tivadar:Nos, valószínű pont olyanok magasztalják akiket leírták. Viszont amit keversz, nem az emberek elégedettségét mérték. Az ország gazd. helyzete volt a téma. A kettő jelenleg nagyon nem ugyanaz. Ha úgy nézzük ahogy Te akkor igazad van, az embereknek rossz.

@Paranoid Android2: Biztos lehetett volna jobban csinálni. Mivel Én sem vagyok makró közgazdász, és Te sem, így mind a ketten abból tudunk kiindulni amit olvasunk (esetleg tapasztalunk). Részemről a magyar médiánál hitelesebb egy külföldi. Így Én inkább azt hiszem el. Te meg nem.
Innentől azt gondolom nem nagyon van mit vitázni. Egyikünk sem tudja a forrásának hitelességét bizonyítani.
Értem amit írtál, de felmérni nem tudom. Ásd bele magad, írj róla posztot. Elfogom olvasni.
beszélj olyannal aki

belekotty 2010.01.26. 22:05:18

Tényleg elmennek már a francba! Úgy látszik 8 év Fidesz királykodás kell ide hogy rendes baloldalunk legyen.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.26. 22:05:22

Levágta.
Beszélj olyannal aki a számok világában él, és esetleg egy rszágot jellemző szá,halmaz is jelent neki valamit.

selyemhegedu 2010.01.26. 22:08:14

@Vuperi: nekem kb a forgalmi ertek KETszereset hozta ki a kalkulator (pest megyei, '85-os epitesu nagy csaladi haz). a forgalmi erteket az ingatlan.com iranyarai alapjan saccoltuk.

rohogtunk is az asszonnyal, hogy ha az apeh megveszi ennyiert a hazunkat, isten bizony megigerjuk hogy elkoltjuk az egesz penzt egy masik lakasra es leadozunk utanna!

selyemhegedu 2010.01.26. 22:09:40

@selyemhegedu: amugy ugye eleve rohet hogy pest megye egy kategoria nm/ft-ban az apehnal... solymar, ullo es veresegyhaz, ezek kozott van kb 2-2-2x szorzo.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.01.26. 22:10:48

@latte:

Na ja, kultUra, az kinek a pap, kinek a papné esete.
Én például baromira nem vagyok progresszív, nem nagyon szeretem a kortárs művészetet ( mert nem harmonikus. ). Amit egyesek "kortárs művészet" gyanánt művelnek ( p.l. keresztet megbecstelenítenek, stb ), attól meg kifejezetten viszolygok.

A túlzott magyarkodás sem lelkesít, de elvégre valahol abból nekem is hasznom van, amennyiben az a nemzeti összetartozást és kohéziót erősíti. Egy egységes nemzet ugyanis sikeresebben szállhat szembe p.l. a tőkekivitellel meg a profitrepatriálással. Tehát nekem több hasznot hajt.

A multikulturális együttéléstől meg a szőr is feláll a hátamon. Nem vagyok multi, hogy ebből hasznot húzzak. Ellenben a káros hatásokat elszenvedem ( idegenek jönnek, más szokások, súrlódás, nekem kell hozzájuk alkalmazkodni úgy, hogy ebből semmi hasznom nincs, stb ). Értem én, hogy a multikulti a galbalizáció eszmerendszere, de ebből ( és az ebből az eszmerendszerből eredő kulturális dolgokból ) nekem inkább károm van hosszú távon.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.01.26. 22:17:37

@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal:

És ugyan már miért hiszel a külföldi médiának ?
Mmert hogy ők olyan baromira elfogulatlaok ?
Hát figyu, szerinted a német mérnök munkája tényleg ötvenezer EUt ér, az itthonié meg csak 15öt?

Elárulom, a Nyugat a tőkekivonásban érdekelt a (fél) periféria országaiból. És ehhez minden lehető eszközt felhasznál.

Olvasgassad csak Tallián Hedvig írásait arról, hogy milyenek is azok az emberek és milyen érdekek vezérlik őket, akiknek a cikkeit te olyan nagyon hitelesnek tartod :

gondola.hu/cikkek/68514

Ja igen : ők adtak a subprime jelzálogpapírokra összetákolt Collaterized Debt Obligation papíroknak AAA minősítést. Na, nem is folytatom.

Tényleg, hány éves vagy te ? Szerintem nagyon fiatalka lehetsz. Egyetemista ?

Sákif za morro? 2010.01.26. 22:55:27

Színvonalas írás. Gratulálok! Javaslom írás helyett próbáld meg mindkét kezedet betuszkolni a seggedbe és úgy ugorj bele a Dunába lehetőleg a jégtáblák közé. Hidd el, mindenki jobban járna.

teknős 2010.01.26. 23:06:32

@ZF2: Akkor elmondom: 2008 nyarán felértékeltettük a házunkat, még a válság előtt. Az ingatlanbecslő 12.5 millióra értékelte. Az APEH kalkulátora szerint 21.8 milliót ér. Én a magam részéről 10 millió forintra saccoltam AKKOR. Most nyilván kevesebbet ér.
Szóval ennyit az APEH értékbecsléséről.

gejzabá2 2010.01.26. 23:21:47

Az is megérne egy bejegyzést, hogy mi sikerült a komenistáknak. (Akár Bokros Lajostól. Mert pl a rossz emlékű csomagnak a 2/3-a megbukott az Alkotmánybíróságon.)
Egyszerre lenne rövid és hosszú.

Optimistha 2010.01.26. 23:54:17

Örülök, hogy az AB megakadályozta az ingatlan adó bevezetését, bár az indoklás nem a valós érdeksérelmet támadja. Ma M.o-on a lakás ingatlan és a gazdagság köszönő viszonyba sincs egymással. Ki a gazdag, az a több gyerekes aki, sok-sok évnyi kemény munkával, a családdal összefogva vesz/épít egy elfogadható minőségű lakást, vagy az, aki egy nem feltűnő házban él, műkincseket halmoz fel, aranyba fekteti a pénzét, évente világkörüli utakra jár, a kutyája is lazacot eszik? De nem kell mást tenni, nézzétek meg a vagyonadó kalkulátort (ha még működik), Budapest belvárosában akár egy 50 m2 lakás is bőven 30 millió felett van. Aki már járt ezekben, a lakásokban láthatta, hogy nagy részük finoman szólva is rossz állapotban van. Minősége össze sem hasonlítható egy külsőbb területen újonnan épült ugyanakkora lakással, ami jó, ha eléri a 20 milliót. Nem beszélve arról, hogy számos lakás, már több évtizede van a család tulajdonában, amit annak idején bérlakásként kaptak, és a rendszerváltáskor megvehettek maguknak. De van ismerősöm, aki ott lakik és évek óta munkanélküli, de a rezsit még a család ki tudja fizetni. Ő miért számit gazdagnak? És miből fizetné meg a kb., 150 eFt adót. Igazan van azoknak, akik szerint ez csak a lakásmaffiának kedvezne.
De nézzük a másik oldalát. Néhány ezer adócsaló miatt több százezer családot büntetnek. Én a házamat adózott jövedelmemből (alkalmazott voltam), saját kezemmel kalákában építettem fel. Az építőanyagon lévő ÁFA-t is megfizettem. Akkor most miért is kell még egyszer adóznom. Ezen gondolatmenet alapján, a többi ingóságaim (tv, mikro, mosógép, stb) után is jogos az lenne az adó. Arról nem beszélve, hogy a lakás csak akkor válik értékké, ha eladom, addig csak virtuális pénzt ér. Ha meg eladom, akkor úgyis fizetnem kell illeték adót.
Ha minden áron az adócsalást akarjuk megelőzni - amivel egyet is értek-, egy rendkívül egyszerű megoldást ajánlok. Minden önkormányzat és a földhivatal nyilvántartja az ingatlanokat, autókat stb. Nem kell mást tenni, csak meg kell nézni, hogy Gipsz úr vett/épített egy házat, na akkor lássuk mennyi adót is vallott be? Ha fedezi, akkor minden rendben, ha meg nem, akkor lehet érdeklődni, hogy miből is tellett erre. Igaz ehhez néhány embernek dolgoznia is kellene a hivatalokban.

raczandris · http://antennaszerelés.hu 2010.01.27. 01:20:15

Optimistha hozzászólása nagyon élethű.
Sokan hasonlóan gondolják a dolgokat mint ő.
Idézet az indexből:
"A kormány azt is vizsgálja, hogy a kieső bevételeket milyen módon tudja ellensúlyozni. Ugyanakkor leszögezik, a lakosság leggazdagabb 5 százalékát érintő vagyonadó bevezetése helyes és igazságos, mert az arányos közteherviselést, a szolidaritás "
Nem tudom , hogy örüljek e hogy a cikk szerint a lakosság leggazdagabb 5 % -ba tartozom mert egy db sajátépítésű családiházam van aminek a 70 % hitel igénybevételével épült .
A leggazdagabb 5 % ba tartozom mert van egy 28 éves kétütemű autónk és sok törlesztésünk , de azonban az APEH által is ellenőrzött ,jóváhagyott jövedelem igazolás alapján gázártámogatásra vagyunk jogosultak .
Most szegények vagyunk vagy gazdagok ? Ki fogja eldönteni ?
Ha jogosultak vagyunk a gázártámogatásra az alacsony jövedelmünk miatt , miért kell a leggazdagabb 5 % .ba tartoznunk ?
Miért kapnak a gazdagok ártámogatást ?
Ha most is csak támogatással tudjuk kifizetni a fűtésszámlát akkor miből fizessünk 100 e Ft ingatlan adót ?
Valóban gazdag e akinek a családiháza eléri a 30 milliót ?
Az utcánkban ugy felmentek a telek árak , hogy épület nélkül is 25 milliót ér.
Amikor megörököltük több mint 25 éve a telket kb 2 db Zsiguli ára volt .
Arról nem tehetünk , hogy így felétékelődött.
Hiába ér akármennyit a lakásunk abba nem lehet beleharapni , abból jövedelem nem keletkezik .
Sőtt az ingatlant fent kell tartani ami komoly erőfeszítést igényel .

Aláírás : egy közel minimálbérből élő , és mégis a "leggazdagabb " 5% -közé tartozó államolgár .

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.01.27. 07:26:35

Ritkán szeretem az Alkotmánybíróságot, de most kivételesen nem nyúltak mellé, ez a törvény így nagy baromság volt...
jacint.blog.hu/2009/05/21/erno_bacsi_es_az_ingatlanado

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.27. 07:32:42

@Scaramella va alla guerra: Hogy jön az újságírói szavahihetőséghez a mérnök fizetése?:) Ha itt jobban keresnének a mérnökök akkor az újságírók nem választanának kedvencet maguknak, és elfogulatlanul írnának?:)
Valamit nagyon keversz.
Szerintem a korom nem tartozik ide, de valószínű idősebb mint Te.

Paranoid Android2 2010.01.27. 07:36:08

@Ben Zinkoot: Színvonalas hozzászólásod elbűvölt, ezért szeretjük, mind az mszp-ét, mind az egyenként kiválló szavazóit.

eszkep 2010.01.27. 07:49:38

Amit a szocik az elmúlt 8 évben z adó terén (is) "működtek", az maga volt a aktasztrófa, ez triviális. A gazdasági fejlődés egyik kritériuma a kiszámítható, tervezhető adórendszer, és nem az, hogy a választási győzelem kedvéért össze-vissza variáljuk p. az ÁFÁ-t.

eszkep 2010.01.27. 07:50:37

@Ben Zinkoot: takarogyj vissza a lapcsolat.hu-ra, ne itt tedd közzé elmebajodat.

belekotty 2010.01.27. 07:50:42

Az egészre van egy pofon egyszerű megoldás. APEH is becsül, manus is becsül. Vita van? Semmi gond, az állam legyen köteles a magasabb becsült értéken megvenni a lakást és akitől megvették az a pénzből illetékmentesen legyen jogosult másikat venni. Utána kivetheti a büntetést az APEH.

midnight coder 2010.01.27. 07:51:24

@Trejo: Alapjában azzal nincs bajom hogy ingatlanadó van. A számítás módja a gáz. A nagy számok törvénye alapján biztosan van ahol jól számolt, elvégre az álló óra is pontos naponta kétszer, de nálam olyan 40%-kal számolt a piaci érték fölé.

belekotty 2010.01.27. 07:52:49

@Ben Zinkoot: Téged minek tanítottak meg írni? Nagy kár volt! Gondolom azért mert a te csúzlival etetésed mellett valahogy kommukiálni is kellett távolról.

midnight coder 2010.01.27. 07:59:55

Igazából ez egyébként megint csak a nép szopatása volt. Csinálunk egy törvényt olyan összegekkel ami nagyjából elfogadható a társadalom számára, aztán csinálunk egy kalkulátort ami úgy felülértékeli a lakásokat hogy az kb. 30-40%-kal megemeli az értéket.

Remélem egyébként hogy a másik szoci elmebaj a szakmai minimálbér utáni TB is ugyanúgy végzi, az ha lehet még nagyobb kaotikus baromság mint ez a szabály volt.

Amúgy a szocik ma is úgy irányítják a gazdaságot mint amit anno a Hofi kabaréjában, amikor az elvtársak megkérdezték a paraszt bácsit, hogy a disznó hányat fog fialni... Puff egy pofon. Hát mennyit fialjon ? Akkor annyit fog! Felajánlásból!

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.01.27. 08:09:16

anyád picsája kedves posztböfögő.
ez a fityisz párti alkotmány hányóság azt a törvényt is elkaszálná, amiben az állna, hogy senkinek nem kell adót fizetni, mindenki kapna havi 5000 €-t, és alanyi jogon járna mindenkinek 2 hét hawaii nyaralás teljes ellátással.
csak mert a szocik hozták a törvényt.

olvasd végig a cikket te fasz...

nehülyéskedj 2010.01.27. 08:19:59

@Másik Ember: Na végre! Egy kultúrált, igazi baloldali megnyilvánulás.

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.01.27. 08:28:41

@nehülyéskedj: kurvára ne vagyok balos ettől még utálhatom a fityiszt vagy azt sem lehet már balos címke nélkül?
a faszom tele van az alkotmány hányóság adóügyi ámokfutásával.
összetákolnak valami érvet, hogy legyen mire hivatkozni, aztán várják a buksisimit viktorkától

halál megdöglessz kinyírunk ® · http://href.hu/x/73ug 2010.01.27. 08:36:57

@nehülyéskedj: csak ovi ír nekem személyesen? :D
micsoda megtiszteltetés, a kurva anyádat te geci

indapass2009 2010.01.27. 08:52:09

@raczandris: "Valóban gazdag e akinek a családiháza eléri a 30 milliót ? "

Nem gazdag, viszont gázártámogatás sem szabadna járnia neki. Ha nem tudod fenntartani a házadat akkor add el és költözz kisebbe. Kisebb ház, kevesebb gázfogyasztás.

Egyébként e fenti okból senkinek sem szabadna semmilyen támogatást adni. Igy az emberek teljesen elvesztik realitás érzéküket. Persze igazából már régen elvesztették.

karatekutya 2010.01.27. 08:56:45

@manager2008: "A fogyasztási típusú adók rendben vannak"
De nincsenek ám, mert oda jutunk mint az USA. Az állam elkezdi rábírni az embereket a többszörös túlfogyasztásra, hogy növekedjen az adóbevétele és egyszer csak itt is tele lesz az ország kövér picsákkal.
A vagyonadónak van pozitív hatása a megtakarításra. Aki BKV-val jár és egy hordóban lakik - miközben havi 10 millát keres - az valószínűleg befektet. És akkor nem kell külföldről hitelt felvennie az államnak, tartozhat hazaiaknak is.
Habár én jobban örültem volna egy SZJA-ból részben levonható vagyonadónak, mert így aki dolgozik, az kevesebbet fizetett volna az ingatlanja után, aki meg munkanélküliként "tengeti" mindennapjait egy villában az teljes értéket fizet.
Ja, mert vagyonadó lesz, az tuti, csak a szocik kicsit megbütykölik a törvényt.

beszélő 2010.01.27. 09:00:44

Természetesen,a kormány nem csak dilettáns de akkor is hazudik amikor kérdez.
Újabb csontváz esett ki a szekrényből.
Azt ígérték, nem szüntetik meg a 65 év felettiek ingyenes utazását.
Most hallom, hogy bevezetik a regisztrációs jegyet.(ügyes)
Csak a birkák nem gondolják, hogy ez pénzbe kerül.
A nyomtatás, forgalmazás stb.
Vajon ki fizeti a révészt?
Gondolom az utas.
Vagy talán újabb milliókkal akarják megcsapolni a költségvetést?
Egyébként a lakásadó (szocialista terminológiával: vagyonadó?)
számomra mindig teljesen közömbös volt, mert ennek az ellenőrzése, végrehajtása tisztességesen lehetetlen.

karatekutya 2010.01.27. 09:02:32

@indapass2009: Bingó.
A B verzió meg az lenne, hogy mindenki fizet. 1 Ft-os ingatlanért is, aminek az alapja lehetne a vételi ár és arra évenként valami minimális növekmény. Az APEH pedig az egyes adásvételi eseményeket vizsgálná - amire egyébként is joga van -, hogy nem volt-e szándékosan alul árazva a lakás (vagyonvizsgálat az eladó oldalán, stb.)
Így egy 30 milliós ingatlan papíron 10 millióért történő eladása max. családon belül lehetséges, ahol a maradék 20 millát szépen csorgatom át a rokonnak. Idegenek között ilyen üzlet soha nem jönne létre.

karatekutya 2010.01.27. 09:05:08

@beszélő: Nem értesz mindent. A regisztrációs jegy nem a nyugdíjasok ellen van, hanem azért mert most nem ismert az ingyenesen utazók száma.
És kik azok akik ezt a legokosabban kihasználják? Pl. a buszvezetők a Volánnál, aki elad neked egy 1000 Ft-os jegyet 500-ért, miközben üt egy ingyeneset a pénztárgépbe, így az 500 megy a saját zsebébe.

beszélő 2010.01.27. 09:18:50

@karatekutya: Ne keverjük össze a szezont a fazonnal.
A buszvezetők "biznice" és nyugdíjasok fizetésre kényszeritő intézkedése között nincs kapcsolat.
Az előző feltételezés gyűlölet keltésre, és rágalmazásra szolgál.
Egyébként aki valójában kiváncsi arra, mennyi 65 év feletti nyugdíjas utazik, az a buszvezetőkön, a jegyvizsgálókon keresztül bármikor ezt megteheti, külön aparát és rongyrázás nélkül.
Ezért aztán az ingyenes utazás megtartására vonatkozó kijelentése a Magyar (?) Antiszocialista Pártnak nem az első és nem az utolsó hazugsága.

márvesztes 2010.01.27. 09:18:56

Katasztrófa, amit az AB művelt, én pengettem volna rendesen, de mégis bánom a dolgot. Minden tisztességes adórendszerben van helye egy vagyoni típusú adónak, egyszerűen azért, mert az illegális jövedelemnek le kell csapódnia valahol, és kell legyen egy eszköz, amivel ezt követni lehet. Ennek a célnak tökéletesen megfelelt lakóingatlan adója, nem volt túl sok, de legalább volt.

united skates 2010.01.27. 09:27:07

nem vagyok nyelvtannáci, de az utolsó mondatról vedd már le azt a szar kérdőjelet, és tegyél már oda egy felkiáltójelet vagy pontot, lécci, olyan béna szarvashiba.

Paranoid Android2 2010.01.27. 09:30:42

@márvesztes: EGyértelmű, hogy kéne vagyonadó és kombinálva persze az szja-val.
Csak nem ennyire dilettáns, primitív szoci módon.
Én annak idején nyomultam az eü reform ügyében és azon kevesek közé tartozom, aki elolvasta azt a szart.
Oldalanként volt benne minimum két olyan hiba, ami miatt akadozott volna a végrehajtás akkor is, ha csak egy ilyen hiba lett volna benne.
Hívtam társalogni a reformpártiakat, de kikötöttem, hogy csak úgy, hogy törvényhelyre hivatkozva. Valahogy csak az anyázósak jöttek.:))

united skates 2010.01.27. 09:33:19

az AB meg számomra a fűvel kapcsolatos állásfoglalása óta vicces gittegylet ("a fű azé' nem jó, me' nem szokunk füvezni, csak inni"), de legalább valahogy elbukik ez az adó, még ha olyan bénán is, ahogy született.

Paranoid Android2 2010.01.27. 09:33:20

@united skates: De egy rohadt nyelvtannáci vagy, mert akadályozod az önmegvalósításomat, arra vonatkozólag, hogy úgy alázzam a magyar helyesírást, ahogy sikerül.:)))))))

Rob67 2010.01.27. 09:33:36

Ki volt ez a barom aki ezt a szart idegépelte??
Nem a vélemény a baj, de bazdmeg a negyedikes kisfiam fogalmazása ennél százszor összeszedettebb és értelmesebb.
Ez a barom nem járt magyar órára?
Hogy a picsába lehet büntetni az olvasókat egy ilyen tanulatlan barom írással.
Nincs egy kurva korrektor, szerkesztő az indexnél aki azt mondja: ne haragudj, tanulj még és jelentkezz 10 év múlva...

vendor555 2010.01.27. 09:36:53

@indapass2009:
Tudod hogy áll az ingatlanpiac? Én már több mint egy éve próbálom eladni a házamat pontosan a magas gázfogyasztás miatt, jóval a piaci és messze az APEH által kalkulálható ár alatt, és még csak érdeklődő sem volt rá!
Isdmerek sok mást, aki szintén nem képes eladni. Beszélni könnyű.
A másik meg az, hogy gondold el, hogy aki élete ( és családja) munkájával, takarékoskodva, fizikailag a munka jórészét sajátkezüleg végezve épített fel egy házat, aminek rajta kívül álló körülmények miatt iodőközben az eszmei értéke megnőtt, milyen érzéssel válik meg tőle? És milyen jogon állítja bárki, hogy ez miatt gazdagnak számít? Hogyan összevethető ez azzal, hogy valaki mindenféle adózatlan, feketén szerzett jövedelméből, vagy összelopva stb felépíttet valóban 60-80-100 mFt-ot érő modern házakat. A gazdagság valahol ott kezdődik, ha valaki nem a béréből, fizetéséből (nem milliósra gondolok) építtet drága házat. Szerintem ez a fajta vagyonadó valahol 100 mFt körüli értéktől lenne valamennyire jogos. Vagy ha adóztatni akarjuk az ingatlant, akkor legyen adóköteles minden ingatlan, de valami elfogadható, bárki által megfizethető mértékben, esetleg progresszíven, hogy a valóban gazdagok (100 m fölött) többet fizessenek. Egy 30 milliós ház leginkább alsó középosztály szintjének felel meg, ami mellett a tulajdonosának még komoly megélhetési problémái lehetnek. A gazdagság nem itt kezdődik.

Paranoid Android2 2010.01.27. 09:37:41

@Rob67: A kedvesség nagy erény....

vendor555 2010.01.27. 09:41:58

@márvesztes:
Gondolkodjál már! Az illegális jövedelem nem a 30 milliós értékű házat produkálja, hanem annak minimum 3-4 szeresét! 30 milliós ingatlana bárkinek lehetett, aki régóta takarékosan élt adózott fizetéséből (+ hitel!!), és ma is lehet, akinek van stabil állása stb. Ez egy normál méretű, egyszerű családi ház kategória kisvárosi szinten.

márvesztes 2010.01.27. 09:43:04

@Paranoid Android2:
Aha, szóval akkor az a helyzet, hogy láttad az ingatlanadó törvény (meg a szöveg szerint a többi adótörvény) sok hibáját, és ebből született a fenti építő jellegű kritika?

Rob67 2010.01.27. 09:46:07

@Paranoid Android2: Ahogyan egy újságnál a tanultsági fok.
De igazad van, nem vagyok kedves.
Gondoltam elolvasok a reggeli tea mellé egy véleményt egy aktuális témáról, erre egy ilyen szar jön szembe.
legalább annyival tisztelje meg az olvasóit, hogy megtanul fogalmazni.
Általános iskola alsó tagozat.
Ha nem megy akkor miért nem megy havat lapátolni, mondjuk ekkora IQ-val lehet oda sem mehet.
Na, ezért nem vagyok kedves.
Legközelebb az leszek, a betegeket és retardáltakkal illik türelmesebbnek lenni, igazad van :)

Paranoid Android2 2010.01.27. 09:48:35

@márvesztes: Nem, hanem abból, hogy maga a törvény alapvetése, miszerint neked azt kell megbecsülnöd, hogy az APEH mit becsül majd, annyira abszurd, hogy nem is kell nagyon gányolni máson.
Egy törvénynek, főleg ami szinte mindenkit érinthet életszerűnek kell lennie.
Ez nagyon nem volt az. Az külön szerencse, hogy alkotmányellenes is, mert ez nem szükségképpen esik egybe.
Azt is imádom, hogy az alkotmányhoz is jobban ért minden szoci, mint az alkotmánybírák.:)))

Paranoid Android2 2010.01.27. 09:56:32

@Rob67: Ezen blog, drága felebarátom, bizonyos, kétségtelenül ferde, de konzekvens szerkesztési elveket követ.
Feltételezi például az olvasóknál a humorérzéket, valamint a kedvességet.
A többieket is szeretjük, de őket alapvetően tudományos alapon vizsgáljuk, kutatva azt, hogy vajon min is akadnak fenn.
Téged is érdeklődéssel szemléltünk és köszönjük, hogy eljöttél.
Ha újra eljössz, akkor is kedvesek leszünk.:)

márvesztes 2010.01.27. 09:56:50

Szerintem korántsem érintett volna mindenkit, de ez mellékvágány, mert ha 10 ezer embert érint, akkor is jónak kell lennei.
Én nem tartom olyan nagy problémának ezt a becslés ügyet, nem lenne baj, ha évente egyszer mindenki szembesülne azzal, hogy de jó, milliomos vagyok, mások meg nem.
Mondjuk, tényleg az lenne a tiszta sor, ha az Apeh által becsült ár + 11 százalékon (mert ugye 10-et tévedhetsz) az állam köteles lenne vételi ajánlatot tenni az ingatlanra.

Paranoid Android2 2010.01.27. 10:01:36

@márvesztes: Persze, de ha tíz ezer emberrel tolnak ki, az már nem lényeg ennek a politikai elitnek, de formállogikailag is hülyeség, hogy a választások előtt mindenkit ilyen idióta módon baszogatunk.

márvesztes 2010.01.27. 10:08:09

Szerintem meg szép dolog, hogy szarnak a választásra, és legalább Bajnai megpróbálja gatyába rázni, amit a szoclib 7 év alatt elszabott.
És azon drukkolok, hogy a PM találjanak egy megoldást a választásokig. Sőt, ha a szocik + mdf elfogadja, akkor még egy jópontot is behúzok nekik (nem voksot mondtam).
Viktor meg húzza ki, ha akarja, lelke rajta.

raczandris · http://antennaszerelés.hu 2010.01.27. 13:52:54

indapass2009-nek
""Valóban gazdag e akinek a családiháza eléri a 30 milliót ? "

Nem gazdag, viszont gázártámogatás sem szabadna járnia neki. Ha nem tudod fenntartani a házadat akkor add el és költözz kisebbe. Kisebb ház, kevesebb gázfogyasztás. "

A család gázfogyasztása nem biztos , hogy a lakás méretétől függ .
Ugyanis mi télen összehuzzuk magunkat és nem fűtjük csak a ház alapterületének kb a felét mint sokan mások .
A 40 nm ( 2 szoba -fűrdőszoba )fűtése is jelentős összeget tesz ki .
A téli fűtésszámlát kb fedezné a már eltörölt ingatlanadó .
Tehát nem lehet azt elvárni a családiház tulajdonosoktól , hogy adják el házukat és menjenek panelházba .
(egyébként nem biztos , hogy a panellakás fűtése (távfűtése) kevesebbe kerül )
Ha a fűtés költsége és pl az adó miatt eladnák az emberek a házukat , kik vennék meg ?
Ez nem lenne megoldás az aránytalan adósarc ellen .
Ha adót kell fizetni ahhoz jövedelmet is kellene biztosítani .
A kettőnek szinkronban kellene lenni .
Amig nem tudnak az embereknek munkát, jövedelmet biztosítani adóról szó sem eshet .
Azt gondolom mindenki fizetne szívesen adót , ha annak kifizetése nem okozna megélhetési problémát és mellette még félre is tehetne keveset idősebb napjaira .

karatekutya 2010.01.27. 21:44:20

@beszélő: Mondom én, hogy nem érted :-) De az a jó, hogy azt se olvasod el, amit Te magad írsz.
Először azt írod, hogy "ügyes", mert azáltal kerül pénzbe, hogy ki kell nyomtatni, meg papír, blabla. Aztán már "nyugdíjasok fizetésre kényszeritő intézkedése" a fő téma.
Akkor nézzük újra: a nyugdíjasoknak egy fillérjébe sem fog kerülni a regisztrációs jegy azaz INGYENES.
Természetesen én sem a bölcsek kövén ülök, de miután megpróbáltam értelmesen elmagyarázni, hogy a buszvezetők azok akik visszaélnek a nem nyomon követhető ingyenes jeggyel - majd azt írod, hogy pont tőlük lehetne kideríteni, hogy mennyi nyugdíjas utazik ahhoz csak gratulálni tudok. Példa újra, pontokba szedve:
1. Jóska bácsi (50 éves) felszáll a buszra
2. Buszvezető köszön: "Csókolom Jóska bácsi, szokásos?"
3. Jóska bá: "igen"
4. Buszv.: "1000, öö, illetve 500 lesz"
5. Jóska bá: "tessék fiam"
-----
Este, elszámoláskor:
- Mennyi a mai bevétel?
- Nulla
- Mé?! Mennyi utas vót?
- Egy, de nyugger volt.

karatekutya 2010.01.27. 22:05:10

@raczandris: Ez ugyanaz a szitu, mint amikor a 20 éves Ladád 30 litert eszik százon. Most akkó legyen olcsóbb a benzin?

A régi lakásomban (sorház, 6 lépcsőház, 2 emelet) gázkonvektor volt, az infrafotón meg világított az egész épület, havi gázszámla 25.000.
Elköltöztem, új építésű ingatlanba, a 2008-as teljes téli idényt kb. 20.000-ből hoztam ki, a radiátor alig ment.
A munkaügyben meg sztem fordítva ülsz a lovon, de ezért nem hibáztatlak, mert a teljes magyar lakosság ezt teszi. Az életszínvonaladat ahhoz a bevételhez kell igazítani, amihez minden hónapban hozzájutsz, nem pedig akkora bevételért sírni, ami fedezi az életszínvonaladat.
Belgiumban ez pl. nem olyan nagy feladvány, ott kb. a fizetés 30%-át költik bérlakásra. Csökken a fizetés? Költözni kell. Magyarországon viszont mindenki ragaszkodik az életszínvonalához, még akkor is ha megváltoztak az életkörülményei. Ezt kombináld azzal, hogy az átlagmagyar max. a közértbe vezető útvonalat tudja megtervezni, a pénzügyi helyzetét 1-2 évre viszont már nem.

raczandris · http://antennaszerelés.hu 2010.01.28. 00:20:34

@karatekutya:
Részben igazad van . De sajnos nem csak 500 embert érint ez a dolog. Szerintem a lakosság 1/3 a alig bírja "kinyögni " a lakás rezsit . 2-3 millió ember nem költözhet kisebb lakásba mert nincs is annyi szabad olcsó lakás .
Ha lennének munkahelyek akkor hidd el utaznának az emberek még 100 km -t is (mint régen ) , hogy megfelelő munkahelyet találnának.
Estleg elcserélnék a lakásukat ha máshol jobb munkát találnának . De annyira bizonytalan ma minden munkahely , hogy nem lehet csak ezért lakást cserélni .
Semmi gond nem lenne ha lenne elég termelő munka az országban.
Abból ,hogy a többség kereskedő ,menedzser ,irodai dolgozó stb munkát végez abból nincs az országnak bevétele .
Sajnos nincs mit eladni kűlföldre ,nincs exportunk és ezért pénze sincs az országnak .
Országon belül hiába forog a pénz adók -fizetések formájában (oda-vissza ) ez kívülről nézve = 0 val .
Gyártsunk bármit csak eladható legyen exportra ,akárcsak a kínaiak .
10 éve még kinevette őket mindenki , hogy mindenféle bóvlit gyártanak és olcsón .
A sok olcsó kínai termékből viszont ellátták egész Európát -Amerikát és most egész amerikát feltudnák vásárolni .
a piacra dobnák az USA részvényeket mind talán tönkre is menne amerika .
Akármilyen kormány is lesz, sok-sok munkahelyet és munkát kell biztosítani az embereknek .
Csak így maradhatunk talpon valamennyien .
Ha "értelme" van a munkának mindenki szívesen dolgozik !
Kösz a hozzászólásokat .
süti beállítások módosítása