Az SZDSZ megnyuvadása

 2008.03.23. 18:17
 

 

 

 

Tudom kicsinyes és sekélyes, hogy itt kéjelgek ezen, de hát megmondom őszintén, a kívánságlistámon, amely a reális vágyaimat tartalmazza, az SZDSZ eltűnése közvetlenül a szex öt csajjal egyszerre, előtt szerepel (miután néggyel már megvolt).

 

Most, hogy kiderült, hogy az újabb álküldött annyira ál, hogy akit helyettesítettek az maga se tudja, hogy tagja-e az SZDSZ-nek, továbbá, hogy akar-e az lenni, még bájosabb gondolatok merülnek fel az emberben.

Én annak idején olyan pártnak voltam a tagja, amelynek többször elhagyták a teljes tagnyilvántartását. Nem rossz szándékból, hanem a legtisztább trehányságból. Ez érdekes következményekkel járt, nem kevesen voltunk olyanok, akik évekig úgy viseltünk párttisztséget, hogy nem voltunk tagjai a pártnak a nyilvántartás szerint. Miután tagdíjat senki nem fizetett és mi végeztük a munka jelentős részét (ez még a kispárti, ellenzéki időkben volt) a nyilvántartás komolyan vétele a párt felszámolását jelentette volna, de ilyen botor gondolata senkinek nem támadt.

A nyilvántartás akkor került az érdeklődés homlokterébe, amikor a munkán kívül valami értékeset kellett elosztani. Amikor egy néhány tucat emberből álló csoport politikai pozíciókról dönt (ami komoly pénzeket és befolyást jelenthet), pillanatok alatt kiderül, hogy távolságunk az ősembertől etikai tekintetben csak másodpercekben mérhető. 

Miután az alapszabályban benne volt, hogy aki fél évig nem fizet tagdíjat az automatikusan kizáródik a tagok sorából, a csoport egyik fele stikába befizette a tagdíjat, majd a sorsdöntő szavazás előtt, első napirendi pontként bejelentették, hogy kik azok akiknek a  tagsági viszonya megszűnt. Mit tesz isten, a teljes régi gárda így járt (helyben) és csupa 2-3 hónapos friss tag maradt volna. Ezt persze feljebb azért nem vették be, de módszertanilag, a párton belüli szavazásokkor, mindenki merít ebből a kreatív gondolatkörből.

Amúgy meg, csalásra ily alapossággal csak akkor készülnek ipari méretekben, ha nagy a tét, Orbán Viktor pártelnöki megmérettetésein annyira nem érdemes ilyennel szórakázni, hiszen mindegy hogy 94, vagy 96 %.

De ha a dolog döntetlenszagú, vagy ne adj isten, vesztésre áll az újgazdag, törtető, újdonsült politikus, a támogatói előbányásszák a tagnyilvántartást. Azt helyben pontosan tudják, ki helyett lehet becsempészni egy megbízható elvtársat, aki nem fogja a jelenlétével zavarni a magas politika működését. Aki benne van a tagnyilvántartásban az tag, akiről a helyiek meg azt mondják, hogy azonos önmagával, a fene ellenőrizgeti. Főleg, ha ki van adva az adminisztratív személyzetnek, hogy a megyei elnökök szava elég valaki beazonosításához.

Az SZDSZ egyébként is úgy szét van esve, hogy eleve demonstrálni kell, hogy összejön 700 küldött. Lehet, hogy aktív tag sincs ennyi, de produkálni kell.

Na persze innentől ez már nem más, minthogy Sztálin elvtárs számolja a Kirov elvtársra leadott szavazatokat.

És mint tudjuk, Sztálin elvtárs nem téved.

 

 

Címkék: szdsz csalás álküldött kisgazdásodás

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr46393645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Béla 2008.03.23. 21:50:03

kívánságlistámon [..] az SZDSZ eltűnése közvetlenül a "szex öt csajjal egyszerre" előtt szerepel

Mit lehet erre mondani, szívemből szóltál. Legyen meg minél hamarabb.

Pártállom 2008.03.23. 21:54:09

A "szex hat csajjal" előtti kívánságod pedig a kétszer egypártrendszer? Amikor 4 (8) évente leváltja egymást az addig mindent totálisan uraló és szétlopó nagypárt? Egy normális országban 1% a bejutási küszöb, és nem 5. Virágozzék sok szép virág! Nálunk most hiába is jönne létre a nagypártoktól elforduló többség kedvence, olyan szembeszéllel indulnak a választásokon, hogy esélyük sincs bekerülni. Ellenben a párttagsággal egyező méretű támogatottsággal rendelkező törpepártot (KDNP) simán bevihet a hátán egy másik, csak hogy eggyel több alelnöki tisztet, bizottsági helyet stb. kapjon - lényegében a Fidesz.

Mindez tök független az SZDSZ-től. Kóka megválasztásán, és egy rakás "nagy öreg" általi támogatottságán már akkor is csodálkoztam. A szabadságjogokat védő liberális pártból szépen inkább a gazdasági liberalizmus kizárólagosságával törődő párt lett.

conzee 2008.03.23. 21:57:12

Állat. Én az előző választásokon is csak azért drukkoltam (volt szadeszosként...), hogy ezek ne jussanak be. Az idő nekünk dolgozik. A két nagy párt elég borzalmas. De a két kicsi még azokat is alulmúlja. A szadi oda kerül, ahová valók: az utcára.

Attila 2008.03.23. 22:09:30

"a gazdasági liberalizmus kizárólagosságával törődő párt lett"
Nem, nem és nem. A liberális retorikával csak álcázzák a lobbiérdekeket. Valójában, az SZDSZ egy megélhetési párt és a lobbipénzek miatt lett tagja a koalíciónak és volt képes bennmaradni a parlamentben.

A liberalizmus nem azonos azzal, hogy az államnak ki kell vonulnia azokból a közszolgáltatásokból, aminek a biztosítására tulajdonképpen létrejött valaha. Az a hülye, aki elhiszi, hogy minden ami állami kézben van az rossz és minden ami magán az eleve hatékonyabb. 20 évet dolgoztam kizárólag magáncégeknél, többségében külföldi tulajdonúaknál. Ugyanaz a inkompetencia, felelőtlenség jellemző, mint a közszférában. Az egyetlen különbség, hogy a profit olyan magas, hogy a tulajdonos nem törődik ezzel. Ha a közszolgáltatásokba benyomul a magántőke, az egyetlen változás az lesz, hogy az árakra rárakódik a profit. Ezért lobbizik az SZDSZ. Ebből a profitból visszacsorgatott pénzekből fogja finanszírozni a következő választáson a parlamentbe kerülését.

states 2008.03.23. 22:12:57

Pártállom: "a gazdasági liberalizmus kizárólagosságával törődő párt lett." Hát igy is lehet mondani, de azért ezt mifelénk inkább úgy mondják, hogy a husosfazék kizárólagosságával foglalkozó párt...

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.03.23. 22:23:10

SZDSZ tűnjön el, mert egy elveit feladó, hatalomhoz (AUDI A6) görcsösen ragaszkodó, messianizmustól vezért párt, aki ráerőlteti akaratát az országra, pedig csak 5,2% kérte őket erre 2006-ban ..

Kókán meg nem csodálkozni .. a milliárdos Elender-guru / orvos / gazdasági miniszter (hogy fér ez a 3 így meg egymás mellet ?!) vett magának egy pártot ... lehet, belekerült neki ez az egész vagy 15-20 millióba ..

Egy kérdésem lenne :
-Miért? Miért akart SZDSZ elnök lenni? Miért?

Gáborka 2008.03.23. 22:24:37

Van egy nagy lukas magyar zázszló a parlamentnél,ha szemben állunk vele akkor a bal oldalon,pár lépésre a villamostól. Ott olvasható Márai Sándor néhány sora a kommunistákról. Nagy igazságnak tartom, és nagyon-nagyon fáj,hogy az egyetlen épeszű,kultúrált,felvilágosult - vagy legalábbis annak tűnő !!! - párt egyszer csak pont abban segédkezett,amiről Márai is ír.
Ehhez képest semmiség ,hogy gyakorlati kérdésekben sehol sem volt az SZDSZ,hogy sosem láttak tovább a belvárosnál,hogy sosem képviselték őszintén ezt az országot.Pedig egykor azt hittem......
Még jó,hogy állítólag mediterrán éghajlatunk lesz: egész jól haladunk ehhez a latinamerikanizálódással.

gaben 2008.03.23. 22:30:09

attilám ha neked az már piacliberalizáció hogy privatizálnak akkor közgaázból kettes alá.
tudod még valami verseny nevű is benne van meg másegyéb.
nem rajongok a szadeszért de egy egsézen szörnyű hírem van. eza borzalmas undorító bagázs a legkevésbé rossz. mindenki jön ezzel a szar szöveggel h lobbipárt. MINDEGYIK AZ. csak valaki önmagának lobbizik mint a happy end kft. valaki meg havernak stb. de legalább ha elvesztenék a választást (és nyilván el is fogják)nem próbálnák tönkretenni csírájában ezt a még amúgyis igencsak gyatra demokráciát csak a hatalomért. persze szánalmas banda. örülnék ha eltűnnének a süllyesztőben ha lenne valaki akik képviselik azokat az értékeket amikért ők indultak.

centrum 2008.03.23. 22:42:07

Kupa Mihály for President!
Ja, a minap az öreg bedobta a rádióban:
Pénzügyi Szervezetek Állati Felügyelete

Leginkább a humor hiányzik a mai politikából,
és a politikai humor a médiából...

Bezuhov. 2008.03.23. 22:43:08

"kívánságlistámon, amely a reális vágyaimat tartalmazza, az SZDSZ eltűnése közvetlenül a szex öt csajjal egyszerre, előtt szerepel"

De szar lehet neked ...

A lóvátett ország 2008.03.23. 22:57:23

A rendszerváltásnak/rendszerváltozásnak nevezett esemény során egy hataloméhes kisebbség létrehozott egy olyan több-párt rendszert, amely a maguk kiváltságaikat biztosította. Ennek egyik meghatározó eleme az 5%-os parlamenti küszöb, amely 20 év alatt egy kétpólusú pártmonopóliumot fog létrehozni. Az egyik "szellemi" atya az a Tölgyesi Péter, aki politikai prostituáltként az SZDSZ-ből, majd a Fidesz-ből kiebrudálva most éppen függetlenként védelmezi a duopóliumot, amely nem más, mint a monopólium egyik, egy árnyalattal enyhébb formája. A piaci verseny ilyen helyzetben köztudottan nem létezik.

Ahogyan öregszenek a rendszerváltás (hahaha) szereplői, úgy hal velük az induláskori minimális demokrácia vágy, amely ma már a politikai irányító réteg új generációs tagjai számára csak egy púder a saját vezetői ambícióik kiélésének megvalósításában.

A régi diktatúra tagjai teljes védelmet kaptak és élveznek a mai napig, azokért a tetteikért, ami miatt az ország az egyik legsötétebb politikai rendszerében lett elbutítva, nyomorba döntve a kommunista diktatúra 50 évében.

A védelemért cserébe élősködhet a mai illegitím politikai réteg, amely a régi rend alapját (társadalmi szerződés, alkotmány) csak annyira módosította, amennyire a többpártendszerű működést meg lehetett valósítani.

Az új alkotmány népszavazása során az embereket a kommunista rendszer felszámolásával hitegették, ezért lett a szavazás eredményes.

Ma már látszik, hogy az alapok valójában nem változtak meg, ennek eredménye az a hatékonytalanság és hanyatlási folyamat, amely a Kelet Európa Svájcából az egyik legreménytelenebb perspektívával kecsgtető állam és gazdasági rendszerével rendelkező országot eredményezte.

Új, demokratikus alapokkal rendelkező alkotmány nélkül, a jelenlegi posztkommunista többpártrendszer csődbe fogja taszítani az országot.

A rendszerváltás 20 évvel ezelőtt Magyarországon megkezdődött, a nagyobb út előttünk áll.

Azok, akik bigott vallásossággal, dogmatikusan hírdetik a jelenlegi alkotmányos rend köbevésettségét, akarva-akaratlanul, a kommunista rendszer egyik utolsó kísérletét védelmezik.

Ezek alkalmatlanok egy új, demokratikus Magyarország létrehozására. A politikai rendszer mai szereplőinek többsége pedig ezek közé tartozik.

A 21. századi dzsentrizmusra épített alkotmányos rendszer teljes "pompájában" a közeljövőben fog kiteljesedni.

states 2008.03.23. 22:57:46

gaben: Hát én még emlékszem a taxisblokádra, amikor azt a 4 hónapos, ha lehet még gyatrább demokráciát akarta az SZDSZ a te szavaiddal élve, tönkretenni, meg a Tocsik-ügyre, amibe belebukott többé-kevésbé az akkori vezetés, Petővel az élen, persze a buzik, transzvesztiták, kábítósok érdekvédelme is fontos, de azért azt túlzás értéknek nevezni...

renesis 2008.03.23. 23:00:11

Bezuhov-Egyetértek veled!

Amúgy meg kinek lesz jó a kétpártrendszer?
Szégyen,ahogy most "működik" az szdsz.ekkora pálfordulást még a fidesztől se láttam.

eternity · http://eternity.blogter.hu 2008.03.23. 23:16:43

Kívánságműsor?
De jó!
Én azt kívánom, h kapd meg a lehetőséget, öt tökéleteses gyönyörű leányzóval. És mondj csődöt.
És ők ezt videózzák le. És egy óra múlva már minden ismerős és ismeretlen azon röhögjön, hogyan próbálod életre hergelni csoffadt fütyikéd...


Ó, remélem, nem gáz.
:P

Na, na, na 2008.03.23. 23:26:25

renesis 2008.03.23. 23:00:11 "Szégyen,ahogy most "működik" az szdsz.ekkora pálfordulást még a fidesztől se láttam."

Valóban szégyen, de úgy néz ki pálfordulások tekintetében nem figyeltél oda eléggé.

gaben 2008.03.23. 23:36:44

states:kicsit el vagyok maradva mert akkor picibb voltam beismerem hiányosságom. de engem nem az utcai politizálás zavar amire te utalsz. még csak nem is finom lepaktálás a radikálisokkal mert ha ez az ország olyan hülye h nem veszi észre megérdemli. De nem ez hanem a közvetlen demokráciát hirdető demagógizmus. Ez időnként előfordul a történelemben, hogy ezzel kampányolnak és a görögöktől kezdve rómaiakon jakobinusokon és németeken át mindenhol diktatúra lett a vége.
Kénytelen vagyok az általam is utált kókát idézni: a "mocsárlecsapolásról nem a békákat kérdezik meg"

Ami engem aggaszt az az hogy az AB átvette a hatalmat. Magyarországon mostantól lehet népszavazást tartani a jövő évi költségvetésről, mert az nincs benne az ideiben. persze csak ha fidesz akarja.

Ami a buzik stbk érdekeit illeti meg fogsz lepődni de a legfontosabbnak tartom. tudniilikhol a határ? ma még csak a buzi a érdekeit nem védjük holnap a biszexuálisét holnapután cigányét, a zsidóét? vagy ma még csak a buzi nem tüntethet holnapután a szittyák azután a szélsőjobbosok végül pedig már a konzervatívok sem? Nemcsak a tolerancia miatt véd egy liberális (és minden épeszű) szabadságjogokat, hanem mert tudja hogy a többségek és a közhangulat változó: holnapra lehetsz te a kitasz.

Lóvátett ország:
szerintem is változtatni kell az alkotmányon: az nem demokrácia ahol az ABnek ekkora szabadsága van és él is vele

Németh Zoltán · http://www.szignet.hu 2008.03.23. 23:50:28

(Tank)csapda az egész ballib tevékenysége:
"Ami kint, az van benn,
Ami fent, az van lent"
Aki csal belül, az csal kívül is! (Országgyűlési választások)Szóval ami kint, az van benn!
Sokan sajnáljátok, hogy a küszöb 5 %. Szerintem egyáltalán nem baj! Ez a törpe farok csóválja a kutyát! De még a szomszéd kutyáját is, mert vele megvan az 50 % + legalább egy. Mindent leszavaztat! Én 10 %-ra, vagy afölé emelném a küszöböt. Aki nem tud annyi szavazópolgárt maga mögött, az ne akarjon vezetni!
Most az 5 % terorizál bennünket!
Akinek egy negyedik parlamentbe kerülő pártra lenne szüksége, az mire vár? Hogy a szocik, vagy a narancsosok csinálnak majd neki?

Tóth Ágas 2008.03.23. 23:53:18

csodaszép 4.9%-ot az SZDSZ-nek 2010-ben!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.23. 23:57:52

ne sajnálkozzatok rajtuk, a dolgukat nagyjából elvégezték, már nem nagyon kellenek többé.
Sajnálkozni rajtuk és utálkozni eléggé khm, történelmietlen.

gaben 2008.03.24. 00:05:58

zoli:
te aztán tudod. mert amit KINT irsz a neten olyan vagy a való életeten BELÜL is. Érvekre nincs szükséged, csak az érzelmeid vezérelnek, és nem jársz utána dolgoknak nemhogy utánagondolj. (mondhatnám a te 'érvelésed' alapján de tudodmit nagyonvonalú leszek és visszavonom)

Egyrész és ezt hamar szögezzük le a választások nem voltak egyik irányba sem jobban megbundázva, édesjó naiv anyukám meggyőződésből elmegy számolgatni és ő mondta, hogy teljesen lehetetlen. persze a fülke előtt meg lehet tenni de abban a efizetésben a fidesz nem szokott alulmaradni szintén jól fizető riválisával szemben. de ha még meg is lett volna: semmi bizonyíték nincs rá, egy hataloméhes demagóg rinyálása volt. Persze a demokrácia központ a fidesz által irányított szavazattisztasági szerv (micsoda ellentmondás :) ) biztos mást mondana.
SZóval amíg nincs bizonyítva addig nem is igaz. ezért a magyar kormány jelenleg hivatalban van és miniszterelnökünk GYF (sokak kis belterjes undorító faszverésének kedvéért fletó).

ami meg a farkal kapcsolatos az az év baromsága.
ha kicsi a bejutási százalék sok kis párt jut be: ebben az esetben árnyaltabb véleménykülönbségek is kialaklhatnak, és nem egy párt a mérleg nyelve hanem mondjuk 7 amiből van konzi is meg szoci is meg libsi is. akik össze vissza szavazhatnak belátásuk szerint és nem kell a belső szerződések miatt a saját elveiket felrugni. (konstruktív ellenzék) persze csak mert te mondjuk a narancssárga bácsit szereted ezért te 10re emelnéd hogy a csúnya madarasbácsi ne jöjjön be. így logikus igaz? Miért? csak! ja hogy...

Whitemouse 2008.03.24. 00:06:31

Azt hiszem, sokminden rejtve van még elöttünk, szomorú, hogy egy pártszervezet ennyire impotens módon épült fel. Se T. Asztalos Ildikó, se ellenfelei nem mondtak el mindent. A pártelit meg nem igazán foglalkozik a tagsággal, inkább csak választási pártként üzemelt a szerveződés. És nehogy azt higgye bárki, hogy a többi pártnál magasabb színvonalon üzemel a munka. Legfeljebb nagyobb fanatizmussal.

A Tisztelt Blog tulajdonos meg vitakultúrát akar, miközben eltüntetne a föld színéről egy demokratikusan megválasztott pártot.

Amúgy még emlékszem 94-ben milyen rimankodások mentek, hogy ne hagyják egyedül kormányozni a szocikat az 54%-os többségükkel, inkább legyen koalició. Tetszik, nem tetszik a nyugati beruházók ettől megnyugodtak, más meg nem adott pénzt az országnak a költségvetés hiányára..... Ezt csak egy észrevétel azoknak, akik szeretik úgy beállítani, hogy az SZDSZ eladta magát a hatalomért.

Végül pár dolog amit az SZDSZ hozott be a közéletbe: SZJA 1%, EVA, sorkatonaság eltörlése. Kiváncsi vagyok a mostani ellenzék ezeket is eltörli-e a várva várt hatalomban.

meeke 2008.03.24. 00:07:20

mink szeressük a kokit. meg a szadit úgy általába. naon kircsi liberósnak lenni. pussz. (a többi oly hülye, hogy beszopják ezek csórikáim még a kurucinfót is - pedig azt mi nyomjuk, meg a nemzetbiztonság. cupp cupp

meeke 2008.03.24. 00:09:00

baszki a végét levágták, pedig az volt a legjobb. na mostmá' sose tudják meg a többi faszok.

gaben 2008.03.24. 00:15:05

ági:
ez minek a paródiája, és mit próbál jelenteni? értelmezési problémám adódott.
WM:
szerintem a fidesz megfogja hozni ugyanezeket a csúnya de muszály döntéseket. csak nekik:
1: zsebükben lesz az AB hogy ne legyen népszavazás ellene
2: talán lesz olyan épeszű az ellenzék, hogy nem teszi

Vic · http://vicpictures.blogspot.com 2008.03.24. 00:19:54

Egyébként szerintem ez az szdsz magánügye, csak rárontott mindenki a "sztorira", "helyzet van"
Sőt ha ez Vityáéknál lenne, akkor is ezt mondanám. Meg a kisgazdáknál is. Meg Fletóéknál is, Valamilyen párt szétesése mindig kevesebb alternatívát hoz magával. És ezt mondtam Torgyánéknál is. Meg Csurkáéknál is. Lehet fikázni, hajrá!

Németh Zoltán · http://www.fitt-sport.hu 2008.03.24. 00:21:54

Gaben! Azt hiszem tévedsz! Aki buzi lelke rajta. De azért nem hiszem, hogy ekkora teret kell engedni neki. A heteroszexuális mivoltomat sem kiabálom ki, nem akarom, hogy foglalkozz vele, teszem csendben a dolgomat!
Tedd a dolgodat te is, de nehogy velem akarj kikezdeni!
A népszavazást szinte mindenre ki lehessen terjeszteni! Az az AB dolga, hogy vizsgálja meg, nem ütközik-e alkotmányba.
Amit választásokon megigért egy párt és végrehajta megválasztása után, arra nem engedném a népszavazást kiiratni. Ami ellentétesen cselekszik ígéreteivel, arra minden további akadályoztatás nélkül!
Eredménye népszavazást megszervezni egyébként nem olyan könnyű. Még a kiíráshoz szükséges aláírások összegyűjtése is komoly feladat. Elvinni a szavazófülkébe pedig még nehezebb.
Egy demokkratikus országban ilyen kérdéseket nem lehetne feltenni!- modja Gyurcsány.
Egy demokratikus országban ilyen lúzer kormánynak már rég le kellett volna mondani, új választásokat kiírni!,- mondom én.
A gazdaság általánosságban, eü, oktatás, mezőgazdaság, tisztesség, családok, viselkedési normák lepusztulva! Ez odaviszi az embereket a szazófülkéhez bármi legyen is az!
Gyurcsány: Nem történik semmi, 9-e után jön tizedike! De a besokalás hatása annál nagyobb lesz, mennél tovább ragaszkodik ez a kormány a bársonyszékeihez.
Legalább három évig komoly gazdasági növekedésre fellendülésre ne számíts még kormányváltás esetén sem! A gyurcsány kormány (és Medgyessy) 6 év alatt ásott gödréből nehéz lesz nagyot ugrani!

Németh Zoltán · http://www.fitt-sport.hu 2008.03.24. 00:44:58

Gaben!
Hagyd már azt az Alkotmánybíróságot!
A három-négy párt szavazta oda be az AB-tagokat.
A jelenlegi kormányt, a párkoaliciót már csak a menthetetlenek támogatják!
15-16 % szoci-szimpatizáns, meg 1-2 % szadeszes!
A többiek vagy átmentek valamilyen jobbra, vagy "illegalitása" vonultak!
Lesznek a későbbiekben is megszorítások. Ha a Fidesz jön akkor is.
De ők már nem tuják kizárni a civil szférát!
A jelenlegi gazdasági helyzetből csak konszezussal lehet kijönni. Ha nem is lesz kétkamarás parlament, de a döntésekben ott lesznek: a Gazdasági Minisztérium vezetésében: a Kereskedelmi-és Iparkamara, a GYOSZ, Az Eü Minisztériumban: az Orvosi Kamara,a Kórházszövetség, A Mezőgazdasági Minisztériumban: a Magosz és más prominens gazdasági szervezetek.
A civil szféra nélkül kilábalás nem lesz, s ezt tudja a Fidesz is!
Ez kormány ellenben már elkésett arról, hogy a szakmai szervezetekkel kompromisszumokat kössön.
De nem kell félni ettől, mert ma sem keresi.
A rombolást pedig nem lehet reformnak nevezni!
Az a ház, amelyiket renoválni akarsz, de megbontod a tetőt, afalakat és az alapot, az előbb utóbb összedől.

gaben 2008.03.24. 00:48:20

Tudod miért kiabálják ki? ugyanazért amiért a kurucok ugrálnak a kossuthon. érdekérvényesítés, érdekvédelem. Jobbnak érzem az undorító stílusban befogadásra sarkaló szövegeket mint az undorító stílusban jövő kitaszítókat. Én sosem hozom fel a származásom nem vagyok rá büszke, de nem is szégyellem, igazából hidegen hagy, nem tartom fontos faktornak. De ha meghallok valakit zsidózni akkor zsidó vagyok, és kiállok érte nem csak teszem a dolgomat. Mintahogy kiállok a kurucinfósok mellett is ha valaki azt mondja nincs joguk a véleményükhöz. a szólásszabadságnak nincs fokmérője két állása van. vagy van vagy nincs. ha nincs azonbelül vannak alfajok az tény. De attól még nincs. Márpedig a buzik, lezbik kitaszok magyarországon. nem házasodhatnak pl. most tényleg ki a faszomat zavarja? Aki ezt nem tudja a gyerekének elmagyarázni, az hogy magyrázza el a halált a rákot, a fogyatékosságot, vagy a tehetséget? MEGISMÉTLEM: ma alkotmányos megszavazni, hogy jövő évben Zolikának minden hét elején utaljanak ki két narancsot, és 4500 forintot. Mivel az AB elfogadta az előző kérdést, ezt is el kéne. és akkor nem beszéltem a hihetetlen költségekről amibe egy ilyen kis játékocska kerül, nem beszélve arról, hogy egy idő után elértéktelenedne a népszavazás (ja hogy az már most megtörtént?) Ne hogy már azzal gyere hogy nem könnyű. Viktorka csak meggyürkőzik vele: ugyan a választást elvesztette de ő csak elkormányozza valahogy a hajót így is. Könyörgöm ezekre a kérdésekre én összeszedem a voksokat, és az aláírásokat, nagymamival, meg frédi kutyussal. És igaz hogy lúzerkormány van de legalább nem fasisztoid. és te most azzal jössz hogy -"FASISZTOID? hiszen ők akarnak demokráciát!" Mire én: -"ha tanultunk volna történelmet nem kevernénk össze a közvetlen demokráciákat a képviseletivel. Tudniilik az egyiknek csúnya vége szokott lenni" Amúgy eü, oktatás tényleg szar de a szoc óta ugyanaz. Viktor tett valamit? nem tett. Feri tett de hogy milyen lenne nem derül ki. Mezőgazdaság: amíg az agráriumban dolgozó nem tanulja meg azokat a közgazdasági alapfogalmakat: verseny, befektetés, tőke, fejlesztés, és az egyszókincses nyelvet (segély) erőleti nem fog változni (maxirespekt a kivételnek) a tisztesség, család meg tudod rajtad múlik, meg rajtam meg petikén, és nem kell mindent lesni a politkuskról.... A gödörből már majdnem elindultunk looseren lassan magyarosan kifelé de csak megállítja vityókám. De ez a gödör azóta nő hogy Bokroskoma fityingjeit szórjuk. amúgy a privatizációelleneseknek mesélem h a választások előtt gyorsba 2002ben a fidesz amire ideje volt mind eladta. fura

gaben 2008.03.24. 00:53:46

igen a kormány looser volt szarok a reformok.
de:
a fidesz nem tett semmit
a fidesz nem vonta be egyáltalán a civil szervezeteket
mi garantálja, hogy ezeket mostmegteszi?
semmi. ha nekik meglesz a többség akkor az AB védelmében nem kell félniük ellennépszavazásról, meg a sok hhőzöngő is melletük lesz. simán ezt ugy ahogy van lenyomják az emberek torkán ugy hogy még ők kérnek repetát. majd ahogy szokták a 'prominens' szervezetek pl magosz vezetőit megkenik megbarátkozzák és kész
bocsánat hogy nincs tördelve az előző nemtom miért ment szét

gaben 2008.03.24. 00:59:18

mennem kell de kérlek olvassátok el:
nol.hu/cikk/485035/
hajrá

mizie 2008.03.24. 01:03:27

Ne aggódjatok! most lenullázta megát az szdsz és az mszp, a fidesz majd nyerni fog. ők is szépen lenullázák magukat.

aztán _talán_ új pártok jöhetnek (amik nem csak nevükben lesznek szociáldemokraták, konzervatívok, liberálisok esetleg konzervatív-liberálisok)...

a 2008.03.24. 01:11:13

Annak, aki azt írta, hogy Váncsa örökbecsű szavai, stb "pofátlan vs töketlen" üzenem, hogy ezt Váncsa előtt 3 évvel leírta Mérő László. Lásd "Maga itt a tánctanár" c. könyv és a hivatkozott újságcikk...

Hollo 2008.03.24. 01:22:17

Népszabadság, a pofátlanság magabiztossá tesz.
Mennyire ostoba lehet aki ezt a nol cikket írta :D
Csak az fáj neki, hogy látja amint a pártja
a szeme előtt nullázta le SAJÁT magát, és most jön
a másik. Engem egyik sem érdekel, de azért ez a pofátlan demagógia ami árad ennek a bolsi anonymous "újságíró" mondataiból...
Kvázi tök mind1, mi történik, ők megmagyarázzák,
ha a népszavazáson győznek a nemek, akkor a pofátlan naugye megmondtuk, megint igazunk van mint mindig Kádár óta. Most hogy jól pofára estek,
most megint igazuk van és megint Kádároznak.
Fiúk eltelt 20 év fénykorotok óta, irogassátok csak a Néphazugságot, lassan a kutya nem kiváncsi rátok, remélm úgy lesz ahogy a cikkben jónak találják, és mondjuk egy 20 évre még véletlenül sem kerülök mégegyszer hatalomra, és akkor MEGINT IGAZATOK LESZ :D

Hollo 2008.03.24. 01:24:30

kerülök :D / -> kerültök.
De remélem én sem fogok, az igen nagy presztízs-veszteség lenne azért nekem is :)

KommentElek 2008.03.24. 01:26:43

Kedves kommentelők!

Néhány dolog:
1. Aki az AB hatáskörének megnyirbálásával vagy a kompetenciájának a kétségbevonásával kívánja "kiterjeszteni" a demokráciát, annak javaslom Észak-Korea tanulmányozását:ott nincsenek ilyen akadályok a hatalom zseniális birtoklói(bitorlói) előtt...
2. Aki a közvetlen demokráciából vezeti le a fasizálódást/kommunista irányba fordulást, az gondolkozzon egy kicsit ezen, mert a világon sehol még a közvetlen demokrácia gyakorlása nem hozott ilyet. Esetükben nem inkább a szemellenzős gondolkodásról van szó?
3. Borzasztó kétszínű dolog ám a liberalizmussal takarózni, mert az ugye liberalizmus, ha homokosok vonulnak végig a városon, de ha valaki büszke a magyarságára, vagy megemlíti, hogy a cigánybűnözés egy létező probléma, netán kiejti a száján azt, hogy "zsidó"(!akármilyen! kontextusban), az rögtön kirekesztő, fasiszta, alávaló, a nép/szabadság/jövő/mindannyiunk ellensége, elhallgatandó, stb., ugye?
3. Gazdasági kérdésekről sokszor olyanok vitatkoznak, akiknek alapszintű tudásuk sincs a gazdaság mint rendszer működéséről, akik meg tudnak valamit, azok sok esetben(lásd Bauer Tamásnak az egészségügy átalakításával kapcsolatban kifejtett homályos, zavaros és alátámasztatlan, ellenőrizetlen, világlátáson alapuló, és közgazdaságilag csak utólag megideologizált véleményét)elferdítik a tényeket, hogy a kellő színben (vörös vagy kék) tündökölhessenek.
4. Akinek egy népszavazásból csak annyi a lényeg, hogy mennyibe kerül, az egyrészt ne feledkezzen el arról, hogy egy-egy ilyen döntésnek nagyon komoly pozitív gazdasági haszna is lehet a jövőben, amit jelen pillanatban még senki sem tud megbecsülni; másrészt újfent ajánlom a dübörgő gazdaságú Észak-Koreát vagy az ébredő demokráciát, Szudánt, ott nem költenek ilyen haszontalan dolgokra...

No, csak ennyi most hirtelen, kiváncsi vagyok a reakciókra:)

feri 2008.03.24. 01:30:43

EMBER!
ANONYMUS?! tudod te mit beszélsz kisfiam?! Az egy dolog hogy nem ismered, de asszem ez nem az ő hibája és nem a politikai írásai miatt mondom vagy mert egyet kéne vele érteni. Csak brad pitt sem attól anonym h valaki nem ismeri. meg a többi is nagyon szép okfejtés, gratulálok

Najó hozd ki az ellenőrzöd ma egyest kapsz és kullogj a helyedre legközelebb tanuld meg a leckét!
jóéjt

pepe 2008.03.24. 01:32:46

Úgy csináltok mintha összehasonlítható lenne 98-2002 meg ami az utóbbi 6 évben folyt. Egy lófaszt!
Vegye már észre az a néhány álmodozó baloldali kitartó, hogy összetört az álmuk: nincs reform, nincs liberális párt. Csak amatörizmus és rablás.
És pont a szociálisan legrászorultabbakat járnak a legrosszabbul az államm ilyeb leépítésével.

Ha Fodorék nem tudják átvenni a hatalmat - vége az SZDSZnek. Az országnak ez lenne jó - a jobboldalnak nem biztos... de ezért én inkább mégis a Fodoréknak drukkolok:)

gaben 2008.03.24. 01:44:39

Ennyire visszajövök kedves elek:
1: attól hogy ABnek hívják attól még emberek vannak benne és mint ilyen benne is megvan a lehetősége hogy hatáskörén túl lép, vagy az olyan kérdésekre amelykre az alkotmány sem közvetve sem közvetlenül nem ad választ rossz döntést hoz. a neve miatt nem demokratikus
2:Antik Görögo.,Róma, francia forradalom (jakobinusok), hitlert is megválasztották
3: mint írtam csak nem olvastad el mert az luxus nekem ugyanolyan fontos h a homokosok buzik végigmehessenek az utcán mint hogy te mondhasd hogy zsidó (bármilyen kontextusban) vagy kiejtsd hogy cigánybűnözés (bár nekem ez a szó nem jelent semmit én csak egyféle bűnözést ismerek azt amit meg kell büntetni
4:egyetértek! több civilt a partyba! (de ne egyik fél által megvásrolt, illetve vezetőségönérdekcivileket)
5:mert a nép ellenben Bauernél sokkal jobban látja a gazdaságot és a nép ugy fellinditi itt mindjárt a gazdaságot a 3 igennel, hogy veszek is 2 ipodot luxusból).
Tudod a népszavazás fontos, és drága:
ezért
1a jelentőségét nem csépeljük el
2ne fárasszuk magunkat és költsük a milliókat egy egy olyan kérdésre amire mindenhol egy válasz van.
Vajona jól működő angliában ahol az eü rettentő drága miért nem népszavazták meg hogy ingyen legyen?
kicsit vicces h elvárod a hozzáértők vitáját aztán meg a népszavazás gazdaságfejlesztő hatásáról beszélsz. mert h a nép a hozzáértő azt kötve hiszem. akkor adó sem lenne (talána a 2milla nem adózó megszavazná, h a többi hadd szopjon ők meg majd jól elélnek a csöcsükön)

Eichmann 2008.03.24. 01:45:03

BPHead. Miert szerencsetlen ember az android?

Hollo 2008.03.24. 04:54:04

:)))

Jóéjt feri, de lassan csomagolj, mert a nép
éppen most adott egyest a Feri teljesítményére,
uh máskor tanuld meg Te is a leckét, és ne más
ellenőrzőjében kutakodj addig is. :D
Nekem akkor is anonym, lehet Ungváry vagy akárki,
nekem is meglehet a magánvéleményem hogy egy nagy bűdületes ostobaság amit leírt. Sajnálom ha nemtetszik :)
Uh röhelyes ez, mint az ingyen népszabadság osztogatás a Goldmann György téren, hogy reggel
a sok egyetemista kezdje mérgezni magát az agymosással, ja bocs az kopirájtos a szadeszreklámból már tessékmondani? :D

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.03.24. 04:58:17

RE: gaben 2008.03.24. 00:59:18
"mennem kell de kérlek olvassátok el:
nol.hu/cikk/485035/"

Igen, és? A cikk mind tartalmilag, mind megformázásában a Népszabó régi, dicső napjait idézi. Gratulálok.

Nézzük:
"kacagányos, bundás indulatok",
"történelmi jobboldalnak az örököseként lép fel, amely megbukott az első világháborúban",
"magát hitte a rend és a tekintély igazi letéteményesének",
"Felcsúttól a Rózsadombig",
"Irányítóikat a mérhetetlen sértettségi potenciál jellemzi, amiért nem lehetnek hatalmon",
"a "zsidókkal" szemben",
"irányítóit egyetlen gond vezérli, az, hogy még mindig nem az ő nem "idegenszívű" fajtájuk szabhatja meg a rendet a demokráciában",
"megtalálták Orbán személyében",
"A Fidesz hatalomátvételét kíméletlen tisztogatás és rágalomhadjárat követi majd",
"Inkább hányingert keltő"
"Szép lesz látni, amint, ha kell nekik, keresik, megtalálják, elveszítik, megint megtalálják és jó esetben lassan mégis elveszítik a szövetséget a nyilasaikkal."

Gratulálok. Ungváry Rudolfnak (tényleg, ki a fax ez?) sikerült egy cikkben összehozni azokat a kulcsszavakat/kulcsmondatokat, amitől egy rendes komcsi kisnyugdíjasnak Viagra nélkül is feláll...

Tényleg jó egyébként a cikk, aszongya:
"Ennek a jobboldalnak az indulataival senki sem mérkőzhet ma Magyarországon, se a bizonytalankodó baloldaliak, se a jól nevelt liberálisok. (...) Az utóbbiak túlságosan finnyásak és polgáriak, és mivel van hová visszavonulniuk, legyen az szellemi vagy gazdasági miliő, nem vállalják, hogy politikailag, netán az utcán igazán keményen ütközzenek."

A finnyás, polgári, jól nevelt Kóka (és bandája) nem vállalja majd tovább a politikai csatározásokat, és szépen visszavonul a szellemi és gazdasági miliőjébe.
Haha. Hahaha. Hahahahaha. MegaLOL.

Ilyen gyengéden eufemizáló, választékosan finom módon még nem láttam leírva azt, amit mifelénk inkább úgy mondanának: úgy kiütik, hogy a saját taknyán csúszik ki a ringből...

kicsi piros disznó (törölt) 2008.03.24. 05:22:21

jéé, most kivételesen nem is volt olyan sok anyázás! Népegyetem a blogon:)

rio 2008.03.24. 07:11:35

demokrácia mondjon le, felségsértésért és árulásért perbe fogni mindet. éljen a király

titokvadász 2008.03.24. 07:21:38

még jó hogy nincsenek 700-an mert nem lenne elég nekik a még elfoglalható hely a börtönökben

és most hol van az új rend kormányosa?

countrystudy 2008.03.24. 07:27:23

ez a harmadik írás az ünnep alatt,ami a bomlásnak indult szadistákról megjelent
minden bírálattal egyetértek,de amit igazán hiányoltam,az az,h valaki végre leírja,már'94-ben bebizonyította ez a díszes kompánia,mit jelentenek számukra az elvek
sokan elmondták itt is,mennyi okos ember alkotta meg ezt a társaságot,
erre azért rácáfol,hogy 14 év után kezdenek a tagok gyanakodni,szóval ezt a jelzőt javítsuk ki a balfácán szinonimáira
igen, a fidesz is változott,de az nem nagy baj, h nem lett a szadesz kisz szervezete.

milyen igaz 2008.03.24. 07:28:20

Aki most lent van.
A föld alatt.
Aki most lent van.
Lent is marad.
Aki most fent jár.
A föld felett.
Örül nagyon,
Hogy ott lehet.

16 tonna
Fekete szén.
16 tonnát raksz és
Mennyi a bér?
Meghalni kéne,
De nem lehet.
A vállalat nem engedi
A lelkemet.

Ref:
Kedvesem, jöjj velem!
Ez a harc lesz a végső.
Innen más út ki már
Nem vezet.

speter 46 2008.03.24. 07:29:19

BPHead azt írja: "szerencsétlen ember vagy Te Android!"
Miért volna szerencsétlen? Hiszen néggyel egyszerre már megvolt!

Péterke 2008.03.24. 07:39:23

kókától, gyurcsánytól egy használt biciklit se vennék. Csaló, felelőtlen, alkalmatlan és méltatlan banda, a pártjaikkal együtt. Ha leváltanák őket, az sem vezetne semmire, lásd medgyessy->gyurcsány csere. Új választásokra van szükség.
Ez most már egyre több embernek világos.

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.03.24. 07:40:03

Ami az ötcsillagos ötletet illeti, én hasonlóan vélekedek a fideszről, élén a hazaáruló maffiózókkal.

Barnabás 2008.03.24. 07:42:05

Az SZDSZ már agonizál,végnapjait éli.Ennek örulök mert,ha megláttam azt a bambán vigyorgó Kókát és csak részegen igazmondó Horn Gábort mindig elment az életkedvem.

Paranoid Android2 2008.03.24. 07:48:01

El kell ismernem némileg túloztam ezzel a néggyel, csak három volt. Tudjátok kampány van ilyesmi, de a hármas sztorit egyszer megírom, mert tök jó, de csak ha már nincs SZDSZ.:)

vatesz 2008.03.24. 07:53:21

Mi lesz:

szocik ragaszkodnak a hatalomhoz

privat biztositok kirugva a rendszerbol

szdsz kiakad, de kell nekik az autopalya love, ezert bennmaradnak

Kokaek leszpoatjak Fodorekat, Fodor politikai hulla lesz, elmegy tanitani

EU valasztasok, szocik elhasalnak, Vadai Agi elsirja magat a kamerak elott, mert nem lehet megmondoasszony az EU-ban

Szocik az Uj Tulajdonosi Program kereteben a szoci es szoc-lib kaderek kezebe jatszanak at mindent

Feri lesz a gazprom-magyar ceg vezere, belatja, hogy nem neki valo a husdaralo

Fidesz nyeri a valasztasokat, SZDSZ is bemegy a Parlamentbe a Maszop hatan


Fidesznek 2/3-os tobbsege van, igazit kicsit az alaptorvenyen

Minden szoci es lib-szoci beszarik, kirugjak oket

Fidesz veri a mellet, probalja huzni az idot, hogy ne kelljen reformalni semmit

Leminositenek minket DDD minusz-ra

Fidesz meg mindig nem adja be a derekat

A gazprom-magyar ceg elzarja a gazcsapot, a gazarak 5-szorosre emelkednek, Gyurcsany sajnalkozva a vilagpiaci arakra hivatkozik es kozben horgaszik Medvegyevvel

Az elso ehseglazadas BAZ megyeben, Gergenyit hivjak, hogy verje le, 10 halott

Viktor bejelenti a kollektivizalast

Gyurcsany uj konyve, a "Kurvajo baloldal" bestseller

Koka es Horn Gabor uj liberalis partot alapitanak, de senki nem megy el az alapito ulesre, igz oltari modon bebasznak

TSZ-eket szerveznek, Cser-Palkovics Andras lesz a kollektivizacios miniszter

Robert Mugabe hazat vesz a Rozsadombon, Osama Bin Laden kastelya mellett

A katonasag a Blahan a tunteto es gyujtogato nyugdijasok ezreire kieheztetett pavianokat enged

Az EU fobiztosa, Nicolas Sarkozy megkeri Magyarorszagot, hogy tarsak be az europai normakat

Magyarorszag nem valaszol

titokvadász 2008.03.24. 07:55:33

ha én egyedűl okozok kárt azért felelnem kell
ha 2-? akkor szabadságharcos és ha ettől is több akkor párt,de ezek semmiért nem felelnek

Paranoid Android2 2008.03.24. 08:02:04

vatesz
Remek forgatókönyv eltekintve attól az apróságtól, hogy a Vitya még Torgyánostól is egy térségben élenálló államot adott át.
Egyébként meg a két rendszer közötti különbségre jó példa az Országjáró és az Új Magyarország füzet összehasonlítása:
Az Országjáró a negyedéből készült és annak lopták el a felét, de mindenhová kivitték.
Az Új MAó négyszer annyiból és a 90%-át ellopták. Viszont ki se vitték, ha emlékszel, lehet ki se nyomták. :)

Tejfel Karcsi 2008.03.24. 08:10:50

Tudom, hogy kicsinyes és sekélyes, de ha te erre ennyire beizgulsz, akkor, úristen, milyen lehetett az a négy csaj, akivel már megvolt?

Telem 2008.03.24. 08:18:57

Hallatlanul primitív dolog európában egy liberális párton zsörtölődni. Persze kelet-európában azért más a helyzet, itt a butaságnak és a vezérszomjnak akkora hagyománya van, hogy még a szexet is előzi - te szerencsétlen cikk"író", komolyan sajnálatraméltó vagy.

vatesz 2008.03.24. 08:19:20

Android, leszarom mindket dilettans bandat. Csak nem arrol fogok vitatkozni, hogy ki lopott kevesebbet.

Egyebkent fasza a blog

amos 2008.03.24. 08:21:20

Háttérbeli megegyezés a kicsi pártok elsorvasztására?
Váncsa Istvánnak van igaza!Vagy Mérőnek.Mindegy!nem is az a lényeg ki mondta (írta)előszőr.
Mielőtt beájulna minden polgár Máraitól,meg kellene ismerni alaposabban az életrajzát!Tehát ki volt Márai?
Persze lehet szeretni,nem szeretni,de Istenként tekinteni,belemagyarázni az írásaiba azt,ami aktuálpolitikai érdek,az több,mint egyszerűség.

Paranoid Android2 2008.03.24. 08:25:21

Vatesz
Csak arról lehet vitatkozni, hogy ki lopott kevesebbet, mert az összes többi mégnagyobb hülyeség.
A ki lop kevesebbet kérdésfeltevéshez legalább számok rendelhetőek, meg völgyhidak.
Már eleve attól, hogy más nyeri a választásokat, amíg zajlik a helycsere eleve kevesebbet tudnak lopni és már az is tiszta haszon.
Legyünk realisták!:)))

Paranoid Android2 2008.03.24. 08:31:33

Gaben
megjegyzem Angliában azért olyan az eü amilyen mert a 70-es évek elején egyszer a Munkáspárt megreformálta. Több éves várólisták lettek, az angol orvosok elhúztak mindenfelé (pl amerikába Dr House :))) és jöttek helyettük a nemzetközösségiek, akik kitűnően képzettek voltak, valamint remekül beszélték a helyi nyelvet. azóta senki nem elég tökös újra belenyúlni, mert többek között a Munkáspárt ezért nem került hatalomra ezer évig:))

ezmegvolt 2008.03.24. 08:34:25

Én voltam 5 nővel (Húsvéthez kapcsolódva, őszintén csak úgy kerültem bele mint Pilatus a crédóba :) ), de meg kell mondanom, hogy nem jobb mint golfozni és még fárasztóbb is: csak látod magad előtt a még nemteljesített lyukakat, amiken végig kell menned ha nem akarsz szégyenben maradni és bár mindegyik egy kicsit másképp hegyes-völgyes, azért tök ugyanaz.
Nincs is rosszabb, mint a beteljesült vágyak...

Paranoid Android2 2008.03.24. 08:41:05

Hát nekem is eltartott egy darabig.:)
De tudod én teniszezem és ott van ász.:)
Pankrációban még jobb lett volna, mert ott lehet hívni segítséget.

ben2 2008.03.24. 08:45:38

Aki azt hiszi, hogy mindkét nagy párt ugyanolyan, az esetleg nézze meg, hogy a munkálkodásuknak mi volt az eredménye:

az egyik elkúrta, a másik nem.

Nem az a legnagyobb baj a jelenlegi kormánnyal, hogy aljas és hazudik, hanem hogy dilletáns. Ha nem lenne a kezükben a média 80%-a, egy hónapot sembírnának.
Hogy van az, hogy ha végigolvasod az elmúlt 6 év balos sajtótermékeit, akkor az derül ki belőle, hogy ez a kormány mindig mindent a legjobban csinált, minden döntése helyes volt, megfontolt és bölcs, az ország helyzete meg mégis egyre rosszabb és rosszabb?

kakofon 2008.03.24. 08:56:41

Szerintem addig jó, amíg sokan vannak, akár kicsik, akár nagyok. Rég rossz lesz, ha majd sikerül beterelni mindent az ország két nagy felébe.

Flea 2008.03.24. 08:59:19

A Vitya gazdasági tevékenységéről a következőket:
Gazdaságpolitikát gazdasági adatokra lehet építeni. Tegyük fel Vitya egy közgazdasági géniusz, '98-ban hatalomra kerül. A KSH 98' májusában megjelenteti a végleges statisztikai adatokat '96-ról (Ez, ha jól emlékszem a Bokros csaomag éve), és az előrejelzést '97-ről. Vitsa elemez, majd elkészíti a '99-es költségvetsi törvény, illetve módosít az adórendszeren, stb. Ez utóbbit persze már csak '99-ben, mert a választások után 100 napos jóléti program, így Viztya közgazdasági zsenije a '99-ben a Parlamentbe benyújtott törvényekben jelenik meg, amelyek 2000 január 1-vel hatályossá válnak. Egy-egy gazdasági változás, mondjuk egy adótörvény módosítása egy év alatt érvényesül, azaz, hogy mekkora Vitya közgazdasági zsenije azt 2001 -ben már részben tudjuk, illetve tudnánk, ha nem lenne 2 éves költségvetés. De van. Mire pedig a hatások hosszabb távon is kielemzhetők, mondjuk, hogy Vitya közgazdasági zsenije, hogyan hat 2002-ben arra 2004-ig várunk, amíg a KSH-tól mekapjuk a végleges adatokat.

Érdemes végignézni a GDP sorokat. Itt mindenki Bokros Lajos köpönyegéből bújt ki.

Flea 2008.03.24. 09:05:57

Az SZDSZ-szel kapcsolatban pedig annyit: Vagy sikerül megtisztulni, vagy tényleg megérett a párt a bukásra. Kóka és köre komoly bajban van, ha igaz, hogy Magyar Bálint Demszky-t próbálta belerántani a maszatolásba, akkor az SzDSz korrupciós ügyei (Lásd még Megyó kijelentéseit) bizony magasra nyúlnak. Bízom benne, hogy sikerül kirekeszteni azokat, akik a liberalizmust csak az Audikulcsokkal a zsebekben tudják elképzelni. Szüksée van az országnak egy hiteles liberális pártra, ha másért nem hát azért, hogy legyen kit tojással dobálni. Jó volna egy olyan SzDSz amelyik képes nem csak a szocik csöcsit szopni, hanem szükség esetén le tud ülni a Fidesszel is. Nem ártana egy konzervatív liberális irányvonal a sok szoci faszkodás után.

Paranoid Android2 2008.03.24. 09:10:55

Az tény, hogy a választási ciklus meg a gazdaság összefüggése káoszos, de a lényeg csak az mégis, hogy a Vitya lényegesen kevésbé költötte el azt a pénzt amit a gazdaság nem termelt meg, mint a Megyó-Fletó.
Amúgy meg az a gazdaságpolitika, melyik helyböl megállítja a gazdaságot talán csak nem az igazi.

titokvadász 2008.03.24. 09:14:46

ben2
neked tök igazad van
de fletoék helyében nem vállaltam volna be ennek a bandának az országlását
mit tudhatnak ezek róluk hogyha mindent benyelnek?
ez nekünk túl drága!
madarat tolláról..........?

ciprusi Zénón 2008.03.24. 09:26:52

A szadeszben elindult erjedés csak az első állomása a liberálbolsevik platform totális bukásának. A legfőbb baj a maszopban ( egyébként a szadeszben is ), hogy mostmár bármit mondanak tulajdonképpen önmagukkal kerülnek ellentmondásba, lásd vizitdíj-tandíj stb, szerintük ezek a reformok, holott az überdemagóg Megyó idején végig azt ugatták ( hogy megveszekedett maszopista nagyanyám kifejezésével éljek, aki ezt a fityiszre szokta alkalmazni... ), hogy TÖBB PÉNZ MARADJON AZ EMBEREKNÉL! Mert az hűdejó, az felpörgeti a gazdaságot, akkor többet is fognak fogyasztani, több áfát fizetnek, és még a szociális ideológiának is megfeleltünk...
Aztán Qrcsanynal kiderült, hogy a vizitdíj meg a tandíj hozza el a kánaánt, uggyanmár... És még volt pofájuk azzal érvelni, hogy a fityisz 300 forintért adja el a lelkét...Egy öszödi beszéd után elég nehéz elhinni, hogy az a 300 forint maholnap nem lesz 800, 1000, 1500, 2000 forint, ami azért nem egy fél doboz cigi ára; Gyurcsány úr, ön egy úriember, nem akarhatott igaztalan érvekkel nyerni, mert az nemigazországhoz vezet...
A legeslegfőbb hiba annak a figyelmen kívül hagyása, hogy MO még nincs olyan fejlettségi szinten, hogy a politika írányítsa a gazdaságot, itt még kőkeményen a gazdaság irányítja a politikát és nem lehet jól hangzó jelszavakkal ( reform, Széchenyi, meg faszom... ) ráerőltetni az országra ezeket az egyébként modern országokban megléphető intézkedéseket...
A maszop meg a szadesz nem az országnak tenne óriási szívességet azzal ha most eltakarodnának, de leginkább azzal, ha befogatnák a hetihetes-sasjózsi színvonalú bérnyallárok pofáját egy időre, hanem saját maguknak. Ezt nem veszik észre. Mindegy. Ő bajuk. Annyi dolgunk van, hogy hátradőljünk és nézzük a teljes kollapszust, mint Néró Rómában. Ja, hogy a mi bőrünkre is megy a játék? Kit érdekel már ebben az agyhalott társadalomban...

Daily Shark 2008.03.24. 09:52:55

Szegény csajok... sokat fizettél nekik a négyeshez? ;)

2008.03.24. 09:57:22

A borzalom az, hogy ez az egykor a demokrácia zászlóshajójának számító, ma a kimúlás előtt álló párt, a maga kis 5 %-ával képes volt ezeket az impotens és kártékony "reform" ötleteket ráerőltetni egy egész országra.

Egy ember, aki valóban elsősorban magyarnak érzi magát 2008.03.24. 10:00:47

Az SzDSz menjen oda, amit a hazájának tekint!
Mert hogy ez nem Mo. az kurva biztos.

bal-egyenes 2008.03.24. 10:04:47

Gyakorlatilag az SZDSZ szétszakadása már régóta egyértelmű volt, ez az ominózus eset csak megadja a végső lökést a szétzilálódáshoz. Az elnökválasztáson alapvetően két szárny állt egymással szemben, és ez a két egyenlő oldal nem újkeletű. Tudniillik az SZDSZ tagságának egyik fele általában az emberjogi liberalizmust (Fodor Gábor), míg a másik a piaci liberalizmust helyezi előtérbe(Kóka János). És ez a két látásmód, amelyet ezidáig nagyjából sikerült összeegyeztetni táboroknak, végletesen szembehelyezkedett egymással az elnökválasztás hatására. A két csoport közül egyébként láthatóan jóval erőszakosabb a piaci, Kóka féle szárny, mivel őket több anyagi érdekeltség fűzi a hatalomhoz mint Fodorékat. Legalábbis a reakciókból erre lehet következtetni. A szakadás mindenesetre egyre inkább elkerülhetetlennek tűnik, és erre még közrejátszik a koalíciós partnerrel szemben fellépő konfliktus.

ciprusi Zénón 2008.03.24. 10:09:43

Mondjuk a pragmatikus vs. ideológiai vonal antagonisztikus ellentétét egy Fidesz-KDNP pszeudoszövetség jellegű kombóval sikeresen (?) lehet kezelni...
Az 5% vs 45% liberál-szoci ellentétre viszont nem létezik hathatós kombó, ezért nevezhetjük nyugodtan terrornak amit a szadesz a maszoppal és az országgal művel.

Minjan 2008.03.24. 10:27:19

Gaben, én is azt mondanám, amit Before, nagyon jó volt olvasni a hozzászólásaidat! És köszönöm a cikket. (Egyúttal a többiek figyelmébe, akik nem tudják, "ki a fax" Ungváry: keresztény, kommunistaellenes és konzervatív. Csak éppen tisztességes, és ezért hány a magyar jobboldaltól.)

buharin 2008.03.24. 10:43:08

Azokat a kommentelőket végképp nem értem, akik még a koalíció (vagy akár csak az szdsz) mellé még oda tudnak állni.
Akik liberális pártról, reformokról, meg az Ungváry objektív cikkéről tudnak beszélni röhögés nélkül.
A helyzet az, hogy a totális impotencia (és elég gyakran az etikátlanság is) a koalíció elmúlt hat évének a teljesítménye. Erre szar érv, hogy de a viktor.
A fasisztoid jobbosokra hivatkozó érvek pedig pedig már régen nem jönnek be. Még mindig ezt használni égő.
Talán, ha visszajönne szabó albert egy fidesz matricás géppisztollyal, amiből eltalálták a rendőrpalotát.

dr. Wilbur Swain 2008.03.24. 12:17:41

a liberalizmus meg a Szadesz két külön fogalom
ez az szdsz megérett a pusztulásra

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.03.24. 13:57:16

"Akik liberális pártról, reformokról, meg az Ungváry objektív cikkéről tudnak beszélni röhögés nélkül."

Ezt én sem igazán értem. Pedig vannak köztük tök normális, művelt, értelmes emberek is. (Ugyenez a jelenség természetesen játszik a túloldalon, sőt ott talán még erősebben megfigyelhető.)

Valószínűleg két dolog okozhatja:

1. A zsigeri gyűlölet. Ha valaki primer módon utálja Orbánt és társait (vagy éppen Gyurcsányt/Kókát/Demszkyt), akkor a szemére hályog ereszkedik, és elveszti a látását, amint a "sajátjairól" van szó.

2. A racionalitást egyfajta hit pótolja. Velük vitatkozni épp ezért értelmetlen, parttalan, meddő.

gabenito 2008.03.24. 14:38:18

"Gaben
megjegyzem Angliában azért olyan az eü amilyen mert a 70-es évek elején egyszer a Munkáspárt megreformálta. Több éves várólisták lettek, az angol orvosok elhúztak mindenfelé (pl amerikába Dr House :))) és jöttek helyettük a nemzetközösségiek, akik kitűnően képzettek voltak, valamint remekül beszélték a helyi nyelvet. azóta senki nem elég tökös újra belenyúlni, mert többek között a Munkáspárt ezért nem került hatalomra ezer évig:))"

Hát igen épp ez az...És hogy, hogy nem ők mégsem tartanak róla népszavazást...
nem hiszem h nekünk kéne nekik oktatni a demokráciát.

Rwindx 2008.03.24. 17:15:43

Gaben:
"Vajona jól működő angliában ahol az eü rettentő drága miért nem népszavazták meg hogy ingyen legyen? "

- a rettentő jól működő Angliában azért nem szavazták meg az ingyenes működő eü-t mostanában mert 1948 óta mindezidáig ingyenesen működik. A 70-es évektől kezdve folyamatosan reformálják, de az a rendszer ezen részét nem érintette, ismereteim szerint tervbe sincs véve.

Ha nem ingyenes példát keresel akkor inkább USA. Csak éppen az sem működik rettentően jól. Főleg nem az egészségügyi rendszere.

gabenito 2008.03.24. 17:58:18

nemtudom pontossan jogos.emlékeim szerint az egy pillantásos villámklinika ingyér van. de a fogász már a légtérébeérésért pénzt kért.de nem ez a lényeg.
hanem h azért van kormány h ne te szavazz. de ha visszaolvasol nem kell magyarázkodnom. Nem azt mondom h jól működik. az eü nem egy olyan dolog ami jól szokott működni.

KommentElek 2008.03.24. 17:59:55

Kedves gaben!

1. "a neve miatt nem demokratikus"???

gabenito 2008.03.24. 19:42:43

nem a neve miatt nem demokratiks hanem a neve nem elég ahhoz. tehát az h ez a neve és nem 'országparancsnokság' az kevés. önmagában a neve vagy a feladat amire alapból kivan jelölve nem érv.

gabenito 2008.03.24. 19:46:37

de ha ennyit tudsz felhozni az minimum megnyugtat

Rwindx 2008.03.24. 20:16:29

Gaben:
"emlékeim szerint az egy pillantásos villámklinika ingyér van.

Az összes alapellátás ingyen van, tehát nemcsak a "villámklinikák".
Fogorvosnál az önrész mértéke 80%.
Gyógyszereknél az önrész maximuma 5.9 font ami majdnem 2000Ft, de kb lakosság 40%-a ez alól is mentességet kap.
Szemüvegkeret max kb 18000Ft
Amit még tudni lehet róluk hogy Európában az egészségügy területén arányaiban a legnagyobb mértékben van jelen az állam, úgy hogy a GDP mindössze 6.7%-át fordítják az egészségügy finanszírozására, ami messze átlag alatti.

Szerintem hagyjuk már NB-t. Nagyon rossz példa volt, én meg utálom a szándékos vagy akár akaratlan dezinformálást.

A kormány meg azért van mert a programja miatt megválasztották, és ezek után elvárható módon megvalósítsa azt. Ezzel képviselve a választók többségének akaratát. Nem azért hogy én ne szavazzak. Ha nem hajtja végre amit programként kínált (ami miatt odakerülhetett) akkor nincs semmi keresnivalója a helyén, ugyanis már nem képviseli a többségi akaratot. Az meg hogy hazudott és annak milyen következményeinek kellene lennie az már külön boncolgatható téma... de azt most hagyjuk.

Megnézhetjük arról az oldalról is, ha egy párt a választásokon olyat ígér ami befolyásolja a következő évek költségvetését (általában ilyen egy program) akkor közvetve az emberünk a költségvetésre is szavaz. Ez esetben nem jelent problémát? Nekem nem, ahogy látom másnak sem. Így már minimális a különbség hogy a választók tömege hogyan érvényesíti az akaratát, ami a költségvetést befolyásolja... Csak azok csűrik csavarják a dolgot akiknek valamilyen okból (pl.: párthűség) nem tetszenek bizonyos célok, nem tetszést kifejezni meg lehet, ez is része a demokráciának.
Az meg hogy egy népszavazás pénzbe kerül, az természetesen, a 4 évenkénti (vagy előrehozott) választások is pénzbe kerülnek. Hagyjuk el őket? Mert pénzbe kerül? Igen okos elgondolás lenne... A demokrácia pénzbe kerül.

gabenito 2008.03.24. 20:57:36

figyelj már mindent leírtam háromszor. de a kedvedért még pár részt összefoglalok:
-Nyeurópában nincs ilyen kérdésekről NSZ, nem is jön szóba.
-Nem engedhette meg magának senki ezek után a választások után h betartsa az ígéreteit mert akkor a hiány a 1000000Xa lenne a mostaninak.
-Aki komolyanvette ezeket az ígéreteket és elvárta a betartatásukat azt nem tudom komolyan venni.
-aki meglepődött az öszödi beszéden azt sem értem. ezt mind tudtuk. mindennap mondtuk h csalnak lopnak hazudnak a politkusok és nem vicces túlzásból. De legalább elkezdtek valamit amit most már nem fejezhetnek be
-medgyessyn kívűl senki sem teljesítette a programját. szerencsére. ezen az alapon a fidesznek, mdfnek sincs helye a közéletben a mszpszdszen kívűl.
-ha most tartunk népszavazást tarthatunk holnap holnapután és azután is. ez meg súlyos soksoksok0ás pénz amiből jelenleg a kevésnél is kevesebb van.
-a közvetlen demokrácia a populizmus egyik eszköze a történelem során megfigyelhető folyamat, hogy ebből álltalában tekintélyelvű rendszerek sülnek ki, mert a nép nem hozzáértő, könnyen átverhető, és rossz gazdasági helyzetben a pénztárcája után megy, lassú a reakcióideje katasztrófahelyzetben nem tud reagálni, elértéktelenedik, növeli a korrupció esélyét, adóforintokról csak nemadózók is dönthetnek stb...
NEM VÉLETLEN VAN 4 ÉVENTE SZAVAZÁS

ui:nemtom mi az az NB én nemzetbiztonságnak tudom fordítani :P
ui.2: nem arra vonatkozott a ny-európával kapcsolatos kérdéskör, hogy itt vagy ott jobb a rendszer hanem hogy nem szavazgatnak róla... talán nem véletlen...
tisztelettel

gabenito 2008.03.24. 20:58:53

ui.3 de jogos a kritikád valóban tudatlan és értesületlen voltam ezzel kapcsolatban. de nem ez a lényeg...

Rwindx 2008.03.24. 22:26:02

Nézzük:
- Nyugat Európa: Svájc 2007.03.11 Egybiztosítós rendszer, népszavazás. Erről biztosan tudok. Egyébként elutasították a szocialisták kezdeményezését.

Én általában véve írtam a népszavazás és választás intézményéről. Nem kihegyezve erre a kormányra és esetre. Természetesen mindaz amit írtam itt is megáll. Nézzük:

"Aki komolyanvette ezeket az ígéreteket és elvárta a betartatásukat azt nem tudom komolyan venni."
- Természetesen nem hiszek el nekik semmit. Így nem is vettem komolyan, de úgy tűnik voltak sokan akik megtették. DE EZ NEM AZT JELENTI HOGY HAZUGSÁGGAL LEHET INDULNI EGY VÁLASZTÁSON!

"Nem engedhette meg magának senki ezek után a választások után h betartsa az ígéreteit mert akkor a hiány a 1000000Xa lenne a mostaninak."
- Ezzel igazából egyetértünk, tényleg nem engedhette meg. NA DE AKKOR MIÉRT ÍGÉRTÉK MEG? UGYANIS KORÁBBAN IS ŐK ÜLTEK OTT TISZTÁBAN KELLETT LENNIÜK A HELYZETTEL!

"aki meglepődött az öszödi beszéden azt sem értem. ezt mind tudtuk. mindennap mondtuk h csalnak lopnak hazudnak a politkusok és nem vicces túlzásból. De legalább elkezdtek valamit amit most már nem fejezhetnek be"
- Valóban majdnem mind tudtuk, de ettől függetlenül szerintem ennyire pofátlan, cinikus módon senki sem tálalta ezt. Korábban csak az embereke beszéltek róla egymás között. De most a hatalom csúcsa is kimondta, tudván hogy ennek Mo-n nem lehet semmilyen közvetlen jogi következménye. A társadalmi következmények kezelését azt meg nevezzük nyugodtan szánalmasnak.

"-medgyessyn kívűl senki sem teljesítette a programját. szerencsére. ezen az alapon a fidesznek, mdfnek sincs helye a közéletben a mszpszdszen kívűl."
- Ezt vitatja valaki? Én nem. A másokra mutogatás nem mentesít semmilyen korábbi vagy jövőbeni bűnök alól.

"ha most tartunk népszavazást tarthatunk holnap holnapután és azután is. ez meg súlyos soksoksok0ás pénz amiből jelenleg a kevésnél is kevesebb van."
- Igen. Mint említettem a demokrácia pénzbe kerül. Nem szép dolog szerintem a pénzre hivatkozva birkasorsot követelni. Ha kell legyen népszavazás minden hónapban! Egészen addig míg nem normalizálódik az ország helyzete. Most sok mindennek lehet mondani, de normálisnak nem.

"a közvetlen demokrácia a populizmus egyik eszköze a történelem során megfigyelhető folyamat, hogy ebből álltalában tekintélyelvű rendszerek sülnek ki"
-Akkor miért is került bele az alkotmányba (a miénkbe és máséba egyaránt) a népszavazás intézménye, ha az annyira nem összeegyeztethető a demokráciával és csak a populizmust szolgálja? Tudod szerintem ez így együtt nevezhető demokráciának, ha valamit kimazsolázgatunk belőle az már nem az lesz.

", mert a nép nem hozzáértő, könnyen átverhető, és rossz gazdasági helyzetben a pénztárcája után megy, lassú a reakcióideje katasztrófahelyzetben nem tud reagálni, elértéktelenedik, növeli a korrupció esélyét, adóforintokról csak nemadózók is dönthetnek stb..."
- Ó a bölcs nép, ó a birka nép... El kellene dönteni végre most melyik.

"NEM VÉLETLEN VAN 4 ÉVENTE SZAVAZÁS"
- Szerintem meg teljesen véletlenül van 4 évente. Lehetett volna 3 vagy 5 is akár. Átvettük mert ez az elterjedtebb időköz.

Egyébként amire te gondolsz (az egyéb feltételeket is figyelembe véve) az a szimpla parlamentáris diktatúra. Azaz 4 évente hazudunk valamit döntsd el kit utálsz jobban, majd 4 évig kuss, felelősség semmi. Úgy érzem ez nem a legjobb módszer egy ország irányítására (természetesen az ország szempontjából nézve).
Ugyanis ha kiiktatjuk a közvetlen véleménynyilvánítást, akkor csakis a többségben levő kormány jóindulatán múlik hogy figyelembe veszik-e a társadalmi igényeket. Ezt pedig nem kormányzásnak, hanem uralkodásnak hívják.

ui: NB = GB ha az segít. :P

gabenito 2008.03.24. 23:00:38

figyelj:
én sem azt mondom, h jobban kormányoz az mszp mint a fidesz tenné. csak azt hogy a fidesz eszközei SOKKALTA túlmutatnak azon amit az mszp művel és komoly veszélyeket hordoz a demokráciára nézve.

Gyurcsányék ugyanúgy hazudtak a választások előtt mint Viktorék csak Feriéké kiderült mert kormányra kerültek.Magyarországon olyan a sötétség hogy CSAK ígérgetéssel lehet megnyerni. tény hogy ez nem menti fel őket. de enyhítő körülménynek érzem ha már nagyot ígértek legalább nem tarják be az ország stabilitásának kárára!


Mindnyájan tudjuk h a megszorításokra szükség van. lehet (biztos) h nem pont így de legalább megteszik.

az hogy te így interpretálod gyurcsány beszédét az egy dolog: szerintem inkább egy serkentő beszéd mintsem cinikus. elqrtuk de ideje tenni valamit.
És ez az elqrás épp az volt hogy az életszínvonalat növelték... mindenki megszavazta volna azokat a rendeleteket amiket elqrásnak nevezett ha lenne róluk NépSZavazás ez a vicc.

A népszavazás egy fontos eleme a demokráciának, de nem erről szól: hanem pl egy olyan kérdésről mint hogy belépünk-e az EUba.stb.. amire a kormány nincs felhatalmazva hogy eldöntse, vagy megerősítést kér.
De akkor legyen népszavazás az ingyensörröl, hogy minden nap fényesre nyald a seggem, és hogy olvassátok el amit korábban írok mielőtt reagáltok.
Mert ki dönti el hogy mi lehet kérdés? Nem az OVB természetesen hanem az AB. Ami történtesen részrehajló, korrumpálódott szervezet. Majd ha az én haverjaim ülnek ott retteghettek! mert jól feltett populista kérdésekkel mindent meg lehet szavaztatni.

Amiről én beszélek az képviseleti demokrácia. amikor időközönként természetesen többé kevésbé mindegy hogy 3-5 vagy hány évenként de vezetőket választunk. Hazudtak lejáratták magukat. Nem kell mégegyszer megszavazni őket. Lehet szavazni a mégrosszabb fideszre vagy lehet csinálni egy jobb pártot. De megválasztott vezetőink. Mandátumuk él és kétségbevonása alapvetően ingatja meg a helyzetet.

Valami más
Figyelj: van magyarországon 2 millió nem adózó rossz körülmények közt élő, vagy adócsaló ember. ők megszavazhatják szerinted az adózók adóforintjait? Ilyen önrendelkezés van itt?
Ha a vasárnapjaimat nem a saját érdekvédelmemmel töltöm bajban leszek?

Rwindx 2008.03.24. 23:50:47

"én sem azt mondom, h jobban kormányoz az mszp mint a fidesz tenné. csak azt hogy a fidesz eszközei SOKKALTA túlmutatnak azon amit az mszp művel és komoly veszélyeket hordoz a demokráciára nézve." - Igen ezt mindennap hallani, jobbára "független" közíróktól, politikusoktól, megmondóemberektől, médiából. Én konkrétan szarok a fideszre, de reagálnom kell, mert amikor talajvesztés van, akkor jön ez állandóan, "Mert az orbán...", "Mert a fidesz..." unalmas, na. A másikra mutogatás, meg a mellébeszélés megy állandóan, a felelősség elismerése helyett. Sőt ez nagyon megy. Sőt jobbára csak ez megy.

"Magyarországon olyan a sötétség hogy CSAK ígérgetéssel lehet megnyerni." - Nagyot tévedsz. Az veszít akit többen gyűlölnek.

"Gyurcsányék ugyanúgy hazudtak a választások előtt mint Viktorék csak Feriéké kiderült mert kormányra kerültek." - Maradjunk a tényeknél. Ugyanis 6 éve mszp-szdsz rezsim van.

"de enyhítő körülménynek érzem ha már nagyot ígértek legalább nem tarják be az ország stabilitásának kárára!" - Nincs enyhítő körülmény. Nem tudják/akarják végrehajtani a programjukat le kell mondani és időközi választásokat kiírni. Normális esetben és helyeken a választások nem ígéretekről és pártokról szólnak hanem programokról. Most sokaknak érdeke hogy ez a rendszer megmaradjon. Az országnak semmiképpen. Ez az enyhítő körülményes bizbaz, meg szimpla szerecsenmosdatás. Elkúrták a választást mert hazudtak, majd elkúrták a következő lépéseket is sorban. És ez nem szimpla elkúrás hanem az országot kúrták el. Csak ugye mszp/ferike/kóka banda nem mond le mert a bödön fontosabb mindennél, viszont ideológiát tudnak hozzá gyártani. Ha lemondtak volna akkoriban, azzal a bejelentéssel hogy nem tudják végrehajtani a programjukat, az egy európai és korrekt megoldás lett volna, a többi meg rizsa.

"az hogy te így interpretálod gyurcsány beszédét az egy dolog: szerintem inkább egy serkentő beszéd mintsem cinikus."
".....Azt gondolom, hogy lesznek konfliktusok gyerekek. Igen, lesznek. Lesznek tüntetések, lesznek. Lehet tüntetni a Parlament előtt, előbb-utóbb megunják, hazamennek...."

"Meg lehet magyarázni, nyilvánvalóan végig hazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz."

" Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"

"Majdnem beledöglöttem, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mintha kormányoztunk volna, ehelyett hazudtunk reggel, éjjel, meg este."

Valóban semmi cinizmus nincs benne... De nekem légyszi ne gyere azzal hogy "igazságbeszéd", mert az hányingerkeltő.

És serkentő is, főleg egy lámpavas kivetülésével... gazemberek.

"de nem erről szól: hanem pl egy olyan kérdésről mint hogy belépünk-e az EUba.stb.. amire a kormány nincs felhatalmazva hogy eldöntse, vagy megerősítést kér."
-És mit gondolsz ki az aki arra alkalmas hogy eldöntse hogy lehet-e népszavazást tartani? Te? A kormány? nyihahaha... Ne legyél már komolytalan. Mivel neked nem tetszik a népszavazás intézménye ezért te azt korlátoznád. Ez lehet véleményed, de én had örüljek hogy ez mostanában nem lesz korlátozva.

"De akkor legyen népszavazás az ingyensörröl, hogy minden nap fényesre nyald a seggem, és hogy olvassátok el amit korábban írok mielőtt reagáltok."
- Indíts egyet, vidd át az OVB-n, ha elutasítja nyomd át az AB-n és szedj össze hozzá pár százezer aláírást. Hajrá.

"Mert ki dönti el hogy mi lehet kérdés? Nem az OVB természetesen hanem az AB." - Az OVB dönt, de az alkotmánybíróságnál megtámadható.

"Ami történtesen részrehajló, korrumpálódott szervezet." - Hmm, ok, akkor holnap találkozzunk a Deák téren és és hozd el a korrupciós bizonyítékokat, együtt leadjuk az ügyészségen. Ok? Azt nem tételezem hogy ezt most csak azért írtad mert nem tetszik az AB legutóbbi döntéseinek egyike...

"Majd ha az én haverjaim ülnek ott retteghettek! mert jól feltett populista kérdésekkel mindent meg lehet szavaztatni." - Reméljük nem a te haverjaid fognak odakerülni.

"Amiről én beszélek az képviseleti demokrácia. amikor időközönként természetesen többé kevésbé mindegy hogy 3-5 vagy hány évenként de vezetőket választunk."
-Jó. Képviseleti demokrácia. Mi van az esetben ha valami nem úgy alakul ahogy kellene? A képviselők visszahívhatók? Vagy mi a visszacsatolás a 4 év alatt? Az eszembe sem jut hogy semmi, mert akkor azt tennének ugye amit akarnának 4 évig... És 4 évig szop az ország, anélkül hogy beleszólhatna saját sorsába.

"Hazudtak lejáratták magukat. Nem kell mégegyszer megszavazni őket. Lehet szavazni a mégrosszabb fideszre vagy lehet csinálni egy jobb pártot. De megválasztott vezetőink." - Mint említettem ma Mo-n nem arról szól a választás kinek hiszel vagy ki szimpatikus, hanem arról kit gyűlölsz.

"Figyelj: van magyarországon 2 millió nem adózó rossz körülmények közt élő, vagy adócsaló ember. ők megszavazhatják szerinted az adózók adóforintjait? Ilyen önrendelkezés van itt?"
- Ezek szerint szerinted kérdésenkénti cenzust kellene bevezetni? Nyilván nem. Viszont miután úgy gondolod 2 millió ember kirekeszthető egy-egy kérdésből. Akkor a többi 6 millió jogát miért veszed el? Egy vélt igazságtalanságot megszüntetsz azon az áron hogy egy égbekiáltó igazságtalanságot művelnél.

Egyébként teljesen jellemző ez is az mszp-szdsz elgondolásokra:
pl.: van a hálapénz, nem jó, eddig tény. Mit csinálnak: kitalálják, hogy megszüntetik. Még eddig is jó. Mi lesz a megoldás? Az hogy kvázi fizetésre köteleznek minden embert. Azaz szopjon az is aki nem fizetett hálapénzt, meg neveljük azt is aki fizetett. Egy sokkal egyszerűbb megoldás nem jutott eszükbe, hogy BTK-be felvinni közfeladatot ellátó személy vesztegetését... (igaz ott van) Ha ezt keményen bevasalnák, megszűnne a hálapénz. Így meg függetlenül attól hogy visszaszorult-e vagy sem (nem) mindenki szop.

pl.:tandíj: Azt mondják túl sok a felsőoktatásban tanuló ember (mondjuk szimplán hazudnak, mert az OECD országok listáján valahol középmezőny alján vagyunk) Mert hogy túl sok lesz a diplomás munkanélküli, mert nem tudnak ennyi bölcsészt, tanárt, stb-t foglalkoztatni miközben mérnökhiány, stb van. Mit csinálnak? Megszopatnak mindenkit a tandíjjal, ahelyett hogy mondjuk szakkvótákat vezetnének be. satöbbi.

Ez az általános eljárás aminek két oka lehet, vagy hazudnak és más a céljuk, vagy azt szeretnék elérni amit mondanak de akkor dilettáns ökrök, hogy valahogy mindig melléfutnak. Természetesen minden esetben az átlagembert szopatják a végletes, és rossz megoldásaikkal.

"Ha a vasárnapjaimat nem a saját érdekvédelmemmel töltöm bajban leszek?"
-Azzal töltöd amivel akarod.

gaben 2008.03.25. 01:47:04

neked annyi az érved hogy örülsz hogy neked kedvezett az AB. gratulálok. Én lennék az első aki számonkérném ezt a mocskos kormányt ha nem félnék attól hogy Viki undorító bagázsa megint beköszön

NEM ÉRTED? TÉNYLEG? meg vannak választva, 4 év leteltével jöhetnek a barátaid, de azt meg kell várni, mert megvan választva a parlament.

Nem beszéltem semmilyen cenzusról miért forgatod ki minden szavam?! Csak azt mondtam, hogy ez nem igazságos... ebből semmi nem következik amit mocskosul levezetsz...

"-És mit gondolsz ki az aki arra alkalmas hogy eldöntse hogy lehet-e népszavazást tartani? Te? A kormány? nyihahaha... Ne legyél már komolytalan. Mivel neked nem tetszik a népszavazás intézménye ezért te azt korlátoznád. Ez lehet véleményed, de én had örüljek hogy ez mostanában nem lesz korlátozva."

VÉGRE EMBER VÉGRE!!! Kimondtad a lényeget. Ha ültetünk embert vagy embercsoportot erre a pozícióra akkor az ország legfőbb hatalmának birtokosa lesz. Onnantól kezdve nem kell kormánnyal vesződni mert majd az AB kiírja kérdéseket ami tetszik neki szépen megfogalmazva és kész!

A beszéd interpretálásának jogát továbbra is megtartom persze nem is veszem el tőled.

"Az veszít akit kevesebben utálnak." Hát Viktorról nagyon rossz emlék lehetett ha még másodszorra is lepadlózott...

"
- Indíts egyet, vidd át az OVB-n, ha elutasítja nyomd át az AB-n és szedj össze hozzá pár százezer aláírást. Hajrá."
Szerinted ez egy komoly pártnak probléma lenne?
te képben vagy öcsém... ez nemnagy tett nehogy azthidd

Igen nagyon rossz hírem van de a képviseleti demokráciában szopsz... Mert itt elvárják a néptől h átlásson a szitán. Hülye volt hozzá? Meg is érdemli! Majd legközelebb talán nem aszerint szavaz hogy kit utál vagy ki mit ígér...hanem h milyen értékeket mutat fel(ahogy tetszik).

"Egyébként teljesen jellemző ez is az mszp-szdsz elgondolásokra:
pl.: van a hálapénz, nem jó, eddig tény. Mit csinálnak: kitalálják, hogy megszüntetik. Még eddig is jó. Mi lesz a megoldás? Az hogy kvázi fizetésre köteleznek minden embert. Azaz szopjon az is aki nem fizetett hálapénzt, meg neveljük azt is aki fizetett. Egy sokkal egyszerűbb megoldás nem jutott eszükbe, hogy BTK-be felvinni közfeladatot ellátó személy vesztegetését... (igaz ott van) Ha ezt keményen bevasalnák, megszűnne a hálapénz. Így meg függetlenül attól hogy visszaszorult-e vagy sem (nem) mindenki szop."

Mert a beteg orvos viszonynak jót tenne.
meg amúgyis keresnek eleget az orvosok igaz?
nesze neked szép magyarország itt a példa

Rwindx 2008.03.25. 13:25:52

"neked annyi az érved hogy örülsz hogy neked kedvezett az AB. gratulálok."
vs
"Mivel neked nem tetszik a népszavazás intézménye ezért te azt korlátoznád. Ez lehet véleményed, de én had örüljek hogy ez mostanában nem lesz korlátozva."

Fordítsak magyarról magyarra?

"A beszéd interpretálásának jogát továbbra is megtartom persze nem is veszem el tőled." - Szíved joga. Mondjuk amit én idéztem az nem értelmezés hanem idézet volt.

"4 év leteltével jöhetnek a barátaid" - Az én barátaim nem tagjai pártoknak.

"de azt meg kell várni, mert megvan választva a parlament." - Kicsit domatikusan hangzik: Azért mert.

"Nem beszéltem semmilyen cenzusról miért forgatod ki minden szavam?! Csak azt mondtam, hogy ez nem igazságos... ebből semmi nem következik amit mocskosul levezetsz..." - Nyilván nem a cenzus a lényeg az idevágó részben, ha olvastad meg is válaszoltam helyetted. Továbbléptem még ugyanott. Azért mert igazságtalannak érzed hogy pl 2 millió ember beleszólhat 6 millió ember dolgába, ezért te a 6 milliót jogát is elvennéd hogy beleszóljon saját sorsába. Ez a lényeg.

"VÉGRE EMBER VÉGRE!!! Kimondtad a lényeget. Ha ültetünk embert vagy embercsoportot erre a pozícióra akkor az ország legfőbb hatalmának birtokosa lesz." - Most őszintén, ezeket te komolyan gondolod? Az AB-nek semmilyen végrehajtói hatalma nincs, nem kezdeményzhet semmit. Egyedül az alkotmány értelmezése a funkciója. A döntéseket az alkotmány alapján hozzák. Kezdek kételkedni az éleslátásodban, ha úgy gondolod az AB kormányoz...

""Az veszít akit kevesebben utálnak." Hát Viktorról nagyon rossz emlék lehetett ha még másodszorra is lepadlózott..." - Kit érdekel? Engem nem. Csak hogy jön ide már megint? Ez kvázi fóbia. De hogy szóljak is hozzá valamit: igen 2002-ben és 2006-ban többen utálták mint az mszp-t. Ez változtat azon amit írtam? Nem.

"Szerinted ez egy komoly pártnak probléma lenne?
te képben vagy öcsém... ez nemnagy tett nehogy azthidd" - Te egy komoly párt egyszemélyes vezetője vagy? Ugyanis mintha olvasási gyakorlatokról meg segg fényesre nyalásáról lett volna szó. Szvsz maradjunk a témánál.

"Igen nagyon rossz hírem van de a képviseleti demokráciában szopsz..." - Maradjunk a tényeknél: Mo-n szopok, igen. Tudom. Épp erről beszélünk.

"Meg is érdemli!" - Hát erre mit mondjak? Az hogy ez a hozzáállás elég tré? Az hogy kihasználnak közel 10 millió embert korábbi demokratikus tapasztalatok hiányában, és még meg is érdemlik... ahogy érzed, de legalább egyre többet tudunk meg egymásról...

"Majd legközelebb talán nem aszerint szavaz hogy kit utál vagy ki mit ígér...hanem h milyen értékeket mutat fel(ahogy tetszik)." - Mivel kvázi senki nem mutat fel semmilyen értéket ezért ez jelenleg nehezen kivitelezhető. Majd ha nem lesznek megbocsátható bűnök egyesek szerint a választási hazugságok, a választók megtévesztése, akkor erre vissza lehet térni.

"Mert a beteg orvos viszonynak jót tenne.
meg amúgyis keresnek eleget az orvosok igaz?
nesze neked szép magyarország itt a példa"
- Az intézményesített hálapénz az jót tett a beteg-orvos viszonynak? Nem. Én úgy gondolom hogy a hálapénz nem egy általános dolog, az orvostársadalom egy kisebb szelete él és él vissza vele. Azok az orvosok akik hálapénzt kérnek vagy fogadnak el: lopnak, adót csalnak, "hatalommal" üzérkednek, zsarolnak. Úgy gondolom ez a legkevesebb. Mondjuk néhány év börtön elég elrettentő lenne. Max 1-2 év átfutás alatt a hálapénz teljesen megszűnne, az orvos beteg viszony pedig a teljes mértékben tiszteletre épülhetne, nem a félelemre és a pénzre.
Úgy vélem ez jobb megoldás annál hogy a hálapénzt nem megfékezve "büntetni" az egész lakosságot.

Az hogy az orvosok mennyit keresnek az egy másik probléma, amit szintén meg kell oldani. Ugyanis a hálapénz erre nem megoldás. Mint említettem ez egy szűk réteg kiváltsága, így csak ott "oldja meg" a problémát, ráadásul egyéb bűncselekmények elkövetéséhez társulva. Hasonlóan mint amikor a középkorban mondjuk zsold hijján ráeresztették a katonákat a népre, hogy szedjék be a járandóságukat azoktól.

ui.: szerintem nyugodj meg.

gaben 2008.03.25. 16:47:10

nics időm mindenre válaszolni de igyekszem

"Meg is érdemli!" - Hát erre mit mondjak? Az hogy ez a hozzáállás elég tré? Az hogy kihasználnak közel 10 millió embert korábbi demokratikus tapasztalatok hiányában, és még meg is érdemlik... ahogy érzed, de legalább egyre többet tudunk meg egymásról..."
értem: Amikor épp választani kell akkor mindenki átverhető, amikor meg népszavazás akor már bölcs a nép. ne is magyarázd
Sajnálom de nem véletlen 18 feletti emberek szavaznak. Egy rossz döntés rossz döntés. ez után a népszavazás után magyarázzam? én legalább nem mondom hogy: csaltak vagy hogy visszacsinálni, mert megtörént kész.
najó mégegyre van időm...

"Most őszintén , ezeket te komolyan gondolod?"
Abszolút
"Az AB-nek semmilyen végrehajtói hatalma nincs, nem kezdeményzhet semmit."
De a szomszéd már igen, vagy az a párt amire amúgy szavazna. neki csak meg kell szövegezni egy javaslatot amit más a d le és elfogadja... az AB döntése meg kötelezvény.
"Egyedül az alkotmány értelmezése a funkciója. "
Ahol le van írva szó szerint értendő. ahol nincs ott pontosan, az értelmezés. Ez tökéletesen elég.
"A döntéseket az alkotmány alapján hozzák."
amit ők értelmeznek, kezelnek stb...
"Kezdek kételkedni az éleslátásodban, ha úgy gondolod az AB kormányoz..."
Nem mondtam, hogy kormányoz, csak hogy meglehet még a lehetőségük kellő parlamentális, és népbeli hátszéllel.

""Majd legközelebb talán nem aszerint szavaz hogy kit utál vagy ki mit ígér...hanem h milyen értékeket mutat fel(ahogy tetszik)." - Mivel kvázi senki nem mutat fel semmilyen értéket ezért ez jelenleg nehezen kivitelezhető. "
Csinálj pártot.
"Majd ha nem lesznek megbocsátható bűnök egyesek szerint a választási hazugságok, a választók megtévesztése, akkor erre vissza lehet térni."
Nem kell megbocsátani. Szavazz másra, kis pártra akire akarsz. Ezzel majd kifejezed ezt a véleményedet.azt meg nedöntsd el h kinek mi eldönthető. megoldja mindenki magának

"Nyilván nem a cenzus a lényeg az idevágó részben, ha olvastad meg is válaszoltam helyetted. Továbbléptem még ugyanott. Azért mert igazságtalannak érzed hogy pl 2 millió ember beleszólhat 6 millió ember dolgába, ezért te a 6 milliót jogát is elvennéd hogy beleszóljon saját sorsába. Ez a lényeg"
1részt ez nem beleszólás hanem uralkodás. meg lehetne szavaztatni csak a lányokkal, hogy fiúk fizessenek több adót...
2odrészt mindenki beleszólhat a sorsába, 4 évente legritkábban, de inkább gyakrabban

És továbbra sem a reformokat védem uh felesleges a hibáikról ,meg a helyes megoldásról győzködnöd.
Én csak a népszavazásról fejtem ki a véleményem.

Nagyon stylos ez a nyugodj meg szöveg mint bölcs buddhista, és kicsit jogos mert tényleg idegesít, hogy kiforgatod a szavaim, nem vagyok hozzászokva, és ahhoz sem hogy neten, névtelenül vitatkozzak.

Rwindx 2008.03.25. 19:21:54

Láttam hogy idegesítenek dolgok, ezért írtam, ehhez nem kell buddhistának lenni, elég kicsit belelátni az írásba, nemcsak a tartalomba.
Egyébként ha ez zavar, akkor legközelebb ne vitatkozz névtelenül. :)

"értem: Amikor épp választani kell akkor mindenki átverhető, amikor meg népszavazás akor már bölcs a nép. ne is magyarázd" - Rosszul érted ezért még hozzáfűznék valamit. Tévedsz ha azt gondolod hogy én azt mondanám hogy bölcs vagy birka a nép esetektől függően. Én két dolgok állítok:
1. a népnek joga van az önrendelkezésre. Ezt senki nem vitathatja, mert akkor a demokráciát vitatná. Ha ezt hatalmi pozícióból teszi akkor az az önkényuralom egyfajta tünete. Akár "hülye", akár "bölcs" a nép.
2. a rendszerváltás előtt és alatt a nép tagjainak nem volt lehetőségük (most sem) megismerni azt hogy hogyan működik a demokrácia, ezt a pártok csúnyán kihasználták és kihasználják. Ez a tény meg nem befolyásolja az 1. pontban említett jogot.

"1részt ez nem beleszólás hanem uralkodás. meg lehetne szavaztatni csak a lányokkal, hogy fiúk fizessenek több adót..." - Az. Erről beszélek. Csak közösen dönthetnek arról, hogy mit tehetnek. Így nem. Ezért nem lehet kiszorítani egyetlen társadalmi réteget sem a döntéshozásból, sem pedig megtagadni tőlük az önrendelkezést.

"Csinálj pártot." - Én nem vagyok ilyen súlyos lépéskényszerben.

"Nem mondtam, hogy kormányoz, csak hogy meglehet még a lehetőségük kellő parlamentális, és népbeli hátszéllel." - Ha követem a gondolatmeneted: Tartasz otthon kést a konyhában? Mert ha igen akkor lehet hogy gyilkos vagy. Sőt szinte biztos!

Érted ezzel milyen kohézió nélküli, ámde valamilyen torz szempontból logikus vádaskodásra célzok?

gaben 2008.03.25. 21:52:32

"Nem mondtam, hogy kormányoz, csak hogy meglehet még a lehetőségük kellő parlamentális, és népbeli hátszéllel." - Ha követem a gondolatmeneted: Tartasz otthon kést a konyhában? Mert ha igen akkor lehet hogy gyilkos vagy. Sőt szinte biztos!

tudod a hatalmi dolgokkal ez nem így működik.
ezen az alapon ki lehet nevezni valakit császárrá hátha nem él a jogaival...

a népnek joga van az önrendelkezésre minden nap. De nincs joga egy korábbi döntését amit 4 évre előre meghozott ilyen módon visszavonni.
Igen kihasználják a politkai műveletlenséget. De kárán tanul az ember.

Lépéskényszerben vagy, és vagyok én is mert nem tetszik nekünk ami van. Nem mentem el választani, mert láttam, hogy ezekre a pártokra nem lehet. De épp hogy a becsületes emberek vannak lépéskényszerben, hogy felülemelkedjenek a jelenlegi eliten.

Ha már így kezdessz fogyni és a többire nem is reagálsz az megnyugtat.. :)

Rwindx 2008.03.25. 22:50:22

Arra reagálok aminek látom értelmét, nem szeretem ugyanazt leírni 2x. És mivel te sem reagálsz mindenre ezért majd el fognak fogyni a témák, természetesen nem fogjuk egymást meggyőzni.

"tudod a hatalmi dolgokkal ez nem így működik.
ezen az alapon ki lehet nevezni valakit császárrá hátha nem él a jogaival..." - Persze hogy nem így működik, ezért adtam az extrém példát. Alkotmánybíróság meg éljen a jogaival, az a dolga. A különbség a kormányzat és az AB között óriási, míg az előző végrehajtó hatalom, az utóbbi inkább felügyeleti hatalmi ág, azaz nem tudja betölteni a császár szerepét. A császár pedig ugye a kormányzat törvényességi felügyeleti szerv nélkül. Ezért fejlettebb az elméleti demokrácia, az elméleti diktatórikus rendszereknél. Ez egy plusz biztosíték. De tenni nem tehet semmit. Sőt hiába mondja ki bizonyos dolgokról hogy alkotmányellenes, a kormányzat megteszi (van rá sok példa) hogy leszarja.

"De nincs joga egy korábbi döntését amit 4 évre előre meghozott ilyen módon visszavonni." - Ebben a formában jogilag valóban nincs (nem tehető semmissé). De új döntést hozhat, az új tények figyelembevételével, ami felülírhatja a régi döntést.

"Igen kihasználják a politkai műveletlenséget. De kárán tanul az ember." - Ennyivel kár letudni. Ugyanis hozzá kell tenni mekkora görények azok az emberek akik megteszik.

"Lépéskényszerben vagy, és vagyok én is mert nem tetszik nekünk ami van." - Te lehet, de én nem. Felvázoltam magam előtt egy lehetséges pályát ami hosszú távon jobbá teheti az országot. Egyelőre azon haladunk, bár ez most annyira off lenne, hogy nem fejtem ki. Idővel kiderül jó-e az elképzelésem.
Én sem mentem el 2006-ban szavazni, mert nekem sem tetszett semmi. Megbántam, nagyon. Azt meg ezerszer megbántam (és megbűnhődtem) amikor én is segédkezet nyújtottam az szdsznek hogy 94-ben oda kerüljön ahol most is van. Legközelebb elmegyek szavazni.

Ezekre a pártokra valóban nem érdemes szavazni a "jellmükért" mert az nincs nekik. Viszont 2002 környékén vagy még előbb patthelyzet körüli állapot alakult ki a 2 párt között. Erre a patthelyzetre vezethető vissza sok minden. amíg patthelyzet van senkisem mozdul ki, semmi sem változik, csak minden rosszabb lesz. Mit lehet tenni? Fel kell oldani a patthelyzetet hogy változások induljanak be. Ha a változások beindulnak, sok minden történik, remélhetőleg jó. Ferenc testvér úgy néz ki megbontja az egyensúlyt, ami nekünk jó, mert változások lesznek. Még ha nem is lesz könnyű. Úgy saccolom 10-15év múlva már lehet szavazni olyan kis pártokra akik még nem léteznek, vagy jelenleg elképzelhetetlen hogy figyelembe vegyék őket. Ennek egy oka van, amit mér említettem korábban is: most az veszít akit többen gyűlölnek. Tehát az emberek nem valami mellett hanem inkább valami ellen szavaznak. Ha az egyensúly megbomlik, akkor már nem lesz kit gyűlölni sem. Tehát már lehet program és szimpátia alapján szavazni. Addig ennek az esélye minimális, kb 0.

Rwindx 2008.03.25. 22:53:40

"Ferenc testvér úgy néz ki megbontja az egyensúlyt, ami nekünk jó, mert változások lesznek."
Ez a mondat lehet kis magyarázatra szorul. Megbontja, úgy hogy többen kezdik el gyűlölni őt és az mszp-t.

gaben 2008.03.26. 01:32:12

fáradt vagyok ehhez nyertél:
legyen szavazás két hetente, két hetente új kormány. hisz az embernek joga van dönteni!
P.s. görények görények le van szarva... akkor is ilyen a demokrácia... tetteinknek következménye van sajnos.
Rossz a rendszer mert túl nehéz benne kispártként működni. akkor a kormányt is számonlehetne kérni amikor letelt a mandátumuk, vagy elegendő bizonyíték gyűlt össze h hatáskörükön túl cselekedtek.
“Valahogy azt ne gondoljátok – mondta ezúttal Periklész (II. 63.)-, hogy most csak arról van szó: rabok legyünk-e, vagy szabadok! Nem! Sokkal inkább hatalmatok az, ami most kockán forog, meg mindaz, ami ennek az elveszítésével járhat. Hiszen meggyűlöltek már benneteket mindazok, akiken uralkodtok. A hatalomról pedig ti most már le sem mondhattok, mint ahogy azt egyesek ebben a nehéz órában jámborul, tán óhajtanák. Mert a ti uralmatok zsarnokság, türannisz. Türanniszra törekedni pedig jogtalanság ugyan, de ha már elnyerte az ember, veszélyes dolog lemondani róla.”

Nem érvek hanem idő és értelem hiányában hagyom abba ezt a vitát. Nyugodtan kiabáld, hogy nyertél ha jól esik, nekem nem erről szól.
Tökéletesen megértem a dühödet de mégis ugylátom nem összefüggéseiben nézed a problémát. De mint mondtad itt nincs kultúrája a demokráciának. Ebben feltétlen igazad van. Sjanos még egy 20 évig nem is lesz.
arivederci

Rwindx 2008.03.26. 09:29:11

"Rossz a rendszer mert túl nehéz benne kispártként működni. akkor a kormányt is számonlehetne kérni amikor letelt a mandátumuk, vagy elegendő bizonyíték gyűlt össze h hatáskörükön túl cselekedtek." - Zárásként legalább valamiben egyetértünk.

A többit hagyjuk akkor.
süti beállítások módosítása