A politika egyik alaptétele, hogy a szavazás szempontjából teljesen irreleváns, hogy te minek tartod magad, csak az számít, hogy a politikailag képzetlen, a cizellált ideológiai finomságok iránt érzéketlen választópolgár kivel téveszt téged össze, amikor megpróbálja emlékezetébe idézni annak a politikai alakulatnak a nevét, amelyet a legkevésbé utál. Azok akik bele vannak zúgva egy pártba és speciel nem a tiédbe, nem tévesztenek, határozott céllal érkeznek és miközben ikszelnek kéjjel gondolnak a rivális párt főnökének arcára, a remélt eredmény kihirdetésekor.

Gondolhatod persze azt is, hogy a sajtó, meg az internet útján elmagyarázod a reménybeli bázisnak, hogy milyen firnyákos elképzeléseid vannak a bakfark edzéséről, vagy a súvadásról, de sok szavazót bonyolult levezetésekkel nem állítasz magad mellé. Persze vannak olyanok is, akik szakmai alapon szavaznak, de jelentéktelen kisebbségekkel csak akkor foglalkozunk, ha minimum bőrtangában büszkék, az atomfizikusok húzzanak az édes jó anyukájukba, ők sose fognak használt fűtőelemeket hurcibálni a képviselői irodaház elé.

Nincs bölcsebb mondás a politikában: Keress egy gazdátlan tömeget és állj az élére. Az emberek időnként begerjednek és valamilyen kollektív lélek bukkan fel bennük, közös hívószavakat növesztenek, amelyek tulajdonsága, hogy ha megbeszélik őket, tökéletesen mást jelentenek mindenki számára. Ezért van az, hogy a politikai pártokban tanácsos kerülni a párbeszédet, hiszen ha a tagság rájön, hogy például a szociáldemokrata szélsőkapitalistát jelent, lehet, hogy morcos lenne.

Azok, akik a tömeg élére keveredtek valahogy, mindig azt hiszik végül, hogy az ő eszméjük horgasztotta fel a tömeg dühét, az ő személyes karizmájuk miatt van tele a folyosó jófej bölcsész csajokkal és felserkent nagymamákkal. Ez általában jót tesz az önbizalmuknak, gyakori baleset közöttük, hogy az orruk beleakad holmi armatúrákba és lenézik a tudatlan sleppet. Amely szükségképp nem volt ott a tan születésénél, amikor (az általában fővárosi illetőségű, vagy odaszakadt) alapítók meghallván az idők szavát, megalkották a tutit, amely tudvalevőleg olyan patinával vonja be az ott sürgölődőket, amelyet nem kezdhet ki sem kritika, sem az, hogy az alapítók szellemi horizontja sem mindig tekinti át az összes vizeket és szárazulatokat.

Eddig akár a boldogult pesti elitpártokról is beszélhettünk volna, de fájdalom, torgyán doktorral és mindenki mással, aki pártelnöki apanázs húzott valahonnan ez történt és semmi más.

Egyetlen, jókor-jóhelyen csávó sem gondolta soha azt, hogy túlságosan komplex interakcióba kellene bonyolódnia azzal a tömeggel, amelyik az ország jelentéktelen 85%-án próbálja túlélni valahogy. Senki nem akar olyanokkal paklizni, akik kicsinyég is másképp találják gondolni. Ezzel nem is lenne baj, csak akkor problémás, ha nem működik a karizma, a korszellem komplikált, az összetétel heterogén, vagy baromira félreértettek valamit, valahol, valakik.

Az LMP egyre inkább egy ilyen félreértésnek tűnik nekem.

A rossz emlékű 2008-as évben kiderült, hogy buggyant magyar demokráciában a kormánytöbbséget nem érheti akkora politikai katasztrófa, hogy fegyveres tömegfelkelés mellőzésével távozzék. Ha máskor nem a „szociális” népszavazás után lehetett tudni, hogy a mszpszdsz projekt, Magyarország modernizálása, a lakosság alkalmazkodni képtelen kilenctizedének megnyuvasztása útján, nem bírja ez utóbbi kilenc tized döntő többségének támogatását.

Attól kezdve a demokrácia felfüggesztettnek volt tekinthető és a bemerevedett frontvonalak mögött lapuló hadak, valamint különösen a meggyötört polgári lakosság baromira kezdte unni a banánt, amelyet mintha irigátornak talált volt használni a mindkét oldali hadvezetés.

Igen sokaknak támadt az a nehezen kétségbevonható ötlete, hogy talán abba kéne hagyni ezt a játszmát.

Az apatikus tömegek ugyan megelégedtek azzal is, hogy a kormány ritkította (pontosabban, kevésbé sűrítette) a rablóhadjáratok számát, de ettől még meg kellett hallgatniuk napi rendszerességgel az ellenzék vezérének „Holnap győzedelmes ellentámadást indítunk” című beszédét, amely ilyen dózisban már a gyémánt kristályrácsában is sorvadás jellegű folyamatokat indukál.

A szerencsétlen, gyöngyöző homlokú magyar középosztály immunválasza volt erre az LMP, a szerencsés nevű Lehet Más a Politika.

Hát nem egy penicillin, de a reggeli dugóban az autóban bumerángot hallgató, rutinszerű, megélhetési adócsaló, jogszolgáltatással sújtott, kedvezményes deviza alapú kölcsönt törlesztő, előzetesbe nem csukott sorozatbűnözőtől rettegő, évek óta alig nyaraló, bárlistára felkerülő, a társadalomnak évtizedek óta nettó befizető, illúziót vesztett önálló egzisztenciáktól nem várható más.

És vagy hetvenezren gondolták azt, hogy tényleg lehet más, ami kétségtelen meglepetés volt, a viszonylag visszafogott kampánnyal (pénzhiány és akkor úgy tűnt ízlés okán).

A törzs persze az elvarázsolt pesti értelmiségiek csoportja, de a feeling, az ájjer, a zamat az a vidéki réteg, aki tényleg zöld, de nem kicsit, visszatérne az anyaföldhöz, rühelli a tartósítót, meg a karvalytőkét és baromira elege van az egészből.

Kegyelmi pillanat ez, egy pesti értelmiségi kezdeményezés és jobbra és balra már lelkesedni nem tudó lelkek csapata egy irányba indul.

Azért valljuk meg, ennek a dolognak, nem a párt ideológiai alapvetése az oka, hanem a vágy, hogy valami jobbat leljünk a politika szemétdombján.

Hogy talán tényleg elkaszálható a korrupció, hogy vannak értelmes válaszok az ezerszer szétbeszélt problémáinkra, hogy van még tartalék a magyar társadalomban, vannak emberek, akik elhiszik, hogy a rendszer (részben) alulról is reformálható.

Nem egy nagy nekibuzdulás ez, nem kell kivezényelni a rohamosztagosokat, hogy a biokertészeket visszakergessék a rekettyésbe, de kiderült, hogy egy zöld, a lokális értékekre koncentráló, a balos és jobbos értékek érdekes elegyét kínáló, szdsz-es utódpártnak gyalázott, pestinek vélelmezett, húzónevek nélküli pártocska eltalált valamit, mert bele lehet látni valamit, ami nagyon nincs és hiánya nagyon is érzékelhető, egy politikailag aktivizálódó értelmes társadalmi réteg számára.

Az LMP vezetői persze elkövették azt a hibát, hogy a saját jófejségüknek tulajdonították a kemény 2,6 %-ot és azt gondolták, hogy ami életképes volt EP ügyben, meg a nyockerben, az majd elviszi őket az országgyűlési választásokon is túlra.

Felkerültek az étlapra az igaz, de egyenlőre csak egy egzotikus nevű különlegességként és ahogy osztrigát is csak az elszántak rendelnek, úgy az LMP is csak a kísérletező kedvű érdeklődők számára jelent lehetőséget.

A párt gyakorlatilag nem mondott semmit az EP választások óta, de rendületlenül hiszi, hogy mély és tartalmas megnyilvánulásokkal bombázta a közönséget. Úgy tudja, hogy profi apparátust és remek kampánycsapatot grundolt össze és csak a csúnya média az oka, hogy nem figyel már rájuk, az újdonság erejének elmúltával.

Pedig igazából csak az alapító atyáknak herótjuk volt felmérni, hogy kik is alkotják ezt a pártot vidéken.

Vagy hogy kik szavazhatnak rá és legfőképpen milyen politikai konstellációk eredményezhetik az LMP felértékelődését?

Nem helyezték el a pártot a politikai erőtérben, amelynek virtuális ereje elejthet és felemelhet, jobb és bal között, ahogy a Fideszt 94-ben majdnem eltüntette és ahogy 2002-ben az LMP-nél ezerszer jellegtelenebb és értéktelenebb centrumpártot a sem ezek, sem azok jelszavával majdnem a parlamentbe lendítette.

Nem állt össze a fejekben a kép, hogy nem pártot szerveztek, hanem vezetői lettek egy társadalmi mozgás által szerveződő képződménynek, amely óhatatlanul a saját képére akarja formálni valamelyest az ő kis cuki, testükből és vérükből formázott szerelemgyereküket.

A gyerekek tudvalevőleg felnőnek, visszabeszélnek és ha nem figyelnek rájuk marhára durcásak bírnak lenni.

Az LMP nem figyel potenciális választóira, arra figyel, hogy az előadott performance értő közönsége hyper cool-ra értékelje az előadást, hogy a laja bajsza viccesen kunkorodjon és a nyolcban, ahol a párt hozta a nyolcat, a pincegalériákban az egészséges életmódra vonatkozó újévi fogadalmukat éppen megszegő kiábrándult posztszdsz-es értelmiségiek számára, akiknek napra pontosan húsz év után esett le, hogy az szdsz nem az, aminek szerették, bejöjjön a párt.

De legalább a kampány lenne jó.

Vagy lenne kampány.

Vagy mondanának olyasmiket, amiben nincs benne a bokros, meg az mdf.

Vagy nem a kívülről beszerzett kampányfőnök feltáró jellegű írása, önnön motivációiról, lenne az első élvezhető kampányesemény.

Vagy az LMP-és címlapon lévő írás címe és első mondata nem cáfolná egymást.

Vagy lenne egy, legalább egy eredeti ötlet.

Vagy legalább megvédenék a nyugdíjasokat.

Vagy legalább megkergetnék a lendvai ildikót.

Egy egyedülálló lehetőség enyészik el. Jelentős számú, magát baloldalinak gondoló, az orbánfóbiát teljesen magáénak valló, de az mszpszdszmdf rémálomból már felébredt ember keres magának egy szerethető pártot.

Az LMP jól láthatólag máshová kívánja pozicionálni magát. Nem a választókat akarja képviselni, hanem gondolom az alapító okirat, vagy mifene értékeit akarja eljuttatni a kevésbé cizellált lelkű lakosságnak, hogy azok körbeállhassák az LMP által szimbolizált Gaiát és távol tarthassák tőle a rohadt multinacionális tőkét. Vagy a fene tudja.

1 százalék fiúk, 1 százalék!

 

 

 

 

 

Címkék: kampány politikai kommunikáció lehet más a politika lmp

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr81692161

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mi az hogy LMP??! 2010.01.22. 15:35:35

  Tekintsünk most el attól, hogy a film az (egyébként számomra egyre izgalmasabbnak tünő) LMP egyik ismertség növelő filmje és tekintsünk el a megkopott arctól is (ááá nem Bakácsra gondolok). 0:56 és 1:20 között elmondja a srác a tutit. És erről m...

Trackback: Lenyúlt az LMP vagy beolvad az MDF-be? 2010.01.22. 11:58:34

Az index már korábban megírta, hogy az MDF és az SZDSZ egy választás szövetségben, Demokratikus Centrum néven indulna a 2010-es választásokon. Még a két kicsi parlamenti párt a listákkal és az együttműködés részleteivel volt elfoglalva, addig a név elk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZX 2010.01.22. 13:46:35

@Ludas Matyi Online: és a jobbiknak Bangladesh-hez? Mert én sem látok tisztán.

moTmeN 2010.01.22. 13:46:45

@Pollack: Bocs, dolgoztam viszonylag kozel az emlitett tudoshoz, es hat ugye a tudomany erdekeben, meg aztan o is elt mar a 70-es evekben mint agykutato. Szoval erted... Egy kutatotarsa talalkozott az egyik laborban LSD-vel, amire csak a multba revedo tekintettel mosolygott az emlitett szakember... :)
De nem en mondtam.

sertésmájkrém 2010.01.22. 14:02:06

@Pollack: sílusod alapján pont rólad szól a poszt. :)
Már miért ne lehetne véleménye, az alapján van ami eljut blőletek hozzá. Te meg meg vagy sértődve emiatt.
lol

Van egy (zsidó) barátom akiknek nagyon bejöttetek, állandóan húztam hogy büdös hippik vagytok csak, épképzláb tapasztalat nélkül. Embernek se lehet nagyon nevezni titeket, max naív hülyegyerekeknek, de nyomultok a bornyúságaitokkal. :)

na a multkori, a téren faszt formázó akciótok után mondta azt először hogy bazmeg ezek tényleg fostalicskák. :D
Azért a jobbikra nem fog szavazni, de mondtam neki majd eljön az az idő is, bár mire ő a mainstream média által szűrt tényeivel felismeri hogy hibázott már neki is késő lesz (Bpesti).

gansol 2010.01.22. 14:07:59

Hello!
Szerintem jó, hogy egyre többen foglalkoznak az LMP-vel (akár olyan szimpatikus stílusban mint a Török Gábor, akár ilyen kissé visszatetsző stílusban mint Para), mert ez is azt mutatja, hogy mégiscsak megmozgatja az országot ez a kezdeményezés.
Én drukkolok és segítek nekik, hogy előrelépjünk! Annyiban értek egyet Parával, hogy vannak olyan ziccerek, amiket kihagy a párt, de talán nem is várható el tőlük, hogy olyan ravaszdik legyenek az első választáson mint azzorbán :-)

TechMon 2010.01.22. 14:08:06

Nem vagyok zsidó de valószinűleg LMP-re szavazok majd !
A fenébe, akkor én is zsidó leszek ?
Jó hát akkor zsidó leszek !
Jobbik szerint.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.22. 14:10:02

@Pollack: Ha nem érted, akkor elmagyarázom, mivel sokan ezt írják a pártról, így nem árt tisztázni. Magam részéről, csak ebben az egy esetben nem fogok rájuk szavazni, ha addig kiderül, hogy szdsz-es kapcsolat van benne.

@ZX: A jobbiknak nem kell bizonyítania semmit, ők tökös gyerekek :) Persze biztosan azért vagyok nyugis, mert nem tartozom a célcsoportjaikba :)

latte · http://midterms.blog.hu 2010.01.22. 14:17:30

Az LMP tényleg szörnyen kommunikál, de azt túlzás állítani, hogy nem mondott semmit az EP-választások óta. Szerintem próbáltak mondani, csak nem érték el a média ingerküszöbét, meg tán az is lehet, hogy a választásokra igyekeztek felkészülni, olyan kívülről nem látható dolgokkal, mint programírás, stratégia kidolgozása, helyi szervezetek létrehozása és a többi. Az, hogy az LMP nem figyel a választóira nem hiszem, hogy megállná a helyét. Nincs még egy olyan párt, amely annyira igyekezne, már az öngyilkosság határait feszegetve figyelni a belső demokráciára, mint az LMP.

ZX 2010.01.22. 14:19:03

@Ludas Matyi Online: Én sem tartozom a célcsoportjaikba, engem mégis aggaszt. Ugyanis nem szeretném ha a hazám romhalmazzá válna mint 65-66 évvel ezelőtt, néhány ostoba ember miatt.
Perzse megkaptam már, hogy mit fosok, de még azóta is azt mondom, hogy jobb félni mint megijedni. Volt már rá példa, mikor nagyon megijedtünk.

OftF 2010.01.22. 14:22:36

A cikk első mondata alapján valószínűleg nem ugyanazt értjük politika alatt. Mert politika az is, ha a civil tenni próbál valamit, meg az is, amikor választott vezetői olyanná formálják az államot, hogy ez könnyebb legyen neki, meg az is politika, ami most épp van nekünk. A első mondatod ez utóbbira igaz, és ha ebből nem akarunk kilépni, akkor az valóban nem lehet más, definíció szerint.
Nekem úgy tűnik, hogy nem érdekli az LMP-t a protest szavazat, vagy inkább nem a protestre helyezi a hangsúlyt, hanem azok számát szeretné növelni, akik "bele vannak zúgva". Az persze más kérdés, hogy a magyar társadalom vajon elég érett-e erre, de hát próbálkozni szabad, én is jobban örülnék egy ilyen világnak. Az biztos, hogy a kommunikációjuk nagyon gyenge, a média ingerküszöbét nem nagyon tudják megugrani, pedig ez kellene nekik.

Pollack 2010.01.22. 14:24:55

@Ludas Matyi Online: Megnyugtathatlak, semmi közünk sem Izraelhez, sem az SZDSZ-hez, de mielőtt megkérdeznéd, még Bhutánhoz sem.
Az, hogy ezt a széljobbon oly' kedvesen elkezdték terjeszteni, az nem azért van, mert igaz, hanem azért, mert félnek, hoyg elszívunk tőlük szavazókat.
De hát mit is csinálhat egy olyan párt, akik az orosz medvétől kapják az ukázt...!? :)

redrick 2010.01.22. 14:30:10

@Ludas Matyi Online: Meg tartozhatsz. Azt ugyanis nem te mondod meg, hogy mondjuk zsido vagy-e, hanem ok.

Ismerek egy sracot, aki egy ilyen tarsasagba jart, kemeny jobbikos gyerek volt, zsidozott, ciganyozott... ahogy azt kell. Aztan a kurucinfon vmelyik nagyokos irt vmit a rohadek gondorhaju zsidokrol, es hat az o haja sajnos gondor. El is kezdtek cinkelni vele, eleinte csak poenkodas szintjen, aztan ahogy telt-mult az ido, a gondor haj, meg a zsidosag csak osszekapcsolodott a fejekben. A gyerek egyre kemenyebben zsidozott, fel centisre vagatta a hajat, de akkor mar ez is csak gyanus volt a haveroknak. Volt vmi verekedes is, most meg mar nem jar kozejuk.
Par hete meselte a sztorit egy sor mellett.
Csak azt akarom kihozni ebbol, hogy ovatosan a jobbikkal, mert nem csak Vonakbol, meg Morvaikbol all. Van ott sok elmebeteg is, csak most meg nem latszanak.

ZX 2010.01.22. 14:35:45

@redrick: Miért a Vona meg a Morvai nem elmebetegek? :)

Levéltetű 2010.01.22. 14:41:28

@Pollack: Lehet, hogy azért nem ismerik az emberek a pártodat olyannak, amilyennek szeretnéd, mert semmilyen. Langyos. Mint a lábvíz. Se nem ilyen, se nem olyan. Se nem bal, se nem jobb, se nem gyáva, se nem bátor. Igaza van Androidnak, nincs koncepció, csak lötyögésről szól az egész. Gondolom, olvastad a Schiffer interjút, abban sincs semmi konkrétum.
hirextra.hu/2010/01/21/ezt-jo-lenne-abbahagyni-interju-schiffer-andrassal/

Egy pártnak több karakter kellene annál hogy "zöldek vagyunk, és támogatjuk a kalózkodást". Ez isiben még elmegy, de az már elmúlt.

De nem lepődöm meg igazán, mert mintha csupa olyanokból állna a párt, akik még nem keresték meg a saját kenyerüket, de ők akarják megmondani a tutit.

ZX 2010.01.22. 14:42:48

@redrick: Hát én nem úgy vettem észre. Hallottam egy két érdekes nyilatkozatot meg kijelentést tőlük.

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.22. 14:43:15

@ZX: Tőlem is azt kapod: fosol :) Gyávák ritkán vitték előre a világ szekerét, így ők csak ágyútölteléknek valók, mert még az ellen sem mernek tenni, ha más érdekei miatt küldik őket a vágóhídra.
Az erőszaktól félnek z emberek, mert az képi formában jelenik meg előttük. De ha tervezetten, szisztematikusan törvényekkel) lehetetlenítik el, semmizik ki őket azt nem látják, mert az lassú folyamat, így attól nem félnek annyira.
Nyilván én sem örülnék, ha golyók röpködnének, de ma már egy politikus sem tudna háborút indítani senki ellen.(mármint Európában) Ki támadna meg kit és miért? Gondolod, hogy a jobbik támad majd nagy-Magyarországért? És melyik szomszéddal kezdené? Vagy egyszerre támadna? De kivel? 500-an, a keménymag? Meg sem találnák egymás a harcmezőn.
De úgy lenne a legjobb, ahogy egy kommentben olvastam: Aki vissza akarja szerezni Erdély azok gyülekezzenek és próbálják meg, Ha sikerül nekik, akkor jó, ha pedig odavesznek az is jó :)

redrick 2010.01.22. 14:45:43

@ZX: mert "erdekes" idoket elunk, "erdekes" problemaink vannak, ezert legalabb nekik vannak "erdekes" nyilatkozataik.
Az eddigi szonyeg ala sopros modszer annyira nem jott be ugyebar...

scsaba1 2010.01.22. 14:48:51

@Pollack:

De ettől még ami igaz, az igaz. Nincs húzónevetek. Nem igaz, hogy nem tudtok gründolni magatoknak egy akadémikust, vagy egy "A" kategóriás színészt, vagy mit tudom én. Pedig nem vagytok ti olyan finyásak...

redrick 2010.01.22. 14:51:30

@scsaba1: A huzonev lett volna TGM. Csak nem huz annyira, amennyire vartak hehh

ZX 2010.01.22. 14:52:30

@Ludas Matyi Online: Félreértesz. Nem magamért fosok. Akár külföldiek akár ilyen jobbik féle slepp ellen lenne merszem megvédeni az országot.
Az utolsó mondatod meg hát... ez a felfogás ami szar. Mert ha 500 ilyen idióta nekiállna KOMOLYAN hőzöngeni, akkor 3 oldalról jönne nem 500 ember. Na ez az amitől félhetsz.
Ugyebár Trianon előtt is, meg után is nagyon bátrak voltunk. Legalábbis a politikusaink.

ZX 2010.01.22. 14:53:20

@redrick: Na jó, de azért a politikusok esetében sem árt ám néha ha gondolkodnak is. :)

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.22. 15:05:21

@scsaba1: Nekem pont az szimpatikus, hogy nincs konkrét ember az LMP mögött. Vagy a plebsznek mindenképpen kell egy ikon, akit imádni lehet? Tényleg csak egy ismert ember képes ezt az országot vezetni? Lengyelországot egy villanyszerelő is tudta, szerintem a mi politikusaink munkáját egy csimpánz is el tudja végezni. (nem a lopkodásról beszéltem, hanem a parlamentben történő szavazógombnyomkodásra :) )

Dick The Nick 2010.01.22. 15:13:29

Ez az elempé nekem kicsit buzis, nem nyert meg.

ZX 2010.01.22. 15:15:35

@Két sört meszkalinnal: Megnyerne, ha nagyon buzis lenne? :D:D

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.22. 15:19:13

@ZX: Értelek cimbi, de ezeket látod magad előtt, mint ellenfélkép. A baj azzal van, hogy nem ezek azok, akik a vesztedet okozzák, hanem azok, akiknek a kezében vannak a bankok, az energia, magyarul a haszon. Őket úgy látom nem tudod beazonosítani. De ellenük nem lehet erőszakkal fellépni, mert ők azonosíthatatlanok. De ők azok, akik elveszik a munkahelyed, majd adósság címén elveszik a házadat, ha épp úgy akarják. Lefizethető, korrupt politikusok, pedig ehhez mindig lesznek, akik eladják az országot ezeknek. Hidd el, te is elbizonytalanodnál, ha valaki felkínálna neked egy bőröndnyi pénzt, hogy írj alá egy szerződést, amiben engedélyezel valamit, amivel 10000 embernek keseríted meg az életét tőled 200 km-nyire.
Az társadalom sajátossága, hogy pont ezek a rablókapitalisták azok, akik a legjobb életet tudják az embereknek biztosítani, mivel szükségük van rájuk. pl: USA

ZX 2010.01.22. 15:19:31

Annyira magas labda volt, hogy muszáj volt lecsapnom. :)

redrick 2010.01.22. 15:20:31

@Paranoid Android2: bannoltad a tony haverodat, most meg engem zargat egy kajas blogon. Meghozza a tipikus ifjubaloldali modszerrel: vadolj masokat azzal, amit te kovettel el. Szal azzal buzeral nyilvanosan, hogy en kommentelek kulcstartoert :P Hat nem egy cukorfalat?
Nem akarnad un-bannolni? Hadd jojjon ki belole, aminek ki kell )

bryan 2010.01.22. 15:25:40

Van igazság abban, amit a poszt mond, de mégis az LMP képviseli az egyetlen olyan irányt, amit támogatni tudok a szavazatommal. Ezt a kommunikációs bénaságuk nem tudja elrontani. Az eddigi két választáson, amin szavazhattam volna, nem tettem, mert nem volt egy olyan párt sem, amit támogatni tudtam volna. Az LMP-t már csak a Kalózpárt miatt is simán megszavaznám. :) Olyan témákat hangsúlyoz, amiket mások nem, hangsúlyoztak. Egyelőre nem szeretném kormányon látni őket, de már csak az általuk felvetett témák bekerülése a közbeszédbe is megéri a nélkülük amúgy is elvesző szavazatomat. Az egy százalék már állami támogatás. Szerintem jobban megérdemlik ezt, mint bármely más párt Magyarországon. Az eddig ott lévők közül senki nem tett semmi olyat, amiért megérdemelné nemhogy a szavazatomat, de még a kopogtatócédulámat sem. A jobbik teljesen mást gondol szinte mindenről mint én tehát kiesik.

Paranoid Android2 2010.01.22. 15:26:12

@redrick: Van az úgy, hogy pofoz az élet.:)))))))

ZX 2010.01.22. 15:27:01

@Ludas Matyi Online: Részben igazad is van. Amúgy én is megvetem azokat az embereket, de ez nem azt jelenti, hogy származásra vagy vallásra való különös tekintettel MINDENKIT ellenségnek nézek.
Mert a szar ember akkor is az, ha feket, fehér, sárga, vörös, keresztény, zsidó, muszlim, buddhista stb.
Különbséget kell tenni, azokkal pedig aki patkányok leszámolni. De nem úgy, hogy közben meg a fát vágjuk alatt.

scsaba1 2010.01.22. 15:28:31

@Ludas Matyi Online:

Ha nekem választani kellene -persze csak elméleti síkon, mer' ugye az LMP olyan messze van a kormányzástól, mint Albánia a holdutazástól - tehát ha nekem választani kellene, hogy egy akadémikus vezesse az országot, vagy egy leginkább arctalan, műkedvelő baráti társaság, nos én az akadémikust választanám.

Másrészt nem is pont arra gondolok, hogy ezek az "ismert emberek" egyből listavezetők is legyen, csak arra, hogy ott legyenek a párt körül, köthetőek legyenek a párthoz. Ahogy például Eperjes vagy Egerszegi a Fideszhez. (Most abba ne menjünk bele, hogy ez mennyire jó a Fidesznek vagy Eperjesnek, hogy ők köthetők egymáshoz. Ez csak példa volt.)

Mert így nem lesz meg az öt, de még az egy százalék sem.

Paranoid Android2 2010.01.22. 15:29:48

@bryan: Na valami ilyesmi, amikor valaki, valami normálisat ír. Csak a poén hiányzik belőle.:)
De a szavazók nem jelentéktelen része bedöl a kommunikációs trükköknek és még a tudatosabbja is sajnos. Ezért nem lehet a szakmai alapokat megúszni, a kommunikáció most már tényleg szakma. és a szabályait be kell tartani.

ZX 2010.01.22. 15:37:11

@ZX: hmm... vágjuk a fát magunk alatt akartam írni.

redrick 2010.01.22. 15:41:53

@ZX: kitalaltuk ) Csak olyan nyilvanvalosagokat irtal, hogy nincs mit valaszolni :)

ZX 2010.01.22. 15:42:52

@redrick: Neked nyilvánvaló, de hidd el, ezt sokan nem így gondolják.

redrick 2010.01.22. 15:44:13

@ZX: ez is nyilvanvalo :D

ZX 2010.01.22. 15:45:18

@redrick: Akkor ezt meg is beszéltük. :D

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.22. 15:45:46

@scsaba1: egy akadémikust, aki ugyan képzett politikus, szépeket tud ígérni, de leszarja a fejedet miután megválasztottad, ellopja a pénzedet és az országodat eladja a külföldieknek?
Te sem tanulsz semmit, de nézd vissza az elmúlt éveket.

A többieknek is üzenem, hogy hiába próbáltok az LMP, a jobbik vagy a Seres Mária ellen kampányolni, akiknek a töke tele van a parlamenti rablóbandával, azok akkor sem fognak a kenyéradóitokra szavazni, ha fejre álltok sem. Ugyanis nehezen hihető, hogy ezeknél bárki nagyobb kárt tudna okozni, mint ezek tették. A legnagyobb kárt akkor okoznátok neki, ha bebizonyosodna, hogy közük van a parlamenti pártokhoz.

ZX 2010.01.22. 15:54:42

@Ludas Matyi Online: No hát ezért mondtam, hogy a nagy csönd ellenére meglepetést fog okozni az LMP. Valamelyik nap egy beszélgetős műsorban is ez volt a téma a közszolgálatin, hogy nem kell őket leírni, mert attól, hogy nincs akkor felhajtás körülöttük, még "lopják" a szavazatokat a nagy pártoktól.

hercegnö 2010.01.22. 16:01:18

számomra az LMP ügye hamar és egyszerűen eldőlt: az EP-választás kapcsán elolvastam a honlapjukon elérhető, kedves mesekönyvszerűen illusztrált programjukat, és a
PROGORAM ALAPJÁN NEM jönnek szóba sem.

scsaba1 2010.01.22. 16:04:51

@Ludas Matyi Online:

Ez mondjuk nem több elitellenes kocsmai okoskodásnál.

De például mi a garancia, hogyha az LMP esetleg odakerülne a kormánykerékhez, akkor nem ezt csinálná? Az, ami a Jobbiknál, hogy ők még sosem voltak a kormánykeréknél, meg hogy ők majd megmutatják.
Vannak hiteles és _ismert_ arcok, akik "Az jó hírért, névért s az szép tisztességért
ők mindent hátra hadnak,
Emberségről példát, vitézségről formát
mindeneknek ők adnak"?

Tévedésben vagy, én nem kampányolok az LMP ellen, egyszerűen csak kérdezek.

Például van országos pártszervezet? Mert enélkül sem lesz könnyű bekerülni a parlamentbe... Van minden városban LMP-sejt? Én egy tizenháromezres vidéki kisvárosban élek és itt az LMP még nem igazán adott életjelet magáról. Mert például ugyanitt a Jobbik ezerrel nyomul.

hunor76 2010.01.22. 16:14:06

"Az LMP nem figyel potenciális választóira." – vagyis úgy érted, hogy rád nem figyel? Hát lehet, hogy ez esetben te tényleg nem vagy potenciális választó.

Ebben az országban a legjobb focisták sajna mindig a lelátókon ülnek. Avagy bloggernek semmi se drága.

Jellemző amúgy az Indexre (ill. a blog.hu-ra), hogy egy darab LMP-t csesztető poszt se marad ki a blogketrecből, legyen az bármennyire is primitív. Ma kettőt is találtak. És akkor még a jobber trollok hörögnek az LMP állítólagos médiahátszeléről… Így tovább, Uj Péter!

a_macska_a_shrekből · http://napimacs.blog.hu 2010.01.22. 16:17:09

Leírtam már a másik címlapos posztba is, de:

Az LMP nagyon messze van a mostani politikai pártoktól. Különösen nagyon messze van az SZDSZ-től, amivel szívesen mossák össze.

Az igazság ezzel szemben az, hogy az LMP egy antiglobalista, antikapitalista párt, a jelenlegi palettán a legbalosabb társadalom és gazdaságpolitikával. Ki nem állhatják a multikat, a cigányoknak a szociális kártyát nem támogatják, mert megalázó és megbélyegző. A versenyt, és általában a gazdasági növekedést legfeljebb szükséges rossznak tudják elfogadni.

Az LMP tehát egy kőkemény baloldali párt, nem is zöld, hanem inkább ökoszocialista.

Van akinek ez tetszik, van akinek meg nem. Én nem fogok rájuk szavazni.

drkovax 2010.01.22. 16:22:34

@a_macska_a_shrekből:
"inkább ökoszocialista."

A jobbik is ilyesmit állít magáról (ökoszociális) ... Ez az új világmegváltó mantra ?

ZX 2010.01.22. 16:24:30

@a_macska_a_shrekből: Én pont ezért szavazok rájuk.
Hihetetlen, hogy a jobboldalról szépen lassan áttolódtam baloldalivá. az MSZP-nek köszönhetően, mivel ki nem állhatom őket. És ugye tudjuk, hogy ők csak hazudják, hogy ők lennének a baloldal.

kristofnagy 2010.01.22. 16:27:16

@a_macska_a_shrekből: Az LMP abszolút nem antikapitalista párt, csak úgy gondolja (ahogy ezt az egész világ teszi 1929-1933) óta, hogy az államnak bizonyos mértékig bele kell avatkoznia a piaci folyamatokba, már csak azért is, hogy fair versenyt teremtsen (ellenben a mai kormánnyal, akik óriási versenyelőnybe hozzák pl.: a koreai gumigyárakat)-mintha ez lenne a felemelkedés útja

Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2010.01.22. 16:29:02

@scsaba1: Hogy írtad? Elit?
A kutyámat nem bíznám ezekre hitvány alakokra. Nem mindenki esik ám seggre attól, mert valaki öltönyben mászkál.
Tévedsz, ugyanis nincsenek már hiteles politikusok, mivel egy gárdában vannak azokkal, akik lopnak. Persze lehet, hogy van egy kettő korrekt is, de ezeket kiszűrni nagyobb munka, mint egy újat betanítani.

Arra nincs garancia, hogy ha az LMP vagy a jobbik kormányoz akkor jobb lenne, Garancia arra van, ha ezek maradnak ott, akkor folytatódik a harácsolás.

Na segítek. Ha érdekel az LMP, akkor menj és segíts nekik, mert szükség van rá. Nekik nincsen parkolóórákból összeharácsolt millióik, mint egyéb pártoknak. Menj és szórólapozz akár csak egy délutánt is olyan helyeken, ahol a nagymamák élnek és lövésük sincs az LMP-ről. Ez lenne a te feladatod, és nem csak ülni és okoskodni, mert most van egy lehetőség, hogy ez a jelenlegi banda ne lopja el a fiatalságodat vagy a jövődet. (feltéve ha az vagy)

a_macska_a_shrekből · http://napimacs.blog.hu 2010.01.22. 16:29:13

@kristofnagy: van aki az LMP antikapitalizmusát kapitalizmuskritikusnak hívná, de szerintem elég buta és dogmatikus antikapitalizmus.

ZX 2010.01.22. 16:29:46

@kristofnagy: Obamát is lekommunistázták az egészségügyi programja miatt...

a_macska_a_shrekből · http://napimacs.blog.hu 2010.01.22. 16:30:22

@drkovax: Az LMP és a Jobbik gazdaságpolitikai elképzelései nem sokban különböznek egymástól. Multik megszívatása, falusi gazdálkodók segítése, zöld szemlélet. Majdnem ugyanaz.

a_macska_a_shrekből · http://napimacs.blog.hu 2010.01.22. 16:31:05

@ZX: Szavazz rájuk, ha tetszik. Antiglobalistának lenni Magyarországon harakirivel ér fel. Szerintem.

kristofnagy 2010.01.22. 16:32:09

@a_macska_a_shrekből: a szociális kártyán meg azért nem támogatja az LMP, mert egy fekete piacot hozna létre, amiből meg már megint az uzsorások járnának jól-na ezt meg ki akarná???

redrick 2010.01.22. 16:32:36

@ZX: ubazzeg, hogy is van ez? Jobbrol attolodtal balra, mert utalod az mszp-t, ami ugyebar nem baloldali. Neked se lehet konnyu baratom :)
De erteni velem, mirol beszelsz. Csak az a problema, hogy jobboldal-baloldal mar nem letezik egy ideje. Most mar csak plakatokra, meg szlogenekre szavazhat, akinek van hozza gusztusa. Esetleg vmelyik szelsosegre, szinten gusztus kerdese. Vagy elkezdhetsz spajzolni hosszulejaratu konzerveket, meg asvanyvizet vmi titkos helyre... esetleg egy ak47 is jol johet meg, ha osszeomlana a yuppiek ajandeka az emberisegnek: a globalis vilaggazdasag.

kristofnagy 2010.01.22. 16:33:16

@a_macska_a_shrekből: az LMP nem szívatni akarja a multikat, hanem azt, hogy ugyanonnan induljanak, mint a hazaiak-így fair nemdebár?

a_macska_a_shrekből · http://napimacs.blog.hu 2010.01.22. 16:33:41

@kristofnagy: Ez az egyik érve az LMP-nek, a másik meg, hogy a szociális kártya megbélyegezné a szegényeket, különösen a romákat. Ez is lehet egy érv. Ezzel szemben meg ott van az adófizetők érve, akik egy feneketlen kútba öntik a pénzt. Mind a kettő érthető érv, az LMP az első mellett áll ki, de szerintem ez kevés. Nagyon kevés.

kristofnagy 2010.01.22. 16:36:25

@ZX: pontosan
attól, hogy az LMP úgy gondolja, hogy egy erős szociális hálót kell biztosítani a társadalom minden tagjának, nem fogja holnap Kádár szenté avatását kezdeményezni:)
különben meg, az LMP a kisközösségek, kistelepülések védelmében kimondottan konzervatívnak számítana-ha lenne még ennek a szónak értelme Magyarországon

a_macska_a_shrekből · http://napimacs.blog.hu 2010.01.22. 16:37:12

@kristofnagy: A multik nélkül nagy bajban lennénk foglalkoztatás szempontjából. Hogy a multik szemetek és pénzt akarnak keresni? Nyilván. De a hazai KKV-k munkaerő-felszívó és termelő képessége elenyésző a nagy multikéhoz képest. Divat a multikat szidni, meg van is miért (de még mennyire), de azért gondolkodjunk el azon is, hogy mi lenne, ha holnap elmenne akár csak a fele.

Magyarország nem Svájc, nem onnan indulunk, ez van. Kicsi, nyitott és gyenge gazdaság vagyunk. Egy ilyen helyen globalizációellenesnek lenni baromság.

a_macska_a_shrekből · http://napimacs.blog.hu 2010.01.22. 16:37:54

@kristofnagy: Az LMP elfelejti, hogy az erős szociális háló NAGYON sok pénzbe kerül. Miből akarja ezt az LMP előteremteni? CO2 adóból? Hahaha.

ZX 2010.01.22. 16:39:53

@redrick: Hahhahaha. Ez hülyeség, hogy nem létezik jobb meg baloldal, csak épp ma már mást jelent. A mai pártok nagyon összemosták a határokat. Ott van pl. A fidesz aki polgárinak mondja magát, mégis baloldali húzásai vannak. Az Mszp pedig olyan jobboldali lett mint a huzat. Pont úgy, ahogy anno a Gironde is jobbra tolódott, a vezetőik el is vesztették a fejüket ezért. :)
Ezenkívül a baloldaliság nem azt jelenti, hogy akkor holnap mindent államosítunk, mert nem kommunistát mondtam.
Csupán arról van szó, hogy olyan intézkedéseket kell hozni, ami nem a csaló tolvaj politikusok, meg a harácsoló bankároknak hozza a milliárdokat míg a kisemberek le vannak szarva. Mert bizony a sok kisember adja össze a sok milliárdot.

redrick 2010.01.22. 16:41:22

@a_macska_a_shrekből:
" De a hazai KKV-k munkaerő-felszívó és termelő képessége elenyésző a nagy multikéhoz képest "

Na ezt spec kurvara rosszul tudod.

ZX 2010.01.22. 16:45:20

@a_macska_a_shrekből: Nerm azzal van gond, hogy pénzt akarnak keresni, hanem ahogy azt meg akarják keresni. Mert ugye aki olcsón termeltet és drágán árul az ne sírjon, hogy válság van, és ne az adófizetőkkel mentesse meg a szar cégét.

redrick 2010.01.22. 16:48:13

@ZX: Ezzel nagyjabol lefestetted az osszes part demagogiajat... ahh akarom mondani ideologiajat. Ezert mondtam, hogy nincs mar bal-, meg jobboldal. Csak baloldali partok vannak.

ZX 2010.01.22. 16:51:30

@redrick: Hát, ha még a jobbikot is baloldalinak mondod... Az Mszp-re meg már nem is mondok semmit. Szinte a nyugdíj megvédésének baromságán kívül már nincs is olyan mondatuk ami arra utalna, hogy egykor baloldali párt volt. Bár ha így jobban belegondolok, lehet világéletében sem volt az.

redrick 2010.01.22. 16:57:14

@ZX: micsoda? A jobbik a legbaloldalibb, ok aztan az igazi neppart. Mellesleg a mostani sikeruk masodik szamu legfobb oka (az szdsz utan) hogy gatlas nelkul elokaptak a nep igazi problemait. Az, hogy mit vazolnak fel megoldaskent nem is igazan szamit. Mar az is eleg lesz a bejutasukhoz, hogy egyaltalan megpenditettek a tabu temakat.
Az mszp-t meg hagyjuk mar a picsaba, az csak egy zartkoru gazdasagi tarsasag, szigoruan csak haveroknak. A nyugdij kerdes meg az utso szalmaszal, amit elkaptak a ragados kezukkel.

GaZe 2010.01.22. 17:00:00

az mdf-szdsz fuzio utan meg mindig azon lovagolni, hogy az lmp a szadeszosok mentocsonakja lenne...

hat eszre nem, de nagyfoku tajekozatlansagra utal.

kristofnagy 2010.01.22. 17:01:36

@GaZe: ja, persze ez már tavaly tavasszal is hülyeség volt, de talán most már az a néhány bolond-aki eddig ezt szajkózta-is meghúzza magát

kristofnagy 2010.01.22. 17:04:32

@a_macska_a_shrekből: ez erős szociális háló tényleg nem olcsó dolog, de ma annyi helyen és annyi zsebbe folynak el pénzel, hogy ha az LMP csak ezt meg tudja szüntetni, akkor nagyságrendileg több pénz jut oda, ahol tényleg szükség van (oktatás, kórházak)

Érdek Lődő 2010.01.22. 17:05:32

@Android

Élveztem az írást, remek a stílus, jól forgatod ezt az izét, na!

Persze lehet, hogy a gondolatokkal való azonosulás jottányit növelte az élményt.

Ugyanis pont azt a frusztrációt érzem az LMP-vel kapcsolatban, mint amikor szurkolsz valakinek a sikeréért, de csak azt látod, miképp szerencsétlenkedik, miképp úszik el a siker, a továbblépés lehetősége.

Valóban, a sikerre itéltség lelkesítő helyzetében találta magát az LMP az EP választást követően.
Az ember már el is képzelte a nagyívű jövőt, miként lesz egyre nagyobb, ügyesebb a párt. Hogy itt most létrejön egy karakán, ifjonti erőtől duzzadó, érdekeknek nem meghajló, egyre nagyobb szimpátiát és tagságot elérő lendületes, ütős szervezet.
Mindenki magából kiindulva latolgatta, vízionálta a következő hosznosnak tűnő stratégiai lépéseket. Azonban azt kell látnia, hogy az LMP ezeket a helyesnek gondolt lépéseket nem lépi meg, csak téblábol össze-vissza.

Pedig látni, hogy vannak gondolataik, hogy az vezetők keményen (vagy puhán) üléseznek éjszakákba feledkezve. De néha ezek a gondolatok is a helyzetértékelés képességének a meglétét teszik kétségessé. Mert kimondják: ők direkt nem akarnak egy vezető arcot mutatni, ők ennyire demokratikus szervezet; ők nem akarnak nagyok lenni; ők csak a mérleg nyelvét tervezik evolúciós végállomásnak a párt számára. Mintha nem lenne megannyi okulásra szolgáló példa a világban az elmúlt évszázadokból, hogy miként is működik a közösség, a tömeg, a nép.

Továbbá annak ellenére, hogy ez egy fiatal – és fiatalokból álló – párt, olyan megbántott és sértődékeny attitűddel kommunikál (és ehelyt üdvözlom @Pollack-ot), mint a régi, nagyobb politikai szervezetek elgémberedett szellemű képviselői.
Már a legelső, a Parlament falára lézerfirkálós performansz lebonyolítási nehézségeit is ezzel az bántottsággal kommentálták az elkergetett ifjú aktivisták.
Ma pedig egy TV-interjúban fejtegeti valamelyik, hogy őket mennyire elnyomja (az a csúnya) média.

Hát baszki!, Lepjetek meg pancserok!
Itt az internet, az utca, a tér, mind a tiétek!
(Ez a névválasztás amúgy magas labda, most én is levertem a lécet – és ezzel a képzavarral bolondítom, egs.)

Frusztráló, mint amikor szurkolunk a pálya szélén, bíztatva szuggerálunk, ám a versenyző csak tétován bénázik.
Nincs koncepció, nincs erő, lendület. (Túlzok, de értse, akit érint!)
Mi lesz, mi lehet ebből?

Persze azért szurkolunk tovább, hátha összeszedi magát – bár nem hiszünk a csodákban, de szeretnénk hinni.
Hajrá, hajrá! Fuss! (...Forest?)

ZX 2010.01.22. 17:09:10

@redrick: Szerintem csak másképp vélekedünk mit jelent a bal vagy jobboldal. Az én olvasatomban a populista kijelentések még nem jelentik automatikusan azt, hogy baloldali az illető, mert populista jelszavakat lehet skandálni a másik oldalon is, csak manapság azt kevesen halljanák meg, ha nem szélsőjobb.

szavazzfasszal · http://szavazzfasszal.blog.hu 2010.01.22. 17:23:48

Ha nem értesz egyet egyik párttal sem akkor is menj el szavazni és SZAVAZZ FASSZAL!

redrick 2010.01.22. 17:28:49

@ZX: nemtom... faradt vagyok mar a human bullshit-generatoroktol. Most ertem el oda, hogy mi a fasznak szavazzak barkire is? Van, aki ELLEN szavaznek, de ahhoz is kene legalabb egy kis fiszfasz part, amelyikrol bar tudom, hogy eselytelen, de legalabb van benne vmi, ami szimpatikus. Most nincs ilyen. Ha legalabb egy kaloz part lenne... de azt is lenyulta ez az lmp, vagy mi...

misinator 2010.01.22. 17:34:05

Alapvetően magyarisztánban frakciódiktatúra van. Ezt remélem nem kell bővebben kifejtenem.
ha valaki az egyéni jelöltjére szavaz, mert mondjuk lebetonoztatta fél négyzetméteren a Tisztelt Szavazó járdáját, ám tegye, lelke rajta...
De könyörgöm, mé' kell birka módra szavazni a pártlistára!?
Hogy azok is bejussanak a Tisztelt Házba, akiknek egyébként esélyük se lenne rá???
Hogy a PÁRTOK a viszonylagos felhatalmazásukkal hadoválhassanak???
Tessék teleikszelni a pártlapot,hogy érvénytelen legyen - kimutatva az elégedetlenségünket - de ne legyen mégse üressége folytán biankó csekk "ezeknek".
Ha egyetértesz, másold be , s küld tovább az e-mail körödnek is.
De könyörgöm, ne legyünk már birkák!!!!

redrick 2010.01.22. 17:37:49

@misinator: te most az alkotmanyos rend ellen szervezkedsz? Vigyazz, mert konnyen a Budahazy mellett talalod magad :)

misinator 2010.01.22. 17:53:32

@redrick: Nem hiszem. Ez is egy vélemény nyilvánítás.

kristofnagy 2010.01.22. 18:01:07

@a_macska_a_shrekből: természetesen nem kell a multikat kidobni az országból, és nem kell átnevezni a Tescot turulra sem
egyszerűen furcsa, hogy a kormány úgy ad óriási munkahelyteremtési támogatásokat a multiknak, hogy a szerződések is titkosítottak--belengi az ügyeket a korrupció szaga

bryan 2010.01.22. 18:10:10

@redrick: OFF
KampányON:
Kalózpárt van. Ha nem szavaznál senkire, az LMP meg szerinted nem fog bejutni, mert béna, akkor legalább addig segíts eljutni, hogy ne dögöljön be ez a kezdeményezés, aztán vagy javulnak, vagy nem, de legalább esély legyen valami jóra, ha már más párttól még ennyire sem számíthatunk.
KampányOFF
On
Az antiglobalizmus kb. olyan, mint a hurrikánellenesség, vagy a földrengések betiltása, annyi különbséggel, hogy a globalizáció nem katasztrófa. Felejtsük már el ezt a kifejezést. Amit a köznyelv így hív, az a szélsőhülyeségektől eltekintve inkább globalizációkritika, aminek van helye, mivel tényleg vannak káros hatásai is a globalizációnak. Ezekre szerintem hasznos felhívni a figyelmet, persze ezen a téren is vannak balfaszok, de nem csak azok vannak. Az antiglobalisták, globalizációellenesek között viszont _csak_ azok vannak.

scsaba1 2010.01.22. 18:16:57

@ZX:

Klasszikus értelemben véve a Jobbik keveri egymással a nemzeti radikalizmust a szocializmus egyes elemeivel, megfűszerezve némi antiszemitizmussal. Ennek a végeredménye pedig valami nemzeti alapokon nyugvó torz állam-kapitalizmus. Ami akkora nagy légvár, hogy ihaj... Az antiszemitizmus miatt pedig ebből a légvárból szarszag árad.

2010.01.22. 18:26:41

Az lehetetlen, hogy a média arról beszél amiről akar és amiről mer és netalán amit mondanak neki? Mert gondolom
most sokan nem akaraják hogy az LMP-ről beszéljen a média, nehogy néhány Mónika-show függő is rájuk szavazzon. A médiában megjelenni pedig piszok drága, ők meg még nem tudtak annyit lopni, hogy fussa. Remélem nem is akarnak.

Joe84 2010.01.22. 18:42:09

A liberalizmus életképtelen, így az lmp is.

Ennyi liberalizmus elég volt Magyarországnak.

dfcwolf · http://www.amigeleken.hu/ 2010.01.22. 19:03:11

Egy dolog kiderült ebből a postból. Te nem ismered az LMP-t. Csak felületesen, viszont az kevés egy értékes kritikához.
Az biztató, hogy ennyit foglalkoznak vele. Ez csak azt mutatja, hogy komolyan kell számolni az LMP-vel.
A videó meg tök korrekt. Bármikor forgatok ilyet, bármelyik pártról. Majd azt is kiteheted mint megdönthetetlen bizonyítékot...

bryan 2010.01.22. 19:04:48

@Joe84:
Liberalizmus 750ezer közalkalmazottal és több mint ötven százalékos közterhekkel? LOL

Joe84 2010.01.22. 19:12:23

@bryan: Igen, liberalizmus cigánybűnözéssel, a vidéki emberek kiszolgáltatásával, a rengeteg drogossal, privatizációval(lopással).

Ebből elege lett Magyarországnak.

Ez olyan, mint a kommunizmus (nem hiába járnak most kéz a kézben) elmondják, hogy milyen szép, meg jó, ha megvalósul, de most még nem, mert csak épül és még nem az igazi.

bryan 2010.01.22. 19:33:46

@Joe84:
Egyrészt emlékeztetnélek rá, hogy legalább félmillió alkesz van nálunk, Ehhez képest a drogosok marginális problémát jelentenek. Az alkoholizmust remélem nem akarod a liberalizmusra kenni. :)
A cigányok leszakadt részének életmódjához van köze a liberalizmusnak, de csak annyiban, hogy felszámolták azokat a pénznyelő állami vállalatokat ahol foglalkoztatták őket. A teljes probléma viszont jóval összetettebb. A segélyezési rendszer nem liberális nálunk, hanem amolyan itt maradt szoftkomcsi maradvány (tömjük be a nép száját, hogy kussoljon, de annyit azért ne adjunk, hogy valami is változzon).
Az a vicc, hogy a privatizáció idején történt lopásokkal még mindig jobban jártunk, mintha minden állami kézben maradt volna. Ugyanis ha ez történt volna, akkor még mindig szocializmusban élnénk, csak nem így hívnák. (Azt imádom sok jobbikosban, hogy be nem vallanák, de erős Kádár-rendszer nosztalgia dolgozik bennük)
A kommunizmushoz képest a mostani kapitalista fejlődés érezhető, csak húsz év alatt kurva kevés.

mrcz 2010.01.22. 19:57:52

A cikkhez annyit, hogy ha nem tetszik ahogy csinálják, akkor be lehet fáradni hozzájuk és tanácsokkal ellátni őket, meg fogják hallgatni. Érdemes személyesen beszélni velük, nem csak egy üzenőfalra köpködve. Nekem is vannak problémáim a kommunikációjukkal, de egyenlőre nem tudok jobbat.

Másrészt pedig azt hiszem lassan tényleg arra a szintre jutunk, vagyis már ott vagyunk, hogy ki kéne írni minden pártlogó mellé, hogy bal, jobb, konzervatív, liberális vagy egyik se, mert a sok olvasni nem tudó (de kommentelni annál inkább) képtelen átlátni a helyzetet.

Joe84 2010.01.22. 20:13:05

@bryan: Nincs itt semmiféle nosztalgia, egyszerűen arról van szó, hogy a liberalizmus 20 év alatt rosszabb körülményeket teremtett, mint amilyen a Kádár-rendszerben volt. Érted? Ettől még nem sírom vissza, ez a liberalizmust minősíti, hogy egy tömeggyilkos rendszernél is mélyebbre süllyedtek.

A cigánybűnözés szempontjából nem az állami vagyon szétlopása és ezáltal a munkahelyek megszűnése volt a fő bűn, mert aki akar az tud dolgozni, a magyar emberek inkább megszakadnak és tisztességes munkából élnek, de a cigányok a könnyen megkapható segélyek miatt, a liberalizmusra jellemző pozitív diszkrimináció és a bűnözés eltűrése miatt nem dolgoznak.
A liberalizmus ezt tudja nyújtani és közben sírni, hogy jaj szegény cigányok. Na ezért nem lehet megoldani liberálisan a cigánybűnözést 100 év alatt sem.
Lehet nevet változtatni, hogy szdszről lmp vagy akármi, de attól még a problémák megmaradnak és a liberális felfogás csak elmélyíti azokat.

mrcz 2010.01.22. 20:44:26

@Joe84: "egy tömeggyilkos rendszernél is mélyebbre süllyedtek" - úgy látom hiányoznak a történelmi előtanulmányok, innentől kezdve nincs túl sok értelme vitáznod.
Azt pedig, hogy az LMP-nek nincs semmi köze sem az SZDSZ-hez sem az általad leírt liberalizmushoz, azt gondolom nehéz felfogni. De szerintem ne erőlködj, inkább írd le még egyszer ugyanazt.

dfcwolf · http://www.amigeleken.hu/ 2010.01.22. 20:56:36

@Joe84:

"aki akar az tud dolgozni" Bár így lenne! Ha ezt gondolod, akkor nem a való világban élsz. Ébresztő!

bryan 2010.01.22. 21:00:33

@Joe84:
"liberalizmus 20 év alatt rosszabb körülményeket teremtett, mint amilyen a Kádár-rendszerben volt."
Ilyet ne mondj, mert mindjárt elkezdek ciántablettákat osztogatni. :)
'89-ben 8 éves voltam, tehát nincsenek igazán tapasztalataim első kézből, de azt tudom, hogy a mostani helyzet azért sok szempontból jobb mint a Kádár rendszer volt. Van olyan amiben rosszabb, de semmi pénzért nem cserélném el a szabadságomat a Kádár-kor besúgós, pitiáner alattvaló szerepére. Márpedig anélkül nem lehet visszahozni azt a fajta államot, ami akkor volt.
A mostani rendszer sem egy leányálom, de sokkal több lehetőséget biztosít, mint az akkori. Igen, ebbe beletartozik a bukás lehetősége is, a kettő együtt jár.
Az állások nem (csak) a szétlopás miatt szűntek meg a rendszerváltozás után, hanem mert egy fenntarthatatlan gazdasági rendszer fenntarthatatlan elemei voltak. Fontos különbség.
"a magyar emberek inkább megszakadnak és tisztességes munkából élnek"
Ezt magyarázd el egy borsodi faluban a hétköznap délben tele kocsmában, ahol egy cigány sincs. Vannak helyek ahol egyszerűen _nincs_ munka, vagy munka még csak lenne, de nincs aki megfizetné. A segélyezés ismét mondom, nem liberális módon történik Magyarországon. A szociális kártya, és hasonlók a szélsőliberális modell (ezeket a félreértések elkerülése végett nem támogatom), nem ez a posztkádári posvány ami nálunk van. Pozitív diszkrimináció ugyanez pepitában, max látszatintézkedések, pont annyira, hogy bosszantó legyen, de ne legyen semmi hatása.

Pollack 2010.01.23. 00:53:40

@mrcz: Így van, tessék befáradni az irodánkba, mindenki előtt nyitva áll a kapuja. Vagy írjatok az info@lehetmas.hu-ra, válaszolunk rá.
Lehet, hogy lehet másként más politikát csinálni.

Amúgy 2006 tájékában mindenki ordibált, hogy hú de kéne egy új párt. Aztán jött a Jobbik, ami olyan amilyen, ezért nem tetszett a legtöbb embernek. Majd jött az LMP, új is, nem is full radikál, de azért mindenki nekiállt fanyalogni... Érdekes ez a néplélektan. Kicsit olyan ovis, hogy addig kell az új játékszer, amíg meg nem kapják, aztán utána eldobják 2 perc után.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.23. 01:13:22

@Pollack: Mit vártál? Ez pont az a nép, amelyik 20(40) éve folyamatosan nyavalyog, hogy szar a kormány, aztán ha valaki kimegy és tiltakozik a szar kormány ellen, azt rögtön lecsőcselékezi, és természetesen semmiféle szolidaritást nem vállalt.

Aki tényleg nem csak nyavalygott, az most jobbikos. A nyafogó "csendes többség" maradt nektek. Én már a Zöld Pártnál is megmondtam Tomcatnek, hogy elég esélytelen a dolog.

A diagnózis helyes: tényleg olyan a néplélek, mint egy gyereké.
(A Jobbik már kamaszkorba lépett. :P)

Sherpa_1 2010.01.23. 19:48:39

A sőrpuccs idején a világ röhögött azon a bajuszos emberkén...aztán a világ nem a röhögéstől szakadt meg. Ami azután történt az nem puccs volt. Tömegek szavaztak rájuk.

2010.01.27. 11:08:38

"a „szociális” népszavazás után lehetett tudni, hogy a mszpszdsz projekt, Magyarország modernizálása, a lakosság alkalmazkodni képtelen kilenctizedének megnyuvasztása útján, nem bírja ez utóbbi kilenc tized döntő többségének támogatását."

Ez a legjobb mondat és nagyon igaz. Erről már mások is írtak, csak úgy fogalmazták meg, hogy nem lehet a többség ellenére reformokat csinálni. Persze, nekem jobban tetszik az "alkalmazkodni képtelen" és a zavarosban halászó többség kifejezés. Megint mások ezt úgy fogalmazták meg, hogy a dolgozó és adózó kisebbség tartja el az inaktív és/vagy adócsaló többséget.

2010.01.27. 11:09:14

"liberalizmus 20 év alatt rosszabb körülményeket teremtett, mint amilyen a Kádár-rendszerben volt."

Amikor ilyeneket olvasok, akkor nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek kínomban.

2010.01.27. 11:38:54

Bryan: köszönöm, hogy válaszoltál helyettem is. Az emberek iszonyatosan nagy tévedésben élik az életüket. Azt hiszik, hogy ami itt van (vagy volt) az a liberalizmus, vagy a neoliberalizmus, amiről egyébként azt sem tudják micsoda, csak valamit gondolnak róla, ha valami olyan történik, ami az ő személyes érdekeit sérti anyagi értelemben. Épp az a probléma, hogy semmi lényeges rendszerszintű változás nem történt ebben az országban. Ha pedig megpróbáltak lépni két lépést, akkor azonnal nekiestek és letakarították a különféle érdekcsoportok.
süti beállítások módosítása