Röviden: Nem.

 

Sehol sem, mert a választási rendszer sajátosságai következtében, az egyéniben értelemszerűen nem nyerő LMP jelöltek a szocialistáktól és a jobbiktól vesznek el listás mandátumokat, akik szintén nem egyéni győzelmekből szereznek majd mandátumot.

Budapesten meg különösen nem, mert az LMP jelöltjeinek indulása a tavaszi tapasztalatok szerint nem tesz jót a szocialistáknak, valamint nagyon a szerencse, meg a választási matematika kérdése az, hogy meg lesz e Fidesz fővárosi közgyűlési többsége, ami ennek a választásnak az egyetlen igazi kérdése. Nagyon kétesélyes játszma lenne az, amely az egyetlen potenciális koalíciós partner kinyírására irányul, nem számolva azzal, hogy ez a többség nem jön össze. A szocialistákkal majdnem kizárható, a jobbikkal pedig rettenetesen ciki együttműködés következtében Budapest kormányzása újra háttéralkuk, egyéni ambíciók és teljesen terméketlen pártpolitika terepe lehetne, egyértelmű felelősök nélkül.

A szelvénygyűjtési időtartamot szűkítő szabályozás sokkal inkább az mdf és szdsz maradékok és egyéb civilnek álcázott elmebeteg projektek kiszűrésére szolgált. Szerintem nem volt a valóságtól elrugaszkodó feltételezés az, hogy a Budapesten különösen erős, a megerősödésre időt kapó, és már anyagi eszközökkel is rendelkező LMP képes lesz megugrani ezt a magasságot.

Nem képes, ráadásul ahelyett hogy mindkét irányba indulva, a Fidesz és az mszp szavazótáborának centrum felé húzó szavazóit célozná meg, mindkettőt elidegenítő inkoherens, picsogó kampányt folytat.

Szar az LMP kampány, és ez különösen fájó akkor, amikor a szavazói „igény” ilyen határozottan meg van, egy a Fidesz centrumtól balfelé megjelenő, újbalos, környezetvédő, értelmesen liberális, a politika formavilágát is megújító fiatalos erőre.

Az LMP nem azért kell, mert annyira szeretjük, hanem azért, mert az mszp-t és a jobbikot annyira nem szeretjük. A főpolgármester jelölt hiánya pedig jó pár százalék mínusz, ami szavazatban az mszp-nél, mandátumban az mszp-nél és a jobbiknál landolhat végül.

Arról nem beszélve, hogy a nem eszükről híres pesti szavazók az ő demszkijük távozásától megzavarodva esetleg a nagy schmuckot is megtámogathatják, az ő listájával együtt.

Ami valljuk meg, csak elsőre vicces.

 

 

Címkék: kampány fidesz schmuck andor lmp jávor benedek főpolgármester jelölt

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr232264123

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Még két nap... 2010.09.01. 13:26:51

A FIDESZ demokrácia-romboló húzása az ajánlószelvény-gyűjtés körül érdekes fejleményeket látszik hozni, és lehet, hogy talán még öngólnak is bizonyul. Az lassan már közhely, hogy az új szabályozás, mely szerint négyszer annyi cédulát kell összeszedni ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spájdernecc 2010.09.01. 12:35:54

"Arról nem beszélve, hogy a nem eszükről híres pesti szavazók az ő demszkijük távozásától megzavarodva esetleg a nagy schmuckot is megtámogathatják, az ő listájával együtt."
Apám, ezért kiherélnek :)

lorantka_a_gall 2010.09.01. 13:13:04

Még elsőre sem vicces. Szerintem.

Ha pedig a választóknak fontos, hogy elindulhasson az LMP a főpolgármesteri és a polgármesteri címekért (egyéniben és a fővárosi listán ott leszünk), akkor legyenek szívesek, töltsék ki az ajánlószelvényüket, és fáradjanak el a legközelebbi nagyobb csomópontig, ahol leadhatják azt az LMP-s aktivistáknak. Akik ott vannak már legtöbb helyen egy hónapja.
Nem kell olyan sok már.

Köszi!

Fenehorizont 667 2010.09.01. 17:32:01

@spájdernecc:
Ugyan..ebben a kurva országban egyetlen egy csoportosulás akad csak, amelyikkel egy kankós lófaszt is be lehet nyeletni, miután meglebegtetnek valami baromságot (pl.: Hetes Metró, náciveszély van, Orbán egy diktátor stb), és azok a pestiek.

bunko_jobbos 2010.09.01. 17:37:35

"nem eszükről híres pesti szavazók"

Köszi, ez jól esett. Főleg, hogy a 2006-es és a 2002-es (!!!!!) választásokat nekik köszönhetjük: az atomfizikus Medgyessyt, az idegbeteg, sunyi Ferit, az államadósság megduplázódását, stb.

is 2010.09.01. 17:54:43

@fenehorizont: Ugyan..ebben a kurva országban egyetlen egy csoportosulás akad csak, amelyikkel egy kankós lófaszt is be lehet nyeletni, miután meglebegtetnek valami baromságot (pl.: het% GDP novekedes, nem lesz Kisgazda koalicio, nem kell tandij, szinglihordak veszely van, Gyurcsany elmebeteg stb), és azok a ...

naheat ez egy ilyen kaptafa. mint a Bukas-video.

is 2010.09.01. 17:56:12

@bunko_jobbos: ugyan-ugayn. a 2008-as nepszavazas 84%-anal nagyobb hulyeseget nem fogsz tudni mondani. 84%- hulyerol beszelunk, nem kevesebbrol.

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2010.09.01. 18:17:35

NA! A vidéki sutyermákok előmásztak?! HAJRÁ, hagy szóljon! OSSZÁTOK! Gyerünk! Ami a csövön kifér! Adjátok ki magatokból a frusztrációt, mert ha bent marad, még a végén rákot okoz...

Fenehorizont 667 2010.09.01. 18:22:15

@is: Majd erről beszélgessünk Mmég, ha Schmuck már főpolgigént vigyorog a kamerába, és az Index címlapon ünnepli...persze csak a maguk független, provokatív & laza stílusában :)

Yeto 2010.09.01. 18:23:45

A nyerő Fideszesek pedig az MSZPtől, LMPtől és a Jobbiktól vesznek el helyeket. Kértek még ilyen intelligens megállapításokat? Van a tarsolyomban...

Fenehorizont 667 2010.09.01. 18:25:19

@Fot L' Mondó:
Nofene, csak nem egy előítéletek nélküli, felvilágosult, progresszív gondolkodású, modern pestiember teccik lenni? :)

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2010.09.01. 18:29:23

@fenehorizont: valljuk meg, a kommentek olvasásakor előbújt belőlem... :)

gauche caviar 2010.09.01. 18:44:45

Gratulálok.

"Az egyéniben nem nyerő LMP-jelöltek a szocialistáktól és a jobbiktól vesznek el helyeket."

Az egyéniben nem nyerő MSZP-jelöltek a zöldektől és a jobbiktól vesznek el helyeket.

Az egyéniben nem nyerő jobbikos-jelöltek a szocialistáktól és a zöldektől vesznek el helyeket.

Galván_Tivadar 2010.09.01. 18:56:28

Meg lesz az a sok cetli az LMP-nek, pont úgy, mint tavasszal. Akkor is a katasztrófától volt hangos a sajtó, aztán hipp-hopp, határidőre pont sikerült. Micsoda véletlenek, csodák vannak!

Paranoid Android2 2010.09.01. 19:38:41

@gauche caviar: Elmagyarázom.
A kompenzációs lista lényege, hogy az egyéniben nem nyertes szavazatok is hasznosuljanak.
Ez praktikusan azt jelenti, ha jelen van egy nagyvárosban a 10 % feletti LMP (vagyis minden egyéni jelöltje mondjuk a 3. a nyertes Fidesz és a a 20% körüli mszp mögött megelőzve a jobbikot), akkor az elvihet 1-2 listás helyet, amennyivel kevesebb helye lesz a mszp-nek és a jobbiknak.
Vagy ha másképp van magyarázd el.
Természetesen minden párt szemszögéből igaz ez, tehát a szocik arra hajtanak, miként a jobbik is, hogy az LMP nyervadjon meg.
A Fidesz, ha sok, vagy minden egyéni kerületet megnyer, akkor gyakorlatilag nem veszít helyeket az LMP indulásával. (Nagy általánosságban.)

Anti Anyag (törölt) 2010.09.01. 19:48:57

Nem nagyon látom, hogy egy LMP-s miben különbözik egy MSZP-stől?

Kb. az MSZP gyurcsányista szárnyával ekvivalensek, ami még az MSZP-ben is szélsőséget jelent.

spájdernecc 2010.09.01. 19:49:27

@Paranoid Android2:
ez a helyi/kerületi ÖK-kra igaz, de tudtommal a Fővárosi Közgyűlés simán listás szavazás, ergo nincs kompenzáció..
az is igaz, hogy nem mostanában forgattam a ÖK tv-t

Paranoid Android2 2010.09.01. 19:53:50

@spájdernecc: Ez teljesen igaz. Ez egy marha komplikált rendszer, amit írtam értelemszerűen nem vonatkozik a listás szavazásokra. De miután annak a számítási módja is érdekes értelemszerűen ott is bekavar, hogy hány lista kap mandátumot.
Annak komoly vakrepülés ez a téma aki nem ismeri a választási rendszert.
De nem is ebből a blogból fogja megismerni.:)))

Paranoid Android2 2010.09.01. 19:57:53

@Anti Anyag: Az véleményem szerint nagyon nem igaz.
Az LMP mind az mszp-től, mind az szdsz-től nagyon messze áll, habár az igaz, hogy szociológiailag a mancsaft pesti része viszonylag kompatibilis a "zuhman elvtárs" által annó belvárosi értelmiségnek nevezett csoporttal.
Van esélyük az szdsz-esedésre, az tény, de ilyen rosszat helyből ne gondoljunk senkiről.

Paranoid Android2 2010.09.01. 20:00:17

@spájdernecc: Vígasztaljon, alig találkoztam emberrel, aki tisztában lenne a választási rendszereinkkel.
Szerintem ez a természetes emberi védekezés.:)))))
Egész pártok csináltak úgy kampányokat, hogy nem értették.:)))))

spájdernecc 2010.09.01. 20:02:47

jelen állás szerint / és hiányos helyismeretemet kéretik enyhítő körülménynek venni / így távolról az az igazi LMP-s, aki többé-kevésbé piacpárti és jogvédő, mint egy szadeszes, szoldáris és egalitáriánus, mint egy szoci, csak megbukott demagógiából és korrupcióból

spájdernecc 2010.09.01. 20:07:20

@Paranoid Android2:
hagyd a franba :)
90-ben listáról kerültem be a helyi Ök-ba / voltunk néhányan / a volt tanácstagok, akik egyéni vk-ból kerültek be függetlenként /he-he/ a ciklus végén sem értették mi a fenét keresünk ott, és milyen alapon azonos értékű a szavazatunk az övékkel, hiszen " nem szavazott rátok senki"

Anti Anyag (törölt) 2010.09.01. 20:10:52

@Paranoid Android2: Az LMP megnyilvánulásai úgy nagyjából SZDSZ-szerűek és elijesztik a választót. (Nem panaszként írom, örülök ennek, ahogy az SZDSZ bukásának is örültem)

Diocles 2010.09.01. 20:23:26

@Paranoid Android2:

bocs, de a fővárosi közgyűlésre éppenhogy NEM IGAZ a logikád, ott ugyanis nincsenek egyéni körzetek, listás szavazás van.

tehát, fájdalom, de ha a Fidesz azt akarja, h többsége legyen ott, akkor nagyon is kívánatos, h Jávor Benedek ne induljon, és ne húzhassa meg az LMP-listát.

ezt leszámítva persze érdeke a Fidesznek, h induljon el LMP-s jelölt, főleg Miskolcon és Szegeden.

Diocles 2010.09.01. 20:28:40

megjegyzem (bár fideszesként egyetértek azzal az okoskodással, h az LMP jobb, mint az MSZP, és a Fidesznek éppen ezért a háttérből is kéne segítenie, pl. nyomatni a köztévében, stb.) azzal nem értek egyet, h az LMP hasznos segítője lenne a Fidesznek az önkormikban.

Az LMP ugyanis egy teljesen lilaködös gittegylet, amelynél
sok esetben még a vérkorrupt MSZP is jobb, egyszerűen azért, mert ők tisztában vannak a realitásokkal.

nézd meg pl. az éles beruházás-ellenességüket, legutóbb a mostani győri Audi-beruházás ellen kelt ki élesen az LMP, namármost kétlem, h bármelyik fideszes, vagy akármilyen polginak szüksége volna egy ilyen "szövetségesre", amely minden beruházót elzavar arra hivatkozva, h a kiszemelt területen különleges fűszálak élnek...

szóval szerintem totálisan reménytelen bármiféle együttműködésben bízni az LMP-vel

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.09.01. 20:30:14

Arrafelé, ottanság híresek lehetnek a nagy eszükről az atyafiak.
Tarlóst máris vihetik a talicskával együtt oda a vidékbe.

Fenehorizont 667 2010.09.01. 20:35:54

@Diocles:
ja, az mszp-sek annyira tisztában vannak a realitásokkal, hogy kompletten lerabolták az országot, és egy offshore-specialista, csaló tolvajt el tudtak adni úgy, mint az országot megmentő szakértőt...
hát ebből a 60 év dijalektikus materjalizmusában edződött realitásból szerintem bőven elég ennek az országnak.

országunkban valóban az mszp az egyetlen olyan párt -már nagyon régóta-, amelyik igazán kőprofi realistákkal van tele, de ezt pozitívumként emlegetni...hááácc...necces.

Paranoid Android2 2010.09.01. 20:39:22

@Diocles: Az írásban elkülönítem a két dolgot.
Másrészt, ha a smuki listája is bekúszik, a Fidesz listája pedig 45 %, vagy kicsit a fölött áll meg, akkor simán benne van a pakliban, hogy nincs meg a többség.
Akkor pedig csak az LMP jöhet szóba koalíciós partnerként. Ami jó ha nem 3 fős frakció.
És egy-két fős többség még egy 33? fős testületben sem sok.

parttalan 2010.09.01. 20:40:06

"Az LMP nem azért kell, mert annyira szeretjük, hanem azért, mert az mszp-t és a jobbikot annyira nem szeretjük."

Csak a magad nevében beszélj, jó?

Paranoid Android2 2010.09.01. 20:48:23

@parttalan: Bocsi, királyi többes volt.:))))))

spájdernecc 2010.09.01. 20:53:18

@Paranoid Android2:
" amit a legjobban szeretek magamban,az a szerénység " :)

spájdernecc 2010.09.01. 20:59:02

@Paranoid Android2:
látom, a kortárs klasszikusokat is vágod, nem csak az uljanovi tanítást :)

Paranoid Android2 2010.09.01. 21:03:48

@spájdernecc: Igen, valóban széleskörű műveltséggel rendelkezem.:)

Diocles 2010.09.01. 21:34:30

@Paranoid Android2:

ez illúzió, az LMP-vel semmilyen formában nem fog tudni együttműködni Tarlós, nézd már meg őket, az SZDSZ legrosszabb doktríner-emberjogi vonalát örökölték.

félreértés ne essék, nem azt mondom, h egy az egyben ők az új SZDSZ, hanem azt, h jócskán örököltek annyit az SZDSZ ideológiájából, h totál lehetetlen legyen velük bármiféle együttműködés.

még Schmuck-kal is jobban együtt tudna működni Tarlós, mint velük.

Diocles 2010.09.01. 21:36:34

@fenehorizont:

a vérkorrupt MSZP legalább nem akarja megfúrni a győri Audi-beruházást, stb.

nem biztos, h az a jó, ha tisztességes idióták töltik meg az önkormányzatokat, ha ezek a "tisztességes" emberek gallyra vágnak (akarnak vágni) potom 10 ezer munkahelyet, mint most az LMP Győrben...

Paranoid Android2 2010.09.01. 22:00:17

@Diocles: Hát ezt csak az élet döntheti el.
De az LMP-és gyökeresen más emberfajta, mint az szdsz-es.
Az ungár klára (lásd a narancs cikket) még jól adja a régi szdsz-es feelinget, ahhoz képest az LMP náci.:)))

Zotya 2010.09.01. 22:51:51

"Nagyon kétesélyes játszma lenne az, amely az egyetlen potenciális koalíciós partner kinyírására irányul, nem számolva azzal, hogy ez a többség nem jön össze."

Túl "budapestcentrikus" vagy. A legtöbb vidéki városban nincsenek, és nem is lesznek koalíciók, mert a győztes visz mindent. Ez sem a lakosság érdekeinek figyelembevételére, sem kompromisszumok kötésére nem készteti a városvezetést.

"A szelvénygyűjtési időtartamot szűkítő szabályozás sokkal inkább az mdf és szdsz maradékok és egyéb civilnek álcázott elmebeteg projektek kiszűrésére szolgált."

Ma Magyarországon pont az az egyik legnagyobb társadalmi probléma, hogy gyengék a civil önszerveződések. (A pártállami évek tettek arról, hogy kialakuljon az "úgyis ők döntenek" személet)
Emiatt aztán akármit be lehet nyeletni az emberekkel, mert vagy félnek, vagy egyszerűen nincs energiájuk kiállni az igazukért, mert a hatalom 100-os birtokában tojnak a véleményükre.

Emiatt is mondom azt, hogy őszintén szólva sajnálom, és nem értem, hogy miért kell kinyírni a civil kezdeményezéseket. Más országokban a nagyobb városokban is sokkal nagyobb a helyi szerveződések aránya.
A város legyen a maga ura, és ne kizárólag az országos politikai szelek határozzák meg, hogy kik irányítsák a várost.

Sajnos személyes tapasztalat, hogy, ha egy városban a civilek felemelik a szavukat, akkor a városvezetés azonnal rájuk húzza a helyi ellenzék mezét, hogy "civilnek álcázott" pártpolitikai érdekekkel teszik, holott messze nem erről van szó.

Ezzel most szerintem vérig is sértetted az elempéseket, hiszen pont ők azok, akik ilyen "civilnek álcázott elmebeteg projektekből" alakultak ki.

agyalapi 2010.09.02. 20:44:27

Már (sor-)katonakoromban világossá vált előttem, amit Hofi Géza bácsi is megerősített: hogy ki mennyire bunkó, az nem függ a lakóhelytől. Tahó van Pöstön mög vidékön is.
A hozzászólásokból látom, ez a gangsterváltás 20 éve alatt se változott. Polgártársaim egy részének mindegy, mit mond a másik, csak valamiért utálni lehessen. Hát utáljuk egymást gyerekek, az élet így is szép.....
Nekem az az érzésem, hogy a városiak a régi módi szerint kalapos Jani bácsinak könyvelik el a vidékit, aki a tehénfejésen kívül semmihez se ért. Ideje lenne ébredni emberek, a falvakban tehénnek (sajna) már nyoma sincs!
A bunkót viszont még mindig megismerjük, bárhogy próbál sunnyogni. Most lebuktam. Régen városi bunkó voltam, aki falura került. Azóta megváltoztam,(megjavultam) nagyon gerjedek az aszfaltbunkóra. Tessék ezt figyelembe venni.
Némi önkritika csodát tehet.
10-telettel:
Agyalapi
süti beállítások módosítása