A remény embere

 2009.03.07. 09:23

 

 

 

Különös, de Orbán Viktor élete legjobb beszédét mondta el tegnap. Azért különös, mert sem a helyzet, sem a pártelnök elmúlt években mutatott politikai és retorikai teljesítménye nem predesztinálta erre.

Ezt még az a lényegtelennek kevésbé tekinthető körülmény sem befolyásolja, hogy gyakorlatilag szinte nem mondott semmit.

A kapitalizmus megnyervadásának konstatálása és egy új gazdasági és kisebb részben politikai rend létrehozásának igénye teljesen egybecseng a magyar középosztály intuíciójával arról, hogy mit is kéne csinálni. Ez a diagnózis ráadásul helyes is, bármennyire is fog hisztériás, tetaninform görcsöket produkálni a baloldali értelmiség (teátrális szuperponálódásokkal), ennek hallatán, ugyanaz az értelmiség, amely hasonló fensőbbséggel értekezett pont huszonegy éve, a szocializmus alternatívátlanságáról.

Orbán Viktor semmiféle komolyabb utalást nem tett holmi választásokra, ezzel üzenve minden potenciális molotov-koktél kotyvasztónak, hogy érzékeli a közhangulatot, amely az 1956 október 22-eit idézi, és nem ragaszkodik  feltétlen ahhoz, hogy a választások formaságát beiktassák a hatalomra kerülésének folyamatába.

Az itt helyben szokásos három hónapos választási hercehurcát aztán végképp nem bírná ki az ország, és minden nappal nő annak a veszélye, hogy az átmeneti kormánynak a felhatalmazást az utcán kell megszereznie.

Orbán Viktor világossá tette, hogy kitűnő formában van, személyes helyzete, tekintélye megkérdőjelezhetetlen és még élvezi is ezt a futamot. Demonstrálta végtelen magasabbrendűségét, hiszen kiderült, gyurcsány ferenc személyének említése gyakorlatilag nem szükséges kellék már a magyar politikai közbeszédben, annak a helye már a bírósági tudósítások körében keresendő.

A beszéd világossá tette, hogy vannak itt értelmes és tettrekész emberek, az európai normákon belül, akik bármikor, amikor a nép úgy akarja, képesek átvenni az ország irányítását.

Nem lehet eléggé dicsérni a beszéd nyugtató, otthon tartó jellegét, például azt, hogy szó sem esett a kormány kétségbeesett közbeszéd tematizálási kísérleteitől, a magyarok és a cigányok közötti polgárháború kirobbantásának előkészítéséről.

Ha lesz forradalom, az azért lesz, mert a kormány előkészíti és kikényszeríti totális alkalmatlanságával és arroganciájával és azért lesz, mert már most van egy olyan erősen két millió feletti számosságú választói tömb, amely együtt mozdulva, akár az utcán is kikényszerítheti a kormány szélsebes távozását.

Orbán Viktor meglepően zseniálisan, egy mozdulattal odapozícionálta magát ennek a tömegnek az élére, de úgy, hogy ő egy szót sem ejtett arról, hogy mozdulni kéne.

Ő lesz majd a vezető, az olaj a háborgó tengerre, aki majd lecsendesíti az utcán magasra csapó hullámokat, sőt majd úgy megyünk az utcára, hogy egyenesen Orbán Viktort követeljük a kormányba.

Akinek ez elsőre meredeknek tűnik, az hunyja be a szemét és képzeljen maga elé, egy 360 forintos euro árfolyamot. (Akinek euroban van a megtakarításuk, azok próbálkozzanak a 380 forintos benzinárral.)

Orbán Viktor visszatért és én például most bízom benne tíz év óta először igazán.

A sikeres próza titka, mint tudjuk, az elhagyás technikájában rejlik és Orbán Viktor az égegyadta világon semmit nem mondott arról, mit is fog csinálni.

Hát feleim én nem is akarom tudni.

 

 

 

Címkék: forradalom orbán viktor évértékelő beszéd reménytelenség

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr57986790

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudtad? 2009.03.07. 14:18:03

Ki legyen a vezér? Persze először azt kellene tisztázni, hogy egy demokratikus államban, ki is a vezér, már ha van ilyen. Nem hinném, hogy a miniszterelnök vezér lenne, de talán egy miniszterelnöknek kellene a legközelebb állnia a vezér szerepéhez. T…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.03.07. 14:12:04

Egy egyszerű javaslat...Elég sok mindenki egyetért abban (legfőképp a hozzáértők), hogy a Reformszövetség javaslatai többet segítenének az országnak, mint Gyurcsány jó irányba tett, de apró, túl óvatos lépései. Sőt vannak, aki szerint még a Reformszövetsé…

Trackback: Sárdobáló 2009.03.07. 13:27:06

A Viki Viki Viki Viktóóóóóóóóór"Kísértet járja be Európát – a kommunizmus kísértete." Végre végre végre! Megszólalt a főnök. Rég beszélt a bácsi, nade most. Most szó sem volt Szorcsik Vikiről, meg Kolbászról, itt csak a nemzet sorsa volt a…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mesmithy 2009.03.07. 12:14:40

Nem vagyok egy Orban hivo, de szerintem is ( a kritikak ellenere ez egy jo beszed volt). Lehet, hogy soka hianyoljak a konkret javaslatokat, de reszben hazug adatokra nem lehet javaslatokkal eloallni, reszben azert sejtheto merre vinne az orszagot.Pl a nyugati orszagok is probaljak jelenleg visszaszerezni a befolyasukat a bankokra ( egyszeruen igyekeznek tobbsegi tulajdont szerezni), elonyben reszesiteni a hazai ipart stb...
Egyetertek a blog irojaval abban, hogy az agalok, probaljak maguk ele kepzelni, a keslekedes tovabbi hatasait pl. a bankbetetek zarolasat ( ami allamcsod eseten megtortenik es bar a bankok jelenleg tagadnak, de a mondas szerint "nem zorog a haraszt ha nem fujja a szel. A masik ami kitunik a beszedbol az ami az orszag nagyresze akar, felelossegre vonni azokat, akik tonkretettek az orszagot. Talan valoban el kellenne gondolkoznunk azon, hogy itt az ido cselekedni, mielott tul keso lenne. Meg egy ev ezzel a tehetsegtelen es tehetetlen bandaval tragikus kovetkezmenyekkel jarhat.

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.07. 13:06:40

A poszt nagy részével teljesen egyetértek, egy ponton azonban vitatkoznék Veled. Azt mondod: nem mondott semmit arról, hogy mit is fog csinálni. Ezzel a megállapítással nem értek egyet.

Egyrészt azért nem, mert évértékelő jellegű beszéd rendeltetésénél fogva inkább a stratégiaalkotásról szól és nem a konkrét operatív intézkedések felsorolásából. Más kérdés, hogy szűk egy órába ez nem is nagyon férne bele.

Másrészt azért nem tartom ezt egy adekvált megállapításnak, mert Viktor is meg a Fidesz is eddig már elég sok kérdésben alkotott véleményt. Legutóbb többek között az idiótán elnevezett három csapás törvény kapcsán, ami ugyan néhány ponton módosításra szorul, ugyanakkor mérföldkő lehet a büntetőjogban.

P.S. Most megy az MDF-választmány és Boross szembe ment Ibivel. Remélem erről is írsz egy posztot. Nyomhatnánk megint egy duettet, mint múltkor a Konzin. 8D

Paranoid Android2 2009.03.07. 13:19:36

@mefisto: Az embernek el kell ismernie hogyha veszít. Én nem bírok olyan abszurd dolgokat kitalálni, mint az ibolyka, meg a herényi.
Meg ráadásul senkit nem érdekel már az mdf, tutira nem lehet vele címlapra kerülni.:)))
De ezirányú igényed kielégítésére egy konzervet tudok ajánlani:ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/2008/09/14/the_almassy_conspiracy
Ez a szösszenetem pl simán elenyészett a semmibe, pedig szerintem releváns és vicces.
És végül:
Kit anyázzunk?

rockjano 2009.03.07. 13:22:55

Kedves Jobboldali honfitársaim!!

Ti ezt tényleg komolyan gondoljátok...hogy ez jó beszéd volt...meg gondolom taktikus...meg nem is kell semmit mondani???? Meg hazug adatokra stb...

Jézus!!!

Ez tragédia, de nem csak Orbán (akit a maga módján tehetséges embernek tartok) a tragédia hanem ti vagytok az igazi tragédia.

Könyörgöm mi lessz 2010-tôl ha a Fidesz (végre) hatalomra kerül???

Valamelyikôtôk egyáltalán elkezdett ezen már gondolkozni? Nem most vágja maga alatt a fát Viktorunk? Mi lessz...mert az amit anno csinált az már nem lessz elég arról a mostani garnitúra gondoskodott.

Meddig fog kitartani a bizalmi tôke a nagyarányú gyôzelem utánn??? Hány hónapig, hány hétig??? Lessz-e egyáltalán?

Mi az hogy más dimenzióju gazdaság??? 4. dimenzió?

Egyáltalán mi az istenrôl beszélt ez az ember, én csak ültem próbáltam megérteni és nem ment. Úgy beszélt hogy közben egy szót nem mondott, ez renben volna???

Vagy az életünk csak egy absztrakció és a realitás az valami teljesen más?

Ennek a válságnak (még most sem érezzük mennyire súlyos) egy hozadéka van, a régi hozzáállásoknak vége. Ha Fidesz hatalomra kerül és oda fog könyékig kell majd belenyúlni a kakiba, és nagyon nehéz kimosakodni onnan. Akkor majd miket gondotok?
Komolyan egyszerûen nem értem...

Paranoid Android2 2009.03.07. 13:30:07

@rockjano:
Kedves kolléga! szerinted mit kéne neki mondania, hogy a balos média és bűnöző banda ne hazudja tele az országot mindenféle baromsággal? A nyugdíjasok halálra éheztetésével, meg az ellenzék Dunábalövésével?
Ha az igazat mondaná hogy nyerne választást?
Hogy ebben az országban mikor mondanak majd igazat? Ha a fletót már rég elfelejtettük.

Paranoid Android2 2009.03.07. 13:31:36

Ja és kedves balos feleim!
A fletót komolyan gondoltátok? Mert viccnek azért durva volt....

Pomme 2009.03.07. 13:45:02

Fleto annyira durva vicc volt, hogy beledöglünk lassan a visítva röhögésbe.

mement 2009.03.07. 13:45:14

Vannak emberek, akiknek arra van szuksege hogy informaciokal halmozzak el oket, reszletekel, tenyekel, tervekel, es visszakoznak a semmit mondo ures frazisoktol, a nagyotmondasoktol es a populizmustol. Es vannak emberek akinek arra van szuksege, hogy a lelkukben forrongo tetlenseget es duhot, valaki szavakba ontse, elmondja helyetuk mit ereznek e fejukben kavargo osszeviszasagot egy iranyba terelje, ezek az emberek visszakoznak amikor szamokal, kesz tenyekel, ervekel es tervekel halmozzak el oket.

Magyarorszagon mindig is a masodik tipusbol volt sokkal tobb, ezert nyilvan egy erre epito politkusnak jo eselyei vannak.

De szvsz en nem adnam az orszag iranyitasat ezutan a hetevnyi hazudozas es benazas utan, egy szepeket mondo bianko csekknek. Ebbol semmi jo nem fog kisulni:(

mement 2009.03.07. 13:51:44

@Paranoid Android2:
Szopo helyzetben vagyunk, nincs penzunk finanszirozni a nyugdijasokat, holott megerdemelnek mert annak idejen leperkaltak az akkori allamnak a penzt, De ha nem veszunk el innen is, akkor nem lesz penzunk finanszirozni azokata boduletesen magas allami hiteleket, amiket azert vettunk fel, hogy kitudjuk fizetni pl a nyugdijasokat(meg meg rengeteg egyeb dolgot). Es ha osszeomlik az allam, es fizeteskeptelenne valik, akkor nem csak a nyugdijasok hanem mindenki mas is rettenetesen rabaszik.

Igazsagos e? Nem, de meg kell lepni, ahoz hogy legyen jovonk.

Es vegezetul, nincs bal meg jobb oldali gazdasag, csak mukodo es nem mukodo gazdasag van.

Hurkacsárda 2009.03.07. 13:52:08

Nem értem a csodálkozást. SOHA nem mond SEMMI: Legfeljebb szajkózza az unalomig ismert frázisait. Meg azt sem említette, hogy külföldre jár (biztos saját pénzen) és mocskolja az országát. Azt az országot, melyet jövőre már Ő akar irányítani. Persze, akkor majd visszamegy és visszaszívja a most kiokádott átkokat és térden állva könyörög egy kis alamizsnáért. Észrevehetné ez a két megalomániás barom, hogy itt most az ORSZÁGUNKRÓL van szó és nem az Ő kettőjük privát háborújáról. Valóban végre kussolni kéne (nem beszédeket mondani drága műsoridőben), hanem DOLGOZNI. Persze ezek ketten nem tudják, hogy mi a munka. Ezek csak a hangjukat akarják hallani, minél többször.

Paranoid Android2 2009.03.07. 13:56:46

@Hurkacsárda: A tököm tele van azokkal a barmokkal, akik állandóan egyenlőség jelet tesznek az Orbán meg a korábbi kedvencük közé.
Az Orbán egy átlagnál tehetségesebb, viszonylag alkalmas politikus, egy elfogadható négy éves kormányzással, a másik meg egy tehetségtelen mániás hazudozó két ciklusnyi totális csőddel.
Akinek nem látszik a különbség az menjen a kapcsolat.hu-ra!
Csak minőségi Orbánfikázást tűrök meg itt!!:)))))

Kalmár 2009.03.07. 13:57:07

@Hurkacsárda: Hát a köpködésen kívűl nem sikerült megszülnöd egy értelmes gondolatot sem.
Erre nincs szükség.

2009.03.07. 13:58:08

mement 2009.03.07. 13:45:14
Egyetértek.

Hogy ferkó, és az egész mszp-szdsz egy nemzetrontó bagázs, ez vitán felül áll.
De!

Rendben van, hogy ez egy évértékelő beszéd volt.
Csakhogy akkor is itt az ideje a világos beszédnek. Olyan vezető kell, aki végre felnőttként kezeli a magyar társadalmat. Ha ezt az ország nem fogadja el - akkor még mindig nem nőtt fel.

"A sikeres próza titka, mint tudjuk, az elhagyás technikájában rejlik..."

Ha a hatalomra kerülésé is, akkor tényleg nagyon nagy szarban vagyunk.

"Ha az igazat mondaná hogy nyerne választást?"

Ha az őszinte, igaz beszédre se jelentkező, se befogadó nincs, akkor végünk van.
És úgy tűnik, hogy a magyar parlamentben továbbra sincs rá jelentkező...

netsrot 2009.03.07. 14:01:01

Rohadt hatalom vágyó cigó. Nem érdekli őt az ország! --csak az EU-S pénzekre fáj a foga.
Demokráciának annyi!---4 éves (vagy 10 éves költségvetés lesz) , parlamenti bizottság egy száll ...Fidesz ÁVÓ is lesz,...és a hülye magyar mép majd tapsikol mint annak idején Rákosinak!

rockjano 2009.03.07. 14:01:19

@Paranoid Android2:

Kedves Android...Fletóval kapcsolatban (akivel kapcsolatos kritikátok ha túlzó is persze sok igazság van benne) rossz hírem van, nem megy ô sehova az ellenzék vezére lessz 2010-tôl és kéjes örömmel fogja a oarlamentben ekézni a Fideszes kormányfôt (aki nem biztos hogy Orbán lessz szerintem).

És nemsokára nagyon népszerû lessz és az emberek ugyanúgy elfelejtik bûneit mint ahogy Viktorét is elfelejtették, mert az emberek márcsak feledékenyek.

A balos média olyan amilyen még mindig nem rosszabb sôôôt mint a jobbos. De ezek szubkultúrák ki néz ATV-t vagy HírTV-t?? Nagyon szûk réteg.

Mit kéne neki mondani??? Kurva egyszerû barátom: AZ IGAZAT!!! Amit ô is pontossan tud is én is és ti is! Azt hogy alapjaiban kell valakinek megreformálnia ezt a (kurva) országot ha nem a mostaniaknak akkor majd nekik és szar lessz és nagyon fog fájni de NEM LEHET ELKERÜLNI, álmokat tessék elfelejteni.

Most az a kérdés hogy valaki ki tudja-e erôszakolni a mostani bandából (igen okos jobbos most drukkol a két kispártnak), vagy majd már az új társaságnak kell megtennie.

És baromira mindegy melyik sajtó mit ír, ezeken már rég túlvagyunk

Én egyébként nem baloldali vagyok hanem liberális abból is inkább konzervatív, és igen a liberális meg a baloldali az NEM UGYANAZ.

jano

boj (törölt) 2009.03.07. 14:02:10

"Mi az hogy más dimenzióju gazdaság??? 4. dimenzió?"

Teljesen fura, nem? Pedig kizárólag az élet pénzalapú szemlélése a helyes...ja nem, az mostanában bukik meg.

Szvidrigajlov 2009.03.07. 14:07:42

@rockjano:

Remek riposzt Janó! Csak Jézust, azt NE!

Nagyon valószínűnek tartom, hogy mi fog következni. Ugocsa non coronat. Ez fog következni. O.V. (és én is) abban reménykedünk, hogy előbb jön az összeomlás. Hogy a verdát még a mocsok komcsik törik péppé. Ezért nincs lázítás, nincs komoly akció az előrehozott választásokért. Mert még az idén beszakad a jég.
Aztán be lehet mondani, hogy eb ura fakó, József császár nem királyunk. Leszarjuk az IMF-et, meg a Londoni tőzsdét, a mindenható szabadpiacot, amely miatt romokban vagyunk. Amely miatt minden hazai kéz által megtermelt 100 forintból 80-at kivisznek az országból, mi meg marakodjunk egymással/cigányokkal stb. a fennmaradó 20 forinton.
Ennek remélem vége lesz. Meg még azt remélem, hogy a kirakatok előbb törnek be.
Üdv

Paranoid Android2 2009.03.07. 14:08:10

@rockjano: Hát én inkább élek 1998 és 2002 között, mint azóta.Már ha van időutazás.:)
Összemérhetetlen a két ember és a két kormány. Reálisan csak az Orbán van, ha csak a jobbikot nem stíröljük.
Persze a Viktor is taktikázik, meg füllent, de majd akkor rinyáljunk, ha ő is kirugdalja a szakembereket a KSH-tól és átíratja a statisztikákat.

Kérek érveket mit is csinált annyira szarul az Orbán 2002 előtt?
Rosszabbul mint ezek?
Nem hazudott elég nagyot a kampányban.:)))))

spawn666 2009.03.07. 14:09:13

@mesmithy: Csak egy valamit nem értek ebben !! Amikor ŐK voltak abban a pozicióban akkor miért nem tettek lépéseket a bankok felé ???Ez csak rizsa amit dumál, neki is a hatalom kell (betegesen vágyik rá)

Kalmár 2009.03.07. 14:09:59

Kedves Android.
Csodálkozom rajta, hogy te nem vagy kiváncsi rá, mit csinálna Orbán.
Reálisan gondolkodva két embernek van támogatottsága ahhoz, hogy vezesse ezt az országot. Jelenleg Gyurcsány Ferencnek aki a regnáló miniszterelnök és Orbán Viktornak.
Ezek szerint te tovább néznéd Fletót?
Én már nagyon kiváncsi vagyok rá, hogy mi lesz a váltás után. Nagyon elegem van belőle, hogy törvényeket hozunk, ami alig bír ki egy hosszú hétvégét. Bejelentünk dolgokat Európa előtt, aztán nem győzönk szégyenkezni az elkapkodott ostobaságok miatt.Mindeközben tönkrement az ország.
Nekem ebből elegem van.
Igenis jöjjön egy váltás. Kicsit primitív leegyszerűsitése a kormányprogramoknak az, ha egy egyszerű Orbán-Gyurcsány ellentétként fogalmazzuk meg. Szerencsére ez nem így megy, vannak szakembereik aki a saját területükön dolgoznak és alkotnak. Legalább is a jobboldalon. Sajnos a ballibek megmutatták mire képesek.

mement 2009.03.07. 14:14:25

@Szvidrigajlov: Igen az nagyon jo lesz ha kivonul a maradek toke is az orszagbol, es itt maradunk, finanszirozatlan, mukodeskeptelen valalatokal, cegekel es egy egesz allamaparatusal... Ebreszto ember, globalgazdasag van, egyedul meg arra is keptelenek lennenk hogy sajat erobol etessuk magunk, arrol nem is beszelve vajon hany munkahely maradna ha tenylegesen beleszarnank az altalad emlitet intezmenyekbe? nem hogy 20% nem maradna, a szomszedodat kene levadasznod ha hust akarsz enni, mert munkahely nelkul nincs fizu, es penz nelkul meg mindenki kirohog...

Valoban ezt szeretned?

Paranoid Android2 2009.03.07. 14:15:02

@Kalmár: Nem sok dologhoz értek, de pl azt tudom az egészségügyben mit kéne csinálni. Az kb 600 oldal törvényszöveg és ugyanannyi hatástanulmány az után, hogy rendbe tettük az elkúrt eü statisztikai rendszert.
Csak szakembernek lehet elmagyarázni, mert a szavak fele se ismerős.
Ennek a politikai szintje rendbetesszük az eü-t, de nem úgy, hogy eladjuk a haveroknak.
Ezt lehet majd rajtuk számonkérni, a 487 oldal lapalját kevésbé.
Ja és az eü reformba tényleg félt az OV belevágni annak idején.

rockjano 2009.03.07. 14:18:09

@boj:

Tényleg most bukik meg?

Ok akkor holnaptól nincs fizetés meg nyugdíjj és megyünk gombászni az erdôbe???

Te tudod mirôl beszélsz, fejtsd ki mert nemértem.

Egyébként a kapitalizmussal semmi gond, kicsit változik majd és virágzik tovább, köszöni jól van.

rockjano 2009.03.07. 14:20:49

@Szvidrigajlov:

Jézusért bocsi én ateista vagyok.

De egyébként nem lessz összeomlás a szükséges dolgokat meg fogja lépni a mostani kormány is csak próbál minéll többet át hagyományozni a következôre

Whitedog 2009.03.07. 14:25:33

A bejegyzés írója azt hiszi, hogy az ő remény embere új kultúrát fog teremteni kis hazánkban?

Én erre emlékszem:

A négyéves kormányzása valóban egy elfogadható alternatívaként indult, visszafogott gazdaságpolitikával. Csak 2000-ben megszállta valami, és azóta Istennek képzeli magát, talán a koronaúsztatás miatt. Ebből azért nem kérnék.

Szerencsés ember volt Orbán, a populizmust a lelkekkel indította még kormányon és a gazdasággal folytatta már ellenzékben, így nem neki kellett fizetnie a cehet.
Csak egy info az index.hu-ról: a 2002-es első Medgyessy év államháztartási hiánya azért is volt jó 4%-kal magasabb, mert Viktorunk kedvenc beruházásait a költségvetésen kívül számolta el, és ez már akkor sem volt EU konform. Ez persze nem kommunista trükk, ugye? Az 50%-os közalkalmazotti béremelés, ha jól emlékszem meg onnan jött, hogy Orbán miniszterelnök úr meghírdette a közszolgálati életpálya programot tisztikarral, miegyébbel. Aztán erre jól rájátszottak a szocik a választási kampányban, és kezdődött az egymásra licitálás.
A tisztikarból azért annyi megvalósult, hogy az orbáni embereket csak másfél év után lehetett kirúgni, jóadag végkielégítéssel... persze mind kíváló tehetség volt, és nem ingyenélő.

A te remény embered egy ócska járási pártitkár színvonalán üzemel. A tehetsége okán nagyobbat is alkothatna, de úgy látszik nagyobb örömforrás számára eljátszani a mindenhatót.

dobjátokössze 2009.03.07. 14:26:55

Megfigyelhetően egy baj van a politikában! Sajnos ez nem más mint, hogy húsz éven keresztül a választások nem arról szóltak, hogy akár egy Fidesz szavazónak, akár egy MSZP szavazónk jó legyen! Itt kizárólag arról szólnak a szavazások, hogy ki van hatalmon!Egy tipikus példa az összes pártról: Szeretnék én 15% adót fizetni!Költségtérítés: azt mondja az MSZP számla nélkül 15%-kal megadóztatni! Szidom az MSZP-t? IGEN! A Fidesz meg egyetért, nem tesz javaslatot, hogy számlát hozzanak és 35%-kal adóztassák!Szidom a Fideszt? IS! Én feltettem a kérdést magamnak: Miért szavaznék az MSZP-re? Semmi okom nincs rá! Feltettem a másikat is: Miért szavaznék a Fideszre? Nem tud meggyőzni ezzel a politizálással ez a párt sem! A kis pártok meg be sem fognak jutni! Érvénytelen szavazattal emelem a részvételi arányt! Aki meg még hisz itt a Bohóc1-nek, meg a Bohóc2-nek, annak sok sikert kívánok!

wiener 2009.03.07. 14:27:43

az a rossz hogy nincs jobb politikai ero mint az mszp, csak sok masik van
de mind ugyanolyan bene ha az orszag iranyitasarol felviragoztatasarol van szo
viktor se tud semmit
csak vezetni akar
ahelyett hogy atadnak a helyuket valakinek aki megmentheti az orszagot
kar hogy nincs jelentkezo se

rockjano 2009.03.07. 14:29:38

@Paranoid Android2:

Orbán négy éve is kétséges. Elsô két év gazdaságlag megszorító volt, utánna nagyon kiengedte a gyeplôt.

Matolcsi féle váltás nagyon rosszat tett. Gazdaságilag bezárkózni egy ilyen kis ország sosem fog ez álom. A tôzsdének nagyon nem ment jól Orbán alatt, a fejlôdés alacsony volt.

De a nagy gond Orbánnal az ország ideológia átalakításnak eröltetése és az ezzel akpcsolatos túzások és türelmetlenség volt.

Kûlpolitikailag nagyon rossz volt a kormányzása gyakorlatilag mindenkiveé összebalhézott teljesen felesleges dolgok miatt.

Az utóbbi 6 év megitélése is szélsôsége részetekrôl. Van jó pár megvalósult és mûködô átalakítás, úthálózat rengeteget fejlôdött sokminden épült.

A gond a mély fájdalmas reformok elmaradása, errôl tehet a népszavazás és így áttételessen az ellenzék is, meg persze az erre adott nagyon rossz szoci válasz.

Meg persze a szavazatvásárlás ami kétségtelenül megtörtént a 13. havi nyugdíj hitelbôl történô finanszírozása stb.

Egyet ne felejtsünk el, lehet hogy az ország tönkrement viszont mi lakói lehetôségeink felett élünk benne. Ennek a gazdaságan nincs azokra a nyugdíjjakra és juttatásokra pénze amit ma szétosztunk, és nem lessz akkor sem pénze rá ha Orbénk kerülnek hatalomra.

Az ÁLMOKNAK VÉGE minkét oldalon

jano

Paranoid Android2 2009.03.07. 14:32:30

@Whitedog: Hát ezek nem tények, hanem a szoci legenda elemei.
Persze igazad van, a szocik mindig mondták, hogy nem szabad megemelni a minimálbért hisz a multi nem keresett még eleget.
Lopni kellett volna kevesebbet mondjuk csak annyit mint az Orbánék, akkor húsz milliárd dollárral beljebb lennénk.

Whitedog 2009.03.07. 14:40:34

@Szvidrigajlov:

nem tudom, hogy milyen gyártmányú autóban ülsz, meg honnan van belőle a benzin. De van egy érzésem, hogy ami magyar benne, azt is külföldi tőkéből működő cégek állították elő.

A te hozzáállásod alapján mi lesz az a világmegváltó dolog, amit külföldön el tudunk adni, hogy te abból vidáman furikázhass?

is 2009.03.07. 14:40:36

@rockjano: az a baj kérlek szépen, hogy MEGÉRTENI próbáltad. a többiek meg ÁTÉREZTÉK. aki átérzi, annak már nem kell program, meg bármi racionális, az már átérzi. az ilyen átérzés segít először leszavazni 85%-ban a tandíjat, majd ugyanilyen hevesen ütni a kormány fejét, hogy hol vannak a reformok (nyilván a reform az nem a tandíj, nem a fele egyetem bezárása, de még csak nem is a 13. havi bérek visszavétele, mert az mind MEGSZORÍTÁS, hanem valami más, valami kimondhatatlan, de annyira jó, hogy Jézus Krisztus eljövetele lesz csak ahhoz fogható, amilyen a reform lesz. illetve a REFORM lesz.)

egyébként megvolt az a három hazug adat, ami az egyórás semmitmondás altatása közben be lett progamozva az emberek fejébe: 1) Orbán szerint a kétéves költségvetés 2001-2002-ben az nem volt hitelből jóléti kiadás, csak 2002 után kezdődött. ekkor indult a 30 milliós lakáshiteltámogatás, az élményfürdők, stadionbeléptető-rendszer, dupla minimálbér stb. 2) azt elfelejtettük a nagy költekezés közben, hogy 2009-ben lesz az elmúlt 20 év legalacsonyabb költségvetési hiánya (vagy már 2008-ban is az volt?), és már 2006 óta csökkentik egyfolytában, tehát nem igaz, hogy 7 évig csak költekeztek, általában a 7 év egybemosása egy hazug adat 3) a kapitalizmus vége nevű elembe bedobta a geográfiai változást, amit nehéz nem határrevíziónak érteni. külkapcsolatainknak annyi lenne, és igazából csak remélem, hogy simán hazudott.

annacsek 2009.03.07. 14:41:06

Rockjanó egy fontos dologra szerintem felhívta a figyelmet:

Ez az ország rosszul lesz azonnal, ha azt a szót hallja, hogy változás. Fél és rémeket lát. úgy érti, hogy megint kezdhet mindent előről.

A változás ilyen dimenziójú (világ) kifejtése elriaszthatja az egyszeri pógárt. Mindegy, hogy igaz-e vagy sem.

Biztonságot, védelmet kéne ígérni, na és persze biztosítani.

A Viktor fóbia pedig már tényleg uncsi, főleg így GYF után.

dobjátokössze 2009.03.07. 14:47:51

Paranoid Android2 Te mit csinálnál azzal a politikussal aki hazudik és azzal aki kivonul az ülésről? Az MSZP szavazók egy része valőszínűleg nem azért választotta ezt a pártot, hogy becsapják őket! A Fidesz szavazók egy része meg nem azért választotta ezt pártot, hogy minden érdemi munka alkalmával kivonuljanak!
Dolgozom! Ha hazudnék, vagy valami nem tetszene és kivonulnék enyhébb esetben fizetéslevonás, de a mai világban inkább kirúgnának! Na ezt kellene tenni pártállástól függetlenül az összes senkiházi naplopóval hívják azt Gyurcsánynak vagy Orbánnak!

Szvidrigajlov 2009.03.07. 14:48:08

@mement:
A válaszom az, hogy nézd meg a költségvetés és a fizetési mérleg szerkezetét. HA nincs az államadósság, akkor egyensúlyban van. HA nincs tőkerepatriálás, akkor az egyenleg nulla. De megnézheted idősorokon és makroszámokon is. Volt 20 mrd USD adsságunk és 3500 Mrd USD vagyon. Felvettünk további 80 Mrd USD kölcsönt, eladtuk az állami vagyont fullra. Nyugdíjra, szoctám.ra, meg állami működésre elköltöttünk 20 év alatt évente 15-20 Mrd USD-t. Beruháztunk (autópályák stb.) kb ugyanennyit.
Kivonás, összeadás, egyenleg: Hol a lé?
Azt ne gondold má', hogy mind ellopták. Elvitték osztalékba, meg kamatba, meg - leginkább - árfolyamkülönbözetben (utóbbiakat különösen 1995-96-ban, meg 2003-ban, meg 2006-2009. között.)
Ezek meg még mindig ugyanazt a segget nyalják, ugyanazzal a szöveggel (amivel Te is Barátom), hogy a működőtőke, meg a forrásbevonás. Meghülyítenek 2 millió majmot, hogy ezt el is higgyék.
Tegnap is ajánlottam, ma is jelzem: R.Hahn-Köpeczi: II. Rákóczi Ferenc (Osiris 2004). A labancok akkor is azt mondták, hogy nem lehet Ausztria nélkül önállóan gazdálkodni Magyarországon. Még kereskedni se. Két év alatt mégis lehetett gazdaságot csinálni ausztria nélkül is.
Neked is dönteni kell, hogy labanc vagy-e.
Cső!

rockjano 2009.03.07. 14:55:47

@is:

Az az én bajom hogy nem tudom ÁTÉREZNI a dolgokat, Ellenzékbôl könnyû ÉREZNI, hatalomban az már nem elég

Lehet túl racionális vagyok :-)

Whitedog 2009.03.07. 14:57:52

@Paranoid Android2:

persze, lehet, hogy legenda az, amikor kiderül, hogy Orbán pontosan ugyanolyan módszereket használ mint az általad ballibnek minősített elit.

Jó lenne már észrevenni, hogy az ország egy része, és egyre nagyobb része úgy szocializálódott, hogy csak trükközni érdemes, akkor lehet előrejutni. Hogy legegyszerűbb az állami pénzcsapoknál lenni, kiszolgálni az aktuális politikai vezetés ideológiai igényeit, de a szabályokon igazából nem kell változtatni. Sőt minnél inkább elbonyolítani, mert akkor van funkció, feladat, ellenőrzési igény, és kiskapu...
A vezetők meg közben játszadoznak, élvezik hogy odaszólhatnak valakinek, és pár embert sakkfiguraként tologathatnak.

A Fidesz szerveződése is nagyon jó példa erre. Ha lesz aki finanszírozza, akkor egy jó példa lesz egy állami szintű szekta működésre.

rockjano 2009.03.07. 15:00:59

@annacsek:

A Viktórfóbia uncsi de a Gyurcsány monnyonle legalább annyira, egyszerûen ki kell már ebbôl kászlódni a jobboldalnak ebbôl.

BIZTONSÁG PEDIG NINCS és NEM IS LESSZ, akármennyire is vágynak valóban rá sokan.
A világ nem ilyen és most arra megy hogy még kevésbé lessz ilyen. Akkora a nyomor a világban rengeteg helyen hogy nincs biztonság nekünk sem.

És igaz hogy ebben sok balról kezdeményezett és nem jól elmagyarázott és sokszor nem jól végrehajtott reform is az oka, sok hibája van a Bokroscsomagnak és más dolgoknak is egyébként igaz.

De azért mert régebben nem csináltak jól valamit attól most még meg kell csinálni, lehetôleg jól.

Alt Gr 2009.03.07. 15:02:33

@Paranoid Android2:
Én meg azokat szoktam szeretni, akik összefogást sürgetnek, meg hogy Gyurcsány és Orbán összeborulva, kéz a kézben, vállt vállnak vetve együtt küzdjön a válság ellen. Nos, az ilyen embereknek fogalmuk sincs a politikáról.

mement 2009.03.07. 15:02:46

@Szvidrigajlov: jajmar most a kommunistazas meg zsidozas helyett labancozas meg kurucozas a meno:)?

En valojaban arra lennek kivancsi, hogy ha kivonul innen "akulfolditoke", vagyis maskepp fogalmazva, eltunik annak a penznek egy jelentos resze a gazdasagbol ami most meg jelen van es egy reszet meg ugy ahogy mozgasban tartja akkor mit fogunk csinalni? Mi a valaszod(allami szinten) es reakciod arra az esetre amikor a jelenleginel lenyegesen nagyobb utemben fognak bezatni a termelo egysegek? Mi lesz a kieso munkaerovel? es mi lesz az ebbol kovetkezo megdurvabb fogyasztascsokenesel? Ha ezekre meg van a valaszod akkor szivesen felteszek tovabbi kerdeseket. Nem zarkozom el semmi jotol, csak gyozz meg rola es ervelj hogy igazad van.

annacsek 2009.03.07. 15:11:27

@rockjano: Sajnos ellent kell mondjak neked. A gyurcsány monjon le épp aktuális! Ezt csak akkortól (és addig) mondják, amíg hatalomban van és azt úgy gyakorolja, ahogy most. Ellenben Orbán nincs hatalmon, úgyhogy minek bohóckodni vele? Egyébként, amíg nncs hatalmon minden csak feltételezés az ő feltételezett kormányzásával kapcsolatban, ellenben gyf kapcsán nem feltételezés, hanem szomorú valóság. Majd - ha és amikor - Orbán böszmélkedik, akkor kell hisztizni vele és róla!

Én sem mondtam, hogy biztonságos lesz a világ, csak azt, hogy ezt kéne ígérni, mert a változás riasztó a legtöbb embernek. Egyébként ha minimális szinten is, de moderálható minden válság. Elég, ha az erre való törekvés válik egyértelművé.

freagle 2009.03.07. 15:18:17

@Paranoid Android2: Ha tényleg értesz az egészségügyhoz, akkor most valószínűleg mélyen szégyelled magad azért, amit a Fidesz az egészségügyi rendszer kapcsán művelt. Egyetlen percig sem tekintették ugyanis szakmai kérdésnek, csak kizárólag politikainak. Pontosan tudták, milyen remekül lehet heccelni vele a tömegeket és éppen ezt tették, mindenféle szakmai alap nélkül.

Ha értesz hozzá, akkor talán emlékszel, hogy a több biztosítós rendsze ra Fidesz választási ígérete volt, amin több mint egy évet tököltek utána - gyakorlatilag ugyanazokkal a problémákkal, mint ez a kormány, csak ők egy párton belül. Talán arra is emlékszel, hogy még Gógl miniszter is védte a javaslatot, pedig ő esküdt ellensége volt az elképzelésnek. Mit is javasolt helyette? Ja igen, egy erős biztosítót, és az ellátó rendszer PRIVATIZÁCIÓJÁT!!! Talán arra is emlékszel, hogy a Fidesz kormányprogramjában szerepelt a mai Egészségbiztosítási Felügyelet (csak más néven), hogy 2000-re elkészült a struktúraátalakítási törvény, ami a maihoz hasonló módon szervezte volna több szintbe a kórházakat - ja, persze 2000-ben már nem mertek belevágni, inkább eljátszották, hogy kormányoznak. (Attól még, hogy viktor nem vallja be, ez történt...) Olvasd vissza Gógl 2006-os (!!!) írását a Magyar Szemlében, a co-paymentet (vizitdíj, napidíj) ő is szükségesnek tartotta, mint ahogy ugyanekkor Mikola is a tőkebevonást - de miből is, ha minden lehetőséget megtorpedózunk?

A Fidesz gátlástalanul megfúrt és ellehetlenített mindfen olyan változtatást, amit korábban maga is tervezett. Ez lenne az a remek tapasztalat, ami miatt most Viktornak hinni kéne?

Ja igen, a mostani beszédben is kitért az egészségügyre. A népszavazás kapcsán eredménynek nevezte a több biztosítós rendszer visszavonását. Merthogy, ha tőzsdére vitték volna... Persze, hazudik, hisz a törvény már hatályos volt, pontosan lehetett tudni, hogy a TÖBBSÉGÉBEN ÁLLAMI pénztárak nem voltak tőzsdére vihetők!!!! Pontosan ennyire szavahihető és megbízható Orbán.
És ő az, aki éppen ezt igyekszik azzal leplezni, hogy SEMMIT NEM MOND!
Sajna még így is könnyen lelelplezhető...

beyo 2009.03.07. 15:19:21

Abban egyetértek, hogy az ország a "változás" szótól elhányja magát. A változás szó az 4 évben egyet jelentett mindenkinek azzal, hogy nyeljünk békát, hogy bár év múlva jobb legyen.
És aztán jött a Viktor, és azt mondta, hogy lehet akár most is jó. És hittek neki, és leszavazták a reformokat, amik nem mondom, hogy a lehető legjobb reformok voltak, de még mindig jobb volt, mintha nem történt volna semmi. Aztán most ennek is isszuk a levét. A kormány most Ferenccel az élen nem véletlenül ennyire töketlen. Nem mondom, hogy csak az OV hibája, ez hibája az egész országnak. Az ami most van a politikában az csak is a nemzet hibája, hogy nem lát, hogy hagyja magát megvezetni, hogy hisz még bárkinek aki parlamentben bent van. Az MDF meghalt még a kilencvenes évek elején, amikor nem sikerült működő rendszerváltást csinálni, a választók hibáztak, amikor utána az MSZP-t szavazták meg, bár az MSZP akkor egész ügyes korrekciókat hajtott végre (Bokros csomag), bele is buktak, a SZDSZ hibázott amikor, bár mennyire is demokratikusssá vált az MSZP, (azért még mindig az a baj, hogy nem kéne egy előző elnyomó rendszer politikusait a közélet közelébe engedni) szóval koalícióba lépni velük, naná, hogy utána nyert a Fidesz, de aztán nem csinált semmit, pedig lett volna mit, aztán a következő MSZP kormány sem csinált semmit, aztán jött az az idióta öszödi beszéd (akik kicsit is meglepődtek a tartalmán nem tudom mit gondoltak), aztán megpróbáltak néhány reformot, nem sikerült véghez vinni, belebuktak, senki nem hisz nekik, ügyetlenek, bénák, hiteltelenek.
Aztán ami az én fájdalam az SZDSZ, mindig rájuk szavaztam, liberális vagyok, hiszek a liberális eszmékben, de valahogy ők ezeket az eszméket évről, évre elcsépeltebbé, érdektelenebbé, saját magukat pedig a különböző akciójukkal hiteltelenebbé teszik. Csak konkluzió képpen, a parlament minden egyes pártja, az elmúlt húsz év alatt olyan mértékben elkúrta, hogy félemet kelt bármelyikre is szavaznom.

Most majd lesz, egy Fidesz kormány, nem baj, lehet, hogy lesznek jó, előre mutató megmozdulásaik, de tartok tőle, hogy pont azt a minimumot fogják nyújtani, ami az országot az adott négy évre életben tartja. És akkor még a Jobbikról (és azzal kapcsolatos félelmeimről, hogy parlamenti párt lesz) nem is beszéltem...

Ez volt

l3v1 2009.03.07. 15:24:31

Méghogy unalmas za Orbán-utálat és a Gyurcsány-utálat... Az nem unalmas, hogy olyan ország vagyunk, ahol az idióta kormányzás eredményét az eberek szó nélkül tűrik, az okozói nemhogy maguktól nem mennek el és felszólításra sem lépnek le, de még van arcuk azt mondani, hogy ők bizony akarnák a reformozást, de a nép, az istenadta nép az nem érti a dolgokat.

Előbb látni akarom, hogy a barmok elismerik a hibát és eltűnnek, csak utána vagyok hajlandó vitába bocsátkozni, hogy a Fidesz jobb-e mint az MSZP.

Arról, hogy Orbánék 4 éve, vagy a MP majd a betelepülő GyF eddigi 7 éve mutatott-e fel több eredményt, igen rövid lenne a vita, a mostani lajstrom sajnos önmagáért beszél. Majd ha nem lesz már munkánk a Petőfi híd alatt megdumáljuk.

Mellesleg ha az elmúlt 7 év után valaki megint azt meri mondani az arcomba, hogy a szocik igenis a jobb választás, netalán meg is választják őket újra, hát istenuccse megeszem a kalapját.

Mindenki azt kapja amit megérdemel.

annacsek 2009.03.07. 15:27:39

@beyo: Bocs, de most primko és demagóg leszek: Liberálisként mit kerestél az SZDSZ oldalán?

Mondom, tudom, hogy demagóg, de remélem érted a kijelentés mögött húzódó együttérzést is, akkor is, ha nincs rá szükséged.

boj (törölt) 2009.03.07. 15:29:40

"Én meg azokat szoktam szeretni, akik összefogást sürgetnek, meg hogy Gyurcsány és Orbán összeborulva, kéz a kézben, vállt vállnak vetve együtt küzdjön a válság ellen. Nos, az ilyen embereknek fogalmuk sincs a politikáról."

Bezony, bezony.

dobjátokössze 2009.03.07. 15:45:22

@boj: Nos nyugaton van példa nagy koalícióra! De itt ennek nincs reális esélye, mert két vízfejű párt és pártvezető van! Abban sem vagyok biztos, hogy támogatnám!

qwert77 2009.03.07. 15:58:54

"Lengyelországban a korábbi baloldali kormányok jó szakemberekből álltak, csak nem volt támogatottságuk. Mindazokat a lépéseket, amelyeket nem tudtak megtenni, azokat egy új jobboldali vezetés véghezvitte. És nem azért, mert okosabb emberekből állt, hanem a bizalom miatt. A történet erről szól, hogy új választás birtokában, egy új felhatalmazást lehet kapni, aminek birtokában sok minden megtehető."

Csaba László

És majd jönnek azok az intézkedések, amelyek valahonnan ismerősek lesznek. Másfél-két év múlva felnézel és azt érzed, hogy mindezt mintha már hallottam volna valahol.
Ezért nem fog semmi konkrétumot mondani O.V.

És kiderül, hogy a reform megszorítást IS jelent(het).
Vagy pl. szerintetek, amikor O.V. a FT-nak azt mondja, hogy a közigazgatásra költött összeget a GDP 2 %-val csökkenti az nem azt jelenti, hogy 50-60 ezer embert kirúgnak??
Vagy a tegnapi beszédben elhangzott versenyképes tudás nem a "falusi" egyetemek ellen szól??

Sok-sok meglepetést hoz sokaknak a következő kormányzás. Csak akkor kéretik nem fikázni, hogy fúj ez sem..

wiener 2009.03.07. 16:18:34

se orban se gyurcsany se a partjaik NEM alkalmasak az orszag vezetesere

de akkor ki?

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.03.07. 16:20:29

@Paranoid Android2: Szó sincs anyázásról, nem az én stílusom, csak néha jól esik kiélni a ironikus hajlamaimat. :)

Azt hiszem az abszurd dolgokat meg nem kell kitalálni, a kiszivárgó infók alapján megy ez nekik maguktól is. :p

rockjano 2009.03.07. 16:31:27

@annacsek:
Kedves Annacsek, nekem meg sajnos neked kell ellentmondanom

Nemcsak kormányzati hanem ellenzéki felelôsség is létezik!!!!!!!! És ebbôl a szempontból teljesen mindegy hogy éppen ki a kormányon lévô és ki nem.

Amikor egy képviselôt megválasztasz a parlamentbe ôt hatalomba emeled még akkor is ha ellenzékbe kerül

A FIdesz ma hatalmon van magyarországon csak ellenzékben, már kormányszinten, önkormányzatokban (és az is hatalom!!!) hatalmon van.

AZ ELLENZÉKNEK VAN FELELÔSSÉGE mindig akárki is az. És úgy is kéne viselkedni, és nem úgy viselkedik.

És a mai ellenzék rendkivûl felelôtlen!!! Nem állítom hogy az MSZP sokkal jobb volt amikor ôk voltak ellenzékben.

Hazugnak nevezitek Gyurcsányt és persze néha az is de Orbán meg 14. havi nyugdíjjat igért amikor pontossan tudta hogy még a 13. havira sincs pénz. MERT TUDTA...tehát HAZUDOTT. Ettôl még nem hazug úgy ált. csak néha hazudni kell.

Én is szoktam, szerintem te is.

Tegnap azt hazudtam a kisfiamnak hogy nincs több süti amikor már a tizediket ette meg este, pedig még volt. Csak féltem hogy elrontja a hasát. HAZUDTAM...akkor én most hazug vagyok??? (nem lehet neki elmagyarázni mert még gyerek, pont úgy mint a magyar állampolgárok nagytöbbsége)

Egyébként elképesztô lehetôség elött áll most az ország, most és csak most van arra lehetôség hogy a szükséges reformokra rákényszerítse a két kis párt az MSZP-t. Ha a Fidesz nyer ez a lehetôség el fog párologni!!! Hidd el, nem fog népszerûtlen dolgokra vállalkozni (vagy esetleg átadja a kormányzást másnak)

A lehetôség azért adott mert az MSZP (éppen csak) kisebbségben van. Plussz mert nincs nagyon már vesztenivalója

Egy normális okos jobbosnak most nagyon támogatni kell a két kispártot meg a reformszövetséges dolgot mert mire a Fidesz hatalomra kerül már lehet némileg jobb helyzet egyébként nem.

A gazdaság más dimenziójáról szóló Orbáni dumát meg FELEJTSÉTEK EL. Ilyen nincs, soha nem volt, és nemis lessz.

Üdv
jano

Kalmár 2009.03.07. 16:35:47

@Paranoid Android2:
Szerintem a 2000 családi kézbe került gyógyszertár, a több száz körzeti orvosi praxis létrehozása egy ilyen reform része. Bavált és az idők igazolták a létjogosultságát. Ezek olyan emberekhez juttatak pénzt akik letelepültek évtizedekre terveznek és a profit jelentős részét a szolgáltatások javítására költik, a maradékot többnyire itthon fogysztási dolgokra elköltik. Látom nálunk a kisvárosi patikát már 2x alakították át, 5 embernek ad munkát, épül szépül. Na ennek lassan vége majd néhány multinak lehetővé teszik a patika nyitást bárhol, azok nemtörődve semivel, pár év alatt kivéreztetik a hazi családi patikákat. pompás lesz, minimál létszám, multi stílus, profit haza, külföldre.
Gondolom tejeltek jócskán zsebbe valakinek, ez nem ment 2000 családdal. Na EZ tényleg különbség bal és jobb közt.
A kórházakat valóban nem tették rendbe ők sem, de ne felejtsük már el, 20 évből
4-et kaptak.
Akik pedig panaszkodnak de élvezettel szavaztak balra, csak mert a bukást látni perverz élvezet, azoknak:
SZÉGYELJE MAGÁT MINDENKI, AKI SZAVAZATÁVAL HOZZÁSEGÍTETTE EZEKET A BŰNÖZŐKET AZ ORSZÁG TÖNKRETÉTELÉHEZ.
Nyikkani sincs jogotok, az hogy bocsi, nem gondoltam, hogy ez lesz, az nem mentség.
Jó lesz megtanulni, hogy a szavazatunk nem arról szól, hogy ki a szimpi, kedves, fess ember, stb. Hanem gondolkodva, felelőssen dönteni az ország sorsáról.
Ehhez nem elég választáskor figyelni, mi történik a reklámban.

blaiser 2009.03.07. 16:37:06

SZVSZ aki OV beszedet semmitmondonak tarjta bezony hogy nem latja a fatol az erdot.

Eloszor is, hogy a lotudobe mondjon szegeny ember konkretumokat, szamokat, mire alapova? A het eve az EU megfelelo szerveivel, KSH-val, MNB-vel karotve elcsalt alamhaztartasi adatokra alapozva? Ugyanmar. OV biztosan hatalomehes, meg fasisztoid hulye turul, meg demagog meg kulonben is szolobanya, de hogy nem latnok meg gondolatolvaso arra merget lehet venni.

Az uj vilagrend az nem valami mesebeli kepzodmeny, csak meg kell nezni mit csinalnak epeszu kormanyok, bankok visszaallamositasa meg az allami befolyas novelese a penzugyi rendszerben altalaban, nemzeti piac "protekcionistasitasa", allami szerepvallalas novelese a klucsfontossagu teruleteken, akinek van szeme lathatja.

A piaci alapu gazdasagpolitika nem mukodik, ah avalami kiderult mostanaban az ez. Apropo piac, tujduk az valojaban mit jelent? Veges szamu tokekonglomeratum, vegesebb szamu tulajdonosi korenek megvegesebb szamu donteshozoinak az agyszulemenye. Aki ebben meg mindig hisz az bezonyhogy nem epeszu.

Es valamit bizonyhogy tenni kell az allamadossaggal is, az nem megy hogy felveszunk hetvenharomban egy egyseg hitelt amibol aztan harminc egyseget fizetunk vissza. Mert a piac ezt diktalja. Johogy, majd hulye lesz mast diktalni.

A forradalmi hangulat nem ahhoz kell, hogy GYF es az orszag szignifikans reszet lefedo halozata ki legyen takaritva az orszagbol. Ha ez a trend folytatodik par even belul a halozat kulcsfontossagu elemei ugyis bortonben csucsulnek majd. Csak kell egy jo kis ketharmados az ot eves elevules meghosszabbitasara a kulonos kegyetlenseggel bunszovetkezetben, szandekosan elkovetett orszagrontasos ugyekre. Ezt a sz@rt nem lehet ot ev alatt kipucolni.

A forradalmi hangulat ahhoz kell, hogy a magassagos EU meg a mindenhato "PIAC" szaja be legyen fogva, hogy a mindenkori szadeszes brusszeli kontingens orszagimazs-epito munkassaga ne talaljon figyelmes fulekre. Ha OV valamit mostanaban jol csinal, az kerem a fenti honfitarsaink hatbatamadasa a sajat terepukon, nagyon helyesen.

Megszoritasok is biztosan lesznek, csak nem mindegy, hogy milyenek, olyanok amik elore visznek vagy olyanok amibe csak beledogleni lehet.

Hurkacsárda 2009.03.07. 16:43:27

Örülök, hogy ilyen "anyázást" váltottam ki a két megalomán említése kapcsán. Ismét elborzaszt, hogy milyen indulatok feszülnek egymásnak.

Én azóta gyűlölöm a két rivális pártot, mióta egy prominens Fideszes saját szájából hallottam, hogy a kezdetek óta 60-40% a lenyúlás aránya. Persze a 20% különbségért szívesen anyázzák egymást. Sajnálom, hogy ezt nem hallották többen. A kommentekről
meg csak annyit, hogy a fölös energiákat, országos szinten nem a további kettészakadásra, hanem valamilyen összefogásra kellene használni. Különben megyünk a süllyesztőbe.

qwert77 2009.03.07. 16:51:11

@blaiser:
Most akkor nem semmit mondó csak nem mond konkrétumokat. Aha.
Köszönöm, leülhetsz.
De holnapra tanulj.

annacsek 2009.03.07. 16:53:46

@rockjano: Kedves RJanó!

Most az ország sütijéről beszélgetünk, nem a gyerekéről, ráadásul pont arról, hogy már elfogyott. Mert GYF és csapata elqurta. Ezt ők mondták, nekik hihetsz :-))

Amit te teszel e blogban, az a tipikus mentségkereső, elkötelezett attitűd, ami emberileg érthető, szakmailag nem.

A másik is hergya most ebben a helyzetben édeskevés magyarázatnak.

Tudod ez a fiatalszoci exkisz bagázs egyenesági folytatója az egyszer már elqurt országlásnak 89 előttből. Ez nem komcsizás, suán szociometria. bebetonozta magát egy meglehetősen kultúrálatlan és önző elit, aminek itt az eredménye.

Csak felhívnám a figyelmedet, hogy épp azzal vígasztalod magad, hogy még gyurcsiéknál is lehet rosszabb. Mivel nem gyakorolják a hatalmat, ezért ezt pontosan semmi esetre sem tudhatod, úgyhogy egy feltételezést állítasz szembe egy bevallott ténnyel. Ezt nevezik vakságnak, vagy ostobaságnak. Sajnálom.

Az ellenzéknek is van felelőssége, de ez nem ment egyetlen kormányt sem. A

blaiser 2009.03.07. 16:55:48

Hurkacsarda: szerintem kisse naiv az elgondolasod, a valosag nem ez.

Vannak az ideologiak es a nagypolitikai celok, amik mogott es megvalositasa mogott meg emberek vannak. Az emberek meg esendok, jobb es baloldalon egyarant.

Igazat kell adnom ha arra gondolok a sajat koreimben mennyi (atyageg de mennyi) megelhetesi fideszest ismerek. Ezeknek egyreszt a joedeset a nagyonoda.

Masreszt pedig en azt mondom, hgoy a szeker rudja legyen jol berianyozva (nagypolitika), a megelhetesi kis partkatonakat meg tartsuk kordaban mi, kozemberek.

Csak a gyakorlas vegett: ma a nagypolitika kizarolag a global toke erdekeit szolgalja, a lopas pedig a legmagasabb szinteken legalaizalva folyik. Olyan politika kell ami a hazai realgazdasag erdekeit tartja szem elott (hogy mindenki ertse, Joska bacsi tejet szeretne eladni az utcaban levo harminc hazban, szamlaval, legalisan, cimu tortenet).

A helyi partkatonak lopni fognak? Lopni fognak. Pofan kell verdesni oket? Pofan. Es ezzel meg is tettuk az elso lepest egy szebb jovo fele.

Argentina · http://www.buenosaires.hu 2009.03.07. 16:55:54

a magyar nyelvben a szemelyneveket nagybetuvel irjuk. mindenkiet.

Kalmár 2009.03.07. 16:57:28

@rockjano:"Tegnap azt hazudtam a kisfiamnak hogy nincs több süti amikor már a tizediket ette meg este, pedig még volt. Csak féltem hogy elrontja a hasát. HAZUDTAM...akkor én most hazug vagyok??? (nem lehet neki elmagyarázni mert még gyerek, pont úgy mint a magyar állampolgárok nagytöbbsége)"

Igen hazug vagy, és hülyeséget beszélsz a gyereknek. Az meg látja, hogy még van, és elkönyveli, hogy az apja hazudik, tehát hazudni nem bűn.
Még a gyereknek is azt kell mondani, hogy elég legyen mert beteg leszel.
A választóknak pláne. Nem az a baj, hogy kissebb adónövelést igértek, hanem az, hogy egy teljesen más tipusú, adócsökkentésre !alapuló, munkahelyteremtő gazdaságot igértek akkor, amikor már tudták, hogy ellenkező irányba fognak elindulni.

blaiser 2009.03.07. 16:57:29

@qwert77: sikerult elolvasnod a kommentem elso harom sorat? Bravo, toled ez nagy teljesitmeny.

Jozicsenko, aki inkább lenne pék... 2009.03.07. 17:08:42

RockJano: hallgattad is Orbán beszédét, vagy csak a népszabadságról tájékozódtál?

elmondom mi Orbán legfontosabb terve (sokszor elmondta, de nem esik róla szó): 1 millió embert kell visszazavarni dolgozni!!!

3,1 millió nyugdíjasunk van, de valójában csak 1,8 millió ember van, aki 62 évnél idősebb

mondd kérlek, ha ennyi ember lenne nyugdíjas, akkor miért fizetünk 1.3 millió embernek???

Annyit mondott állítólag OV egy titkos beszéden (jelzem, nem láttam, nem olvastam, nem hallottam mind a mai napig a Kéri beszélgetést, addig csak teória az egész, hiába akarják az öszödi beszéddel párhuzamba állítani), no hogy reál értéken kell befagyasztani a nyugdíjakat: helyett most svájci indexxel nő, meg mifityf.sz: a dolgozókat, adófizetőket ki védi?

ha azt az 1.3 millió embert most elzavarná, tudod mit hozna le a balliberális média? hogy OV a nyugdíjasok felét a dunába lövetné, vagy valami hasonló hülyeséget és fix hogy még 2 választást elbuknának

még szééép, hogy kussolnak a programjukról: maradjanak is csendben a választásokig, ne álljanak szóba GyF-cel, soha, sehol ne mutatkozzanak együtt, akkor van esélye a fidesznek nyerni

máskülönben lesz egy 49%os fidesz és egy 51%os mszp-mdf-szdsz olajfa, osztcsókolom, 2030ban lesz eurónk...

Jozicsenko, aki inkább lenne pék... 2009.03.07. 17:18:08

@Argentina: feltünt nekem is, de valszeg jó oka volt rá :-)

Paranoid Android2 2009.03.07. 17:33:10

@Kalmár: Egyetértek azzalamit a gyógyszertárakról mondasz, de nagyon kevés ilyen lépésük volt ezen a területen.

Hurkacsárda 2009.03.07. 17:36:31

@blaiser: Vesszen az összes megélhetési. Mindkét oldalon. Persze csak akkor, ha közben a lábát lógatja. Amennyiben közben dolgozik is, tőlem maradhat. Másik példám: Igen jó barátnőm jeles minisztériumban dolgozik. Van ott jobbos és balos egyaránt. Egy azonos bennük. Fél 5-kor csapódnak az ajtók. Attól teljesen függetlenül, hogy van-e éppen munka vagy nincs. Persze általában nincs. Ettől még van óriási fizetés, ruhapénz, egyéb juttatások, nem sorolnám tovább. Közben egy kicsit sem rettegnek a leépítéstől, mert tudják, hogy jövőre csak a miniszterek és államtitkárok kapnak repülőjegyek. Különben tőlem indulhatna a pofon osztás, csak tudod az agresszió agressziót szül.

memo62 2009.03.07. 17:43:54

@rockjano: Egyebkent meg a gyereknek is el lehet magyarazni, hogy miert nem kaphat tobb sutit, talan meg kenne probalnod!

nem nemsiker_s 2009.03.07. 17:44:03

Sokan azt vetik fel hogy OK megnyeri a választást, de utána mi lesz ?
Mi lenne? Nekiállna a munkának. Egy biztos Orbán most tisztán áll, hisz nem ő cseszte el, (Na jó, mondjuk úgy hogy az ő szerepe csekély ebben.) Van tehát egy politikai értelemben kedvező alap, ahonnan el lehet indulni, és egy ideig hivatkozni is lehet rá. Ha ezt később esetleg kedvező gazdasági mutatók követnék, akkor talán még azt is elnéznék neki az emberek, hogy az életkörülményeik nem javultak.

qwert77 2009.03.07. 17:59:56

@blaiser:
Akkor folytatom..

Új világrend? Az, hogy a pénzügyi és a reálgazdasági szektor kockázatait az állam átvállalja szerinted új világrend? Nem a működő, profitot termelő vállalatokba lépnek be kormányok, hanem olyanokba, amelyek jelenleg működésképtelenek.
És tudod mit fognak csinálni a most szerinted protekcionista, piacölő kormányok a válság végeztével? Bizony újra értékesítik mostani tulajdonrészüket.

2. Piaci alapú gazdaságpolitika nem működőképes.. Milyen az a nem piaci alapú? Eddig erre egy próbálkozás volt a kommunizmus.
A piac alapja a kereslet-kínálat,ezt vegyük ki a gazdaságból?? Hogyan és mi marad? Hogy a piacbefolyásolás mechanizmusai időnként felülvizsgálatra szorulnak, illetve önmaguk kikényszerítik a változást tény, de attól még a piac az piac marad. Sőt, akkor is piac ha egy város, egy ország, vagy az egész világ alkotja.

3. Államadósság. Hitelfelvételre senki nem kényszerített minket. Mi vettük fel, adott feltételek mellett. És ha az egy egységre harmincat jelent, akkor el kell gondolkozni, hogy kell-e ez nekünk. Eddig kellett. Persze, mert politikailag kevésbé kockázatos 20 milliárd dollárt felvenni, mint egy hatalmas 2-3 000 milliárd forintos kiigazítást végrehajtani.

Ez a büntetőjogi felelősség elég vicces. Komolyan hiszel benne?? Mégis mi lenne a bűncselekmény? Hogyan bizonyítod?

Forradalmi hangulat az EU ellen?? Ahol jelenleg is több tíz-száz ezer magyar dolgozik, ahonnan az import nagy része származik, és az export nagy része irányul?
Vagy nem kell sem export, sem import?

blaiser 2009.03.07. 18:34:52

@qwert77: Azt szajokzod amit beledvertek. Vannak olyan feladatok amik a piac torevenyei alapjan nem ertelmezhetok, ezeket az allamnak kell ellatnia. Igen, a kockazatokkal egyutt. Nagyanyadnak nem mondhatod, hogy bocs mami ma nem kapsz kajat, a piac ezt diktalta. Alapjaban veve az allami ujraelosztas sem piaci alapu struktura. Ne fizessunk adot es jojjon a piac, vagy fizessunk de akkor a profitorientalt toke ne probalja meg ratenni a kezet az en befizeteseimre. Esetleg ha en szemelyesen, sk. alairasommal ugy dontok (bankbetet).

A piac alapjaban veve mukodne is, csak a valosagban ugyanolyan illuzio, mint a kommunizmus. Ma Mo-on biztosan nem letezik (iszonyatos korrupcio, gyak. nem letezo gazdasagi struktura, nemhogy struktura, lassan mar gazdasag sem letezik). Ugyhogy piac Most WELCOME, csak legyen mogotte valami az ures lozungok helyett.

Az EU-val kapcsolatban felreertettel, nem az EU ellen agitalok, hanem az EU megfelelo helyein altalaban multik kepviseletet ellato lobbistak ellen, akik miatt tele lesz fasisztazos, nacionalistazos hirekkel a sajto ha pl. protekcionista lepeseket teszunk.

rockjano 2009.03.07. 20:19:51

@Kalmár:

CSak egy kérdés

MI VAN A 14. HAVI NYUGDÍJJAL???

Erre válaszolj nekem légyszi

Kösz
janó

rockjano 2009.03.07. 20:24:23

@Jozicsenko, aki inkább lenne pék...:

Nem olvasok Népszabit...
Hát ha te mondod és ezt mondat az jó lenne csak én ebbôl egy kurva kukkot sem hallottam.

Ki nem szarja le a baloldali médiát?? Meg a jobboldalit???

Az igazság az és ezt ti is tudjátok hogy azért nem beszél arról amit pontossan tud hogy csinálni fog mert akkor a nagy néphülyítô demagógiát nem tudná ilyen erôvel nyomni.

Nem csak egyszerûen nyerni akar hanem a másik oldalt elpusztítani...és szerintem ez lessz a veszte.

Lehet Orbán fanként szemellenzôt viselni de nagyon infantilis dolog, fiatal korra és némi butaságra utal.

Bocs de így van

jano

rockjano 2009.03.07. 20:27:02

@memo62:

Megpróbáltam...üvöltött

Tudod az emberek nem mindig racionálissak...pláne ebben az országban.
majd 20-30 év ,úlva nállunk még fejlôdik a demokrácia.

4 év MSZP oszt 4 év Fidesz oszt fordítva és egyszer majd csak beleununk az acsarkodásba.

A politika hosszú távú játék

memo62 2009.03.07. 21:45:53

@rockjano: Ha azt tanulja, hogy a szulei is hazudnak, akkor o is hazudni fog, persze ertelmesen elmagyarazni, hogy mit miert nem lehet (vagy lehet) az mindig sokkal munkaigenyesebb.

blaiser 2009.03.07. 21:54:19

@rockjano: Lehet szidni a Kadar erat meg a rendszervaltast meg a mindent, de a most hatalmon levok het ev alatt legalabb annyit rontottak az orszag kilatasain, mint a redszervaltozas elotti negyven ev. Most vettek el, EZEK a gyereked jovojet. Te nem akarod "elpusztitani" oket? Megis mit kene tegyunk? Kosznonjuk meg az aldozatos munkat?

Jozicsenko, aki inkább lenne pék... 2009.03.08. 09:23:36

@rockjano: soha nem szavaztam orbánékra, egyszerűen taszit a liberális uszítás, pont ugyanugy elvárják tölünk, hogy velük együtt ugassuk a holdat, mintha nem lett volna rendszerváltás: miért védik a szolásszabadságot az szdszben, ha közben gyülöletbeszédben csukatnák le azt aki nem ért egyet velük?

mindegy: ha egy A4es lapra felírt 3 sor a fidesz programja, akkor remélem OV svájci széfjében van, és a választásokig nem veszik elő: a kormány most az mszp, ő cselekedjen!!!

rolika 2009.03.09. 09:12:16

nagyon jó írás :) minden szavával egyetértek

bár én azt mondanám, hogy
"Akinek euroban van a megtakarításuk, azok"
képzeljék maguk elé, hogy nem férnek hozzá a devizabetéteikhez!

Paranoid Android2 2009.03.09. 09:56:37

@rolika: hvg.hu/velemeny/20090308_gyurcsany_kozigazgatas_valsag.aspx
Ezt olvasd el.
Amúgy meg 1930-ban pont így ment tönkre a családom, bentragadt a bankban egy csomó jófajta aranypénz.

rolika 2009.03.09. 11:05:52

@Paranoid Android2: megvolt :-)
már a hvg is akasztással "fenyeget", tényleg nagy a baj...

Prinzessin Erbsen (törölt) 2009.03.09. 12:45:19

Jobb is ha nem mond semmit, biztos vagyok benne, hogy ha hatalomra kerül az ország nagyobbik fele - az ingyen élők, ilyen-olyan kedvezményzetettek- nagyon fog majd sírni, csak keveseknek: az adó fizető dolgozóknak lesz egy kicsivel jobb, de talán az sem biztos.

azzal is tisztában vagyok, hogy kormányváltás után nagy tiltakozások, még tüntetések is lesznek, és még vagy 5-6 évig csak szívni fogunk,

de ha a bizalom helyre áll, a forint is erősödni fog (meggyőződődesem ha lemondana a kormány akkor a forint tuti azonnal nagyot erősödne).

az biztos, hogy elszámoltatás is lesz, e felől kétségem sincs.
süti beállítások módosítása