A Nagy Nyugger Háború

 2008.06.12. 14:16
 

Mint azt a kedves olvasó bizonyára nem tudja, az országokat kitűnően lehet aszerint sorrendezni, hogy az úgynevezett közpénzek elköltése során, azok hány százaléka kerül a demokrácia őrzőinek svájci bankszámláira.

A legfejlettebb afrikai törzsi demokráciákban ez az összeg elérheti a 100-110%-t is, míg Svájcban alig 1-2 %.

A 110% úgy jön ki, hogyha már arra jártak, még kirabolják és kiirtják a lakosságot is, így nem reklamál senki az elmaradt segélyekért.

Svájcban ellenben például, ha egy politikusról kiderül, hogy korrupció gyanúja lengi körül, még képesek az igazságszolgáltatást bevonni az ügybe, ahelyett, hogy a feljelentőt tüntetnék el örökre.

Persze vannak közpénzek, amiket nem igen lehet ellopni, mint például a közalkalmazottak bérét, meg a nyugdíjakat. A politikai elit eszközei az ilyen esetekben igen korlátozottak, az inflációt és az egy százalékos nyugdíjemelést leszámítva.

A nyuggerek fájnak mindig a leginkább a liberális közgazdászok génjeivel megbolondított baloldali gondolkodóknak, ha már a gyermekek után járó ellátásokkal és adókedvezményekkel végeztek. Ez a fájás persze érthető, hiszen a nyuggerek baromi sokan vannak, jelentős részük szerette Kádárt, sőt még Horn Gyulát is és mantra szerűen ismételgeti, hogy neki jogai vannak, mert befizetései vannak. Ami igaz egy jelentős részüknél, de azt ki nem szarja le a kapitalizmusban, mert a befizetések nem voltak nevesítve. Arról a több százezres rétegről nem is beszélve, aki a munkahelyi ártalmakba rokkant bele, jelesül a vegyigyümi üzemszerű fogyasztásába a gyárban.

A nyuggerek azonban erősen különböző eredetük ellenére egy tömb, érdekérvényesítő képességük sokszorosa a gyermekesekének például. És a nyugger ököl oda teszi az ikszöt ahova köll.

Vannak jobboldali nyuggerek is szép számmal, de az átlag nyuggert bármilyen 10 000 forint feletti egyszeri kifizetéssel be lehet izzítani, mert általában úgy emlékszik a régi szép időkből, hogy az nagy pénz.

Tehát a nyuggerek pénzét nem lehet a szokott arányban megbugázni (sőt egyáltalán), mint az autópálya beruházások 50-60%-át, viszont minimális befektetéssel (1%-os nyugdíjemelés egy összegben) lehet szavazatokat vásárolni.

A május 35-én esedékes 17. havi nyugdíjjal rá lehet venni őket arra, hogy Orbán Viktor ördögszarvakkal díszített képére lőjenek célba a konyhában, a hetvenes évekből visszamaradt csehszlovák légpuskával, vagy a vérmesebbeket, hogy a munkásőrből készletezett kalasnyikovval a telken tartsanak gerillakiképzést papirmasé orbánviktorok felhasználásával.

 

De mitől is szörnyű annyira ez a nyugger lét?

 

Talán attól, hogy a nyuggerek nem boldogok.

Gonosz fiatalok még rasszista áthallásos, lenéző gúnynevet is adtak nekik, minden baloldali kormány rajtuk kezdi a racionalizálást, a 137 db új államtitkár és kormánybiztos kinevezésével egyidejűleg. Orbán Viktor külön Nyugger Rettegtetési Főhivatalt tart fenn, a gyerekeik és az unokáik nem látogatják őket, télen fáznak, nyáron melegük van. Több százezren egyedül élnek olyan településeken, ahol a modernitást a település felett 10 kilométer magasan húzódó légifolyosó jelképezi, a jövőt pedig a beköltöző kulturális sokszínűség érdekes tulajdonátruházási szokásai.

A társadalmi progresszió évszázados célja, hogy kiszabadítsa az embert a társadalom és különösen a család fogságából. A generációkat összefogó, feladat és munkamegosztáson alapuló család az maga az egyén individuális kiteljesedését megakadályozó fertő. A generációk elszakítása egymástól a mindennapi élet szintjén a szocializmus építésének érdeme, a lakásépítéstől a társadalompolitikáig minden eszközzel a generációk elszakítását szolgálták és a hagyományok és az értékek átadását igyekeztek megakadályozni.

Épülő, szépülő kapitalizmusunk nem bánja ezt a helyzetet, mert hát a család erős és ellenáll a globalizációnak és a boldogság meg nem növeli a bankszektor nyereségét.

A szerencsétlen nyuggerek meg a napi túlélés rettegésének fogságában hatalmon tartják azt az elitet, amely 60 éve lopja a jövőjüket.

A csődünk oka alapvetően az életformánkban gyökeredzik. Ha rendszerszerűen nem gondoskodunk az öregekről személyesen, a családunkban mi és nem az állam (vagy most már senki), akkor azok nem igazán fognak törődni a következő generációkkal, hanem eléggé el nem ítélhető módon rákoncentrálnak a nyuggerlandi élet egyetlen örömére, arra, amikor jön a pénzes postás.

A családjukkal, gyermekeikkel, unokáikkal együtt élő nyuggerek nem vadulnak el, értelmesnek érzik az életüket, boldogok az unokáikkal, nincs feleslegesség érzésük. Nem lehet megvásárolni őket, nem egyéni, hanem közösségi döntéseket hoznak, képesek felfogni, hogy dolgozó gyermekeiktől a többszörösét vonják el annak, mint amit nekik csöpögtetnek.

A nyuggerháború lényege, hogy tulajdonképpen a saját családunkat fordítják ellenünk.

Ráadásul, költségvetési értelemben, sokkal olcsóbb az önfenntartó, önsegítő nagycsalád.

De a kapitalizmus építői nem így képzelik az önsegítést és öngondoskodást. Azt szeretnék, ha anyád támogatásába és a saját jövőd és öregkorod megalapozásába bekapcsolnád az államot és a biztosítókat a nyugdíjrendszeren keresztül. Ezen a rendszeren mindkettőnek nagy a nyeresége.

El a kezekkel a nyuggerektől, ne engedjük, hogy a nyuggerek legnagyobb ellenségei eladhassák magukat a nyuggerek nagy barátainak!

 

Vállalj felelősséget a saját nyuggereidért!

 

És neveld úgy a gyerekeidet, hogyha nyugger leszel, téged is istápoljon valaki!

Címkék: orbán nyugger viktor nyugdíjas nyugdíjemelés

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr10516494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.06.12. 16:09:42

ez nagyon jó! Amúgy a nyuggerek jó részét sajnos domesztikálni kellene - jelesül a fővárosban élő, ködös hajnalokon gurulós szatyrokkal felfegyverkezve a Vásárcsarnok környékén grasszáló csirkefarhát-vásárlókat. Ez azonban nagy feladat, vajh' ki vállalja?

FlybyWire 2008.06.12. 16:48:56

A generációk együttélése gazdaságilag ésszerű, de szociálisan nem feltétlenül természetes. Nagyon szeretem és tisztelem is a szüleimet, de nem hiszem, hogy együtt tudnánk vagy akarnánk élni velük (mármint sem én/mi, sem ők nem akarná(n)k.)
A generációk együttélése inkább szükség, mint ésszerűség szülte dolog.

A poszt többi részével viszont teljesen egyetértek!

INkvizítor 2008.06.12. 17:00:50

nagyon rendben van a post! :))))

gargoyle 2008.06.12. 17:19:49

ize nem pont epp a jobboldali gazdasagi elmeletalkotok a nagy partoloi az ongondoskodasnak? nincs vele semmi baj csak nem ertem a postban a temahoz szervesen nem kapcsolodo liberalisfikazast, amikor ok pont ugyanazt mondjak amit te (:

states 2008.06.12. 17:22:44

Szegények nyuggerek, az elmúlt két évben rájuk járt alaposan a rúd, már-már azt hitték, hogy cserben hagyta őket a nagy fehér pártfogó, nyugdíjuk veszített vagy 30%-ot a vásáróértékéből, de most megint felcsillant a remény. Egyáltalán a remény mindig felcsillan, ahogy a választási ciklusok túljutnak a felezővonalon. De most nem csak úgy a szokásosan csillant fel a remény, hanem nagyon. Kiderült ugyanis, hogy a nyuggerek réme, a Zorbán mélyhűteni akarja őket, amit a nagy fehér pártfogó most már nem nézhet tovább ölbe tett kézzel. Idáig is csak azért nézte ölbe stb., mert nem tudta, hogy a Zorbán fagyasztani akar. De most a nagy fehér pártfogótól magától lehet tudni, hogy a Zorbán azt mondta, fagyasztani akar. Optimistán néz tehát napjaink egyszerű nyuggere a jövőbe, mert az igaz, hogy kilátszik már a nyugdíjas kosár feneke, de a lyukakon már látszik a fény...

Machiavelli 2008.06.12. 17:27:11

Hú, mintha én írtam volna. Én is szoktam ilyesféléket írni. De ugye a biztosítók kimaradnának és mi lenne a profitjukkal...

Ficere! Évezredekig együtt éltek a generációk. Most úgy alakították, hogy ne legyen vonzó az együttélés. Tudod: oszd meg és uralkodj! Úgy tesznek, mintha ez a te érdeked lenne. Fájdalom, hogy te is úgy éled meg...

Paranoid Android2 2008.06.12. 17:36:12

Megjegyezném, hogy nem lakópark méretű ingatlanunkban a szüleimmel, a sógorommal, sőt az anyósommal is együtt lakunk. És nem vagyok különösen béketűrő.
De mindig van ki felügyeljen a gyerekekre, vagy rám nyissa a WC ajtót.:)

Paranoid Android2 2008.06.12. 17:36:51

Ja! Csak bejelentkezve lehet kommentelni. Bocs:)

gargoyle 2008.06.12. 17:40:54

en azert nem haragszom a sorsra hogy nem lakom egyutt a szuleimmel sot nagyszuleimmel. nagyon kedvelem oket, de kicsit nehez lenne onallo eletvitelhez szokni ha a. mindent megcsinalnak helyetted b. mindenbe beleszolnak

a nyugdijak svajci indexalasanak problemaja meg nem specialis magyar jelenseg es nem kell orbanfobiat latni benne. egyszeruen penzugyileg nem finanszirozhato a nepesseg szerkezeti valtozasa miatt.

BoLToN® 2008.06.12. 18:09:21

hi!
jó a post, sok a közös gondolat. az együttélést én úgy értelmezem, hogy rendszeresen ránézel a szüleidre nyuggerkorukban, nem pedig azt hogy egy fedél alatt élsz velük. nem hiszem, hogy a rengeteg megcsömörlött 'nyugger' mind-mind gyerek nélkül öregedett meg. sokan egyszerűen nem bírják a 21. század tempóját, és egy unoka/gyerek rendszeres kontaktja elég sokat tud segíteni a felzárkózásban. aki csak egyedül nézi hogy áll feje tetejére a világ, azt valahol megértem hogy nem érti.
viszont azzal nem értek egyet, hogy azért legyen gyereked, hogy öregkorodban istápolhasson.
kicsi.sati: domesztikálás, ez jó ötlet. van egy rossz hírem viszont: úgy néz ki, hogy az első domesztikált nyugger a mi korosztályunk lesz. a 'szatyros nyuggerek' pár hátralevő évében már semmi sem fog változni.
gargoyle: ha figyelmesen követed az eseményeket, láthatod, hogy a bal és jobboldal már nem is annyira bal és jobboldal.
béke!

2008.06.12. 18:24:40

szar a post, irdatlan szar
éljen nagycsaládban a vidéki tahó!
kurvaéletbe
közösségi gondolkodás, aha
látom én azt
inkább szegénység a neve

flimo13 2008.06.12. 18:27:46

"De ugye a biztosítók kimaradnának és mi lenne a profitjukkal..."

Ez akkor lenne igaz, ha az átlagember tudna legalább olyan befektetési döntéseket hozni, hogy elérje a biztosítók jelentette hozamszintet, na meg lenne akkora fegyelme, hogy akkor is félretegye azt a havi x ezret az öregkorára, ha le van árazva a plazmatv a szupimarkiban.

Vidéki 2008.06.12. 18:38:01

Kicsit idealizálod a család szerepét az idős emberek létbiztonságával kapcsolatban.
Hallottál talán az erdélyi torjai büdösbarlangról.
Az volt a szokás, ha az öregek feleslegesnek érezték magukat, felkerekedtek és bevonultak a barlangba, ahol a szivárgó kénhidrogén gőzöktől elpusztultak.
Demográfusok nagyon jó forrásként használják fel az egyházi anyakönyvi kivonatokat, amiket évszázadok óta pontosan vezetnek. Ezek alapján nagyon jól nyomon lehet követni a demográfiai folyamatokat. Amikor rossz termés és éhinség következett be, az idősek korosztályában aratott leginkább a halál, a következő években a házasodások száma viszont megnövekedett.

Paranoid Android2 2008.06.12. 18:43:21

flimo13
befektetési döntés:) egyéni szinten nincs befektetési döntés 20-30 évre előre, mert a fene tudja mi lesz akkor. De egy normális társadalomban nem egy lábon a gondoskodás: Megtakarítás, biztosítás, család, közösség, állam.
Az első kettő nem elég.

Manyizga (törölt) 2008.06.12. 18:58:52

Szerintem is telitalálat!

Valaki elárulná, mi az a vegyigyümi? :-O

Waldi! 2008.06.12. 19:04:38

Azert erdekes, hogy a nyuggerek nem szoptak be a Vezenylo tabornok 14. havi nyugdijat. Akkor hogy is van ez, megse csak a zsebuket nezik? Bar "Mr. Nem Birok Hazudni"-nak en is csak fogom elhinni egy szavat is, hamar lo legel a sirjan :)

Paranoid Android2 2008.06.12. 19:13:52

vegyes gyümölcspálinka:)
A függők csak vegyigyüminek hívták, amiből kifolyólag én azt hittem évekig gyerekkoromban hogy vegyileg készül:))))
Mintahogy tényleg:)

Bit Rot 2008.06.12. 19:29:22

Persze, hogy nincsen befektetés a jövőbe, amikor az állam a szuperbruttó bér 65%-át elveszi. A maradék 35%-ból aztán nagyon meg lehet élni ám! Még milliókat be is lehet fektetni ám!
Nem.

A legnagyobb kibaszás, hogy az állam elveszi a pénzt, közben papol, hogy takarítsunk meg, mert mire nyugdíjasok leszünk, az állam nem ad majd lószart sem!

XSun (törölt) 2008.06.12. 19:30:29

Családdal való együttlakás...
Anno én együtt laktam az exnejem nagymamájával.
Köszi, de nem.
10 év tömény szívás.

beleszolok 2008.06.12. 20:13:43

Ugyanolyan szatyros nyugger lesz a t. posztolókból is mint a mostaniak, csaxólok. Fiatalon ők se ilyenek voltak.

rolika 2008.06.13. 07:40:57

nagyon jó írás!

"Orbán Viktor külön Nyugger Rettegtetési Főhivatalt tart fenn, a gyerekeik és az unokáik nem látogatják őket, télen fáznak, nyáron melegük van. Több százezren egyedül élnek olyan településeken, ahol a modernitást a település felett 10 kilométer magasan húzódó légifolyosó jelképezi, a jövőt pedig a beköltöző kulturális sokszínűség érdekes tulajdonátruházási szokásai."

hát itt fetrengtem :D

"képesek felfogni, hogy dolgozó gyermekeiktől a többszörösét vonják el annak, mint amit nekik csöpögtetnek."

jé, az én szüleim ilyenek :)

rolika 2008.06.13. 07:47:03

egyébként pont maga a nyugdíj intézménye az, ami a népességcsökkenéshez vezet. régen nem volt nyugdíj, szültek hát 8-10 gyereket, hogy a nagy család majd eltartja az öregeket. a nyugdíj bevezetésével ez többé nem szükséges, a gyerek(ek) csak életszínvonal-csökkenést okoz(nak).

a generációk együttélésén nem feltétlenül kell azt érteni, hogy egy fedél alatt laknak! ez manapság roppant szerencsétlen megoldás.
a heti egy-két közös családi ebéd, egymás rendszeres látogatása igen szoros kötelékké válhat.
sajnos, sok helyen nincs ilyen, én is sok olyan öreget látok a faluban, akikkel a kutya nem törődik, aztán még a seprűnyéllel is szóba állnak

XSun (törölt) 2008.06.13. 12:10:14

Szerintem a posztoló egyszerűen irígy.
Azért irígy mert ő SOHA nem lesz nyugdíjas mint ahogy szerintem a koroszályunkból jó sokan.
Ezt arra alapozom hogy egyrészt a nyugdíkorhatárt olyan 65 év környékére tologatják ki, amikor a várható élettartam is ekörül mozog.
Nyilván annak sincs sok oka a bizakodásra aki "jó géneket" örökölt és valószínű hogy sokáig fog élni, ugyanis a hajléktalan életmód nem a hosszú élet titka.
Hogy jön ide a hajléktalan téma?
Úgy kedves barátaim, hogy jelenleg magyarországon már egy 50 éves embert sem akarnak felvenni sehová, merthogy öreg és egyszerűbb egy fiatalt felvenni fele anyiért. (kevesebb fizett szabi jár neki, fele annyi fizuból is jobban megvan mert valszeg a szüleivel lakik és csak arra kell a pénz hogy bulizzon, egy üregebb nagyobb valószínűséggel lesz beteg, stb.)
Na szóval ma itt magyarországon egy ötvenest már senkinek sem hívnak (jó most tekintsünk el a gyárigazatótól meg az akadémikustól és hasonlóktól nem ők alkotják a társadalom zömét), úgyhogy kíváncsian fogom názni hogy hol fogank alkalmazni egy hatvan éves péket, programozót, kőművest, ácsot (ja tényleg 60 évesen nem veszélyes a tetőn mászkálni?).
Gondolom ti is tudjátok hogy ezek az emberek nem fognak kelleni senkinek, mert minek, van fiatalabb, frissebb, stb.
Így ezek az emberek a nyugdíj előtt jó sok évvel munkanélküliek lesznek és szépen lecsúsznak és mehetnek a híd alá. Hurráááááááá.
Ugye most mindenki örül és tapsol.

süti beállítások módosítása