Na, mégiscsak lesz LMP?

 2012.11.18. 13:09

Az LMP kongresszus (hímnemű) küldöttei megittak 3-4 korsó sört a büfében, majd a természet parancsának engedelmeskedve kerestek egy elhagyatott helyet, benyúltak a nadrágjukba és megtalálták a töküket. Vagy (a nyelv csapdájában vergődve) a nőnemű küldöttekre lefordítva ugyanez (mert mégiscsak a női kvóta pártjáról van szó):  A nőnemű küldöttek meg vért leltek a pucájukban. De az már olyan keverése lenne a szójelentéseknek és az archaikus tartalmaknak, hogy inkább csak azt mondom: Az LMP kongresszusi küldötteinek többsége (a szombat éjjel saját ágyukban történő csicsikálásra vágyó inkább bajnaitűrő budapesti küldöttek híjával), kis többséggel ugyan, de az együtt 2014 nevű posztgyurcsányista tömörüléssel történő összebútorozás ellen szavaztak.

A szavazati arányok (84-76) és az, hogy a jávor benedek és a karácsony gergely rögvest lemondott a frakciótisztségeikről, megmutatják, hogy milyen bizarr koalíció is tulajdonképpen az LMP. Vidéki „zöldfasiszta” (valóban „sem ezek, sem azok” gondolkodású inkább konzervatív-liberális csapatok) keveredtek össze az szdsz legrosszabb (vagyis összes) hagyományát kunczei kulturáltsággal továbbvivő budapesti újbaloldali aszfaltbetyárokkal (scheiring gábor). Ezek között próbált meg egyensúlyozni, az általam egyébként nem kedvelt, de erkölcsi distinkciókra képes Schiffer András. Aki annak ellenére szorult ki pártja és frakciója vezetéséből, hogy politikusi és retorikai képességei csillagászati távolságokkal haladják meg a párt többi vezetőjének hasonló tulajdonságait.

A magyar politika harmadik pólusa ugyanis ma egyedül akkor hozható létre, ha a bal és zöld és esetleg liberális oldal bizonyos szeletein alapaxiómaként kimondódik: A posztbolsevista hálózatokkal, privatizőrökkel, gyurcsányfüggőkkel, mszp-vel, az elmúlt húsz év „liberális” véleményformálóival NEM!

Mindenfajta simicskázás, közgépezés alapfeltétele, hogy aki ezeket elsüti, még szimpatikus amerikai nagybácsiktól se fogadjon el pénzt, illetve arra se vetemedjen, hogy bajnai gordon társaságában libasültet fogyaszt.

Azonban ehhez az új zenéhez új zenészek is kellenek, sőt adott esetben a háttérbe kell szorítani azokat az embereket, akik esténként egy bajnai, mesterházy, gyurcsány, kuncze csoportképbe álmodják bele magukat.

Az együtt bajnai gordonnal mozgalom ma nagynak látszik, hiszen bajnai gyurcsányhoz képest lelkileg egészségesnek, mesterházyhoz képest tehetségesnek, a milla vezetőihez képest (akiknek a nevét sem vagyok erre a rövid időre megtanulni amíg „tényeznek”) pedig karizmatikusnak látszik. Ez azonban megtévesztő, mert a szavazópolgárok nem hitelesnek látják, hanem csak kevésbé hiteltelennek és teljes mértékben alkalmatlan arra, hogy protest szavazatokat gyűjtsön azoktól, akik tényleg a rendszerváltást akarják leváltani.

Az LMP az elmúlt két év ámokfutása ellenére is még alkalmas arra, különösen a vidéki tagságának eltökéltsége okán, hogy valóban alternatívája legyen (a Fideszen kívüli politikai térben) a posztbolsevista baloldal, az szdsz és a chavezi értékek akcionista képviselői által alkotott koalíciónak, amely a gyurcsányi köztársaság megvalósítását tűzi ki célul.

Ez a hiteles NEM ma a legerősebb kovásza bármilyen olyan szavazatmaximalizálásnak, amely eséllyel szabadíthat meg bennünket attól, hogy az elmúlt nyó'c év visszajöjjön, illetve amely rádöbbentheti a Fideszt, hogy az elegancia és az önkorlátozás teljes hiánya nem pótolja a jó kormányzást.

De ehhez el kell dönteni, hogy melyik LMP az igazi? Amelyik randizna a bajnaival, úgy, hogy a fletó ott kártyázik valamelyik hátsó szobában és behallatszik a hangja, vagy amelyik az egyre nagyobb összegű felajánlások ellenére sem hajlandó szóba állni azokkal, akik csak egy dolgot akarnak az LMP-től: A becsülete maradékát.

A politika a kompromisszumok művészete, különösen azon néhány kompromisszumé, amelyeket erkölcsi okból nem szabad megkötni.

Hosszú-hosszú évek óta ez az első erkölcsi alapú NEM a magyar politikai életben.

Meg kéne becsülnünk.

Címkék: bajnai gordon karácsony gergely jávor benedek Schiffer András LMP együtt 2014 LMP kongresszus

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr494912742

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A lufi kipukkadt – de Bajnai még mindig le akarja fedni az LMP-t 2012.11.20. 14:10:24

Bár a pezsgők már be voltak hűtve, végül másfajta pukkanás hallatszott Bajnai és a MILLA E14-es csoportja felől, lufipukkanás. De mielőtt tovább mennénk, szeretnénk együttérzésünket kifejezni minden LMP-s felé, akiknek az elképzelése, akarata nem valós...

Trackback: Az LMP a legjobb döntést hozta 2012.11.18. 19:30:44

Tegnap azzal, hogy mint logikusan tervező csapat, lefektette a későbbi együttműködésekre vonatkozó szabályokat. Igazából akármilyen döntés is született volna, mind a HVG, mind a kuruc.info rajtunk borzongana, ha van sapka, ha nincs. A hírekben pontosa...

Trackback: Az LMP jól döntött 2012.11.18. 17:14:32

Az LMP tegnap éjjeli kongresszusi döntése legfeljebb annyiban csalódás, hogy nem szavaztak még többen az Együtt 2014 elutasítására. Azt mondjuk előre tisztázzuk: sem az LMP, sem a 4K! nem azt döntötte el, hogy nem működik együtt a következő választá...

Trackback: LMP 2012.11.18. 16:41:36

Az LMP nemet mondott Bajnaiéknak

Trackback: LMP: jön a borotvaél 2012.11.18. 15:58:17

Fabius barátom a Varánuszon már temeti őket, turul_2k2 a Mandineren viszont irányváltást vizionál. Valóban, van még lépéslehetőség a játékban, még ha elég nehéz is elhinni a csapatról, hogy képes meglépni. A Mandiner szerzője által felvetett jobbközép ...

Trackback: Az LMP nem fog becsavarodni 2012.11.18. 15:57:46

Schiffer András bebizonyította, hogy vannak még kemény legények a gáton. Akiket nem lehet egyszerűen besöpörni az újonnan formálódó Együtt 2014 ökobarátságtalan, könnyen szakadó nejlozsákjába. Akik dacolva az új választási rendszer kihívásaival és alac...

Trackback: kezdetét veszi a lehetetlen: LEHET MÁS A POLITIKA !!!! 2012.11.18. 15:08:57

A forradalmak mindig elbuknak, az LMP pedig pontosan ugyanúgy nézett ki, mint valami forradalom. Már láttuk is a bukását, mindent láttunk, az összes képregény kockát, egyszerűen így volt megírva, megtervezve. Magyarország a legdrámaibb és mondjuk ki, l...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pierre bayle 2012.11.18. 16:02:39

Tudod mit: legyen igazad és megőrizték a "becsületüket"! Az én 2010-es szavazatomat viszont nem fogom megismételni. Nem sajnálom, abból a kínálatból ők voltak a legszimpibbek, de teljesen hülye én se vagyok, s nem fogom egy önmagában álló katyvaszzöld pártra pazarolni a KORMÁNYVÁLTÓ szavazatom.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.18. 16:12:59

A ballibsik még mindig nem akarják megérteni, hogy Gyurcsány, Bajnai 2010-ben lecsengett.

Az pedig nem indok a tömegek számára Bajnai mellett, hogy nem volt más, ez egyéni probléma, mondhatni magánügy.

P.Guszti 2012.11.18. 16:25:16

Nem hiszem, hogy sokáig fog tartani ez az állapot. Minden valósíznűség szerint az elkövetkező hónapokban megpuccsolják Schiffert az SZDSZ LMP-n belüli és kívüli (médiamunkás) csapatai. Úgy fog járni, mint annak idején Tölgyessy.

Hertelendi 2012.11.18. 16:28:53

@Anti Anyag: Gyökérke ki beszél már Gyurcsányról? Bajnaival azért még várjunk. Azt se mondta senki, hogy nem volt más. Pl. ha olyan hülye lennék mint ti, akkor orbánt választanám, de akkor inkább Torgyán pubi. Az is hülye volt, de legalább nem lopott.

Surko 2012.11.18. 16:32:11

"...alkalmas arra, különösen a vidéki tagságának eltökéltsége okán..."

Vidéki tagság? Az LMP-nek nincs is vidéki tagsága... vidéken az időközi választásokon még jelöltet sem képes állítani...

Psyman 2012.11.18. 16:36:29

@cierre:
4. A szerző emlékezete tovább terjed a 2010-es választásokon, ami rólad nem mondható el.

@Hertelendi:
Gyurcsány volt az első, aki beállt Bajnai mögé. Amúgy olvass utána, azok ketten régi haverok. Gondolod, hoyg Gordon kihagyná Ferit a buliból? :P

Anti Anyag (törölt) 2012.11.18. 16:38:48

@Hertelendi: Ne legyél már ennyire magabiztos Hertelendikém, ha Bajnait választod, kapod Ferit is, elvégre Bajnai Gyurcsányból bújt ki, haverok. Bajnai főnöke Gyurcsány, talán még ma is.

Na nem, majd megkérdezned épp téged. Leszavazol aztán húzz a francba.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.11.18. 16:47:22

egész jó poszt

bár nyilván a magukat felsőbbrendű liberális demokratának képzelő index kommentelők fikázni fogják

hiszen bajnai/gyferenc/kuncze, azok szent emberek, akik sosem tévednek, mint maga a tudomány, és aki nem áll össze velük, és imádja őket, az fasiszta náci

Melchi Zadok 2012.11.18. 16:54:36

wmiki: "egész jó poszt"

nos, ennél jobban és pontosabban semmi sem jellemezheti ennek a posztnak a színvonalát.

Szent Endre 2012.11.18. 16:54:57

Kezdeném azzal, hogy Schiffer András és az erkölcsi magasságok viszonya kérdésben nekem újra meg újra beugrik az a tény, miszerint a Schiffer és Tsa ügyvédi iroda éveken át képviselte Magyarországon a Szciengológia Egyháznak nevezett khm... "szervezetet", amiről nekem valahogy sose az erkölcsi magasságok jutnak eszembe elsőként. (lásd: objektivszcn.blog.hu/2010/04/14/az_lmp_es_a_szcientologia_kapcsolata)

Persze tudom, nem ő foglalkozott velük személyesen meg minden, de azért csak az általa fémjelzett ügyvédi iroda neve csillogott ott a papírokon, nekem valahogy nehezemre esik elképzelni, hogy akkor ne mondhatta volna azt - erkölcsi magasságában -, hogy nézd Pistikém, én bírlak, de ehhez én nem szeretném a nevem adni.

Ehhez még hozzájön az az apróság, hogy Schiffer András "1989-ben egyik tagja volt – Bajnai Gordonnal együtt – a Gyurcsány Ferenc által vezetett rövid életű Új Nemzedék Mozgalomnak. 1990-ben egyik alapítója és 1992-ig ügyvivője az Ifjú Szocialisták mozgalmának, ekkor kilépett a szervezetből."

Erre most jön ez az ember és azt mondja, hogy ő nemhogy nem áll össze a "múlt" képviselőivel, de még csak le sem ül velük megbeszélni, hogy egyáltalán miről lenne szó. Mondanám én is a szerzővel egyetemben, hogy ez egy tökös dolog meg minden, csak hát vannak itt ugye körülmények a jövőbeli történéssekkel kapcsolatban is, nem csak a múlttal.

Tudnillik, Magyarországnak most egy olyan kormánya van, amilyen még nem volt. Volt itt korábban is hatalommal visszaélés, meg lopás tonnaszám, elkúrásról nem is beszélve, de azért abban valószínűleg egyetértünk, hogy ilyen sok szinten, ilyen messzire azért még egyetlen kormány se merészkedett. Hogy mást ne mondjak, azért eddig még nem nagyon fordult elő olyan, hogy gyakorló diktátorok gratuláltak volna a magyaroknak ahhoz a demokrácia mocsarából a napsugaras diktatúrába haladunk (lásd: index.hu/kulfold/2012/11/17/lukasenka_magyarorszagnak_elege_lett_a_demokraciabol/)

Persze lehet ezen nevetni, meg nyilván túlzás is, meg ugyan már, de azért ugye tudjuk, azok a viccek ütnek igazán, amiknek alapjuk van. Márpedig azért talán nem véletlen, hogy Aljakszandr Lukasenka nem mondjuk Csehországot vagy Szlovákiát említette, valamiért pont Magyarország jutott eszébe a diktatúra felé haladás kapcsán.

Szóval azért, ha picit eltávolodunk a "gyurcsánytakaroggy" szemlélettől, azt látnunk kell, hogy 2014-ben egy kicsit többről lesz szó annál, hogy nosza zavarjuk el az aktuális csürhét. Mert akik most hatalmon vannak, ők nem csak aktuálisan akarnak kormányon lenni, hanem ennél lehetőleg sokkal hosszabb ideig és minden tőlük telhetőt meg is tesznek annak érdekében, hogy ez még akkor is így maradjon, ha esetleg a választók többsége nem ezt akarja. Ezt tudja az LMP is, tiltakoztak is ellene konfetti dobálással, a tegnapi szavazásból pedig kiderült, hogy papírfecniknél komolyabb eszközzel a jövőben se kívánnak harcolni.

Természetesen egy ilyen helyzet sem jelenti azt, hogy bármi áron össze kell fogni akár az ördöggel is, pusztán azért, hogy a másik ördögöt elzavarjuk. Azt viszont jelenti, hogy azért legalább le kellene ülni beszélgetni azzal a másik ördöggel, meg kellene hallgatni, hogy konkrétan mit akarnak, meg kellene vizsgálni, hogy mit érhetünk el mi, milyen garanciákat kaphatunk erre, magyarán meg kellett volna próbálni. Utána még ugyanúgy lehetett volna mondani, hogy mi ebből nem kérünk, hogy kibékíthetetlenek az ellentéteink, de az, hogy pont Schiffer András áljon ki és erkölcsi magasságában zárja ki az együttműködésnek még csak a tervezgetését is az egykori ivócimboráival, nos az minden, csak nem tökösség.

balkon-úr 2012.11.18. 16:57:42

@Anti Anyag: Mint ahogy a mostaniak fognak 2014 ben, ha nem előbb. Csak milliárdos nagyságrendekkel loptak akkoriban kevesebbet. Az elvakultakon kívül, ezt Mindenki látja, saját bőrén érzi. Ugye nem kellenek konkrét példák, ezeregyedszer is.

sötéthülye.tahóbarom 2012.11.18. 16:59:14

Az vajon miért lehet, hogy ha az ember megnézi az LMP-döntést üdvözlő bloggerek további posztjait, akkor az esetek 98%-ában rövid úton kiderül, hogy a szerző vagy agyatlan antiliberális, és/vagy egyszerű fidesz-nyalonc? Az LMP helyében ezen elgondolkodnék.

ob.szerver 2012.11.18. 16:59:19

Megtennéd, hogy definiálod a "posztgyurcsányista" jelzőt?

Köszönettel, előre is.

Ülő Birka nagyfőnök 2012.11.18. 16:59:36

Én a Milliát mindig is viccnek tartottam, és Bajnai helyében, - ha CSAK a millia támogat -, inkább nem bontottam volna zászlót, de ez most mellékes.

Ehhez NEM CSATLAKOZNI, nem hiba! Ez a lényeges!

Az pedig, hogy az LMP ma alig látszik többnek, mint a Millia az kínos, persze csak az LMP-seknek!

sga 2012.11.18. 17:05:09

"A posztbolsevista hálózatokkal, privatizőrökkel, gyurcsányfüggőkkel, mszp-vel, az elmúlt húsz év „liberális” véleményformálóival NEM!"

Apa: Orbánt és sleppjét + a nyilasbarbis jobbereket kihagytad. Vagy ez nálad ilyen szándékos izé?

ob.szerver 2012.11.18. 17:07:41

"különösen a vidéki tagságának eltökéltsége okán..."

Na, lássuk azt az eltökéltséget:

1. Hódmezővásárhely: Ööö..., itt nem látjuk, mert el sem mertek indulni.

2. Dunaújváros: 14 szavazat (kb 3000-ből)

3. Sopron: 33 szavazat (kb 3000-ből).

Asztakurva! Ez aztán a tagsági eltökéltség! Persze osszuk el kettővel, mert az eddigi szavazóik egy része nem kíván asszisztálni az orbánrezsim prolongálásához.

Hertelendi 2012.11.18. 17:11:05

@Psyman: Gyurcsány ma már vállalhatatlan! Nyilván vannak, akik rászavaznának, de kb. 10X annyian akik ellene.
@Anti Anyag: Javaslom, hogy te inkább az egybites fidesz kormánnyal foglalkozz. Ennyi hülyeséget, amiket ezek mondtak a 22 év alatt összesen nem mondtak, pedig volt ám itt egy-két "politikus"
Pávatánc, tündérmese, turullegenda, pöttyös segg, hogy csak az utolsókat mondjam. Tudod milyen hülyén hangzanak ezek a szavak egy egyszerű barnabőrű ember és egy nagyon hülye bandzsa szájából?

Anti Anyag (törölt) 2012.11.18. 17:13:40

@Ülő Birka nagyfőnök: Érdekes, hogy épp magukat liberálisnak tartók nincsenek tisztában egy liberális párt opportunizmusával.

1. Nagyon nagy az esélye annak, hogy 2014-ben Bajnaik nem fognak tudni kormányt alakítani az LMP nélkül.

Az LMP 5%-al olyan pozicióba lesz, hogy még a miniszterelnök személyét is meghatározza.

2. Ha Bajnaiéknak mégsem jön össze, a vesztes Bajnaiéktól az LMP undorral fordulhat el, látjátok, semmi közünk nincs ehhez a lúzer volt komcsi társasághoz.

nandras01 2012.11.18. 17:14:51

most picit zavarban vagyok... nem tudom eldönteni, hogy a szerző török gábor, vagy gíró- szász reinkarnációja.
végül is mindegy- a poszt így is- úgy is marhaság.

rezvez 2012.11.18. 17:22:07

@cierre: Világosan ha lát is valaki, ahhoz kellenek olyanok is, akik felismerik azt, aki világosan lát.
A döntéseknek nem lehet előre biztosan látni az eredményét. Ellenpróbája sincs a döntéseknek. Az egyik "ugyemegmondtam"-nak igaza lesz, a másiknak nem(de még a két lehetőség is egyszerűsítés). De ehhez meg kell várni az eredményt, aminek most van határideje is, a következő választás.

Hertelendi 2012.11.18. 17:22:30

@Szent Endre: Alapvetően egyetértek az írásoddal, kivéve a Schiffer Andrással foglalkozó részt. Én sem szeretem, őt és nem is értek egyet a döntésével, de mindenkinek a múltjában találunk fekete pöttyöket, és most az alapján megítélni valakit, hogy mit csinált '89-90-ben, tévútra vihet

Hertelendi 2012.11.18. 17:25:00

@Anti Anyag: Fura gusztusod van, de így legalább lesz egy szavazata a fidesznek. Becsüljék is meg, mert sokkal több nem lesz...

european commonwealth (törölt) 2012.11.18. 17:32:35

nem nagyon tudok olyanról, hogy egy országban egyszerre öt egymástól teljesen független politikai irány létezzen.

vannak a szocik, van a haza és haladás. aki úgy képzeli, hogy ez egy brancs azok azért tévednek. ahogyan a jelenlegi kormánypárt és a jobbik sem ugyanaz a csoport.

ezek közé egy középutas politika úgy tud beférkőzni ha valakit kiüt onnan. schiffer andrás aligha fogja legyőzni bajnait. innentől kezdve alighanem neki kell elhagynia a villát.

amire persze igaz, hogy erkölcsi fertő. de akkor andrás vajon miért lépett be oda.

satibi 2012.11.18. 17:38:20

Ma már máshol leírtam:
Az Együtt 14-nek nem az LMP szavazói kellenek, hanem a hiteles középre nyitás miatt az LMP, mint párt. Mivel az LMP ezt most megfúrta, az ingadozók megint nem mennek el választani, vagy a Fideszre fognak szavazni, így az Együtt14 nem fog nyerni, de az LMP végleg ki fog múlni mint a hajdani szocdem párt, és csak arra fognak emlékezni a népek, hogy miattuk nem lehetett leváltani a Fideszt. Béke sem a poraikra!

Szent Endre 2012.11.18. 17:40:19

@Hertelendi: A Schiffer Andrással kapcsolatos dolgokat csak annak érzékeltetésére írtam, hogy vele szemben is felmerülhetnének olyan erkölcsi kifogások, amik attól függetlenül kizárhatnák a vele való együttműködés lehetőségét, hogy úgy egyébként mit akar tenni a jövőben az ország érdekében, ennek ellenére most mégis ő az, aki ilyen okból zárta ki az együttműködés lehetősgét, ez pedig - a fentiek fényében - szerintem rettentően álszent dolog.

Teljesen egyetértek veled abban, hogy minden vezető poltikus múltjában lehetne találni fekete pontokat és épp ezért is, nem hiszem, hogy jelen helyzetben megengedhetjük magunknak azt a luxust, hogy azzal foglalkozzunk ki-mit csinált a múltban. Olyat, mint amit most a Fidesz csinál, még korábban senki nem csinált, nekem ennyi most elég a különbségtételhez és valami hasonló hozzáállásra vártam volna az LMP-től is.

Nisa 2012.11.18. 17:41:07

"Hosszú-hosszú évek óta ez az első erkölcsi alapú NEM a magyar politikai életben."
Ez biztos? Erkölcsös egy olyan döntés, amely megakadályozhatja, hogy leváltsanak egy az alkotmányosságot, a köztársaságot, hatalmi ágak megosztását leromboló hatalmat?
Azt a hatalmat, amely intézkedéseivel az állampolgárokat, azok főleg szegényebb részét teszi még szegényebbé (SZJA, magánnyugdíj, rokkantak stb)?

Bell a Donna 2012.11.18. 17:43:35

@sötéthülye.tahóbarom:
Az vajon miért lehet, hogy ha az ember megnézi az LMP-döntést elutasító bloggerek további posztjait, akkor az esetek 98%-ában rövid úton kiderül, hogy a szerző vagy agyatlan liberális, és/vagy egyszerű Bajnai/E2014/ szoci-nyalonc? Az LMP helyében ezen elgondolkodnék.

Alkibiadesz 2012.11.18. 17:46:51

Érdekelt volna, hogy a szerző szerint milyen érvek igazolják, hogy ez a NEM egy erkölcsi értékkel bíró nem. Ehelyett csak a meggyőzés szándéka mögött álló érdekről kaphattam felvilágosítást.

Psyman 2012.11.18. 17:46:54

@Hertelendi: Lehet, de Bajnaira viszont ők mind leszavaznak. Bajnai mögött meg MÁR MOST ott áll Gyurcsány és a DK, mint támogató. Szerinted Bajnai nem fogja odaengedni a húsosfazékhoz azt a Fletót, akivel évtizedek óta együtt mossák át az adóforintokat?

pástétom 2012.11.18. 17:47:47

@ob.szerver: Egyéniben valszeg sehol sem fognak nyerni, de - ha megismétlik 2010-es eredményüket - átléphetik az 5%-os köszöböt. Ehhez az kell, hogy a szavazóbázisuk is úgy gondolkodjon a jövőről, mint ahogyan a kongesszusi küldöttek többsége döntött.

A különállósdi az új választási tv. teremtette "rendkívüli helyzetben" azt a veszélyt szüli, hogy ha az ellenzék -amúgy is megosztott - pártjai majd külön indulnak, egymástól veszik el a szavazatokat és mindenütt a fideszes jelölt lesz a befutó.

Reggie 2012.11.18. 17:56:44

@melchi zadok: pont erre gondoltam en is:)

bgp 2012.11.18. 17:59:31

@cierre: A szerző örül, hogy a fidesz ellenfelei nem egységesek.

bgp 2012.11.18. 18:00:39

@Anti Anyag: az LMP-nek nem lesz 5%-a mert sehol sem képes többséget szerezni. Töredékszavazatai elvesznek.

2012.11.18. 18:01:33

Számomra érdekes, ahogy a balos média tálalta az egész ügyet. Az LMP-t, vagy Rónát nem ma kezdték el piszkálni, hanem már jóval korábban.

Nem hiszem, hogy az LMP tökéletes párt lenne, vagy hogy ne kellene elgondolkodnia azon, hogy milyen értékeket szeretne képviselni, és mindezt hogyan tegye. A gondok mindig ott kezdődnek, amikor a támogatottság öt százalék alá esik, vagy amikor a szavazók egy része úgy érzi, hogy felesleges a szavazata, és ezért inkább egy kevésbé szimpatikus pártot választ.

Bajnai kiadta az ukázt: aki nincsen velünk, az ellenünk! Csak egyelőre Bajnai épp azt felejtette el meghatározni, hogy ki is az a mi, és hogy mit is szeretnénk elérni (Orbán leváltásán túl).

Tudom, hogy a többség érzelmi alapon közeledik a kérdéshez, és igazából tök mindegy neki, hogy mit is kap, csak a Viktor tűnjön el. Egyszer már volt ilyen, és 2/3 lett a történet vége.

Bajnait egy hajszállal jobbnak tartom Orbánnál, annak ellenére, hogy egyikük sem alkalmas az ország vezetésére, vagy a jelenlegi helyzet megoldására, enyhítésére.

Hitelesség szempontjából a zöld-libsi LMP, és a új-szélső?-balos 4K a befutó. Persze mindkét párt ideológiai deficittel küzd, és egyenlőre még nem tudnak elég széles réteget megszólítani.

A döntés helyes volt, egy légüres, még nem létező E14-re én sem bólintottam volna rá, de ez nem jelentené azt, hogy a jövőben, bizonyos feltételek teljesülése mellett nem-e működhetnének majd együtt. Légürest írtam, hiszen szerintem az emberek többsége még azzal sincs tisztában, hogy olyan nagyon-nagyon kétes figurák is beszálltak a játékba, mint Kuncze, vagy Gyurcsány, hogy még nincs is kifejezett program (teli másfajta megszorításokkal).

Bajnai tegyen le valamit az asztalra, és akkor majd lehet vitázni, támogatni, vagy elvetni.

turulpina 2012.11.18. 18:01:42

Schiffert valószínüleg a Fidesz pénzeli, ennyi derült ki.

Beállt hazaárulónak.

király vagyok 2012.11.18. 18:02:39

mosmég lehet nyerel csicskamagyarok de aszt mink leszünk töben asz rabszolgák lesztek
már mostis a mink szolgáink vagytok dicsak

nemecsek ernő áruló 2012.11.18. 18:04:27

Érdekes. Amikor erkölcsi alapra hivatkozva az SZDSZ állt ki ugyanúgy az elvei mellett, a szocik ellenében, akkor is tapsoltál nekik? Mert volt ilyen! Ez okozta a vesztüket!

Az LMP megtalálta a tökét, és bebiztosította a kiesését! Kár ezt csűrni-csavarni. Akinek a szavazatára egyáltalán számíthatott volna 2014-ben, azoknak mindennél fontosabb Orbán eltakarítása a hatalom közeléből. Az LMP-nek ez úgy tűnik, nem fontos. A te szavazatodra nyilván egyébként sem számíthatnának, mivel aki még mindig ezt a libás lejárt hazugságot nyomatja, annak a tények, és az erkölcs egyébként is ismeretlen fogalmak.

Csak így akkor hol marad a politikai elit megújításának álma?

Belépve az E2014-be erkölcsi ellensúly lehettek volna. Új politikai erőként, és az együttműködésért cserébe olyan politikai garanciákat harcolhattak volna ki, amik biztosítják, hogy ne folytatódhasson az, ami 22 éve folyik, és még legalább 2 évig bizonyosan folyni fog ebben az országban... Sőt, az LMP "töke" miatt valószínű a későbbi időkben is folyni fog.

ELTE Bölcsészek. Ennyit érnek!

Az erkölcsi magasságokat meg valahol Jávor Benedek, és Karácsony Gergely környékén kell keresni, akik azonnal lemondtak a tisztségeikről, mikor a pártjuk számukra vállalhatatlan döntést hozott. Ilyet találsz még egyet bármelyik pártban? Alig hiszem! Ezért kár az általuk vezetett LMP-ért!

Hertelendi 2012.11.18. 18:05:02

@Psyman: "Szerinted Bajnai nem fogja odaengedni a húsosfazékhoz azt a Fletót, akivel évtizedek óta együtt mossák át az adóforintokat?"
A saját és az ország érdeke azt kívánja, hogy ne engedje oda. Állandó támadási felület lenne.

Vágtató Huszár 2012.11.18. 18:18:42

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: "a gazdasági miniszter egy zombiporon tartott retardált orángután,"

E az utóbbi hónapok lejobb mondása!!!!!! Gratuláok!

Dr. No 2012.11.18. 18:19:38

"Chavezi értékek" - ez a legjobb az egész cikkben, bruhaha!

Vágtató Huszár 2012.11.18. 18:21:05

@ob.szerver: Rgyetértek, az LMP-nek nincsen vidéki bázisa. Ez tény.

pástétom 2012.11.18. 18:29:50

@Hertelendi: Ez már fóbia. Ha kihullott volna az emlékezetetből vagy nem hallottad/olvastad volna: korábban Gyurcsány többször megmondta, hogy semmilyen pozíciót nem kíván betölteni egy köv. nemfideszes kormányban. Szóval nem Bajnainak kell elütnie a kezét. Viszont ha a DK bekerűl az új orsz.gyűlésbe: tetszik, nem tetszik, Gy a politikában marad.

preddy 2012.11.18. 18:32:02

Miért is kéne szeretni azt, aki elvonul az elefántcsont toronyba?

preddy 2012.11.18. 18:34:18

@Kukoricajancsi:
"Bajnai kiadta az ukázt: aki nincsen velünk, az ellenünk! "

Ezt hol olvastad? A Kurucinfon?

Kerek négyszög 2012.11.18. 18:36:26

@Kukoricajancsi:

"Bajnai tegyen le valamit az asztalra, és akkor majd lehet vitázni, támogatni, vagy elvetni. "

Lássuk csak:

Bajnaiék megítélése 2010 év elején:

Le Monde:
"Magyarország mutatta meg a recesszióból kivezető utat."

Paribas:
"Várhatóan Magyarországon lesz a leggyorsabb az ipari növekedés a régióban."

BoA Merrill Lynch:
"Magyarországon lesz a leggyorsabb a gazdasági növekedés a térségben. Az ország a költségvetési kiigazítás terén jelenleg világelsőnek számít."

Standard & Poor’s:
"Negatívról stabilra javította Magyarországra érvényben tartott közepes befektetői, BBB– szuverén adóskockázati besorolásának kilátását, a kitartó konszolidációs erőfeszítések eredményeivel indokolva a lépést. A cég ezzel levette a napirendről Magyarország leminősítését."

Hertelendi 2012.11.18. 18:38:34

@pástétom: Nincs szó fóbiáról, számomra még mindig Gyurcsány az egyik legelfogadhatóbb politikus. De sajnos a fidesz aknamunkájának köszönhetően lenullázódott és neki nem volt erre válasza, pedig lehetett volna. Különösen a 2006 őszi események után.

preddy 2012.11.18. 18:41:26

@Hertelendi:
A karaktergyilkosság, aminek az áldozata, csak támogatással oldható fel...
A mai Mo-n erre viszont semmi esély, kinyírjuk a saját lehetőségeinket, utáljuk a tehetségeseket, "szeressük" a populista bunkókat!

Totof 2012.11.18. 18:41:40

@Anti Anyag: Ha most támogatja a Gyurcsányfia Bajnait az LMP, tuti bemorzsolódik (ahogy a Fidesz bedarálta pl a kisgazdákat), ha elkülönül tőle, lehet esélye erre az öt (legyen mondjuk 10) százalékra. Másfél év meg elég eldönteni, hogy életképes az LMP a szövetségen kívül vagy nem.

Hertelendi 2012.11.18. 18:53:26

@Anti Anyag: Csak neked baromka...

"Bajnaiék megítélése 2010 év elején:

Le Monde:
"Magyarország mutatta meg a recesszióból kivezető utat."

Paribas:
"Várhatóan Magyarországon lesz a leggyorsabb az ipari növekedés a régióban."

BoA Merrill Lynch:
"Magyarországon lesz a leggyorsabb a gazdasági növekedés a térségben. Az ország a költségvetési kiigazítás terén jelenleg világelsőnek számít."

Standard & Poor’s:
"Negatívról stabilra javította Magyarországra érvényben tartott közepes befektetői, BBB– szuverén adóskockázati besorolásának kilátását, a kitartó konszolidációs erőfeszítések eredményeivel indokolva a lépést. A cég ezzel levette a napirendről Magyarország leminősítését."

TheObeMaster 2012.11.18. 18:57:55

Túl van bonyolítva ez a kérdés.

Aki akarja leváltani Orbánékat 2014-ben az csatlakozik Bajnaiékhoz, aki nem akarja, az pedig nem.

Amúgy Gyurcsány és a DK még közelében sincs az E2014-nek. Sőt. A Milla nem szereti őt.

De, ha még Gyurcsány is van az egész mögött, aki nem képes különbséget tenni Gyurcsány és Orbán munkássága között, az egyszerűen buta. Gyurcsány elbaszta, lehet, hogy lopott is. Orbán ezeket mind csinálja, nagyban, az arcunkba köpve minden nap, és éppen az utolsó szögeket veri bele a demokrácia koporsójába.

A cikk írója buta, a vele egyetértők is. Pá!

preddy 2012.11.18. 18:58:53

@Hertelendi:
Nem barom, csak végtelenül buta...
El kell fogadni ilyennek!

Szevasztok 2012.11.18. 19:00:38

"Na, mégiscsak lesz LMP?"

Hát ha MOST beálltak volna az E14-be, akkor lehetett volna szavuk (lásd a miniszterelnök jelölt kijelölésében a vétójoguk) és lehetett volna frakciójuk és JÖVŐJÜK.

Így viszont 2014-ben az MDF 2010-es eredményét fogják lemásolni. Na jó, legfeljebb annak a dupláját...

ob.szerver 2012.11.18. 19:06:40

@Bell a Donna:

"Az vajon miért lehet, hogy ha az ember megnézi az LMP-döntést elutasító bloggerek további posztjait, akkor az esetek 98%-ában rövid úton kiderül, hogy a szerző vagy agyatlan liberális, és/vagy egyszerű Bajnai/E2014/ szoci-nyalonc? Az LMP helyében ezen elgondolkodnék."

Az vajon miért lehet, hogy ha az ember megnézi az LMP-döntést támogató bloggerek további posztjait, akkor az esetek 98%-ában rövid úton kiderül, hogy a szerző vagy agyatlan fidesznyik, és/vagy egyszerű Orbán-nyalonc? Az LMP helyében ezen elgondolkodnék.

DSityu 2012.11.18. 19:08:52

@preddy: "...kinyírjuk a saját lehetőségeinket, utáljuk a tehetségeseket, "szeressük" a populista bunkókat! "

+1

laci0011 2012.11.18. 19:15:43

Miket nem tud a fityusz központi szervere?Le a kalappal.

MP 2012.11.18. 19:17:01

Az jut eszembe ami 1990-ben történt. Akkor minden új párt azt nyilatkozta hogy soha de soha nem köt koalíciót a kommunista párttal. (Megnézhetőek vagy legalábbis meg kellene lennie mindegyiknek mert esténként a híradó után mentek. Napi egy párt ha jól emlékszem tíz percben.) Aztán mégis. Szóval majd ha a választások után max. kívülről támogatják a nyertes oldalt akkor elhiszem.

draft22 2012.11.18. 19:18:48

Hiteles NEM??????? Ez egy erkölcstelen igen az fb tagságokra jegyzői Önkormányzati cégek vezetésére stb.

Bell a Donna 2012.11.18. 19:21:59

@ob.szerver:
Nyehehe, sötétség, erre ment a válaszom.
Annyit javítanék a szövegen: agyatlan "liberális".

SPYD3RM4N 2012.11.18. 19:37:57

"Hosszú-hosszú évek óta ez az első erkölcsi alapú NEM a magyar politikai életben.
Meg kéne becsülnünk."

Ez így van sajnos.

És természetesen megértem azokat is, akik csalódottak a mostani döntéssel kapcsolatban: hiszen ez alkalommal sem sikerült bedarálni Gyurcsánnyal az LMP-t. Biztos rossz lehet nektek, hogy ismét nem sikerült a halálos ölelés.

Ugye mindenkinek világos, hogy mind a Fidesznek, mind az MSZP-nek az LMP beépülése lett volna az érdeke...

Fatal Error! System Halted! 2012.11.18. 19:42:21

Sírnivalóan szánalmas, ahogy összeszorított segglukkal próbáljak Bajnait összeboronálni Gyurcsánnyal. Az, hogy GyF támogatja Bajnait miért is egyenlő azzal, hogy GyF esetlegesen bármit kap majd 2014-ben?

GyF nem egy keresztapa, aki "majd mi is kérünk egy szívességet" szöveggel fosatja be az alattvalóit, csak egy lejárt szavatosságú politikus, akinek van egy 2%-os támogatottságú pártja.

Parandroid meg ismét segget csinál a szájából, amikor teli pofával üdvözli, hogy mekkora májer is az LMP, mert tudott nemet mondani. De azért Ő és a hozzá iq-ban idomuló jobber zombik lépten-nyomon zöldbe bújt szdsznek, zsidó libsinek, identitászavaros egyetemistáknak, füvező romkocsmásoknak titulálják őket.

Ez a lépés olyan bátor volt az LMP-től, még ha morálisan meg is ér egy elismerő hátbaveregetést, hogy a kövi választáson a tuti nem kerülnek be a parlamentbe.

Hacsak...

is 2012.11.18. 19:42:39

Na, az ilyen barátoktól mentsen meg az úristen. Az összes, egyébként garantáltan FIDESZre szavazó, blogger itt lelkendezik. Lehet ezt komolyan venni, hogy ők az LMP-nek örülnek? Egy francot. Ők a FIDESZ nevében örülnek, hogy nem lesz összefogás, és lapogatják az LMP-sek hátát, hogy milyen faszák vagytok, önként mentek a vágóhíd alá, nehogy megforduljatok, menjetek csak, menjetek csak.

@SPYD3RM4N: "Ugye mindenkinek világos, hogy mind a Fidesznek, mind az MSZP-nek az LMP beépülése lett volna az érdeke... "

Nem. Nekem például nem világos, hogy miért lenne érdeke a FIDESZnek, hogy az LMP belépjen az együttműködésbe. Magyarázd, halljuk.

2012.11.18. 19:57:44

egyet értek!! az LMP okos volt és kemény! végre!

DE ez semmit nem ér, ha nem lesz villám gyorsan miniszter jelöltjük. Mert most még az együtt 2014et el lehetne tántorítani bajnaitól. szerintem később ha vele kampányolnak már nem.

Szerintem egy jó jelölttel behúzhatná maga mögé az együttet az LMP. de gyorsan kell lépni.

Bajnai hiba volt. Komoly hiba. Nem lehet újrakezdeni a gyurcsány kormány tagjával. ezt hogy gondolták???

2012.11.18. 20:00:13

Szegény Schiffer!
Azt hiszi hogy bejutnak 2014-ben önerőből.
Pedig jobb ha tudja, mennek a "ganajra", mint ahogy ment az szdsz is!
Dolgozni kellesz, mert nem jön havonta a "misi" a számlára a semmiért!

spinat 2012.11.18. 20:02:29

Marvin bammeg, a nöknek nincs pucájuk, hacsak nem hímnösek. Akinek van vér a pucájában, annak feláll a farka, vagyis tevöképes férfiember.
eddig bírtam olvasni.

preddy 2012.11.18. 20:07:11

@mizant21:

Matolcsy for Prime Minister...

SPYD3RM4N 2012.11.18. 20:13:36

@is: "Nekem például nem világos, hogy miért lenne érdeke a FIDESZnek, hogy az LMP belépjen az együttműködésbe."

Azért fűződik hozzá érdeke, mert onnantól kezdve rögtön sokkal jobban lehetett volna ballibsizni, gyurcsányistázni stb az LMP-t. Megjegyzem: teljes joggal. Így viszont pont az ellenkezője történt.

Pontosan ugyanez lett volna az érdeke egyébként az MSZP-nek is, pont ugyanezen okból.

Mindenkinek, aki az LMP-n kívül áll, az az érdeke, hogy az LMP beépüljön, megszűnjön önálló formáció lenni. Nagyjából ilyen Milla, 4K, Szolidaritás-szintekre degradálni. Ez most SEM sikerült. Voltak is és úgy gondolom lesznek is még ilyen beépítős próbálkozások a politikai ellenfeleik részéről - ami amúgy szerintem jó stratégia (már az LMP politikai ellenfelei részéről). Csak ha eddig sem volt járható út, akkor most ezek után még kevésbé hiszem, hogy az lehet...

is 2012.11.18. 20:20:39

@SPYD3RM4N: "Azért fűződik hozzá érdeke, mert onnantól kezdve rögtön sokkal jobban lehetett volna ballibsizni, gyurcsányistázni stb az LMP-t. Megjegyzem: teljes joggal. Így viszont pont az ellenkezője történt."

Hát ezt jól benézted. A FIDESZnek millió kicsi párt kell, aki 4,5%-ot elvesz az MSZP-től/Együttől, akárkitől, aki veszélyes lehet rájuk. Eddig is a FIDESZ szállította a kopogtatókat az LMP-nek, ők tartották fent Schiffert. Schiffer meghálálta ezzel a döntéssel, továbbra is hű katonája lesz Orbánnak. A jelenlegi választási rendszernek egyetlen veszélye van a FIDESZre: ha egy párt(csoport) áll vele szemben. Értelmesen nem lehet azt képzelni, hogy a FIDESZ nem akar fenntartani egy 4%-os pártot, mint amilyen az LMP. A JESZ-t is erre tartja a FIDESZ, és még lesz három másik általa gründolt párt is. Ennyi.

josef_k 2012.11.18. 20:20:57

Nálunk az LMP két szavazott vesztett...

_andris 2012.11.18. 20:39:31

A szerző véleménye közel áll az enyémhez :)

kamill77 2012.11.18. 20:53:25

ne haragudj kedves blogger, de az első bekezdésed arra enged következtetni, hogy úgy értelmezed az lmp-s döntést, hogy a függetlenség pártiak arra élveznek, hogy nemet mondanak. és hogy erre vezethető vissza minden. érdekes....

kamill77 2012.11.18. 20:55:44

"A magyar politika harmadik pólusa ugyanis ma egyedül akkor hozható létre, ha..."

orákulumnak tetszik lenni?
vagy ez csak egy vélemény?
szerintem inkább az utóbbi.

SPYD3RM4N 2012.11.18. 20:59:22

@is: Igen, tipikusan a kétpárt-rendszert fenntartani akaró, vagy csak abban gondolkodni tudó a hozzászólásod.

Nagyon egyszerűen megfogalmazva:

Szerintem a mostani "bizonytalan/nem szavazna" csoporton fog múlni a 2014-es választások eredménye. Ez a csoport pedig pont azért "bizonytalan/nem szavazna", mert nem kedvelik a mostani mainstream politikai szcénát. Az Együtt 2014 ennek a mainstream politikai szcénának a része azáltal, hogy a két legutóbbi MSZP-kormány miniszterelnökeivel fémjelezhető. Ergo: ezt a választási szövetséget kerülni kell annak, aki erre a "bizonytalan/nem szavazna" csoportra számít.

Aki olyan szavazókra bazírozik, akik nem hányják el magukat az MSZP közelségétől, az persze nyugodt szívvel lépjen be, lelke rajta. Én személy szerint annak látom esélyét, hogy ha valamiért nem a Fidesz, akkor nem is egy MSZP-közeli akármi fog nyerni 2014-ben. Nem telt el még elég idő ahhoz, hogy az MSZP-vel kapcsolatos dolgokat elfelejtsék az emberek.

kamill77 2012.11.18. 21:07:06

"illetve amely rádöbbentheti a Fideszt, hogy az elegancia és az önkorlátozás teljes hiánya nem pótolja a jó kormányzást."

hú de meg fog a fidesz döbbenni :D

szerintem az lmp jobban.

és mitől erkölcsi alapú az a döntés, amelyik a saját pártérdekeire hivatkozik az országé helyett???

a csatlakozni vágyók az ország érdekére hivatkoztak... a függetlenségpártiak NEM.

Pop40 2012.11.18. 21:34:01

"Mindenfajta simicskázás, közgépezés alapfeltétele, hogy aki ezeket elsüti, még szimpatikus amerikai nagybácsiktól se fogadjon el pénzt, illetve arra se vetemedjen, hogy bajnai gordon társaságában libasültet fogyaszt."

Szóval amíg nem jön el a szeplőtelen Krisztus, addig Orbánék lopjanak csak nyugodtan százmilliárdokat, kedves posztoló, ugye? Addig fölösleges ezt szóvá tenni.

Kábé ennyit is ér a poszt. Egyél inkább egy libasültet és fogd rá Bajnaira.

SPYD3RM4N 2012.11.18. 21:35:12

@kamill77: "és mitől erkölcsi alapú az a döntés, amelyik a saját pártérdekeire hivatkozik az országé helyett???"

Tudnád idézni ezt a hivatkozást?

SPYD3RM4N 2012.11.18. 21:37:33

@Pop40: Szóval szerinted csak az MSZP vagy a Fidesz. Aha, nagyjából 1998 óta tartunk itt, meg is nézheted, hova jutott az ország ezzel a kétpólusú pártérdeket kiszolgáló szűklátókörűséggel.

Pop40 2012.11.18. 21:42:56

@SPYD3RM4N:

Nem, szerintem egy Bajnai-féle szövetségben kellően kordában tartott mszp (akár lmp-vel kordában tartott mszp.)

A fideszt mindenképpen el kell takarítani, utána majd jöhetnek az erkölcsösnél erkölcsösebb pártok, de amíg nem jönnek, az mszp-re, a maga kb 15%-ával szükség van.

De amennyiben van alternatív javaslatod, kérlek add elő.

(De ne az legyen, hogy várjam meg, míg Schifferék kormányváltó erővé növik ki magukat 30 év múlva, addig meg hadd lopjon Orbán.)

krepler 2012.11.18. 21:47:41

a mostai döntésnek akkor van (lenne) értelme, ha több szavazatot visznek el a fidesztől, mint ahányat most elkergettek az e14-be. elvi ötletnek akár jó is lehet (így ment át a fidesz az mdf romjaira), de ahhoz schiffernél gátlástalanabb és ügyesebb politikus kell. (a hitelességet hagyjuk. persze, h gyurcsány és bajnai haverja volt a kisz-utódszervezetben, de ilyesmi problémákkal a fideszék is küzdöttek, és megoldották)

SPYD3RM4N 2012.11.18. 21:52:20

@Pop40: Pont ugyanez a szemlélet az oka a mostani 2/3-nak is. "Szavazzunk a legerősebb ellenzéki pártra, tök mindegy ki az, mert ezek a szocik már tarthatatlanok!"

El lehet szórakozni akár évszázadokon keresztül is ezzel a szűk látókörű mentalitással az MSZP-Fidesz tengelyen hol erre, hol arra dőlve. Ha ez neked szimpatikus, lelked rajta, ez is egy vélemény, én nem ennek a pártján állok.

Pop40 2012.11.18. 22:01:29

@SPYD3RM4N:

Feltettem egy kérdést, amin elegánsan átsiklottál: Szerinted akkor kire is kéne szavazni?

De ismét: ne az legyen, hogy várjam meg, míg Schifferék kormányváltó erővé növik ki magukat 30 év múlva, addig meg hadd lopjon Orbán.

kamill77 2012.11.18. 22:03:08

@SPYD3RM4N:

ez nem egy hivatkozás

a televízióban láttam
egy szóval sem említette a függetlenség párti brancs azt, amit a csatlakozáspártiak.

a függetlenségpárti brancs a párt érdekeiről beszélt, míg a csatlakozáspárti Jávorék az ország sorsára hivatkoztak

a függetlenség pártiak nem említették meg az országot...
döntésük magyarázatakor. most meghallgattam schiffert is ma este az atv-n a szempont c. adásban. itt sem esett róla szó. csak a pártról...

elképesztőnek tartom ezt.

és nálam ez fokmérő.

kamill77 2012.11.18. 22:06:24

@krepler:

"a hitelességet hagyjuk. persze, h gyurcsány és bajnai haverja volt a kisz-utódszervezetben"

amely elődszervezetnek meg odbán volt a tagja

ehh

és akinek ügyvédje schiffer volt.

nem attól lesz hiteles valaki, hogy az érdekei vezérlik, mint schiffert.

bármennyire is szeretik egyesek az "erre is benyalt már és arra is"-féle attitűdöt hitelességként feltüntetni, részemről inkább érdekembernek mondanám. aki ha a saját érdekein túl lát, akkor is maximum a párt érdekéig körvonalazódnak benne a határok, az ország sorsáig, mit olyanig, már nem igen jut el.

SPYD3RM4N 2012.11.18. 22:38:41

@Pop40: Én értem, hogy te 2010-ben felháborítónak tartottad a szocikat, tehát a legerősebb ellenzéki pártra, a Fideszre szavaztál. Most meg felháborítónak tartod a Fideszt, ezért a legerősebb ellenzéki formációra, a két legutóbbi MSZP-s miniszterelnök szövetségére szavazol.

Én ezt tökre értem, és nem is akarlak eltántorítani ettől, hiszen neked látszólag jó ez így. Egyszer ez rabol ki, utána az. Neked mindig az adott pillanat a lényeg, hogy a következő percben ne az raboljon ki, aki az előző percben kirabolt. Hanem inkább az, aki két perccel ezelőtt.

Nyugodtan játszd ezt évszázadokon keresztül, nagyon szeretik a te típusodat a politikusok. Kizárólag ebből élnek, ebből a mentalitásból táplálkoznak.

Pop40 2012.11.18. 22:48:46

@SPYD3RM4N:

Mondd, te szándékosan nem érted a kérdést vagy értelmezni nem tudod?
Mi a TE JAVASLATOD????????????????

---------------

Sosem szavaztam a fideszre, nem is fogok, hányinger az a párt. 2010-ben nem szavaztam, mert nem voltam itthon, ha szavazok, az lmp-re szavaztam volna, mint a lehető legkisebb rosszra.

És akkor újra:

Mi a TE JAVASLATOD?

Légy kedves, a sok okosság mellett a következő válaszodba már ezt is rakd bele, mert így elég hiteltelen az észosztás.

kamill77 2012.11.18. 22:49:17

@SPYD3RM4N:

azért az is szempont, hogy választani lehet, felgyújtják-e az egész házat, vagy csak elvisznek ezt-azt...

:D :(

Pop40 2012.11.18. 22:52:43

@kamill77:

Igen, az arányokat már meg sem említettem neki.

Nagyon szépeket és okosakat ír, de arról, hogy szerinte mit is kéne akkor tenni, arról már lövése nincs.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.11.18. 23:04:13

"különösen a vidéki tagságának eltökéltsége okán"

LOL :)
arra az 50 emberre gondolsz?

egyébként tegnap Schiffer hatalmas szívességet tett az E14-nek: átpasszolta a szavazói jó részét a saját problémáik exportálása nélkül. bizonyára kurvára hiányzott volna Bajnainak a paksi atomerőműről vagy az antiglobalizmusról szóló vita...

kamill77 2012.11.18. 23:08:04

@dark future:

naigen... kíváncsian várom a közvéleménykutatási adatokat, úgy pár hónap múlva...

mikor már mindenki jól kiveszekedte magát, kihullott az összes szög a zsákból és elkezdünk rendet rakni.

SPYD3RM4N 2012.11.18. 23:13:18

@Pop40: "... de arról, hogy szerinte mit is kéne akkor tenni, arról már lövése nincs."

Lövésem sincs?

Nézd, a 2014-es választásokat valami csoport fogja megnyerni. Ha most vasárnap lennének a választások, akkor ez a csoport a Fidesz lenne. Tehát akkor mi is a kérdésed? Hogy én a JELENLEGI helyzetben minek látom esélyét, hogy ki tudná leváltani a Fideszt? Egész konkrétan: senki. Sajnos az emberek most vasárnap a Fideszt választanák meg. Miért, te a JELENLEGI helyzetben milyen más esélyt látsz?

Ja, hogy akkor mégsem ez a kérdésed? Hanem az, hogy MILYEN VÁLTOZÁSOKNAK KÉNE LEZAJLANIUK, illetve MINEK LÁTOM LEGNAGYOBB ESÉLYÉT, HOGY MILYEN VÁLTOZÁSOK FOGNAK LEZAJLANI? Én folyamatosan erről írok neked már három hozzászólás óta: ha te, személyesen TE pl. leszállsz arról a (szerintem szánalmas) kétbites üzemmódról, hogy MSZP vagy Fidesz, akkor talán a most "inaktív/bizonytalan/nem szavazna" réteg - ami jelenleg is a legnagyobb választói csoport, és ez minden bizonnyal csak nőni fog 2014-ig - bizony le tudná váltani a Fideszt. Hogy milyen formációval - nem tudom. Lehet, hogy az LMP lesz az esélyes, lehet, hogy a Jobbik (ennek nem örülnék), lehet, hogy egy még nem létező csoport, nem tudom. Annyit állítok csupán, hogy az MSZP két legutóbbi miniszterelnökével jellemezhető csoport szerintem nem lesz szimpatikus ennek a "bizonytalan/nem szavazna" csoportnak, tehát ebbe energiát feccölni szerintem tök felesleges és a Fidesz malmára hajtja a vizet.

Ez a kétbites gondolkodásmód, hogy "csak a legnagyobb ellenzéki pártra szavazok minden alkalommal, és ez a két párt EGÉSZEN VÉLETLENÜL MINDIG UGYANAZ A KÉT PÁRT", na ez vitte sírba az országot az utóbbi másfél évtizedben. Majdnem teljesen mindegy, kire szavazol, csak ne ezek közül valamelyikre.

"(...) elég hiteltelen az észosztás."

Elég hiteltelen az a kérdés, amire egészen pontosan csak EGY választ fogadsz el, ráadásul ezt előre deklarálod is. Akkor minek kérdezel? Tök mindegy, hogy én mit mondok, mert neked az MSZP oké és rájuk fogsz szavazni. Ennyi. Akkor meg miről beszélünk?

krepler 2012.11.18. 23:18:13

@kamill77: izé, elvált szülők gyereke? még az is lehet, h elhiszi, hogy ő tényleg őszintén... és tényleg ő a hídverő.
de mindannyian ismerjük azt az urat, aki a verekedőket akarta kibékíteni, és mindketten megverték...
ahhoz, hogy ez politikailag sikeres legyen, más ember kéne. (már induláskor: fidesz: mdf-fel közös székházeladás és más ügyeskedések - az lmp tiszteségesebb és balfékebb ennél) - arról nem beszélve, hogy tulajdonképpen sokkal nagyobb esély van "igazi" jobboldali pártnak BAJNAI körül létrejönni és baloldalninak az lmp körül - feltéve, hogy a jobb-bal fogalmát a nemzetközi fogalomrendszer szerint, és nem az mszp-fidesz párharc szituációban értelmezzük.
azért szép lenne...

Pop40 2012.11.18. 23:33:42

@SPYD3RM4N:

Látod, pontosan erről beszéltem. Szidod a "kétpárti" gondolkodásmódot, (nem tudom, amúgy nekem mi közöm hozzá) de mikor végre válaszolsz a kérdésre, kiderül, hogy alternatíva nálad sincs, megvonod a vállad, hogy marad a fidesz. Nos, ez nálam (és még sokaknál) akkor sem alternatíva, ha a kecskepatás ördögre kell leszavazni, nemhogy egy Bajnaira.

" Sajnos az emberek most vasárnap a Fideszt választanák meg. "
Ebben én spec nem vagyok ilyen biztos, lévén az ellenzéki pártok aránya jóval magasabb, mint a fideszé, és a bizonytalanok/nem nyilatkozók sem a fidesz hívei döntő részben.
Mindössze annyit kéne tenni, ha most vasárnap lenne választás, hogy szombaton összeállni egy technikai koalícióba, előre meghatározott feltételekkel. (ez persze elméleti dolog, mert nem most vasárnap lesznek a választások.)

"Hogy milyen formációval - nem tudom."
- Na ez az: a szavazólapon nincs "nem tudom, csak ne a fidesz" formáció. Valakit ikszelned kell. Egyetértek azzal, amit írtál, de csak akkor, ha KONKRÉT javaslat is van mögötte. Rezignált lemondás, hogy nyer a fidesz, ez nem konkrét javaslat és nem alternatíva.

"Tök mindegy, hogy én mit mondok, mert neked az MSZP oké és rájuk fogsz szavazni."

Ezt nem tudom, kinél olvastad, nálam biztos nem, ki nem állhatom az mszp-t. De a következő tények sajnos állnak:

1, Az mszp, bármilyen szar is volt, NAGYSÁGRENDEKKEL tisztességesebb volt minden téren, mint a fidesz. Demokrácia állapota, lopások mennyisége, elbaszások mennyisége, stb stb stb.

2, Bármilyen formáció indul Orbán elvtárs ellen, jelenleg az mszp nélkül nincs esélye kormányváltásra. Ennélfogva aki mindenképp kormányváltást akar, kényszerűségből akkor is el kell fogadnia a szocikat, ha nem szereti őket. (És ez baromira nem jelenti azt, hogy az mszp oké.)
Más tészta, hogy Bajnait viszont valóban jó jelöltnek és elfogadhatónak tartom, őrá akkor is szavaznék, ha nem a fidesz lenne az alternatíva.

SPYD3RM4N 2012.11.19. 00:04:12

@Pop40: "megvonod a vállad, hogy marad a fidesz."

Nem "megvonom a vállam", hanem "figyelemmel kísérem a pártpreferenciák alakulását, ezért tisztában vagyok a tényekkel". Nézd meg mondjuk a Szonda Ipsos főoldalát.

"(...) kiderül, hogy alternatíva nálad sincs (...)"

Pont erről beszélek. Te valami csodaváró vagy, aki azt hiszi, hogy létezik egy recept, hogy ha ezt és ezt csináljuk, akkor le lesz váltva Fidesz, szinte egész biztosan. Ki kell ábrándítsalak: nincs ilyen recept. Ehelyett pl. valószínűsíteni lehet dolgokat. Esetünkben pl. azt, hogy a legutóbbi MSZP-s kormányok miniszterelnökeire nem fognak szavazni a "bizonytalan/nem szavazna" arcok nagy tömegével.

Nem értem, hogy tőlem milyen alapon vársz el többet, mint amit te is nyújtani tudsz: esélylatolgatás. Vagy te rendelkezel egy kész stratégiával? Akkor miért a Fidesz áll a pártpreferenciák csúcsán? Ja, hogy te sem a kész megoldást, a tuti választ szállítod? Ja, hogy te is arra vársz, hogy a MÁSIK változtasson a pártpreferenciáján, a viselkedésén? Ja értem. Tudod, én is erre várok. A többféle lehetőség közül én megmondom, hogy szerintem mi a legvalószínűbb lehetséges út.

Talán ne szólj már be amiatt, mert nem látok a jövőbe. Honnan tudjam, hogy melyik lesz az a formáció, amelyik leváltja a Fideszt? Én valószínűsítek, az ország jelenlegi hangulatát figyelembe véve. Azt mondom, hogy a "bizonytalan/nem szavazna" réteg, a legszélesebb választói réteg, tehát rájuk érdemes építeni; másrészt pedig, hogy ezt a réteget az ex-MSZP-s miniszterelnökök arcával nem lehet mobilizálni a Fidesz ellen. Ennyire ék egyszerű, amit állítok. Légyszi ne kérd rajtam számon, hogy nem látok a jövőbe, mert te sem! Te egy pontos pártnevet vársz tőlem, én pedig teljesen másról beszélek. Elbeszélünk egymás mellett, mert nem érted meg, amiket írok. Én azt írom, hogy kire NEM érdemes energiákat feccölni. Gyakorlatilag minden másba érdemes lehet. Amibe nem érdemes, azok a volt MSZP-s miniszterelnökök, mert nem szeretik őket az emberek. Velük nem lehet jól kampányolni. Szerintem ez a jövőben is így lesz, még néhány évig legalábbis. Ennyi.

Pop40 2012.11.19. 00:27:37

@SPYD3RM4N:

""figyelemmel kísérem a pártpreferenciák alakulását, ezért tisztában vagyok a tényekkel".

Azok nem tények, hanem közvéleménykutatási adatok. tendenciákat mutatnak, de pontos értéket nem lehet belőlük megtudni.
Másrészt pedig add már össze az ellenzéki erők támogatottságát! Neked nagyobb szám jön ki, mint a fideszé?:D
Na ne már. Csak ennyi kell, h összeálljanak, és kész a fideszbukta.

" Te valami csodaváró vagy, aki azt hiszi, hogy létezik egy recept, hogy ha ezt és ezt csináljuk, akkor le lesz váltva Fidesz, szinte egész biztosan"

Éppen fordítva: TE vagy, aki várja a csodát. Én 2014-ben leszavazok arra az erőre, aki a legnagyobb eséllyel eltakarítja a fideszt. Te viszont vársz valakit, aki eltakarítja a kétpártrendszert. Nem mondom, hogy ez elítélendő, ne gondold. De szerintem nagyon nem most van ennek itt az ideje. Majd ha egy demokratikus kormány eltakarította a fideszt és a mocskát, elmélkedhetünk az esetleges alternatívákról.

"a legutóbbi MSZP-s kormányok miniszterelnökeire nem fognak szavazni a "bizonytalan/nem szavazna" arcok nagy tömegével."

Bajnaira miért is ne szavaznának? Csak mert az mszp jelölte 2009-ben?
Amúgy a kvéleménykutatások sem azt jelzik, h nem akarnak rá szavazni. - sőt. Nem tudom feltűnt e, de sokkal népszerűbb, mint Orbán.

"Talán ne szólj már be amiatt, mert nem látok a jövőbe."

Én egy szóval nem mondtam ezt, te kötöttél belém, hogy kétpártrendszerben gondolkodom. Erre válaszul kértem tőled az alternatívát, hogy ha az nem jó, akkor mi legyen helyette. (feltétel természetesen hogy takarodjon a fidesz.)

"Én azt írom, hogy kire NEM érdemes energiákat feccölni."

Én nem feccölök energiát senkire. Kiválasztom a kínálatból azt, aki a célnak legjobban megfelel. (Akár a legkisebb rosszat, ha jó nincs.) A másik alternatíva az, hogy ülök, és várom a messiást, ez a lehetőség nekem nem opció.

SPYD3RM4N 2012.11.19. 08:14:59

@Pop40: Kicsit próbálj felülemelkedni a napi politikai hacacárén, és nézz vissza 2010-be. Na vajon ki kormányozta akkor az országot, aki miatt ma a Fidesznek kétharmada lehet? Kiből lett elegük annyira a választóknak, hogy a - rád is jellemző mentalitással - beszavazták a "legkisebb rosszat/legnagyobb erőt"?

De te nyugodtan szavazz csak rájuk, legfeljebb újabb Fideszes 2/3 következik utána. Mondom, lehet ezt évszázadokig játszani a "nem most van ennek itt az ideje" jelszava alatt. Lelked rajta.

Pop40 2012.11.21. 05:14:14

@SPYD3RM4N:

Ami tény: Bajnai sokkal jobb, mint a fidesz.
Ami tény: Széleskörű összefogással bőven legyőzhető Orbán.
Ami tény: Orbánt el kell takarítani mindenképp, mert az ország nem bír ki még 4 évet a maffiabandájával.

Ebből bizony az egyetlen esélyes jelölt, Bajnai támogatása következik.

És az is tény, hogy bármennyire is magyarázod, hogy így nem jó, JAVASLATOD neked sincs.
A te elképzelésed az, hogy karba tett kézzel várjuk a Tökéletes Jelöltet, aki majd 2070-ben talán megjön.
Én elhiszem, hogy neked nem szimpatikus a helyzet, nekem sem az, de amíg megoldási javaslatod nincs a kritika mellé, addig nincs továbblépés.

Amúgy te pl nem fogsz szavazni, mert nincs tökéletes jelölt?:O

lorantka_a_gall 2012.11.27. 00:04:17

@pástétom: Bajnai meg azt mondta, hogy 2010 után nem politizál... komolyan van BÁRMI, amit ezeknek elhiszel?! o.O

lorantka_a_gall 2012.11.27. 00:07:23

@Pop40: ki nem állhatod az mszp-t és rájuk fogsz szavazni. Gratulálok. Biztosan nagyon csinos a feleséged. :D
süti beállítások módosítása