Checkpoint Charlie kolléga a maga kedvességében féregnek titulálta a Köztársasági Elnököt, továbbá legyávázta. Miután a kormányzósértésről szóló törvénycikk már nincs hatályban ez szabadon megtehető, viszont cserébe nevezett hatalmasság tulajdonságai kedvünkre megvitathatóak.
Én még alkotmánybíró korában utáltam meg Sólyom Lászlót, a személyi szám megszüntetése körüli matatása miatt.
Az idealista jogászi álláspont képviselő Sólyom, a diktatúra után fontosnak tartotta, hogy az adatvédelem szent nevében megszűnjenek a generális nyilvántartások. Az érvelése egyébként jogászilag nagyívű és frappáns, állítólag jogászi pályájának csúcspontja, de tükrözi, hogy a gondolat atyja semmit nem tud a számítógépekről és a nagy adatbázisok kezeléséről. A személyi szám megszűnésétől adatvédelmileg nem lettünk beljebb, de jó sok milliárdba belekerült a kiiktatása. Ez akkor hatalmas fölösleges kiadásnak tűnt, de miután azóta az állam rendszeresen, minden racionalitás és koncepció nélkül átvariálja ezeket a rendszereket, ez csak az első a hülyeségek hosszú sorában.
Mindig kihívás megérteni, hogy a Fidesz milyen alapon jelöl embereket bizonyos pozíciókra, Sólyom jelölése is ilyen, de miután sikerült megválasztatni a siker utólag igazolhat bizonyos logikákat. Demokráciánk számos mélypontjának egyike, ahogy ez megtörtént, transzparensé téve, hogy parlamenti képviselőink döntő többsége zsarolható, megvásárolható, beijeszthető, vagy egyszerűn csak annyira hülye, amilyennek mutatja magát.
Aki korpa közé keveredik, azt megeszik a disznók, mondja a bölcs közmondás. Aki eltűri, hogy ilyesféle emberek szavazzanak rá, továbbá kiteszi magát annak a veszélynek, hogy hivatalból kezet kelljen fognia gyurcsány ferenccel, vagy draskovics tiborral és számos hasonszőrűvel az ne csodálkozzon.
A szappanos kézmosás után Sólyom számára kínálkozott a lehetőség, hogy új lapot nyit a magyar történelemben és tényleg elkezdi védeni az alkotmány szellemét és betűjét. És világossá teszi, hogy mit lehet és mit nem.
Ezt nem tette meg és valóban egy gyávának tűnő útra lépett. Ráadásul a sors az öszödi beszéddel megadta neki a lehetőséget, hogy nagyon nyilvánvaló indokkal nyilvánítson egy kormányzási technikát, egy politikai viselkedési módot erkölcsileg és alkotmányosan elfogadhatatlannak és persona non grata-nak az azt képviselő politikust.
Öszöd után, különösen az azt követő események után nem maradt olyan bűn a BTK.-ban, amelyre hivatkozni lehetne, hogy az a politikusoknak tilos.
Onnantól kezdve Sólyom László is politikus. Ennek ismeretében sem leférgezni, se legyávázni nem kell, mert már az megvolt (Tisztelet az igen ritka kivételeknek!).
Sólyom tevékenységének abszurditása abban áll, hogy valójában nem érti, hogy milyen szabályok szerint működnek körülötte a dolgok. Azt hiszi, hogy a magyar kormányt érdeklik a magyar törvények és a szlovákot meg a nemzetközi normák.
Most lehet röhögni.
Nem fogja fel, hogy minden tekintélyét elvesztette már és csak ez a tekintélye lehetne egyedül az, amellyel befolyásolhatná az eseményeket, de e tekintélynek az emberek bizalmán és nem a politikai elit elfogadásán kéne alapulnia.
Talán még valamiféle heroikus gesztus visszaadhatná a „legfőbb hatalom” erejét, de ilyesmire
a jogász gondolkodású elnök nem képes.
Magyarországnak nincs köztársasági elnöke és nem is volt az elmúlt 20 évben. Se az szdsz-es báb göncz, se Mádl nem volt az, se Sólyom nem az.
Ha lett volna Köztársasági Elnökünk a következőket kellet volna mondania:
Horn Gyula nem lehet miniszterelnök.
Torgyán József nem lehet miniszter (meg még vagy negyven hasonló csávó miniszterkedett….).
A megyónak le kell mondania a mikor kiderült.
A fletónak le kell mondania amikor kiderült.
Aztán amikor meg a bajnait javasolták:
Vicceltek bazdmeg?