Az (szdsz) LMP szakadása

 2013.01.27. 18:28

Semmi sem egyértelműbb, mint hogy a távozók, akik a tagság többségének álláspontját nem osztják és jól láthatólag az LMP-re szavazók nagy részének meggyőződését sem, megtartják a parlamenti mandátumukat. Igazi szdszes megoldás, mondhatjuk tehát, hogy az szdsz távozik az LMP-ből, ami a lehető legjobb hír hosszú ideje. 

Minél több baloldali szatelit párt van, annál jobb, habár a távozók meleg otthonra lelhetnek például majd fodor gábor új alakulatában. Szinte látom magam előtt, ahogy paul lendvai elképzeli Orbán Viktort, amint az elégedetten oldalára fordul, magára húzza az emberbőrből készült takaróját és mosolyogva álmodik a 28 baloldali pártról,+ amelyek között még az ATV szakértői sem ismerik ki magukat.
Annak idején Tölgyessy Péter kinyírásánál még voltak a nagy öregek olyan ügyesek, hogy meg tudták oldani a tagság majd felének lecserélését az akkor még jól csengő szdsz brand megtartása érdekében. Ezek az újak már nem az illegalitásban edződtek, nem tudták rendesen megszervezni sem magukat, sem a szavazatszámlálást, mint mondjuk a fodor-kóka menetet az elődpártban.
Most, hogy többé nem kell nagyon balliberális, nagyon pesti, nagyon antifasiszta és nagyon európai törzsgárdájának finnyázására figyelnie az LMP maradékának, rögtön itt a kérdés: Lehet-e életerős alternatívát kínálni a kétpólusú politikai rendszer logikájával szemben?
Arra a mézesmadzagra ugyan Magyarországon milliós választói tömegek cuppanhatnak rá, amelynek fő ízanyaga a következő ígéret: „Sem ezek, sem azok!”, de ehhez olyan nagy távolságot kell tartani a baloldali blokktól, amelyről már nem is különböztethető meg egymástól mesterházy, bajnai és gyurcsány gondterhelt buksija. A baloldali blokk viszont fő ellenségének, közvetlenül OV után, azokat a politikusokat és csoportokat tekinti, akik kétségbe vonják a politikai tér dichotómiáját. Ez ronda csata lesz, szanyi tibor szájára kerülni olyan érzés, mint amikor az átlagosnál nekrofilebb keselyűk fogyasztják az embert, két tépés között hangos „Rohadt fasiszta!” felkiáltásokkal gondoskodva a hangulatfestésről.
Az nem is igazi politikai párt, amelyik legalább nem szakad egyszer.
És mindig van erkölcsösebbnek tűnő darab a szavazók reménye szerint. Most tessék is megfelelni ennek a szavazói várakozásnak.
Mert van ilyen várakozás.

Címkék: szdsz baloldali blokk pártszakadás LMP Lehet Más a Politika politikai erkölcs:)

A bejegyzés trackback címe:

https://ennyiresenkinemlehethulye.blog.hu/api/trackback/id/tr785046880

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az LMP utolsó esélye 2013.01.28. 14:06:13

Kilépnek a szocialistákkal együttműködni vágyók az LMP-ből, mert képtelenek elfogadni pártjuk demokratikus döntését. Kapott az LMP egy utolsó esélyt a fennmaradásra.   Az "együttműködők" sorsa könnyen megjósolható: feloldódás a szocialista sárten...

Trackback: Schiffer András és a szépség fegyvere 2013.01.28. 12:55:38

Ott egye meg a fene az összes politológust, aki az LMP szakadását nagy lehetőségnek tartja. Az LMP a hétvégén megásta saját sírját, amelybe jó eséllyel készül belefeküdni az összes többi ellenzéki tömörülés. Azt is megmondjuk, miért. Az LMP-nek befe...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

equally 2013.01.28. 01:01:30

gratula!

"akik kétségbe vonják a politikai tér dichotómiáját"
>nagyon pontos

"Ez ronda csata lesz"
>nagyon pontos

"mint amikor az átlagosnál nekrofilebb keselyűk fogyasztják az embert, két tépés között hangos „Rohadt fasiszta!” felkiáltásokkal gondoskodva a hangulatfestésről."

> nagyon pontos, nagyon szép .))

phaidros 2013.01.28. 12:46:36

A szanyis résznél felsírtam. :) Amúgy a poszt toló megmondta a véleményemet.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.01.28. 12:48:15

Na de kedves Android!

Az, hogy egyedül OV nevét sikerült nagybetűvel írni, seggnyalásnak ma már kicsit kevés, GFG mellett a fasorba sem vagy!

Így kell:

DR ORBÁN VIKTOR!

Hátha felfigyel rád valaki...

épészmérnök 2013.01.28. 12:48:50

Cicuka, az LMP által megrendelt közvéleménykutatás szerint az LMP választóinak 80%-a együttműködne Bajnaival. Csaxólok.

bgp 2013.01.28. 12:54:39

A másik meg az, hogy a frakció feloszlatása a bennmaradóknak sem lenne túl jó. Ugyanis megszűnne a frakció. 2 pártnak meg lehet közös frakciója, nem?

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 12:55:12

Pontos vázlat. Ami jelen helyzetet illeti.

Viszont a jövőkép épp ezért nem túl rózsás, annak ellenére, hogy szerintem is az egyetlen vállalható lépést választotta az LMP.

Nevezetesen az MSZP és ex-SZDSZ már most lövi őket teljes tűzerővel.

A Fidesz pedig akkor fogja, ha majd rájön, hogy ettől rosszabb dolog nem is történhetett volna velük.

Ugyanis így van, illetve lett, egy nem MSZP-s alternatíva.

Na persze nem valódi kormányképes alternatíva, de azt a néhány százalékot épp lecsíphetik, amire Bajnainak esélye se lett volna.

pástétom 2013.01.28. 12:58:35

" akik a tagság többségének álláspontját nem osztják és jól láthatólag az LMP-re szavazók nagy részének meggyőződését sem..."

Utóbbi állítást mivel támasztod alá?

MiKeyRuLeS 2013.01.28. 12:59:12

Azt hiszem, a Véleményvezér meglátása pontosabb. Az LMP-re leadott szavazat mind a két oldalon elpazarolt szavazatnak fog számítani. Protestszavazatok már nem jönnek, aki rendszerváltást akar, az a Fidesszel szemben szavaz majd (az LMP nincs szemben velük), aki a jelenlegi rendszert akarja, az a Fideszre voksol (nem az LMP-re).

Az elég dőreség, hogy az LMP szeretne lenni az az erő, amely leváltja Orbán Viktort.

Ergo, 2014-től nem lesz LMP a parlamentben.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 13:03:01

@MiKeyRuLeS:

Nézőpont kérdése.

Azok akik hisznek a kétpólusú rendszerben, azaz abban hogy az MSZP majd jól megváltozik éppen 2014-re, illetve a Fidesz majd esetleg 2018-ra, ...
1990-től a felsorolást és lehetőségeket több száz évnyi reményre cserélve, azoknak valóban nincs más alternatíva.

Akik viszont nem hisznek se az MSZP-nek, se a Fidesznek azoknak jelentős mentőöv a formáció.
És ezek nem kevesen vannak.

HomicideWatch (törölt) 2013.01.28. 13:10:19

Hajrá LMP. Fideszre és mszp-re nem szavazunk. És senkire aki hajlandó együttmúködni velük.

MSZP=E14=DK Szuka és a kölykei.

rockjano 2013.01.28. 13:11:42

"Lehet-e életerős alternatívát kínálni a kétpólusú politikai rendszer logikájával szemben? "

Ebben a Fidesz teremtette választási rendszerben KURVÁRA NEM.

Erre jöttek rá sokan...ennyi...

rockjano 2013.01.28. 13:13:05

@Trompf: "Akik viszont nem hisznek se az MSZP-nek, se a Fidesznek azoknak jelentős mentőöv a formáció."

Az ő szavazataik el fognak veszni. Nézd meg a választási rendszert.

Ez CSAK kétpólusról szól (és nem az MSZP-sek találták ki)

Pityipű (törölt) 2013.01.28. 13:14:39

@épészmérnök:

Az lehet, de a bizonytalan szavazók, akikre most hajtanak majd, kicsivel többen vannak, mint az lmp eddigi 4 %-os lefedettsége.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.01.28. 13:15:43

@épészmérnök:

Még egy Android posztot sem olvastam, amelyik legalább köszönő viszonyban lett volna a valósággal. Csaxólok. :D

dolgozni kék 2013.01.28. 13:18:43

Aki engem távoltartott eddig az LMP-től, az pont Schiffer volt.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.28. 13:20:23

"Minél több baloldali szatelit párt van, annál jobb"

Én végre egy igazi jobboldali pártot szeretnék! Sajnos a parlamentben csak baloldali pártok ülnek. Csak az nehányan a himnuszt, páran meg az internacionálét éneklik. :(

is 2013.01.28. 13:21:48

@ poszt: "és jól láthatólag az LMP-re szavazók nagy részének meggyőződését sem,"

ugyan minden belső és külső közvéleménykutatás ennek az ellenkezőjét mondta, mondja, de neked nyilván szükséged volt erre, különben nem jött volna ki, amit mindenképpen el akartál mondani a te torz világképed szerint. nem illett bele, hát lehazudtad az égről.

innen már biztos mindenben igazad van, meg is simogatjuk a buksid, hogy milyen okos, logikus gyerek. de el nem olvassuk, ha már ennyire az elején ekkorát kellett hazudni érte.

Mizantrop 2013.01.28. 13:24:25

@épészmérnök: Egyszerre igaz két érdekes állítás is, ez a helyzet:

"A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint a lehetséges partnerek az LMP szimpatizánsait is erősen megosztják. A ponteciális LMP-szavazók 62 százalékuk például elképzelhetőnek tartja, hogy az Együtt 2014-re szavazzon, más szóval az új szövetség erősödése alapjaiban rendítheti meg az LMP amúgy sem sziklaszilárd társadalmi bázisát. Az LMP-szavazók 63 százaléka viszont elutasítja az MSZP-t, a felük pedig a Demokratikus Koalícióra nem szavazna."

A felmérés 2012 novemberében készült. Mármost érdekes azon gondolkodni, hogy mit tesz az a megnevezett 63%-nyi LMP-szavazó, ha az E14 mellett szépen hivatalosan is felüti majd csapzott buksiját az MSZP és a DK.

dadddd 2013.01.28. 13:24:25

@épészmérnök: "Cicuka, az LMP által megrendelt közvéleménykutatás szerint az LMP választóinak 80%-a együttműködne Bajnaival."

Akkor miért nem a gmo-s Bajnait választják?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.01.28. 13:24:30

Klisészámláló:

1 szdsz = LMP
2 megtartják a mandátumukat
3 minél több baloldali párt van, annál jobb
4 fodor gábor, paul lendvay
5 az atv szakértői
6 Tölgyessy kinyírása
7 fodor-kóka menet
8 elődpárt
9 balliberális, pesti, antifasiszta, európai (értsd: zsidó)
10 mesterházy = (li)bajnai = gyurcsány(i)
11 szanyi tibor

Adj hozzá egy liter vizet, három percig forrald.

ferenck · http://agens.blog.hu/ 2013.01.28. 13:25:28

blogger,a a nyelveden ott gozolog meg az orban valagabol frissen kinyalt szar

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 13:25:40

@rockjano:

Ismétlem.. Nem lehet az LMP szavazatait hozzáadni az MSZP-s koalához.

Azok akik így szavaznak az LMP-re, nem igazán szavaztak volna rájuk az MSZP bábjaként.

Ráadásul így jóval több szavazatot vonnak ki a Fidesz bizonytalanok köréből is.

Abban persze igazad van, hogy a Fidesz és MSZP között az nyer, aki több szavazatot kap.
De ez így volt eddig is.

Az LMP szavazatai szerintem a jelenlegi felállásban jóval inkább gyengítik a Fideszt, mint az MSZP-t.

Épp azért mert sikeresen eltolták maguktól az MSZP-t.

is 2013.01.28. 13:27:43

@Trompf: "És ezek nem kevesen vannak. "

feltéve, hogy a FIDESZt és az MSZPt egyformának látják. én úgy látom, hogy a FIDESZ ásta gödörből (amit 1995 óta ásnak) sajnos nincs kiút az elkövetkező 15 évben az MSZP nélkül (ez nagyon kár, én jobb szeretnék egy ennél jóval értelmesebb magyar népet, de nincs). nekem pedig nincs még 15 évem, hogy bevárjam, hogy hátha nem fog megváltozni az MSZP, de hátha kihal az a masszív egymillió FIDESZdroid is (nem fog, mert még csak 45-50 éves), és akkor eljön majd Schiffer álomállama (ami persze egy Che-Guevarai túladóztatott kommuna-szocializmus, és nem kapitalizmus).

nekem egy életem van, és már jócskán haladok benne, se kedvem, se időn 15 éveket várni még, miközben csak rossz irányba megyünk tovább. szerintem le kell ezt rövidíteni, és nagyon remélem, hogy Bajnai le is rövidíti. 2014-ben kidobjuk a FIDESZt, anélkül, hogy az MSZP érdemben visszaerősödne, aztán alkotmányozunk, aztán újra választunk 2015-ben, és ott már jöhet is a normalitás, az MSZPt is kidobva,

Parajpuding 2013.01.28. 13:29:14

Orbitális baromság a cikk. Az LMP-ből távozik - végre - az a része, ami ér valamit. Ha így nézzük ez tényleg jó hír. Schifferrel az LMP egy jól sikerül szellentés. Semmi több. Elmondanám, hogy Schiffer azért nem akaródzott orkbánnal szembemenni - még a választóinak többségének óhaja ellenére sem, miszerint kívánatos lenne az Együtt 2014-el való tárgyalás - mert valójában ma is orbáncsicska. Majd 2014-ben oda akar dörgölözni. Ahogy Varánusz is írta, Schiffer pofánsz*rta a választóit.
Talán a kiváltakkal Lehet Más a Politika.

is 2013.01.28. 13:30:22

@Trompf: csak a tárgyalás és Orbán elküldése, se nem koala, se nem báb. ha 654-szer elmondod, és leírod, akkor 654-szer hazudsz.

alkotmányozás , a kétharmados baromságok eltakarítása, a kinvezettek seggberúgása és utána jöhet is az új választás. sem báb, sem koala.

dadddd 2013.01.28. 13:32:15

@Parajpuding: "Talán a kiváltakkal Lehet Más a Politika."

Úgy lehet más, hogy kinyalják gmo Gordon seggét?

Parajpuding 2013.01.28. 13:32:57

@HomicideWatch: Hajrá Schiffer féle maradék LMP:)))) Drukkolok nekik, hogy a Parlamentet legalább túristaként megnézzék időnként belülről:)))))) Hajrá:))))

capacete 2013.01.28. 13:33:22

@pástétom: Valóban, az LMP-re eddig inkább úgy tűnik, hogy liberálisok szavaztak, akik most majd keresnek maguknak új pártot. Schiffer pedig bebizonyíthatja, hogy mekkora politikai zseni, ha egy év alatt kerít magának új szavazótábort...

7esbusz 2013.01.28. 13:33:50

@TrueY:
Rohadtul így van....

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 13:34:16

@is:
Egészen őszinte leszek veled.

Magam pl mindent megteszek hogy nehogy visszatérjen az MSZP.

Mert nekem sincs 15 évem, és utálom, okolom, hibáztatom legalább annyira az MSZP-t az ország kudarcaiért, mint te a Fideszt.

Pedig én értelmesnek gondollak téged, te pedig reményeim szerint engem.

Mégis mi vagyunk önmagunk a kétpólus okai, többed millió honfitársunkkal egyetemben.

Az LMP egy remény kifele abból a csapdából, amibe mi pakoltuk bele önnön magunkat.

capacete 2013.01.28. 13:34:35

@Trompf: Magyarul a volt MDF-szavazókban bízol. Ők 2002 után tényleg gyakran meg is ütötték az 5%-ot...

Parajpuding 2013.01.28. 13:34:42

@dadddd: úgy lehet más, hogy nem szarják le a választóikat, miután bejutottak a parlamentbe. Ha te csak a s*ggnyalást tudod elképzelni az Együtt 2014-el, akkor nagy gyakorlatod lehet a témában.

capacete 2013.01.28. 13:35:17

@dadddd: A GMO-zással sokra nem mész, néhány tucat emberen kívül senki sem az öko-blabla miatt szavazott az LMP-re.

dadddd 2013.01.28. 13:35:20

@Parajpuding: Igen, Bajnai listájának 59., 78. és 103 helyén biztos sokkal több esélyük lenne rá.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.01.28. 13:36:27

@7esbusz: "Rohadtul így van...."

Valahogy ennek nem tudok igazán örülni... :(

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.01.28. 13:37:57

@dadddd:

És az imre kertészt még ki is hagytam, Okoska.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 13:40:56

@capacete:
Ha kicsit jobban megnézed, akkor láthatod, hogy az MDF, és az SZDSZ, de a Kisgazdák is pontosan addig éltek és funkcionáltak pártként, amíg legalább látszat szintjén el bírtak különülni a Fidesz-től, és az MSZP-től is.

Jávorék és mindenki Bajnai mögött politikai hulla, csak még nem tudnak róla.
Kb pont, mint a Kereszténydemokraták a Fideszben.
Tök jó hogy ott vannak, meg minden.
A nevük is más, csak éppen hogy nincs arcuk, nincs bázisuk, és önnálló véleményük.

capacete 2013.01.28. 13:41:07

@dadddd: Az öko-blablához? Azt köszönöm, nem kérek!
Te menj majd tüntetni Paks bezárása mellett, a mezőgazdaságot romba döntő Kert-Magyarország koncepció megvalósításáért és persze az LMP-s utópisztikus kommunizmus bevezetéséért, nekem más elképzeléseim vannak...

OftF 2013.01.28. 13:43:01

a most lelépett banda az szdsz sorsára jut, felfalja őket a vörös róka.

Schifferhez meg csapódhat némi - akár ennél jóval több - friss hús, elég ha csak azokra gondolunk, akik liberálisok (nem a magyar definíció szerint, hanem a valódi szerint), de utálták az szdsz-t a kommunistákkal való egyezségük miatt.

Szevasztok 2013.01.28. 13:43:42

@capacete: "Schiffer pedig bebizonyíthatja, hogy mekkora politikai zseni, ha egy év alatt kerít magának új szavazótábort..."

A Fideszt jobboldalról - mármint európai konzervatív módon (!) - kritizálni nem lenne túl nehéz feladat.

Ezzel meg lehetne szólítani - legalább az elgondolkodás szintjén - néhány százezer szavazót. Ez 2014-re nem lenne még túl nagy eredmény, de szisztematikus építkezéssel 2018-ra talán.

Ha Schiffer elég ügyes...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.28. 13:43:55

1 napja azon röhögök, hogy kilépnek, de viszik a mandátumot, sőt a parlamenti erőforrásokra is igényt tartanak az új párt részére?!

és ugyan miért?!?!

capacete 2013.01.28. 13:44:01

@Trompf: Az MDF addig élt, amíg tönkre nem ment a lehallgatási ügyben (előtte meg csodával határos módon ment át mindig egy-két ezer szavazóval a küszöbön).

Az SZDSZ addig létezett, amíg Gyurcsány és a korrupciós ügyek ki nem csinálták.

Az FKGP addig volt tényező, amíg Torgyánról kormányon végérvényesen ki nem derült, hogy bohóc, és a Fidesz fel nem szalámizta.

Az LMP addig élt, amíg a liberális szavazók jobb híján rászavaztak...

capacete 2013.01.28. 13:45:47

@Szevasztok: Mutass rá kérlek az LMP politikai nézeteiben a jobboldali elemekre, mert én nagyítóval sem találok semmit. Persze lehet, hogy én tévedek, de ez nekem inkább latin-amerikai szocializmusnak tűnik, nyakon öntve egy kis zöld mázzal.

capacete 2013.01.28. 13:46:24

@doggfather: Mondjuk azért, mert ők képviselik igazából azokat a szavazókat, akik az LMP-re szavaztak 2010-ben?

Szevasztok 2013.01.28. 13:48:02

@Trompf: "Jávorék és mindenki Bajnai mögött politikai hulla, csak még nem tudnak róla."

Márpedig jövőre két lehetőség van:

1. Marad OV
2. Jön a baloldal

Kis hazánknak a lehető legoptimálisabb forgatókönyv az lenne, ha a fenti 2. pont MINÉL KEVESEBB MSZP-vel és lehetőleg Gyurcsány nélkül valósulna meg.

A siker nem garantált, de érdemes megpróbálni!

Na ezért kellene drukkolni...

capacete 2013.01.28. 13:48:17

@Trompf: "nincs arcuk, nincs bázisuk, és önnálló véleményük"

Pontosan miért nincs? Én Schiffernél nem látom, hogy bármilyen véleménye lenne azon kívül, hogy ő fogja egyedül leváltani mind a jobb-, mind a baloldalt. Ennek realitását mindenki eldöntheti...

Szevasztok 2013.01.28. 13:50:30

@capacete: "Mutass rá kérlek az LMP politikai nézeteiben a jobboldali elemekre, mert én nagyítóval sem találok semmit. "

Egyetértünk. Ettől még ez az egyetlen esélyük.

ÉS 1993-ban a Fideszben mennyi jobboldaliság volt? Ehhez képest 1 évre rá az MDF helyére pozicionálták magukat... Persze ehhez kellett OV vezetői tehetsége, ami Schifferben nem nagyon van meg...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.28. 13:50:52

@capacete: mármint ki szerint?!

szerintük, de a kongresszus szerint biztos nem.

dadddd 2013.01.28. 13:51:27

@Szevasztok: "MINÉL KEVESEBB MSZP-vel és lehetőleg Gyurcsány nélkül valósulna meg."

Ez elég furcsa lenne. Egy alom, csak mást tolnak előre.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 13:52:15

@capacete:
Pontosan így van. Amint kicsit jobban bepucsított egyik-másik az MSZP-nek vagy Fidesznek azonnal ki is estek.

MSZP, MDF, Kisgazdák mindenki.
Most lehet hogy 2014 után a szocik mögött a Bajnai csapat ideig óráig révbe ér.

De egy újabb elkúrás a szocik részéről az egész Milla-Bajnai hitelességét úgy roppantja össze, mint Schmidt Pali doktoriját a HVG.

A szocikét nem. A szocik és a Fidesz is akármennyi elkúrást túlélnek. Mert nekik eleve nincs hitelességük.
De a rájuk ragadt bolhák csak addig utazhatnak, amíg igény van rájuk, és jut hely nekik a tutiba.
Egy perccel se tovább.

capacete 2013.01.28. 13:53:15

@Szevasztok: Schiffer baloldali ökopolitikát akar folytatni (létezik egyébként bárhol jobboldali ökopárt?), ezt ezerszer elmondta.
Ha ezen változtatna, akkor a minden szavahihetősége elpárologna.

Nekem egyébként úgy tűnik, hogy Schiffer nem szeret pártvezető lenni, ő inkább szervező, ideológus, a párt élő lelkiismerete etc. (Bármi, csak érdemi döntést ne kelljen hozni és felelősséget vállalni.)

Szevasztok 2013.01.28. 13:53:56

@dadddd: "Ez elég furcsa lenne. Egy alom, csak mást tolnak előre."

Attól még érdemes megpróbálni...
Sőt ez az EGYETLEN cél 2014-ben, amiért tényleg érdemes felkelni a TV elől a karosszékből és elmenni pl ajánlást gyűjteni.

A siker nem garantált. De az esélye megvan...

capacete 2013.01.28. 13:55:57

@doggfather: A szavazók szerint. Az ún. közvéleménykutatások (amelyeket fejletlenebb országokban a nemzeti konzultációk helyett alkalmaznak) ezt bizonyították.

Persze arról a tényről ne is vegyél tudomást, hogy az LMP majdnem darabra ugyanannyi szavazatot kapott (és ugyanazokban a körzetekben) a városokban, mint korábban az SZDSZ-jelöltek...

Szevasztok 2013.01.28. 13:56:34

@capacete: "Schiffer baloldali ökopolitikát akar folytatni (...)
Nekem egyébként úgy tűnik, hogy Schiffer nem szeret pártvezető lenni"

Akkor vagy találnak egy karizmatikus pártvezetőt 1-2 héten belül, vagy Schiffer megerőszakolja magát, vagy good bye politika...

(Én pénzzel az utolsóra mernék fogadni...)

capacete 2013.01.28. 13:58:46

@Trompf: Elkúrás csak akkor lesz, ha kormányra kerülnek, de akkor se biztosan. Bajnai pl. a saját ideje alatt nem kúrta el (persze nem is lett volna sok ideje rá, de ezalatt is többet tett, mint Gyurcsány 6 év és Orbán lassan 3 év alatt).

Karácsonyék egyébként azt mondták, hogy ők technikai koalíciót akartak a jogállami szabályozás helyreállításáért, let's wait and see. (Ők legalább akarnak valamit, Schiffer viszont semmit.)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2013.01.28. 13:59:30

Én pontosan így gondolkozom.

capacete 2013.01.28. 14:00:33

@Szevasztok: Egyetértünk. Schiffer maga nem karizmatikus, egy karizmatikus vezetőt pedig nem fognak a semmiből előrántani (arról nem is beszélve, hogy őt is gyorsan megfúrná Schiffer).

Ilyen körülmények között csoda kellene, hogy a Schiffer-párt bármit elérjen.

capacete 2013.01.28. 14:01:21

@doggfather: Nem, én kizárólag a Nemzet Szakrális Vezetője által szervezett konzultációk eredményeinek hiszek...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 14:03:54

@Szevasztok:
Az én tippem a következő:

1. Bajnai mögé (E14 néven) besorakozik minden szecska párt.
Jávorék, Kuncze, Fodor, és igen Gyurcsány is.

2. Az MSZP és az E14 választási szövetséget kötnek, mely az MSZP-nek kedvez jelentősen.

3. Az első elkúrás után, szétszakad az E14, és az MSZP stabil kormánytöbbség birtokában, azt tesz amit akar.

4. 2018-ban sírva szavazunk a Fideszre.

capacete 2013.01.28. 14:12:22

@Trompf:

1. Ez hülyeség, erre egyszerűen Bajnainak nincs szüksége, Jávorékkal együtt begyűjtheti az egész balliberális oldalt, az eddigi tárgyalgatás szerintem csak pótcselekvés volt azért, hogy megmutassák, hogy az LMP távollétében, egyedül is tudnak csinálni valamit.
Értelmetlen lenne olyan arcokat bevenni, akik nem visznek, csak hoznak (virtuális támogatottságú Kuncze, Fodor, gyűlölt Gyurcsány? Ezt komolyan gondolod?)

2. A választási szövetségnek biztos, hogy Bajnai lesz az arca, és ha nyernek, ő lesz a kormányfő is.

3. Miért olyan biztos, hogy lesz elkúrás?

4. Soha életemben nem fogok se az MSZP-re, se a Fideszre szavazni...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.01.28. 14:14:40

@capacete: Az, hogy mit mond valaki, annak piszkosul nincs semmi köze ahhoz, amit majd tenni fog. A szadesz is megmondta 94-ben, hogy nem paktál le a maszoppal, a fityisz is 98-ban, hogy a kisgazdikkal nincs koalíció, stb. Az LMP meg ezzel a húzással maga mellé állíthat olyanokat, akik eddig "kényszerből" fidesz-szavazók voltak. Pedig csak nem akarták vissza a nyakukba a Mesterházy-Bajnai-Gyurcsány triót, és lábrázást kapnak Vonáéktól. Belátom, hogy ilyesfajta idealista hülyéből nincs sok, de 5% -nyi csak akad. Majd egy év múlva kiderül. (Hacsak addig le nem karaktergyilkolásszák a maradék LMP-t.)

Szevasztok 2013.01.28. 14:18:42

@Trompf: Nem akarom a tippedet cáfolni - ez valóban egy szomorú forgatókönyv lenne.

De esély még mindig van egy következőre:

1. Bajnai ügyesen távol tartja GyF-et (nem lesz könnyű, mert GyF tud ám nyomulni...)

2. Az MSZP képes belemenni számára aránytalan megállapodásba is (lásd SZDSZ zsarolási potenciálja)

3. Bízzunk benne, hogy Bajnai nem fog elkúrni semmit. Ha marad ilyen "növényevőnek", akkor még fogást is nehéz lesz találni rajta.

4. 2018-ban a 4 év kormányzati teljesítménye után mindenki eldönti, hogy kire akar szavazni.

+1. OV-nak létszükséglete, hogy legyen egy harcias ellenfele. Bajnai nem fogja felvenni a kesztyűt (remélem), és így OV-t a párttársai (pl a nagyon ambíciózus Lázár) idővel a partvonalon kívülre teszik. (Egy esetleges nagy zakó után OV már nem lesz képes felállni a padlóról. Ha 2006-ban nem jön GyF az elhíresült beszédével, akkor OV már régen csak emlék lenne...)

nápolyi maszti 2013.01.28. 14:19:01

"A baloldali blokk viszont fő ellenségének, közvetlenül OV után, azokat a politikusokat és csoportokat tekinti, akik kétségbe vonják a politikai tér dichotómiáját." Azért kicsit vicces pont ezt a "baloldali blokk" nyakába varrni, miközben a politikai tér dichotómiájáért senki se tett annyit, mint "Orbán Viktor" (mellékszál, de azért szintén vicces, hogy vele ellentétben bajnai gyurcsány mesterházi viszont csupa kisbetű a cikkben, gratula)

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 14:20:17

@capacete:

1. Gyurcsánynak muszáj találnia egy gazda szervet, akinek a hátán bejut a parlamentbe.

Erre szerintem Bajnai a legalkalmasabb, legrégebbi cimbora, KISZ utódszervezetből, üzleti életből és politikából egyaránt. Nem beszélve Szigetvárí Viktorról aki mindkettőjük kampánytanácsadója.

Kuncze és Fodor meg csak tipp. Mindketten pedzegetik a visszatérést, és ad némi hírértéket ideig-óráig, ami lehet hasznos.

2. Lehet hogy Bajnai lesz az arc. De Bajnai nekem az MSZP-vel egyenértékű ahogyan Gyurcsány is.

3. Az MSZP kapcsán, az elkúrást csak a tapasztalatra alapozom kétségtelen.

4. Ne legyen igazam.

Szevasztok 2013.01.28. 14:20:28

@doggfather: "mindig van elkúrás."

Elkúrás akkor van, ha valamit NAGYON meg akarnak csinálni. Ha lejjebb állítják a hevületet, akkor nem szükségszerű...

gigacherry 2013.01.28. 14:22:20

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Nem csak Orbánét, Tölgyessy Péterét is sikerült naggyal írni, a többiét kicsivel. Emberszámba sem vesszük, aki nem jobboldali. Szánalmas.

"Most, hogy többé nem kell nagyon balliberális, nagyon pesti, nagyon antifasiszta és nagyon európai törzsgárdájának finnyázására figyelnie az LMP maradékának"

Ezek szerint mostantól bátran lehet jobbkonzervatívnak, vidékinek, fasisztának, ázsiainak lenni. :-)

notib 2013.01.28. 14:23:03

@Parajpuding: elárulhatnád, hogy miért jó hülyének lenned...

az LMP politikájának lényege volt, hogy a sikeres elk....rásban résztvevő pártokkal, és politikusokkal, így Gyurcsány, Bajnai, volt SZDSZ-esek, FIDESZ NEM !!!

leváltani Orbánt, Bajnaival, Gyurcsánnyal, Mesterházyval, Smuck Andorral, Kunczeval, Dopemannel, a kispribék gyerek Bauer Tomikával, cseberből- vederbe, pontosabban szarból-szarba...

hát ez nem más, mint demokrácia magyar módra, elég reménytelen ügy, de hát a remény hal meg utoljára ....

Szevasztok 2013.01.28. 14:24:35

@Trompf: "De Bajnai nekem az MSZP-vel egyenértékű ahogyan Gyurcsány is."

Akkor hadd kérdezzelek meg: Pl Fellegi Tamás az neked egyenértékű a Fidesszel? (sok a hasonlóság)

Bajnai soha nem volt az MSZP jelöltje sehol. Meg olyant is láttunk, hogy a kedvenc lelépi mesterét (lásd GyF-Medgyessy affér).

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 14:27:01

@Szevasztok:

Valahova be kell állnia Gyurcsánynak.
Mert a Gyurcsányra leadott szavazatok, ha nem jutnak be a DK-val, akkor azok valóban kidobott szavazatok, a kormányváltást illetően.

Szóval be fog valahova tagozódni.
Marad az MSZP és az E14.

Nekem az E14 logikusabb választás, több szempontból.

Így hogy már most is csak a szocik vannak valódi pártként az E14 mögött, majdnemhogy mindegy is, a hitelesség szempontjából.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 14:31:58

@Szevasztok:
Akár hogy is nézzük, abban biztos vagyok, hogy Bajnai Gyurcsány és az MSZP egy közös nagy listán indulnak majd.
Abban lehet igazság, hogy nem áll be Gyurcsány az E14-be, de a közös lista létszükséglet számukra.
Ahogy az MSZP esetén is.
Mint ahogy írtam az MSZP kiosztja a lapokat, a listát illetően, aztán arat.

Hogy ki kitől merre és hány méterre határolódik el, az pusztán részletkérdés, ha úgy tetszik marketing csupán.

Szevasztok 2013.01.28. 14:33:50

@Trompf: "Valahova be kell állnia Gyurcsánynak.
Mert a Gyurcsányra leadott szavazatok, ha nem jutnak be a DK-val, akkor azok valóban kidobott szavazatok, a kormányváltást illetően."

A következő választáson a listás szavazatok kb. fele annyit érnek mint korábban.

Ugyanis az egyéni jelöltekre leadott ÖSSZES szavazat felmegy a listára, és itt az összesített eredmény alapján osztják ki a helyeket (nem lesz kompenzációs lista és a győztes egyénire adott szavazatok is számítanak még egyszer)

Szóval a 2%-nyi elveszett listás szavazat az gyakorlatilag 1 mandátum különbséget jelent.

Szevasztok 2013.01.28. 14:37:13

@Trompf: "Abban lehet igazság, hogy nem áll be Gyurcsány az E14-be, de a közös lista létszükséglet számukra.
Ahogy az MSZP esetén is. "

Az MSZP-nek nem szükséges a közös lista, és szerintem listán külön is fognak indulni...

GyF az nehéz ügy, de örök optimistaként bízom abban, hogy valahogy sikerül hátrább szorítani.
Erre a most kilépett LMP-sekkel együtt nagyobb esélyt látok.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 14:39:45

@Szevasztok:

Nem lesz ugyanott DK-s, E14-es és MSZP-s jelölt.
Ezt hívom én közös listának.

És ezen felül valahogy még kitalálják még a DK megmentését (hogy meglegyen nekik az 5%) is.

Fimbulwinter 2013.01.28. 14:40:38

Bolhacirkusz.

LMP, a hétvégi kongresszusuk, a pártszakadás és az "esélyeik"
nem többek ennél.

Szevasztok 2013.01.28. 14:44:17

@Trompf: "Nem lesz ugyanott DK-s, E14-es és MSZP-s jelölt.
Ezt hívom én közös listának."

Így OK. És ezzel mi a baj? A Fidesz meg a KDNP se fog indítani egymás ellen külön jelöltet sehol.
Ebben az új választási rendszerben ez teljesen természetes - hülye aki nem így csinálná...

pástétom 2013.01.28. 14:48:21

@is: "2014-ben kidobjuk a FIDESZt, anélkül, hogy az MSZP érdemben visszaerősödne, aztán alkotmányozunk, aztán újra választunk 2015-ben, és ott már jöhet is a normalitás, az MSZPt is kidobva,"

Már most érdemben visszaerősödött az MSZP. Kár a gőzért, Bajnai-fan.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2013.01.28. 14:49:03

@Szevasztok:
Semmi baj nincs ezzel.

Én kezdettől fogva tudom, hogy Bajnai az MSZP és Gyurcsány karöltve indulnak majd.

Csak azt nem tudom minek finnyáskodnak ennyire pl a Millások Gyurcsánytól, mikor mindenki tudja ugyanezt kb.

Szevasztok 2013.01.28. 14:52:55

@Trompf: "Én kezdettől fogva tudom, hogy Bajnai az MSZP és Gyurcsány karöltve indulnak majd."

Azért ez nem egészen ugyanaz!

Nem indítani egymás ellen jelöltet egyénikben és karöltve indulni ez nagyon nem ugyanaz!

Az egyik a realitások és a megváltozott játékszabályok felismerése, a másik meg a teljes összeborulás.

zajos1 2013.01.28. 15:05:47

@is: Bajnai ugyan ahhoz a levitézlett szocialistákhoz tartozik, csak mezt cserélt...
@Szevasztok: ??? kivel is volt kormánytag? Meg ki énekel itt?
www.youtube.com/watch?v=pUAjMeqHH3A

zajos1 2013.01.28. 15:07:03

Schiffernek van gerince, és nem csak a hatalmi helyezkedés érdekli...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.01.28. 15:18:55

Az LMP ideológiailag a Jobbik-Fidesz vonal, így nem értem miért kellene csatlakozniuk a liberális Bajnaihoz...

szekertabor · provo.blog.hu 2013.01.28. 15:23:53

Egy politikai párt szerintem kétféle célt tűzhet ki maga elé:

- A rá adott szavazatok maximalizásával részvétel a döntéshozatalban, és a párt által képviselt politikai program végrehajtása.

- A párt által képviselt politikai nézetek népszerűsítése, egy későbbi szavazatnyerés érdekében.

Az első célhoz nyilvánvalóan először hitelességi tőkét kell gyűjteni. Ha tehát a párt támogatottsága nem teszi lehetővé az első cél elérését, akkor a második célra kell fókuszálnia, akkor is, ha a rövid távú hatalomszerzési célok mást diktálnának.

Előfordulhat ugyanis, hogy a pártnak választania kell, hogy rövid távon melyik célt áldozza be. Tipikusan ilyen eset pl. a koalíciós szövetségkötési tárgyalások más pártokkal. Ha reális az esély, hogy sikerül megszerezni a politikai hatalmat, és ehhez nem kell minden elvét feladnia, akkor a párt jól teszi, ha szövetséget köt. Ellenben ezzel azt is kockáztatja, hogy ha nem jönnek be a számításai, és a szövetség nem jut többséghez, akkor nem lesz több dobása, arctalanná válik, és eltűnik a politikai szemétdombon, mint az MDF vagy az SZDSZ.
Ha azonban kicsi az esély a hatalom megszerzésére, akkor a pártnak úgy kell vigyáznia a saját arculatára, és eszméire, mint a hímes tojásra, ugyanis csak a hitelessége révén őrizheti meg magát a jövő számára.

Ezért örülök annak, hogy az LMP-ben volt annyi kitartás, hogy még egy pártszakadás árán is ragaszkodott ahhoz, hogy nem kompromittálja magát a bukott rendszer levitézlett képviselőivel. Ez talán csökkenti annak a - nem túl nagy - esélyét, hogy jövőre leváltsák a jelenlegi kormányt, sőt akár a parlamentbe jutás esélyeit is csökkentheti, de a megtisztulás révén nő az esélye annak, hogy azok a választók, akik egy újfajta politikai stílus meghonosítását, és a két pólustól való egyenlő távolságtartást várták az LMP-től, és ebben csalódtak, most újra beléjük vessék a bizalmukat.

Állam-vizsga 2013.01.28. 15:28:34

Nem akarok 2014 után (se) Fideszt, de MSZP-t se (jobbikot meg sohase). Ezért örülük most az LMP döntésének.

zarao 2013.01.28. 15:36:41

Nagyon ellenszenves dolog nem visszaadni a mandátumot, ha a képviselő nem kíván tovább a párt színeiben politizálni (vagy a párt nem kívánja, hogy a képviselő az ő színeiben folytassa), de persze hazánkban ez így szokás, legyen szó akár szociról, fideszesről, jobbikosról, kisgazdáról, kereszténydemokratáról, elempésről, szadeszesről. A kevés üdítő kivétel egyike, pont a cikkben kigúnyolt, nemecsek ernőzött Fodor Gábor volt. (1993-ban és 2009-ben is) Nem vagyok az ő, vagy a volt pártjának nagy barátja, de ezek tények. Szóval az írás szerzőjének vagy a memóriájával, vagy erkölcseivel vannak gondok.

Frick László Emlékzenekar 2013.01.28. 16:03:41

Semmi köze az "SZDSZ"-nek az LMP-hez.

Már az alaptípusuk sem azonos.
Az SZDSZ tömegpárt, sőt eleinte szinte népfrontos! ... volt. Aztán az 1994. utáni, a vidékiektől feltisztított ál-SZDSZ is még tömegpárt volt.

Még ma is több a valódi (régi, igazi) SZDSZ hívő, mint pl a legtágabb köre az LMP támogatóinak.

Az LMP-re már nincsen szükség, Egyszerű politikai csiki-csukiban csinálták ki Bajnaiék. Most a divergók (azaz Bajnaiék ügynökei) következnek, ugyanis Bajnaiéknak jól jöhetnek az "LMP"-sek által elfoglalt képviselőigelyek.. mármint a bábuk, akik a helyeken ülnek és akik a diverzánsok kezében vannak persze..
De ha valaki röhögni is szeretne, olvassa el a DeDi bizonyítványmagyarázó, teljesen légbőlkapott rizsáját

Frick László Emlékzenekar 2013.01.28. 16:07:44

@zarao: Erkölcs? emória? -egy polit blogban, politikai téma kapcsán kérne Ön számot ilyesmikért? Ezek a politikában ismeretlen fogalmak, bár a politikai kommunikációban használatosak. Az LMP történetét zanítani kéne,nem csak azért, mert az egyetlen komolyparlamentbe jutott netokratív komolypárt, hanem azért is, hogy moist már egy börleszk szintjén minden nap azt bizonyítják, hogy bizony a politika politika és nem lehet más, mint ami: a jelen történelmének az elhazudozása a valóságból.

A politika olyan, mint a szarkapár, míg az egyik emitt hangosan cserreg (figyelmet elterelni) a másik csendben költ. Naéshát az LMP feladata a cserregés... most is, a lényegről a figyelmet elterelni

eloi 2013.01.28. 16:09:10

@épészmérnök: Nyilván egy 500 fős telefonos minta szerint!
Mert ismerek LMP szavazókat, most, hogy letisztult a párt többen is lesznek, akiket nem kérdeztek meg.

Frick László Emlékzenekar 2013.01.28. 16:10:19

@Állam-vizsga: Oszt drágám, mi az összefüggés? Talán annyi, hogy tényleg, így már, hogy az LMP-t kinyírták Bajnaiék, az MSZP következik.
Annak örül, hogy a két rossz közül való választás helyett az öngyilkosságot választotta a párt?

Tényleg, ilyen naív politikaibuta bááábocik mind az LMP támogatói, mint maga?
jaj

Frick László Emlékzenekar 2013.01.28. 16:11:28

" @Állam-vizsga: Megdöglött a lovunk, de nem baj dögőjjön a fideszé meg a zemeszpéjé is, dojó"

eloi 2013.01.28. 16:12:12

@MiKeyRuLeS: Vagy lesz egy koalíciós lehetőség. Nem lefutott az még, hogy sem LMP, sem Jobbik!

eloi 2013.01.28. 16:19:10

@zajos1:Így van! Elveket feladni csak a hatalomért, elvtelenség!
A politikában ezt pragmatizmusnak becézik. Ezt lépték meg a platformosok.
Az ilyen dolgokra mondta egy tanítóm anno, hogy ha valaki szarba nyúl, az szaros lesz, mindegy, hogy kicsit ért hozzá vagy nagyon. Aztán a kis "kompromisszumok" után jönnek a nagyok, mert már nincs visszaút! Ez lesz a platformosok és az összes kis mozgalmacska sorsa is ebben a nagy "ellenzéki" összeborulásban. A profi nagyhalak simán elfogyasztják őket. Ők meg majd egyre több engedménybe mennek bele. Végül néhány képviselői egyéb helyért benyelnek mindent. Csak nézzük.

ephart 2013.01.28. 16:20:14

most hogy a zsidók kirepültek a pártból valódi esély teremtődött meg ahhoz hogy magyar érdekeket képviselő politikát folytasson az lmp

Frick László Emlékzenekar 2013.01.28. 16:20:29

@Szevasztok: 1993-ban a FIDESZ még liberális párt volt, nemmintha a liberális egyébként nem jobboldali lenne, csak úgy szólok.Hanem akkoriban még az a fajta jobboldaliság, amire maguk politikaibuták szoktak gondolni Móricka-szerűen mindig arra a jobboldaliságfajtára kilyukadva, ami maguknak izgi, tehát az egyfajta retorikai jobboldaliság volt a az akkori (ma már nemlétező) FIDESZ-ben.
Az akkori MSZP-nek csak a két liberális párt (a régi igazi SZDSZ és a korai FIDESZ) volt a begyében, jelentett igazi ellenfelet, a többi párton röhögtek, szórakoztak, főleg Torgyánon. Torgyán fényezte őket a bósevikkozásaival a baloldaliság látszatfényébe.

Volt ugye Petőék árulása, amikor lepaktáltak az MSZP-vel... emiatt alakult ki az a mítosz, hogy a bal meg a lib az összeegyeztethető vagy összetartozik.

Aztán jöttek a bunkó, zsírtahó feudál-naródnyikok, akik jobboldaliak szerettek volna lenni... és elkezdtek ballibsizni és ettől valamiféle sorsközösség alakult ki "bal" és "lib" között
pedig lófaszt: a Liberális az jobboldali és kész. A ballib az nonszensz, még akkor is, ha Magyarországon ezt a "bal"-ok és "lib"-ek barátai, a sajtómunkásság ezt el is tudta hitetni.

Egy focicsapatra való valódiliberális nincsen ebben az országban, de ha idesorolnám őket, a legtöbb "ismeretlen név lenne"
És ugye a tízből egy a konzlib Tokfalvy mester.

ob.szerver 2013.01.28. 16:21:20

Az LMP tavalyi majd a mostani kongresszusuk után elöntötték a blogszférát a posztok és a kommentek.

Valójában miről is van szó?

Egy kb. 3%-os párt kisebbségének képviselői többségbe kerültek a kongresszuson és elutasították az együttműködést. Az E14 és leendő szövetségesei lemondhatnak kb 1%-nyi szavazóról. Akik valószínűleg egyébbként is lemorzsolódtak volna, ha az LMP csatlakozik.

Rajtuk fog múlni? Tényleg ok ez ekkora örömködésre fideszéktől és holdudvaruktól?

Ugyan már. Több komolyságot, ha szabad kérni.

eloi 2013.01.28. 16:23:11

@Frick László Emlékzenekar: Az LMP nincs kinyírva! Sőt! Mostantól lehet felépíteni egy egyértelmű irányvonalat és egy egyértelmű programot. Ha ezt jól is kommunikálják, ha Schiffer is felpörögne kicsit, akkor lehetnek valós alternatíva 2014-ben a hétpróbás bal-jobb garnitúrák mellett.
Valószínű, hogy koalíciós kényszer esetén ők és a Jobbik lesznek a mérleg nyelve.
Hogy ki, hová áll, meghatározhatja, ki fog kormányozni.

Karcolt lendület 2013.01.28. 16:26:25

@rockjano:
A választási rendszer szerint van továbbra is listás szavazat, ha elérik az 5%-ot, akkor számukra nem vesznek el ezek a szavazatok. Egyéni körzetet nehezen tudnak hozni, ugyanakkor azzal, hogy elindulnak, tényleg veszít szavazatot a két nagy párt - hogy melyik, egyenlőre ki tudja, jelenleg az emeszpések hisztiznek jobban...

---
A probléma azzal, hogy "2014-ben bárkivel és bármi áron váltsuk le Orbánt", hogy ez pont ugyanolyan rövidlátó terv, mint amilyennek látszik: egyáltalán nem mindegy, ki és milyen formában tud kormányt alakítani. Ha nincs meg összességében a kétharmad, akkor a fideszes mamelukok elég sok szinten akadályozni fogják a normál működést (lsd. az esztergomi modellt). Ha alapvetően az MSZP jön vissza, az ugyanaz a tehetetlenkedés, belső kamarillapolitika és menedzselési impotencia lesz jellemző, ami a Fidesz-győzelemhez vezetett - azaz 2018-ban újra csakaFidesz lesz. Bajnaival még lenne némi esély - legalábbis menedzselési képességekben mind a szociknál, mind a Fidesznél jobb (nem nehéz, mert az említettnek ilyenjük pártépítésen, fekete pártkassza üzemeltetésén és láncszavazások megszervezésén kívül nincs), ugyanakkor ki tudja, meddig támogatnák a szocik, politikailag mennyit hajlandók vállalni. Ne felejtsük el, a kiflicsücskös szőke muffal az élen a Fidesz ott fog visítozni, mennyire megvédték a nyugdíjasokat bármitől a kormányzásuk alatt...
Szóval a legnagyobb gond, hogy a két nagy párt a saját nagyságuk, korábbi döntéseik és egymás fogjai - így az ő vetélkedésükből nincs igazán semmiféle pozitív kimenet.

eloi 2013.01.28. 16:28:48

@ob.szerver: Ez semmit nem jelent. Volt, hogy a Fidesz is éppen hogy bejutott a parlamentbe. És a Jobbikot se várta senki oda, ahová jutott 2010-ben. Egy párt akkora, amennyi szavazatot kap az adott választáson.
Schiffer hiszi még mindig, hogy lehet más a politika, a platformosok meg már nem. Jó, hogy kiváltak! Mert velük egyrészt tehetetlen volt az LMP, másrészt úgy egy X-edik balos-libsi pártocska voltak, lettek volna. Nem igazi alternatíva. Most Schifferéken az ország szeme, mit lépnek?! Ha jót, s jól, az a 3% nagyon is felmehet jóval többre.

ob.szerver 2013.01.28. 16:35:02

@eloi:

"az a 3% nagyon is felmehet jóval többre."

Schiffer 3 év óta konzisztensen és konzekvensen képviseli, az amit. Mit is ért el vele? Most, hogy kettészakadt a pártja és az LMP-s szavazók többsége nem vele ért egyet, éppen most fog majd kilőni, ügye? Ne már...

eloi 2013.01.28. 16:44:18

@ob.szerver: Schiffer keze nagyon meg volt eddig kötve! Egyrészt az LMP szervezeti struktúrája miatt nem volt igazi vezetője, másrészt, a három-négy hangadó, ismertté vált arc, két-három felé húzott. Biztosan rémlik, hogy korábban simán leszavazták Schiffer vonalát és háttérbe is került, jó időre. Tehát eddig nem is igen bizonyíthatott, és főleg nem kérhető rajta számon az, amit eddig az LMP tett, elért, vagy nem ért el.
Talán tanultak a hibákból és ezentúl lesz egy rendesen megválasztott és jogokkal is felruházott vezetője az LMP-nek. Ha ez lesz, és ő Schiffer lesz, akkor jöhet az, hogy ő építheti fel másként a pártot és akkor rajta is lehet majd számon kérni. Mivel a maradók között rajta kívül nem nagyon van ismert, vezető arc, erre van némi esély.

teknős 2013.01.28. 16:50:31

@Csokis: Ténybeli tévedésben vagy. Aki 1998-ban a fideszre szavazott, az pontosan tudta,ha nincs kormánytöbbség, akkor lesz kisgazda koalíció. A kommunkáció is úgy szólt a fidesz részéről, hogy ők önállóan szeretnének kormányozni. De kizárás, hogy semmiképpen sem lesz kormánykoalició a kisgazdákkal, az sosem volt.

Az eszdéesz részéről pedig csak kizárás volt.

teknős 2013.01.28. 16:58:16

Lehet, hogy van olyan, hogy E2014, meg Milla, meg a többi ...akármi. De aki Bajnai ( vagy hogy néven nevezzük emeszpé és az ő kis kennelje)mellé vagy a Fidesz mellé áll, az sajnos erre a megmerevedett jövőtlen állapotra szavaz, amiből már végtelenül elege van a többségnek.

A Schiffer elempéjére lehetne szavazni ha letennének arról, hogy energetikai válságba döntsék az országot. Mert így sajnos, bár az elképzelésük jó, nem lehet őket sem támogatni.

teknős 2013.01.28. 17:00:45

@ob.szerver: Lehet, de ki merte volna támogatni úgy az elempét, hogy Jávor patás lába kilátszódott a függöny mögül?

Nem kérünk még egy eszdéesz klónt.

otgorbebogre 2013.01.28. 17:13:39

a valasztasi rendszer miatt , nem nem lehet harmadik polus.
politikailag okopart lehetne de ugy dontottek hogy semmit nem kepviselnek csak a mi aztan senkivel semet. program nelkul ideologia nelkul a part semmi.

dr Smittpálelnökúr 2013.01.28. 17:22:21

Számomra Schiffer testesíti meg leginkább azt, amit az szdsz-ben gyűlölni lehetett. Nem, nem az mszp-vel történő lepaktálásuk volt a legrosszabb, hanem amikor a valóságtól, a napi élettől elszakadva "elvekre" hivatkozva lökték közelebb a szakadék felé az országot.

Most sepciel nagyon gerinces dolognak tűnik, hogy nem csapódnak senkihez, de ha figyelembe vesszük, hogy ezzel esélyt hagynak a fidesz rablóbandának a hatalomban maradásra, nekem már nem annyira örömteli a hír.

Még 4 évet ezekkel nem bír ki az ország, aki hagyja, hogy tovább garázsálkodjanak, az árt az országnak.

Megoldás? Lenne. Álljon össze mindenki, aki orbánék ellen van. Előtte állapodjanak meg, hogy visszaállítják az alkotmányos demokráciát, elkergetik a fideszes csinovnyikokat a hatalomból, rendbeteszik a választási törvényt, visszaállítják az előző Alkotmányt, kitakarítják az alkotmánybíróságot, stb., utána pedig normális körülmények között új választást írnak ki, ahol egyenlő eséllyel küzdhet meg a szavazatokért mindenki, az lmp, a fidesz, az maszp, a jobbik a dk és az e14 is.

Persze egy schiffer sem, de a komplett mszp sem menne bele egy ilyen megállapodásba, így végülis utópia az egész.

Frick László Emlékzenekar 2013.01.28. 17:40:23

@eloi: Komolyan, könnyek szöknek a szemembe a naivitásodtól. Pedig már láttam szerelmes kurvát, abba a férfibe volt szerelmes, aki a hosszú haját az alkarjára csavarva szokta a fejét a falba verni.

Előszöris a Felnőtt Bácsik (azaz a tudatformálók) kijelentették, hogy minden nem Bajnaiék Eggyütt'jére adott szavazat elvesztegetett. -> Ha az LMP belép a sorba, marad, ha kívüláll -kár rá a szavazat.
Aztán Bajnai felállította a csiki-csukit, ha belép az LMP vége, ha kívül marad, vége.

A hátralévő idő már nem elég a program kialakítására és a jóoldali média Bajnaiékat fogja nyomni és aki nem lép Eszterre, nem kap lófaszt se, nemhogy rétest.
És az LMP így járt, vége, ende.
Az MSZP? nem is kérdés már!!! ugyan
És aki se a FIDESZ-re se az MSZP-re nem szavaz?
Az az Együttre
kész, vége, kampó az LMP-nek

Az MSZP szál itt csak figyelemelterelés...

Se ütős programra nincsen idő, se zöldülni annyit, eddig is szart a magyar a zöldre, mert ugye mindig A Haza Sorsa függött.. de érdekes ez, hogy mindig a Haza Sorsa Dűl.. oszt mégse nem :D
és most is még a zöld-zöldek is a politikaikielégülésükért fognak nyomizni a szavazáskor, nem a szivükződgyére...

És elárulom a slusszpoent, még az se biztos, hogy Bajnaiék most akarnak majd váltani. Ők ráérnek, ha a gazdasági válság tart, az rohasztja a FIDESZ-t (igaz, hogy felhozza a Jobbikot, de Bajnaiéknak az mégjobb... de ezt megérteni már tényleg politikai alapismeretek kellenének... Dr Vágó bácsi Az Ország Esze azonban megaszonta a DK-ban, miért lenne jó egy tisztaJobbik éra... (l.o.)

capacete 2013.01.28. 17:40:45

@Csokis: " Az LMP meg ezzel a húzással maga mellé állíthat olyanokat, akik eddig "kényszerből" fidesz-szavazók voltak."

Ugyan már, az LMP gazdaság- és társadalompolitikája teljesen ellentétes a Fideszével...

capacete 2013.01.28. 17:42:05

@doggfather: Csak azért, mert Orbán épp most brutálisan elkúr mindent, aminek a közelébe kerül, még nem jelenti azt, hogy a következő garnitúra is ilyen inkompetens lesz...

capacete 2013.01.28. 17:44:37

@Csokis: Nincs olyan, hogy maradék LMP. Az egyetlen felismerhető arc az LMP-ben Schiffer maradt, a kérdés az, hogy rá szavaz-e 5%.

Én nem hiszem, most ugyan kapja a biztatást jobboldalról, de te, doggfather és a többi fideszes kommentelő majd szépen leszavaztok a fideszre, a baloldaliak az Orbán-ellenes összefogásra, Schiffer pedig középen elsüllyed...

capacete 2013.01.28. 17:47:47

@Trompf: Politikai racionalitás is létezik a világon: még ha Bajnai és Gyurcsány puszipajtások is - amiről azért nem vagyok meggyőződve -, egy egyszerű politikai költség-haszon elemzésből kiderül, hogy Gyurcsány többet visz, mint amennyit hoz, a potenciális dk-s szavazók döntő részét Gyurcsány nélkül is el lehet vinni...

wirth6 2013.01.28. 18:18:58

@gigacherry: Csak egy Sith gondolkodik végletekben :)

rockjano 2013.01.28. 20:46:20

@Trompf: OK szerintem az egésszel nincs gond

A nekem szimpatikus figurák csatlakoznak majd (valamilyen formában) az ellenzéki tömörüléshez (inkább attól félek hogy ezt ne csesszék el nagyon nehezen mennek ezek a tárgyalások)

A Schifferes maradék ős LMP meg próbál leválasztani valamit a Fideszről (szerintem sokat nem fog tudni de ez más kérdés)

AZ egész win-win helyzet...

Egyébként az LMP eddigi képességeit tekintve vihar a biliben.

Ha ma fontos párt van az a jó öreg MSZP, ha tetszik ha nem. Mesterházy sokkal nagyobb politikai tehetség mint amit akárki gondolt volna (magamat is beleértve)

rockjano 2013.01.28. 20:48:59

@Karcolt lendület: Sokmindenben igazad van de szerintem nem lehet ugyanabba a folyóba kétszer belelépni.

Az hogy akkor az mszp így és úgy működött az egyáltalán nem determinálja a jövőjüket.

Új emberek (mert vannak) új gondolatok új világképek (nézzük csak meg a fideszt :-))))

Nincs semmi determinálva...

lorantka_a_gall 2013.01.29. 00:17:54

@capacete:
"4. Soha életemben nem fogok se az MSZP-re, se a Fideszre szavazni... "

Akkor valamit nagyon benéztél ugyanis Bajnai az Fletó politikai édesgyermeke.

Frick László Emlékzenekar 2013.01.29. 00:55:30

@lorantka_a_gall: ezt a gyermeket hagyjuk.... inkább üzlettársak

@rockjano: az MSZP ugyanolyan csiki-csukiba szorult, mint az LMP. A pénz Gyurcsánynál van -tehát aki funkcionyér akar lenni, odamegy. Csak ugye az MSZP-ben politikéhoz értő veteránok vannak és nem öngyiznek ilyen jönnyen, mint az LMP. De attól még az idén kinyrják őket. mesterházynak nincsenek politikaiképességei, ő egy báb. Ha lennének politikaiképességei, nem megy bele minak az erdélyi cső-be.

Frick László Emlékzenekar 2013.01.29. 00:57:44

@wirth6: Akkor sith lenne az egész magyar közélet? - meg mind az emberek? Mert csak végletekben, de azokból is összesen kettőben képesek gondolkodni. Ha gondolkodásnak lehet ezt a birkaságot is nevezni... még azt se látják, hogy a cukipártjukat kinyírták

Frick László Emlékzenekar 2013.01.29. 01:07:24

@ob.szerver: A netokratáknak nincsen szüksége TÖMEGre. Sőt, teher a szekértábor, az a sok fizikaitömegű és kémiailag büdös ember. A netokratának flashmobizálható tömeg kell és ha a netokrata kezében van az újmédia, márpedig igen, látható, hpogy az internet népe mindent bekajál az LMP-ről, lásd a DeDi néphülyító etetését... akkor csak "jól kell célozni"... jutyúbizációs faszbúkizációban az alkalmas pillanatban összerántani a tömeget

nem túlkorán és feleslegesen ellőve egy olyan patront, mint a Schmidt leleplezés volt

Ha a flashmob jól sikerül, akkor a választás pillanatában összerántódik egy olyan tömeg

akiknek aztán nem kell elszámolni semmivel sem, mint a klasszikus pártoknak, mert az internet népének nincsen emlékezete

és a twitteroid -nak nincsen emlékezete

mert előkereshető "archívuma" sem.
és most kell ehhezképest egy pillantást vetni a FIDESZ és az ÚjMédiaHatalmiCentrum-ra azaz az internetes újságírásra.

Az InternetesMédia Bajnainak hajt és nyal.

Az még nem dőlt el, hogy akarnak-e egyáltalán váltani 2014-ben.

Tavaly pl a sajtó mindent megtett a 2012_es előrehozott választásokért - csak nem volt politikai ERŐ amelyik élni
akart
vagy
tudott volna a "fóradalmi helyzettel" szegény Zseniális ferencnek kellett leállítania a tökfölösleges mindennapi nyomi-nyomit.

Szerintem szégyen és gyalázat, hogy ilyen primitív húzásokkal, mint aamik az LMP szétbaszása körül folynak, ennyire bamba embereket ilyen könnyedén meg lehet szivatni.
Ennyire nem lehet senki se hülye.

capacete 2013.01.29. 10:31:11

@lorantka_a_gall: Ennyi erővel Orbán Viktor Magyar Bálint és Kis János politikai édesgyermeke...

Frick László Emlékzenekar 2013.01.29. 10:36:33

@capacete: A matulista fikaizmus egyik célja beteljesült, ha minden le van okádva meg relativizálva és semmi se érték, akkor mindenből magyarázható bármi, pl ha Gizikével nem lehet szántani, akkor a gőzeke egy baromság, hiszen a Hindenburg Zeppelin is hogyfölrobbant, hóógy! Csak az LMP a jó.

Esetleg Bajnai.
Kb ez az indexes logikaimenet.

Ja és Tamás Bence Gáspár is jópofa.

capacete 2013.01.29. 13:55:06

@Frick László Emlékzenekar: Ezt mondjuk összegezhetted volna úgy is, hogy mindenki hülye, csak én vagyok helikopter...

Frick László Emlékzenekar 2013.01.30. 04:59:24

@capacete: Poénnak nem rossz, amit előhúztál a kész-riposzt táradból, csak éppen az én esetemre nem illik. Én ugyanis nem azt mondtam, hogy mindenkimás hülye rajtam kívül.
Annyit állítottam, hogy az 1990-1994 között a Királyi televízió Walt Disney matinéin szocializálódott un. új politikus generáció a politika alapmáveleteihez is teljesen buta, erről szól a DeDi tevékenysége, ezt uillusztrálja.
Jó rakásra tudok azonban a képletben okos embereket, itt van mindjárt a zseniális pápai gyerek gyurcsány ferenc, de ugye ő végzett veszprémben KISZ vezetőképzőt.

Például én is résztvettem egy KISZ továbbképzésen, két hét Veszprém üt egy 1998-as KÖZGÁZ-politológusdiplomát.
Ezt is érdemes lenne megvizsgálni, hogyan lesz egyre politikaibutább a fiatalság és kiknek az érdeke ez a politikaibutaságban tartás.
Máőr rögtön oitt van, pl Bajnai milen tehetséges a politikában, pedig nem is szakterülete, latza hobbijának tekinthető Gyurcsány barátja és üzlettársa azonban egy politikai zseni.
A politikai szakújságírók között rakásra vannak politikában mesterek, akik nagyon jól tudják, hogy hol mibe hazudnak meg hülyítenek és tódítanak és brilliáns módon kavarják a szart, hogy híg fos maradjon.
Éppen ez a baj, hogy az újságírók és megmondóemberek kb minden felelősség nélkül tetszésük szerint kavarják a szart, míg pl a politusok belebukhatnak egy-.egy baroömsáégba, amikor az újságírók baromságot csinálnak, csak annyit se kell mondaniuk, hogy bocsáss meg fácán. na, pl van vagy 300 ilyen újságíró, aki helikopter és én pl nagyonhülye vagyok hozzájuk képest, mert most tartok kb úgy, hogy felköltözöm Budapestre műanyagpoharat rázni. Míg a gecuik közül, akik nagyon is felelősek mindezért a fostengerért,. amiben fuldoklunk, Tóta W-n kívül alig tudok valakit, aki csak egy picit is megállt volna és ideszól, hogy ne bugyborogjatok má annyira, kenderikék!

wirth6 2013.02.01. 15:51:21

@Frick László Emlékzenekar: sok mindent megmagyarázna, ha kiderülne, hogy a politikusok sithek: pl. azért próbálják annyira kicsinálni egymást, mert elvileg mindig csak ketten lehetnének: egy mester és a tanítvány.

2013.02.02. 19:36:13

Paranoid, nem gondoltam, hogy ennyire sötét vagy. Már az első mondatban hazudsz (vagy jóindulattal: tévedsz), a jelenlegi szavazóknak bizony a többsége az együttműködést támogatja. Szánalmas, hogy ennyire nem tájékozódsz, mielőtt leírsz valamit.

Ahogy az LMP, úgy a platform is zöld politikát fog követni, ami sokkal több mindenben különbözik az Szdsz-től, mint amiben hasonlít. Így természetesen semmi köze se Fodor, se mások pártkezdeményéhez. A hozzá csatlakozás egyébként is vicces, már ab start szervezettebb a PM, mint Fodor pártja.

A többin már nem is megyek át, úgy hülyeség, ahogy van.
süti beállítások módosítása